Si in final Agilis romanesc va fi in dotarea Armatei romane cand? in 2463? ca gobernu grindeanu a anulat contractul cu cele 4 corvete care trebuiau sa fie fabricate la Damen Galati, si se pare ca si contractul pt constructia TBT 8×8 Agilis in parteneriat cu KMW-Rheinmetall va fi anulat din cauza ca ar fi prea scumpe pt Romania!!!
Salut.
Daca accidentul a fost din vina unei pasari aspirata de motor , de ce parchetul militar a deschis o ancheta penala ?
Pasarea e moarta , dezintegrata, nici puscarie nu face. 🙂
Cumva o fi alta cauza prabusirii ?
Cit priveste pilotul , la SMC au chirurgi foarte buni. Sa aiba insanatosire grabnica si completa pilotul.
Asa e, ai dreptate….defapt rusii au doborat avionul lansand o racheta din Marea Neagra, iar romanii si americanii, cel mai probabil de frica ivanilor, au bagat mizeria sub pres si au dat vina pe pasari! 🙂
Pacat, pacat de pilot..
Eu credeam ca scaunul catapultat cu parașuta trebuie sa salveze pilotul, nu sa il schilodească.
Tragic accident..
Sper sa se faca bine pilotul..
@igor, ideea e ca scaunul sa-ti salveze viata, nu sa te lase sanatos. Mai mult, vechiul scaun KM-1 nu e precum cele moderne sa functioneze la altitudine si viteza 0, poate catapultarea s-a facut la limita de viteza/altitudine, pe urma conteaza si norocul fiecaruia, etc. Catapultarea e risky bussiness, te poti nenoroci si cu scaunul de F-35 sau Su-35. Poti paraliza si cu parasuta clasica daca te duce vantul si cazi naspa sau nu ai loc bun de aterizare si te lovesti. Dar din ultimele date am inteles ca pilotul are sensibilitate la picioare ceea ce ii da sanse sa-si recapete mobilitatea. Sa-i ajute D-zeu!
Scuze pentru off-topic.
Revenind, cred ca ideea unui transportor modular e una buna pt. Romania pentru ca la cum sunt lucrurile n-o sa avem niciodata un numar corespunzator din aceste masini si atunci macar partial sa compensam numarul prin flexibilitate. Si nu-i musai sa faci schimbarea pe linia frontului, daca poti sa o faci la 40-50km in ateliere mobile scoase din bataia artileriei tot e o chestie.
Apropo de catapultare riscantă de pe MIG-uri, dacă nu mă înșel în revista Top Gun a fost la un moment dat un articol despre Mig 17 (sau 19/ambele) în care se spunea de riscul ca la catapultarea de pe respectivele avioane să se reteze picioarele piloților…
Subscriu la afirmatia lui Gogu. Ideea asta e geniala, mai ales pentru armatele mici si sarace(suna cunoscut? ). Ganditi-va ca nu ai bani sa cumperi transportoare dedicate pentru toate misiunile pe care trebuie sa le indeplinesti, sau nu ai bani sa le operezi pe toate in acelasi timp( ceea ce se intimpla in mod regulat, nu toate jucariile sunt folosite, unele se strica stand in parcuri). Cumperi mai multe module pe care le schimbi pe transportor in functie de ce nevoi practice de instruire ai.
Sau, in caz de SHTF, daca un transportor ia un DEI, iei modulul de misiune care probabil a scapat neavariat( varianta optimista, dar la cum e configurata carcasa, are toate sansele sa se intimple), si il montezi pe un transportor al carui modul de misiune a fost avariat in lupta si are nevoi de reparatii. Posibilitatile sunt nenumarate.
Parerea mea, hic…
Domne, da’ un modul gonflabil, ca să plutească, n-au? 😉
nu e nevoie, ca sasiul o fi gonflabil la Agilis 🙂
gonflabilul e euro 5?
daca e heliu 🙂
Si in final Agilis romanesc va fi in dotarea Armatei romane cand? in 2463? ca gobernu grindeanu a anulat contractul cu cele 4 corvete care trebuiau sa fie fabricate la Damen Galati, si se pare ca si contractul pt constructia TBT 8×8 Agilis in parteneriat cu KMW-Rheinmetall va fi anulat din cauza ca ar fi prea scumpe pt Romania!!!
Cand o sa vad Agilisul pe roti o sa ma imbat .
Cred ca in speranta asta ramai insetat! 🙂
Salut. Potivit b1tv pilotul Stancu are mari sanse sa ramana paralizat,pacat de el
Salut.
Daca accidentul a fost din vina unei pasari aspirata de motor , de ce parchetul militar a deschis o ancheta penala ?
Pasarea e moarta , dezintegrata, nici puscarie nu face. 🙂
Cumva o fi alta cauza prabusirii ?
Cit priveste pilotul , la SMC au chirurgi foarte buni. Sa aiba insanatosire grabnica si completa pilotul.
tu chiar pui aceasta intrebare la modul serios?
asta e procedura
Asa e, ai dreptate….defapt rusii au doborat avionul lansand o racheta din Marea Neagra, iar romanii si americanii, cel mai probabil de frica ivanilor, au bagat mizeria sub pres si au dat vina pe pasari! 🙂
Bravo stefan !
Esti genial Stefane.
Dupa ce se vede clar ca habar nu ai incerci sa faci si caterinca…
De ce sa deschis ancheta penala?
Pacat, pacat de pilot..
Eu credeam ca scaunul catapultat cu parașuta trebuie sa salveze pilotul, nu sa il schilodească.
Tragic accident..
Sper sa se faca bine pilotul..
@igor, ideea e ca scaunul sa-ti salveze viata, nu sa te lase sanatos. Mai mult, vechiul scaun KM-1 nu e precum cele moderne sa functioneze la altitudine si viteza 0, poate catapultarea s-a facut la limita de viteza/altitudine, pe urma conteaza si norocul fiecaruia, etc. Catapultarea e risky bussiness, te poti nenoroci si cu scaunul de F-35 sau Su-35. Poti paraliza si cu parasuta clasica daca te duce vantul si cazi naspa sau nu ai loc bun de aterizare si te lovesti. Dar din ultimele date am inteles ca pilotul are sensibilitate la picioare ceea ce ii da sanse sa-si recapete mobilitatea. Sa-i ajute D-zeu!
Scuze pentru off-topic.
Revenind, cred ca ideea unui transportor modular e una buna pt. Romania pentru ca la cum sunt lucrurile n-o sa avem niciodata un numar corespunzator din aceste masini si atunci macar partial sa compensam numarul prin flexibilitate. Si nu-i musai sa faci schimbarea pe linia frontului, daca poti sa o faci la 40-50km in ateliere mobile scoase din bataia artileriei tot e o chestie.
Total de acord.
Scaunul nu garanteaza ca nici nu te zgarii…
Este lipsit de orice urma de realism sa crezi asa ceva….
Apropo de catapultare riscantă de pe MIG-uri, dacă nu mă înșel în revista Top Gun a fost la un moment dat un articol despre Mig 17 (sau 19/ambele) în care se spunea de riscul ca la catapultarea de pe respectivele avioane să se reteze picioarele piloților…
Subscriu la afirmatia lui Gogu. Ideea asta e geniala, mai ales pentru armatele mici si sarace(suna cunoscut? ). Ganditi-va ca nu ai bani sa cumperi transportoare dedicate pentru toate misiunile pe care trebuie sa le indeplinesti, sau nu ai bani sa le operezi pe toate in acelasi timp( ceea ce se intimpla in mod regulat, nu toate jucariile sunt folosite, unele se strica stand in parcuri). Cumperi mai multe module pe care le schimbi pe transportor in functie de ce nevoi practice de instruire ai.
Sau, in caz de SHTF, daca un transportor ia un DEI, iei modulul de misiune care probabil a scapat neavariat( varianta optimista, dar la cum e configurata carcasa, are toate sansele sa se intimple), si il montezi pe un transportor al carui modul de misiune a fost avariat in lupta si are nevoi de reparatii. Posibilitatile sunt nenumarate.
Parerea mea, hic…