B-1B tocmai serbeaza parcurgerea a nu mai putin de 10000 de ore de zbor in misiuni de lupta, ceea ce pentru o flota de doar 66 de aparate, este semnificativ.
Proiectat initial ca bombardier strategic nuclear, B-1 s-a dovedit mai mult decat eficient si in cazul conflictelor ceva mai clasice, fiind foarte versatil si solid. Astfel in cadrul operatiunii Irak Freedom 🙂 , bombardierul celor de la Boeing a aruncat in capul irakienilor, numai in scop de eliberare, of course, peste 40% din totalul bombelor eliberatoare americane, la doar 5% din totalul misiunilor de zbor ale avioanelor coalitiei.
Astfel B-1 s-a dovedit extrem de util nu numai in misiuni clasice de bombardament, ci, datorita capacitate de a folosi armament inteliget, si in misiuni de tip CAS, luand la ochi mujahedini, talibani si alti indivizi certati cu democratia si drepturile omului.
Rockwell B-1B Lancer, este un superb bombardier cu patru motoare si geometrie variabila, gandit spre beneficial sovieticilor si pus pe misiuni tip SEAD, zbor solo la joasa altitudine, de preferat sub campul radarelor inamice.
Supersonic, cu o raza de peste 5000 de km si o capacitate de transport de peste 50 de tone, Lancer-ul American este si astazi unul dintre cele mai frumoase avioane de bombardament costruite vreodata.
Eu personal il consider drept CEL MAI FRUMOS AVION DIN LUME!
sursa: xairforces
FOTO: Wikipedia, cu exceptia ultimei poze, care are ca sursa xairforces
Tu-160 arata mai bine 😉
http://www.wallpapersonly.net/view/tupolev-tu-160-1981-heavy-bomber-1680×1050.html
Nudegeaba este numit „Lebada Alba”.
Blasfemie bre! Sa fie pacatul tau! 🙂
Asa in postul pastelui 🙂
Tu-160 este OKish, dar nu are nici macar dotarea pe care o are Osul… 🙂
Tu-160 are o mică-mică problemă (foarte ne-rusească atunci când e vorba de armament 🙂 ) – e groaznic de scump şi greu de întreţinut. Ştiind că PIBul Rusiei moderne, cu tot cu petrolul la 125 USD/baril, e cam pipernicit faţă de al Americii, pentru ei e un „elefant alb”. Le-ar fi mai ieftin să îşi bombardeze adversarul cu lingouri de aur.
În timpul „bulei economice” din 2006-2008, Preşedintele Medvedev a decis să reactiveze patrulările cu bombardiere strategice din vremurile lui Top Gun, astfel încât a negociat sprijinul Becali-ului venezuelean Chavez, executând exerciţii în Marea Caraibilor cu Tu-160 şi alte bombardiere grele din 10 septembrie 2007, de pe bazele aeriene din Venezuela.
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/russia/tu-160.htm
~Nautilus
Interesant ca mentionezi costurile mari de intretinere ale Tu-160 ca B-1B se pare ca are aceleasi probleme cu costurile.
Vezi aici un articol interesant scris de un fost membru al fortelor aeriene americane.
http://www.pogo.org/pogo-files/reports/national-security/unilateral-disarmament/
De ce crezi că americanii ţin în serviciu B-52 până în 2040-2050, când va face 100 de ani?
.
.
.
.
.
.
….E mai ieftin 😉
~Nautilus
Programul acestui avion a fost foarte contraversat si a fost anulat de Carter si refinantat de Reagan . Se condidera prea scump si nu aducea capabilitati deosebite de B52 . Bombariderul ca a revolutionat acest tip de platforma a fost B2 la un const astronomic , se cosidera ca era facut din aur .
Pentru mine B1 este la fel de frumos ca si SR71, ocupand impreuna primul loc in topul personal 🙂
Post Scripum, e…supersonic: http://web.mit.edu/newsoffice/2012/supersonic-biplane-0319.html
George, sterge te rog astea ultime 2 postari, te rog, le mut la ultimul articol cu INCAS..