Iveco – Semnarea primului contract subsecvent la acordul cadru privind achiziționarea platformelor de transport pe roți

licitatie camioane MAPN

Sursa: Iveco Defence Vehicles

Primul contract subsecvent la acordul cadru privind achiziționarea a 2902 platforme de transport pe roți în diverse configurații, echipamente ce vor intra în înzestrarea Armatei României, a fost semnat marți, 31 decembrie 2019, de locțiitorul șefului Departamentului pentru armamente cu reprezentantul operatorului economic IVECO Defence Vehicle SPA din Italia.

Contractul subsecvent nr. 1, în valoare de 1.015.676.538,05 lei, fără TVA, se va derula pe o durată de 4 ani și prevede achiziția unui număr de 942 platforme, furnizorul având obligația ca produsele livrate în baza contractului subsecvent să fie realizate în facilități integrate în industria de profil din România, în conformitate cu Planul de realizare a capabilităților privind nivelul de implicare a industriei naționale în realizarea produselor și asigurarea suportului logistic integrat pe toată durata de viață a acestora.

Totodată, valoarea obligației de compensare asumată de furnizor (offset) este de cel puțin 80% din valoarea, fără T.V.A., a contractului. Capabilitățile privind nivelul de implicare a industriei naționale în realizarea produselor se vor realiza în baza acordului de compensare, ce se va încheia de către IVECO Defence Vehicle SPA Italia cu OCATS (Oficiul de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială) în baza OuG nr. 189/2002.

MApN – Biroul presă

 

Sursa: internet

Conform caietului de sarcini, acordul prevede 2.902 de paltforme multifuncționale (8X8, 6X6 și 4X4):
Autocamion de transport capacitate mică ACMC – 254 bucăți

Autofurgon frigorific AFF – 59 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD – 536 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD- MAC (șasiu camion tactic) – 499 bucăți
Autocamion cu oblon ridicător AOR – 21 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS – 284 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS-MAC (șasiu camion tactic) – 34 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL – 89 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL-MAC (șasiu camion tactic) – 40 bucăți
Autocisternă apă de capacitate medie ACAP – 102 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR – 503 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR-MAC (șasiu camion tactic) – 108 bucăți
Ansamblu Autotractor cu șa – cap tractor ATS cu Semitrailer pentru transport echipament greu și agabaritic STEG – 119 bucăți
Autotractor cu șa – cap tractor ATS-MAC (șasiu camion tactic) – 13 bucăți
Autotranscontainer ATC – 199 bucăți
Vehicul cu troliu și macara pentru recuperare și evacuare VRE – 42 bucăți

https://www.ivecodefencevehicles.com/Pages/Products/tactical-vehicles.aspx

https://www.ivecodefencevehicles.com/Pages/Products/logistic-vehicles.aspx

 

 

87 de comentarii:

  1. azi am trecut pe lângă una in parcare la selgros, e mari.

    2
  2. Semne bune anu are…??…stiu ca nu toti vor fi multumiti,insa construite partial si maintenanta in Romania,sunt camioane militare moderne….chiar de multi preferam Man ,nici Iveco astea Nu s de lepadat pe langa Dac si Roman anii’70 toamna ca tehnologie si fabricatie
    Sincer nici ARX 160 Nu era rea pe langa AK 74 ale noastre,cu toate ca multi favorizam H&K416 …insa colegi…un lucru va spun sincer nici nemtii nu mai construiesc calitatea de odinioara

    16
    • capatu satului

      analiza este gresita,
      astea se iau pt razboiu de maine si trebuie sa fie fiabile in conditii grele,
      ori camioanele astea civile italiene au o fiabilitate mult sub cele nemtesti, iar fata de Scania nu are rost sa vorbim,
      ungurii au luat nemtesti, ca tot era o analiza de ceva timp pe aici legata de armata lor,

      nu suntem singuri,
      au mai luat si alte armate vestice cu conducere numita ca la noi, pe principiu cel mai ieftin este cel mai bun,
      ori aici e vorba de armata si pregatire de lupta,
      ieftin este cea mai proasta alegere,
      ca la corvete,
      astea nu se iau pt parada ci pt nevoile armatei,

      vom vedea daca va trebui sa lucram cu ele in conditii grele
      dar ma gandesc ca unii au fost decorati si avansati la exceptional pt achizitia asta

      dar atunci cand second hand este trendu de baza nu ai ce spune
      dotare second hand cu conducere third hand

      3
      • Scania este mai fiabil ca și Man-ul?
        Man din câte știu, este mai fiabil ca și Mercedes.

        2
        • Scania si Volvo sunt za real deal la camioane civile.

          4
          • Deci astea ar fi cele mai de top la camioane civile? La fel de fiabil Scania ca și Volvo?

            • Capătu satului

              Scania au experienta de peste 50 de ani la motoare v8 pt camioane
              Si este vorba de fiabilitatea unor motoare puternice
              Nu degeaba Scania sunt numite queen of the road

              Ce este Mercedes ca fiabilitate si etalon la masini mici aia este Scania la vehicule de transport
              Compara o masina de clasa mica cum e Fiat cu o masina de la Vw
              Vezi fiabilitatea in timp
              O stie toata lumea
              Asa e diferenta si intre camioanele italiene si cele nemțești

              Uitate pe forumurile romanesti,
              Oare de ce zic soferii nostrii ca exista doar doua tipuri de camioane: nemțești si suedeze

              Asa ca solutia Man era singura corectă dintre cele doua
              Armata presupune utilizarea unui echipament la limita superioară pt ca tb sa reziste la limită
              Razboiu presupune limite

              Ori calitatea si fiabilitatea produselor germane este la distanță mare de cea italiană
              Pt ca ar fi permis reluarea producției la Roman Bv..
              Dar de ce sa producem in tara cand putem importa
              Mai bine trimitem oamenii nostri in Italia decat sa cream si sa să menținem locuri de munca in tară

              2
        • Daca poti defineste fiabilitatea
          Si daca poti ..fa un top al fiabilitatii camioanelor pe marci ..doar de curiozitate
          Si pe ce baza ..o faci ..rapoarte de service ..itp ..etc
          Am vazut multe firme ce opereaza flote mari ..trecand ..cu ceva timp in urma de pe unele marci germane ..tocmai pe marca in discutie ..ciudat e ca la renovarea flotei au optat tot ptr marca italiana ..curat -murdar ..or fi dusi unii cu capul ..sau in rapoartele alea interne ale lor de contabilitate ..marca italiana iese mult mai ieftin pe parcursul vietii utile ..decat ieseau contracandidatii
          Si cam asta e tot ce conteaza
          Masinile astea trebuie sa raspunda strict unor criterii functionale si de cost ..restul sunt cancanuri

      • Ce camioane civile, cumetre?

        1
      • Helsingør Habitans

        Daca ar fi asa de proaste de ce armata germana a cumparat Iveco?

        7
      • În prezent Iveco colaborează cu Man-ul și asta se regăsește în multe probleme de fiabilitate și nu numai. La mine la muncă avem Iveco-uri daily pe care le exploatăm în stil barbar șii… rezistă, și când se strică se repară foarte ușor cu mecanici buni și-o linie de aprovizionare cu eficientă. (vezi ideia de a fi produse pe plan local)

  3. Platforma Iveco este comună pentru toate autovehiculele ?
    Care este garda la sol ?
    Motorul este multicombustibil ?

    • Habarnistu-Bineinteles ca orice motor termic-adica soba functioneaza inclusiv pe lemne,carbuni,gaz metan,kerosen care de fapt este o motorina euro v pentru ca are cifra cetanica.Explicatie.vixiona-ti citroenurile din perioada 40/45 cu tulumba cu lemne sau carbuni …adica hidrogen,sau autobuzele diesel din perioada ceausista cu tulumbe uriase pe acoperis pline cu gaz metan.practic un motor termic functioneaza chiar cu frunze uscate,rumegus si alte resturi combustibile…prost dar merge.

  4. Vad ca MApN s-a dat peste cap sa sublinieze offsetul. Unde va face Iveco offset?

    2
    • asta ar fi de urmarit… Stim ca in cazul Rheinmetall-MAN ar fi fost implicati RoMAN + Moreni, pentru militarizare…
      Sincer nu vad alta varianta existenta, doar de nu vor dori sa faca un green-field. Mai era ipoteza extinderii platformei de service si transformare in unitate de productie.
      Ar mai merge pentru platforma de baza pe la unii producatori de tractoare, dar partea de militarizare nu prea vad unde altundeva.

      1
  5. pe partea de auto ar trebui sa putem integra niste furnizori locali de subansamble…iveco are vreo facilitate mai serioasa in romania?

  6. si acum băieti și fete să așteptăm „bunăciunile” cu km. putini din inventarul mapn vare vor fi demilitarizate si scoase la vanzare?mi-ar sta bine cu un un DAC-665 parcat in fata blocului cu prelată „decapotabilă”.mor vecinii de ciudă….asta da aroganță.

    11
  7. mie imi plac,dacă le trag si o vopsea camo jmecheră ?

  8. Astea chiar sunt scule, niciodata nu am fost dezamagit de Iveco, fac masini trainice!

    4
  9. Doamne ajuta. Ma bucur. M-as fi bucurat si mai mult daca faceam si noi ceva pe aici.

    1
    • La multi ani locotenente! 🙂
      Am scris in celalalt articol despre licitatie ca datorita faptului ca Roman se aliase cu Rheinmetall, cei de la Iveco se gandeau sa extinda unitatea sa de service din Dambovita, parca. Vezi si dumneata articolul cu pricina.
      Asa ca se va face si in tara, probabil asamblare. Poate vor da ceva si la Roman, eu in locul brasovenilor as incerca sa ma reorientez catre Iveco in ciuda relatiei traditionale cu MAN.

      2
      • La multi ani stimate Nicolae! Multa sanatate si vant bun din pupa! Mi-a scapat informatia. Multumesc si atunci sa fie intr-un ceas bun, cu offset deja discutam in alti termeni. sunt de parere ca orice investitie militara trebuie sa vina cu ceva.
        Ca paranteza, as fi vrut sa mearga relatia traditionala cu MAN la RoMan-ii nostrii.
        P.S.
        Nu am uitat de articolul nostru cu armele. Am fost blocat in ultima vreme si am trimis doar articole care era 90% gata.An nou, foarte proaspete, ne punem pe treaba.

        1
    • Mi-ar fi plăcut sa producem, la noi, sub licență, pentru forțele noastre armate, ultima versiune de Man.
      De ce s-a optat pentru Iveco și nu Man sau Scania? Prețul cel mai mic?

      1
  10. Buna dimineata!!!
    O veste buna, se vede ca Ciuca e la butoane acum ..nu orice gainar civil……
    Eu as introduce obligatoriu un ofiter ca ministru MApN….
    Astept si semnarea contractelor ptr masini mici, in loc de Aro si altele….

    3
  11. Automecanica Medias avea de semnat un contact mare pentru subansamble de armata. cred ca e parte din offset.

    1
  12. Roman poate să se combine cu ăștia? Sau nu e voie pt. că s-au dat cu nemții? Juridic zic…

    1
  13. – De la Iveco DV armata a cumparat si in 2015 un numar de 57 vehicule. Iar in 2017 alte 173. Daca erau jeguri ( cum zic unii ) posibil sa faci un alt contract pentru 942 alte bucati ?
    – Iveco vinde Olandei 1.275 Medium Tactical Vehicle. 4×4 clasa 12 tone.
    – Aceiasi Iveco livreaza armatei germane 133 Trakker 8×8.

    Deci e imposibil sa fie vehicule slabe , cu fiabilitate scazuta. Iar intregul contract cu armata romana include vehicule 4×4, 6×6, 8×8 si 8×8 Prime Mover. In 16 subvariante si din care cam 1/3 vor avea cabina blindata.
    Este un bun pas inainte pentru armata romana.
    Aici a fost publicata informatia de macaronari. Ieri.

    https://www.portaledifesa.it/index~phppag,3_id,3401.html

    10
    • De acord cu tine: pt militari este un plus major fata de dotarea actuala
      In rest da-mi voie sa nu fiu in intregime de acord: nu este relevant Iveco achizitionat de nemti sau olandezi: depinde ce specificatii au impus acele tari, ce conditii de achizitie (pretul cel mai scazut ? sa fim seriosi). Depinde foarte mult ce motorizari au ales, ce cutii de transfer (Iveco sau Styer), ce sisteme hidraulice si de ridicat, etc. Sasiul si cabina nu reprezinta un cost ridicat comparativ cu restul, asa ca pe dinafara toate sunt la fel si scrie pe ele IVECO.
      Stai sa vezi daca se vor face publice detaliile tehnice ale celor achizitionate de MAPN

      2
  14. berceamondialu
    8 ianuarie 2020 la 2:45 (PSR ianuarie)

    Licitatie camioane-cistigatori: Iveco- camioane, Automecanica Medias- remorci , cum se auzea prin tirg……

    Lot 1 – Camioane cu platforma:

    1. Renault Trucks Defense SAS
    2. IVECO DEFENCE VEHICLES S.p.A.
    3. Asociere : MHS Truck&Bus SRL cu Rheinmetall GmbH (printre subcontractori: ROMAN S.A., SCHRADER MEDIAS, AUTOMECANICA MEDIAS)

    Lot 2 – Remorci de uz general:

    1. AUTOMECANICA MEDIAS
    2. CTE TRAILERS SRL
    3. Shladot Ltd
    4. Engineered Land Systems SL
    5. STIMPEX S.A.

    http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100108751

    3
  15. Doamne daca pricep mentalitatea romaneasca….la articolul cu pocnitori persane si 3 hartoape pe bretea la baza de elicoptere Americana…192 comments…IN SFARSIT CEVA DE BINE PT ARMIA ROMANA…pauza…boring de 1 ora jumate ciu ciu….
    Ce ni se falfaie asa mult pan la urma de Bradley SH pt Croatia sau pocnitori de 3 cratere la baza americanilor,Nu mai Mari ca pe A2 langa Bucuresti
    In loc sa intoarcem pe toate partile Camioanele si anexele aferente de la Iveco….??
    Imi cer scuze daca pare deplasat…dar forumul se numeste rumaniamilitary.ro si cei ce comenteaza ar trebui sa fie interesati de Romania primordial….dar scuze uitasi de vb romaneasca cu “a muri de grija altuia “

    22
  16. https://defence-blog.com/army/spain-orders-iveco-military-trucks.html?_gl=1*193dkis*_ga*YW1wLVVhZ3MzUVo5b2MtRVJUbFpTSWUxYXBjNVYwWjhQQ29vaGlIZUh5dklVX0ZyZmFTVXREYzNKZUVaM3NSNVIwOW8.
    Asta cu spaniolii alegand Iveco

    https://www.army-technology.com/news/iveco-defence-multirole-vehicles-dutch/
    Asta e alta cu olandezii,care au avut in caiet de sarcini fiabilitate,mentenanta usoara si cost scazut pe durata vietii
    Acum Nu or fi toti cioflingari sa aleaga Iveco de prosti si incompetenti

    Asta postez vis-a-vis de asa numita “fiabilitate proasta “ a Iveco din articole anterioare pe subiect

    12
  17. Buun , deci Oltveco sa fie atunci . Dar mie tare imi trage cu ochiu , in cazul asta , un APC SuperAV 8X8 .. cu protectie antimine , probat pe mare , scos la standarde moderne pt. americani cu toate marafeturile cam rezolvate Gata rodat , numa bun de intrat in productie …
    ca idee de Agilis

    https://www.youtube.com/watch?v=SQSDZ7eFb7c

    4
  18. Salut , Eu nu intelg , se vor achizitiona si vehicule 4×4 ?
    Daca Da ce numar ?
    Ms

    1
    • Camioane 4×4 Nu alea gen MRAP,sau gen Mowag Eagle IV/JLTV… deci toata suita camioane si gabarite plus conexe,macarale,containiere 4×4,6×6 si 8×8
      Este o veste f buna,insa la ce te referi tu e alta urgenta
      Mowag Eagle 4 la UMB sau JLTV la Romaero se laudau ar fi alta prioritate “urgenta “ sa zic asa ??

    • 4×4 inlocuiesc Aro 240-241-243 (244 sunt folosite in general de comandanti, gen semi-protocol cand se misca prin tara sau orase, au fost inlocuite partial de Dustere)
      Iveco inlocuieste o buna parte din flota de Dac, Tatra Colos 8×8 cred ca ramane, sunt 2 variante,una mai veche,una noua, SRuri nu cred ca mai sunt pe nicaieri,au fost date pe cauciuc Tofan prin 2000,inclusiv atelierele mobile,nici IMS-uri nu mai sunt,au fost casate in anii 90

      1
  19. E o veste bună. Macar știm ce avem. Sper sa reușească treaba cu offset-ul, unde și cu cine, ar fi.

  20. postați ,damn it !!!?

  21. Postati,postati…copii si frati….camioane n-amanati…semne bune anul are…MaPN-ul se uita ce-I de vanzare (la F16 la AMARG??‍♂️)….
    Nahh ca facusi plugusorul achizitiilor ??

    1
  22. Măi, acum poate nu au continuat cu Iveco, de proaste ce au fost cele din primul lot…..

    Sincer, nu mă pricep, dar sper se hotărască odată pt un tip de camion,
    că mă ia capu’ de fiecare 1 Decembrie ….

    Offset….
    Moreni, Super AV + camioane Iveco facute loco…..
    Și să scoată și statul român niște bani pt investiții intr-o uzină pt motoare si transmisii împreună cu macaronarii….

    Zic și io…..

    PS
    Cred că am exagerat cu berea… ?

  23. Salutare la toata lumea. In sfarsit am ocazia sa fiu util. Lucrez in Italia la o fabrica cu peste 800 de angajati de 12 ani. Avem man,mercedes,renault,scania,volvo si iveco. Peste 90% din toti soferii fabricii suntem romani. Nu spun doar parerea mea aici ci a majoritatii. Deci, despre Iveco. Este un camion robust, fiabil si printre cele mai usoare si ieftine de intretinut. Punctul forte al lui iveco e comportamentul in munti. Toate camioanele sunt bune in munti, dar aici iveco le intrece pe toate! Un alt mare atu fata de restul camioanelor e simplitatea lui! Cu un minim(decent) de cunostinte de mecanica, cam oricine l-ar putea repara! Asta cred ca este un detaliu foarte important pe timp de razboi. La scania mai greu, trebuie sa fii mecanic de meserie ca sa te bagi, de mercedes nici nu mai vorbesc. Cu alte cuvinte, pe timp de razboi, sunt mai mari sansele ca sa gasesti pe cineva care sa repare un iveco. Atuul asta al lui iveco(repararea mai usoara si chiar de persoane cu o minima cunostina de mecanica) se datoreaza faptului ca dintre toate camioanele, e printre cele, daca nu chiar camionul cu cea mai putina electronica. In concluzie, parerea mea ca alegerea facuta de armata romana e cea mai buna in raport calitate-pret, si nu cum cred altii ca e cea mai ieftina.
    Singurele probleme majore la iveco sunt la cele basculante. Cutia motorului crapa. Face fisuri dupa o anumita perioada. Dar nu la toate. A fost un lot de cativa ani pe la mijlocul anilor 2000. In rest nu ai treaba cu ele. Am vorbit si cu un sarb azi despre iveco, el fiind mecanic de meserie. Ei au cumparat licenta de iveco prin anii 90. Zapasta cred ca se chiama camionul iveco sarbesc. Sper ca nu am gresit numele. A avuto un iveco sarbesc din 98 pana in 2003
    A fost multumit de el. O alta chestie ar fi ca nu exceleaza la comfort, dar sa fim seriosi, in ziua de azi cam toate au comfort
    Si for the reccord?? pentru necunoscatori, cel mai bun camion e Scania. E regina, urmata de volvo.Ca parere personala, camionul perfect ar fi: motor de scania, transmisie de volvo si cabina de mercedes.
    Sper ca am fost de folos si va urmaresc in continuare.

    33
    • cel mai bun camion a fost scania,in prezent xel mai bun camion e cel cu finantare prietenoasa si garantii-post garantii pe masură.

    • Capătu satului

      Povestea ta cu Iveco si surubarirea camionului de un mecanic cu putine cunostinte pe marginea drumului e folclor
      Toate camioanele au electronica multa pe motoare
      Calculator pe injecție, calculator pe abs, control presiune pneuri, etc.
      Spune-mi si mie cum verifici fara tester pe marginea drumului ce are camionu
      Sau poate o fi vorba de un mecanic paranormal care simte din ce cauza se defectează camionu

      Aia cu ciocanul, o sârmă, o surubelnita si un patent mergea la Dacia de dinainte de 89
      Ca oricum alea circulau cu restricții mari
      Pe vremea asta de iarna erau trase toate pe marginea drumului ca asa era modelu sovietic
      Iarna nu se circula decat cand vrea partidu

      La camioane, in special militare ar trebui niste cerințe de putere si fiabilitate in conditii de suprasarcina
      Motoarele au mai evoluat in timp
      Scania e etalon pt motoare de camion v8 pt ca le produce de 50 de ani
      Tot asa cum Mercedes este etalon pt fiabilitate si excelenta in industria autoturismelor

      Dar ma gandesc ca fiecare produs are un cumpărător care il merită

      • satule…cati ani ai condus sau reparat scania si iveco?…transporterul vorbeste de 12 ani…cred ca asta ii da un pic de autoritate…cel putin ca si user…:)

        5
      • Capatu Satului…UITE CE SE INLOCUIESTE
        SUNT IN MOARTE CLINICA DAC -urile
        Nu trage in rampa de 20’ serios….la razboi cand tre sa te misti ai pus o https://youtu.be/zgjNtbnrVis

      • Domnule din capatul satului, eu nu am venit sa fac reclama la camioane. Eu vorbesc realitatea din teren, nu de la birou. Sa facem comparatia mercedes vs iveco, concret.
        FIABILITATE
        E mai fiabil un iveco decat un mercedes? Categoric nu. Insa trebuie mentionat ca mercedesul e cel mai puturos dintre toate. Daca pui un renault un iveco si un mercedes sa urce aceeasi panta cu aceeasi incarcatura si aceeasi cai, stati linistit ca mercedesul va ajunge ultimul. De scania sau volvo nici n-are rost sa facem comparatia. Insa mercedesul sta cel mai bine pe drum si e foarte fiabil. O chestie f tare la mercedes e atunci cand se strica pe drum(supra incalzeste apa.etc), el intra in protectie si ai sanse mari sa ajungi la prima iesire. Vei merge mult mai incet, dar vei merge. Concluzie: + pentru mercedes.
        PRET
        Un mercedes costa 90 de mii de euro. Un iveco 70 de mii de euro, exceptand ultimul model de iveco care costa 80 de mii si care arata f bine. Cu banii de 4 mercedes, cumperi 5 iveco. La 3mii de camioane…calculati d-voastra?.Vorbesc de preturile din Italia, in alte tari s-ar putea sa difere preturile. Concluzie: + iveco
        MENTENANTA
        Mententanta la 1milion de km cu mercedes, v-a fi mai ieftina decat mentenanta la milionul cu iveco. Ironia e ca iveco are cea mai putina electronica insa chiar asta e problema lui cea mai mare. Iveco are o electronica total diferita fata de restul camioanelor. Chestiile cele mai tari fiind motorul si transmisia. Stiu, veti zice ca fara electronica iveco nu mai merge. Tin sa va precizez ca la modelele mai vechi.se aprind tot felul de beculete prin bord, insa camionul de cele mai multe ori va merge mai departe. La modelele mai noi problema de electronica e mai rara. In concluzie, un iveco se va defecta mai des decat un mercedes. Tot la fel de adevarat e insa si faptul ca atunci cand se strica un iveco vei zice oofff…oookk…iar cand un mercedes se va strica vei zice Aaaauuuu?. Concluzie, + pentru mercedes.dar e greu de spus cu precizie.depinde cat devdes se strica unul fata de celalalt.
        Parerea mea e ca raspunsul daca s-a meritat contractul asta cu iveco, e in detalii. Ce, cum si cat! Detaliile astea pe care noi contribuabilul nu le stie. Pentru mine, cel mai bun camion e cel care se implica cat mai mult in industria romaneasca! Deci domnule din capatul satului, mercedes e categoric mai bun decat iveco, insa daca iveco se implica mai mult in industria romaneasca si ne ofera know-how etc iar mercedes nu, pentru mine iveco este castigator.
        Italienii au chestii bune si au o industrie puternica. Mi-ar place sa avem cat mai multe colabarari de genul asta insa atentie mare. Trebuie mereu sa fii in garda cu italienii, pentru ca daca nu esti atent, nu v-or ezita sa te tepuiasca.
        Sper ca am fost de folos,iar daca aveti nelamuriri sau intrebari mu ezitati. Problema mea e timpul.voi raspunde cand pot. Si o ultima chestie, ivecoul sarbesc se cheama zastava.am gresit jumele prima oara

        12
        • „iar cand un mercedes se va strica vei zice Aaaauuuu” – acelasi strigat dureros cand se va strica si minunea tehnologica teutona numita Fendt. Un tractor extraordinar altminteri, preferatul multora si pe buna dreptate. Pana se strica.

    • Cel mai bun camion e ala pe care IL AI IN DOTARE si pe care ti-l permiti sa-l ai in dotare (mentenanta, consum, modernizare, fiabilitate, etc.). Daca e produs local atunci cu atat mai bine.

      Haideti sa nu mai fim cusurgii. E un c*cat de camion care o sa care trupe, munitie, echipament si diverse alte materiale din punct A in punct B.

      Nu o sa faca slalom printre explozii ca in filme, nu o sa sara de pe o stanca abrupta si nici n-o sa dea cineva in el cu rachete balistice.

      5
      • Ia de aici patriotule nationale:
        During World War II the most important model for the U.S. Army was the GMC CCKW or ‘Jimmy’, with over 560,000 units built
        The ​2 1⁄2-ton cargo truck was considered such a valuable equipment that General Eisenhower wrote that most senior officers regarded it as „one of the six most vital” U.S. vehicles to win the war. It has been called the most important truck of World War II, and the 6×6 became known as the „workhorse of the army”.

        Asta apropo de „un c*cat de camion care o sa care trupe, munitie, echipament si diverse alte materiale din punct A in punct B”

        1
        • Nu cred ca ai inteles ce vroiam sa spun. Nu am incercat sa diminuez rolul camioanelor.

          Niciodata nu ne convine ce companie castiga… Sa le dam o sansa. Au fost cumparate de altii, sunt bune pt. ei, o sa fie bune si pt. noi. Cel mai important e sa integram cum trebuie proiectul asta in industria nationala si la final sa obtinem nu doar echipament logistic modern dar si ceva know-how din toata treaba asta.

          6
  24. În sfârșit o veste bună. Nu o fi ele cele mai bune, dar pe departe nu sunt jeguri. Mulți se lasă induși în eroare de nume. Iveco civil și Iveco militar nu e același lucru.

    Sper să mai auzim vești bune de la Ministerul Apărări și mai departe.

    4
  25. Helsingør Habitans

    Nu am putea sa le cerem celor la Iveco sa ne construiasca pe sasiul si motorizarea 8×8 vreo 200 autopropulsate de genul asta https://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_813#/media/File:1_Mazurska_Brygada_Artylerii_03.jpg ?
    Modelul este de la Tatra, presupun ca s-ar putea face si pe sasiu Iveco.

    1
  26. „Contractul subsecvent nr. 1, în valoare de 1.015.676.538,05 lei, fără TVA”

    Ce precizie pe astia!

    1
  27. Eu o treaba nu o inteleg si nu mai gasesc articolul original de acum 1 an jumate – doi, de cand se incepea licitatia. Si anume, in total o sa se ia peste 3000 de camioane in faza I, iar Fifor vorbea atunci ca ne trebuie triplu, pe termen lung. Era un articol care compara nr de camioane ale altor armate NATO si nici Franta nu avea 9-10 mii de camioane. La un ochi scurt pe Wiki, apare ca avem vreo 350 DAC-uri si cam 150 Roman. Iveco-urile astea multe sunt pt ospitalitatea tarilor NATO care ar veni pe aici in masa? Toate gramezile de cisterne, transportoare, ce o sa care? Ca la TAB-uri 8×8 si 4×4 se cam vrea paritate la inlocuire, la tancuri 276 versus mai multe sute de fusesera inainte. O sa traga toate astea pana pe front?

    Cei de la Rheinmetall se oferisera sa faca platforme pt rachetele Patriot, care intre timp o sa fie cu camioanele standard, Himars la fel. Macar APRA, Larom si ce o mai fi pe DAC se inlocuieste cu Iveco? Presupun ca radarul nou de la ultima parada ramane tractat de Mercedes?

    Ca incheiere, mie mi se parea natural sa se mearga tot pe Iveco daca deja luasera aproape 250, sau macar un 50-50 sa dea si la Roman. Daca ei sunt multumiti si e cel mai bun raport calitate-pret, de ce nu.

    4
    • camioanele care sunt deja cu alte sisteme existente, nu cred ca le mai inlocuieste nimeni, vor ramane probabil cum sunt pana la scoaterea sistemului din uz.
      Pot s amai ia la foc mic niste loturi de Roman, eventual sa le treaca prin revizie/modernizare deja prezente la sistemele existente.

      • Mda, la cate modificari reiesea ca au fost facute pt Larom cel putin (din seria Sagetile Daciei), e cam ca si cum ai scoate turela si interiorul de pe TR sa le pui pe alt sasiu. Oricum tot cu ghiveci ne alegem, daca nici la Patriot, Himars si radarul nou nu unificam/fabricam camioanele. Da macar e un ghiveci cu aproape 90% ceva comun.

      • Ok, dar macar sper ca de acum inainte orice cumpara si necesita sa fie tractat sau instalat pe camion, sa puna in caietul de sarcini ca una principalele conditii, sa fie instalat sau tractat de camion Iveco DV.

  28. Pe mine ma fascineaza chestia asta…latino-bizantina a noastra legata de achizitii.
    Cand nu se cumpara,de ce nu se cumpara? (pe buna dreptate)
    Cand se cumpara,incepe invariabil cineva sa zica dar de ce asta, ca ailalta e mai buna? (Patriot nu e bun, trebuia Aster, Piranha 5 nu e bun etc)
    Acum e cazul Scania/Volvo/Man/Batruck vs Iveco
    E ca si cum iti iei un Audi S4 si vine un vecin si zice breee, e bun, nu zic, dar de ce n-ai luat un Porsche Carrera? Pai n-am bani… Eeee, las ca stiu io ca ai
    A, si dupa aia apare aripa ”cumparati de la Roman”
    Nu m-am dat cu Iveco, in schimb m-am dat cu Dac/SR/Tatra/Roman imi place maxim Dac 665 desi e mult mai lent ca 443 (la noi soferii le numesc Raba si Saviem, desi unele au alte motoare), o sa ramana multe in serviciu.
    Achizitia asta era supernecesara dpdv al logisticii si nu numai, nu transporti numai munitie, CL samd ci deplasarile pe timp de pace sau razboi prin tara se fac in camioane,nu TABuri sau MLI. Plus deplasarea tehnicii, a artileriei etc
    Intotdeauna vor fi unii nemultumiti

    21
  29. Cum o să cumpărăm armament strategic dacă trebuie să cumpărăm până și camioane ? Unde sunt institutele noastre de cercetare în domeniul militar, fabricile noastre, Roman, Mârșa ?

    • in afara de niste ruine, tu ce crezi ca a mai ramas din institutele alea? Angajatii au plecat de mult in alte tari, in privat, sau la pensie

      • Da, dar de vreo 10-20 de ani încoace Dragnea, Olguța, Dăncilă și restul lucrează la dezvoltarea țării pentru binele poporului așa că într-o bună zi o să iasă uzine din pământ… Doar altfel nu i-ar mai vota milioane de oameni, nu? Ar fi prostie pură. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *