Republica Moldova, Ucraina și Georgia au semnat Acordul de Asociere cu Uniunea Europeană

moldova ue

”Ucraina, Georgia și Moldova au semnat acordurile cu UE

Vineri, în cadrul summit-ului UE de la Bruxelles, președintele ucrainean, Piotr Poroșenko a semnat partea economică a acordului de asociere cu UE.

Acest document a fost semnat de Piotr Poroșenko, de președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso și președintele Consiliului European, Herman Van Rompuy.

Ucraina care dorește de mult timp să intre în UE, a semnat anterior partea politică a acordului de asociere.

De asemenea, UE a semnat acorduri de asociere și privind zona de liber schimb cu Georgia în persoana premierului țării Irakli Garibașvili și cu Moldova în persoana premierului Iurie Leancă.”

Sursa: Vocea Rusiei …din România


 

„De ce exista mierea?

Ca s-o mănânc eu! – gândesc…”

2:18 – 3:00

 

 

84 de comentarii:

  1. Ne bucuram cu toții
    dar adevarata luptă abia acum începe – noi provocări și situatții delicate ,
    probabil cele mai murdare electorale și multe alte surprize .

    • @Igor

      Va asteptam cu drag si cat mai curand alaturi de noi in UERSS. 😉

    • dle igor

      ne pare bine ca ati semnat acordul de asociere cu u.e.

      dar am o intrebare ce veti face cand nea putin o sa ordone interzicerea produselor moldovenesti pe piata ruseasca (vinu si multe altele )
      credeti ca domnii de la bruxelle o sa va ajute ?

      • Păi ce spui tu acolo cred că s-a întâmplat deja. Cu interzicerea vinurilor. Foarte posibil va urma și ridicarea taxelor vamale dintre Rep. Moldova și tările U.E. De restul se va ocupa piața. ”Piața de desfacere” numită România exportă într-o lună cât exporta România comunistă într-un an.

      • de mult timp Moldova nu mai vindeM vin in RUSLAND – suntem deja la al 2 embargo..
        dar noi nu vrem sa traim mereu d e frica rusului ca nu vrea el sa ne cumpere vinul roșiile și castravetiii..
        cum vrea să influențeze vectorul politic al Rm rușii ne amenința ca nu mai cumpara mere de la noi- – ASTAI VIAȚA ASTAI TRAI SA TRAIASCĂ UNU MAI 😀

    • vezi ce o ajuns si romania decat doar o piata de desfacere pt produsele europene

      • Vinul l-au interzis in 2006, pretul la gaze e cel mai mare in EU ~460$/mm3 (mia m3), isi bat joc de muncitorii moldoveni de cind ma tin minte, au armata pe teritoriul Moldovei, au o gramada ce calai diversionisti ca Dodon, Bidon, si toata pizdobratia din neamul lor care de ani de zile destabilizeaza situatia in Moldova, ce rau poate sa ne mai faca? Doar sa ne atace cu armata, dar nici atunci nu vom ceda.

      • @preda „tribunu’ ”

        bati campii cu „gratie”, Romania niciodata in istorie nu a exportat (anual) mai mult decat in ultimii 10 ani!

        ba nene, sunteti unii atat de batuti in cap incat ma mir ca totusi inca e bine in tara asta

        ba, in ’90 se striga „noi muncim, nu gandim”, acum unii vad ca nu ganditi nici dupa 20 de ani (cu munca nu ma pot pronunta cum stai, ca nu te cunosc) ….

  2. SIS-ul d e la noi deja a arestat 2 persoane din Comrat care selectau volunari pentru a fi antrenati in bazele militare din rusia ( am cittit undeva )

    • Daca vor sa faca o treaba desteapta, sa trimita agenti sub acoperire care sa se ocupe de recrutari de luptatori prorusi dupa care sa-i livreze pentru arestare.
      Daca faci 2-3 actiuni de genul asta, anuntand apoi public ca SIS-ul a organizat aceste operatiuni, se vor gasi foarte putini entuziasti care sa sa mai vrea sa se bage in asa ceva pentru maica Rassia.

    • @Igor. Citisem și eu pe undeva cum că ar fi apărut anunțuri de recrutare prin Bălți, se căutau voluntari pentru ”frații” asupriți din estul Ucrainei. Salariul trecea de 1000 de euro. E adevărat? Se plătea bine. S-au găsit idioți care să se ducă ?

      • eu am vazut doar unul pe FB – e din moldova dar e Ukrainean- e jurnalist sau ceva similar și a fost luptator d e la început pe MAIDAN – iar a cum impreuna cu SECTORUL DE DREAPTA au trecut prin pregatire la o baza din ukraina , înca strâng donații și cumpara echipament din strainatate – și degraba vor intra ân lupte

  3. Lui Putin si camarilei sale le este frica de liberalismul occidental insa de asta nu scapa oricum.Acum incearca sa tina cat mai departe de ea U.E. si NATO destabilizand sau incercand sa destabilizeze tarile din jur interesate sa adere la aceste structuri.Pe termen lung Putin va pierde batalia cu banul si liberalismul occidental asa cum a pierdut-o si tara sa de suflet URSS.
    La inceputul anilor 2030, Rusia va avea alta configuratie teritoriala si alta directie politica.Deja de acum unii oficiali rusi accepta ideea ca zona Caucazului nu va mai face parte din Rusia, in jurul anilor 2030.Aceasta regiune va reintra in sfera de influenta a Turciei care este farul musulmanilor din Asia, inclusiv a celor din China.

  4. intrebare partial off: care e legislatia Romaniei cu privire la asa-zisele firme de securitate privata de tipul Blackwater…exista asa ceva pe teritoriul Romaniei?

    ma gandesc ca mercenarii astia sunt cel mai eficient mod de a interveni undeva(de exemplu transnistria) fara sa implici fortele armate si prin extensie toata tara…ar fi folositor pentru Romania sa avem cam un batalion de astfel de mercenari super antrenati gata sa devina omuleti verzi unde trebuie…puteti sa ziceti ca avem fos, dar fos nu ar avea aceeasi libertate ca mercenarii

    • De ce întrebi? Ai niște bani puși la saltea? 😀
      Până la firmele asta private parcă se duceau ”voluntari” din rândul militarilor, care își dădeau demisia și se duceau ”de capul lor” acolo. Cam cum făceau piloții ruși în Coreea. La fel și în cazul (ipotetic) de față. FOS sau altceva, cu demisia dată, cu echipament(camuflaj) de pe eBay, cu arme care nu sunt în dotare (oficial). Eventual să vorbească în maghiară și să-și facă de cap prin Transnistria cu însemne și steaguri ale unor revoluționari de prin America de Sud 😀

      • imi vin si mie idei 🙂

        • am stat si m-am gandit, in strainatate ca mercenar primesti de la 7 pana la 15 mii de dolari pe luna, cred ca in Romania ar fi inghesuiala pentru un salariu de doar 3 mii…zic si eu 🙂 plus echipamentul cat mai costa si ala…faceti calcule…dupa investitia initiala probabil cu 20 de insi scoti in 6 luni cateva zeci daca nu chiar sute de mii…e o afacere buna si pun pariu ca sunt doritori 🙂

  5. @Igor! FELICITARI voua si Republicii Moldova pentru importantul pas facut! Romania va este alaturi!

  6. AlbertoBC (Lupul - Popa Savin – Democrat – Ion – Din Sibiu – Chisinau –Savinut - Popica)

    Cel mai mult ma bucur pentru Republica Moldova! De restul nu ma intereseaza! Trebuie sa facem reunirea degraba, pana nu se incepe cu preovocariile si atacurile la Nistru! Este NECESAR si URGENT de facut unirea!

    • orice provocare va fi ultuimul lor suflu- acum suntem mai aproape de UNIRE decat oricand – chiar dacă populația din RM e adormită și inconștienta de beneficiile UNIRII dar daca vor fi provocari armate sau altceva BASARABENII se vor ridica din nou la fel cum a fost in 2009 – Rusiia nu mai a re o imagine buna in ochii tineretului din RM

      • igor

        dar sa fim seriosi inca mai sant multi moldoveni care au
        inca creierile spalate cum ca ei nu sant romani ci moldoveni
        si ca vorbesc limba moldoveneasca

        insa unirea nu se poate face chiar asa de usor si tinand cont inca sant
        destui rusi

  7. @Igor – Bravo Republicii Moldova! Felicitari moldoveniilor pt importantul pas facut! Romania va sustine! Succes

  8. Tancuri , vehicule de sprijin pentru infanterie si alte alte ” oratanii ” sosite recent linga granita Ucrainei , regiunea Voronej …..

    http://www.youtube.com/watch?v=WNfkfQ7s7cs#t=225

    Overview of current heavy hardware in possession of (pro)Russians

    „” Overview of origin, approximate location and condition.
    This is only KNOWN and verified vehicles. There might be more of course.

    5 BMDs
    Captured from Ukraine in the beginning of ATO (See this Youtube video). Located at Slovyansk.

    2-3 NONAs self propelled mortars
    Initially one captured from the Ukrainians, but later destroyed. Received new ones from Russia.
    See report.

    2-3 GRADs
    Recieved from Russia. One was lost in an attempt to rain havoc on a village and blame the army for it. One seems to be in Kramatorsk right now.
    See this report.

    3 T-64Bs, anti-air gun
    Crossed the border on June 12th. Located in Donetsk.
    See this report and this one.

    4 tanks, 6BTRs, 14 trucks 2 guns (see this report)
    Crossed the border on June 20th. 2 tanks and 2 BTRs went to Kramatorsk/Slovyansk. Some operating from White chalk hills.
    2 tanks and 3 BTRs went to Torez and from there likely engaging towards Amvrosiivka and Marinovka. (See this report.)

    2 BTR, 1 BMD, 2 T64b
    Captured from Ukraine at Metalist on June 17th and revived. Located in and around Lugansk.
    See report here and here and here.

    2 tanks, 2 BMPs, truck with 120 mm mortar
    First seen in Perevalsk on June 25th. Must have crossed the border independently from June 20th crossing. Destination unknown.
    See this report.

    This makes 11 tanks, 2-3 NONAs, 11 BTRs 2-3 GRADs, 2 guns, 1 anti-air gun, 1 120mm mortar and whatever they had been transporting INSIDE the trucks of course… „”

    http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/06/overview-of-current-heavy-hardware-in.html

    Ucrainienii se pregatesc de un ” Adevarat Razboi ”

    „” În lipsa unei retrageri a „trupelor ruse” de pe teritoriul Ucrainei, va fi vorba de un „adevărat război”, a declarat, joi, președintele ucrainean Petro Poroșenko într-un interviu acordat postului de televiziune CNN.

    „Toate trupele de pe teritoriul ucrainean sunt ruse, în componența lor intră cetățeni ruși”, a declarat Poroșenko, adăugând că liderii separatiști din estul Ucrainei au făcut parte din serviciile secrete ruse.

    „Dacă asta (incursiunea rusă) va continua, va fi un adevărat război”, a apreciat președintele ucrainean. „”

    http://deschide.md/ro/news/externe/2695/Condi%C8%9Bia-lui-Poro%C8%99enko-pentru-evitarea-unui-%E2%80%9DADEV%C4%82RAT-R%C4%82ZBOI%E2%80%9D.htm

    • Rusii nu vor invada oficial Ukraina. Am citit destul ca sa imi fie clar. Le e teama sa se implice in acest razboi. Nu au cum sa ocupe intraga Ukraina (mult prea mare) si sa ajunga la pace. Va fi un razboi lung si costisitor pe cere nu si-l permit.

      Tot ce fac este sa ajute cu tzaraita la destabilirarea conflictului in ideea ca Ukraina va sucomba in cele din urma economic si se va intoarce la ei ca fiul ratacit. 4 mortiere azi, 2-3 GRAD maine, 20 „voluntari” miercuri…

      Inclin a cred ca Poroshenko vorbeste foarte serios si dupa expirarea armistitiului sa incepa o campanie de curatare pana la granita. Intre timp au strans trupe, au reparat/re-operationalizat echipamanete si pe ansamblu s-au pregatit.

      • @ Zoro ……

        ” Rusii nu vor invada oficial Ukraina. ”

        rusii au invadat neoficial Ucraina … e doar o problema de timp pina la invazia oficiala si recunoasterea situatiei de facto ……

        Porosenko a recunoscut deja :

        “Toate trupele de pe teritoriul ucrainean sunt ruse, în componența lor intră cetățeni ruși ”

        e doar o problema de timp pina ce toate trupele de mercenari pe teritoriul Ukrainei vor fi integral ruse ……. !

        e o chestie doar de procentaj in continua schimbare …..

        acum 4 luni , pe 27 februarie , Ucraina era integrala si in pace ..

        acum are o bucata lipsa ,alte doua in curs de desprindere si este in stare de razboi ….

        din cele doua zone aflate in conflict pleaca ucrainienii si institutiile oficiale … asupra unor zone lipsite de populatie si functionari Kievul nu poate avea control

        „Nu au cum sa ocupe intraga Ukraina (mult prea mare) si sa ajunga la pace. ”

        intentia rusilor anuntata prin declaratiile rebelilor , prin Dughin si altii e sa ocupe doar sudul Ucraine , teritoriu rusofon …… si daca nu ai aflat …deja e pace ….. …armistitiul unilateral decretat de Porosenco ….cei de la Kiev nu au cum sa mentina integralitatea Ucrainei , tara artificiala construita de sovietici prin furtul unor teritorii de la statele vecine …. !!!!! …….

        Asta face si Putler … divide et impera ! …… divizeaza Ucraina pentru a o controla…….e doar o problema de scurt timp ……

        Destinul actualei Ucraine este farimitarea ……. Ucraina va deveni o tara mica

      • Este o varianta de luat in calcul, insa care va fi oare raspunsul Rusiei la o asemenea ‘curatenie’ a proscrisilor din est? Sper ca totul sa se limiteze la zona aia si sa nu se extinda mult prea periculos treaba!

      • @buzu Granitele in continua schimbare trebuie vazuta un pic mai de sus. In 89 granita era la in mijlocul Germaniei, prin 91 Germania era deja unificata iar fostul bloc sovietic era „independent”. Prin 2004 tarile din fostul bloc sovietic au intrat eficial in Nato iar tarile din URSS au devenit tot mai independente, mai portocalii pe zi ce trece. Acum se face pasul oficial. Intai economic si apoi militar. In mai putin de 5 ani Moldova si Ukraina vor fi in Nato.

        @cezar Rusii nu o sa miste mare lucru. Militar sunt in corzi si sunt constienti de asta. Americanii au cumparat de-a lungul timpului echipamanet sovietic din toate tarile (Mig29 din Moldova de ex). Le-au studiat pe toate partile si au arme targetate. Echipamentele post sovietice nu sunt asa de multe si oricum sunt dezvoltate tot pe baza celor sovietice

  9. PREGATITI-VA BORCANUL DE VASELINA!!! MARONIU’ VA PLANGE IN CURAND!!!

    „Vicepreședintele american Joe Biden a declarat că protecția drepturilor minorităților sexuale ar trebui să fie la un rang mai înalt decât culturile naționale și cele sociale, raportează RIA Novosti cu referire la “Vocea Americii”.

    “Nu-mi pasă de cultura pe care o împărtășiți. Lipsa de umanitate, rămâne lipsă de umanitate, iar prejudecăţile – prejudecăţi”, afirma Joe Biden, într-o declaraţie din timpul unei întâlniri cu un grup de susținători ai drepturilor minorităților sexuale din SUA și alte țări.

    Vicepreședintele american a declarat că toate structurile guvernamentale ale SUA au fost instruite să acorde prioritate promovării drepturilor homosexualilor în străinătate.

    Țările care nu consolidează drepturile comunităților LGBT ar trebui să “plătească pentru lipsa de umanitate”, a declarat Biden.

    Anterior, consilierul Casei Albe pentru securitate naţională Susan Rice a numit protecția drepturilor homosexualilor una dintre cele mai dificile probleme din domeniul drepturilor omului cu care se confruntă Statele Unite.”

    http://www.frontpress.ro/2014/06/vicepresedintele-sua-structurile-de-stat-sunt-obligate-sa-promoveze-propaganda-gay-in-lume.html

    • Asa, si?

      Eu in problema asta sunt neutru! Nu ma intereseaza ce dracu face cineva in dormitor (atat timp cat nu face in public).

      Acum, nu o sa ne apucam sa ardem oameni pe rug doar pentru ca le place … altceva. Din punctul meu de vedere, atat timp cat nu ma deranjeaza pe mine, in intimitatea lor pot face ce vor.

      Mda, nu aveau moscalii ce marota antioccidentala sa gaseasca (gen: nivel de trai, industrializare, educatie … etc) si fix pidosnicia au gasit ei ca „mare problema” a societatii. Repede au pus cativa popi barbosi, cocosati de la atata aur pe ei si de la pidosnicia monahala din tinerete, sa urle ca , vezi doamne, se perverteste „familia si morala crestina” in occident. Vai de mine, ce problema… Tocmai in Rusia e „morala” la ea acasa.

      • A, si inca ceva, linkul pus de tine e manipulator, manipulator … rau de tot.

        Se vorbeste despre RESPECTAREA DREPTURILOR unei categorii sociale, nu de „obligativiatea” prpagandei pro nustiuce…

        Am o propunere, voi astia „oripilati”, cereti ba „azil moral” in Rusia, cred ca Alexei si Putin vi-l ofera 🙂

  10. Să-i ia dracu pe toți demenții care au pornit războiul ăsta…indiferent de tabără…uitați-vă ce se-alege de civili într-un asemenea măcel:

    https://www.facebook.com/photo.php?v=634391039986188&set=vb.608489642576328&type=3&video_source=pages_video_set

    (bombardamentul cu PRND-uri executat pe 3 iunie la Lugansk – http://puu.sh/9bPYK/71e0ae4ece.gif )

    http://revolution-news.com/wp-content/uploads/2014/06/MemeCenter_1401936708401_92.jpg

    Femeia aia, Inna, ce vină avea ea că niște cretini, de la Moscova și Kiev, își aruncă popoarele într-un război fratricid barbar și murdar?

    Mi-e scârbă ce-a ajuns umanitatea…

    • @ floryyn …

      Rusia a pornit razboiul … ….. ucrainienii doar se apara ….. si in orice razboaie au existat victime civile si daune colaterale ……

      cu fiecare razboi monfial procentul victimelor dintre civili a fost de fiecare data mai mare ……

      ce crezi ca ne astepta si pe noi ? …… WW3 este abia la inceput …… 2014 este echivalentul lui 1939 …. !!!

      3 miliarde de morti este doar statistica estimata ….. o cifra seaca lipsita de dramatism afectiv ….

      • Ai dreptate dar nu m-am putut abține, pur și simplu imaginile alea m-au șocat.

        Femeia aia ar fi putut fi mama, sora, iubita, soția oricăruia dintre noi…

      • vecine

        buzu

        rusia a pornit razboiu

        dar cine ia provocat ?

        parerea mea din momentul in care pactul de la varsovia a luat sfarsit
        si nato trebuia sa isi incheie existenta, dar nato este folosit de sua pt asi impune
        egemonia si interesele in europa si in restul lumii ( serbia ,libia irak , afganistan ,siria ETC…

        • @ Preda Paul ….

          da vecine … ai si tu dreptate …..

          si ma bate un gind cum ca USA a amplasat Scutul pentru a declansa reactia Rusiei pentru ca SUA sa reactioneze …….

          cum s-ar zice …… genereaza o problema ca sa poti sa fii chemat sa o remediezi … chiar prin razboi !

          ma bate un gind cum ca …. SUA vrea sa scape de datoriile imposibil de platit prin mijlocul neortodox al WW3 ?

          amplasarea Scutului american in proximitatea granitelor Rusiei a declansat raspunsul actual ….. sau SUA isi imaginau , naiv poate, cum ca Rusia e moarta in reactii ….. daca nu a fost vorba de naivitate atunci este o amplasare premeditata cu scopul de a stirni Rusia ….. si pe americani nu-i pot crede naivi ….. ramine deci cealalta varianta ……

          de fapt Ucraina are vina de a sta intre dorinta rusilor de a controla teritoriul pe care sint amplasate interceptoarele : Polonia , Romania si Turcia …

          Romania este o tinta dubla chiar tripla pentru Rusia ……. odata pentru ca stam pe ” soseaua ” rusilor in drum spre Turcia , a doua oara pentru ca sintem stat NATO si a treia oara pentu ca avem Scut la Deveselu …… meniu trei intr-unul

          deci Trei Motive pentru ca Rusia sa atace Romania ….. si chiar daca nu am fi fost stat NATO si cu Scut la Deveselu , Rusia tot ne-ar fi invadat Dobrogea ….

          Dughin a spus-o clar : Romania este a treia veriga , dupa Crimea si Novorossia ……
          asta ca sa stim precis ce ne asteapta ……. eu nu mai am dubii ….. poate altii da ….

          insa un ” dubiu ” totusi am ……. Rusia e aproape iar SUA departe

          Va risca SUA un razboi cu New URSS pentru Romania atunci URSUL cind va invada Dobrogea ???

      • buzu
        vecine,
        daca iti place lectura iti recomand niste carti scrise
        dl.col. FLORIAN GARZ
        (cartile se tituleaza IMPERIILE RAULUI SI APOCALIPSA SI ROMANIA
        cartile pot fi gasite la editura obiectiv craiova facand parte din colectia exploziv
        sau intra pe net si tasteaza drumulinvingatoriilor)

        in carte este un subcapitol in care se zice clar ca obiectivul
        final este dezmembrarea rusiei

        insa un lucru este clar sistemul capitalist este mort
        criza din 1929 si dupa 10 ani a izbucnit cel deal 2-lea razboi mondial
        cea ce se intampla acum seamana nu ?

  11. Cu putin noroc poate reusim si Unirea pana la sfarsitul deceniului!

  12. http://www.youtube.com/watch?v=4EHMyqVQCkY
    Pentru cei nostalgici de romanitatea pierduta, va propun un tur virtual al Cernautilor. Nu stiu de ce, insa chiar daca nu am fost niciodata in acest oras, de fiecare data cand privesc poze sau filmulete cu el, imi pare atat de familiar….fiecare strada si cladire in parte imi trezesc vii amintiri!?/nostalgii. Parca am trait acolo alte timpuri……dar cine stie…poate altadata…..intr-o alta viata! 🙂 Traiesc un perpetua senzatie de deja vu! 🙂 Frumos….tare frumos!

  13. Ca tot s-a ascris de ce se intampla in Moldova:
    „Potrivit unor surse ale portalului deschide.md, persoanele reținute sunt din orașul Comrat. Cei doi au recrutat, începând din primăvara 2014, din raioanele Vulcănești, Comrat și Ceadâr-Lunga, câteva zeci de tineri care au fost trimiși în tabere de pregătire paramilitară, în regiunea Rostov din Federația Rusă.

    Grupurile, de până la 15 persoane, erau trimise în tabere speciale, de două ori pe lună. Tinerii plecau cu trenul la Moscova sub pretextul că merg la muncă în Federația Rusă, dar în realitate aceștia erau duși în regiunea Rostov.”
    http://deschide.md/ro/news/investigatii/2667/EXCLUSIV–SURSE-Cine-sunt-SABOTORII-reținuți-de-SIS-și-PG.htm

    Sa vedem ce mai este nou pe frontul unde ni se scrie istoria:
    Tradare la inalt nivel(nu cred ca ar mira pe nimeni)?:”At the beginning of June 2014 the acting Deputy Head of the Presidential Administration, an MP from fraction “Batkivschina” Andriy Senchenko accused the First Deputy Minister of Defence of Ukraine in blocking Army Logistics.”
    http://inforesist.org/en/an-internal-investigation-is-launched-against-deputy-defence-minister-of-ukraine/

    La ora 5.10 o baza militara de tancuri a fost atacata de separatisiti inclusiv cu 2 tancuri un T-64BV si T-62 plus mitraliere ZU-23 (T 62 este posibil sa fie fost avariat de un RPG si nu a mai participat la lupta – confuzie in postari) si lupte grele s-au dus pana la ora 13.20 dupa acea ora martori sustin ca nu se mai aud impuscaturi sau explozii. Se pare ca separatistii s-au retars dar unitatea arata ca o sita. Nu cred ca mai poate rezista mai mult de un atac daca nu se primesc intariri.

    Ce au mai pierdut ucrainienii:
    -un punct de control a fost atacatat de mai multe tancuri si mortiere a fost distrus/cucerit 4 morti, 5 raniti si un transportor distus (mare minune sa fie doar 4 morti);
    -2 puncte de control au fost atacate cu rachete Grad nu se cunosc efectele.
    -o unitate a Garzii Natinale din Donesk a fost cucerita dupa 7 ore de lupte si bombardamente cu mortire;
    -2 alte baze miltare au fost atacate una in Donetsk (posibil sa fie aceeasi) iar alta la Paraskoveevka care a fost grav avariata in urma bombardamentelor cu mortiere dar se pare ca nu exista morti;
    -1 sniper a ranit 1 soldat la Mount Karachun langa Sloviansk;
    In total intr-o zi au fost 11 atacuri impotriva ucrainienilor, care cred ca au avut mai putin de lupta cand era faza activa a operatiunilor decat in armistitiu.
    Si trebuie sa se hotarasca rapid daca vor sa mai lupte altfel pierd cam toate unitatile militare din zona daca mai prelungesc mult armistitiul.

    • Trebuie sà fie cel putin doi ca sà fie armistitiu.
      Este o declaratie de încetare unilaterarà a focului pe timp limitat si fàrà amànunte de cum ar decurge.

  14. Am vzut pe internet ca rusii intaresc Crimeea.
    Intrebarea este daca o intaresc ca le e frica ca vor fi atacati sau ca sa atace ei iesind din Crimeea in sudul Ucrainei.
    Vom vedea dar ar fi interesant de prevazut.

  15. Foarte bun clipuletul . As zice chiar or nimerit caracterele din plin , [ chiar si albinele isi joaca bine rolurile ] …inca nu-s chiar lamurit oare cine o fi porcul ?[ …vreun vecin de pe la vest ?…]

  16. Ziua si noi mortii:
    3 soldati omorati si 6 raniti intr-un atac cu mortire.
    separatistii au pierdut 2 tancuri ieri (1 distrus 1 capturat) dar astazi au aparut 3 noi.
    7 atacuri astazi.

    Unii comandanti militari cam incep sa isi piarda rabdarea (comandatul batalionului Dombas in timp ce era atacat punctul de control intre timp nr. mortilor a crescut la 3):
    „”How many victims our authorities need just to understand there is a war going on? Once again the terrorist proved that the dialog with them is impossible. They continue attacking our checkpoints….We demand to declare martial law immediately!„.
    Source: http://en.censor.net.ua/n291931

    Cum arata un punct deforntiera dupa ce a fost bombardat de separatistii:
    https://www.youtube.com/watch?v=VJfXXS_QMMA

    Ce a rezultat dupa un bombardament cu mortire si ceva lupte:
    http://www.youtube.com/watch?v=Jay60YeNwBs

    Unii rusi au mari probleme: cum arata ambalajul unei cicolate rusesti:
    Europa, Scandinavia, Alaska si China sunt marcate ca posibile teritorii…
    https://twitter.com/ngumenyuk/status/482942527079997441/photo/1

    • Artileria loialistilor lui Poroshenko iarasi in actiune. Au lovit o piata si un bloc in Slaviansk. 3 civili morti, mai multi in stare grava:

      http://youtu.be/5KHZILAPi4I

      http://youtu.be/CXTHBe9vrDw

      http://youtu.be/l_DOUxD5XWU

      Atacuri teroriste.

      • Ei lasa ca atunci cand locuitorii „pasnici” din slaviansk doborau elicoptere voi rusofilii ii numeati eroi.

        • Confunzi lucrurile… Lupta intre fortele combatante e un lucru, sa tragi cu tunul in mod indiscrimantoriu in plin oras e altceva…

          Oricum le baga Poroshenko democratia cu tunu in casa…

        • @adyr

          Cand separatistii doboara un elicopter militar pentru unii e act de terorism si se vaieta ucrainenii peste tot, cand gruparile pro-guvernamentale ucid civili in estul Ucrainei evenimentul e trecut sub tacere sau in caz ca il mentioneaza cineva reactiile sunt de genul „ei lasa”, „bine le-a facut”, „sobolani”.

          Observi ca cei de pe deschide.md nu sufla o vorbulita despre civilii ucisi in Slaviansk azi?

        • @ watcher ……

          vecine ……. vai ce nevinovati sint teroristii rusofoni….. …ai uitat interviul cu ucrainianul care se daduse de partea lui Putler si omorau ucrainieni pe care ii prezentau apoi drept victime ale batalioanelor de voluntari a lui Porosenco ? …….. eu nu

      • Uitasem aia din Slaviansk sunt pro-rusi deci au crima in sange…

        • Exact, stiu ca tu esti ironic, dar exact asa e – pro-rusii au crima in sange!!!

        • @vector si watcher
          ia spuneti voi, ca rusofili am inteles pozitia.
          daca prin absurd situatia s-ar intmpla in Romania si aia separatistii ar fi populatia maghiara si fortele guvernamentale armia romana cum ati judeca?

          sau daca separatistii ar fi cecenii si armia rusa i-ar lua la curatenie. Cum comentati cladirile distruse de iubita armie rosie in razbelul din cecenia?
          sau aici e alta poveste…

    • @LionHeart
      Bre ce sa zic asa o fi… Dar totusi daca esti din Slaviansk si nu esti prorus inseamna ca nu ai crima in sange…

  17. Amenintarea armei energetice !!!

    ” Compania rusă Gazprom ar putea impune „restricţii” ţărilor europene în cazul în care acestea ar livra Ucrainei gaz importat din Rusia, avertizează preşedintele companiei, Aleksei Miller, citat de presa rusă.”

    „În mod normal, nu se poate efectua o schimbare a direcţiei fluxului în gazoduct. Dar, dacă vom depista vreo redirecţionare a fluxului de gaze la staţii de măsurare a parametrilor fluxului din Europa, am putea impune restricţii”, a avertizat Miller, citat de Moscow Times şi de Itar-Tass.

    http://www.realitatea.net/gazprom-ameninta-statele-europene-cu-restrictii-daca-vor-livra-gaz-rusesc-ucrainei_1471774.html#ixzz35wJgNiNl%20%20Follow%20us:%20@realitatea%20on%20Twitter

    • In mod normal presiunea este aceeasi in toata reteaua si daca intepi reteaua de gaze iese gazu unde e intepata.Gazu nu are flux .
      E de rasu lumii cu asa specialisti.

      • @ Dacul dd …..

        vecine , asta este inca o nazbitie precum aceia cu armele nucleare …;)

        Intr-o conducta , directia de deplasare a fluidului este de la capatul cu presiune mai mare ( unde se injecteaza gazul ) spre capatul cu presiune mai mica ( consumatorul care provoaca depresiunea gazului ….exemplul cel mai banal este prin arderea gazului in aragaz )

        Doar daca ai izolat o conducta cu gaz la o anumita presiune se petrece fenomenul de care ai povestit tu dar asta este un caz izolat ., particular……. in caz de mentenanta , defectiune , etc

        specialistii aceia sint totusi specialisti ……. 🙂

  18. @Vector
    Separatistii detin cel putin 3 obuziere autopropulase Nova, tancuri, tunuri, mortire si 2-3 lansatoare de rachete, deci este imposibil sa stii cine a atacat acolo si de ce.
    Cel mai mult de castiga au separatistii de pe urma unui asemena atac.

    ///

    Astazi un atac si cucerurirea unei unitati antiaerine, 6 soldati ar fi fost capturati + instalatii AA Buk (frumoasa captura daca stiu sa le foloseasca sau reusesc s-a faca saoldatii capturati sa ii invete). Nimic oficial despre victime dar cum s-au folosit mortire si lansatoare de grenade este posibil.

    Fratii Klitschko au decis sa doneze bani pt. a echipa batalionul Kylv cu veste antiglont, bocanci, truse medicale, binocluri, etc. Asta inseamna sa fi patriot…

    Ieri au mai murit 2 soldati deci 5 in total si 17 raniti.

    Vineri am scris: ”un punct de control a fost atacatat de mai multe tancuri si mortiere a fost distrus/cucerit 4 morti, 5 raniti si un transportor distus (mare minune sa fie doar 4 morti);” se pare ca am avut dreptate in privinta pierderilor au fost distruse 2 BTR -uri iar ucrainieni sustin ca nu stiu nr. victimelor (in afara celor 4 morti) pt. ca APC-urile si soldatii din ele au ars (sa fim seriosi imposibil sa nu stie cati soldati au fost acolo si cati mai sunt in viata + cred ca au auzit de operatiunea numita scadere)… probabil masacru dar nu vor sa recunoasca si asa presiunea este imensa sa reinceapa operatiunile.

    Pe langa militari si incep sa protesteze si unii cetacenii impotriva incetarii focului. Astazi a fost o manifestatie in centrul Kiev-ului la care au fost atat civili cat si militari.

    • @Hannibal

      Asta nu e primul atac al artileriei ucrainene asupra orasului Slaviansk. Se trage din zona dealurilor de langa oras, aflate in mana fortelor guvernamentale. Par a fi pur si simplu atacuri de razbunare pentru pierderile suferite. Mai pierd niste soldati in ambuscada – mai ordona niste lovituri de artilerie in Slaviansk. Scopul lor e pura terorizare a populatiei si dislocarea ei din oras. Daca vezi tu alt scop poti sa-mi spui, eu nu vad nici o tinta militara in filmuletele alea. Iar focul nu a venit in sprijinul vreunei operatiuni la sol, vreunui asalt. Au tras cateva focuri la plesneala.

      • Fațadele blocurilor găurite de schije mi-au adus aminte de Sarajevo…

        http://galeri2.uludagsozluk.com/356/sarajevo_452074.jpg

        Istoria se repetă numai că atunci, într-un târziu, aviația NATO a făcut zob artileria sârbească care pisa de zeci de luni orașul fostei olimpiade de iarnă…

      • Vector, si Ukrainenii si pro-rusii au artilerie in zona. E un singur mod in care poti sa iti dai seama cine a tras: lasand propaganda la o parte si urmarind logica: Acolo a tras cineva care are ceva de castigat din asta.

        Si singurii care castiga ceva sunt Rusii. Propagandistic si prin invrajbirea localnicilor sa nu accepte revenirea sub „nazistii” aia de Ukrainieni. Ukrainienii nu au aubsolut nimic de castigat, doar de pierdut. Teroarea starnita nu e in avantajul lor atata timp cat va provoca si mai multa antipatie in randul populatiei rusofone, mai multi voluntari pro-rusi. Nu cred ca Ukrainenii sunt chiar asa de prosti sa nu isi dea seama de asta.

        Alte argumente: Artileria aia nu e un singur om sa zici ca era nervos. Sunt zeci de soldati. Greu sa fie toti de acord cu asta si sa riste sa fie impuscati pentru incalcarea conventiei de la Geneva. Greu (riscant) sa dai un astfel de ordin si sa fie si respectat. Se va gasi mereu un soldat care sa nu fie de acord cu asta si sa vorbeasca.

        Pentru pro-rusi situatia sta altfel. Daca pierd razboiul trebuie sa lase casa/viata de acolo si sa mute cortul in Rusia. iar castigarea razboiului depind de suportul populatiei. Care e satula de strainii veniti de peste granita sa vorbeasca si sa lupte in numele lor.

        • @Pax

          Asta e teoria conspiratiei. Teorii din astea pot fi imaginate si in ceea ce ii priveste pe cei din Kiev si nu vad unde am ajunge.

          Cert e ca asta nu e primul atac al artileriei asupra orasului Slaviansk. Aparatorii unui oras sub asediu nu au de ce sa traga in propria populatie. Si hai sa zicem ca o fac. Dar de cate ori? Pentru ca atacuri din astea au loc de saptamani bune. Din contra, separatistii incearca sa loveasca artileria de pe Karachun. Elicopterul doborat acum cateva zile ducea soldati/provizii artileristilor de acolo. Iar fortele guvernamentele nu pot lua Slaviansk cu asalt deocamdata asa ca incearca sa-l puna sub asediu si sa-l goleasca de populatie prin atacuri punitive de genul asta.

          Dar daca vrei propaganda uite aici:
          http://deschide.md/ro/news/politic/2759/Teroriştii-nu-renunţă-la-arme–8-persoane-decedate-în-Slaviansk.htm

          La 4 ore dupa ce au aparut stirea si filmuletele cei de la deschide.md preiau numai sursa ucraineana care evident da vina pe „teroristi”/separatisti.

          p.s. Pleci de la premisa ca pe Poroshenko il doare in cot de simpatia populatiei rusofone. Daca l-ar fi durut nu ar fi semnat tratatul cu UE.

      • Nu e teoria conspiratiei. Atat ca in acest tip de razboi dezinformarile sunt la ordinea zilei. E greu sa te bazezi pe oricare din surse. In cazul de fata – exact cum ziceam – Ukrainienii dau vina pe pro-rusi, separatistii evident pe Ukrainieni.

        Care din ei are dreptate poti sa iti dai seama doar incercand sa vezi cine are ceva de castigat din asta.

        Tu prezinti doar perspectiva pro-rusa: Niste eroi, care lupta sa apere orasul de nazisti care vor sa extermine populatia prorusa si sa bage Ukraina sub sclavia UE. Pozitia asta trebuie privita cu aceeasi rezerva ca si declaratiile Ukrainenilor.

        Legat de PS, cam amesteci lucrurile.

        – Una e simpatia populatiei rusofone legata de aderarea la UE – aici conteaza ce vrea tara pe ansamblu, nu o minoritate, fie ea chiar si rusa.

        – Alta treaba e radicalizarea populatiei rusofone prin bombardarea unor obiective civile. Care e in contradictie cu ce isi doresc Ukrainienii – calmarea conflictului – si coincide exact cu ce vrea Putin – mentinerea/escaladarea lui (inclusiv trimitand 2-3 tancuri pe zi pentru a mentine haosul)

        Eu unul, punand astea cap la cap sunt de parere ca Ukrainienii pierd iar Rusii castiga din bombardamentul respectiv. Deci, cine a bombardat ?

        • „Nu e teoria conspiratiei.”
          Corect e doar un rationamet speculativ, bazat pe argumente circumstantiale.

          In aceeasi logica se poate construi un rationament speculativ in care sigur nu erau pro rusi ca nu trageau in masa, tasu si fisa aflati in oras, Sau ca nu riscau sa piarda aderenta populatiei doar de dragul de a da vina pe loialisti.

        • @Pax

          E teoria conspiratiei toata ziua! Asa pot si eu sa zic ca avionul ala cu 46 de soldati ucraineni la bord (or fi fost chiar 46 sau si aici e o conspiratie? s-au publicat identitatile lor?) a fost doborat de ucraineni ca sa ii intarate pe cei din regiunile vestice, sa castige simpatie in interiorul dar si in exteriorul Ucrainei, sa castige recruti, etc. Ca sa nu mai zic la ce teorii ale conspiratiei sunt in legatura cu cine a tras in oameni in Maidan. Deci eu zic sa nu intram pe linia asta ca nu are rost.

          „Tu prezinti doar perspectiva pro-rusa: Niste eroi, care lupta sa apere orasul de nazisti care vor sa extermine populatia prorusa si sa bage Ukraina sub sclavia UE.”

          Eu nu am prezentat asa ceva. Am zis doar ca nu sunt teroristi ci separatisti! Iar neonazistii sunt bine cunoscuti, cei din batalioanele de voluntari Aidar, Donbass, etc. Cei de la Pravy Sektor. Nu-i nici un secret.

          Nu am spus nici ca vor sa extermine populatia. Ci ca Poroshenko si pro-occidentalii vor sa impuna cu forta armelor decizia lor de politica externa. Decizie luata fara referendum.

          Fortele guvernamentale nu pot sa ia cu asalt orasul asa ca le-au taiat curentul, apa, il mai lovesc cu artileria….

      • Sunt deschis la discutii. Te rog sa dezvolti rationamentul.

        Eu unul nu cred ca trageau in „masa, tasu si fisa”. Din informatiile care circula, „voluntarii” sunt de peste granita (Ceceni, Cazaci, Rusi – o adunatura de oameni de bine).

        Astia nu sunt oameni care sa le pese atat de populatia locala. Sunt nationalisti rusi care vor sa fie Rusia mare si sa zdrobeasca dujmanii ei. Iar rusiilor de la varf le pasa de pierderea industriei de acolo si a Ukrainei in principal. Populatia civila nu a fost niciodata in Rusia o prioritate.

        Desigur, sunt de acord orice discutie avem aici se numeste speculativa. Pentru ca tot ce avem sunt niste date limitate (si alterate de cele mai multe ori) si logica. Asta e motivul pentru care – repet – nu conteaza ce zic Ukrainienii si nici Rusii. Conteaza logica faptelor si cine are ceva de castigat.

        • @Pax

          Ok, deci toti aia de la artilerie sunt doar de peste granita… ca sa fim siguri ca nu trag in rudele lor din oras.Si nici un rusofon din oras nu sparge seminte pe langa tunurile alora ca sunt ocupati sa apere orasul…

          Pe de alta parte banuiesc ca nu e asa greu sa iti dai seama cam din ce directie vin proiectilele… si cum cele doua grupari de artilerie nu stau una langa alta ar cam fi usor de aflat care din ele trage.

          Mi se pare un risc prea mare pentru un rezultat prea mic…

        • @Pax

          De acord ca ambele parti au variante diferite si propaganda, de-asta eu unul nici nu m-am bagat in „troaca” asta mult timp si am incercat sa privesc conflictul de la un nivel mai inalt, geopolitic-strategic.

          Dar am tot vazut colegi care posteaza articole din deschide.md, le-am citit, si le-am gasit deformate de propaganda uneia dintre parti si au inceput sa ma cam agaseze. Asa ca pana la urma am atras atentia si ieri am postat si eu 3 filmulete cu ceea ce s-a intamplat in Slaviansk. La cata propaganda pro-Kiev s-a facut pana acum ce-am postat eu ieri, daca e propaganda pro-rusa, e o picatura intr-un bazin olimpic. 🙂

  19. si o veste buna… care speram sa se si aplice cum trebuie… caci diavolul sta in detalii:
    http://www.tocpress.info/ucraina-limba-moldoveneasca-exclusa-de-pe-lista-limbilor-regionale/

    Senatorul român Viorel Badea a solicitat președintelui Ucrainei, Petro Poroșenko, în timpul sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 23-27 iunie a.c.) ca, în procesul de elaborare a legislației privind protecția persoanelor aparținând minorităților naționale, să nu mai fie prevăzută limba moldovenească drept limbă regională sau minoritară, întrucât există deja o decizie a Curții Constituționale din Republica Moldova, care statuează că limba oficială a acestui stat este limba română.

    În replică, Petro Poroșenko a precizat că acest aspect se regăsește în procesul de descentralizare care urmează să înceapă în Ucraina, subliniind, totodată, reprezentarea minorității române din Ucraina, inclusiv în Delegația ucraineană la APCE, prin deținerea funcției de președinte al delegației de către deputatul Ion Popescu.

    • O stire mai veche:
      „I-am adresat o întrebare Dlui Petr Poroșenco cu privire la soluționarea conflictului transnistrean. La început i-am spus în română ”felicitări”, la care domnia sa mi-a răspuns imediat zicând ”, scrie pe pagina sa de facebook deputatul Valeriu Ghilețchi.

      Oficialul mai precizează că, referitor la soluționarea conflictului transnistrean, președintele Poroshenko „a menționat că șansele devin mai mari având în vedere faptul că mâine Moldova împreună cu Ucraina vor semna Acordul de asociere cu UE”.

  20. Baga ore extra Vector 🙂 ))

  21. Lasati ba prostiile alea cu Ukraina sau fara Ukraina, artilerie conspiratzii transpiratzii.

    Vedeti ca in 5 ani o sa faceti parte din Califatul ala negru de pe harta aia, ‘laolanta’ cu Austria, Crimeea 🙂 , Italia si Spania.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2674736/ISIS-militants-declare-formation-caliphate-Syria-Iraq-demand-Muslims-world-swear-allegiance.html

    Io zic sa investiti in panza neagra pt cearsafuri de fatza si corp, ca o sa faceti profit.
    Si sa va lasati barbile sa creasca 🙂

    In ultima poza de dinainte de comentarii vedeti cum aia au facut o racheta dintr-o butelie de aragaz si vor sa-o lanseze dintr-un mortier or something 🙂 🙂

    Muahahahaha … i-au sudat si aripioare…

    Campionatul National „Aruncatul cu butelia islamica”, faza pe Califate 🙂 🙂

    Recomandam pe aceasta cale aceasta inovatie si MAPNului, in caz ca nu mai au bani de C4I, drone si stealth 😉

    • @gsg, eu am o dilemă…fomeile alea ale califaților ăstora…poartă sau nu chiloței? Și se epilează la păsărici au ba?

      Ai experiență bogat[ cu irlandezele așa că mă aștept la un răspuns cât mai pe larg.

      Mai glumim că ce naiba să mai facem…

      🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *