Societatea Ornitologica RuMil prezinta din nou…

…stiri cu zburatoare (cu aripa mobila de data asta).

 

Airbus Helicopters e cu catel si purcel la Eurosatory 2014, prezentandu-si  mandretea de EC645 T-2, care, dupa cum stiti, spre frustrarea colegului M.C ce mi-a semnalat stirea (ok, puneti la socoteala si salivarile mele la gramada cu ale lui Marius Zgureanu), a fost de curand achizitionat de Germania pentru trupele sale speciale (Kommando Spezialkräfte), primele aparate fiind livrate anul viitor; in acelasi timp, Airbus isi freaca mainile gandindu-se la contractul american cu privire la noi aparate UH-72 Lakota.

EC645T2 2014-06-16_jpw_eurosatory

Defense-Update, AviationWeek

 

Sikorsky Aircraft Corp. a anuntat ca lui S-97 RAIDER…i s-au aprins luminitele! Mai pe intelesul americanilor: Power On!..semnalizand instalarea cu succes a sistemelor avionice (displayuri, unitatea de control a acestora cat si…sigurantele), un pas extrem de important pentru finalizarea constructiei celor doua aparate demonstratoare ale implementarii tehnologiei X2. In urmatoarele saptamani se vor realiza proceduri de acceptare a testelor pentru restul sistemelor avionice, electrice si de control ale zborului.

Raider_Power_On

 

Sikorsky

 

Hindustanezii i-au usurat la buzunare pe cei de la Finmeccanica cu 228 milioane euro datorita neintelegerilor pe Gorgonzola bani cu privire la contractul anulat de AW101 dar si semnarea contractului cu China.

aw-4301-4_zpsb28a6685

DefenseNews

 

Ca tot vorbim de „piei rosii”, IAF (ale lui Bharatu’, nu „alesii” de la Mediterana) sunt pe cale sa comande inca 39 AH-64D Block III Apache pe langa cele 22 deja contractate.

AH-64 10460897_1409051126050388_5261217147399270926_o

DefenseNews.in

 

Thales-UK (de fapt…Belfast) a castigat contractul de echipare a elicopterelor AW159 Wildcat cu Lightweight Multirole Missile (LMM), numai buna de scufundat chestii plutitoare dubioase de dimensiuni „acceptabile „.

ORD_LMM_FASGW-L_AW159-SCMR_and_AH1_Apache_Thales-UK_lg

DefenseNews

 

Si una din tara Campionatului Mondial du Favelas, Fortele Navale Brazil-Bikineze tocmai au receptionat primul EC725 construit local, modelul ajungand in acest moment la 12 aparate in cadrul Fortelor Armate Amazoniene, primele 11 fiind produse de  artistii „formely known as Prince Eurocopter”.

EC725_Brazil_Navy_FR

Jane’s

4 comentarii:

  1. Pentru uz naval parca tot pe EC635 as merge. E mai compact iar in varianta drona e priceless.

    • Da, EC-635 este putin mai compact si are o masa utila ceva mai redusa decat a EC-645, pentru un echipaj tot de 8+2 persoane max.

      EC-635 EC-645
      lungime 10,2m 13m
      inaltime 3,62m 3,45m
      diametru rotor 10,2m 11m

      Raza de actiune si viteza sunt similare, insa EC-635 are motoare ceva mai puternice, la o masa gol de 1,445t si una max. de 2,9t:
      2 × Pratt & Whitney Canada PW206B2 turboshaft engines, 609 kW (817 hp)
      fata de EC-645/UH-72 Lakota, la o masa gol de 1,8t si una max. de 3,58t:
      2 × Turbomeca Arriel 1E2 turboshafts, 738 shp (551 kW) each

      Aceasta duce la o viteza ascensionala de 10,9m/s si un plafon maxim de 6100m mai mari pt. EC-635 fata de EC-645: 8,13m/s respectiv 5800m.

      • EC-645 T2 are 4m inaltime. Uite aici datele, pe site-ul producatorului:
        http://www.airbushelicopters.com/site/en/ref/Characteristics_895.html

      • Eu am un fix cu EC-635 drona. De fapt si ei il prevad si in varianta UAV dar ceva de genul: elicopterul produs pentru control uman si completat cu mecanisme pentru control de la distanta.
        Ce spun eu se refera la eliminarea scaunelor, inlocuirea suprafetelor vitrate (parbrize, usi etc) cu panouri din fibra de carbon, mult mai usoare, inlocuirea bordului cu un bloc C3I, simplu si compact. In felul asta castigi la sarcina utila (probabil vreo 250-300kg) ceea ce-ti permite ca, dupa montarea pachetului de flotabilitate, sa ramai la o sarcina utila de cca 1400 kg.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *