Salvarea Roman SA vine de la nemți: Compania brașoveană va produce, împreună cu importatorul Rheinmetall MAN, „camioane românești la standarde germane”

MHS Truck & Bus, unic importator și partener de service al vehiculelor militare și militarizate Rheinmetall MAN în România, a semnat un parteneriat de tip joint-venture cu fabrica de autocamioane, Roman, pentru a produce, în România, platforme de transport auto multifunctionale, în funcție de necesitățile de echipare ale Armatei Române. Pentru integrarea industriei românești în programul de echipare a Armatei Române cu vehicule militarizate, MHS Truck & Bus va colabora, pe lângă Roman Brașov, cu mai mulți furnizori locali, a comunicat compania.

„Ne dorim să producem, la Brașov, un camion românesc la standarde nemțești. Mai mult, strategia noastră este ca, pe masură ce programul va ajunge la maturitate, tot mai multe componente ale platformelor de transport auto să fie produse în România. Obiectivul ultimului an al programului este acela de a produce 100% din necesarul de vehicule militarizate, exclusiv în țara noastră.”, a declarat Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus.

Potrivit companiei, parteneriatul germano-român pentru producerea autocamioanelor militare, autocisternelor, autofurgoanelor, autotractoarelor, remorcilor și semiremorcilor necesare dotării Armatei va contribui semnificativ la relansarea producției de platforme de transport militar și civil în România.

De asemenea, joint venture-ul va determina crearea a peste 1.000 de locuri de muncă în companiile românești, precum și înalt calificarea resursei umane implicate în programul de echipare a armatei. MHS Truck & Bus si Roman SA intenționează să depună o ofertă în cadrul competiției anunțate de Ministerul român al Apărării Naționale pentru achiziția a aproximativ 3300 de camioane și remorci, cu camioanele militare gama HX și camioanele comerciale militarizate TG.

Parteneriatul MHS-Roman continuă tradiția colaborării dintre Armata Română și MAN. În urma cu 47 de ani, linia de producție de la “Steagul Roșu”, ulterior Roman Brașov SA, a pornit cu un model diesel în baza unei licențe MAN, exportat în țări de pe tot globul.

Grupul MHS prin MHS Truck & Bus, reprezentând de peste 11 ani brandul MAN în România, a devenit începând din iunie unic importator și partener de service al vehiculelor militare Rheinmetall MAN în România. Primul model importat este vehiculul militar 42M 6×6 BB din clasa HX.

BizBrasov.ro – Ovidiu Vranceanu

94 de comentarii:

  1. http://www.man.ro/news/in-2017-mhs-truck-bus-group-a-inregistrat-vanzari-in-valoare-de-90-milioane-euro

    „…În 2017 au fost înregistrate în România 1.178 camioane MAN. Astfel, cota de piaţă atinsă în 2017 în ceea ce priveşte vehiculele comerciale grele noi MAN a fost în valoare de 17%, aceasta reprezentând cea mai bună performanţă a MHS Truck & Bus Group din ultimii trei ani. De asemenea, grupul a înregistrat în anul precedent vânzări în valoare de 90 milioane EURO, alături de camioanele noi vândute, fiind livrate 4 autocare MAN / Neoplan şi 333 unităţi camioane rulate…”

  2. Salut. Inca o stire buna, incet,incet incepem sa avem o armata si o industrie militara decenta.

  3. Tara lui Andrei

    O veste foarte buna. Exact ce ne trebuia. Sa speram ca n-o sa apara surprize in genul autobuzelor turcesti luate de Firea.

    Nemtii nu prea accepta sa dea spaga. (spre deosebire de altii)

    • Deci, nu te enerva ca-ti zic, dar problema nu e neaparat de spaga, ci de mersului / functiunea lucrurilor si poti sta linistit ca si nemtii iau spaga sau dau, poate ( zic io’) mai mult ca altii.

      • Capătu satului

        Toată lumea da spaga
        Numai ca ai nostri de la conducere sunt mai fomisti
        Iar cei de la psd sunt din cei pt care nu s-a inventat inca polonicu care sa-i sature
        Ce sa faci: amante tinere, cumpărături pe rodeo drive, case si conturi grase prin banci elvetiene sau prin paradisuri fiscale, etc

        La prima investitie mercedes in Ungaria se zice ca s-a platit o spaga la unguri de 10 milioane
        Pt asta ungurii au creat cadru legal necesar si parte din infrastructura (utilitățile) necesare ridicării fabricii
        La noi, in conditiile in care aici se fac cutiile de viteze si alte componente spaga ceruta a fost mult mai mare
        Unii zic ca de 10 ori mai mare

        Alt exemplu elementar pt lucrarile publice spaga era de 10 %, in timp pofta alesilor a crescut si s-a ajuns la 40 % sau mai mult
        Exemplele sunt necolaiciuc, vanghelie, oprescu

        Asa ca investitii straine in industrie sunt mai greu de realizat
        Iar cele de tehnica militara sunt si mai pretențioase

        Pe langa spaga mai ai si cadru asta legislativ care il stim
        Apoi, scăparea haturilor economiei : inflație galopantă, cresteri de preturi la utilități, pretul la carburanți crescut cu peste 20 % fata de anu trecut, etc
        Nici spălarea de bani nu mai e ce e prin toata Evropa

        Afacerea se face pe credit
        Ori riscul nostru pt o banca străină este destul de mare

        Plus că la noi autostrăzile nu se fac ca nu ar fi nevoie ci pt ca nu s-au inteles unii cum să împartă spaga
        Zic unii ca am avea km de autostrada mai scump de vreo 10 ori fata de Austria – dar sunt sigur niste nepregatiti

    • Lasa ca spaga o dau romanii de la Roman, nemtii de la RM/MAN sa vina cu know-how-ul si sa produca camioanele alea smechere de le au in portofoliu!

      PS Pentru camioanele militarizate, o varianta de tinere a costurilor sub control, mai ales pentru inceput cand investitia consuma foarte multi bani, ar fi restilizarea/cosmetizarea ultimelor modele ale ROMAN si deja vandute catre MAPN.

      Din cate stiu eu ele sunt apreciate de militari, doar la design erau ramase mai in urma, insa calitatea si manevrabilitatea erau ok.

      • performantele erau apreciate dar:
        – calitatea lasa de dorit
        – confortul nu era chiar OK, cel mult mediu.
        – cabina nu era chiar la nivelul pietei.
        – service-ul avea intarzieri.
        – performante o idee mai bune ar fi fost de dorit.
        Si cea mai mare problema:
        – romanul este snob si nu accepta nici sa primeasca sfaturi si nici sa se complaca cu lucruri romanesti…

        Nu suntem singurii care avem problema asta.
        Finlandezii au saga cu SISU. Care totusi sta mult mai bine decat Roman…

        • In alea nu m-am dat, insa m-am dat cam in toate modelele de Dac 4×4 sau 6×6, mai putin ala 8×8 (deci nu pot sa fac o comparatie cu de exemplu Tatra 8×8 cu care m-am dat). Cand am vazut primul am crezut ca e nava spatiala. Sunt camioane foarte bune, urcau fara probleme in orice conditii, chiar si iarna.
          Romanurile civile scosesera un model, nu mai stiu cum ii zice, alerga ala cu 90 km/h constant, dar doar pe asfalt.

  4. Vesti bune si oricum nu cred ca gaseau MAN pe altii sa le produca aici decat la Brasov.

  5. Poate nemtii vor ajuta si la modernizare MLI-84 !

  6. Tara lui Andrei

    Un articol interesant pe acest subiect care ne-ar oferi cateva detalii in plus.

    https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22577140-video-cum-arat-camionul-militar-care-nem-rheinmetall-vor-asambleze-romnia-pentru-armat.htm

    Potrivit Rheinmetall, integrarea locală a asamblării vehiculelor va fi făcută în două locuri, la Uzina din Moreni și în altă parte din țară prin MHX Truck&Bus, importatorul Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) în România.

    „Trebuie să ne uităm la împărțirea flotei de camioane. Integrarea mai laborioasă a camioanelor militare va fi făcută la Moreni. Pentru camioanele militarizate lucrările vor fi mai puțin complexe, dar în număr mai mare, și aici vom lucra împreună cu MHS”, a declarat von Wolff Matternich.

    Tot un nene d-asta de la Rheinmetall (nu mai gasesc articolul) spunea ca pentru lotul asta de 3000 si ceva de camioane doar 10-15% vor fi militare iar restul militarizate. Asadar alea militare facute in uzina cu Agilis (sa dea Domnu’) si restul la Roman Brasov.

    Pe lângă licitația pentru camioane, nemții de la Rheinmetall caută să realizeze local și camioanele specializate pentru sistemele Patriot și HIMARS pe care România le-a achiziționat. Conform calculelor companiei, pentru sistemele Patriot și HIMARS ar fi un necesar de 174 de camioane. (baietii si-au facut temele de mult, ei si americanii, desigur)

    @Petre, da stiu ca si nemtii (la fel ca si alte tari puternic dezvoltate) dau spaga dar sper si eu ca de data asta, mai ales fiind un proiect militar, totul va fi cum trebuie.

  7. Sa inteleg ca vom avea senilatele modernizate in colaborare cu nemtii.

    • Va rog nu… nu mai scrieti din astea, ca ma napadeste speranta si cred ca va fi bine.
      Hai mai fratilor ca se poate! Aici ii patriotismul adevarat, nu frectii cu steagul si scandal cu ungurii. Sa puna semnatura pe hartie, sa dea de lucru la romani sa faca industrie si productie serioasa in tara. Capitalismul asta, daca pricepem ca nu-i bazat pe fenta la stanga sut la drepta ci pe munca – acest cuvant la care facem alergie din comunism, avem o sansa.
      Bine, obligatoriu trimis piesedeul la lada de gunoi a istoriei. Astia dau cu bata in cap la munca, educatie si relatii economice internationale.
      Deja cand vorbim de senilate, ma ia un fior… de ala bun…

  8. O veste buna si pe care multi dintre noi o asteptam. Pana la urma este un compromis convenabil intre productia interna si dotarea MAPN cu tehnica performanta.

    • Mai întâi ne bucurăm. Mai apoi ne întristam. Se știe care este statutul fabricii din BV? Mai au destui ingineri capabili și muncitori calificați? Mai au teren, hale, unelte? Firma a făcut importuri și reparații, nu și producție. Sunt prea multe necunoscute

      • La Brasov probabil o sa asambleze mult. Cam 99% ca caroseriile nu o sa fie facute la Brasov dar tot in Romania or sa fie facute

      • Ba da, au facut si productie… 40 si ceva de camioane anul trecut! Unii o numesc integrare, iar pe cei de la ROMAN integratori, ca au importat motorul de la MAN si alte componente din afara, dara asta-i situatia dupa multi ani de conducere corporatista autohtona. Bine ca s-a recapatat juridic fabrica si poate sa semneze pentru astfel de colaborari.

        Angajati inca mai are, evident nu suficienti, insa restul sunt inca acolo in totalitate, hale, pamant, echipamente alea vechi dar inca functionale. Dupa recapitalizare se face si retehnologizarea, important e ca inca inginerii aia experimentati inca mai traiesc, multi pensionati anticipat pe baza de frica der somaj! Pe bani se intorc voluntar la munca, mai ales ca nostalgici sunt cu totii! 🙂

        Cam asta e sansa Roman S.A. Ori asa ori inca cativa ani de carpeli si falimentul scrie pe ei!

        • Paaaai…guvernarea coorporatista autohtona ramane, nu? Roman e privat, si nu am inteles ca MHS s-ar gandi sa o cumpere…

          • Roman Brasov a fost recuperat recent in instanta de catre actionarii deposedati ilegal de catre Niculae cu multi ani in urma, adica sindicatul uzinei.

            Nu va faceti griji, aceste ultime zvacniri ale uzinei se datoreaza acestora, nu fostului patron!!!

  9. Brasov traditie veche. Mai avem specialisti?. aducem ceva pensionari sa pornim linia?.

  10. Veste excelenta, asta poate salva Roman Brasov de la a repeta soarta vecinei Tractorul!

    Intrebare…..nefiind foarte clar exprimat in articol:

    – RM renunta in felul asta sa mai propuna MAPN oferta pentru camioanele proprii via Automecanica Moreni, ramanand parteneri cu acestia doar in proiectul AGILIS, corect?

    Si mai ramane o necunoscuta, anume camioanele ROMAN existente! Au trimis oferte si camioane pentru teste catre Pakistan si parca in alta parte, nu mai retin exact unde. Oare vor merge impreuna si catre export, deschizand calea reprivatizarii ROMAN cu MAN sau fiecare pe barba lui?

    Macar in felul asta au sansa retehnologizarii si a recapitalizarii, insa eu sper intr-o privatizare pe model Dacia-Renault in care nemtii sa faca propriile modele low-cost la Brasov, un fel de Logan, Duster e.t.c in varianta truck! 🙂

    Doamne ajuta!!!

    In felul asta

  11. Deja au inceput abordarea furnizorilor locali si au inceput mini audit-uri plus ca incep o mini scolarizare cu furnizorii selectati dspre pretentile lor de calitate si asteptarile pe care le au. Vor sa stea multi ani pe aici..

  12. Sa excavatoare nu trebuie la nimeni ?
    Poate reporneste și Promex…..
    Nu mă băgați în seamă, un moment de amărăciune… 🙁
    Un ochi plânge, unul râde….
    Hai cu contractele semnate și produsele ieșite pe poarta uzinelor….. 🙂

    • Tara lui Andrei

      Ne trebuie si din alea pentru trupele de Geniu. Si tractoare, si macarale…

      Dar, s-o luam si noi „pas cu pas”. Cum spune domnu’ Werner. Bine ca incepem incet incet sa miscam ceva.

      Teoretic prin colaborarile astea cu firme mari din afara impuscam mai multi iepuri dintr-o lovitura.

      Primim echipament modern si performant, obtinem know-how si experienta in domeniu pe care nu am mai avut-o de prin ’89 incoace (sau in unele cazuri n-am avut-o niciodata) mai cream niste locuri de munca si mai punem in miscare si niste industrii si companii autohtone ceea ce, de asemenea, ne va aduce diverse beneficii.

      Sa vedem ce o sa faca cei de la Roman cu o asa sansa. Daca iese ce a iesit din Dacia prin combinatia cu Renault, e super bine.

      • MHS Truck & Bus are propriile capacitați de producție in parcul industrial Moreni, diferit de uzina mecanica!
        Asa ca nu văd cine știe ce producție la Brasov

  13. PArca producem si noi niaste MAN ..

    ma rog le trebuia un npu motor si o nopua cutie de viteze

  14. A fost o vreme când produceam camioane
    Turnam piese
    Profitam caroserii
    Fabricam toate componentele
    Asamblam și vopseam

    Acum singurele capacitați sunt de montare a caroseriei Adică, dacă nu îți vin toate piesele (motor, transmisie….) nu ai de fapt nici o industrie producatoare de vehicule militare

    • Din nefericire, nu cred ca aveam posibilitatea de a cerceta si dezvolta in acest domeniu, care este extrem de competitiv.

      • Nu e vorba de a dezvolta un model propriu
        Pentru câteva mii de camioane nu se justifica
        Însă exista varianta unei licente
        Asta presupune totuși ca și capacitatea de a te dota tehnologic cu SDVuri și linie de montaj
        Nu cred ca mai avem asa ceva
        Cu o filetanta un pistol de vopsit și un compresor nu cred ca putem vorbi de industrie
        E cel mult o manufactura
        Industriile strategice erau gândite ca sa poată funcționa și in cazul unui blocaj al importului

        • Presupunind ca au fost linii complete care sa produca la calitatea ceruta.
          De ce nu mai exista? Probabil pentru ca statul nu e in stare decit foarte rar sa isi administreze bunurile eficient, profitabil. Se poate doar daca statul e cel german.

      • Aveam o licenta.
        Aveam capacitaile industriale si tehnologia. Sa zicem invechite , dar totusi.
        Aveam, si DAC alea militare.

        Fi dfiindca in gnl camioanele nu prea tin pasul cu moda , insa erau licente de pri9n 1970 (deci otoare din anii 60 hai pana in 65) ptr o mai buna folsire aveai nevoie de un motor (nou) si o cutie de voteze noua.

        Ma rp-g nu erau bani. Nu stiu daca nu se puteda „arnaja” o „mixta” , adica ceva de genu va dam 45% .

        Apopos cadrea lui Roman s-a datorat si faptului ca in Romania anilor 90 camioanele se bvindau cu banii jos. Adica nu oiti facea nimeni credit. De leasing nu se auzise.;
        Mai zic ca in 1990 banca Dacia Felix a fpots fondata printre altii si de Roman care i9n 1990 avea BANI. INsa noua banca in l,oc sa intriduca un sistem de credtiare ptr tractoare3le si camionele de la Brasov …. s-a tinut de prostii

  15. sună și arată bine.

  16. achizitia de iveco ce a fost,o nevoie imediată?!

    • Tara lui Andrei

      Nevoie imediata avem in toata tara intr-un numar de peste 10 mii de camioane.

      Achizitia de Iveco defapt a avut legatura cu accidentul ala de camion militar in care parca au murit si niste oameni de acum vreo 2 ani sau cand s-a intamplat.

      A cam fost o vrajeala din aia de imagine/PR ca sa nu spuna lumea ca nu se fac achizitii in armata.

      Din pacate, trebuiau de la bun inceput sa inceapa programul asta putand sa demareze proiectul si sa inceapa cu un lot mic de cateva sute. O parte fabricate in Germania o parte aici dupa ce se intorceau angajatii scoliti.

      Sa zicem mersi ca nu erau cumparate SH si ca n-au luat decat vreo suta si ceva. Macar camionul nu e atat de complex ca un avion cu reactie asa ca n-o sa fie probleme prea mari de logistica si mentenanta. Mai ales ca Iveco are reprezentata aici.

  17. Herr Von Renn Weg

    Mi se pare calea naturala pe care sa mearga lucrurile, ma bucur si sper sa mearga totul bine!

  18. Pana la urma e bun si Dragnea asta la ceva….pe l\anga Patriot / HIMARS….

  19. Stati ca deja au inceput comentariile pe o anumita retea de socializare, ca firma aia e a unuia care il stie pe altu si de ce si cum si pentru ce luam camioane.

  20. 10 ani,pe timpul Basescului, patriotului, nu am achizitionat mai nimic. Pe timpul, Dragneaului,tradatorului…am mai luat cate ceva…

    • Dragnea a vorbit personal cu Putin ca să ocupe Crimeea (după ce în prealabil i-a convins pe americani să înceapă revoluția oranj in Kiev) doar ca să aibă motiv România să se doteze cu ceva!

      N’așa?

    • mda,e usor când gasesti visteria plină după ce altii au redresat econmia dezmembrată tot de tine.ponta si dragnea au dat peste cap tot bugetul cu politicile populare tintite propriului electorat si acum deja vorbim de noi biruri,taxe si alte scheme de sifonare a banului public pentru a tine barca plutind.
      ???

  21. De ce exagerezi?

    • De ce trollezi tu pretinzand ca esti fan PSD? Nimeni nu poate fi atat de idiot.
      Daca mai faci chestia asta, te zbor.

      • Razvan, hai sa facem un exrcitiu de imaginatie.
        Daca chiar exista oameni care cred asta? Sincer, cu tarie.

      • Trebuie sa vi cu contra-argumente, nu sa ma zbori. De aia nu va doreste nimeni, ca nu folositi argumente, doar dati cu ciomagul. Klaus, Ciolos,Barna,Kovesi,Lazar…etc , nu sunt doriti , sunt acceptati si atat.
        Pe de alta parte, voi ca si blog/forum militar sunteti super-ok. Nu mai faceti politica caci stim cam toti romanii cine ne poarta sambetele…Rusia proxy Ungaria/Austria.

        • Pai nu venim „cu contrargumente” ci administram o portie de democratie marca „Teleormen” . Argumente la porcariile pe care le scrii? Nu ai argumentat nimic, nu ai probat nimic.
          Dar disting niste formule specifice a’ la carte in materie de manilpulare. Spre exemplu propozitia de mai sus „Stim toti romanii…” In primul rand numai un schizofrenic crede ca poate vorbii in numele unui popor, asa la gloata. Second: adresarile de tipul se folosesc in materie de propaganda prin insertia in fraza a unor termeni generalisti in linii nationale.Ce roman normal s-ar pune de-a curmezisul intr-o structura frazeologica formulata prin „tot romanul stie” , „natiunea romana cunoaste” etc. Asta ati invatat de la consilierii evrei, nu, de la nento Bibi care se pupa cu Putin?
          O plimbarica prin comentarile tale, zero argumente, propaganda cat incape si doar formulari de tipul „sa fim seriosi”, „Este strigator la cer ca nu vedeti” etc. Mai adaug si nickname-ul generic. Desigur si informare eronata precum exercitarea democratiei doar prin vot, la 4 ani. Aloo, vezi ca a noastra Constitutie inca mai atribuie drepturi participative la popor prin initiativa legsilativa si referendum. Asta tine la idiotii vostrii, nu la noi.
          In razboiul asta informational si torlingul ieftin facut de tine aici, oameni cu lecturi la activ, si nu putine au ajuns sa dezbata aberatii.
          Toata tara ii condusa de un grup infractional organizat de la Teleorman, un nermenic isi trage o insula pe persoana fizica, romani sunt batuti de alti romani si noi dezbatem „grupul de la cluj” si Ungaria, servicilii, agenturili si Sorors.
          Dar dragi postaci cu vpn de pe Kiseleff, ceea ce nu pricepeti voi ii ca doar va amanati inevitabilul.

          • problema e ca „formule specifice a’ la carte in materie de manilpulare ” sunt folosite si de Herr president Klaus. cum spune el : „romanii vor sa scape de psd” , „romanii isi doresc……”

            • Draga user cu alt nume generic, ai inteles matale cat ai putut, ce sa-i faci. Hai ca-i un pic fortata comparatia unui postac cu presedintele, ala care in spate are votul deci legitimarea populara. Daca citesti atent ce am scris, eu sunt foarte exact in exprimare, deformatie profesionala ce sa-i faci, nu am spus niciodata despre entitati alese, bag aici si pesedul, ca nu pot vorbi in numele celor care i-au ales. Sunt sigur spre exemplu ca 99% din votantii psd, au votat pentru marirea pensilor, salarilor bugetarilor si ajutorului social nu pentru ca Dragunev sa dea cu bata in oameni si sa violeze cu perversiune pe coana justitie.Cam acolo incepe si se termina mandatul reprezentativ, si cam de acolo pana dincolo poti folosi termeni precum „romanii, cei care ne-au votat, doresc…” Intelegi diferenta?
              Dar hai totusi sa lucrez cu materialul tau: ne vei pune si noua la dispozitie niste lunkuri in care Mutul-sef spune „romanii vor sa scape de psd” ca daca imi spui „romanii isi doresc… un trai mai bun” asta nu e manilpualre ci e ca si cum mi-ai spune sa fie bine ca sa nu fie rau. Ca daca nu ne pui la dispozitie aceste linkuri, te bagam in aceeasi categorie cu Marioara de mai sus.
              Ma credeai postac Iohannis asa-i? Ete nu, eu sunt suparat pe el ca a dat si al treilea prim ministru acestui grup de hoti. Eu va dadeam… altceva.
              Vrei sa ne aduci cumva la: pai nici ala nu-i mai bun, deci nu am cu cine vota in 2019? Intreb doar, nu dau cu pulanul ca nu am fost jandarm, am fost pe la alta curte mai verzuie…

        • Marioara, vine un miros de ars de la bucatarie.

        • ce argumente fai sclifosito, ca ma calci pe nervi!!!
          in afara de voi, trolii de servici, BOR si Sputnik, toata lumea asta civilizata de la nivelul solului si pana in stratosfera, ii injura/condamna/ironizeaza pe rahatii astia cu ochi.
          Ce pana mea iti trebuie argumente ca sa demonstrezi ca atunci cand te pisi impotriva vantului, te uzi !
          Ai ceva de spus despre camioane sau mai arzi gazu degeaba mult p-aici?

        • Bai Maria e pentru prima oara cand comentez si poate ultima. Nu am vazut atata patima imbecila de mult timp. Imi cer scuze adminului cand spun du te dracului si tu si toata gasca comunista postdecembrista. Si pentru prietenii tai rusi un sex oral cu vatamare orale. Limbajul e neadecvat dar pe masura celor ce ne conduc. Vrei argumente cumpara o carte de istorie cu dracnea imparat si tradiceanu regele pizdelor fara ciclu.

  22. Mie îmi sună că afacerea cu Eurocopter. Și ăia la fel ziceau. Dacă M.Ap.N. cumpără elicoptere franțuzești or să le monteze în țară și ăia au făcut un parteneriat cu I.A.R. pe tema asta, repet, care va funcționa doar în cazul achiziției de elicoptere franțuzești.

    Aici e vorba de asocierea dintre un importator și Roman S.A. pentru montarea „platforme de transport auto multifunctionale, în funcție de necesitățile de echipare ale Armatei Române”. Eu înțeleg că vor asambla camioane dacă vor avea cîștiga la licitație.

    „MHS Truck & Bus” sînt doar vînzător de camioane. Vor să participe la licitații pentru camioane militare. Probabil în caietul de sarcini o fi vreo clauză prin care cel care „produce” în România are un punctaj mai bun.

    • Si Bell cum zic, ca monteaza la noi indiferent daca vom cumpara sau nu?
      Aia cu Airbus ai retinut-o putin pe dos: initial nu ziceau ca e neaparat sa luam si noi, doar sperau ca vom lua. Apoi, cand le-a picat pe spate programul din cauza catastrofei cu rotoarele de H225 au inceput sa sustina ca trebuie sa luam si noi deoarece pe termen scurt nu reusesc sa adune suficiente comenzi ca sa deschida linia de H215 la noi.

    • Tara lui Andrei

      Camioanele, garantat, vor fi produse in tara. Nu in proportie de 100% dar diverse piese vor fi produse aici.

      Ba chiar, potrivit declaratiilor Rheinmetall, oamenii cauta sa mai produca cate ceva pe aici si pentru alte contracte pe care ori le au ori le vor avea in derulare. Asta inseamna piese pentru camioanele altora.

      N-o sa facem noi lucruri complexe sau importante dar, un surub o piulita, ceva acolo… Conteaza si alea. Incepem de undeva de jos si daca suntem baieti destepti avem mult de castigat din treaba asta.

      Necesarul nostru, pe hartie, e de vreo 13 mii si ceva de camioane. Sa nu cumva sa creada cineva ca la o asa comanda uriasa (mai ales pentru o tara ca Romania) noi doar punem carcasa pe sasiu si prindem in suruburi. (da, primul lot e de 3000 si ceva dar mai mult ca sigur ca cine castiga primul lot va face si restul vehiculelor)

      Tot cei de la Rhein spuneau ca din lotul asta de 3000 si ceva nu vor fi toate produse/asamblate aici. Cateva sute, parca, vor fi facute la ei in Germania, probabil cu ceva personal roman ca sa mai invete si ai nostri ceva.

      • Ce înseamnă PRODUSE IN TARA?
        Faptul ca sunt asamblate aici din kituri de montaj nu înseamnă asta.
        IAR Brașov a FABRICAT IAR80 și a MONTAT ME109 in timpul războiului.
        A fabrica e una și presupune niște capacitați materiale, inginerești și economice, iar a monta presupune mult mai puțin: un spațiu și niște filetante.
        Mai mult ca sigur PRODUCEREA IN ȚARA este doar un punct in caietul de sarcini pe care unii sau alții încearcă sa îl fenteze in cazul acesta!

  23. Faina treaba daca se baga Man-ul .NIci Iveco nu-s de lepadat dar parca Man-ul miroase a tandem cu Leopardul daca luam sugestia din comentariul lu’ nenea care prezenta camionul …

    • Au mai facut ei joint venture si cu Moreniul.

      • MHS Truck & Bus sunt pana la urma importator, exclusiv, dar importator, nu producator.
        Nu am vazut conditiile licitatiei, nu stiu daca sunt publice – c-asa-i la noi, dar probabil au nevoie sa se asocieze cu un constructor local ca sa indeplineasca cerintele pe partea de constructie si dezvoltare in tara.
        Pentru Roman ar putea fi salvarea de la faliment chiar daca nu sunt cumparati de MAN, firma mama. Insa nu stim exact ce presupune acel joint venture, ideal ar fi fost sa fie o firma detinuta in comun de MAN si Roman pe modelul firmei care va face Agilis.
        Imi pun mari sperante in dezvoltarea pe orizontala si poate Roman va incepe sa furnizeze subansamble pentru MAN Germania. Oricum, „dealerul” MHS a avut o cifra de afaceri mai mare decat „producatorul” Roman…
        http://www.man.ro/news/mhs-truck-bus-si-roman-sa-vor-sa-produca-un-camion-romanesc-la-standarde-nemtesti
        http://www.man.ro/news/grupul-mhs-truck-bus-devine-importator-exclusiv-al-vehiculelor-militare-rheinmetall
        P.S. Am observat „preferinta” in licitatii pentru firmele cu capital majoritar de stat, adica sucursale Romtehnica vai de mama lor… Ca idee, bugetul Electromecanica pe 2018 este de 35 milioane lei…

        • @nicoale,

          am patit ca anteprenor, sa am de lucru cu importatori, scara mica evident. In materie de servicii de consultanta spre exemplu, producatorul a stat la masa cu noi tot timpul (reprezentantul sau cel putin).
          Nu cred sa fie un impediment faptul ca este importator MAN. Nu stiu ce statut juridic are MHS-ul in schimb, este entitate separata de MAN, parte a concernului?
          Dar cert este mingea este la noi si putem inscrie…daca nu ne dam cu stangu-n dreptu’

          • MAN Trucks&Bus SRL, CUI 21570837, J40 /7545 /2007.
            Deci persoana juridica romana. Muult mai profitabila decat Roman SA.

            De pe ministerul de finante:

            Cifra de afaceri neta 256.570.775
            VENITURI TOTALE 264.035.291
            CHELTUIELI TOTALE 251.506.011
            Profitul sau pierderea brut(a)
            -Profit 12.529.280
            -Pierdere 0
            Profitul sau pierderea net(a) a exercitiului financiar
            -Profit 10.452.143
            -Pierdere 0

            Oricum, asocierea/joint venture-ul MHS & Roman va participa la licitatie, nu inseamna ca a si castigat deja.

            Adauga preferinta alor nostri in licitatii pentru „firmele cu capital majoritar de stat”… Pe langa clasicul deja pret cel mai scazut. Se joaca inca.

            Eu le tin pumnii!

  24. Sansa mare pentru viitorul Romana S.A. este strict legata de posibilul interes de achizitionare al brasovenilor direct de catre MAN.

    • Ar fi minunat sa asistam la o astfel de preluare. Totusi eu zic ca e improbabila:
      – VW are probleme de capital dupa dieselgate si nu a cumparat locatii de productie noi (din cate stiu eu); nu vad board-ul aproband o achizitie acum…dar este doar o opinie fara argumente in spate.
      – Deja are o panoplie impresionanta de fabrici. MAN are 6 fabrici in Europa (cele noi, 3 la numar sunt toate in Polonia care pare sa fi devenit pol de dezvoltare) si una in Turcia (deci cel putin geografic suntem inconjurati de locatii de productie). Steyr este in Austria. Scania are 8 fabrici in Europa (cvasimajoritatea in Peninsula Scandinava). Nu socotesc la nici una fabricile din Rusia, sau divizia VW Trucks din America Latina.
      – colaborarile punctuale in tari disparate sunt facute mereu prin joint-venture-uri. De alfel si in Romania se produc autocare MAN la Dypety (Moinesti parca?). La fel e cazul Turciei (desi acolo au si fabrica, ba chiar cea mai mare fabrica din grup!).

      • Poate au de gând să înceapă să-și mute o parte din producția din Turcia la noi?
        Doar zic si eu. Turcia a început să devină business unfrendly (mai ales pentru nemți si americani).

  25. Precm spuneam mai sus, ma bucur pentru a astfel de colaborare. M-am entuziasmat cand am citit stirea. De atunci a mai trecut o zi si mi-am mai temperat euforia. In primul rand nu inteleg daca este sigura colaborarea, si nici macar daca sigur MAN va fi furnizorul. Poate nu am fost eu atent la stiri.

    Ma bucura aceasta posibila „renastere” a Roman-ului. Dar cred ca e vorba despre inertie si nimic mai mult. Daca ma gandesc obiectiv, pentru economie este egal daca Roman-ul va fi furnizor sau o alta firma (poate chiar una nou infiintata).
    – Daca tinem cont de distributia geogafica a veniturilor poate e chiar mai bine sa fie Mizil sau alta zona in criza de capital si cu ingrad mai mic de dezvoltare a resursei umane.
    – Continuarea unei traditii inseamna ceva; dar totusi discutam despre asamblarea unui produs MAN, nicidecum despre un produs propriu/independent care sa aduca optimism legat de evolutia ulterioara acestui contract.
    – „renasterea” platformei Roman este exclusa. Nu are nimic de a face cu politica, managementul sau ceva romanesc. Pur si simplu s-au schimbat timpurile. Pretutindeni (in blocul apusean) in automotive marile companii au renuntat la productia majoritatii subansamblelor; nicaieri nu mai exista platforme care sa produca intr-o singura locatie, cu o singura entitate juridica 90% dintr-un produs automotive. Si e bine ca e asa. Asadar, si daca se va ajunge la integrarea unor componente produse local (si sigur ca ne dorim asta),acestea vor fi fabricate in diverse zone din tara, de catre diverse companii care deja au utilajele (nu si sculele) si expertiza in domeniul propriu de specilizare. Pentru ele nu conteaza daca integratorul este Roman Brasov sau alta firma din alt judet.
    – Retehnologizarea, recapitalizarea si dezvoltarea resursei umane sunt binevenite pentru Roman atat timp cat ele vorr sluji unei activitati ulterioare, Mie nu-mi e clar acum daca Roman va fi in stare sa se dezvolte pe viitor (daca poate innoi gama de produse si mai ales daca le poate vinde); mai degraba cred ca firma va ramane la dimensiunile actuale si profilul actual. Nu stiu prea multe povesti de success in care o firma similara a crescut in ultima perioada. E greu sa te duelezi pe piata cu marii producatori, care si ei la randul lor sunt in process de concentrare (din cate stiu pe piata europeana exista 3 companii care detin majoritatea producatorilor de camioane).
    – Numele Roman mai inseamna ceva din punct de vedere commercial? Nu cred!

  26. Eu personal nu pot sa fiu decat foarte sceptic in privinta acestui anunt.

    Cel mai probabil nu or sa faca nimic la Roman. Si nu pentru ca nu mi-as dori eu sau altii ca mine ci pur si simplu interesele politicienilor or sa vina in contradictie cu realitatile. Toti stim ca la un asemenea contract si eventual altele ulterioare politicienii nostri or sa isi faca SRL astfel incat sa manance si gura lor ceva. Ca e foame. Adica ce unu isi trage o insula pe PF si ei nu poate la contract?

    Da stiu sunt mai realist dar nu ma pot abtine.

    • Trist, dar o urma de speranta inca exista!

    • Interesant articol; pare sa descrie concis situatia actuala. Contractual cu MAN nu cred ca prevede exclusivitate; ma gandesc ca orice producator care va castiga pe viitor contracte cu MAPN va fi interesat de o colaborare cu un partener local si Roman este cu siguranta una dintre variante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *