Sunt sigur că ați observat cum tot mai mulți ne avertizează în privința intrării într-o criză economică similară celei din 2008-2011.
Este drept că multe măsuri repetă deciziile tâmpite din timpul guvernării tăriceanu, când s-a mers pe principiul „Mâncăm bine, înfundăm wc-ul si Dumnezeu cu mila”. Nimic in investiții, totul tocat în consum, mărit pensii, mărit salarii etc.
Totuși, ce fac pesedistii arată clar a subminare a economiei naționale și înaltă trădare.
Nu pot să nu mă gândesc că am mai trecut printr-o perioadă asemănătoare, înainte de alegerile din 1996.
In perioada aceea, industria producea masiv pe stoc, neavând piețe de desfacere. Nu se trecuse la restructurare și privatizări pentru ca, pe de-o parte, încă nu aveau bani să cumpere obiectivele industriale iar pe de alta, aveau nevoie de muncitori care sa-i voteze și nu de șomeri care sa-i înjure si să voteze cu opoziția.
In plus, cu economia aflată in proprietate de stat, aveau liber la devalizare. „Nu ne vindem Tara”, las c-au furat-o psd-iștii și au închis majoritatea industriei, prin faliment și vânzarea la fier vechi.
Au tocat rezerva valutară a României pe tot felul de importuri de produse de larg consum astfel că, la sfârșitul lui 1996, rezerva Romaniei mai numara 600 milioane dolari.
Ca să fie crima completă, înainte de a preda guvernarea, au mărit puternic salariile la MAI și MApN (cu 50-60%, nu mai rețin), știind bine că nu vor fi bani pentru plata lor.
Au pârjolit pământul, i-au pus bomba sub preș lui Emil Constantinescu și au plecat în opoziție.
Ce a urmat știm toți: aproape 4 ani de criză continuă, pană la limita intrării în incapacitate de plată și a războiului civil (mineriadele din 1999).
Din păcate, totul pare să ne ducă spre același scenariu.
Știu că vor pierde alegerile din 2020 asa că pârjolesc și dărâma tot, chiar cu riscul unor sancțiuni drastice din partea partenerilor noștri.
Cei care-i vor înlocui vor avea de muncit pe brânci să repare stricăciunile în timp ce pesedistii vor sta în opoziție și vor pune bete în roate.
Apoi, când, foarte probabil, ceilalți își vor rupe gatul (priveliștea opoziției nu mă incurajează deloc), pesedistii se vor întoarce ca niște boboci la guvernare, pe un program electoral indecent de populist, și se vor reapuca de furat.
Dar după 1996 a urmat fatidica guvernare a guvernului tăriceanu (susținut de psd), guvernare în care – folosind exact aceeași rețeta – dezastrul a fost amplificat. Si tăriceanu a folosit exact aceleași metode: risipirea banilor, inclusiv cei din marile privatizari, în consum, zero investiți, zero restructurare, devalizarea bugetului, prăbușirea leului în raport cu euro, creșterea inflației, evaporarea puterii de cumpărare.
Sub tăriceanu pensiile au fost peste noapte dublate, mai apoi s-a dorit același lucru cu salariile profesorilor și imediat bugetul pensiilor a intrat pentru prima dată după 1990 in deficit. De ținut minte că pană în 2008 acest buget era pe excedent.
Ce a urmat știm cu toții: după patru ani consecutivi (2005, 2006, 2007, 2008) de creștere economică, cea din 2008 fiind chiar record național cu + 8%, guvernarea tăriceanu a lăsat România pe un deficit bugetar, tot record, de 5,2% din PIB, trezoreria goala, aproape de intrarea în încetare de plați. A urmat apoi anul 2009 cu o scădere economică record, reducerea salariilor etc.
Aceleași metode, aceiași oameni. Practic, România a pierdut zeci și zeci de miliarde de euro și ani de zile de dezvoltare, puterea de cumpărare a fost nimicita și, de fiecare dată, după plecarea de la putere a psd/tariceanu, abia, abia ieșim dintr-o crunta convalescentă, abia ne punem pe picioare și aceste organizații teroriste ajung din nou la putere, distrug din nou economia și frânează dramatic orice urma de dezvoltare.
In tot acest timp România pierde bani, oamenii își pierd dreptul la o viata decenta, „ei” ne fura din nou agoniseala, ne bagă din nou în recesiune…
Odată poate fi considerata prostie, neștiința, ghinion, a doua oară este foarte clar că avem în fată un model economic aplicat de distrugere economică a Tării. Iar noi stam și facem proteste pe Facebook, de parcă ăstora chiar le-ar păsa.
De ce fac asta?! Răspunsul cel mai simplu ar fi că asta-i misiunea lor, asta le cer adevărații lor stăpâni: să tină România pe loc, sa-i saboteze economia, sa-i încetinească cât mai mult dezvoltarea. Nu cred că mai exista măcar un singur roman care să nu priceapă ca psd/alde este de fapt o guvernare a unei puteri străine, o guvernare menită să saboteze cu toată puterea întreaga Românie.
Teoria conspirației?! Hai să fim serioși, coincidentele sunt lucru rar în natură, iar aplicarea aceluiași program de distrugere economică în două perioade diferite, de către exact aceiași oameni, nu-i coincidență ci un plan bine pus la punct.
Aduceți-vă aminte: la preluarea guvernării, sfârșitul lui 2016, Romania era exportator net de energie electrica, prețul era decent. Vine un dobitoc de ministru din guvernul Grindeanu și anunță apocaliptic că nu mai avem rezerve de cărbune decât pentru o zi două. Deși aveam pentru o săptămâna. De atunci prețul energiei a explodat și astăzi, la doi ani de guvernare psd/alde, am ajuns importatori neți de energie electrica la niște preturi astronomice.
In iarna 2016/2017 Bulgaria ne cere disperată să o ajutam cu energie electrică, era într-o situație foarte grea. Bucureștiul refuză, dar în același timp exportă către Ungaria.
Ar trebui să spunem pe șleau că SUNTEM TINTA UNEI OPERATIUNI SPECIFICE RAZBOIULUI HIBRID și să înghiontim instituțiile statului să-și facă treaba pentru care sunt plătite.
Este incredibil cum demolează ăștia economia și statul iar structurile de forță nu schițează niciun gest.
Cristian Ganciu & George GMT
Păi primele cărora li se măresc salariile la fiecare cascadă de-asta de măriri aberante sunt fix instituțiile de forță. E simplu: le umple gura cu un ciolan bun de tot de ros, iar ăștia tac malc că de, nu e frumos sa vorbești cu gura plină. Intotdeauna primele mite și pomeni electorale încep cu SRI, SIE, SPP și pe urmă tot restul cohortei de lefegii la stat…
Dacă aveam cu 10 ani mai putin cred ca plecam și eu din țara asta, asa cum e condusă ea acuma.
bun…si in institutiile astea de forta nu mai exista nici un om cu coloana vertebrala care sa vada unde imping oamenii rusilor tara?…ajunge sa le creasca soldele si asta e …ca la stoarfe… le marci banul iti mai fac un numar….cam asta e ‘valoarea’ la securistii noi…?
oameni la care sa le fie mai draga tara decat inelul stapanului se cresc greu…se cresc de mici din scoala…iar scoala la noi e praf si pulbere…fara nici o valoare morala cultivata…cu o gramada de ratati esuati pe post de profesori…cam ce fel de exemple sint astia?
si asa ajungem la dragnea, tariceanu si lichelele din jurul lor…care trebuiau eliminati sau avuti la mana din momentul 0…si toti astia prin vot democratic…
revoluție, mineriade, tigarete, contrabanda de benzină peste dunăre, hexifarma, vântu, colectiv, gigină…..astea sunt instituțiile si ăstia sunt personajele care le populează.
@tgg nu exista
„Este incredibil cum demolează ăștia economia și statul iar structurile de forță nu schițează niciun gest” – cel putin complicitate prin pasivitate
la fel de incredibil e si faptul ca in mass media nu se spune nimic clar si ca o forta politica sa spune lucrurilor pe nume nu exista
Cum sa nu importam energie electrica? Pai dacă Andruşcă a fost emoționat a avut consum energetic mare. Noi sa fim sănătoși, sa nu plece multinaționalele din România, sa nu plece băncile dimpotrivă sa vina și alții, sa fie mulți bani, multe locuri de munca. Sa se repare ce s-a a stricat în justiție ca nimeni nu vrea sa aducă bani de afară ca sa îi fure psd. Ăstia dacă au furat tot ce era românesc au văzut ca DNA ul îi împiedică să fure bani străini. Impresia generala este ca atacurile mafiote asupra sistemului de justiție are ca scop scăparea infractorilor. Parțial adevărat. Cealaltă jumătate de adevăr e ca vor ca paznicul fie sa treacă sluga la ei fie sa devină hoț ca și ei. Spor la vot anii astia. Nu va mai lăsați în baza ălora de zici ca vin direct din paleolitic
fara investitii nu existi, dispari pana la urma, sau retrogradezi la lumea a III-a, a IV-a si care o mai fi,
daca am inteles bine, campeon la atragerea de fonduri evropene este orasul Oradea,
turismul a inceput sa mearga in acest oras de cand aeroportul a devenit international si sunt multe curse low cost,
infrastructura rutiera este plecata pe acelasi drum fara intoarcere al smenului de partid si de stat,
exista foarte multi straini care cumpara bilete de avion de week end,
se pare ca turismu merge, se deschid restaurante, se platesc bilete la muzee, etc.
pai sa o luam la autostrazi,
anu trecut trebuia facuta sau inceputa aia de la Tg Mures la Iasi,
nu se mai face pe bani gratis de la UE pt ca nu se poate fura: s-a facut deja lista cati trebuie sa suga din autostrada si la cati bani vin nu ajung la cate buzunare sunt de umplut,
la sanatate pe ultimu loc in Evropa,
UE zice ca da bani gratis pt spitale regionale,
dar noi nu vrem spitale acum,
nu se justifica sa tratam populatia care plateste impozite si taxe,
de ce sa facem spitale ieftine cu fonduri UE cand putem face spitale in parteneriat public privat la un pret de 20-30 de ori mai mare dar umpland mai multe burti si buzunare la partidu stat,
armata si inzestrarea spre minus infinit,
o analiza serioasa, a productiei de armament, cine are timp, poate lectura aici: http://www.contributors.ro/administratie/ideile-politicienilor-romani-despre-cormorani-popandai-pesti-si-armamentul-si-munitiile-fabricate-in-romania-1949-2019/
serviciile, parchetu si autoritatea judecatoreasca lucreaza,
mai incet, ca e caldura mare – cam ca pe vremea lui Caragiale
zic institutele astea de sondaje ca increderea in armata creste,
o fi poate de la starea vremii,
Oare de ce în 1905 Ion Luca Caragiale sa stabilit definitiv la Berlin?
Masa populara inculta si in mare parte nepasatoare adusa voit la stadiul de gâște bete , usor de manipulat din enspe mii de motive, institutii de forță hranite si oe gura si pe nas in mare parte oportuniste, justiție slaba fara a avea veleități de sacrificiu si opoziție de rahat in mare parte constituita de aceeași securistI care aplica planurile B, C , D etc. pentru a nu pierde frâiele. ……et voilà!…
Scenariu-i sinistru?..nu cred inca ca e consumat de tot!
Cineva vorbe ca UE tre sa ne tina strâns la cingatoare si sa nu ne lase de capul nostru!….dar care UE, Germania, Ungaria , Austria si uneori si Olanda .. poate chiar si Franța care par a face pe fata jocurile Moscovei?….din pacate noi nu suntem Polonia sa ne vedem interesele, noi vrem si v-om vrea întotdeauna ce vor altii!
Iar acum Cristian si George as vrea de la voi si niste solutii….sa nu spuneți sa iesim in strada sa ne trezim cu un alt Iliescu care se autoproclama presedintele nu stiu carui front……am mai vazut miscarea asta mai deunazi in Venezuela, cu siguranta si ala tot emanatia poporului e!
#Serghey. Nu exista solutii rapide si oamenii providentiali. Doar in filme alde Tom Cruise salveaza de unul singur planeta o data la doi ani, in viata reala lucrurile sunt infinit mai complexe, mai incete si mai greu de realizat.
Solutia sta in oameni, in romanii obisnuiti si consta din constientizarea situatiei. Oamenii chiar pot schimba lumea, daca isi inteleg putere si nu se mai lasa manipulati, daca cer lucruri concrete, daca nu se mai lasa amagiti cu promisiuni niciodata onorate, sau cu promisiuni pe banii altora.
Educatia, cunoasterea sunt calea si nicidecum alta.
Noi n-am avut niciodata cine stie ce clasa politica, mereu am fost condusi de ticalosi, asta pt ca am permis asta.
In jud Calarasi exista o comuna marisoara – Budestiul- in care datorita unuia care vrea sa fie primar si datorita faptului ca (pe baza de spaga) tot consiliul local si-a dat demisia. Primarul interimar in functie nu poate aproba introducerea gazelor in localitate fara consiliu local.
Intr-o tara normala oamenii ar iesi pe strazi si l-ar lua pe ala de gat, i-ar lua la bataie pe consilierii demisionari…
Solutia este simpla, dar foarte complexa in acelasi timp: sa nu-i mai lasam sa faca ce vor, sa-i luam de gat, sa ne prinda frica, sa ne aparam drepturile.
Indiferent cine va veni la putere, dupa patru ani vor veni ceilalti si vor face praf totul. De ce? Pt ca in democratie castiga cel care minte mai mult, care ofera banii care nu-i apartin, populismul si imbecilitatea.
,,Pt ca in democratie castiga cel care minte mai mult, care ofera banii care nu-i apartin, populismul si imbecilitatea.”
George cuvinte grele mai spui!!..de acord cu tine in multe situatii dar sa pui la indoiala democratia e chiar grav dpmdv….e singurul si cel mai de pret lucru pt care au murit ,,fraierii” aia in’ 89, inteleg sa fii dezamagit de rezultatele mediocre obtinute de democratia originala de la noi dar sa pui la indoiala ,,raul cel mai mic” e ca si cum ar trebui sa ne para rau de anii de dinainte.
Scuzele mele, trebuia sa completez „democratia originala romaneasca”. Si da, sunt extrem de dezamagit…
Nu sunt adeptul unui regim de mana forte.
@ George
Nu vreau sa te-ntristez de tot dar uite rezultatele la sondajul facut de PNL:
https://www.g4media.ro/sondaj-pnl-partidul-lui-ciolos-la-jumatatea-scorului-usr-pnl-27-psd-302-peste-trei-sferturi-dintre-romani-cred-ca-directia-in-care-se-indreapta-romania-este-gresita.html
Nici eu nu sunt adeptul unui regim de mana forte….
Trei sferturi din romani, dar scorul psd+alde sare de 40%…
QED.
Democratia prinde bine oamenilor care gandesc liber, celor bine educati, celor care deja sunt liberi, pt restul este doar un drog in spatele caruia se ascunde manipularea si hotia.
Noi ne dezvoltam doar impinsi de la spate, tot asa ne vom si moderniza…
,,Noi ne dezvoltam doar impinsi de la spate, tot asa ne vom si moderniza…”…foarte adevarat ce spui doar ca aceasta dezvoltare nu v-a atinge vreodata potentialul maxim intrucat vointa proprie din interior se pare ca nu exista.
si tocmai asta arata cat de importanta e scoala…uitati-va la numele mari din istoria Romaniei si vedeti ce profesori/mentori au avut…
Eminescu – elevul lui Aron Pumnul
Bratianu – Anghel Saligny…
de asta cred ca sintem intr-o situatie foarte rea ca si tara…oameni educati si care gandesc cu mintea libera ies din scoli adevarate cu profesori daca nu ‘mari’ dar cel putin care isi stiu meseria si sint bune exemple morale…iar asta te costa generatii…ca sa schimbi ceva acum, va trebui sa o faci cu forta si impotriva sistemului…
scuza in 2009 a fost că tăvălugul a inceput de peste ocean si a măturat tot in cale.
acum insă ne arătăm cu adevărat valoarea, căderea intr-o criză auto indusă cât se poate de contient???✨
atât spun, reforma aparatului de stat.a sectorului public central si local….incubatorul corupției si piatra de moară legată de piciorul țării.
Am si eu aci o opinie, recesiunea economica ii periodica nu ai cum sa o eviti. Criza economica in schimb nu este ciclica. Criza economica este rezultatul lipsei oricaror masuri preventive in acesta directie pe fondul recesiunii. In 2008 acesta recesiune pentru unele tari a insemna o crestere a deficitului de la 1 la 2% deci mare problema nu. La noi in schimb a fost sora cu apocalipsa. De ce? Pai ce naiba sa mai faci cand tu deja ai un deficit de record in conditii de economie „duduinda”.
In acest context sa vi cu statul, acel locusor caldut al incompetentie, coruptiei sistematice si prostiei este ca si cum ai juca poker si ai alege cele mai proaste carti posibile.
Pe de alta parte, da am ajuns un teatru de razboi hibrid din 2016.
Recesiunea economica generala, la nivelul intregii economii, nu este periodica ci doar o facatura. la nivel de ramura industriala, intradevar, apar probleme periodic.
https://www.rumaniamilitary.ro/criza-economica-varianta-2007-2009-criza-in-romania
https://www.rumaniamilitary.ro/editorial-fenomenul-crizelor-economice-mondiale
https://www.rumaniamilitary.ro/fenomenul-crizelor-economice-la-fel-de-naturale-ca-si-schimbare-sexului
Niste articole mai vechi care explica mecanismele din spatele crizelor economice.
Pai eu ma refer la ramura industriala ca nu poti cumpara oricat ai dori cate un Ford pe luna de persoana. Cand mai multe ramuri sunt afectate deja putem discuta de o recesiune generalizata dar nu generala – cum zici.
Criza apare fondul inactiunii guvernului, lipsei de investitii strategice – autostrada este cel mai bun exemplu.Si prin actiuni ma refer la stimulente economice pentru ca populatia sa actioneze intr-un anumit fel.
Pe de alta parte, ce se intampla la noi este prostie sau o forma de destabilizare economica la comanda ca parte a unui razboi hibrid.
Boul de Valcov zice ca trebuie schimbat Isarescu ca nu-i patriot. In mintea acestui debil patriotismul regleaza cursul de schimb in virtutea prostiei economice romanesti de ani de zile. Poate vi-l mai amintiti pe Paunescu cand a propus ca rata de schimb leu dolar sa fie stabilita prin vot al parlamentului.Va dati seama ce a priceput omul ala din economie in general?
La noi nu poate fi doar o simpla recesiunea eventual generalizata, la noi va fi intodeauna o criza. Cu astfel de prosti.
Si cand am avut economisti mai cu staif au avut grija legionarii sa-i impuste in padure. La Virgil Madgearu ma refer.
Cand demonstrezi unora aceste „coincidente”, se gandesc(?) putin si-ti raspund ca e prostia ministrilor. Atat este de inradacinata conceptia anti conspiratie ca nu fac legatura dintre prea multele „coincidente”: Tariceanu-averea Gojdu data Ungariei si devalizarea economica din 2004/2008 cu sustinerea PSD. Exemple mai sunt, vezi si contractual cu Ungaria pt gazele din MN ! Vezi vizitele psd-iste la Moskva, Turcia, etc. Vezi atacurile la UE ! Vezi consilierii ! Vezi UDMR = psd-ul unguresc legalizat de Ilici Iliescu in vederea unui „razboi inghetat”!!!
Stimularea plecarii din tara a celor mai bine calificati si a fortei de munca in general, este tot „coincidenta”. Scapa sa plateasca somaj si au un indicator de numai 5% !? Scapa si de voturi contra !! Coincidenta ! Dar ce coincidente sunt in justitie ?!
Problema cea mai mare este ca stam mai rau ca in 2008, psd-alde-udmr mai are 2 ani de guvernare iar opozitia e slaba ! Lozinca PSD-ALDE-UDMR este : si ceilalti fura ! Si mai dau o suta la pensii si salarii ca nu dau de la ei !
Poate au sa se trezeasca atunci cand cenzura ne va interzice sa mai si vorbim, vezi legea contra insultelor si jignirilor pe care o coace parlamentul !
Din pacate, nu exista o solutie imediata. Exista doar solutia alegerilor, oricare ar fi ele anticipate sau la termen, iar cand sunt organizate, solutia la solutie este prezenta masiva la vot. Pentru Romania nu se mai pune problema de evolutie cu ciumatii rosii, se pune problema stoparii involutiei si inceperii recuperarii pagubelor prin confiscarea averii hotilor si devalizatorilor. Am in minte capusile alea ce se prind pe animale si le sug sangele. Capusile se ingrasa enorm si animalele se imbolnavesc. Aceasta este imaginea Romaniei pe care trebuie sa o raspanditi cand vorbiti cu prieteni, rude, apropiati, pentru a-i convinge nu numai sa iasa la vot, ci ca voteze anti psd. Acest partid antiromanesc nu are ce sa mai caute in parlament. Altfel, plecati unde veti vedea cu ochii.
Interesant articol. In mare parte sunt deacord, exista tactica pasarii cartofului fierbinte opozitiei, dupa pierderea alegerilor de catte Psd. Deja se vehiculeaza ideea in media de specialitate de aceasta posibilitate, de posibila venire a Fmi in Ro, daca dobanzile la titlurile de stat ajung la 6%, momentan stau la 5,25.
Vrei sa insinuezi ca suntem jucati de unguri si rusi? Ca asta e concluzia din final. Eu nu am datele astea despre refuzul catre bulgari si exportul catre unguri, ai vreun link, ceva?
Stirea referitoare la refuzul pt Bulgaria a aparut in zilele de dupa sedinta de guvern (inceput 2016) in care ministrul de atunci al economiei ne mintea ca nu mai avem rezerve de carbune. Atunci dispeceratul energetic national a dat cateva comunicate. N-as sti sa-ti indic un link, dar cred ca o sa gasesti.
Cineva in trecut spunea ca saracia-i strans legata de prostie in toate formele ei, in sensul ca-i direct proportionala …acu’ mai nou se vorbeste ca coruptia determina saracie, probabil iar o legatura de proportionalitate, deci daca prostia determina saracie iar coruptia la fel inseamna ca-i unul si acelasi lucru?:)))….nu stiu i-s prea prost, mie-mi da cu virgula ma iertati!….ma tot gandesc la melodia celor de la Sarmalele Reci, Tara te vrea prost!
Domnilor, acesta este ceea ce se numeste un articol EXCEPTIONAL.
Imi scot palaria in fata dumneavoastra, va felicit!
Ii spuneam sefului meu in momentul asta ca nu am mai citit de multa vreme un articol atat de bun.
Multumim pt aprecieri.
Eu cred ca avem o societate polarizata, cu doua mari categorii, iar dezastrul din jur nu tine doar de politicieni (sau nu de acolo pleaca):
– „democrati” (hai sa le zicem asa) – cei care imbratiseaza capitalismul si valorile democratiei vestice, cu accent pe proprietatea privata, bunastare personala, si un stat in slujba cetatenilor; Probabil aici putem incadra liber-profesionistii, cei care lucreaza in mediul privat, minoritati din categoria bugetarilor etc.
– „socialisti” (hai sa-i numim asa, desi inteleg sub cate aspecte e nepotrivit termenul), care nu apreciaza proprietatea privata, dar apreciaza realizarile comune si gruparea pe diferite afinitati sociale, afilierea pe diverse criterii si vad cetateanul in slujba statului. Putem incadra aici categoriile defavorizate (asistatii sociali), majoritatea bugetarilor, socialistii (prin convingere), cei care lucreaza in mediul privat dar au parare proasta despre acesta (vindicativi?), cei care folosesc un sistem paralel de valori si reguli economice („descurcaretii”) etc.
Mai concis eu as spune ca sunt cei care cred ca evolutia individuala va conduce dezvoltarea generala, si cei care cred ca evolutia generala trebuie sa determine evolutia individuala.
Cred ca a doua categorie are o pondere din ce in ce mai mare. Suntem intr-un moment in care reprezentantii celei de-a doua categorii si-au dat in petic si poate ca asta va duce la coalizarea primei categorii. Dar cred ca e un caz izolat, si altfel, in absenta unor exagerari , cred ca societatea romaneasca inclina mai mult spre cea de a 2-a parte. Cred ca asta e cauza reala a ciclicitatii / alternarii la putere + evolutie economica. Ca ne place sau nu, pentru cea de-a doua categorie valorile sunt diferite, iar bunastarea desi conteaza enorm nu este factorul determinant al reactiilor; personal cred ca cea de-a doua categorie este mai inclinata spre valori abstracte si subiectivism.
My 2 cents….
Salut, va urmaresc de mult comentariile la toti, dar si articolele, cred ca de vreo cativa ani, si recunosc ca sunteti majoritatea oameni foarte inteligenti si bine intentionati, si daca vreti sa va implicati puteti sa alegeti partidul Plus+. Am fost la conventie, oamenii au cam aceleasi pareri ca voi. Este doar o parere, o zi buna.
Care partid , alea din categoria PLUS, MINUS, PRODUS, IMPARTIT…..unul din formatiunile utilizate ca plan B,C, D etc de oamenii fostii securitati?….cu parere de rau spatiul politic de la noi trebuie reformat dar nu cu fostii!
Legea lustratiei mai intai si apoi mai vorbim!
Marius Oprea fiind istoric, membru al ALDE.
Tehnica e veche. Mi-am luat popcornu’.
Zau?…..chiar n-am stiut ca-i membru ALDE…hm, asta explica multe, eu i-am urmarit mai mult partea de activitate legata de investigarea crimelor comunismului cu un rol destul de serios in desconspirarea fostilor tortionari….acum ce sa zic mea culpa daca cumva am fost tras pe sfoara, dar totusi sa ai membrii fondatori (sau cum dracu’s-or numi) fosti securisti la partea de anchete …
Da, dupa ce a investigat crimele comunismului s-a dus la ALDE. Pozitia lui e cel putin … ciudata.
dar totusi sa ai membrii fondatori (sau cum dracu’s-or numi) fosti securisti la partea de anchete …
Da, situatii de genul asta imi creeaza disonanta cognitiva pentru ca nu as vrea sa incep sa il iau la palme pe fi’su, dar mocirla din care tot nu iesim ma face sa nu am retineri in a il baga in aceeasi categorie cu tat’su.
Cu situatii de genul asta credibilitatea Romania 100/PLUS e minima in acest moment, daca ar fi sa imi spun parerea. Pare, mai degraba, o miscare menita sa contracareze USR, miscare pusa la cale de PSD+ALDE, capcana in care monsieur Ciolos a cazut.
Ce nu pricep in ruptul capului este cum dupa ce apare cite un grup care impinge timp de unul-doi ani, in loc sa se lupte sa adune la masa toata dreapta si toti sa visleasca intelegind cu cine au de-a face se duc, isi fac o miscare noua/partid nou si se proptesc in gard.
#securitateatraieste
@Iulian
Sincer eu chiar nu-s un gica contra impotriva serviciilor, vreau sa cred ca-n intelligens-ul romanesc sunt oamenii cei mai capabili in domeniul strangerii de informatii si a contra-spionajului, pana la urma fiind o chestiune pluridisciplinara tre sa ai oameni foarte buni din toate domeniile altfel nu ai strange informatii ci vorbe pe care nu le poti interpreta.
Stiu ca nu-s James Bond, dar cu siguranta tre’ sa fie oameni care-si iubesc tara si sa faca totul pentru ea , dar din pacate lovitutia din ’89 i-a pus in situatia de a face un compromis si anume acela de a sustine noul regim obișnuiți fiind sa slujească un regim si nu o țară….deci transformarea nu a fost reala , doar si-au schimbat stapanii ajungand in final sa faca jocuri in interes propriu.
La noi independenta reala a serviciilor cu un control strict din partea unor specialiști in cadrul comisiilor parlamentare care nu pot fi jucati cred ca-i cheia…..in schimb scandalurile din presa in legatura cu politicieni care n-au raspuns la comanda sau trebuiau sacrificați împreună cu incercarile de a crea firme si oameni de afaceri care sa actioneze sub comanda lor plus implicarea clară in politică ma face sa-ti dau dreptate DA#securitateatraieste!
Din cate stiu acea persoana pe nume Iordache, care este fiul presupusului tortionar Iordache, a demisionat din Plus, pentru a nu strica imaginea buna a partidului. Atacuri vor mai fi asupra Plus, asta este doar inceputul. Din nou va zic, am discutat cu oamenii de la conventie, majoritatea sunt oameni noi in politica si foarte bine intentionati.
PLUS si USR sunt singurele partide care merita votate in cloaca care se face politica in Romania. Mi s-a parut interesant dialogul lui Serghey(-) cu Iulian(=):
– PLUS e rau, sunt securisiti!
= Da’ ala care zice ca sunt securiști e de la alde…
= Si pentru pacatele parintilor nu sunt de vina copiii… in mod normal… insa in Romania de azi sunt de vina! Avem nevoie de noi partide!
– Da… ce bine zici, mie imi plac astia din serviciile secrete, da’ parca prea se baga in politica (exact teza de la latrina 3!!!)
Deci, intrebarea mea este, vor sa ne faca sa credem ca partidele noi din Romania sunt la fel ca cele vechi, sau nu? Vor sa ne convinga astfel sa stam mai bine acasa decat sa mergem la vot dau nu? Sustin astia tampenii de genul L3 sau nu? Sunt troli sau nu? Ma intreb si eu… ca cititorul…
Lor le este frica de cei care nu au iesit la vot pana acum fiind posibil sa voteze Plus sau Usr la urmatoarele alegeri. Este usor sa denigrezi, daca ii spui la om de 100 ori o minciuna nu mai crede adevarul. Eu cred ca nu le este frica de Ciolos sau Voiculescu, eu cred ca le este frica de noiii oameni intrati in politica.
https://www.cristoiublog.ro/gindul-de-marti-29-ianuarie-2019/
Hazliu articol, cam scris la misto.
Serios, voi de la Cristoiu asteptati presa de calitate ? Asta e un vandut pe 2 lei, o carpa.
Am cateva consideratii de la care sa plecam in tratarea problemei:
1. Problema noastra mare e coruptia si lipsa onestitatii la nivel de societate. Am mostenit asta din sec XVII de la fanarioti, turci, iar ultimii de la raposatul Imperiu Bizantin. In Japonia, am cunoscut care zice ca iti lasi scuterul cu cheile pe strada si nimeni nu se atinge de el. La noi si sa gasesti ceva pierdut pe strada, si daca are o cat de mica valoare, se insuseste. In comunism, s-a dezvoltat si mai mult situatia, aveam “voi ne faceti ca platiti noi ne facem ca muncim”. Apoi situatia furtului generalizat de la intreprinderile de stat.
2. Apoi, avem o zicere care spune ca CONDUCATORII SUNT OGLINDA UNUI POPOR. Deci, logic e ca si ei sa fie necinstiti si corupti ca majoritatea dintre noi, nu? De aici rezulta logic ca ca tara avem o mare vulnerabilitate sustemica interna legata de coruptie. Adica, nici nu trebuie un agresor sa-si bata capul prea mult cu implantatul de spioni si cartite la nivel de varf, pentru ca conducatorii sunt coruptibili.
3. In caz de Doamne fereste un razboi, noi am cam pierdut razboiul, sansa e ca de multe ori, la Domnul si la Uncle Sam! De aici rezulta ca intrarea in Nato si Ue a fost facuta tot de aceeasi clasa orinara politica a noastra, daca erau aserviti unor puteri straine de ce sa ne faca sa intram in Nato si Ue daca scopul lor era cucerirea tarii??!!
4. De aici rezulta concluzia si parerea mea ca nu. Probabil ca nu suntem condusi de o putere straina. Ci doar ca clasa politica are greseli multe si o lipsa de rezultate bune. Corupta si proasta ar fi cel mai bun raspuns. Cum zicea Georges Clemenceau “ in fata poporului roman imi scot palaria cu respect, in fata clasei politice, ma acopar”.
Sunt unele diferente sa zicem :
1. “voi ne faceti ca platiti noi ne facem ca muncim” Da, acolo unde nu se vedea efectul fizic al muncii, de ex in birocratia stufoasa (dar muuuult mai putina ca acum pt care munceste o tara intreaga; nu birocratia produce valoare !). In privinta furtului generalizat, poate un surub, o piulita, un sac de ciment…. Nu generalizat, pt ca exista Legea 18 !!! Acum DA se fura masiv dela stat, terenuri, cladiri si fabrici.
2. „CONDUCATORII SUNT OGLINDA UNUI POPOR” Da, cu conditia sa fie votati de toata lumea. Astia au fost votati numai de 19% (51% din 39,5% prezenta la vot)
3. Romania n-ar fi fost in Nato(cererea de aderare din 1993) si nici din UE in 2007 cu actuala clasa politica conducatoare ! In 2007 Tariceanu ar fi vrut sa ne separam de NATO retragandu-ne singuri din Irak si Afganistan !
4, Probabil nu suntem condusi direct de o putere straina.
„Cei care-i vor înlocui vor avea de muncit pe brânci să repare stricăciunile în timp ce pesedistii vor sta în opoziție și vor pune bete în roate.”
Asta este concluzia cu adevarat dramatica! ca vor sta in opozitie in loc sa stea prin exil sau prin puscarii, dovediti ca fiind inamici ai statului roman.
Exceptional articol baieti, de referinta pentru mult timp!
Pai asta a fost tactica Psd si dupa Ponta, cand a venit Iohanis. Iohanis si opozitia a gresit grav, acceptand un guvern tehnocrat condus de Ciolos, 1 an de zile, stiind ca peste 1 an vor urma Parlamentarele. Aceeasi tactica cu Iliescu, care avea sloganul nu ne vindem tara, fara privatizari, fara dat oameni afara, fara reforme serioase. Populisti, cica pentru bobor. Din pacate, daca in 1900 Romania avea 60% analfabeti, chiar si in 2019, tara sta prost. E multa prostie si naivitate in tara. Stiu persoane care au votat Psd oentru ca a ieftinit uleiul sau a dat ceva. Cu asa mentalitati, nu prea poti progresa ca tara. Sa lasam teoria intereselor straine care ne conduc, ca noi, ne batem singuri.
Pot sa vin cu date clare care demonstreaza ca diferenta economica intre Ro si Pl din cei zece ani 1990-2000. Noi am stat pe loc, ei au dat drumul la restructurari, privatizari si acolo am pierdut startul cu ei.
http://www.ziare.com/gabriel-les/ministrul-apararii/corvetele-ministrii-si-vocatia-ratarii-1547202
Incompetenta , reaua vointa si sabotajul trebuie platit de catre actuala clasa politica. Aici nu mai este valabila scuza , „e prosti si needucati”.
Sustin teoria conform acest partid PSD este condus din umbra iar statul Roman este preluat.
Un sistem corupt este incapabil să se autoreformeze în absența unei presiuni externe determinante. Cred că opoziția internă dublată de presiunea partenerilor noștri strategici e singura cale…
În rest, democratura noastră originală e o situație de tip win-win în care câștigă cine trebuie. Întotdeauna!
Nu cred că viitorul imediat arată prea bine: http://www.contributors.ro/economie/despre-recesiuni-si-semnale-nebagate-in-seama/
Mintea omului e scurta, cu atat mai mult amintirile colective. Si da, prostia unora este constanta, asa ca acesti nemernici nu vor astepta prea mult in opozitie pana sa ajunga iarasi la devalizat bugetul tarii.
Asta nu se numeste trecere in opozitie, este defapt retragere strategica si pregatirea contraatacului! Doar interzicerea si scoaterea in afara legii a acestor nemernici ne da sperante de mai bine, in rest sunt doar sperante de nimic!
Vine un dobitoc de ministru din guvernul Grindeanu și anunță apocaliptic că nu mai avem rezerve de cărbune decât pentru o zi două. Deși aveam pentru o săptămâna. De atunci prețul energiei a explodat și astăzi, la doi ani de guvernare psd/alde, am ajuns importatori neți de energie electrica la niște preturi astronomice. In fata acestei declaratii trebuie sa se sesizeze DNA-ul din oficiu. Este o infractiune cumplita de manipulare a bursei si astfel de fapte se pedepsesc cu ani grei de puscarie. Urmare a acestei declaratii, preturile energiei pe bursa au sarit in aer. Cine suporta consecintele ? Poporul, desigur, iar Guvernul PSD-ALDE incaseaza tva sporit, laudandu-se apoi in statistici cu presterea pib-ului gratie maririi consumului.
Care DNA? Ala ievaluat, decimat si executat.
Apropo, vezi ca nu mai exista infractori in Romania, doar abuzati carora daca nu le plangi de mila esti „nepatriot”, „antinational” eventual „sorosist” si „securist”.
Oabla treaba, nu?
ca și adam dna-ul a fost o creație divină dar a cazut in pacat…. din pacate?
poate cea mai frumoasă și importantă de după ’90 si cu sigurantă cel mai frumos dar făcut românilor dar si de data asta ispita a câștigat.
Nu e singura manipulare din ultimele 18 luni.
Daca mediul privat ar incepe sa plateasca salariile in euro, si magazinele sa accepte plata si in euro si in lei, ce s-ar intampla?
hmm?nu sună rău ,măcar electronic prin card ar fi posibil.
Nu vrei. Comisioane de conversie valutara.
ca o măsură premergătoare aderării la zona euro cumva,tax free?
PSD ar cistiga si mai mult.
Tizule, nu cred ca e legal. Prin legea 101/1998 BNR este institutia abilitata sa reglementeze domeniul platilor interne, si BNR zice asa (in regulamentul 4/2005):
” … platile, incasarile, transferurile si orice alte asemenea operatiuni intre rezidenti, care fac obiectul comertului cu bunuri si servicii, se realizeaza numai in moneda nationala (leu) …” Sunt stipulate niste exceptii, dar per ansamblu nu se poate. Oricum, de unde atatia euro? Ar insemna sa se puna o presiune si mai mare pe curs.
Daca vrei stabilitate de curs, exista alte solutii, vezi la vecinii nostrii bulgari, care au leva ancorata de euro, dar asta vinecu alte probleme (renunti practic la posibilitatea de a mai regla piata prin fluctuatia cursului).
Mai baieti, oricum ati lua-o tara tot trebuie curatita. Si eu am cateva metode in minte, dar toate vor cere timp, rabdare si sudoare.
1. Pentru un sistem infectat ca al nostru pana-n maduva oaselor, eu i-as da un restart/ RESET. Cum as face asta? I-as lasa la guvernare pe Psd Alde ca sa se ruineze singuri, Psd doar asa poate pierde, pe mana lui. Sa intram ca tara-n incapacitate de plata in guvernare Psd, sa luam bobarnacul taierii fondurilor Ue de catre Ue, sa avem finantare externa taiata, sa fim in genunchi…. Doar asa prostimea care voteaza disciplinat/ socialistii tarii/ comunistii nostalgici vor inversa votul, lumea va vota, se vor gasi oameni, etc
2. Ce faci cand un ecosistem este putred/ viciatprofund? Ii dai foc ca sa plantezi niste plante care sunt sanatoasesi au sanse de viata, distrugand si virusul/ agentul daunator. Degeaba alegem Pnl care nu vor avea majoritate, degeaba il punem premier chiar si pe vrednicul de lauda Bolojan, daca sistemul si echipa cu care lucreaza submineaza si saboteaza din interior, din diverse cauze- incompetenta, lene, nestiinta sau rea vointa… rezultatele VOR FI ACELEASI. Esec. Si iarasi revin socialistii populisti! E un cerc vicios din care nu nai putem iesi.
3. Cum schimbam sistemul simentalitatile?
Aici e adevarata problema. Cum schimbam peste noapte nepotismul, pilele, relatiile, cumetriile samd??? Poate doar Dumnezeu stie.
4. Exista cazuri singulare-n tara de succes economicsi performanta, eficienta. Exemplul cel mai la-ndemana e Oradea. Deci se poate. Trebuie adus exemplul ka nivel de tara. Bolojan lasat si dat mana libera 10 ani sa conduca Romania, in 10-15 ani ne dublam Pibul, devenim o forta.
5. Cum trecem la fapte? Cum realizam planurile?
Fiecare poate contribui la dezvoltarea si schimbarea tarii, chiar la nivel minuscul de mic. Forta exemplului personal, prin implicare-n societate, prin activism si responsabilitate. Schimbarea poate veni si de jos in sus.
nu poți lăsa o tară intreagă în rahat de dragul unei demonstrații.
cât despre pnl ei acum sunt răul cel mai mic,traseul lor politic de după ’90 este o insultă la numele pe care îl poartă.
din principiu nu votez deloc cu pdsr iar cu pnl doar in lipsă de altceva….in prima instantă am cu cine,vedem după.
Sistemul trebuie restartat. Ori mergem pe varianta hard de mai sus, sau mergem pe varianta soft, in timp, incet incet, prin schimb de generatii, dar asta poate dura si inca 25-30 de ani.
Ideea e ca oamenii ajunsi in varful piramidei in Ro sunt toti crescuti in comunism, formati in comunism, ideile lor sunt incongruente cu cele ale generatiei tinere. Lor li se pare ca, chiar fac treaba in cinstra tarii, ca apara poporul de burghezia lacoma si pungasa, ca exista un Soros si altii ca el care sa cumpere tara pe gratis, samd
Optimismul tau ma misca!!
As vrea sa iti reamintesc ca Romania este in starea asta morala aproximativ de la 1500 (adica de vreo 500 de ani)
1- dupa 20 de ani ca-n Venezuela…apare o noua generatie de idioti (in general in lumea vestica Mareea Rosie are flux-reflux la fiecare 25 de ani cu aproximatie). Nimeni nu invata nimic din experienta.
Sorin, varianta ta are cateva riscuri. 1. Daca opozitia refuza guvernarea ajungi mai rau ca Venezuela. 4. Poti foarte usor sa ajungi la dictatura, firea omului este coruptibila (chiar si cei „mai buni” nu rezista in timp) sau ajungem sa avem parte doar de versiunea unui om despre democratie. 2. Prin exercitiu si timp, interes fata de sistemul civic , VOT si perseverenta. 3. Cu rabdare implicare si promovare, insa iarasi vorbim de timp. Mentalitatile se schimba greu pentru ca la nivel de mental colectiv (constient/inconstient) DEMOCRATIA (liberalism, republicanism (american) capitalism, etc) este o notiune noua pentru Romania. 5. Corect dar asta inseamna tot TIMP ca sa contrabalansezi societatea. Deci, votam (sa nu mai ajunga unii cu reprezentare minora sa isi faca de cap), incercam o Revolutie (cu riscul sa fie deturnata) sau asteptam o figura mesianica (ce ne poate readuce in trecut sau ne poate propulsa spre un viitor pe masura propriului pat ori ,cel mai probabil in dulcele stil mioritic, nu vom face nimic preferand sa ne lamentam.
Cum schimbam peste noapte nepotismul, pilele, relatiile, cumetriile samd???
Simplu: dai lege prin care declari coruptia atentat la siguranta nationala si bagi pedepse de minim 15 ani detentie fara posibilitate de eliberare inainte de termen, dai lege pt ocuparea posturilor de conducere platite din bani publici prin concurs (adica sa nu lovesti secretare sau profesorasi de gimnaziu, ci doar posturile care au subordonati – sef serviciu, director etc). Daca nu ii bagi in puscarie, pui oameni competenti in conducere care ii dau afara, sa munceasca la privat daca au competente, sau sa ia calea diasporei, la capsuni.
propaganda care sa ii demaste facuta cu cap, continuu timp de 100 de ani?
sorin bolojan la oradea e precum falca la arad , dupa „realizarile ” alea va fi vai de oradeni cand vor trebui inapoiati banii la banci ( doar nu crede cineva ca banii aceia sunt nerambursabili ) nu-mi spune-ti ca sunt fonduri europene ca asa a pacalit si falca in arad vreo 3 mandate pe prostii care l-au votat de mai e si azi primar , lucrari de mantuiala pe bani ffff multi imprumutati .
Stiti ce expresie am auzit azi cu privire la economia noastra?
„Tiparire de bani”.
Lasati sa vi se aseze putin la stomac…daca reusiti.
Mie nu mi-a reusit faza.
https://banidecolectie.files.wordpress.com/2010/04/5mii_blue.jpg
inapoi in viitor….versiunea revizuită și revizitată.
https://youtu.be/lJsNuxJEWCQ
Din doctrina social-democrata
Deşertul Sahara rămâne aici
cine isi uita istoria e condamnat sa o repete ,” poporul” roman voteaza de 30 de ani aceiasi gasca .
Pai daca ne moare speranta, suntem ca si morti, niste zomby vii…
Dumnezeu stie…
Si eu sunt circumspect cu Ciolos, cu toate ca pare baiat de treaba… Si atunci care e solutia? Cum omoram virusul/ gandacul?
Potrivit BankingNews.gr, cele 5 semne ale piețelor care ne indică că ne îndreptăm spre o nouă criză:
1. Piețele internaționale au scăzut sub toate mediile cheie
2. Industria bancară europeană a intrat oficial pe “bear market”
3. Industria bancară globală a scăzut cu 23% de la vârf la începutul anului
4. Piețele emergente au scăzut cu 20% de la vârful istoric
5. Cererea de metale industriale este în scădere, indicând că activitatea economică scade – https://www.bankingnews.ro/criza-financiara-banci-bear-market.html
Richter, editor al site-ului financiar Wolf Street, afirma ca ”criza bancara din Europa are potentialul de a se transforma intr-o criza financiara”. “Tot ce este nevoie este ca una dintre bancile mari sa se impiedice. Creditarea se va bloca instantaneu. Intr-un sistem economic dependent de credite, un astfel de eveniment este o criza financiara”, a spus el.
Actiunile Deutsche Bank listate la bursa americana au scazut joi cu 6,67%, evidentiind pierderile brutale inregistrate in aceasta saptamana de banca din Frankfurt. Banca condusa de directorul general John Cryan inregistreaza o crestere constanta a costurilor de imprumut, din cauza incertitudinilor legate de capacitatea sa de a plati o amenda de pana la 14 miliarde de dolari din partea Departamentului de Justitie din SUA, a relatat Wall Street Journal la jumatatea acestei luni.
Cele mai afectate sunt obligatiunile convertibile ale Deutsche Bank, al caror pret a scazut. Si nu este vorba doar despre Deutsche Bank. O combinatie de factori continua sa afecteze bancile si economia din Europa. – https://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/203351/criza-de-la-deutsche-bank-risca-sa-agite-pietele-financiare.html
♦ Povara datoriilor din SUA a început deja să „şteargă“ următoarea generaţie de cumpărători de case şi maşini ♦ Datoria masivă a Chinei reprezintă un risc ♦ Unii analişti consideră că datoriile companiilor ar reprezenta cel mai mare risc.
În ultimele luni, teama că am putea trăi din nou ceea ce s-a întâmplat în 1929 sau 1987 sau 2000 sau 2008 a devenit palpabilă, scrie The New York Times.
Acţiunile au scăzut cu 1,5% în acest an, după ce au atins maxime ameţitoare la începutul lunii octombrie. Fondurile de hedging au parte de cel mai prost an de la criză, iar datoriile gospodăriilor au atins recent un nou maxim record de 13.500 mld. $, în creştere cu 837 miliarde de dolari de la vârful anterior, care a precedat Marea Recesiune.
După un deceniu de dobânzi scăzute care au alimentat o creştere uriaşă a acţiunilor, imobiliarelor şi altor active, punctele de vulnerabilitate financiară nu sunt greu de identificat.
Unul dintre ele are legătură cu creditele acordate studenţilor din SUA.
Într-un climat în care „credite masive sunt acordate unor persoane care nu le pot rambursa“, după cum descrie Sheila Bair, fost şef al Federal Deposit Insurance Corporation, problema creditelor acordate studenţilor, aproape 20% dintre creditele respective au deja întârzieri de plată sau sunt în default. Procentul poate urca la 40% până în 2030, potrivit unui raport al Brookings Institution. – https://www.zf.ro/business-international/sunteti-pregatiti-pentru-criza-financiara-din-2019-17782519
Pesemne tot Dragnea … tit el si in ’29??
Sper ca Dragnea și PSD să plătească „decontul” electoral așa cum a plătit și guvernul Boc…Acum dacă criza financiară e „anunțată”, să ne punem mai vârtos pe furat…ce mai contează …deficit 50 miliarde ( dau o sumă fictivă) sau 54….ce mai contează acolo 4 miliarde în plus… Deocamdată nu este criză la nivel mondial, dar la noi DEJA ESTE CRIZĂ la nivel NAȚIONAL de cel puțin 1 an… Aceleași „replici” tâmpite de oameni înguști, de vină sunt ăia „de afară”…Deutshe Bank, Bursa de la N.Y…Pentru cele 10 miliarde Euro împrumutate în ăștia 2 ani de guvernare PSD , când aveam „creștere” 25% ?!!! (cică, zise „tătuca” Dragnea) cine e de vină, domnule…”Ghiță” ?!
187.8(PIB 2016) + 25%(aprox 46) < 245(PIB 2018). Ar trebui sa-l apreciem de "duomnul" Dragnea, ca a mai si lasat de la el, ca ii mai mult de 25%.
https://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2018/01/weodata/weorept.aspx?sy=2016&ey=2023&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&pr1.x=52&pr1.y=7&c=968&s=NGDPD%2CPPPGDP%2CNGDPRPPPPC%2CNGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a=
Pentru aia care nu inteleg cate-de-cat economia si nu economia de gâgâ marca Valcov in 2016 guvernul a echilibrat datoria Romaniei si a adus-o pana la 27% din pib. Din 2017… creste tatii! Suntem la 28,3 pe 2017 si estimativ 29% pe 2018. Ca pibul creste daca te imprumuti ca un cretin. La fel ca venitul unei familii, daca ai 2000 Ron si faci credit 3000 Ron sa iti cumperi plasma cat peretele in garsoniera sa vezi mai bine fruntea "duomnului" gadea in HD, teoretic esti un Bo$$ de 5000 Ron valoare. Ei cand trebuie sa dai inapoi abia atunci incepe distractia, distractie concluzionata prin: pai banca si strainii "este" de vina ca Bossului ii ramane sa traiasca doar cu 1500 lei.
Dar da matematic, prin imprumut si emisie monetara de-am proasta creste pibul.
Uriasa diferenta intre stat si familie este ca, in familie daca esti un prost si te imprumuti tot pe tine cade povara restitutirii. Gunoaiele astea fac ceea ce au facut de cand se stiu, imprumuta si noi prostii si pe cei care ii votam vor trebuie sa carpeasca mizeria asta prin curbe de scarificiu, disponibilizarii etc. La sfarsitul zilei 'telectualul rtv si a3 zice: pai cum ca pesedeaua ne-a dat si ne da si aia de dreapta ne-au taiat pensile.
A da, si strainii… ei sunt de vina sa nu uitam.
O stire de ultima ora de la PSD surse
Mandatul guvernatorului BNR se termina in luna mai , iar organismul de numire este Parlamentul Romaniei
O buna parte din psd il sustin pe Darius Valcov .
Rezerve bnr 33 miliarde euro.
https://www.bnr.ro/page.aspx?prid=15696
Fondul de 10 miliarde de euro , va rade ultimele societati solvabile din zona statului , nuclearelectrica, hidroelectrica , transgaz si alte participatii ale statului
Criza la noi este defapt un jaf programat si urmarit sistematic .
prin ord 114/2018 au distrus sistemul bancar energetic gaze etc
Cu tot respectul este timpu pentru actiune sau sa plecam dracu din aceasta tara .
Sa traiesti Romanie in ultimele tale clipe de mandrie, pe urma haosul te va devora.
Da vor rade tot. Insa o parere personala: Nu va fi nicio actiune. Pai nici in 89 cand era tot poporul cu foamea in gat nu a fost. A trebuit sa se mobilizeze tovarasii din esalonul 2 sa organizeze ceva. Asta in conditiile in care nu puteai sa pleci din tara si toti cei care urau PCR au iesit in strada.
Astazi, daca urasti PSD si mizeriile pe care le fac astia ai sansa sa pleci. Nu sa iti spargi capul cu jandarmii incercand sa schimbi ceva. Revolutiile oricum nu schimba nimic, sunt mereu confiscate, doar esalonul 1 se schimba.
Exista o singura solutie dar din pacate o stie si PSD si nu va fi aplicata niciodata: EDUCATIA. In momentul in care minima educatie (economica) primita in scoala va spune unui procent mare din populatie ca ce propune guvernul in aceste zile este nesustenabil, niste inginerii fara viitor atunci va cadea PSD. Insa PSD nu va lasa asta sa se intample.
Atata nepasare….imi aduc aminte de replica lui Priam cu relatia de la distanta vis a vis de proteste si diaspora…pe 10 August noi din Diaspora am dat tonul….insa trebuie ca cei de acasa sa iasa In numere mari In strada si sa ceara un nou DNA,pedepsirea coruptilor,punerea tarii pe un fagas cu adevarat european….
Pentru multi din tara noastra, Europa este atat de diferita incat nu se pot imagina traind intr-o Romanie europeana, si au temerea uriasa ca s-ar simti straini in propria tara. De aici si tot etnocentrismul, critica acida a vestului, abordarea circumspecta a valorilor occidentale. delimitarea clara (acel oribil „noi si ei”), sentimentul de nedreptatit al sortii (ni se refuza implinirea destinului predestinate, nu ni se recunoaste adevarata valoare etc). Din pacate nu cred ca viata noastra de zi cu zi s-a apropiat de cea a unui occidental de rand, ba chiar in unele domenii pare ca diferentele se adancesc, ceea ce sporeste in opinia mea anxietatea si toate sentimentele negative care pleacac de aici.
@Ross
Un protest punctual nu rezolva nimic, dovada ca nici un lung sir de proteste, incepand cu OUG 13 nu a rezolvat.
Toti cei plecati au rude in Romania.
Mama, tata, frate, vere, eu am plecat pentru ca voi ati votat cum ati votat… 73000 de Romani s-au stabilit in Germania, doar in 2017, conform: https://www.romania-insider.com/romanian-migrants-germany-2017/
Nu mai stiu pe unde am citit, dar 2/3 din acestia erau din Moldova.
Eu sunt din Bucuresti nu Moldova,familie de origine din Cluj,Alba si Mehedinti…?….not Moldavia..?…..cred ca numai in UK anul trecut au fost vreo 70000 romani cu tot cu Brexit
Oricum nu e personal Priam ,nu ma intelege gresit,vreau sa zic ca majoritatea noastra In Diaspora am vrea sa fim In Romania,exceptand cateva pitipoance de ambele genuri….am plecat in Ianuarie 2009 din cauza crizei nu de placere sau aventurier…
@Ross
Omule, ideea era alta, ca eu nu diferentiez romanii pe criterii geografice. Toti cei care au plecat mai au rude acasa, ar trebui sa constietizeze cine i-a impins la bejenie si sa actioneze in consecinta…
Stii ce e cu adevarat trist?
„Mama, tata, frate, vere, eu am plecat pentru ca voi ati votat cum ati votat… ” – ei nu s-au schimbat cu nimic, sunt aceeasi oameni pe care-i cunosti de atata amar de vreme. N-au fost mai buni in trecut sau mai putini buni acum, la vot. Au fost mereu la fel de …. doar ca am refuzat noi sa credem asta. Fiind familia noastra ii vedeam ca „cei buni”, „cei altfel”. Pe principiul: nu s-aplica la mine, ai mei sunt educati!
Nu vreau sa te simti ofensat, si d-aia pun exemplul meu in fata. Ai mei parinti nu s-au „stricat” acum la ultimele alegeri, asa au fost mereu… Din pacate eu eram cel care-i vedeam altfel si am trait recente si crunte dezamagiri.
nu pot sa nu-mi amintesc si sa nu fac o paralela cu exceptionalele volume ale lui Ion Gavrila Ogoranu: „Brazii se frang dar nu se indoiesc”. El si altii ca el, eroi ai neamului romanesc tradati de aproapele lor, dezamagiti de lasitate, complicitate si indiferenta.
Trist…
Ar fi bine… poate. As vrea sa vad o participare de 100% la vot (macar prin prisma constiintei fiecaruia) macar a celor ce comenteaza la acest articol… altfel se va auzi peste 20 de ani ca in 2000 cand toti au votat pnl si pnt… rezultatul il stim cu totii. Cu 20 de minute la 4 ani din partea fiecaruia 10 la locale 10 la generale, Romania putea arata altfel…
Momentan am avut, avem si posibil sa mai avem „sa moara de ciuda ratiu si campeanu”…
Cine zicea… exista oameni care voteaza psd si exista oameni care nu voteaza, pana la urma intr-un fel sau altul tot psd-isti ajung prin circumstante.
Scuzati … da ce sistem vreti sa schimbati?!
Ca de nspe ani aud „schimbam”, „sa resetam”, sa .. sa si mai ales sa fim radicali !!!!
Insa oricat de „radicali”, pro, natoitisi om fi sistemu AKM ramane tot ala cu piston de gaz cu cursa lunga ….. si istoric vorbind e mai bun decat ala cu actiunea directa a gazului …
Adica voi a zice ca de prea multe ori ne grabim sa schimbam sistemu gresit
Mai Nea Ghita – „eu ma prezint la vot si votez PSD de 30 de ani nu ca voi, astia de dreapta, TFListi lenesi” (in mintea ta asta se numeste „vot”, deh, metehnele nord-coreene de intelegere a „votului” din anii ’80 mor greu)…cand Dragnea iti declara ca „in 2018 PIBul a crescut cu 25% fata de 2016″…nu crezi ca e timpul sa-ti scoti limba din derrierul sau?
Odata ca niciodata, eu am mers la psiholog, pt niste probleme de anxietate. Acolo am aflat un lucru ciudat: oamenii aleg sa se puna in situatii nasoale. Copii abuzati de mici (de profesori, colegi, etc) se pun in situatia de a fi abuzati cand sunt adulti (munca, acasa, etc). Oamenii abandonati de mici se pun in situatia de a fi abandonati cand sunt mari (sau de a abandona ei insisi). Si exemplele pot continua. Ideea e ca traumele sunt un lucru familiar, iar familiaritatea este o chestie catre care omul graviteaza, instinctiv.
Aplicabil banuiesc si pt natiunea noastra: liderii politici de tip „strong man” sunt o trauma dar si un familiar catre care noi gravitam. Nu concepem cum ar fi viata fara sa ne plangem de politicieni, sau sa mearga totul cat de cat ok. Si ne e frica de asta, pt ca ne e nefamiliar.
Doar un gand.
Din păcate, oameni simpli, ca mine, își pierd încrederea în țara aceasta, în capacitatea ei de a oferi un viitor demn și-și asumă înstrăinarea în detrimentul unei șanse pentru sine sau pentru familie. Eu renunț la carieră, la casă, la tot știind că nu ne va fi mai bine celor care nu suntem rude, afini sau amante de politicieni. Din timp în timp cineva ne va vinde povești și apoi va reveni la interesul propriu.
Sus capul Flaviu! altii au murit prin munti, nu ca au renuntat la cariera si au pierdut la cursul valutar.
Jumatate de milion de romani pe strazi care-si striga demnitatea si ridica pumnii, asta nu te face sa speri? asta nu-ti da incredere? cand a mai avut Romania asa ceva ?
Povestea ce i-o spui copilului tau peste ani si ani face cat 1 milion de dezamagiri traite acum. Sa-i spui ca ai stat drept atunci, ca ai fost unul dintre ei.
E lupta generatiei noastre, nu dam un pas inapoi doar n-avem in fata tancuri sovietice ci doar niste infractori marunti, niste taraturi perverse pe care-i punem scuipa la orice colt de strada, a caror nume trebuie sters cu hartie igienica din orice mentiune.
Exportator „net” de energie pe dracu. De unde aceasta informatie? Sistemul energetic e praf si la pamant ( anul asta sau la anul, numai in Bucuresti vor fi inchise cateva grupuri). Personal cunosc situatii din centrale termoelectrice unde politicul (indiferent de culoare si masiv dupa 2004) a venit si a distrus economic societatile sau a blocat investiile doar ca sa fie bagate in insolventa, falimentate si date pe degeaba unor companii straine ( gen CEZ ). Se intreaba cineva pe unde a ajuns sau cum a ajuns Termoelectrica?
Orice tentativa a Romaniei de a exporta energie a fost sabotata de gusterii de la noi sub atenta supraveghere a unor tari din Uniunea Europeana.
Puterea instalata era candva +17.000 MW iar acum vreo cateva veri, la varf de zi in luna august se consumau vreo 9000 MW. Restul putea sa se duca la extern daca ii produceai. De ce nu s-au produs si exportat? Ehh… ptr ca esti Romania si trebuie sa mori de foame acolo in estul Europei ca asa au stabilit altii pentru tine.
Corect ca PSD e o mizerie de partid , corect ca de 2 ani e haos complet. Dar astfel de afirmatii gen cine erai si ce ai ajuns. Erai nimeni pe planeta cu pantalonii rupti in cur iar acum, dupa 2 ani, esti nimeni pe planeta in penisul gol.
In 2016 exportam energie, la maximum capacitatii retelei catre Ungaria, undeva la sub 500 MW/ora…
http://www.economica.net/exporturile-de-energie-electrica-ale-romaniei-au-scazut-semnificativ-in-2018_157333.html
In primul semestru al acestui an, exporturile de energie electrică ale României au fost de 2,8TWh, în scădere cu 20% faţă de cei 3,5 TWh înregistraţi în prima jumătate a anului trecut. Au scăzut şi importurile, cu doar 14%, de la 1,4 TWh la 1,2 TWh, pe fondul unor uşoare creşteri, atât a producţiei cât şi a consumului intern.
România a rămas aşadar exportator net de energie electrică (sold de 1,6 TWh) dar situaţia este ceva mai proastă decât în primele şase luni ale anului trecut, când soldul a fost de 2,1 TWh, conform datelor Transelectrica.
„În semestrul I 2018 gradul de utilizare a capacității total alocate pe liniile de interconexiune pentru export a scăzut față de semestrul I al anului 2017 pe majoritatea destinațiilor, înregistrându-se creștere doar pe relația cu Ucraina (+9pp)” arată Transelectrica.
„Astfel, comparativ cu semestrul I 2017, fluxurile fizice de export au scăzut cu Bulgaria și Serbia, în timp ce pe relația cu Ungaria și Ucraina au înregistrat creșteri. Analizând fluxurile fizice de import se observă creșteri pe relațiile cu Bulgaria și Serbia în timp ce pe relația cu Ungaria și Ucraina s-a înregistrat scăderi”, mai arată Transelectrica.
Iată evoluţia exporturilor şi importurilor, în valori fizice, pentru fiecare dintre statele vecine:
Ungaria
Export: 672 GWh, creştere de 216% faţă de primul semestru din 2017 (212 GWh)
Import: 217 GWh, scădere de 28% faţă de primul semestru din 2017 (304 GWh)
Bulgaria
Export: 1.198 GWh, scădere de 42% faţă de primul semestru din 2017 (2.079 GWh)
Import: 511 GWh, creştere de 190% faţă de primul semestru din 2017 (177 GWh)
Serbia
Export: 592 GWh, scădere de 48% faţă de primul semestru din 2017 (1.140 GWh)
Import: 161 GWH, crestere de aproape patru ori faţă de primul semestru din 2017 (42 GWh)
Ucraina
Export: 339 GWh, creştere de 1.500% faţă de primul semestru din anul 2017 (21 GWh)
Import: 329 GWh, în scădere cu 62%, faţă de primul semestru din anul 2017 (878 GWh)
Si ianuarie 2019 am fost importatori…
Da, George, ordonanța prostiei!
Am si cateva vesti bune ?
1. Nu suntem cei mai corupti din Europa, bulgarii, ungurii si grecii sunt fruntasi.
2. Datorita recursului in anulare, Cristiano Ronaldo vrea sa se mute in Romania ca sa scape de puscarie
In cel mai bun caz, pesedistii vor pierde cu cca 30% viitoarele alegeri, daca voteaza peste 11 mil de alegatori si daca se mentine constant electoratul pesedist (de cca 3,5 mil votanti)
Nu e o veste buna!
Opozitia va ajunge la putere intr-o tara care sa va afla in haos, fara resurse, fara rezerve, fara nici o posibilitate de a schimba mare lucru, dar controlata sever de ciuma rosie in tot aparatul administrativ atat local cat si central. Vor fi mari miscari sociale care vor mari si mai mult bazinul electoral pesedist, astfel incat vor urma alti 4 ani de ciuma rosie care vor decima societatea.
Vom ajunge peste 10 ani acolo de unde am plecat in 89 – la comunismul dark age.
Asta e realitatea!
PLECATI CAT SE MAI POATE!
Sunt perfect de acord. Planul PSD pe cat de murdar, antinational si perfid este pe atat de perfect tehnic. Nu poate fi invins.
PSD are infiltrati oameni in opozitie, controleaza tot. Statul paralel este PSD, asa era numit in serviciile de informatii. Au preluat ideea si au intors-o: Statul paralel sunteti voi.
Din pacate opozitia nu exista.
Ciolos – este totusi cel care a coabitat cu PSD, Nu cred ca a guvernat el cu majoritate PSD, a luat guvernrea si a facut ce a vrut. A facut ce i s-a spus: A strans resurse pentru cand vine PSD la guvernare.
Iohannis – sceturile cu PSD sunt de fatada. Isi ridica singuri mingi la fileu sa nu para ciudat dar: Iohanis nu a facut nimic sa opreasca PSD. Un referenduum pe independenta numirilor din justitie, chiar si acum ar trece fara emotii, Electoratul pro-justitie este motivat si enervat de ce face PSD, sustinatorii PSD sunt la indoiala – PSD tot scade in sondaje. Iohannis nu face nimic de facto, se ceara cu ei la TV, blocheaza 2 ministri . Main ataca la CCR o lege ca oricum CCR e sub control.
Mai sunt si altii, asta sunt doar cei care s-au expus deja,
ULTIMUL STINGE LUMINA
Iohannis NU are cum sa opreasca ceva!
A stat cuminte, sa nu fie suspendat.
Daca ar fi fost suspendat, interimar ar fi fost toarashu calin-anton-constantin-popescu-tariceanu-inima zburdalnica, care ar fi promulgat in veselie toate legile justitiei si ar fi adus tara in dark age direct. SAH-MAT la democratie
Ciolos a incercat sa faca ce se putea face, inconjurat de mafioti.
Traim intr-o tara acaparata de mafia post-comunista!
NU VAD IESIREA!
„A stat cuminte sa nu fie suspendat”. Atunci care e diferenta pentru noi ca e Iohannis presedinte si nu Tariceanu ??? Pentru ca singura diferenta este ca Iohannis a mai amanat un pic inevitabilul. Cu consecinte grave. Legile justitiei tot pe teava sunt si daca nu le promulga Iohannis cat de curand va fi suspendat si le promulga PSD. Nicio diferenta. DIN CONTRA, si pentru PSD, suspendarea este un glont de argint: il tragi odata. Daca Iohannis forta o suspendare anul trecut cand cu debarcarea sefei DNA, si il pierdea nu prea mai avea entuziasm sa mai incerce odata astazi si sa forteze trecerea legilor. Asa … il pot suspenda pe Iohannis cand vor ei.
Ce putea sa faca Iohannis si nu a facut: repet „Un referenduum pe independenta numirilor din justitie, chiar si acum ar trece fara emotii, Electoratul pro-justitie este motivat si enervat de ce face PSD, sustinatorii PSD sunt la indoiala – PSD tot scade in sondaje” iar asta ar fi o lovitura de gratie pentru propaganta PSD (care ii da inainte cu suveranitatea Romaniei – fata de occident. Ce e mai suveran decat poporul ?) si ar mobiliza din nou populatia (in momentul in care parlamentul va taragana sau va ignora dorinta poporului ) . Taraganarea asta nu a fost in interesul nostru, PSD nu a stat degaba, a subordonat institutie dupa institutie, de la Avocatul Poporului pana la ANAF si BNR (in pregatire)
Pilula amara, administrata populatiei de borfasii pesedisti in ajunul craciunului, va tine la distanta suspendarea presedintelui.
Referendumul nu e lege. Ar fi trecut la fel ca cel cu reducerea numarului de parlamentari.
Electoratul pesedist nu merge la vot din convingere, asa cum se intampla cu protestatarii din Piata Victoriei. Ei vin/voteaza unde li se cere/cum li se cere (unii chiar din mormant), fiind santajati cu retragerea ajutoarelor/pensiilor sau chiar al locului de munca de la stat, pe care l-au ocupat cu spaga de rigoare.
Pesedismul inseamna puterea a 3,5 mil voturi obtinute prin constrangere.
Un eventual referendum e apa de ploaie pentru golanii astia.
Referenduumul nu este lege si poate fi ignorat/ingropat de parlament.
– Dar politic le va fi mai greu sa justifice modificarile legilor.
– Nu pierzi nimic. Nu e ca si cum PSD nu stie daca sa mearga „pana la capat” sau nu dar daca nu iese referenddumul atunci clar merg pana la capat.
– E ca la razboi – ca tot suntem pe un blog miitar – daca nu ai initiativa, daca nu iti ataci adversarul nu faci decat sa ii oferi timp sa se organizeze si sa te atace el pe tine. Fara initiativa nu controlezi decat viteza cu care pierzi !!!
Adevarat, initiativa (ofensiva) este extrem de importanta. Fara ea n-ai cum sa castigi.
Nu e ca la razboi ci e ca la sah: trebuie sa ataci si sa te retragi, calculand mai multi pasi inainte. Calculul politic este cel care conteaza. Initiativa trebuie dusa pana la capat. Trebuie sa aiba o finalitate. Altfel, n-are rost sa ataci si sa te bagi singur in gura lupului, ca nemtii la Stalingrad.
D. Tusk facea referire la Iohannis comparandu-l cu H. Duckadam, nu cu G. HAgi: trebuie sa stea in poarta, nu sa atace.
Alde Sica-mandolina, Cacarau si toti papagalii din “opozitie” trebuiau sa atace!
Deacord, numai ca rationamentul tau exclude factorul extern. Romania e membru Ue si membru Nato, pilon de baza al strategiei americane in Balcani si la MN. Daca am fi fost decapul nostru, da, am fi fostca RM sau Ucraina, Serbia. Ne va tine MANA LUI DUMNEZEU SI UNCHIU’ SAM!!!
Nu-l exclud dar sa nu uitam ca operatiuni hibride, cu cumpararea de oameni de afaceri si politicieni, de influentare a unor decizii politice sau a votului popular mergand pana la lichidarea unor persoane incomode, au avut loc in cele mai dezvoltate state din UE si NATO, incepand cu Franta si UK, continuand cu Germania, Italia si pana in curtea Unchiului Sam.
Operatiunile astea nu sunt o gluma.
Majoritatea celor din corul bocitoarelor sunteti militari .
Nu stiti cum se reduce la tacere inamicul ?¿?¿
Doua trei exemple si tara se va indrepta catre directia buna .
nu mai jigniti poporul romanul comparandu-l cu clasa conducatoare .
Taranul stie ca pentru a avea un bun lastar si o buna productie de strugur trebuiesc taiate buruienile .
In putin timp au murit „afara” (altercatii in baruri) trei fosti sportivi romani de elita :
boxer in spania
handbalist in ungaria
ultimul (canoe) in uk
educatia .
pas cu pas…..europarlamentare,prezidențiale,generale.
abia aștept să vorbim pe cifre nu doar vorbe,atunci ne vom demostra cu adevarat valoarea.
dacă dezgropăm mortii in fiecare zi ajungem cu lantul vinovătiilor pe timpul lui burebista dar nu ne ajută.
pentru mine reinstaurarea a inceput in ultima criză cu largul concurs de indobitocire al antenelor si al realitæții tv (acum mariimapologeți ai democrației)care au manipulat in mod grosolan la nivel national și monstruoasa coaliițe numită USL .singurul lor program de guvernare a fost decimarea banului public prin restituiri și reintregeri de venituri in sistemul public….trăim ce am votat.
Se pare ca distinsii nostrii politicieni sunt deja inebuniti de frica ca vor fi schimbati in masa la urmatoarele alegeri parlamentare si ca intreaga lor clica o va lua serios la vale si vor infunda beciurile. Au inceput deja sa dea cu biciul in tot felul de guristi si mercenari din presa sa provoace o stare de uras si de panica in randul poporului sa ne convinga ca fara ei nu se poate si ca Romania o sa dispara daca ei sunt dati la o parte. Ei bine Romania nu o sa dispara, nu mai mult decat acum, si e bine sa le fie frica pentru ca exact asta o sa se intample, o sa fie dati la o parte O sa si-o ia la fel cum si-au luat-o la ultimele alegeri prezidentiale in ciuda sondajelor, a sumelor uriase investite si a manipularilor uriase. Nu au inteles ca poporul roman le-a mai dat o sansa si ca a fost ultima lor sansa pe care si-au irosit-o cu succes. Nu isi cunosc poporul absolut de loc si nu l-au inteles niciodata. Poporul roman este un popor intelept si nu e usor de condus. Se pare ca vor culege ce au semanat. Cine seamana vant culege furtuna. Ne ameninta ca nu avem cu cine sa-i inlocuim si ca nimeni in afara de ei nu este competent sa conduca tara in mod eficient si sigur asa cum o fac ei in prezent. Au impresia ca suntem doar multi si prosti si ei sunt destepti peste poate si ca noi cei multi, prosti si amarati nu avem cum sa le venim de hac. As avea si eu o mica intrebare : Mai stie cineva care mai sunt pilonii de baza ai societatii romanesti (si ai poporului roman implicit), piloni pe care acesti distinsi domni i-au distrus in mod barbar si iresponsabil prin prostia lor? Cred ca totul ar trebui sa inceapa de la identificarea acestora (atat ca numar cat si ca ordine de importanta). Renasterea Romaniei trebuie sa inceapa din pacate de la zero. Ne-au luat si putinul bun care il mai aveam.acum trebuie sa incepen de la nimic. Cred ca cinci piloni de baza ar fi suficient (maxim sase cu un pic de indulgenta) dar nu mai multi.
Scuze pentru greserile de tastare. E vina mea. Am mers prea repede si nu am verificat inainte sa public. Promit sa nu mai fac 🙂