Sikorski S-97 concept
Compania americană și-a impus ca primul zbor al noului sau aparat să fie pe 1 decembrie în față unor responsabili militari, iar zborul trebuie să fie un succes, atat timp cât programul de dezvoltare a S-97 este finanțat doar din fondurile proprii ale companiei.
Un ceas pe care este afișată o numaratoare inversă – în hangarul unde se montează primul elicopter – arăta pe 5 mai că mai sunt 209 zile până la zbor, ceea ce ar corespunde datei de 1 decembrie. Informația a fost “furata” de presă odată cu scoaterea din hangar a primului CH-53K King Stallion, atunci când cei prezenți au putut arunca o privire către Sikorski S-97.
Astfel fuzelajul din materiale compozite pare aproape gata, cu unele dintre sistemele de avionică montate deja la bord, însă aparatului îi lipsește elicea portantă și cea pentru propulsie orizontala din coada aparatului, precum și destule subansamble mecanice printre care și motoarele General Electric CT7.
S-97 este gândit să fie un înlocuitor pentru Boeing MH-6M Little Bird și posibil chiar să preia și rolul de elicopter ușor de cercetare deținut în prezent de flotă de OH-58 Kiowa.
CH-53K King Stallion
Descoperirea a avut loc o dată cu prezentarea oficială a noului elicopter greu de transport al USMC și botezarea acestuia de către comandantul Infanteriei Marine, generalul James Amos, cu numele de “King Stallion”. Pe 5 mai primul elicopter CH-53K a fost scos din hangar în cadrul unei ceremonii fastuase, cu fanfara USMC și în prezența uneor înalte oficialități militare.
Trecând acum peste emoțiile ceremoniei, CH-53K este descris de către managerii programului ca fiind un elicopter cu totul nou, nu doar unul modernizat, astfel aeronava dispune de trei motoare T-408 General Electric Aviation, care oferă o putere cu 50% mai mare decât motoarele care echipează în prezent varianta CH-53E, “K”-ul are un nou rotor principal, inclusiv palalele fiind de concepție nouă, un sistem de transmisie regândit, la construcția fuzelajului s-au folosit din plin materiale compozite iar elicopterul este proiectat în totalitate pe principiul “Fly by Wire”, cu comenzi digitale. King Stallion va fi în viitor principalul elicopter greu din dotarea USMC și a US Navy, doar Infanteria Marină având în plan achiziția a 200 de CH-53K, cu primul aparat programat să atingă Inițial Operating Capability (IOC) în 2019.
GeorgeGMT
Varianta civila deja a demonstrat valoarea tehnologiei
AH-56 Cheyenne…
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_AH-56_Cheyenne
http://www.combatreform.org/piaseckivtdp.htm
poate vedem si remake la …..
http://en.wikipedia.org/wiki/Convair_F2Y_Sea_Dart
Parca tot MH-53 Sea Dragon e adevaratul „rege” tot arata mai cool ca noul CH-53K… ma intreb oare ce performate ar reusi un MH-53 reproiectat la standardul actual al lui CH-53K…??!
CH-53K e regandit de la zero:
http://www.rumaniamilitary.ro/ch-53k-o-regandire-de-la-zero-a-ch-53-la-nivelul-secolului-xxi
•Imbunatatiri ale rotorului si modificari ale unghiurilor de inclinatie, pentru a compensa golirea rezervoarelor care au fost si ele marite
•Motoare mai puternice General Electric GE38-1B
•Viteza mai mare cu 37 km/h
•Cabina re-gandita – digital glass cockpit
•Capacitate dubla de transport – maximum 15,9t
•Raza dubla de actiune
•Compartiment cargo marit pentru a putea transporta vehicule Humvee
•Structura compozita
•Amprenta redusa pe sol pentru operarea pe portavion
•Extinderea duratei de viata a structurii
•42% reducere a costurilor de mentenanta directa
•63% reducere a costului de ora de zbor/om pentru o ora