Piloții elvețieni au testat avionul Gripen E/F în Suedia
La sfârșitul săptămânii trecute, o echipă de piloți de încercare și ingineri de zbor din cadrul Forțelor Aeriene Elvețiene și al Agenției Elvețiene pentru Achiziții Publice în domeniul apărării (Armasuisse) a vizitat sediul Saab din Linköping, Suedia pentru a efectua zboruri de încercare cu avioanele de test Gripen E/F.
Pe 30 noiembrie 2011, Consiliul Federal din Elveția a selectat Gripen E/F ca variantă optimă pentru înlocuirea flotei de avioane Northrop F-5E/F Tiger cu care sunt înzestrate Forțele Aeriene Elvețiene. Departamentul de Apărare, Protecţie Civilă şi Sport (DDPS) din Elveția a fost mandatat să înceapă discuțiile cu Saab și Guvernul suedez pentru a optimiza oferta Saab. Negocierile se desfășoară conform planului, iar zborurile de încercare din Suedia fac parte din acest proces.
Programul desfășurat între 2 – 4 mai a inclus pregătirea piloților în simulator și patru zboruri de încercare. Zborurile de încercare s-au axat pe misiuni de apărare și poliție aeriană, utilizând diverse configurații de armament, ce au inclus rachete IRIS-T, METEOR și AMRAAM.
„Am testat performanța în zbor simulând o misiune de apărare aeriană. Zborul a avut mai multe puncte de încercare. Am reușit să le trecem pe toate cu bine. A fost un zbor încununat de succes”, a declarat Lt. Col. Fabio Antognini, din partea Forțelor Aeriene Elvețiene.
„Am efectuat teste de performanță în zbor utilizând scenariul unei misiuni de poliție aeriană. Am simulat o alertă de reacţie rapidă şi o interceptare de performanţă maximă la altitudine mare şi viteză supersonică. Am testat motorul la capacitate maximă și suntem mulțumiți de rezultate”, a declarat Bernhard Berset, pilot de încercare din cadrul Armasuisse.
Programul de testare Gripen E/F se desfășoară conform planului. În cea de-a patra etapă a programului, Saab va continua să integreze noi tehnologii de vârf, ce includ îmbunătățirea sistemelor de afișaj și a sistemelor electronice de bord. Sistemul radar va fi, de asemenea, îmbunătățit, prin instalarea unei versiuni mai noi a radarului AESA.
„Cooperarea dintre cele două echipe a fost cu adevărat fantastică. Am efectuat patru zboruri de încercare cu avionul Gripen E/F, care s-a descurcat perfect, ca întotdeauna. Am demonstrat încă o dată capacitățile tot mai mari ale acestui avion, inclusiv performanța, manevrabilitatea și rezistența”, a spus Richard Ljungberg, pilot de încercare Saab.
Aceasta este deja o stirea veche, fiind eliberata de Saab pe 7 mai. Ea devine foarte interesanta in contextul avioanelor olandeze F-16, pe care in paranteza fie spus, olandezii ni le cedeaza, si dau impresia ca ne fac o mare favoare!
Spun baietii din Tara lalelelor ca ar prefera sa ofera aceste aparate unui partener NATO! Domne sincer, o mica lacrima mi-a inflorit in coltul ochiului stang, cand am auzit cum se bat altii pe aceste avioane, dar olandezii, buni prieteni cu noi, le tin cu greu de coada, pentru Romania.
Ce sa mai zic?! Un moment…Kodak, daca mai tineti minte ce inseamna asta!
Acum ma voi repeta pentru a „n”-a oara! Bai frate, de ce cumparam noi F-16 olandeze si nu cumparam Gripene suedeze noi si cu bani de la ei?! Ca oricum, orice am lua, exista costuri fixe! Adica, pentru cei care nu sunt economisti, sunt banii, dintr-o anumita suma, pe care ii cheltui orice ai face! Adica ori ca te duci la un film foarte prost, ori la un 3D belea, tot platesti biletul, tot consumi benzina pana la cinema, tot iti scoti consoarta la o masa dupa. Astea bre „e” costuri fixe!
Daia zic, ori Gripen noi, cu offset, cu finantare, etc, etc, ori F-16 de pe vremea planului cincinal, fara offset, fara finantare. Tot banii aia ii bagi in infrastructura, in echipamente, in armament, in pregatirea pilotilor, etc, etc
Asadar care mama lui Kuzka este economia si cum Dumnezeu am putea sa ne permitem F-16 sh si nu ne permitem Gripen C/D noi?!
Cumparam „SCHENGEN” cu avioane cum am cumparta „UE” cu fregate – TOATE VECHI SI NOUA ( LA PRET ) TOATE
Kodak si „samuraii „de la Nokia sunt doua exemple perfecte de monstri sacri ai industriilor de profil, de care s-a ales praful falimentului pt. ca au creat modele „antice” de aparate foto si telecomunicatii ce erau din „zona crepusculara” a lui Kafka, fara nici o legatura cu realitatea.
La fel se poate vorbi si de F-16 sh in comparatie cu Gripen E/F, (chiar si cu C/D-urile pentru o perioada)…
Asta este spaga pentru 2-3 ani, dupa care urmeaza o noua runda …. sau poate mai repede , sunt astia acum 6 luni si dupa alegeri trebuie sa bage la jeb si cei ce urmeaza asa ca nu se pot face achizitii pe termen lung, doar pe scurt si cu resurse consumate aiurea !
Avantjul lui Gripen C/D este ca poate incorpora AESA, si exista un proiect in derulare pentru a se integra AESA in locul radarului doppler actual.
De restul nu mai spun ca oricare variante de F 16 Block50/52 sau Gripen C/D nu mai vorbesc de Gripen E/F sunt peste orice exista pe F 16 MLU, unde mai pui ca pana la F 16 Block 50/52 F16 nu avea OBOGS….dar cine sa se uite….deja am obosit sa scriu avantajele lucrului nou…..