De obicei nu-s de acord cu Dov dar de data asta are dreptate. Deși este singura aplicație practică cu șanse de implementare. În anumite condiții poate să ducă un paramedic aproape de victima foarte rapid. Presupun că iarna lucrurile se schimbă radical.
Trebuie inca luat in consideratie ca acest
aparat cu jet, nu conteaza de model
e foarte sensibil in timp de vant. Orice
fluctuatie de vant aduce pilotul la pericole
mari. Eu zic asta din experienta mea cu veliere de tot felul.
Tu ai citit articolul pe care l-ai postat înainte de a caracteriza niște români saltimbanci? Nu cred! Ia uite ce scrie în concluzia articolului
,,In a world where unmanned aerial vehicle usage is burgeoning, there will always be times when you need an expert on task quickly; whether that’s an engineer, paramedic, marine, or just your average Joe, finally they will soon all be able to fly – hands free, and with minimal or no training.”
După cum ți-a explicat @sharky într-o altă postare, ai amestecat merele cu perele și ți-au ieșit gutui.
Și Marines UK au experimente cu costume tot de la Gravity Industries, uite un video https://youtu.be/suHOLFhbwsM?si=FfPK8PguGXQJjXcm
Si inca ce saltimbanci: 😁
Vreau sa vad acesti yankees la munte
pe Ceahlau, in timp de ploaie cu vant nu
prea tare, de 20 km/h, cu zbucniri de
30/40 km/h?, vanturi obisnuite in zona
aceia.
Considera ca americanii din filmulet demonstreaza peste apa in conditii de vreme excelente din Florida, conditii de
laborator.
Din fotoliu de acasa nu poti sa judeci
asa o operatie in zona muntoasa.
Ca om responsabil eu n as da mai mult de 30 de zile favorabile de lucru pe an cu acest costum dar si poate mai putine.
Precum am spus, vantul e specialitatea
mea si aventura asta nu este performata
organizat nicaieri, nici in armate, numai
de fun.
Acum o întorci ca la Ploiești!
Întotdeauna va exista variabila numită vremea, nimeni nu a spus că vor funcționa oricând, dar vor funcționa și sigur vor salva vieți.
P.S. Și Leonardo de Vinci a fost privit drept nebun când a inventat planorul! Dar până la urmă a funcționat!
🤣🤣🤣🤣
Atunci de ce nu asteapta pana v a fi fizibil?
Cu ce bani intra la asta cand Romania n are
bani de gloante pt aparare ?
Daca prostii, de ce nu se fac pe proprii bani ?
Iar arunci vorbe aiurea și încurci borcanele cu mere și pere! Salvamontul nu are nimic de-a face cu gloanțele pentru apărare, ei sunt incluși în ansamblul Departamentului pentru Situații de Urgență-MAI, iar ca să fiu mai clar pentru tine, sunt tot ăia care și-au cumpărat elicoptere Black Hawk din fonduri europene!
pai si voi ati plecat la razboi fara bani! de aceea cereti de la americani sa va mai dea din cand in cand cateva zeci de miliarde ajutor!! desi e ciudat, pt ca nu demult explicai cum industria de armament din a voastra ograda, duduie si vindeti la greu….
le dati pe datorie,pe caiet…??? daca le dati pe bani….de ce aveti nevoie de ajutor??
„Vreau sa vad acesti yankees la munte
pe Ceahlau, in timp de ploaie cu vant nu”
Relaxeaza-te Avi. Au fost si niste circari irlandezi care si-au piedut „situational awareness” si au pupat un munte in Bucegi cu un Super Joly Green Giant. Remember that one?
Sunt tot ei. Și mai au o demonstrație cu o deplasare de pe mal, peste mare cu valuri moderate, pe un vas oprit. Probabil, așa cum a subliniat și Dov există niște limitări referitoare la viteza vîntului, condiții de vizibilitate, înălțimea valurilor.
Gresesti Dov prietene.Cred ca timpul va decide daca ai dreptate sau nu,dar eu cred ca scurtarea timpului de la doua ore la doua minute este ceva bun,sansele ca ranitul sa scape cu viata cresc considerabil.Oricum ai privi chestie,este ceva bun,chiar si daca ramanr doar o incercare.
Cand am aflat de baietii de la Gravity acum vreo 2 ani, m-am gandit fix la ideea asta cu salvamontul. Excelenta achizitie daca se face. Conditionata totusi utilizarea costumelor Gravity de starea vremii. Insa in conditii rezonabile/normale, timpii de interventie se reduc drastic. Cum scrie si in filmulet. Buna treaba. Costumele sunt cam scumpe de achizitionat, trainingul din ce am vazut nu ar fi foarte complicat, dar fac toti banii cand ne gandim ca flacaii astia pot interveni imediat si salva vieti, mai ales ca citim prin presa ca tot felul de descreierati se duc pe munte cum s-ar duce prin Cismigiu. Chiar am dat peste unii acum vreo 3 ani pe undeva pe langa Balea Lac, el in pantofi de lac si ea in sandale si tipau ca din gura de sarpe ca s-au ratacit si nu-i ajuta nimeni. Muntele ti-e prieten foarte bun dar intr-o clipita te poate schilodi pe viata sau mai rau, daca nu te pregatesti ca lumea cand mergi la el.
Ca sa nu mai spun ca nici pentru FOS n-ar fi rele deloc costumasele astea chiar daca sunt cam zgomotoase.
Eu am văzut intervenții ale salvamontiștilor care trebuiau, primii dintre ei, să străbată în alergare 10-15 km, uneori mai mult, porțiuni montane pe care vânătorii de munte le străbat la pas, asta doar ca să acorde primul ajutor unui accidentat pe munte și să stea cu el până la sosirea echipei care urma să transporte ranitul. Părerea mea e ca așa ceva este extraordinar plus un elicopter cu pilot bun, s a văzut prin Piatră Craiului, chiar salvează vieți, binențeles fără să pună in primejdie viața salvatorilor.
din pacate timpul de zbor este insuficient, 4-7minute este foarte putin, nici macar pt dus nu ajunge. Muntele unde s-a facut testarea este unul foarte mic, fara vai, rape, tancuri ascutite, versanti abrupti, torenti si alte forme de relief ostile.
Cine cunoaste Bucegii, Fagarasul, Craiul, retezatul, stie ca u astfel de jetpack nu e foarte util. vantul care bate permanent pune probleme la tot ce zboara, de la drone (cvasi-inutile), elicoptere.
Si ce sa faca un om care ajunge acolo? o echipa de interventie are minim 4 oameni, iar dupa ea vine cea de sustinere care are vreo 8 de obicei.
Nu,orice incercare este buna,avantajele acestui aparat vor face ca multi ingineri si inventatori sa-l imbunatateasca cu timpul.Scopul merita tot efortul.Nici automobilele electrice nu au inceput altfel,nici chiar cele cu ardere interna.
Ați auzit cât e prețul unui aparat? Dacă au bani, să cumpere, va fi quasi inutil. La astea nu se fac studii de prefezabilitate? La câți munți are România, câte trebuie să aibă în dotare Salvamomtul?
O filmare mai aproape de realitate cu privire la nisa in care e chiar util.
Daca salveaza vieti, de ce nu ? Si e doar pt situatii in care chiar nu ai alta varianta.
Ramane periculos pt operator, dar pana la urma e un risc asumat. Timpii de interventie se reduc drastic. Si e la alegerea si judecata operatorului in momentul respectiv, daca are conditiile necesare pt
Concluzia din video: diferența de nivel 670 metri, timp de urcare pedestru 70 minute, timp nefavorabil pentru elicopter, ceață și ploaie, timp de urcare jet suite până în 4 minute. Interesant cum urmărea nivelul solului și panta în zbor
Hai sa vedem ce ti-a scapat. Ala nu e un munte, ci un deal mai mare pe care se poate urca lejer cu ATV-ul. Muntii nostri arata foarte diferit si sunt mult, mult mai accidentati, cu paduri dese, rape, tancuri si foarte important, cu rafale de vant imprevizibile.
iarasi observ ca „salvatorul” nu avea nimic la el in afara de jetpack. odata ajuns la victima ce face, o tine de mana?
Inca o observatie tine de ce face salvamontul odata ajuns la victima. Nu intervine medical, pt ca nu sunt calificati si risca sa faca mai mult rau si sa sufere. eventual pot sa puna o atela, dar nu vor administra nici un medicament si nu vor face nici o procedura medicala. Ei vor transporta victima la cel mai apropiat drum, de unde este preluata de SMURD.
Deci ar trebui sa fie minim 4 salvatori si sa poata cara cu ei si achia (sania la care vara sepot pune roti) si care nu se poata cara cu jet-packul.
PS jet pack exista de cateva zeci de ani, dar din pacate progresul e minimal
Munte, deal nu conteaza. Esti limitat de relieful pe care vrei sa il strabati, nu zbori de fapt, te folosesti de relief undeva la 5 m deasupra lui. Sunt exclusi versanti abrupti, nu zbori peste paduri, nu conteaza cat de accidentat sau de bolovanos e , trebuie sa te orientezi spre pantele mai line, urmezi crestele , nu vagaunile.
Are nisa lui, fara sa insemne ca te duce pana la victima. Posibil sa fie cazut intr-o vagauna si sa trebuiasca sa faci rapel pe ultima portiune. Pornesti cu atv, continui pe jet-pack cand nu mai poti cu un atv si ultima portiune poti sa ajungi sa o faci pe propriile puteri. Dar undeva scurtezi ajutorul cu o jumatate de ora. Si sunt cazuri in care o jumatate de ora poate face diferenta.
Si e vorba de prim-ajutor. Opresti o hemoragie, pui o atela, pui o patura pe el daca are hipotermie. Ai ce face pana iti vine restul echipei ca sa il poti deplasa.
Asta daca nu ai varianta elicopterului. E o nisa, dar nisa exista.
Marius, pai ai exclus muntii unde au loc cele mai multe accidente. La noi, formatiunile care au cel mai mult de lucru sunt cele din Bucegi (mai ales Busteni) si Fagaras (Balea si Arges). In Bucegi sunt paduri cam peste tot, iar vaile sunt lungi si diferenta de nivel este foarte mare. Cu cari echipamentul cat timp in spate ai jetpackul iar mainile sunt ocupate?daca pui un rucsac in fata nu mai vezi nimic.
Principala problema pe care o are salvamontul nu e sa ajunga la victima ci sa o gaseasca. o drona cu raza lunga de actiune si rezistenta la vant ar fi ceva mult mai util decat un jetpack care costa 400.000 euro s are o autonomie mult prea mica
Salvamontiștii sunt instruiți și acreditați pentru acordarea primului ajutor medical inclusiv prin stagii la camere UPU, nu te țin de mânuță, pot curăța, steriliza și pansa răni deschise, fracturi, administra medicamente antifebrile, antiinflamatoare, antihistaminice, iar unele echipe au și defibrilatoare portabile. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/41760 https://www.salvamontromania.ro/module.php?node=salvator-montan
În niciun caz nu este ,,salvator” în ghilimele așa cum l-ai descris
asta in teorie, in practica lucrurile stau destul de diferit. daca ai idee despre tragedia de la concursul de alergare montana MPC ar trebui sa stii despre ce vorbesc. Pot sa faca un CPR dar nu sunt pregatiti ca medici si nu vor sa-si asuma raspunderea pt o interventie gresita. Nu au (din cate stiu eu) nici asigurarile medicale pt asa ceva si de obicei nu fac nici o procedura medicala. mai sunt cativa intre ei care au pregatire medicala.
Am facut si eu cursuri de prim ajutor si nu tin loc de studii si practica medicala. In general ei salveaza si cara victima. Am o groaza de prieteni si am participa si eu ocazional
Cred ca se acorda prea multa atentie unui dispozitiv care are prea multe limitari pentru a fi eficient. Sa vedem unde dispare entuziasmul atunci cand vom vedea stiri cu primii salvatori cu oasele rupte datorita minunii.
Domnilor moderatori, suntem de acord in totalitate cu dreptul la libera exprimare, insa pseudonimul Dov a depasit de mult acest aspect si o face constant. Ma gandesc ca s-ar putea face o camera separata pentru el in care sa-si exprime pertinentele pareri in absolut toate domeniile.
Nu cred să fie util pentru activități de salvare în zona de munte, am impresia că este mai mult publicitate. Din ce știu eu în UK medicul poate merge la locul accidentului cu motocicleta pentru a ajunge mai repede dar vorbim de situații diferite:
pe munte vremea este instabilă (au dificultăți și elicopterele să-și îndeplinească misiunile); riscurile pentru pilot sunt destul de mari; cantitatea de material pe care o poți transporta este mică, autonomia la fel. In cazul în care trebuie evacuată victima ori abandonezi dispozitivul ori aștepți elicopterul și nu este sigur că vei avea loc în el sau o să cobori la picior cu el în spate.
😁😄
Parerea mea ca paramedicii aceia au sa aiba nevoie i sine de alti paramedici cu toate ca s curajosi si
indemanati.
numai pareri bune ai orice, oricand, oriunde s ar intampla 😐
De obicei nu-s de acord cu Dov dar de data asta are dreptate. Deși este singura aplicație practică cu șanse de implementare. În anumite condiții poate să ducă un paramedic aproape de victima foarte rapid. Presupun că iarna lucrurile se schimbă radical.
Trebuie inca luat in consideratie ca acest
aparat cu jet, nu conteaza de model
e foarte sensibil in timp de vant. Orice
fluctuatie de vant aduce pilotul la pericole
mari. Eu zic asta din experienta mea cu veliere de tot felul.
nu pare să folosească izmenele ca volatură în nici un fel, dar probabil că experiența ta în AZP își arată fața…
AZP (aparat de zăpăcit pula)…
Mai bine de 100 de ani, cam din timpul lui Vlaicu si Coanda, Jetpack nu se ridica. Vor acuma niste saltimbanci romani sa faca progres ?
https://www.aerosociety.com/news/the-fall-and-rise-of-jetpacks/
Tu ai citit articolul pe care l-ai postat înainte de a caracteriza niște români saltimbanci? Nu cred! Ia uite ce scrie în concluzia articolului
,,In a world where unmanned aerial vehicle usage is burgeoning, there will always be times when you need an expert on task quickly; whether that’s an engineer, paramedic, marine, or just your average Joe, finally they will soon all be able to fly – hands free, and with minimal or no training.”
După cum ți-a explicat @sharky într-o altă postare, ai amestecat merele cu perele și ți-au ieșit gutui.
Și Marines UK au experimente cu costume tot de la Gravity Industries, uite un video
https://youtu.be/suHOLFhbwsM?si=FfPK8PguGXQJjXcm
Uite și niște ,,saltimbanci” yankei
https://youtu.be/PlgCM6jGySk?si=YO-PacwxecV0Lyp1
Din cadrul SOF
Si inca ce saltimbanci: 😁
Vreau sa vad acesti yankees la munte
pe Ceahlau, in timp de ploaie cu vant nu
prea tare, de 20 km/h, cu zbucniri de
30/40 km/h?, vanturi obisnuite in zona
aceia.
Considera ca americanii din filmulet demonstreaza peste apa in conditii de vreme excelente din Florida, conditii de
laborator.
Din fotoliu de acasa nu poti sa judeci
asa o operatie in zona muntoasa.
Ca om responsabil eu n as da mai mult de 30 de zile favorabile de lucru pe an cu acest costum dar si poate mai putine.
Precum am spus, vantul e specialitatea
mea si aventura asta nu este performata
organizat nicaieri, nici in armate, numai
de fun.
Acum o întorci ca la Ploiești!
Întotdeauna va exista variabila numită vremea, nimeni nu a spus că vor funcționa oricând, dar vor funcționa și sigur vor salva vieți.
P.S. Și Leonardo de Vinci a fost privit drept nebun când a inventat planorul! Dar până la urmă a funcționat!
🤣🤣🤣🤣
Atunci de ce nu asteapta pana v a fi fizibil?
Cu ce bani intra la asta cand Romania n are
bani de gloante pt aparare ?
Daca prostii, de ce nu se fac pe proprii bani ?
Iar arunci vorbe aiurea și încurci borcanele cu mere și pere! Salvamontul nu are nimic de-a face cu gloanțele pentru apărare, ei sunt incluși în ansamblul Departamentului pentru Situații de Urgență-MAI, iar ca să fiu mai clar pentru tine, sunt tot ăia care și-au cumpărat elicoptere Black Hawk din fonduri europene!
pai si voi ati plecat la razboi fara bani! de aceea cereti de la americani sa va mai dea din cand in cand cateva zeci de miliarde ajutor!! desi e ciudat, pt ca nu demult explicai cum industria de armament din a voastra ograda, duduie si vindeti la greu….
le dati pe datorie,pe caiet…??? daca le dati pe bani….de ce aveti nevoie de ajutor??
„Vreau sa vad acesti yankees la munte
pe Ceahlau, in timp de ploaie cu vant nu”
Relaxeaza-te Avi. Au fost si niste circari irlandezi care si-au piedut „situational awareness” si au pupat un munte in Bucegi cu un Super Joly Green Giant. Remember that one?
Despre morti numai de bine, hai sa nu ne dam la gioale chiar asa de jos.
yankees? ăla e englez… dar la tine tot aia… probabil că dacă era aparatul lui Capră behăiai pe aici acum!
Capră Justin inventator Jet pack…
Ai inteligenta unei languste.
Sunt tot ei. Și mai au o demonstrație cu o deplasare de pe mal, peste mare cu valuri moderate, pe un vas oprit. Probabil, așa cum a subliniat și Dov există niște limitări referitoare la viteza vîntului, condiții de vizibilitate, înălțimea valurilor.
Gresesti Dov prietene.Cred ca timpul va decide daca ai dreptate sau nu,dar eu cred ca scurtarea timpului de la doua ore la doua minute este ceva bun,sansele ca ranitul sa scape cu viata cresc considerabil.Oricum ai privi chestie,este ceva bun,chiar si daca ramanr doar o incercare.
100 de ani ?🙃
🤣 Nu pot sa ma abtin:
Nu tot 💩 ce zboara se mananca !
tu știi… că mănânci cu spor…
Super !
Asta pare a fi inventatorul…
https://www.youtube.com/watch?v=EeC24ajfuxk
Cand am aflat de baietii de la Gravity acum vreo 2 ani, m-am gandit fix la ideea asta cu salvamontul. Excelenta achizitie daca se face. Conditionata totusi utilizarea costumelor Gravity de starea vremii. Insa in conditii rezonabile/normale, timpii de interventie se reduc drastic. Cum scrie si in filmulet. Buna treaba. Costumele sunt cam scumpe de achizitionat, trainingul din ce am vazut nu ar fi foarte complicat, dar fac toti banii cand ne gandim ca flacaii astia pot interveni imediat si salva vieti, mai ales ca citim prin presa ca tot felul de descreierati se duc pe munte cum s-ar duce prin Cismigiu. Chiar am dat peste unii acum vreo 3 ani pe undeva pe langa Balea Lac, el in pantofi de lac si ea in sandale si tipau ca din gura de sarpe ca s-au ratacit si nu-i ajuta nimeni. Muntele ti-e prieten foarte bun dar intr-o clipita te poate schilodi pe viata sau mai rau, daca nu te pregatesti ca lumea cand mergi la el.
Ca sa nu mai spun ca nici pentru FOS n-ar fi rele deloc costumasele astea chiar daca sunt cam zgomotoase.
Eu am văzut intervenții ale salvamontiștilor care trebuiau, primii dintre ei, să străbată în alergare 10-15 km, uneori mai mult, porțiuni montane pe care vânătorii de munte le străbat la pas, asta doar ca să acorde primul ajutor unui accidentat pe munte și să stea cu el până la sosirea echipei care urma să transporte ranitul. Părerea mea e ca așa ceva este extraordinar plus un elicopter cu pilot bun, s a văzut prin Piatră Craiului, chiar salvează vieți, binențeles fără să pună in primejdie viața salvatorilor.
din pacate timpul de zbor este insuficient, 4-7minute este foarte putin, nici macar pt dus nu ajunge. Muntele unde s-a facut testarea este unul foarte mic, fara vai, rape, tancuri ascutite, versanti abrupti, torenti si alte forme de relief ostile.
Cine cunoaste Bucegii, Fagarasul, Craiul, retezatul, stie ca u astfel de jetpack nu e foarte util. vantul care bate permanent pune probleme la tot ce zboara, de la drone (cvasi-inutile), elicoptere.
Si ce sa faca un om care ajunge acolo? o echipa de interventie are minim 4 oameni, iar dupa ea vine cea de sustinere care are vreo 8 de obicei.
Exista acum mijlace moderne, elicoptere cu trolii
Nu,orice incercare este buna,avantajele acestui aparat vor face ca multi ingineri si inventatori sa-l imbunatateasca cu timpul.Scopul merita tot efortul.Nici automobilele electrice nu au inceput altfel,nici chiar cele cu ardere interna.
Atunci incearca tu 🙂
Vad ca esti pornit rau.Ce ti-au facut astia de esti atat de zburlit?Si pana la urma ne dam si noi cu parerea,care-i baiul?
Agitateur provocateur irlandais
Accidente
https://www.avweb.com/aviation-news/jetpack-crashes-pilot-not-seriously-hurt/
https://www.bbc.com/news/world-europe-61622794
https://futurism.com/the-byte/new-details-emerge-fatal-jetpack-crash
Pe munte e mult mai periculos, dar daca insistati, eu am avertizat.🙂
Ați auzit cât e prețul unui aparat? Dacă au bani, să cumpere, va fi quasi inutil. La astea nu se fac studii de prefezabilitate? La câți munți are România, câte trebuie să aibă în dotare Salvamomtul?
Cam vreo 400000 €.
Si finantat de ???😋
https://www.youtube.com/watch?v=mLrVxEJ7pZ8
O filmare mai aproape de realitate cu privire la nisa in care e chiar util.
Daca salveaza vieti, de ce nu ? Si e doar pt situatii in care chiar nu ai alta varianta.
Ramane periculos pt operator, dar pana la urma e un risc asumat. Timpii de interventie se reduc drastic. Si e la alegerea si judecata operatorului in momentul respectiv, daca are conditiile necesare pt
propria siguranta.
Am sters prea mult )
Concluzia din video: diferența de nivel 670 metri, timp de urcare pedestru 70 minute, timp nefavorabil pentru elicopter, ceață și ploaie, timp de urcare jet suite până în 4 minute. Interesant cum urmărea nivelul solului și panta în zbor
Hai sa vedem ce ti-a scapat. Ala nu e un munte, ci un deal mai mare pe care se poate urca lejer cu ATV-ul. Muntii nostri arata foarte diferit si sunt mult, mult mai accidentati, cu paduri dese, rape, tancuri si foarte important, cu rafale de vant imprevizibile.
iarasi observ ca „salvatorul” nu avea nimic la el in afara de jetpack. odata ajuns la victima ce face, o tine de mana?
Inca o observatie tine de ce face salvamontul odata ajuns la victima. Nu intervine medical, pt ca nu sunt calificati si risca sa faca mai mult rau si sa sufere. eventual pot sa puna o atela, dar nu vor administra nici un medicament si nu vor face nici o procedura medicala. Ei vor transporta victima la cel mai apropiat drum, de unde este preluata de SMURD.
Deci ar trebui sa fie minim 4 salvatori si sa poata cara cu ei si achia (sania la care vara sepot pune roti) si care nu se poata cara cu jet-packul.
PS jet pack exista de cateva zeci de ani, dar din pacate progresul e minimal
Munte, deal nu conteaza. Esti limitat de relieful pe care vrei sa il strabati, nu zbori de fapt, te folosesti de relief undeva la 5 m deasupra lui. Sunt exclusi versanti abrupti, nu zbori peste paduri, nu conteaza cat de accidentat sau de bolovanos e , trebuie sa te orientezi spre pantele mai line, urmezi crestele , nu vagaunile.
Are nisa lui, fara sa insemne ca te duce pana la victima. Posibil sa fie cazut intr-o vagauna si sa trebuiasca sa faci rapel pe ultima portiune. Pornesti cu atv, continui pe jet-pack cand nu mai poti cu un atv si ultima portiune poti sa ajungi sa o faci pe propriile puteri. Dar undeva scurtezi ajutorul cu o jumatate de ora. Si sunt cazuri in care o jumatate de ora poate face diferenta.
Si e vorba de prim-ajutor. Opresti o hemoragie, pui o atela, pui o patura pe el daca are hipotermie. Ai ce face pana iti vine restul echipei ca sa il poti deplasa.
Asta daca nu ai varianta elicopterului. E o nisa, dar nisa exista.
Marius, pai ai exclus muntii unde au loc cele mai multe accidente. La noi, formatiunile care au cel mai mult de lucru sunt cele din Bucegi (mai ales Busteni) si Fagaras (Balea si Arges). In Bucegi sunt paduri cam peste tot, iar vaile sunt lungi si diferenta de nivel este foarte mare. Cu cari echipamentul cat timp in spate ai jetpackul iar mainile sunt ocupate?daca pui un rucsac in fata nu mai vezi nimic.
Principala problema pe care o are salvamontul nu e sa ajunga la victima ci sa o gaseasca. o drona cu raza lunga de actiune si rezistenta la vant ar fi ceva mult mai util decat un jetpack care costa 400.000 euro s are o autonomie mult prea mica
Salvamontiștii sunt instruiți și acreditați pentru acordarea primului ajutor medical inclusiv prin stagii la camere UPU, nu te țin de mânuță, pot curăța, steriliza și pansa răni deschise, fracturi, administra medicamente antifebrile, antiinflamatoare, antihistaminice, iar unele echipe au și defibrilatoare portabile.
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/41760
https://www.salvamontromania.ro/module.php?node=salvator-montan
În niciun caz nu este ,,salvator” în ghilimele așa cum l-ai descris
asta in teorie, in practica lucrurile stau destul de diferit. daca ai idee despre tragedia de la concursul de alergare montana MPC ar trebui sa stii despre ce vorbesc. Pot sa faca un CPR dar nu sunt pregatiti ca medici si nu vor sa-si asuma raspunderea pt o interventie gresita. Nu au (din cate stiu eu) nici asigurarile medicale pt asa ceva si de obicei nu fac nici o procedura medicala. mai sunt cativa intre ei care au pregatire medicala.
Am facut si eu cursuri de prim ajutor si nu tin loc de studii si practica medicala. In general ei salveaza si cara victima. Am o groaza de prieteni si am participa si eu ocazional
Trebuie citit pana la sfarsit si intrebarea e: Care i societatea de asigurare care v a asigura pilotii avand in vedere ca nu exista legislatie nicaieri pt acest aparat.
https://www.aerotime.aero/articles/31940-mountain-rescue-can-jetpacks-replace-helicopters
Cred ca se acorda prea multa atentie unui dispozitiv care are prea multe limitari pentru a fi eficient. Sa vedem unde dispare entuziasmul atunci cand vom vedea stiri cu primii salvatori cu oasele rupte datorita minunii.
Domnilor moderatori, suntem de acord in totalitate cu dreptul la libera exprimare, insa pseudonimul Dov a depasit de mult acest aspect si o face constant. Ma gandesc ca s-ar putea face o camera separata pentru el in care sa-si exprime pertinentele pareri in absolut toate domeniile.
Parerea ta in legatura cu subiect ?
Nu cred să fie util pentru activități de salvare în zona de munte, am impresia că este mai mult publicitate. Din ce știu eu în UK medicul poate merge la locul accidentului cu motocicleta pentru a ajunge mai repede dar vorbim de situații diferite:
pe munte vremea este instabilă (au dificultăți și elicopterele să-și îndeplinească misiunile); riscurile pentru pilot sunt destul de mari; cantitatea de material pe care o poți transporta este mică, autonomia la fel. In cazul în care trebuie evacuată victima ori abandonezi dispozitivul ori aștepți elicopterul și nu este sigur că vei avea loc în el sau o să cobori la picior cu el în spate.