Royal Navy Type 31 frigate order goes to Babcock

type 31

Foto: Babcock Int’l

The race to design and build a new generation of Royal Navy frigates has been won by engineering firm Babcock.

It has been named preferred bidder for the £1.25bn contract for five Type 31 warships.

The deal secures hundreds of jobs at Rosyth in Fife, where the ships will be assembled, with construction work expected to be spread between yards across the UK.

Work is to begin by the end of 2019, with the first ships delivered in 2023.

The Type 31 is a smaller, cheaper frigate than the Type 26 warships currently being built at the Upper Clyde shipyards.

With a price ceiling of £250m per ship, the aim is to maintain the size of the Navy’s surface fleet and generate export orders.

Sursa integrala – BBC via Ross (multumim pentru semnalare)

______________________

Initial…

Final…

Buletin naval. UK și programele sale navale

41 de comentarii:

  1. BBC in articol…” Type 31 – the ‘Lidl frigate’
    🙂

  2. Deci se confirma zvonurile de care ziceam in buletin in august.
    Daca le scot in 350 milioane cu tot cu armament io zic sa anulam licitatia pentru corvetele sufletului si sa ne inscriem la rand pentru 4 din astea. Mai resapam si Type 22-urile cu acelasi armament si am terminat balciul pentru 30 de ani de-acu’ incolo.

  3. Arata bine. Aprox. 280 mil. Eur. 32 celule. Ar suna super ok.

  4. Hmmmm…1,25Bn lire pentru 5 fregate mai mici, destul de bine inarmate, fata de 1,6Bn euroi pentru 4 corvete mai maricele??? Ceva e putred, undeva…
    parerea mea, hic…

  5. Iver FTW!
    Pana la urma a ramas 250kk, nu 350? Nu mi-e clar daca intra aici si armament sau nu. CAMM+Sylver?
    Nu inteleg „smaller, … frigate „. Poate daca era 120-ul din filmul atasat dar 140-ul nu-mi pare mai mic deloc (~300t). M-a amuzat un pic si porecla de Lidl frigate.

    • Din ce-am mai citit, vor fi si echipamente furnizate de guvernul britanic (probabil ce vor resapa de pe Type 23-urile trecute prin modernizare) – rachetele Sea Ceptor, radarul Artisan, posibil rachetele AN, contramasuri etc
      Din acest motiv am pus inca 100 de milioane peste cele 250 date de ei ca buget al programului.
      Smaller prin comparatie cu Type 26. Bigger prin comparatie cu Type 23.
      Apropos de Type 23, aviz amatorilor de SH-uri, se deschide piata pentru Type 23… O modalitate de a iesi chiar mai eftin decat cu cele patru corvete. Vorba ceea, daca am stat pana acum, mai putem sta.

      • Am citit despre transferul de echipament in buletinul naval anterior; nu stiam exact la ce s-ar putea referi. Mersi! Parca tot acolo se zicea si ca nu prea au rachete AN disponibile pentru transfer (sau asa am inteles eu), Oricum ideea cu transferul nu-mi pare rea si sigur o sa conteze la costul final.
        Cat despre marime, 5700-6600t vs 6900 (t26).
        Nu-mi vine sa cred in schimb ca avansezi ideea cu type23 🙂 Pai daca ei pastreaza o parte din echipament (pentru transfer) iar istoria ne arata ca noi nu reechipam prea usor navele cumparate, eu zic ca nu prea avem ce face cu T23.
        „daca am stat pana acum, mai putem sta.”. O, da! Cu o autoevaluare onesta eu zic ca putem sa discutam si despre un scenariu bazat pe cumpararea de Type31 la mana a doua. Acum ca am pus asta in discutie, un avantaj mare ar fi ca pe acelea le-am lua sigur gata echipate (ca doar nu re-re transfera acelasi echipament inca o data si pe urmatoarele fregate).

        • Pai pana iese prima Type 31 vor avea si rachetele AN ca pornira licitatie. Si aici ar trebui sa-i urmarim sa bagam la cap ce aleg.
          La marime pune deplasament la incarcare maxima la amandoua, 6600 to vs. 8000+ Eu zic ca vor fi vreo 2000 to diferenta intre ele.
          Type 23! My precious! 🙂 Le cerem sa se dea jos de pe ele si le luam asa cum sunt, gata de lupta, inclusiv elicopterele! ? Isi cumpara alte acareturi cu banii de la noi. Vorba ceea, au luat brazilienii minunatie de portelicopter cu 90 milioane. Om lua si noi 2 cu 150 milioane. Iar alea nu prea au egal in lupta AS. Sunt inca foarte bune. Clar tragem de ele inca 30 de ani.
          Si ca sa fie si Razvan multumit 🙂 , 2 T22 resapate si inarmate, 2 T23 ffff putin rulate, full fara piele dar cu navigatie si 2 T31 si ne-am scos. Ieftin si bun! ? Si cand isi dau duhul (peste vreo 20 de ani) T22-urile si-i prindem pe briti iar pusi pe reduceri bugetare, hop! inca 2 T31 si gata. Si tot asa, hop s-asa! 🙂
          P.S. Si acum sa ne trezim c-am visat destul…

  6. poate era mai bine sa luam si noi doua ivert huitfeld in loc de cuplu regal,
    aici aveti ceva explicatii legate de Babcock
    https://www.rumaniamilitary.ro/o-flota-paralela-intr-un-stat-paralel

    dar cum sa bagi un prim sinistru atat de inteligent ca infractoru nastase la racoare cu infractorii pt cuplu regal la suprapret,
    acolo trebuie sa stea doar cioditorii,
    oamenii politici sunt de alta natura…extraterestra,
    a avut noroc cu o autoritate judecatoreasca, o militie si o procuratura jenerala incapabila,

    pana la acest moment,. minsteru apararii, militia, parchetu jeneral si restu nu au fost in masura sa deschida vreo ancheta legata de pretu cuplului regal,
    daca platim pe jafuri preturi astronomice inseamna ca ne permitem,
    pana la urma nu toti sunt colectionari,
    numai cei care isi permit,

    o fi poate de la obrazu fin al conducerii armatei,

    • Type 22 nu au fost in esenta o alegere rea, partea proasta e ca le-au tinut 15 ani asa cum le-au luat. Sau macar sa le fi luat la cheie de la britanici, adica asa cum erau inarmate atunci (Sea Wolf).
      Singura alternativa SH mai buna la acel moment erau Perry-urile.

      • Alegerea type 22 a fost smen.
        Dacă imi amintesc bine, columbienii au luat si ei o bucata type 22 – noi am platit cu mult mai mult decat de 10 ori mai mult/ navă

        binenteles conducerea columbiana nu are politicieni asa de luminosi cu năstase

        Reactia infractorului nastase fata de smenurile facute se cunoaste
        Atât trimiterea la populația patriei denumită p…me
        Cât si invitarea oponentilor la numararea ouălor

        Pe de alta parte, intr adevar type 22 nu erau niste nave rele
        Cu conditia sa fi fost cumpărate la valoarea lor reală
        Dacă ar fi fost cumpărate la valoarea lor reală cu toti banii de smen care s-au dat pe ele de la stat, cu certitudine puteau fi inzestrate cu mult peste ofertele celor care au depus oferte pt livrarea corvetelor
        Eventual rămâneau si bani de operare si exercitii dese pt vreo 10 ani – in masura sa permită o eventuală capacitate de ripostă la nevoie
        Asta ar fi scopu armatei, la mintea mea, capacitatea de a ripostă la nevoie – nu parada de ziua marinei si ziua națională sau a nu stiu cărui sfânt

        Type 22 au fost pt noi un smen mare pe banu public
        Acuma ingleji au mai făcut ceva poliție aeriană
        Dar smenu-i smen si ajutorul cu politia aeriană este altceva

        • Nu e vorba de columbieni, e vorba de Chile.
          Pe vremea infractorii erau inteligenti. E o vorba, hotul neprins e negustor cinstit. Oricine-ar fi facut smenul, nu l-a prins nici DNA-ul britanicilor. Asa ca pana una alta, ramanem cu un pret mare pe un contract care nu stim ce-a continut…
          Dar da-i cu smenul inainte, la ce clasa politica avem, nu esti departe de adevar…

          • intr-adevar era vorba de chilieni,
            nu de columbieni,

            procuratura britanica i-a prins,
            https://www.theguardian.com/uk/2006/jun/13/armstrade.bae
            https://www.theguardian.com/world/2006/jun/15/bae.armstrade
            bae a recunoscut smenu,

            aia,americanii, nemtii, au autoritati, dovada articolu de mai sus legat de type 31,

            vezi ce ziceau inglejii ca am luat de fapt mari elefanti albi, numit la noi pompos cuplu regal
            https://www.defencetalk.com/military/forums/t/type-22-frigates-for-romania.4962/

            type 22 alea de la noi pot fi cel mult opv si cam atat,
            noi le putem spune si cucisatoare daca vrem,

            noi oricum suntem o natie de colectionari la ce tehnica militara avem,
            dupa cuplu regal au venit f16 third hand – care pana la urma sunt foarte bune pt noi,

            numai vecinii nostrii s-au stricat la cap si cumpara avioane noi sau peste ce avem noi,

            odata cu intrarea in vigoare, la noi, a noului cod de procedura penala,
            si la noi, ancheta penala se poate inchide pe oportunitate,
            se face o intelegere intre inculpat (faptuitor), in cazu de fata bae si conducerea ei pe de o parte, iar pe de alta parte, statu inglez reprezentat de procuratura,

            asa se rezolva problema si in US, scandalu vw, etc.
            corporatia care a vrut sa traga o teapa plateste la intelegere cu statu o despagubire adevarata si isi continua activitatea,

            vand conducere militara third hand,
            o cumpara cineva ?

      • N-aveai cum sa le iei la cheie, nu le dadeau ei asa.
        Sunt COGOG si au costuri de operare mari.
        Optiunea multora era sa fie achizitionate fregate de la olandezi
        Chilienii au facut cumparaturi destepte, desi au primit si ei un elefant, inclusiv Type 23 care e marfa, spre deosebire de Type 22

        • Ma refeream in special la Sea Wolf si la niste rachete AN. Nu ma gandeam ca ne-ar fi dat echipamente de comunicatii sau biblioteci de semnale. Una dintre ele, nu mai stiu care, avea si niscaiva echipamente “speciale” la bord pe care nu le-am fi primit ever ca erau doar pentru cele cinci perechi de ochi sau cum naiba le-o spune.
          Am citit si de “dilema” cu olandezele, nu mai stiu clasa acum, cred ca totusi T22-urile au fost o alegere mai buna, alea parca nu puteau opera elicopter propriu si azi fara elicopter nu prea mai poti lupta eficient.
          Ce-i drept nici chilienii n-au primit Sea Wolf, ei au pus Barak pe ele.
          Type 23 sunt intr-adevar mult peste 22-uri. Iar pe alea chilienii le-au primit cu Sea Wolf si acum pun Sea Ceptor pe ele.
          Dar nici azi nu stim ce ar fi presupus fazele ulterioare de modernizare, ca asa-i la noi, au ramas la “secret”.
          Probabil ca cea mai buna alegere ar fi fost Perry-urile. Dar cu armamentul pe ele, nu chele. Acum am fi avut si noi o racheta AA la marina… veche, da’ mai buna decat nimicul absolut din prezent.

          • Erau disponibile ambele clase L si M
            Optiunea a fost 100% politica, Blair-Nastase etc
            Nu cred ca puteam lua Perry, de fapt sunt sigur

            • Pai in chestiunile astea decizia este de obicei politica si nu ma deranjeaza asta neaparat, cu conditia sa nu iei cea mai proasta chestie de pe piata.
              De ce crezi ca nu ne-ar fi dat americanii Perry?

              • Sunt mai multe motive.
                In primul rand marii exportatori de armament au intelegerile lor,isi impart pietele,de-asta initial dupa 90 doar israelienii ne-au facut modernizare, si au facut-o f ok.
                Dupa aia a fost decizia sa ne sprijine francezii sa intram in NATO, failed.
                Americanii nu erau interesati, stiau ca n-avem bani si nu eram geopolitic importanti.
                Asa ca a fost celebra axa din visele lui Constantinescu Bucuresti-Washington-Londra,gen ce mai tropaim noi pe pod, elefantilor
                Dpdv politic fregatele cumparate au dat un semnal, o confirmare, daca UK iti vinde fregate, inseamna ca primesc green light si altii
                Dupa Scut situatia s-a schimbat
                Problema e ca dupa 2004 s-a pus frana la inzestrare de catre politicieni, si aliatii au perceput ca ne-am vazut cu sacii in caruta
                Asta e varianta scurta a povestii

  7. englezii au inca militari,
    se schimba ministrii si chiar guverne intregi,
    brexitu bate la usa cu efectele specificate de guvernatoru bancii angliei,
    palavramentu este suspendat, etc.,

    cu toate astea programu de inzestrare este program,
    daca trebuie finalizat se finalizeaza indiferent cine este la putere,

    la noi orice pretext de asta ca: a tusit nu stiu ce ministru, sau il doare maseua sau in pupa navei, aia e,
    armata la noi n-a avut, din nou., norok,

    • Armata la noi nu are coloana vertebrala, nu e vorba de noroc. E plina de limacsi, gușteri și alte târâtoare. Amin bah burtoșilor. Sa vi se acrească șprițul in pahare. Hai dă-mi a doua!

  8. In contextul Brexit si perspectiva unui nou referendum cu privire la situatia (independenta) Scotiei, trebuie sa remarcati, unde se vor ansambla fregatele sus mentionate … chiar interesant.
    Cat priveste presupusele noastre „barci” … sunt chiar curios, unde vom gasi atatia marinari, sa le deserveasca.

  9. La astia cu volan pe dreapta cum se procedeaza, se anuleaza licitatia direct, ca in Ro, sau se face un referendum pentru anularea licitatiilor? Intreb si #eu, ca nu mai stiu ce sa cred…sunt confuz…

  10. ”The deal secures hundreds of jobs at Rosyth in Fife, where the ships will be assembled, with construction work expected to be spread between yards across the UK.”

    Navele par ok,vor sa salveze joburi.
    Cred ca factura va fi mai mare sau nu le baga carma, ancora, elice sau le construiesc niste copii din China cu manopera de 1 lira pe luna
    I really doubt the cost

  11. Nu imi e foarte clar la ce vor sa foloseasca Royal Navy aceste nave. Vor fi un fel de OPV? Vor vizita vechile colonii si vor naviga din port in port pentru a nu uita lumea de Uk? Ca sincer nu le vad intr-un cartier strike group. Acolo Type 45 si Type 26.

  12. @Reis

    Buna asta cu limacs (limax) !!!!! HAHAHAHAHA.
    Molusca nevertebrata … care nu e buna in nici o gradina …
    Ai pus punctul pe i.

    Macar GB le dau de lucru la ai lor si tin banii in UK, nu ca noi … care nici nu facem nimic concret – deh, nu mai sint bani – si nici nu vrem sa facem ceva pentru tara asta.

    Toti se gindesc numai la spaga si la furt, si cum sa faca sa nu plateasca nimic la stat si , vorba aia, dupa noi potopul…
    In 4 ani, de la 57 mld lei la 108 mld s-au marit salariile bugetarilor – e un articol de George GMT cu asta … Deci de unde bani ?

    Eu tot mai sper ca se va schimba ceva, ca altfel sintem vai de noi ….

    Sa se declare un cistigator si sa se dea drumul la productie, asta e prioritar acum.
    Ori anulezi de tot si faci acizitie directa, pe baza ofertei celei mai bune, ori iti iei un consultant din afara si ii spui ce vrei si iti face el oferta, daca tu ca institutie nu esti capabila sa faci un caiet de sarcini cum trebuie si cu ce iti trebuie.

    In domeniul militar, ar trebui gindita o strategie pe termen mediu si lung, nu pe 2-4 ani … Ca nu schimbi dotarea armatei la fiecare 4 ani, ca parlamentarii …

    Dar cine sa aiba viziune, cind sefii nu mai sint alesi pe competente ci numai politic ?
    Si la noi se stie, competenta si politica sint antonime ….. se elimina reciproc …

    Revenind la barcute, 4 bucati noi, cu de toate, ar fi suficiente moemntan pentru balta noastra, cu conditia sa mai modernizezi ce ai, mai pui rachete anti-nava si anti-aeriane si sisteme defensive anti racheta, care impreuna cu integrarea cu sistemul de pe uscat si cu aviatia (care lipseste) ar acoperi nevoile noastre.

    Sa speram la mai bine, in anul care vine, ca alta sansa nu prea avem.

  13. La 6600 tone Iver se duce spre distrugator.Nu cred ca vom cumpara ceva de la englezi…desi cu t23 ne-ar sta bine.
    Francezii vor incepe sa isi schimbe La Fayette-ul..si din cate stiu merge pus aster15 pe el.La un pret mic/bun credeti ca ne-ar ajuta?

    • Ar fi vis sa luam La Fayette
      Cred ca le iau grecii

    • Pe noi ne-ar ajuta aproape orice…
      Din pacate francezii modernizeaza 3 dintre ele si se pare, dupa cum zice si Vlad, ca grecii sunt cu ochii pe celelalte doua.
      Foarte faine La Fayette, vazui si io una de aproape, arhitectura navala e foarte moderna desi sunt concepute si construite la inceput de 1990.
      Nu inteleg de ce n-am construit licitatiile in jurul CMS-ului si armamentului. Asta e…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *