Știri cu RoNavy

Exercițiu NATO

Forţele Navale Române vor participa, în luna martie, la exerciţii navale în Marea Neagră, alături de gruparea navală NATO Standing Maritime Group-2 (SNMG-2), cu fregata Regina Maria, având la bord un elicopter Puma Naval. Vor avea loc exerciţii comune, pe mare, cu nave militare din Bulgaria şi Turcia, precum şi cu alte nave şi aeronave militare româneşti.

RoNavy 03051

Participarea fregatei Regina Maria la acţiunile grupării navale SNMG-2 din Marea Neagră reprezintă contribuţia României la pachetul de forţe puse la dispoziţia NATO şi are ca scop întărirea încrederii şi dezvoltarea interoperabilităţii între aliaţi.
Gruparea navală NATO SNMG-2 este una dintre cele patru grupări navale multinaţionale ale Alianţei, fiind o forţă maritimă integrată, permanentă, gata de acţiune în timp de pace sau în situaţii de criză.

SNMG-2 este comandată de către Contraamiralul Brad Williamson (SUA) şi este formată din crucişătorul american USS Vicksburg (CG 69), nava comandant a grupării, fregata canadiană HMCS Fredericton (FFH 337), fregata turcească TCG Turgutreis (F 241), fregata italiană ITS Aliseo (F 574), fregata românească Regina Maria (F 222) şi nava auxiliară germană FGS Spessart (A 1442).

Misiunea SNMG-2 în Marea Neagră a fost planificată din anul 2014 şi face parte din Planul cu principalele activităţi ale Forţelor Navale Române, având ca obiective menţinerea ridicată a nivelului de instrucţie al marinarilor militari români şi asigurarea încrederii între naţiunile aliate în regiune.

RoNavy

Misiune de intervenție pe mare

Două nave militare şi un elicopter Puma Naval au executat o misiune de căutare/cercetare navală și aeriană pe mare, în largul Mării Negre, la solicitarea Autorității Navale Române. Pescadorul „Cormoran 2”, cu cinci persoane la bord, a pierdut legătura radio cu autorităţile române, ieri dimineață, când se afla la o distanţă de 45 mile marine travers de Tuzla. Imediat, două nave purtătoare de rachete, care se aflau pe mare, executând misiuni specifice, au fost trimise în locația indicată, iar un elicopter Puma Naval al Forțelor Navale Române a primit ordin să se pregătească pentru a pleca în misiune de cercetare aeriană.

RoNavy 03052

Nava a fost găsită, în derivă, la o distanţă de 53 mile marine (aproximativ 95 km) travers Constanţa. Echipajul nu a solicitat ajutorul autorităţilor pentru remorcare, evacuare sau asistenţă medicală, nefiind nici o persoană rănită. Pierderea contactului radio cu Autoritatea Navală Română s-a datorat problemelor tehnice, apărute în timpul marşului, la motoare şi la diesel-generatoare. Nu a fost afectată flotabilitatea navei, echipajul încercând să-şi remedieze defecţiunile cu mijloacele bordului.

Apoi, elicopterul şi navele militare ale Forţelor Navale Romane si-au continuat activităţile, conform programului de instrucţie.

RoNavy

Salonul Nautic Internațional București

Forțele Navale Române sunt prezente la Salonul Nautic Internațional București, ediția a VII-a, care are loc în perioada 4-8 martie, la ROMAERO Băneasa, București. Vizitatorii standului nostru pot vedea vehiculul subacvatic telecomandat, care a fost realizat de către o echipă de cercetători și studenți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” și a fost premiat cu medalia de aur la EUROINVENTICA, hărțile de navigație și alte produse pentru navigatori, realizate de Direcția Hidrografică Maritimă.

RoNavy 03053

De asemenea, studenții academiei navale constănțene și elevii militari ai școlii de maiștri a Forțelor Navale prezintă oferta educațională a învățământului militar de marină. Militarii de la Școala de Aplicație din Mangalia își prezintă lucrările de matelotaj, noduri și împletituri marinarești, realizate cu multa migală și măiestrie.

Programul de vizitare: joi, 5 martie, orele 10.00-18.00; vineri și sâmbătă, 5 si 7 martie, orele 10.00-19.00, iar duminica, 8 martie, orele 10.00-18.00. Vă așteptăm!

RoNavy

39 de comentarii:

  1. Cu ce mama lu’ proces verbal om participa noi la exercitiile alea neavand nimic instalat pe copaile alea britanice, numai Dumnezeu stie!? Doar ardem gazul de pomana. Cat despre gruparea aia a NATO din care facem parte si noi, ma bufneste rasul rau de tot. Voi va imaginati o situatie de criza in care primul lucru pe care-l fac romanii si bulgarii e sa trimita fregatele lor spre stramtori, cat mai departe de rusi, sa nu le scufunde aia? Suntem de rasul lumii si alta nu! Trimiti fregatele pe mare si tragi cu rechete de mana si torpile aruncate de pe punte. Basca ca mai ai un submarin care in floarea varstei si plenitudinea capacitatilor sale, a fost retras la cheu ca nu i-ai cumparat beterii. Tocmai acum s egandesc ca n-ar fi rau sa-l repuna pe chisere, numa ca acum mai trebuie si modernizat nitel…mai mult! Pai pana acum ce a dracului au asteptat, bai, frate? Fortele navale romene? Mai degraba copaile plutitoare romane! Au putere de foc mai mica ca in al II-lea Razboi Mondial. Vai de mama noastra!

    • Submarinul ala nu mai poate fi reparat decat pe sume exorbitante.
      In plus un submarin este inutil daca nu ai suprematie aeriana. Aviatia este inamicul nr 1 al submarinelor si nu stiu cum ii vom asigura supravietuirea cu 12 f16 avand in vedere ca alea 12 trebuie sa apere si restul teritoriului tarii.

      • O nava de suprafata este mai usor detectata de un avion militar si este mai vulnerabila in comparatie cu un submarin mai ales daca acesta este de ultima generatie.

        • O nava de suprafata echipata corespunzator este o umbrela anti-aeriana! Un submarin este complet expus in fata elicopterelor vanatoare de submarine.

    • Daca type 22 cu Otobreda 76 (120 rpm) au putere de foc mai mica decat distrugatorul cu 5 tunuri de 120, e discutabil. Oricum e jalnic pentru anul 2015.
      Dar singura stire despre fregatele noastre pe care sunt interesat sa o citesc e ca li se instaleaza o aparare anti-racheta redundanta (rachete anti-nava nu e asa urgent).
      O optiune interesanta ar fi Barak 8, dupa dificultatile initiale de dezvoltare se pare ca indienii sunt satisfacuti de sistem si ar putea fi mai ieftin decat cu ESSM (si cu bataie mai mare).

  2. Off topic.
    Comandantul trupelor americane din Europa, generalul Ben Hodges, afirma ca Rusia incearca sa detina controlul asupra gurilor Dunarii, ceea ce i-ar oferi o pozitie de forta asupra economiilor sud-est europene, potrivit The Daily Telegraph.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19556861-gen-ben-hodges-sua-vladimir-putin-incearca-detina-controlul-asupra-gurilor-dunarii-traian-basescu-confirma-analizele-noastre.htm

  3. http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Vicksburg_(CG-69)
    Incep cu asta: un crucisator din clasa Ticonderoga – asa numita clasa ‘cosmarul lui Putin’ se afla in area Neagra…
    Declaratiile americanilor au un substrat greu… SUA urmeaza sa livreze Ucrainei echipament militar si pregatire… La cite tratate au cu rusii, au sa sara ivanii de fund in sus, ca nu o sa le mai respecte. Deja a spus John Kerry ca rusii l-au mintit, madam Nuland a vorbit de invazie militara ruseasca in Ucraina – ce mai, rusii nu mai isi respecta angajamentele militare.
    Ce tratat de pe lumea asta o sa-i mai oblige pe americani sa nu stationeze in Marea Neagra mai mult de3 saptamini, cu maximum 15.000 de tone?!
    Rusii nu mai respecta tratatele START, americanii nu mai respecta Montreux-ul – ceea ce, pentru flota rusa din M.N. inseamna game over…
    Nu putin important, americanii au mai fost pe aici, dar erau cu ‘mentinerea pacii’. Acuma vin dupa un ‘warrior’ cu britanicii si o certificare de buni… lansatori de rachete…
    http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=84721
    Pina acuma miriiau rusii incoace, acuma au sarit cit casa, cind au aflat ca vine USS Vicksburg. Si nu mai trimit suhoaie pe deasupra lor, sa isi dea demisia cite 27 de seamani la fiecare trecere…
    Rusii au crezut ca, nerespectind nici o regula, o sa isi faca damblaua, ca in 2008, in Georgia. De data asta, si-au dat singuri cu firma in cap, pentru ca o sa inceapa si americanii sa nu respecte reguli. Iar Montreux-ul asta facea, consfintea rolul flotei rusesti asupra Marii Negre.
    Ca un necunoscator, nu stiu mare lucru despre frecatele 22; mie personal imi plac, desi stiu ca sint generatie ’80. Dar stiu sigur ca, pe 5000 de tone, poti pune multe chestii daca ar fi cazul, mult mai mult decit pe 2 sau 3000 de tone.
    http://en.wikipedia.org/wiki/New_START
    http://en.wikipedia.org/wiki/Montreux_Convention_Regarding_the_Regime_of_the_Straits

    • Ai perfecta dreptate , era cineva prin zona care afirma ca in europa este limitata folosirea rachetelor de croaziera si ca daia nu o sa poata turna Amerloci 1000 de tomahawk in 24 de ore in capul rusilor , cum sta treaba americanii sunt obligati de dumnezeu sa respecte tratatele iar mujici au liber sa incalce toate tratatele , defapt pe asta se bazeaza Rusia in razboi cu America , eventual americanii sa-si scufunde singuri toate copaile astea foarte prost inarmate , Rusia exceleaza doar la jocul dublu , nu respecta nimic dar tipa ca din gura de sarpe sa nu incalce altii tratatele , ceva in gen perversa de pe targul ocna

      • bre, timpul si spatiu ie relative acuma, ca si tratatele…
        acuma poti sa le torni topoare in cap la maidanezi respectand toate tratatele…
        e suficient sa le lansezi de dincolo de stramtorile turcoaicelor 🙂
        cum la fel poti sa duci un carrier group tot dincolo de stramtorile turcoaicelor si acoperi toata zona de interes pana in Ukraina sau Sevastopol…

    • Deci femei tinere, singure si disponibile nu, rachete anti-nava nu, SAMuri area-denial nu, CIWS nu, Regina Maria e cam batrana, largita si cam lasata…asa ca ce dracu sa faci pe pagina lor de feisintrebuci…
      Razvane, ma dezamagesti 🙂

      • @gsg9 .Cum ce sa faci pe pagina lor?
        Sa intri si acolo cu comentariile tale pline de miez si sa le arati calea cea dreapta si adevarul care doare !
        Poate ala de administreaza pagina are vreun var care are vreun unchi care e preten cu cine trebuie si vrea sa mai armeze flota si cu ceva contondent, nu doar care pluteste!
        Stii cum se zicea 🙂 ”minti-ti,minti-ti, ceva tot ramane!” Streseaza-i pe comandirii aia de flota si pe pagina lor , nu mai enerva lumea pe aici spunandu-ne ceva ce stim cu totii si luandu-ne si ultima speranta!
        Defetistule ! 🙂

        • ce defetist bre, azi am postat numai chestii absolut absolut pozitive, ia si citeste-ma 🙂 , doar ca pe feisintrebuci asteptam si eu niste prospaturi ceva 🙂

  4. Iauzi ce auzii recent si ma mir : cica nea Kucima a pastrat , cu stirea rusilor si cu complicitatea tacita a lu america vreo 5 focoase nucleare din care au ramas cu 4 ca unu e la separatisti !
    Si cica c-am asta e motivu pentru care rusii nu se grabesc sa ia Kievul sub senile.
    Cine mai are info despre subiectul asta si cat de credibil este?
    Ca personal mi se pare o tampenie sa renunti chiar la toate focoasele asa pur si simplu.Mult mai inteligent e sa pastrezi cateva pentru zile negre!

  5. Citez: „Militarii de la Școala de Aplicație din Mangalia își prezintă lucrările de matelotaj, noduri și împletituri marinarești, realizate cu multa migală și măiestrie.”
    bre, suntem în secolul XXI, sau mi-a luat-o mie ceasul înainte???

    • Migală și măiestrie mai-draga sharky 🙂
      Astea ie importante…ancorati acolo în sinergia faptelor, fără a eluda meandrele concretului…

      • Pai este parte a antrenamentului special pe care-l primesc musii pe bricul Mircea: lectia no. 1, ce noduri se fac pentru legarea securizata a sireturilor la pantofi. 🙂
        Serios acum, sunteti rai. Nodurile sunt o parte importanta a traditiei marinaresti. Si cum trebuiau sa puna ceva pe masa, si n-aveau altceva, las’ ca merge si asa! 🙂

  6. Daca ati fi stat de vorba cu un marinar ati fi aflat ca astea reprezinta ABC-ul marinariei. Poate ii dam noi acum cu AEGIS cu COGAG etc etc dar nodurile si impletiturile astea de faceti voi bascalie gratuita isi au rostul lor. Sper sa intalniti unul din astia de radeti voi de ei si sa va dea sa desfaceti un nod marinaresc. Faptul ca marina ca intreaga armata este intr-o stare jalnica nu trebuie sa ne impinga spre exagerari tembele. Aceste „impletituri”sunt inceputul pregatirii in toate marinele lumii probabil singura marina unde nu se invata asta fiind marina nepaleza.

    • Pai asta ziceam si eu: nodurile sunt parte a traditiei marinaresti. Ca nu mai ai nevoie de asa ceva pe puntea unei nave moderne, asta e cu totul si cu totul alta discutie. Din putina mea experienta de marinar wanna be poti sa-ti spun ca nici pe puntea unui velier modern nu prea mai ai ce sa faci cu nodurile… Totul e pe vinci, scripeti. Nici tacheti nu prea mai sunt in numar mare… Noduri eventual mai faci cand legi barca de babalele de la cheu sau mai iei la remorca cate o gonflabila ceva.
      Asa ca da, nodurile isi aveau rostul lor indeosebi pe vremea lui HMS Victory a lui Nelson sau pe Cutty Sark.
      Mai stiam si eu cateva noduri dar le-am cam uitat ca n-am avut ocazia sa le folosesc.
      Exagerari tembele… Nu cred ca e cazul.
      Marina nepaleza… Nu stiu de marina nepaleza, dar, ca fapt divers, pot sa-ti spun ca la Dej exista capitanie si emit permise de navigatie pentru barci de agreement pana in 24 de metri. Pe acelasi principiu nu vad de ce nu ar fi si o marina nepaleza…
      Bascalie gratuita… pai tocmai ca-i gratis 🙂 Apoi ca cetatean cu impozitele la zi pot sa fac bascalie de orice mi se pare ca merita sa fac bascalie.

      • Adica poti sa-ti bati joc de orice fie ca merita fie ca nu merita pentru ca esti tu platitor de taxe.
        „Noduri eventual mai faci cand legi barca de babalele de la cheu sau mai iei la remorca cate o gonflabila ceva.”
        Tu esti marinar wanna be cum te caracterizezi. Iti recomand ceva simplu incearca sa vorbesti cu un marinar adevarat nu cu cei de la capitania Dej sau cu un maistru de marina si poate te lamureste el. Asta ca sa nu fiu acuzat ca ma pricep la toate. Si dupa aceea poate te mai gandesti la mistouri de platitor de taxe.
        Te-ai intrebat vreodata de ce toti aspirantii la grade in marina in marinele lumii isi incep ucenicia pe veliere (adica nave de la brick in sus nu barci de agrement cu panze). Crezi ca cei de pe Amerigo Vespucci fac impletituri doar de dragul unei traditii desuete? Dar rusii de pe Sedov,Mir (astia au chiar multe veliere), dar americanii de pe Eagle (care nu este nava scoala), dar germanii de pe Gorch Fock II ??? Nu mai intreb de Mircea pentru ca deh fac lucruri de care noi ca platitori de impozite credem ca ii putem lua in ras. Din nefericire pentru cei ce cred ca odata cu aparitia vinciului nu mai ai nevoie de noduri si impletituri pe navele aceste si pe altele exact asta se invata.
        Poate ti se pare un pic prea vulcanica reactia mea dar poate te gandesti ca oamenii aia nu merita sa fie ironizati pentru ca isi fac meseria iar impletiturile de care razi nu reprezinta grosul pregatirii lor. Cred ca cel mai bine ti-ar putea explica un maistru militar ca tot suntem pe domeniul military. Incearca undeva pe la Dunare sau la flota de mare, nu cred ca cei de la flota Somesului au prea multa experienta in domeniu.
        Ma gandeam acum, retrag ironia de mai sus cu platitorii de taxe. N-are nici o legatura una cu alta.Poti sa intelegi necesitatea unor asemenea lucratisi fara sa fii rautacios in mod gratuit. Daca este vorba despre noduri si facem bascalie de ele uite o trmitere la noduri: http://ro.wikipedia.org/wiki/Nod_%28marin%C4%83rie%29 .
        Lasam la margine lucrarile decorative care sunt parte a matelotajului insa realizarea lor presupune si exersarea lucrului cu materialul in cauza.
        Uite si lucrul cu parama:
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Matisire
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Par%C3%A2m%C4%83

        Acum daca te simti atacat, scuze, nu am intentia sa deschid un conflict atat doar ca uneori ma deranjeaza bascalia de dragul bascaliei.

        • Bre anla’shok. Daca ai citi comentariile mele cu mai multa atentie ti-ai da seama ca in general nu-mi dau cu parerea fara a sti ce vorbesc si comentez echilibrat.
          N-am nimic cu marinarii dar aici vorbim de o expozitie, deci o actiune de PR. Iar aici niciodata n-am stat prea bine.
          Daca ti-am spus ca sunt marinar wanna be este pentru ca n-am reusit sa-mi iau permisul de navigatie din lipsa de timp nu pentru ca ambarcatiunile mi-ar fi complet straine.
          Eu vorbesc din experienta tu de pe wiki.
          Ucenicia marinarilor militari se face pe veliere din alte motive decat cele enumerate de tine…
          Iti admir entuziasmul si nu ma supar chiar daca ai confundat o contramasura cu o bomba AS. 🙂
          Toate bune!

          • Eh am facut o greseala. Sigur ca nu te superi ca nu era contramasaura ta. Si sigur ca nu fac ABC -ul marinariei pe veliere ca sa invete noduri dar asta face parte din pregatire. Despre wiki scuza-ma ca nu ti-am trimis poze cu mine tragand de parame dar linkurile in cauza iti arata de ce unele ironii sunt degeaba. Si crede-ma altfel vezi viata pe apa de la munte cand vii si faci un pic de yachting si altfel cand traiesti langa ea.

  7. Bre, nu am nimic împotriva tradițiilor armelor, dar părerea mea este că timpul ăla pierdut cu măiestria și migala ar putea fi folosit pentru scopuri mult mai bune. Învățarea lucrului cu mujloacele radio, folosirea mijloacelor de stins incendii de pe nave, învățarea utilizării mijloacelor de foc de pe nave, et. whatever le-ar putea fi mult mai de folos în meserie decît împletiturile alea. Asta a sunat cum sună la pifanterie 6 ore pentru învățat numerotarea dinților de pe baioneta… Priceless&useless!
    Părerea mea, hîc..

    • Apropos de stingerea incendiilor si de traditii. Din cate stiu eu astia folosesc canoniera Stihi pentru astfel de exercitii de vitalitate pe mare. In loc sa o transforme in nava muzeu, asa cum fac toti ceilalti oameni civilizati. Ma intreb, nu e mai simplu sa farmeci un pusti sa devina mariner printr-o vizita la un astfel de muzeu decat aratandu-i niste noduri?

    • Sharky, chestiile de care vorbesti tu nu se fac all time pe durata scolarizarii. Daca vrei dupa deprinderea ABC-ului intra in categoria activitatilor extrascolare. Le deprind , le stapanesc dupa care le exerseaza periodic in activitati de genul asta, asta daca nu sunt pe nava sa le foloseasca si practic destul de des. Si pentru Nicolae am mari indoieli ca nu se fac noduri si impleturi chiar si pe barcutele dotate cu scripeti si vinciuri ( de fapt precursori primitivi ai minunilor in cauza se foloseau inca de pe vremea cand panzele erau principalul mijloc de propulsie).

      • Activitatea de matisire a paramelor a ramas fara obiect de cand toate manevrele velierului sunt trecute prin vinciuri. De altfel un raspuns pentru asta gasesti in propriul tau link. Da, te poate ajuta daca ai un incident pe mare, la mare departare de magazin.

        • Pai in caz de incident in larg mai faci o ironie doua si se rezolva.

          • Pai da, se cheama haz de necaz! 🙂 Si vad ca desi nu vrei sa deschizi un conflict iti place foarte mult sa ai ultimul cuvant! 🙂 Si mai vad ca desi ti-am explicat clar ca fac bascalie doar acolo unde in opinia mea merita si ca bascalia nu are de-a face cu nodurile si cu munca marinarilor tu imi scoti afirmatiile din context si tragi concluzii pripite, cum ar fi de exemplu aceea ca as fi de la munte (sper ca am inteles bine). Iar cu marinari (prieteni foarte buni) si maistri militari am vorbit, chiar si cu capitani de cursa lunga dar asta chiar nu are relevanta aici. Iti doresc succesuri si impliniri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *