Slovacia cumpără 14 avioane F-16 Block 70/72 cu 1,6 miliarde de euro

 

Guvernul slovac a aprobat miercuri achiziţia a 14 avioane de luptă americane F-16 Block 70/72 pentru 1,6 miliarde de euro, ce vor înlocui aparatele MiG-29 de concepţie sovietică învechite, transmite AFP.

„Pe baza unor analize aprofundate, am ales soluţia cea mai bună”, a declarat ministrul apărării, Peter Gajdos, într-un comunicat.

Ministrul a precizat că avioanele americane corespund cel mai bine cerinţelor Slovaciei şi sunt „fără egal în ce priveşte preţul”.

Valoarea contractului se ridică la aproape 1,6 miliarde de euro şi include instruire, muniţii şi logistică, a precizat şeful guvernului slovac, Peter Pellegrini.

Guvernul său a ales oferta americană în detrimentul celei suedeze de aparate JAS-39 Gripen.

Ministrul apărării a explicat că acordul cu administraţia americană era pregătit să fie semnat, în timp ce guvernul suedez dorea ca termenii să fie negociaţi doar după încheierea contractului.

Sursa: Agerpres

DiGi24.ro

___________________

RuMil dixit: via mihaistoian si Decebaules…si sperăm ca v-am pus destule legături. DOS își dăduse ”preemtiv” ok-ul: https://www.defensenews.com/air/2018/04/04/state-department-gives-premptive-ok-to-selling-slovakia-newest-f-16s/ ↓↓↓

80 de comentarii:

  1. The Defense Security Cooperation Agency (DSCA) delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on April 3, 2018.

    The Slovak Republic has requested a possible sale of 14 F-16 Block 70/72 V configuration aircraft; up to 16 F-16 F110 General Electric or F100 Pratt & Whitney engines (MDE); 15 M61 A1 Vulcan 20mm Guns (MDE); 16 APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA) Radars (MDE); 14 Modular Mission Computers (MDE); 14 LINK-16 (MIDS-JTRS) secure communication systems (MDE); 16 LN260 EGI Embedded Global Positioning System Inertial Navigation Systems (EGI) (MDE); 14 Joint Helmet Mounted Cueing Systems (MDE); 14 Improved Programmable Display Generators (iPDGs) (MDE); 30 AIM-120C7 air-to-air missiles, 100 AIM-9X air-to­ air missiles; 12 AIM-9X Captive Air Training Missiles, two AIM-120C7, 24 AIM-9X additional guidance units; 224 each Computer Control Groups and Airfoil Groups for GBU-12 Paveway II 5001b Guided Bomb Kits; 20 Enhanced Computer Control Groups for Enhanced Paveway II (GBU-49); 150 KMU-572F/B Guidance Kits for Joint Direct Attack Munition (JDAM) 5001b Guided Bomb (GBU-38); 60 LAU-129 Guided – Missile Launchers; 36 MK-82 or BLU-111 500 lb Inert Fill Bomb; 400 MK-82 or BLU-111 500 lb Bomb Bodies; four hundred (400) FMU-152 Joint Programmable Fuzes; and six (6) AN/AAQ-33 Sniper Pods.

    Also included are 14 Joint Helmet Mounted Cueing System II; 14 AN/ALQ-213 Electronic Warfare Management Systems; 16 AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites; 16 AN/ALE-47 Countermeasure Dispensers; Advanced Identification Friend or Foe (AIFF), Secure Communications and Cryptographic Appliques; Joint Mission Planning System (JMPS); ground training device (flight simulator); Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; software and support; facilities and construction support; spares and repair/replace parts; personnel training and training equipment; publications and technical documentation; missile containers; DSU-38A/B Illuminated Target Detector (GBU-54); munition support and test equipment; aircraft and munition integration and test support; studies and surveys; U.S. Government and contractor technical, engineering and logistical support services; and other related elements of logistics and program support.

    • Unde sunt cei, care tot behaiau in trecut:

      „Ca vai ca ce prosti suntem, ca nu am luat Gripen si ca am luat F-16 third hand”

      „Ca Gripen ar fi fost de 1000 de ori mai bun”

      „Ca ce ne trebuiesc noua avioane, ca alea nu se pot manca…”

      Toti trolleri de la Tiraspol si postaci „madjari” ca de obicei…

  2. Asta da alegere serioasa, mi-a picat la inima. Noi cand vom anunta ca vom cumpara 52 de bucati noi noute, incep sa o iau razna.

    • Bea absinth și vei avea același efect mai repede. Până vine anunțul, s-ar putea sa fii deja bunic.?

    • Cu 1 md in plus, puteam lua si noi asa ceva. Nu era f mult si aveam o forta de descurajare credibila.
      Cu trei escadrile de astea, ai aviatie in urmatorii 30 de ani.
      Incep sa nu mai inteleg mare lucru din cum se iau deciziile. Poate americanii ne refuza F-16 sh ca sa ne forteze sa luam aparate noi.

      • Romanica army n-a fost in stare sa operationalizeze MLU si am ramas cu niste vechituri de Mig-uri care traiesc din canibalizare,asa ca sa nu ne mai gandim noi la block 70.Mai degraba sa luam de urgenta 1 escadrila sau 2 de mirage pana cand mai vin niste F16.Mai avem si optiunea Grpen care ar fi buna pt noi.Ma feresc sa fac pronosticuri.

      • In afara de declaratia lui Fifor, mai ai si alta sursa, credibila, care confirma ca SUA nu vrea sa ne vanda F16sh?
        Oficialii nostri zic ca cumparam acum F16 sh, ca avion de tranzitie, pe care le vom folosi pana prin 2035 cand trecem pe F35.Daca chiar se doreste cu adevarat ca in anul 2035, sa trecem pe F35, nu se justifica ca acum sa cumparam escadrile intregi de aparate noi de generatia 4.
        Stiu foarte bine ca oficialii nostri mint de ingheata apele, cand vor ei, fara scrupule.

        • In afara de declaratia ministrului apararii, cel mai informat om in chestiune?!
          Ma faci sa rad.

          • Pentru mine, politicienii nostri nu sunt credibili.Cu atat mai putin cei aflati la acum la conducerea tarii.Cine se aseamana se aduna.Nu sunt inregimentat politic dar daca as dori sa devin membrul unui partid, nu as opta pentru PSD-ALDE.Dar nici PNL, PMP, UDMR.
            Politicienii nostri spun ce vor ei ca sa se scoata pe ei si partidul lor.
            Am inteles.Te bazezi doar pe afirmatia lui Fifor care este foarte credibil, pentru tine.

            • Nu fi sarcastic pt ca nu e cazul. Si ambasadorul SUA a fost cam foarte rezervat pe subiect.. Il poti vedea pe youtube.
              Ideea e ca nimeni nu a confirmat ca s-ar fi primit vreun raspuns din partea SUA la cererea trimisa de partea romana.
              Dupa ce s-a tot trambitat ca urmatoarele F-uri vor fi din SUA, brusc, ofertele care s-au ”calificat” au venit din Israel si don Grecia. Grecia nici macar nu are A-uri, iar cele 40 de Netzuri scoase la vanzare nu sunt dorite de nimeni. Trage tu concluzia..

            • Fifor este mai credibil decat altii din simplul motiv ca a cam facut ceea ce a spus ca va face. Si nu a facut chiar putine.

  3. Reis@. Sì daca o sa am barba pana la glezna tot am sa ma bucur ca un copia, ce sa cer de la unu care isi doreste foarte mult ca armata romana sa devina armata.

  4. Parca e o „mica diferenta de pret”, fata de oferta initiala. Au primit discount? Au mai redus din materialele cumparate in prima faza, slovacii?
    Sau US are un pret pt. cine intreaba si unul pt. cine cumpara?

  5. Mda…avioane noi si extrem de moderne! Slovacii au putut, 1,6 miliarde nu-i deloc mult. Poate ii ambitioneaza si pe ai nostri sa cumpere aeronave noi. Noi vrem 36, din pacate vor fi tot sh-uri. Acum slovacii au cele mai moderne avioane de vanatoare din fostul pact de la Varsovia, aeronave peste cele poloneze, care si acestea sunt noi! ROAF trece in planul trei dupa ce fusese in planul doi-dupa polaci. In fine, sa nu murim de inima rea, sa cumpere mai repede alte F-16 si vom vedea ce contin, la ce standard sunt/vor fi aduse! Totusi, zgaltaie rau moralul stirea asta, trebe sa recunosc!

  6. Oameni seriosi, tara mica cu oameni destoinici, au intrat in zona Euro la multi ani lumina de altii, au fabrici de masini la greu, i-au luat fata inclusiv la verii lor cehi.

    Un plus pentru ai nostrii sa se gandeasca serios la o achizitie de block-uri noi-noute, nu jafuri.

    Inteleg achizitia SH-urilor MLU pana la un punct, sa completeze dreaq escadrila cu inca patru (4) buc. si apoi pa si pusi, de luat masini de sburat anti SU-27/34 cat mai noi, cum a propus Base cand era chef la Cotroceni.

    • „Cum a propus si Base”? Buna gluma…. In alta ordine de idei cred ca se mai poate lua o escadrila sh, apoi doua noi. Asa nu vom fi obligati sa cumparam toate avioanele odata….peste vreo 20 de ani.

    • Corect,felciitari slovacilor.Au guvern destept,au bani,au relatii.Noi cu saraciile si nevoile unora de a fura.

      Inca avem nevoie de 36 de avioane,sper ca nu sh-urile pline de praf din Israel (cum vor sa faca croatii).
      Fara presiune pe politicul corupt nu facem nimic.

  7. cum am mai scris,dacă trimitem la remat toate vechiturile din mapn le stricam schemele de personal.

  8. Primul pas este sa fi cat de cat in tema… Foarte greu pentru noi chiar si acest pas aparent banal…

    Oare cati din fosti ministri ai apararii de la noi inteleg ceva daca ii pui sa citeasca primul post asa in engleza?! (fragmentul de comunicat pus de Razvan)

  9. Slovacii n-au nevoie urgentă de Patriot, Himars, transportoare și corvete, probabil și elicoptere de atac, pentru că nu-s în prima linie, ca noi. Hai să nu aruncăm cu noroi tocmai acum, când avem antamate investiții în armament cum n-am avut niciodată.

    • @AdiT
      Slovacii nu au nevoie nici de Bl.70, doar ca prefera sa nu arunce cu banii aiurea pe chestii obsolete.

    • Capătu satului

      Mda slovacii n-au nevoie de nimik
      Ma gandesc totusi ca au ceva conducere militara
      Oameni care gandesc strategii militare
      Iar pe baza strategiilor vine si nevoie necesara la inzestrare

      La noi la inzestrare, afara de patriot si cateva radare, pe zona aero este un gol mare
      La noi nevoia militara este la plimbarea infanteriei, camioane, eventual la tancuri si ceva pusti
      Avem noi specialistii nostri pe strategie care vizează doar conflicte ca in ww1
      Cu mari mutări de infanterie, altfel nu se explica
      http://m.hotnews.ro/stire/22562384

      Nimeni nu spune ca nu trebuie sa ai masini, camioane, pusti, apc, tancuri, vapoare si ce-o mai fi
      Dar trebuie inceput cu avioane ca acolo avem gauri mari
      Si interceptoare supersonice, avertizare timpurie etc.
      Nu a trecut o săptămână de când viforu a declarat ca pe zona aero si naval avem cate o provocare in fiecare zi de la fratii rusi
      Iar saptamana trecuta au declarat englezii de pe MK ca interceptează avioane rusesti
      Dar fara conducere e foarte greu

    • Foarte corect.Romania nu isi permite financiar, sa demareze simultam mai multe programe de inarmare.

    • Slovacii sunt oarecum la fel de „in prima linie” ca si noi in sensul ca sunt vecini cu Ucraina si in apropierea unor baze pseudo-rusesti (considerand la noi Crimeea si la ei Belarusul). Noi suntem poate dezavantajati de invecinarea cu Marea Neagra care permite aeronavelor rusesti acces direct la spatial nostrum aerian si in plus reclama tehnica militara navala pentru noi. Nu au Patriot dar au in dotare (cu investitia anterioara de rigoare) S300. La trasportoare sunt poate intr-un stadiu similar ca si noi, respectiv vor sa ia Patria cat de curand (nu am idee daca au semnat sau nu, dar un google poate rezova dilema).

      • Daca ”prima linie” are 1000 de km, da, ai dreptate. 🙂
        E doar o figura de stil si nu reflecta distante reale.
        Am fost de mm ori in Slovacia, si au aia o durere de rusi de nu se poate. 🙂

  10. oameni seriosi
    si asa se face lista ca sa ai rata mare de disponibilitate – 14 avioane 16 motoare 16 radare etc sa iti poti permite sa le trimti la reparat
    la noi pentru fiecare fleshculetz tii avionul pe dreapta

  11. nu ați prins vestea buna pentru noi,reviziile le vor face la aerostar?

  12. până la urmă de ce durează așa de mult operationalizarea falconilor noștri?!
    deja e prea mult și tare mi-e că e o treabă neaoș românească la mijloc.

  13. Noroc ca tipa Trump la noi.

    Altfel cred ca fimiu care are 3 ani ar putea face scoala pe dubla mIG21….

    Nu est eposibil asa ceva.

    Ne batem singuri joc de noi.

  14. Ei noi mai tragem de niște miguri. Pentru 40 cu același opțiuni de arme, ar fi cam 4 miliarde.

  15. frumoasă poza din pagina principală,primele iubiri nu se uită niciodată.

  16. Ce tare e comentariul ala de pe link-ul de la defensenews, in care se zice ca si-a dat acordul DoD….

    Ce va trebe F-16, ca doar rusii vor sa va fie preteni, si nu va ataca. Si daca va ataca, oricum va bat cu o mana legata la spate, nici nu stiti ce v-a lovit. De ce va luati F-16, ca sa va indatorati la „Shylock” (pe cuvant ca asa scrie, eu n-am nimic cu evreii), mai bine ati lua MiGuri …

    muahaha

  17. Ehe astea 14 avioane chiar vor reprezenta o forta in mijlocul europei. Bravo lor, foarte important e sa fie zburate si pilotii foarte foarte, sau cum e prin piata FFFFFF bine antrenati.

  18. Eu citesc o sumà mai mare : 2,91 miliarde $, aproape dublu decât anuntat în titlu :

    The weapons package, worth an estimated $2.91 billion, could contain as many as 14 Block 70/72 F-16Vs, up to 16 General Electric F110 or Pratt &Whitney F100 engines and associated guns, radars, electronic warfare gear, and communications and navigation systems.

    It could also include a large number of munitions, including 30 AIM-120 air-to-air missiles, 100 AIM-9X air-to­ air missiles and 150 Joint Direct Attack Munition guidance kits.

    • Si in cazul polonezilor cu Patriot pretul initial era de 10,5 miliarde$…
      Dar 1,6 miliarde de euro pentru intregul pachet imi pare si mie foarte putin, incluzand aici pregatirea pilotilor si a tehnicienilor, plus pachetul de arme.

      Poate doar avioanele sa fie 1,6 miliarde de euro. Reuters vorbeste de 1,1 miliarde de euro pentru aparate.

  19. Herr Von Renn Weg

    Poate noi ne-am luat prima data niste sh-uri sa le surubarim fara emotii, sa nu ne speriem daca le ciocnim prin parcare la mall… si dupa ce invatam sa le birjarim, luam si unele noi! 😀
    Pe un ton mai serios, sper ca nefasta reaparitie a accidentelor combinata cu mana cea vanjoasa a unchiului Sam pusa in ceafa guvernarii, sa ne aduca decizia corecta de a cumpara suficiente avioane si noi! Problema nu e banii! Cresti bugetul armatei si mai mult, cresti procentajul bugetului statului, eficientizezi costuri, restructurezi niste molii pt ca sigur sunt… gasesti ceva de facut, numai sa vrei! Eu disper cand vad peste tot, in fiecare zi, o incompetenta stupefianta in tara asta!
    P.S. Poate ca unele cheltuieli semnificative nu sunt recurente… cum ar fi simulatorul, antrenamentul pilotilor (mi se pare ca am inceput sa il facem noi)… si la o cantitate de macar 24, poate iesim ceva mai ieftin…

  20. Ciudati rau slovacii astia…
    Bratislava nu poate fi acuzata de prea mult pro-americanism 🙂 , ba sunt chiar in relatii bune cu rusii, cu toate astea au ales tehnica de lupta americana, in doua contracte majore: UH 60M la elicoptere, acum F 16 V in cazul aparatelor multirol.
    In cazul avioanelor sunt chiar mai ciudati, Cehia are Gripen, solvacii cunosc foarte bine aparatul, se discuta serios despre o forta aeriana, daca nu comuna macar foarte similara si cu toate acestea au ales F 16.
    Croatii la fel, F 16 Barak si UH 72 Kiowa.

    Greu sa mai vii cu argumentul puterii politice americane, mai ales in cazul slovacilor care au si avantajul de a cunoaste Gripenul extrem de bine.

    • …..doar cu argumentul politic….

    • Poate ca nu sunt asa de ciudati slovacii – Sa isi ia acum Gripen C/D era cam naspa ca aparatul nu mai este la fel de actual ca acum 15 ani cand l-a selectat Cehia, s-au uitat la viitor, probabil au avut in discutie Gripen E/F si F 16 Block 70 ambele cu AESA si posibilitatea de a le exploata pe 35-40 de ani. Aici daca oferta americana a fost mai buna au luat-o pe aia ca pana la urma Gripen-ul si F 16 au cam aceeasi panoplie de arme micile diferente intre ele si armele specializate oricum nu le vor cumpara ca sunt pentru USA si aliatii strateggici din NATO ai USA.
      Asa poti juca daca faci un caiet de sarcini clar si deschizi o licitatie transparenta, cam asa au facut si polonezii cand si-au luat F16 – le-au cerut americanilor o oferta mai buna ca sa le ia avioanele si au obtinut-o.
      Noi am vrut din prima F 16 si nu ne-am uitat in jur si iaca rezultatul….
      Apoi la cat zburam noi pe an o sa tot operationalizam la cele 12 avioane pana in 2021….

    • Polonia, tara vecina cu Slovacia, dar si Romania, au si vor exploata in viitor, F16.Majoritatea tarilor NATO au in dotare F16.SUA care este principala forta in cadrul NATO are tot F16 in dotare, alaturi de alte modele de avion.Un motiv supersuficient pentru ca Slovacia sa opteze pentruu F16.

    • Ce au facut ei se numea odata „amenda onorabila” Aduca un fel de autocrituca ‘cu staif’.

      Tocmai pen’ca’s dubiosi trebuira sa cumpere astea.

  21. Am vrut ieri sa scriu, la cald, cât de prosti suntem ca am luat sh și alții iau block 70 noi nouțe.
    Dupa 20 de ani, (nu pun și anii 90, atunci pentru intrarea în Nato s-au mai făcut câteva programe) în care nu s-a făcut mai nimic pentru armată, acum avem atâtea de modernizat /înlocuit încât pur și simplu trebuie sa faci și compromisuri în anumite părți. Acum e de discutat dacă în aviație trebuie făcut vreun compromis. Dacă ar fi după mine, nu.
    Pe de alta parte noi nu mai avem basic-ul, și aici se vede din licitația pentru camioane.
    Ceea ce mă îngrijorează este ca și acest compromis de a lua F16 sh nu pare sa aibă o finalitate.

  22. alecu machedon

    Asta inseamna sa fii mafiot:

    http://va.newsrepublic.net/s/hMfUpR

    • Interesant. Poate si Armata va fi superior in raport cu tot ce misca si vor renunta si la el. Pe principiul, e atat de bun ca nici nu mai are rost sa il facem. Tare oricum. 🙂

      • Fifor zice ca rusii ne tot forteaza spatiul. Noroc cu EF britanice.
        Poate se forteaza si o escadrila noua de Bl.70..
        Rusii au citit ca Lancerele sunt blocate la sol si ce si-au zis, acum e momentul, hai sa le testam Soimii.. ?

      • Zice ca, pe langa alea 4 Typhoon, mai putem veni si noi cu niste Soimi.
        De venit, putem veni, dar nu stiu cand vom putea ajunge..
        Pare o gluma de 1 aprilie faza cu Soimii patriei.

  23. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22565568-cinci-avioane-16-vor-cump-rate-portugalia-finalul-anului-ministrul-rii-mai-vrem-apoi-36-avioane-adresat-mai-multor-state-care-dotare-16-care-pot-disponibiliza.htm

    tot SH-uri…nu inteleg de ce

    OK, vor F-35 si probabil vom avea dar ce ne-ar impiedica sa avem si F-16 pentru suport/linia a doua si politie aeriana mai ieftina, sa nu uzeze avioanele mai bune?

    • Stai la coadă, io am zis primul. 🙂

    • capatu satului

      e simplu,
      peste se curata de la cap la coada,
      avem noi specialishtii nostrii la conducere care nu vor decat avioane sh,
      daca imi amintesc bine pilotii militari spuneau ca vor avioane noi in urma cu mai mult timp,

      inzestrarea de la polonezi zice ca e mai scump avionu vechi (cost intrertinere, durata de viata, cost upgrade, etc) decat unu nou, asa ca ei au luat f 16 cd
      slovacii f16 bl 72

      noi la o conducere prin minister care o avem
      si la smg-u, smaa, etc, vedem rosu cand auzim de avioane noi,
      noi vrem tehnica noua doar la fortele terestre si navale,
      eventual la navale de amanat cat se poate ca sa nu mai fie nevoie,

      doar asa se explica ca luam camioane noi, vrem corvete noi, submarine, etc,
      dar avioane militare supersonice doar third hand,
      https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22565568-cinci-avioane-16-vor-cump-rate-portugalia-finalul-anului-ministrul-rii-mai-vrem-apoi-36-avioane-adresat-mai-multor-state-care-dotare-16-care-pot-disponibiliza.htm

      interesant ca se pare ca si restu 36 f 16 trebuie sa fie tot cu dosaru de pensie bagat,
      poate nu stie la minister diferenta dintre tehnica noua si cea veche,
      sau poate o fi incurcat unii avioanele cu sticlele de bautura si isi inchipuie ca daca la coniac pretu creste cu trecerea anilor, cine stie poate si al avioane cresc performantele cu trecerea timpului,
      sau poate cum zic unii or fi tradatori care nu vor sa-i supere pe fratii rusi – dar io refuz sa cred asa ceva

      • Io sunt mai oprimist. Cred ca americanii ne lasa sa ne facem damblaua cu portughezii, apoi ne vor sugera ca, ce e nou e ceva mai bun.. 🙂

    • Pai avioanele acestea vor completa escadrila existenta; care la final va avea nr. de avioane conform orbat-ului actual. Acum sincer mai bine sa doteze o escadrila cu acelasi tip de avion (evitanduse cosmarul logistic); urmand ca apoi sa se chinuie sa asigure cei 1.5 piloti pentru escadrila.
      In paralel ar trebui sa asigurare minim 120-140 ore de zbor pentru TOTI pilotii escadrilei.
      Cat despre celelalte 3 escadrile; fiecare din noi spera ceva/altceva. Eu sper ca de la anul sa inceapa achizitia escadrilei no 2; cu sperante mari pentru F16 block52…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *