Sierra revine in forta

800px-Sierra_class_SSN

Ministerul Apărării Rus a semnat un contract pentru a moderniza si reface resursa pentru două submarine nucleare multifuncționale din epoca sovietică clasa Sierra, a declarat un oficial al santierului naval Zvezdochka miercuri.

„A fost semnat un contract cu Ministerul Apărării pentru o modernizare cuprinzatoarea doua submarine  Project 945 [cod NATO – Sierra]. Unul dintre submarine a rămas în șantierul naval de peste 10 ani, celălalt va ajunge in acest an”, a declarat purtătorul de cuvânt Yevgeny Gladyshev.

Reparatiile vor extinde serviciul operational al navelor  „cu aproximativ 10 de ani”. Se asteapta ca cele doua submarine sa fie apte de serviciu în 2017. Marina rusă a anunțat la începutul lunii aprilie că se așteaptă să primească peste zece submarine nucleare modernizate până în 2020.

Pentru cine nu stie submarinele din clasa Sierra sunt foarte deosebite, fiind construite de sovietici din aliaje de titan, avand chiar si astazi o adancime de scufundare maxim presupusa de 1000 de metri, Sierra fiind succesorul clasei Alfa. In acest moment Marina Rusa detine patru astfel de submarine din titan, doua operationale din clasa Sierra II:  B-534 “Nizhniy Novgorod”, B-336 “Pskov” si  Sierra I: B-239 “Carp”, B-276 “Kostroma” care sunt acum in proces de modernizare.

Mai multe despre submarinele din clasa Sierra: Rechinul de titan

GeorgeGMT

 

22 de comentarii:

  1. Sunt submarine occidentale care pot ajunge la asemenea adâncimi? Sau rușii încă au monopol pe zona asta? Sunt greu de detectat la aproape 1000 de metri? Cred că le oferă avantaje imense….

  2. NATO si SUA n-au, cel putin pana acum, submarine capabile sa se scufunde la peste 600-700 m adancime. Sunt convins ca tocmai de aceea rusii le modernizeaza dupa ce submarinele au fost tinute la cheu multi ani, adancimea lor operationala este de neegalat. Modernizate si cu noi sisteme de arme, aceste submarine ar da fiori oricui.

    • capatu` satului

      faptu` ca pot cobori atat de jos nu este un avantaj insurmontabil, ci trebuie ca sistemele de detectie si torpilele inamice sa nu poata ajunge la ele ceea ce este cu totu` altceva; in orice caz cresterea adancimii de operare la 1000 de metrii este in masura sa creasca foarte tare rezistenta la inaintare din cauza presiunii ridicate a apei si implicit o reducere a vitezei;
      SR 71 a fost avionu` american asupra caruia s`au tras peste 1000 de rachete dar nici una nu si` atins tinta , avantaju` sau a fost viteza si altitudinea de zbor altitudine marita care presupune o rarefiere a aerului si o rezistenta mai mika la inaintare;
      submarinu` la 1000 de metrii nu se prea poate apropia de tarm la aceasta adancime – in orice caz, lansarea unei rachete sau a altei tospile il face vulnerabil intrucat poate duce la descoperirea pozitiei sale.

      • Tovarasa invatatoare ne-a invatat la scoala ca apa este incompresibila.
        Se aude in capatu’ satului ? 🙂

        • ai de capul meu!!! asta a fost porumbelul; zilei!!! ma bucur ca existi Gabriel!! Mi-ai facut ziua mai frumoasa :))))))))

        • @Gabriel. Am vazut si eu comentariul dar gazda fiind am tacut malc, intradevar nu doar apa ci orice lichid este incompresibil prin definitie.

        • capatu` satului

          lasa invatatoarea sa puna mana pe goagal…
          presiunea creste in apa cu 1 atm cu fiecare 10 metrii; la 100 de metrii in apa este o presiune de 10 atm iar la 1000 de metrii 100 atm;
          ma mir ca vesticii n`au fost la lectia invatatoarei tale, daca ar fi facut`o erau toate sansele sa cobore sub fosa marianelor de pe vremea copilariei tale direct cu submarinu` de lupta si nu cu batiscafu`;
          presiunea de 100 de atm actioneaza asupra intregului corp al navei, inclusiv impotriva fortei pe directia de deplasare, si presupune o crestere a rezistentei la inaintare tot asa cum aeru` rarefiat inseamna o scadere a rezistentei la inaintare;

          suntem noi saraci, da` nu suntem prosti.

        • @capatu’ satului
          errare humanum est perseverare diabolicum 🙂

      • ca sa va impac pe amindoi 🙂

        apa este compresibila dar intr-o foarte mica masura :

        la fiecare crestere a presiunii cu o atmosfere, un metru cub isi micsoreaza volumul cu 5,1 la puterea -5

        coeficientul de compresibilitate al apei este foarte mic…..de 100 x mai mic decit otelul moale ….. de neglijat la suprafata oceanelor ……dar in Groapa Marianelor este deja sesizabil unde este prezenta o forta de 1200 kg per fiecare cm patrat …..!!!!! …adica 1200 atmosfere !!!!! …evident ca densitatea creste , rezistenta hidrodinamica creste iar la aceaiasi putere generata ca la suprafata vom avea o viteza mai mica la 12 km adincime 🙂

        sferele batiscafelor isi micsoreaza diametrul cu citiva milimetri dupa o revenire de la aceasta adincime abisala de 12 km …….. !!!!!

        mai intervine si fenomenul de salinitate diferita in functie de adincime …..datorita acestui fenomen apa e mai densa la adincime decit la suprafata

        daca nu ar fi curentii oceanici de adincime si cu miscare pe verticala , acolo ar ramine apa mai sarata !!!!

    • @ WW…

      astea oricum dau fiori orcui…… brrr ….

      http://en.wikipedia.org/wiki/VA-111_Shkval

      • CaporalMusat

        @ Buzu le
        Lasa al al treilea WW si fii mai atent in josul articolului era o trimitere la alt articol http://www.rumaniamilitary.ro/enciclopedia-armelor-rechinul-de-titan asta citestel si vezi ca e scris tocmai de cel care il atentionezi tu cu torpila respectiva .

        • @ Grenadiere AT ….

          eu as lasa WW3 dar nu ne lasa el pe noi …. 😉

          ce nu intelegi din fraza mea ??? : „astea oricum dau fiori oricui… ”

          e calelasi tip de torpila postat de WW in articolul lui ….sursa postata de mine e wikipedia ……. sau poate erai multumit daca scriam VA-111 Shkval …..

          vecine , nu atentionez pe nimeni dar tu ar trebui sa fi mai atent la ce scriu eu …..

          de ce te legi la cap daca nu te doare ????

          papura nu are nod si vrei sa-i pui tu unul ??????? 😉

  3. Mda…..
    Problema nu e neaparat ca nu pot ajunge submarinele vestice la adanciemea aia, ci faptul ca „crush deapth-ul” oricarui tip de torpila, vest sau est, este de vreo 600m.

    • @ Arhengel …

      plus ca exista straturi cu salinitati diferite in ocean care perturba si genereaza erori in sonarele submarinului sau /si torpilei …. deci cu cit torpila este trasa spre o tinta aflata la mai mare adincime cresc si erorile de ghidaj …..

    • Citez dintr-un vechi articol din 2001 de pe janes.com :

      „Recognition (by the USA) of the impressive operational characteristics of the former Soviet `Alfa’ class submarine in late spring 1979 resulted in a decision, taken in September 1979, to accelerate the ADCAP programme. It was also responsible for an intensive test and analysis programme to determine the true limits of the then current Mk 48 in terms of depth, speed and acoustic capabilities. This was known as the expanded operating envelope programme. Moreover, it showed that the Mk 48 was structurally reliable at the depth needed to engage `Alfa’ class submarines.”

      Mai multe detalii despre Mk48 si programul ADCAP pe :
      http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/weaps/mk-48.htm

  4. Pana la ce adancime pot fi folosite bombele si torpilele antisubmarin fara sa implodeze?

    • @ sorin ……

      cele mai performante torpile si grenade antisubmarion sint proiectate ca rezistenta hidrostatica pentru adincimea de operare a submarinelor militare actuale …… maximul este pina intr-un kilometru …… adica 100 kg pe cm2 …..

      o rezistenta marita nu-si are rostul …..ar fi metal adaugat inutil …..

  5. Submarinul este o arma foarte complexa , nu conteaza chiar atat de mult cu cat fuge si la cat se scufunda , conteaza cat de silentios este , ce senzori are in dotare , armamentul , sunt o multime de factori care duc un submarin pe primul loc , Sea Wolf , Virginia class de la amerloci sunt cele mai bune dupa parerea mea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *