Saab oferă un pachet de senzori de talie mondială pentru avionul de luptă Tejas LCA al Indiei
Firma de apărare si securitate Saab oferă un pachet de senzori de luptă pentru avionul de luptă Tejas LCA Mk1A al Indiei. Pachetul constă dintr-un radar ultramodern Saab AESA strâns integrat cu un complet compact de luptă electronică folosind o tehnologie AESA bazată pe Nitrit de Galiu.
Saab, în parteneriat cu industria Indiei, oferă o soluţie care va aduce în India şi în cadrul Forţelor Aeriene Indiene radarul de luptă Airborne Electronically Scanned Array (AESA) şi capabilitatea de luptă electronică necesare. Graţie dezvoltării noastre tehnologice extensive, Saab poate să ofere cea mai nouă tehnologie, la timp pentru nevoile LCA MK1A, şi cu riscuri reduse.
Radarul de luptă AESA este dezvoltat de Saab cu o tehnologie de antenă bazată pe cele mai noi tehnologii folosind substraturi de Nitrit de Galiu (GaN) şi carbid de siliciu (SiC) in combinaţie cu tehnologia din generaţia cea mai nouă de exciter-receiver şi procesor, ceea ce conferă o performanţă instalată optimă într-un mediu de semnale dense.
Radarul are un set modal complet, care include capabilităţi aer-aer, aer-sol şi aer-mare. O memorie înglobată furnizează instrumentul pentru înregistrarea unei mari cantităţi de date de pe zborurile efectuate. Integrarea pe avionul LCA Mk1A este permisă de cerintele privind spaţiul limitat, putere şi răcire necesare.
Setul EW constă din senzori şi transmiţători dezvoltaţi de Saab şi este o soluţie de mare capabilitate şi extrem de compactă, care furnizează o monitorizare a situaţiei (situational awareness), precum şi o auto-protectie esenţiale. Inima completului este un receptor de luptă elecronică conectat la un receptor din partea din faţă a avionului şi la antene fin tip din interiorul avionului. Este inclus şi un dispozitiv extern de bruiaj AESA.
Sistemul de avertizare radar este bazat pe receptori digitali de bandă ultra largă, şi are o probabilitate foarte mare de interceptare, o sensibilitate foarte bună şi o selectivitate foarte ridicată pentru lucrul în mediul complex de semnale din zilele noastre.
Dispozitivul de bruiaj AESA este mic, nu cântăreşte mult şi are o mare aerodinamicitate. Auto-protecţia se bazează pe Memorie RF Digitală de Bandă Largă (DRFM), care oferă tehnici avansate de bruiaj şi o combinaţie arbitrară de forme de unde de bruiaj. Transmisia se realizează folosind sisteme AESA bazate pe GaN. Completul de EW include şi sisteme de suport de la sol şi capabilităţi de înregistrare pentru planificarea avansată a misiunilor şi pentru analiza post-zbor.
Soluţiile Saab se bazează pe cele mai noi tehnologii şi sunt disponibile COTS (commercial-off-the-shelf). Radarul de luptă AESA şi unităţile de luptă electronică nu au componente restricţionate ITAR ((Internationally Traffic in Arms Regulations), datorită gradului înalt de componente dezvoltate şi produse în interiorul Saab. Folosirea unei tehnologii contemporane conferă adaptabilitatea şi potenţialul de creştere necesare pentru a păstra marja de avans. Tehnologiile sunt refolosite între variante şi platforme pentru a minimiza costurile de ciclu de viaţă (LCC).
„În parteneriatul nostru, transferul de tehnologie va garanta o capabilitate indiană indigenă pentru producţia de serie, mentenanţă, reparaţii şi modernizare. Testarea şi dezvoltarea pachetului de senzori de luptă va avea sinergii cu sistemele dezvoltate pentru avioanele Gripen”, a declarat Anders Carp, şeful diviziei de business Supraveghere a Saab.
Saab are o experienţă dovedită în designul sistemelor în funcţie de nevoile clienţilor săi. Aceasta experienţă îndelungată se bazează pe relaţii deschise cu clienţii în adaptarea sistemelor avansate la platforme noi.
„Saab este o companie de vârf pe plan mondial în domeniul senzorilor şi a echipat circa 4.500 de avioane de luptă cu sisteme radar şi de luptă electronică. Aceasta ne-a furnizat o experienţă vastă de integrare cu succes a sistemelor de senzori, testare şi evaluare a radarelor şi sistemelor EW pe avioanele de luptă,” a adaugat Anders Carp.
Sursa: Saab
Precizare RoMilitary
Radarul AESA oferit de Saab pentru LCA Tejas Mk IA nu este Raven (de la Selex/Leonardo) folosit de Gripen E, ci unul dezvoltat de compania suedeza.
radaru este momeala pt. contractu grippen E,
asa se fac afacerile adevarate, pe fata,
cel mai bun ar trebui sa castige,
lockhead nu are de gand sa cedeze alte tehnologi decat avionu,
iar pe indieni, spre deosebire de noi, nu ii incalzeste faptul ca f16 este un produs spre pensie,
la noi obiceiu pamantului spune ca daca nu intra ceva intr-un cont in insulele Caraibe, Amsterdam, Cipru, sau unde s-or mai gasi ,ca planeta e mare si are multe paradisuri fiscale,
nu se poate incheia nici un contract, basca pensia de jeneral sau palavramentar – astea-s de al sine intelese,
da statu la toti de sus iar la aia de jos le da…UE,
aste-s de la sine intelese int-o democratie originala de culoarea care o avem rosu-galben pamantiu,
cum ar zice intr-o noapte furtunoasa sau conu leonida fata cu reactiunea
iubim tradarea, dar uram pe tradatori
Eu am mai zis: americanii nu fac offset. Nu oficial.
Si nu transfera tehnologii. Congresul e neinduplecabil.
Eu incerc sa imi imaginez de ce le dau indienilor radarul asta AESA dezvoltat si fabricat de ei, insa pe Gripen E/F monteaza radare de import?!!? Oare ca nu e ce trebuie….inca nu e ce trebuie? 🙂
Cat despre momeala, nici nu mai incape dubiu, baietii cu ochi albastri si fete frumoase umbla cu traista-n bat dupa contract. Defapt suedezii s-au oferit ac in caz de castiga ei contractul ala imens, sa-i ajute pe indieni sa dezvolte Tejas LCA II, pornind de la proiectul initial, insa adaugand elemente ale Gripen si tehnologia SAAB. Tot momeala si asta, numai ca una buna pentru indieni! 🙂
Pt. ca pana recent nu le permitea bugetul.
Poate parea ciudat, dar SAAB exporta tehnologii mai bune decat ofera prorpiei lor armate.
sunt momente diferite, Brazilia a fost acum cativa ani, Suedia la fel – iar radarul de la Saab nu exista la momentul ala, deci nu putea fi oferit.
s-ar putea ca inca sa fie inca in faza de development insa sa se fi apropiat de final si tinand cont ca si Tejas e tot in dezvoltare s-ar putea ca orizonturile de timp sa coincida.
Si ce daca e „momeala” , important e sa iasa banu’ .
O mică observație, dacă-mi permiteți:
”pe cele mai noi tehnologii folosind substraturi de Nitrit de Galiu (GaN) şi carbid de siliciu (SiC) ” traducerea corectă în română este: carbură de siliciu
Vesti bune pe partea indiana. Vesti proaste pe partea braziliana:
http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2017/february-2017-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/4895-brazil-gives-up-modernization-plans-for-aircraft-carrier-sao-paulo-prepares-for-decommissioning.html
Adio Gripen naval. Deci poate devin iar nesiguri dragii nostrii suedezi. Numai buni de negociere 🙂 . Mai ales data fiind problemele noastre in a gasi SH-uri decente.