Șenilatele în luptă cu iarna

Bv Constanta 2014

Un clip pe Facebook despre un Hägglunds Bv în acțiune zilele astea.

Cea din poză este de vreo 2 ani (deși e în pâine și acum), aparținând Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri a Consiliului Județean Constanța, livrată de http://www.gradinariu.ro/situatii-de-urgenta/senilate . Nu facem reclamă dar ne interesează caracteristicile tehnice al BV 206 (nu e prima dată când le supunem atenției)…Vânatorii de Munte si Infanteriștii Marini (drăcoveniile sunt și amfibii), puteți să salivați.

Uite încă una, la Muntele Mic – o fi cea de la Arsenal Park?

Aveți exemple media locale cu alte șenilate (nu neapărat ale ISU-Deszăpeziri, pot fi și particulare, Dacii Duster si Ghe-O modificate pentru șenile…etc…), vă rugăm sa ni le semnalați.

21 de comentarii:

  1. Super masina. Armata romana ar avea nevoie de mai multe senilate din astea. Ieftine, puternice, cu mare capacitate de transport marfa…

  2. Tare, ISU are una dintre cele mai bune senilate militare utilitare din lume si armata nu… :))

  3. Armata n-are multe! Sa vezi autospecialele destinate stingerii incendiului de pe aerodromuri,adevarate piese de muzeu. Nu prea le mai vezi la ISU.

  4. BV-uri dastea sunt mai multe, in mai multe judete. Nu stiu cate s-au cumparat pt ISU dar au facut o treaba buna.

    • dar de ce nu cumpara TAR-76 (sa le schimbe motoarele si cutia) le transforma in TAR-2016 si gata.
      are si MIZIL-ul de treaba.
      Am aflat ca TAR-76 sunt usoare iar TMA-83 sunt medii.

      • Dacă se apucă să le modifice pentru intervenţii de iarnă nu trebuie umblat doar la motor şi cutie. Au nevoie de senile late pentru a nu se afunda în zăpadă.
        Inclusiv pornind de la MLI se poate realiza o maşină de intervenţie mai uşoară, cu senile late.

        • Eu ma gandeam la TAR – 76 pentru ca nu este blindat.
          Si ar avea o platforma pentru un senilat civil.

          Si TAR – 76 cred ca are senilele mai late decat MLI-ul.
          Ar fi tare interesante cateva caracteristici… ca nu prea gasesc.
          Cand o sa ajung la Muzeul Militar… trebuie sa ma duc cu ruleta si cu carnetelul la mine… ca am mai multe chestii de vazut si de masurat.

          inclusiv MALAXA tip UE si TACAM
          sincer tare mi-as dori sa vad TACAM-urile (daca or fi amandoua modele…) dar cand ajungem la Bucuresti…

  5. @off-topic. Se pare ca Damen a castigat licitatia pentru construirea a doua remorchere pentru RO Navy. GeorgeGMT poate stie mai mult!

  6. super tare „jucaria!”

    dar ce sa faca armata cu ea… ca au senilate blindate…

    apropo… ar fi interesant un articol despre MEDEVAC…
    am inteles ca este doar 1 MEDEVAC? in armata romana?

    asa spun domnii de la TVR… aici:
    http://stiri.tvr.ro/tancul-salvator-de-vieti-armata-romana-are-in-dotare-o-ambulanta-blindata-de-17-tone_59669.html

    • Se afunda MLI-ul MEDEVAC in nameti mari cat ai zice peste; senilele sale sunt subtiri raportate la gabarit

      • cand o fi ceva mai rau…
        parca anu trecut pe la Vantuleasca (vrancea), tot MEDEVAC-ul se duce in creerul muntilor.

        ca tot armata ii scoate din BELELE

    • intrebarea mea este…
      de ce astia de la ISU… nu au dat comanda la MIZIL pentru senilate MEDEVAC ne-blindate?
      Au cumparat pe bani multi jucariile astea… ca sa spele banii.
      Intr-unul din linkurile din articol, mai exact in filmuletul cu prezentarea senilatei din Constanta apare MAFIOTUL NICUSOR CONSTANTIN.
      …………. ……………
      Durerea este ca Romanii produc masini de interventie… si cei de la GHE-O si la FM MIZIL.

      • Cum crezi ca transformi un blindat in…neblindat?

        • nu-l transformi. Il construiesti direct, masina civila, renuntand la blindajul suprastructurii si apoi poti sa-i faci sisenilele mai late!

        • TRACTOARE de ARTILERIE TMA-83

          O masina construita intre 1983-1990 la MIZIL.
          S-au construit 200 bucati. Armata a renuntat la ele, inlocuindu-le cu camioanele DAC-665.

          Masinile TMA-83 au fost transferate la Consiliile Judetene, in curtea ISU.
          Masinile, adata ajunse la Mafiotii din consiliile judetene au fost lasate in paragina. si probabil duse la fier vechi.

          cred ca MIZILUL avea capacitatea sa adapteze o Masina senilata de interventie, pentru ISU si chiar pentru SMURD
          dar lipsa de interes a dus fabrica aproape de „fier vechi”.

          MAFIOTII DIN CONSILIILE JUDETENE prefera sa cumpere masini produse in occident, pentru ca acolo pot sa praduiasca bugetul!
          http://www.arsenalpark.ro/muzeu/muzeu/item/tractor-mijlociu-de-artilerie

          • Mafioții din Consiliile Județene și de la C.N.A.D.N.R. le-au lăsat să ruginească fiindcă nu aveau ce face cu ele. Nu sînt așa eficiente cum crezi fiindcă sînt grele și sînt scumpe la întreținere și utilizare. Dacă vrei să vezi așa ceva și ești din București găsești una la S.D.N. București Sud, pe Strada Perciziei sau în curte la Districtul Ciorogîrla pe strada Comerțului (cum cobori de pe A1 spre centura Bucureștiului)

            • Da grele si scumpe, la baza v12-le ala e un motor derivat din cel de la T34, si multe din piese cred ca tot de tanc sunt „la baza”
              Nicusor spunea undeva pe aici ca nici nu pornesc cu demaror, ci au o volanta pe care o invarteste cineva si cand are destula inertie – o cupleaza la motor

              Plus ca senilele alea metalice – or fi ele foarte bune in rasputitza ruseasca dar pe un drum cu asfalt acoperit de zapada – cred ca in primavara arata ca si cum ai fi arat pe acolo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *