Saab tot mai aproape de Brazilia

GripenDemo_br725

Desi brazilienii isi revin greu dupa ce Panzerul german i-a macelarit cu 7-1, contractul dintre Saab si Tara Cafelei merge inainte. Astfel vineri pe 11 iulie cele doua companii implicate din punct de vedere tehnic in producerea aparatelor Gripen E/F in Brazilia – Saab si Embraer – au semnat un memorandum prin care compania braziliana primeste toate drepturile privind dezvoltarea si productia Gripen, daca guvernul de la Brasilia va cumpara in cele din urma avionul celor de la Saab.

Embraer, secondat de cei de la Saab, va fi responsabila pentru producerea si dezvoltarea sistemului in intregul sau (Gripen E), integrarea diferitelor componente, zborurile de test, asamblarea finala si livrarea catre Fortele Aeriene Braziliene, iar din aceste declaratii intelegem de fapt ca aparatul va fi construit in Brazilia prin transfer tehnologic suedez.

Mai mult decat atat dezvoltarea variantei cu doua locuri – Gripen F – va fi realizata in urma unei cooperari de pe picior de egalitate intre cele doua companii, care au de gand, asa cum de altfel Saab a si declarat, sa devina parteneri pentru promovarea Gripen E/F pe terte piete si pentru dezvoltarea ulterioara a modelului, acest contract facand din Brazilia singura tara din America, cu exceptia SUA, care va detine o tehnologie integrata pentru productia unui avion multirole de generatie 4++ de A la Z.

Pentru ca brazilienii nu vor doar sa cumpere avioane de lupta din generatia 4++, ci vor ca industria aeronautica din tara lor sa faca un salt in viitor care sa aduca Braziliei accesul la o noua si foarte moderna tehnologie militara. Iar daca vreti sa va zgariati pe ochi intr-un mod responsabil si cu un motiv solid, inlocuiti Embraer cu Avioane Craiova…

Referitor la acest contract comandantul Fortelor Aeriene Braziliene, Juniti-Saito, declara:  “In addition to re-equipping the Brazilian Air Force, the F-X2 project is meant to stimulate Brazil´s Defense industrial base. This partnership between Embraer and Saab will be of great importance to Brazil, because, besides participating in the development, we will be able to autonomously maintain our fleet. Embraer, as a high tech manufacturer of commercial jets, and Saab, with its tradition in the development of fighter aircraft, are complementary businesses that certainly enjoy great gains with this agreement.”

GeorgeGMT

 

4 comentarii:

  1. Cu tot respectul, dar nu ma pot zgaria pe ochi 😉 …Chiar deloc…
    Embraer este Embraer si amintesc seria ERJ, Legacy si Tucano. Adica succes pe piata internationala. Singurul lucru unde se aseamana cu Avioane Craiova este programul AMX (cu al nostru IAR-93). Dar AMX merge mai departe fiind modernizat pe cand ale noastre zac pe la Craiova.
    Industria lor aeronautica are un background (trecut si actual) foarte solid, pe cand noi suntem la nivelul de supravietuire.
    Domane ajuta sa intram si noi intr-o asemenea afacere. Doar la mana de lucru care va fi calificata pentru producerea unei asemenea bijuterii si tot am fi in castig…Pe langa cele 24-36 de Gripene 😀 pentru fortele aeriene ….

  2. Bine ca n-am facut greseala brazilienilor! Doar fraierii participa la cercetare-dezvoltare, desteptii cauta in gunoaie. Economia noastra duduie si suntem coplesiti de investitii portugheze si americane care au creat 200.000 de locuri de munca, unde sa mai primim si investitiile suedeze! Am auzit ca Gripen N/F e o himera, un proiect ratat! Vai de capul brazilienilor! Bine ca sunten noi un popor de smecheri, destepti si inventivi!

  3. Ce înseamnă „Panzerul german”?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *