Rheinmetall Master faza 2… XT

E si „optionally manned”, de asta data, dar tot in categoria Autonomous Unmanned Ground Vehicles (A-UGVs):

si doar 4×4 dar amfibiu, datorita rotilor de mari dimensiuni, cu autoumflare si ajustare din mers a presiunii, rezistand unor gauri de pana la 2cm in cauciucuri. O alta diferenta fata de primul Mission Master, redenumit Mission Master SP, este motorizarea – diesel in cazul XT-ului, care ii permita o autonomie de 750km cu un plin de rezervor iar senzorii ambarcati pot opera timp d esase ore in mod silentios datorita bateriilor litiu-ion..

Masa maxima este de 2,217 tone din care o tona este sarcina utila, ramanand complet amfibiu la incarcare maxima.

Poate fi controlat la distanta prin mai multe optiuni, fiind compatibil cu sistemele de Battle Management ale NATO, cea dedicata fiind o solutie de tableta inteligenta dezvoltata de Rheinmetall. In plus, are ambarcata solutia Rheinmetall PATH, care ii ofera capacitatea de misiune si navigatie autonoma.

Cele 2 Mission Master

In configuratia pilotata uman, dispune de un scaun de urgenta si un control prin maneta.

Gama de misiuni este extrem de variata, de la transport, la recunoastere, sprijin cu foc sau evacuare medicala.

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

https://www.rheinmetall.com/en/rheinmetall_ag/press/news/latest_news/index_25792.php

14 comentarii:

  1. N-as vrea sa par Gica contra, dar cam care e utilitatea reala a unei astfel de jucarii?
    In Stargate arata bine, dar in viata reala? Pleaca grupa de infateristi in patrulare cu tractorul dupa ei? Pentru cercetare, nu e mai ieftin si mai rapid un UAV mic? Cu unele mici exceptii, ce poate face XT si nu poti face cu un 4×4 clasic?
    Ma gandesc ca in 20 de ani de joaca prin Afganistan au avut alitatii nostri americani timp sa testeze tot felul de idei, catarul telecomandat pe roti nu pare sa fi fost foarte popular.

    8
    • asta are rolul de transport si cercetare la sol.
      Se poate duce in zone mai fierbinti, unde nu e de dorit sa traversezi cu echipaj la bord.
      Ai nevoie sa duci munitii, alimente sau sa evacuezi raniti din zone riscante ale frontului, il trimiti pe asta.
      Vrei sa faci cercetare sau paza unei sectiuni de front cu el, il trimiti acolo si apoi il activezi din cand in cand in mod santinela.

      8
      • Mie unuia mi se pare f util si pe post de santinela. Cu o baterie tzapana care sa-l tina in standby vreo saptamana, un catarg electrono-optic si 2-4 TOW/Javelin pe el ar putea inlocui cate o grupa de amarati pusi sa pazeasca cine stie ce.
        Ca de obicei, la noi cercetatorii cerceteaza.

        2
  2. il umpli cu munitie si rachete si cresti puterea de foc a plutonului de cateva ori.
    il pui sa mearga dupa tab iti cara si drona de recunoastere a plutonului.

    mi se pare ceva foarte versatil si util. mai ales cand vezi cate roluri poate indeplini.
    singurele mele preocupari sunt daca poate sa tina pasul cu tab-urile si cum se descurca pe teren accidentat.

    e clar ca o jucarie d’asta o sa fie in toate unitatile tarilor serioase in viitor.

    10
    • Robi, pentru scopurile pe care le spui tu in primele doua fraze, cred ca e pur si simplu mai usor sa ai o remorca (cea de la JLTV pare sa aiba sarcina utila dubla fata de XT). In afara de niste cazuri foarte punctuale, in care chiar nu e necesar sa risti viata unui sofer (cercetare intr-un mediu contaminat NBC, sau poate medevac din zone fierbinti) cred ca exista metode mai ieftine de a face acelasi lucru.
      Pentru cercetare, o drona aeriana cred ca e mult mai eficienta.

      Mai ramane modul sentinela, de care zice Marius, unde ar putea fi util daca a fost prepozitionat si camuflat din timp, dar si aici, cele 6 ore de lucru in mod silentios (apoi presupun ca trebuie sa pornesti motorul ca sa reincarci bateriile) mi se pare ca il limiteaza destul de tare.

      Pana acum nu prea am vazut asa ceva utilizat cat de cat in nici o armata, in general sunt idei si concepte propuse de fabricanti, dar care nu par sa aiba cu adevarat priza la militari. Si nu cred ca afost lipsa de conflicte in ultimii 20 de ani (Siria, Iraq, Afganistan cred ca erau niste medii destul de propice utilizarii unor astfel de jucarii).

      9
      • stii, mai e vorba aia, ca atunci cand banuiesti o ambuscada, dar mijloacele de recunoastere nu gasesc nimic, trebuie sa trimiti pe cineva inainte, sa testeze terenul…
        Acum poti trimite „ceva”, cu senzori care sa si scotoceasca.
        Mai sunt situatiile alea in care vrei sa trimiti munitie si hrana unor puncte de rezistenta izolate sau sub foc inamic, si nimeni nu vrea sa mearga pana acolo, sa isi riste viata.

        4
      • drona aia nu zboara 24 de h din 24 si remorca dupa tab e tare vulnerabila.
        jucaria asta poate sa urmeze plutonul cand e pe jos si executa manevre nu trebuie sa te intorci mereu la remorca.

        3
  3. De acord cu Robi. Francezii de la Nexter testeaza o jucarie asemanatoare, OPTIO®-X20, pe senile suple si inarmata cu tun de 20 si mitraliera de 7,62 (https://www.armyrecognition.com/idex_2019_news_official_online_show_daily_partner/idex_2019_nexter_showcases_its_optio-x20.html). Cu autonomie suficienta plus ghidaj rezistent la bruiaj un robot din asta e un excelent multiplicator de forte pentru infanteria usoara (si nu numai).

    2
  4. Elbit face si el: https://www.edrmagazine.eu/elbit-and-roboteam-together-for-autonomous-ugvs
    N-om mai fi noi capabili sa producem blindate grele, dar niste drone mici si versatile, terestre si aeriene, am putea bricola, eventual pe mana cu Polonezii sau Israelienii.
    Doar ca unde nu-i vointa…

    6
  5. inutil, scump, complicat
    ce se spune acolo este indeplinit de orice TABC-79, numai spun ca daca il modernizezi este pursange fata de gloaba asta si mai ieftin
    nu are absolut niciun avantaj

    4
  6. Are doar o utilitate de transport, dar va fi greu de sincronizat in cazul in care este condus de la mare distanță.
    Cât despre capacitatea de cercetare, aceasta e foarte redusă in comparatie cu cea mai ieftină dronă.

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *