Si ungurii au mai facut PAC! cu un Gripen…

Nu ca ma bucur da nici doliu la matura nu-mi pun, vorba unei…vorbe intelepte de pe la noi 🙂 .

Mai cu subiect, un ungur – pilot de Gripen credea el c-ar fi – a mai lovit un aparat cu botul de pista. Pilotul s-a catapultat.

Aflam astfel ca in dimineata zilei de astazi un aparat Gripen C s-a dus destul de dracului la aterizare. Cauzele nu sunt cunoscutedar  se discuta insa ca ar fi fost o problema la trenul de aterizare. Deocamdata aflam ca pilotul este in viata si nu da semne ca ar trage sa moara, un lucru cu adevarat bun.

Partea si mai buna este ca ungurii si-au pus in cap se pare sa-i bage in necazuri pe cei de la Saab pentru ca daca leasingul la avioane de lupta este similar cu cel la alte utilaje… 🙂 agricole (care ara pamantul patriei lor adica), suedezii ar fi obligatii sa puna la dispozitie Ungariei doua avioane si sa inghita in sec dupa doua aparte destul de noi…

Tehnic vorbin cica roata din bot n-a vrut nici de-a dracului sa mai coboare si cu asta basta. Nu intelegem insa de ce honvezul a preferat sa catapulteze, cand se vede destul de clar din fotografii ca Gripenul nu are semne de incendiu.

81000

81000 (1)

Pent’ ca se vede treaba honvezii nu prea le au vere cu aterizarea… 🙂 🙂

Sursa: atv.hu

 

45 de comentarii:

  1. Acu’ mai au 12, da pana la sfarsitul anului – daca totul merge bine – mai raman cu 6 🙂 !

  2. sunt incredibili mongolistanezii…la comentarii de pe feizbucu site-ului de stiri, dau vina pe avion si lauda pilotu’ ca a fost curajos…………

    • curajos sa ce ? sa traga de levierul de catapultare ? pai procedura aia o stie si aviatorul din africa de sud , si ala din bolivia , si ala din luxembourg … adica ce d-zeu e asa de special ca s-a catapultat cand avionul nu a luat foc ?
      is dusi cu pluta , si cred ca incearca sa schimbe subiectul , sa nu-si puna populatia in cap ca au aviatori incompetenti .

    • O firmitura de adevar s-ar putea sa fie. Ar putea fi vorba despre o hiba mai veche la sistemul care stabilizeaza avionul in zbor ( ma rog nu stiu daca la soft sau la hard). Daca cedeaza ala avionul cade ca o caramida. Stiu ca primele serii de Gripen aveau astfel de probleme si se plangeau pilotii suedezi de ele incat nu prea se dadea dusi pe Viggenuri.

  3. cica sa zbori e un fleac, aterizarea e de fapt testul final 🙂

  4. Ce sa zic, sa le traiasca pilotii, si la mai mare (deranju`)!
    Of, asa e Dumnezeu asta uneori, da`lucru`bun pa`mana la toti prostii…

  5. o veste de pe TEHNOMIL NET,SPUNE ca rusii nu mai pot sa isi doteze fregatele si distrugatoarele nou construite sau in curs de constructie [mai ales cele din Marea Neagra] cu motoare pt .ca le primeau de la ucrainieni,motoarele pe care ei vor sa le construiasca vor intra in productie abia in 2020.veste buna pt.Romania.

  6. Bine ca a scăpat pilotul,avionul nu contează! Aviatia este frumoasa si periculoasa totodată…Or sa vina si F-urile noastre,Doamne-fereste de ceva rau,însă este categoric posibil! Pilotii contează,sunt oameni,sunt o elita,aeronavele se pot înlocui. Eu mă bucur ca pilotul maghiar a scăpat. Ma-ntreb daca Grifoanele n-au o problema la trenul de aterizare,ori poate ungurii nu le exploatează corespunzător,variabile sunt cu duiumul.

    • Hai serios? Acum le zboara toti dar statistic doar ungurii au probleme la aterizare? Care este probabilitatea ca intr-o flota a mai multor tari tu sa ai 14 avioane si din alea 14 sa faci „poc” cu ele taman la aterizare?
      Huh cam mica! Va mai amintiti cazul cu MIG 29 B aterizat pe burta la MK – la un exercitiu mixt cu francezii? Acolo nimeni nu s-a catalultat din avion si avionul a fost recuperabil.
      Acum o sa vedem cum este cu contractul de leasing in Forte Aeriene si ce cuprinde el ca era cam secret.
      Totodata SAAB se ia cu mainile de cap deoarece i-a crescut attrition rate total 😉 ala cu care se laudau ei peste tot si il comparau cu F 16 si F 18.
      Ca sa fii pilot de vanatoare mai trebuie sa si zbori si aici aviatia ungara zboara cel mai putin dintre utilizatorii de Gripen din Europa…..Africa de Sud are mai putini piloti decat avioane dar zboara ceva mai mult acel nucleu de piloti de elita….
      Naspa cu fortele aeriene mici care nu isi permit nici macar platforme de generatia a 4-a in numar suficient.

      • Nu stii cumva cate ore zboara ungurii?

        • Din ce-am citit pe la ei cu Google Translate,nu prea se mai zboară,si pasionatii lor balacaresc la greu politicul din cauza indolentei. Unii zic pe-acolo ca rar se depasesc 50 de ore pe an per pilot,iar Grifoanele someaza prin pusta. Se agita tare când se pleacă la exercitii externe,cică pilotii se-nghesuie sa meargă fiindcă atunci zboară mai mult…Per ansamblu situatia n-ar fi tocmai roza!

          • Nu cred ca zboara 50 de ore pe an, atat timp cat anul trecut nu mai aveau bani sa plateasca chiria la un L 39 Albatros din Cehia. Aparatul a fost inchiriat tocmai pt ca nu aveau cu ce zboara Gripenele si sa nu-si iasa pilotii cu totul din mana.
            Daca ar fi sa fac o estimare – pe intregul „calup” de piloti – cred ca numarul de ore este semnificativ mai mic de 50.

        • In mod normal pana in anul 2012 zburau intre 40 – 48 de ore de an media pe piloti, apoi s-a redus in 2013 la 38-42 de ore de zbor. Problema este ca au inceput si la ei ca unii sa zboare doar 15-25 de ore pe cand altii ceva mai mult…

  7. eu m-ar bucura daca primul lor ministru s-ar lovi putin la cap,casa ii vina mintea la cap si sa nu mai fie asa sovin,noi cu politicenii lor sa avem pica.

  8. Este deja lovit rau cu capul,însă nu-i decât o marioneta,un papitoi crescut cu ura si sovinism. Da-l in mongolistanul masii!

  9. Pilotul maghiar a procedat corect.A respectat procedura si a catapultat.Pentru Ungaria este mai ieftin sa catapulteze un pilot militar decat ca acesta sa moara in accidente aviatice.Tabla este din belsug insa piloti de vanatoare bine pregatiti, mai greu.De ce sa isi riste viata un om in care ai investit foarte multi bani si timp pentru a incerca sa salveze un avion asigurat la o firma de asigurari?

  10. formatorul de opinii

    E clar ca Gripenurile unguresti se aproprie de sfarsitul ciclului de viata.Daca nu le modernizeaza [in sensul inlocuiri unor componente esentiale pentru zbor cu altele noi(100% noi,nu resapate)] o sa le piarda pe toate.

  11. Tocmai anul asta au pierdut mai mult de 14.2 % din flota fara nicio actiune de lupta…e fain sa ai doar 14 avioane, este superb, atata timp cat nu ai probleme cu ele si nu ai pilotii slab pregatiti….Pentru mine este clar ca fara 26-32 de aparate nu ai aviatie de vanatoare ci doar ai o solutie ca sa spui ca ai acolo un nucleu de oameni pregatiti…

  12. PAK FA Grippenule…mama ta de bozgor…bei cam mult cherosen…las ca-ti arat eu tie si Gyorgy Frundze , pilot fruntas aviator, se catapulta in padure. Din ciclul Povesti din Folclorul Maghiar.

  13. Hai sa va torn gaz pe foc ! http://aviation-safety.net/photodata/176632_55737f1aa8a0bCG1LhLTXEAAVh7Z.jpg Se intampla in multe aviatii de toate !!! Vb camaradului WW stat sa vedem ce va fii pe la noi cu F urile si cu cate ramanem si noi !

  14. In primjul rand faptul ca pilotul maghiar s-a catapultat m-a mirat! Ai nostri au aterizat de cateva ori cu avioanele pe burta fara sa catapulteze, iar din ce se vede in fotografii aparatul este destul de intreg, asadar pilotii lor sunt cam nevricosi din fire.
    Pe de alta parte doua avioane botite in mai putin de doua luni e de rau pentru unguri, fereasca Dumnezeu sa le zboare in regim de lupta.

      • Acum nu stiu ce sa zic: ori sursa (ziarul Adevarul – fost Scanteia) nu a citat toate amenintarile ori astia din CSAT nu s-au prins ca una din amenintarile la adresa Romaniei (poate cea mai mare) e chiar clasa politica.
        Nea Nicu, asa cizmar cu patru clase, general facut la apelul bocancilor – i-am vazut poza imbracat general, si pe atunci nu se inventase Photoshop-ul – si tot era mai coerent in gandire decat astia care ne „conduc”, dupa „deranjul” cu Cehoslovacia s-au reinfiintat unitatile de VM, au aparut Garzile Patriotice. Drept e ca astea din urma aveau in dotare arme bune de dus la muzeu, dar asa vechi cum erau, erau functionale. Iar conceptul „razboiul intregului popor” avea ceva al lui care se plia perfect pe traditie. Generatia actuala, generatia Counter Strike n-a pus mana pe o arma nici in vise. Or fi bune si jocurile – pentru constanta ochirii mi se par in regula – dar cand ti-o bubui langa ureche arma colegului apesi pe tragaci instinctiv daca nu ai antrenament. Iar asta nu se capata in fata monitorului. Drept e ca nici la munci agricole.

        • Tu ai vazut vreodata armele garzilor patriotice? Dar ca MG42 si ZB pot face fata si unui conflict actual stii?

          • Nu doar le-am vazut. Oi fi si tras cu ele, mai stii? Dar MG42 … te rog! Sa nu exageram.
            ZB-ul nostru (de fapt al cehilor / cehoslovacilor, nu ma bag unde nu ma pricep) are numele de la initialele oraselor care aveau cele doua fabrici de armament care l-au facut: Zeeland si Brno. Reprezinta o replica a Mauser / KAR98 germana, arma cu o istorie mai mult decat glorioasa – doua razboaie mondiale, plus conflicte mai mici pe durata unui secol.
            Aceeasi fabrica din Brno a mai produs si o alta arma din dotarea „garzilor” – Pusca Mitraliera ZB. Englezii numeau aceeasi arma Bren. A fost folosita si ea in WWII si ceva timp dupa.
            Ca ar putea face fata unui conflict actual nu stiu / nu ma pronunt. Caracteristicile lor – performanta, fiabilitate, folosire in conflicte reale – cred ca le face apte sa fie folosite in conflicte moderne, dar pe o arie limitata. Dupa parerea mea (nu sunt un specialist in asa ceva, dar am o minima experienta a folosirii lor) daca ar fi sa-mi aleg intre batrinul ZB (Mauser) – varianta echipata cu luneta – si moderna PSAL as alege fara ezitare ZB-ul. Stiu, o sa-mi spuneti ca nu sunt din aceeasi „liga” una e cu repetitie, cealalta e semiautomata, dar ca performante ZB-ul intrece PSAL-ul. Cred ca si Dragunov-ul, dar despre el nu ma pronunt, nu am tras cu asa ceva. Iar diferenta de calibru nu este semnificativa (7,62 PSAL / 7,92 ZB).
            Am inteles ca si la ora actuala afganii mai folosesc – cu rezultate notabile – „vechituri” de genul Mosin-Nagant. O replica de antrenament (folosita la vanatoare) a Mosin-Nagant o puteti gasi la vanatorii din tara, e vorba de Ural, cal. 6,5. Evident, echipata cu luneta.

            • PAi de asta zic. Si vrei sa spui ca PM md 1963 si Pusca mitraliera md 1964 pe care le primisera de asemenea Grazile patriotice in dotare erau vechi si depasite? Ma refeream strict la vechimea lor . Intr-un razboi de aparare puteau fi folosite cu randament bun. Numele ZB vine de la Zbrjovska Brno producatorul lor. Poate am inteles eu gresit postul tau.

              • Scuze, nu are nici o treaba cu Zeeland. Greseala mea. Mi-o asum. Imi adusesem aminte de primele chestii invatate despre arma asta, prezentate de un ofiter cam „urechist”. In plus, cred ca sursa confuziei a fost suprapunerea informatiei initiale pe amintirea dotarii armatei romane cu casti model olandez (in paranteza fie spus ca mi s-au parut mai eficiente decat cele facute dupa modelul sovietic – niste ceaune numai bune de facut mamaliga in ele).

  15. Poate ca se gandesc sa adopte tactica kamikaze .

  16. Ce se tot chinuie saracii cu PAC! PAC!

    Cand incep cu TA-TA-TA–TATAM?

  17. http://www.janes.com/article/52187/hungary-suffers-second-gripen-crash-in-two-months1
    ultimul paragraf este interesant … si ei si cehii au oprit Grifonii de la zbor … un mare gap in zona deci …. sper ca nu intentionat. linia de aparare numai ce s-a subtiat semnificativ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *