Compania a anuntat joi, 8 decembrie, un contract pentru livrarea a 3700 vehicule tactice neprotejate 4×4 pentru armata. VLTP-NP (Véhicule Léger Tactique Polyvalent Non Protégé – Non-Protected Light Multirole Tactical Vehicle) va inlocui vechiul P4 4×4.
VLTP-NP (Véhicules Légers tactiques Polyvalents Non Protégés)
Cele 3700 de bucati vor fi construite la Saint-Nazaire pe o perioada de 4 ani, ceea ce va asigura activitate normala in aceasta uzina, acest lucru optimizand productia. Renault Truck Defense va fi si responsabila pentru mentenanta vehiculelor.
Valoarea totala a contractului este in jur de 500 de milioane euro, din aceasta suma 50% reprezinta livrarile vehiculelor miltare si cealata jumatate pentru mentenanta. De precizat ca ministrul apararii Jean-Yves Le Drian a prezentat pe langa acest contract inca unul de aproximativ 270 de milioane euro, cuprinzand 300 de vehicule blindate RTD Sherpa pentru Kuweit (dupa ce in prealabil mai fusesera comandate 120 Sherpa Scout in aprilie 2015)
Conform websiteului de stiri „Challenges”, noul VLTP-NV se pare ca este bazat pe Ford Everest, care la randul sau este o versiune a camionetei americane Ford Ranger. In mai 2015, armata franceza a anuntat cumpararea a 1000 de bucati Ford Ranger pentru a-si inlocui flota de Peugeot P4 4×4.
Ford Ranger este una din cele mai rezistente camionete de clasa medie vandute in lume, oferind capacitati inalte de mobilitate in conditii tot-teren.
Peugeot P4 este un vehicul 4×4 neprotejat care se afla in serviciu inca din 1983, Este de fapt o varianta a lui Mercedes-Benz G-class insa echipat cu motor si componente Peugeot.
In 1981 armata franceza a selectat P4 intr-un numar initial de 15000 de vehicule, care a fost redus la 13500 de unitati. din 1985, productia a fost transferata la compania franceza Panhard in Marolles-en-Hurepoix, unde au fost fabricate 6000 de de bucati, productia incetand in 1992.
P4 4×4 VLTT (Véhicule de Liaison Tout Terrain)
Conform comunicatului de presa emis de Renault Trucks Defense, vehicului ford standard va fi militarizat, primind sasiu si suspensii ranforsate pentru cresterea capacitatilor off-road, iar interiorul va fi adaptat pentru a transporta echipament de comunicatii.
Noul VLTP-NP va fi motorizat cu un propulsor diesel de 150 cai putere, are o masa de 3500 kg si poate transporta o incarcatura de 900 de kg.
Primele 500 de vehicule vor fi livrate in 2017, urmatoarele 1000 in 2018.
Si noi tot cu ARO din 1900 toamna. Macar daca le schimbau cu Dustere 4×4, dar nici atat nu a fost posibil!
Dustere cu motor de 0’9 l turbo?
70000 de euro o porcarie de ford ranger militarizat? astia au intrecut si politia romana(vezi loganurile de 60000 euro).unde fac „militarizarea”?la brabus?
Cat inca se mai pot canibaliza ARO-urile si se vor mai gasi piese de schimb, tot o sa vedem pe ulitele patriei . Jenant!
problema e groasa cu acele ARO.
foarte multe masini ARO au sub 50 000 km. ba chiar sunt unele masini cu cate… 15-20 000 km.
masinile cu km putini, ar fi bine sa le scoata la vanzare. ca sa le poata lua pasionatii de masini romanesti.
Subscriu!!!
am mai scris asta,anul trecut m-am nimerit pe langa un aro de armata la o schimbare de anvelope.era modelul cu faruri rotunde,grila neagra zabrelata si suspensie foi pe ambele punti parca.avea un doua inscrisuri mari parbriz,functioneaza cu antigel si numele unui gradat.la cat de ” spalata” cu motorina si unsa cu vaselina ti-era frica sa aprinzi un chibrit pe langa?.imi inchipui sa o conduci cateva zile,numai scoate nimeni din piele mirosul ala?
Vehiculul din prima poza … ca soldat inamic mare face sa trag in el din placere
Mai fioros este dusterul .
Nu seamana cu Chevroletul nostru cu statii Harris? Tot ‘leger’ si el, adica deloc.
Toate pick-up urile americane sunt niste masini total depasite ca tehnologie auto.
Sunt mai practici ciuhabii cu Hilux. Am avut trei modele de Jeep motorina si benzina . FF slabe . Cred ca Ford Ranger sunt mai proaste.
toata ziulica ma invart prin dealeri si garaje auto-cargo.
la cate povesti am auzit ar trebui sa ne apucam de calarit.
parerile sunt foarte impartite,subiective si emotionale.
Șezi blând, că și caii ăia sunt pe rase ,pe culori, nuii mai docili, unii mai rezistenți, unii mai iuți, etc
Cred că și la cabaline ai auzi tot atât de multe povești….. 🙂
Ford Ranger nu este un full-size pick-up truck si este un gunoi. Pe de alta parte o Toyota Tundra sau un Nisan Titan nici nu se poate compara cu un Fort F-150, Chevy Silverado sau Dodge Ram. Iar astea trei numai depasite de tehnologie nu sunt. Te intrebi de ce Ford F-150 este cel mai bine vandut vehicul auto in SUA?
Uite-i si pe polonezi:
https://www.defence24.com/polish-army-4×4-vehicle-procurement-ford-vehicles-replace-nissans
Toyota Landcruiser si Nissan Terrano sunt offroad-uri adevarate, laureate in Paris-Dakkar. Ford Ranger este un decent SUV de oras.
Modelul de operatiuni adoptat de ISIS @ Co., bazat pe mii de platforme de armament extrem de mobile Toyota, chiar daca lipsite de protectie, nu este de ironizat, chiar daca uneori ne duce cu gandul la Mad Max. Suntem prea atrasi de modelele de operare si de inarmare ale unor natiuni cu infinit mai mari resurse decat noi. Asta ne face sa visam IFV-uri, APC-uri, MBT-uri, etc. si sa ignoram ca in fapt devenim mai vulnerabili prin multiplicarea problemelor asociate unor arme sofisticate. Cred acum ca in loc de 4-500 de blindate super performante dar care pretind personal extrem de bine pregatit, baze de intretinere, tehnicieni de intretinere ultra specializati, piese de schimb speciale, acoperire aeriana adecvata, mai bune cateva mii de offroad-uri care nu pretind decat intretinerea uzuală.
De acord cu tine Grigore Jeep-urile sunt foarte slabe ca auto mai ales de cand cu alianta cu Fiat (nu ma plâng nici de motoarele de 2.7 de MB de pe vechile JGC ?) …..cam toate marcile americane sunt praf motiv pt. care industria auto de peste ocean a decazut atat de tare…..da, cred si eu ca o Toyota mai ales un Land Cruiser ar cu mult mai potrivit pt. militarizare.
@Serghey Nu stiu acum modelul facut cu FIAT, dar barem ca orice masina italiana e frumos. Am avut si un Grand V8 4.7 l benzina nou . Era varza si consuma cam 25l/100 km. Suspensie primitiva . Tehnologie veche.
@Grigore , din pacate nici macar frumos nu prea e …
http://farm3.staticflickr.com/2406/3540885317_276442df68.jpg
fiat panda pe steroizi? 🙂
nu trebuie confundat autoturismul civil si fratele in uniforma.
jeep willys si humvee au fost modele reusite in serviciul militar.
De acord cu tine . Tine cont totusi ca la cele doua modele a existat in primul rand varianta militara si apoi cea civila.
land rover a fost invers iar fiabilitatea turismelor englezesti este la fel de recunoscuta ca a italienilor?
Daca ar fi dupa mine as reintroduce in productie Land Cruiser-ul HDJ-80 o masina cu capabilități off road si o fiabilitate cu totul si cu totul deosebite.
Cred ca francezii au ales Ford deoarece este un pickup ieftin (pe masura calitatii de altfel ?’ ) nu vad alt motiv deosebit pt. care au facut aceasta alegere…..ei sunt oricum obisnuiti cu masini proaste asa ca nu au greturi.
Despre italiene, ce sa zic….frumoase, performante, tehnologii inovatoare dar putin fiabile.
Eu as fi ales un L200 de la Mitsubishi plus ca cei de la Peugeot au sau au avut o colaborare pentru Outlander….parerea mea.
si la nipone parerile sunt impartite dar ele si roverul au cea mai buna imagine printre impatimitii 4 x 4.
am vazut ca cei de la EoN au o flota consistenta de ford ranger.
Da Outlander de prin 2010 motoare Peugeot de 2,2 l si ford modeo este echipat cu motor de Peugeot model 2011 si volvo v60 tot Peugeot 1,6 ,toate diesel !
la motoare este practica veche imprumutarea de modele.
cam toti o practica .
francezii nu au un 4×4 civil in sensul adevarat al cuvantului in productie.
in viitor cel mai devreme probabil renalult va dezvolta un produs pe masura ce asimileaza experienta lui nissan.
ca si calitate singurii care stau langa nemti sunt francezii.
Acum au de unde alege de cînd Mitsubishi e la Nissan în ogradă.
Ce ma enerveaza psd isti istai care striga in gura mare Ciolos cumpara corvete si apc-uri de la straini pentru ca e mana lui soros . Nu ca noi am avea ibdustria militara de am putea face si un zumwalt .
Asta cam pute a smenozeala …sa faca Renault replici de Ford cand ei pot mai mult si in domeniul de design si in cel de vehicule blindate
Heiii Dar a aparut GRIFONUL !!! Si arata in liniile mari ca si proiectul , adica misto ! Astept sa vaz si Scorpionul
http://www.defense.gouv.fr/var/dicod/storage/images/base-de-medias/images/actualites/diaporama/eurosatory-2016-focus-sur-scorpion/eurosatory-2016-scorpion-3/7634931-1-fre-FR/eurosatory-2016-scorpion-3.jpg
Ceva mici modificari la bot usor mai neinchegate ca la proiect , dar pe ansamblu arata bine
https://i.ytimg.com/vi/_wdQD4v-anw/maxresdefault.jpg
Off topic : Avem în Europa 174 de tipuri de armament când un model unic de elicopter militar european şi un singur tip de tanc ar fi suficiente”, a declarat Juncker, citat de site-ul agenţiei The Associated Press.
Nenea Marius ,un articol pls sa dezvoltam cam care ar fi unicele arme !
Pai cred ca Jean Claude probabil vrea ca tot armamentul sa se fabrice in Franta si Germania, eventual ceva ceva in tarile nordice…….iar prostimea sa cumpere de la ei!!