Sikorsky livrează al 5.000-lea „Black Hawk”, subliniind versatilitatea și viitorul elicopterului emblematic

Sikorsky, o companie Lockheed Martin (NYSE: LMT), a livrat vineri (20 ianuarie) cel de-al 5.000-lea elicopter în varianta „Hawk”, un UH-60M Black Hawk destinat armatei SUA.
Această aeronavă emblematică va continua să susțină cerințele de transport mediu pentru armata americană și operatorii internaționali timp de decenii în viitor.

Sikorsky își sărbătorește anul acesta cea de-a 100-a aniversare.

„Sikorsky, ca și companie, a fost consacrată de Black Hawk”, a declarat președintele Sikorsky, Paul Lemmo. „Black Hawk și variantele sale oferă rezultate atunci când fiabilitatea și performanța sunt nenegociabile. Aeronavele Black Hawk continuă să își demonstreze versatilitatea și disponibilitatea cu cele mai recente progrese tehnologice și cu investițiile continue ale SUA și ale lumii în aceste aeronave.”

Clienții din întreaga lume depind de platforma Black Hawk și de derivatele sale, inclusiv elicopterele pentru operațiuni maritime MH-60R/S, elicopterele multi-misiune MH-60T, elicopterele de salvare HH-60W și elicopterele de salvare S-70 Black Hawk construite la nivel internațional pentru a include modelul de bază FIREHAWK, care și-au dovedit versatilitatea și capacitatea într-un spectru de seturi de misiuni dificile.

Forța de muncă extrem de calificată și experimentată de la Sikorsky produce cea mai recentă generație de aeronave Black Hawk construite la fabrica din Stratford, iar la nivel internațional există o cerere ridicată pentru Sikorsky S-70 Black Hawk, fabricat de uzina PZL Mielec a Lockheed Martin din Polonia. Peste 35 de clienți internaționali operează Black Hawk datorită rețelei sale de asistență globală și modernizării continue.

Armata SUA, cel mai mare operator de Black Hawk, a remarcat rolul-cheie pe care aeronava continuă să îl îndeplinească în timpul operațiunilor militare și civile din întreaga lume, pe lângă contribuția sa semnificativă la operațiunile comune în toate domeniile.

„Timp de peste 40 de ani, Black Hawk a sprijinit în mod remarcabil soldații în fiecare operațiune majoră pe care armata a executat-o”, a declarat colonelul Calvin Lane, managerul de proiect al elicopterului utilitar pentru Biroul Executiv al Programului Aviație. „Chiar dacă elicopterul există de mai mult timp decât majoritatea soldaților pe care îi sprijină acum, armata plănuiește ca elicopterul să fie în serviciul de primă linie încă 40 de ani și chiar mai mult. Și toți cei care contribuie la livrarea acestei aeronave în orice mod, contribuie direct la furnizarea unei capacități de luptă care protejează soldații și ajută armata să își îndeplinească misiunea.”

Viitorul aeronavei Black Hawk

Pe măsură ce viitoarele elicoptere ale armatei SUA sunt puse în funcțiune, Black Hawk va rămâne aeronava tactică de asalt aerian și utilitară fundamentală pentru armata SUA. Eforturile de modernizare care îmbunătățesc disponibilitatea și fiabilitatea Black Hawk prin reducerea costurilor directe de operare includ:

  • O abordare modulară a sistemelor deschise care permite integrarea rapidă a tehnologiilor emergente pentru a menține relevanța în operațiunile viitoare prin creșterea razei de acțiune, a capacității de supraviețuire, a letalității și a durabilității;
  • Motorul cu turbină îmbunătățit pentru a crește capacitatea de ridicare și autonomia;
  • Sisteme digitale avansate de gestionare a vehiculului care să sprijine operarea într-un mediu vizual degradat și operațiunile automate; și
  • Instrumente digitale, inclusiv analiza predictivă, care reduc timpul de nefuncționare a aeronavelor și costurile de întreținere.

În februarie 2022, Lockheed Martin a zburat cu primul său elicopter de testare a unui vehicul cu pilot opțional (OPV) Sikorsky UH-60A/S-70 Black Hawk în regim fără pilot, propulsat de tehnologia de autonomie MATRIX™ de la Sikorsky, în colaborare cu Agenția pentru Proiecte Avansate de Cercetare în Domeniul Apărării (DARPA). Zborurile ulterioare în cadrul Proiectului Convergență 2022 al armatei SUA au demonstrat viitoarele misiuni de utilitate pentru această platformă, care nu dă semne de renunțare la capacitatea sa preeminentă de transport mediu prin inovare și investiții continue.

„Ne-am angajat față de toți operatorii H-60 și S-70 și așteptăm cu nerăbdare parteneriate durabile în cadrul programului Hawk în anii următori”, a adăugat Nathalie Previte, vicepreședinte al Army and Air Force Systems la Sikorsky.  „Rămâne prioritatea noastră să îndeplinim cerințele clienților noștri și să răspundem nevoilor unităților operaționale actuale și viitoare. Cu o versatilitate de neegalat și o interoperabilitate globală, aeronavele Black Hawk continuă să avanseze securitatea secolului XXI.”
Pentru mai multe informații despre Black Hawk, vizitați site-ul nostru web: www.lockheedmartin.com/blackhawk.

16 comentarii:

  1. Buna dimineata. Sa le dea Dumnezeu si Maicuța Domnului sanatate si minte astfel încat sa ne livreze si noua cateva unitati vopsite în ” Carpathian ghost” nu în roșu. Chiar daca noi nu le solicităm. ??????

    13
  2. Noi nu avem bani pentru speciali , și vorbim despre armată și dotarea ei. Anul acesta va fi 2,5 sută din pib ,ce programe avem pentru acest an încât să se vadă ceva ????. Mulțumim NATO că suntem pol de stabilitate și securitate. Nu ar fi rău să avem 30 de bucăți în curtea noastră.

    6
  3. Pana la Sikorski avem fabrica de elicoptere la Brasov. Cu oameni pregatiti cu meserii care aduc plusvaloare nu doar casiere si manipulanti marfa la Carrefour. Ciucalau,Joian, Bode, Ciulac, fmm, vedeti ce zice nenea ala de la BNR , ca acum pensiile speciale sunt 0,8 % PIB, in doi ani ajung la 1,5 % PIB. Meseriile slab platite nu vor crea niciodata surplus in PIB, Un popor lipsit de educatie nu va da forta economica unei tari. Si nici nu o sa apere pensia ta si a lu’ nefasta ta, in caz ca vin porcii aia de rusi, bai Ciucalau fmm.Nu sunt on topic ? Ba da, tot ce se discuta in timpul acestui razboi care ne loveste si pe noi macar moral si economic, este pe topic. Suntem in 1939, o tara din Europa este macelarita de URSS (rossia ,imperiul tarist, plm nu conteaza cum numele tarii ticalosilor) si Romania iar are cea mai tampita clasa politica la butoane, doarme ca e intr-un sistem de aliante. O da , o sa moara americanii sa apere romania in timp ce beizadelel voastre vor fi in Dubai si noi, pulimea, vom fi decapitati , dezmembrati arsi de bombele rusesti ? S-o crezi tu Ciuca,baga- mi as …..

    36
    • Salut Gabi,

      Mare dreptate ai. Dorm ca porcii-n papusoi. Polonezii au fost in Coreea de Sud si s-au intors cu niste contracte. Ai nostrii au venit de-acolo si nu se mai intampla nimic.
      Au la dispozitie 7 miliarde de euro anul asta ( 2,5% din PIB). Ce naiba or vrea sa faca cu ei, in conditiile in care, Patriot sunt platite, Himars sunt platite, Bateriile de coasta sunt platite? Anul asta vor da probabil 400 mil pe avioanele alea de la norvegieni iar dronele costa 680 mil pe 5 ani ( Israeliene + Turcesti).
      Noi nu retehnologizam fabricile de munitie, nu suntem in stare sa construim o fabrica de pulberi, nu investim in infrastructura militara nu comandam echipamente militare dar marim bugetul apararii in conditiile in care noi nici inainte nu reuseam sa consumam tot bugetul alocat.

      16
      • contractele pt patriot si himars nu sunt bugetate total, daca erau bugetate aveai contracte pt toate sistemele deja ,lucru pe care nu il ai

        4
    • Fabrica de elicoptere de la Brasov nu are niciun angajat, e doar o hala goala unde s-ar putea asambla niste kituri. Airbus zice ca o deschide doar daca are comenzi mari.

      In partea cealalta, IAR face doar mentenanta. Asta poate sa faca in continuare indiferent de ce elicoptere cumpara Romania, Black Hawk sau Bell sau ce or fi viitoarele.

      5
  4. gabi S.
    Salut. Noi nu suntem în stare sa cumparam si tu vrei sa ne apucam de fabricat!
    De aia am invocat io Divinitatea . In rest sunt de acord cu tine referitor la clasa politica.

    5
    • Respect dom’ lt(r). Articolele și comentariile matale merg la sufketu’ meu. Poate nu scriam atâtea, dar chiar mai înainte de asta RFI avea un articol comparativ China – India dar legat de datele recensământului de la noi. Economia Indiei în 1980 era 67% din cea a Chinei, acum, deși populația Indiei a crescut, economia e doar 17:%din a Chinei. Adică, cu un popor care chiar dacă nu are natalitate mare, poți asigura pensii pentru bătrâni, dacă ai tineret educat, produce mărfuri de calitate, scumpe. Armele, elicopterele sunt scumpe. Trebuie tehnicieni instruiți, altfel stai ca un prost și aștepți să doneze licuriciul. Și tot plătești din greu pentru piese și instrucție.

      1
  5. Atat timp cat cei care ne conduc sunt anti-romani ma refer la o parte a unor politicieni care de 1 decembrie dispar din peisaj, ma refer si la politicieni care nu urmaresc interesul national nu se va schimba nimic. Ne imprumutam enorm zilnic se vorbeste de 1,4 miliarde de lei zilnic ,anual cel putin 4 miliarde de dolari doar sa sustinem acest sistem bugetar, economic, social , nu se va putea face nimic. Reforma totala a statului si o eficienta a banului public. Poate ne vom trezi din aceasta situatie?.Acum am citit ca Lockeen Martin ne spune ca poate suplimenta productia de F-16 in contextul in care ucraineni cer atatea bunatati si cer si F-16 , deci banii sa ai.

    5
  6. Poate nu scriam atâtea, dar chiar mai înainte de asta RFI avea un articol comparativ China – India dar legat de datele recensământului de la noi. Economia Indiei în 1980 era 67% din cea a Chinei, acum, deși populația Indiei a crescut, economia e doar 17:%din a Chinei. Adică, cu un popor care chiar dacă nu are natalitate mare, poți asigura pensii pentru bătrâni, dacă ai tineret educat, produce mărfuri de calitate, scumpe. Armele, elicopterele sunt scumpe. Trebuie tehnicieni instruiți, altfel stai ca un prost și aștepți să doneze licuriciul. Și tot plătești din greu pentru piese și instrucție.

    3
  7. gabi S. Da,ai dreptate. Doar ca situatia de fața nu ne permite sa asteptam ani de zile pana formam specialisti indiferent de domeniu. Noua ne trebuie marfa acum pentru ca avem deranj pe la frontiere. Dupa aia,intr-un orizont de timp rezonabil ne putem apuca de surubarit diverse. A mai spus treaba asta si un dom’ general american referindu-se la achizitia F-urilor din Norvegia. Iar de specialisti chiar avem nevoie,gandeste-te ca fabricarea Pirandelor la UMB Bucuresti a debutat cu sincope din lipsa de sudori ce sa mai vorbim despre ingineri. Nu e imposibil de realizat productia de elicoptere,ca despre ele vorbim,dar tre’ sa existe vointa. Doar atat,ca bani sunt.
    Am plecat la mall,week end frumos îti doresc.

    4
  8. Ar fi bune pt ArmRo macar 24 de U/SH-60 Black Hawk chiar si sh in varianta cea mai potrivita a acetui elicopter si adaptata cerintelor si nevoilor ArmRo?
    Ce se mai aude de rfi-ul pt achizitia a 24 de AH-1 Z Viper si 21 UH-1W Venom? Sau a fost decat o gogoritza umflata aiurea de unii din MAPN.Ro pt ca unii sa justifice banii luati de salarii?!
    Un inceput timid este achizitionarea a 2 elicoptere H-215 M pt FMRo cu capacitati de lupta ASuW.
    Sper ca MAPN.Ro sa aiba in plan in viitorul apropiat si achizitionarea macar 12 elicoptere grele de transport precum CH-47 FChinook si/sau CH-53 K King Stallion!
    Ar mai trebui 12 elicoptere gen H-135 M pt antrenament, scoala, cercetare, transport usor. Nu stiu cate din aproape cele 60 IAR-330 LM PUMA/SOCAT/Naval mai sunt in stare operativa?

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *