În cadrul show-ului aerian internaţional de la Farnborough, compania suedeză furnizoare de sisteme de apărare şi securitate Saab îşi prezintă noul avion de supraveghere maritimă (MSA), Saab 340. Avionul poate monitoriza în mod eficient zone foarte mari şi este considerat a fi esenţial pentru misiunile de supraveghere maritimă.
Saab 340 MSA
Avionul Saab 340 va îndeplini cele mai recente cerinţe legate de securitate şi siguranţă maritimă. Pirateria, terorismul, contrabanda, traficul, poluarea cu petrol, precum şi alte activităţi ilegale ameninţă creşterea economică, mediul şi societatea. Saab 340 MSA poate proteja apele teritoriale prin capacitatea de a răspunde rapid în faţa ameninţărilor din domeniul securităţii maritime.
„Supravegherea maritimă aeriană este o piaţă aflată în creştere rapidă în întreaga lume. Prin intermediul 340 MSA, Saab se bucură de o poziţie solidă pe piaţă, oferind o soluţie extrem de competentă şi eficientă din punct de vedere al costurilor”, a declarat Rickard Hjelmberg, Vicepreşedinte Marketing al diviziei de sisteme de supraveghere aeriană din cadrul Saab.
Avionul Saab 340 oferă multe avantaje şi este extrem de eficient din punct de vedere al costurilor, în comparaţie cu competitorii săi. 340 MSA poate efectua zboruri lungi, fiind echipat cu un sistem de gestionare a misiunii ce include sisteme datalink, senzori optici, precum şi sisteme de comunicare prin satelit şi radar. Avionul este capabil să îndeplinească misiuni de supraveghere, de căutare şi salvare, de transport şi de evacuare medicală (MEDEVAC).
Avionul Saab 340 MSA poate fi văzut în display static la show-ul aerian internaţional Farnborough 2012.
N.R. Cu ceva ani in urma, cand macar se discuta oficial despre dotarea cu tehnica de lupta, doua astfel de avioane erau in planurile de dezvoltare ale Marinei Militare.
Ar fi trebuit ca pana acum sa avem deja doua avioane de supraveghere maritima, cuprinse, ori in programul SCOMAR, ori apartinand de Marina Militara. Deocamdata Romania nu dispune de nici un aparat de supraveghere pe mare, ci doar de un AN-30, cel folosit in cadrul tratatului „Cer Deschis”.
„Sursa: Cook Communications, carora le multumim!”
Nu-i asa?
Avioane de supraveghere maritima n-avem, dar in curand vom avea, cu siguranta, „un cer foarte deschis”!
Chiar si daca se va cumpara , si vor vedea ceva ilegal ce va face armata , ce
va trimite? Bricul Mircea?…..
Poate ne ajuta pescadoarele turcesti si ucrainene din zona.:)
este doar o resapare a avioanelor, deoarece cred ca in tara la noi avioanele astea le mai foloseste doar Carpatair dupa ce le-a luat de la SwissAir sau CrossAir.
Varianta Saab2000 avea elici cu 6 pale model mai nou si aveau vibratii si zgomot mai reduse.
OK, nu dati!
stiu ca de fapt conteaza echipamentul pe care il cara!
Eu puneam Aerostarul impreuna cu Avioane Craiova sa colaboreze la o drona de mari dimensiuni care sa faca patrula maritima. Bineinteles ca incarcam si drona cu tot echipamentul necesar pentru asemenea activitate.
Iata-l, Doamnelor si Domnilor!
MOTIVUL
Piaggio si Saab prezinta viitorul: P.180 Avanti II MPA
http://pilotsandplanesmilitary.com/2012/07/piaggio-to-develop-p-180-avanti-ii-mpa/
Tot ce pot sa spun e „meowww”! 😛