Chiar dacă subiectul celorlalţi combatanţi la Marea Neagră este oarecum tangenţial seriei submarinelor româneşti, mi-am dorit foarte mult să-l abordez. Este vorba, bineînţeles, de submarinele de buzunar italiene şi de Flotila 30 germană. Astăzi despre Flotila 30.
Flotila 30
După cum spuneam în primul articol al seriei, la începutul celui de-Al Doilea Război Mondial, Axa beneficia de un singur submarin în Marea Neagră, „Delfinul”. În total, „Delfinul” a executat nouă misiuni, ultima încheindu-se în data de 3 iulie 1942, dată la care submarinul şi-a încheiat cariera operativă.
Atribuţiile sale aveau să fie preluate din octombrie 1942 de submarinele Flotilei 30 germane – şase unităţi ale clasei IIB, venite pe Dunăre în două etape. Înaltul Comandament german a luat hotărârea în aprilie 1942, cu scopul declarat de a împiedica transporturile sovietice pe mare în favoarea Frontului de Sud.[1]
În acest context, nu pot să nu remarc cât de tare ne-au încurcat în cel de-Al Doilea Război Mondial prevederile Convenţiei de la Montreaux…
Pentru continuarea articolului vă invit să intraţi pe rnhs.info
Enjoy! 🙂
Foarte bun articolul, multumesc, l-am citit cu nesat la publicarea pe rnhs…
De luat aminte: „De altfel, germanii au constatat că tacticile utilizate în Atlantic sau în Mediterana nu puteau fi aplicate cu succes şi în Marea Neagră datorită condiţiilor diferite….”
Un articol f. interesant ca intotdeauna….
Va propun in atentie,clasa xxiii ,germana,din al 2-lea razboi.
O sa incerc o traducere aproximativa din engleza:Spre deosebire de tactica atacarii convoiaielor in O. Atlantic,o tactica de mare succes a fost atacarea locului de formare a convoaielor,punctele de sorire/plecare,ptr a evita escortele antisubmarin din ce mai numeroase si eficiente. Type XXIII, special conceput ptr zonele costiere,agil si versatil ,asemeni varul sau Typ XXI,a fost dotat cu baterii de mare capacitate ptr maxim de viteza in operatiunile subacvatice.O constructie dublu-corp,prefabricata in 4 sectiuni,avind dispuse in corpul interiorr de presiune:baterii,tancuri de balast si combustibil,chioscul a fost redus la minim,doar citeve tambuchiuri si alte tevi(fitings) ”stricau” forma hidrodinamica.O rezerva de floatabilitate f. mica de 24tone,ptr scufundari de urgenta de doar 10sec.O caracteristica f. utila ca masura de protectie la superioritateea aeriana a aliatilor.Ca paranteza un submarin oceanic,Kilo de exemplu in jur de 1 minut…
TYpe 23 a fost dotat cu o elice de diametru mare,ptr o eficienta sporita,prezenta datorita chioscului f mic o siluieta f mica pe mare.
Dotat doar cu 2 tuburi lanstorpile,fara reincarcare,variantele ulterioare a fost crescut numarul la 4 tuburi.Putea lansa atacuri mortale ,beneficiind de un sonaar pasiv de calitate f. buna.Cel mai celebru susces a fost pe dta de 7 mai 1945,cind U2336 ascufundat 2 nave comerciale escortate in rada Firth of Forth,cu peste 900 de victime,atac tinut secret de catre englezi.S-au folosit 2 torpile trase de la circa 500m ,folosind doar sonarul pasiv.62 de unitati au intrat in serviciu,din fericire mult prea tarziu.
Specification Type XXIII Type
Displacement: 232 tons surfaced-la suprafata si 256 tons submerged-in imersiune Dimensiuni: length 34.10 m ( 112 ft 0 in); beam 3.00 m (9 ft 10 in); PESCAJ 3.75 m (12 ft 3 in) .Propulsie: La ssuprafata-motor diesel 580 bhp (433 kW) si in imersiune motor electric600 hp (447 kW)
-Sau motor electric ptr navigatie Stealt-mode de 35 hp (26 kW) to one shaft Viteza: suprafata 10 kts and submerged 12.5 kts on main electric motor or 2 kts on creeping electric motor Range: surfaced 2500 km ( 1,555 miles) and submerged 325 km (202 miles) at 4 kts Armament: two 533-mm (21 -in) torpedo tubes (both forward) with two torpedoes .Echipaj 14 persoane.Autonomie 3-5 zile.
Va rog sa facem in exercitiu de imaginatie,sa-ldotam cu tehnica moderna la nivelul sec21…
Astept sugestiile d-vtra.
cred ca exista exercitiul ala de imaginatie. ii zice Andrasta, parca.
@ popey,
Nu se poate dota cu tehnica sec 21.
Cel pitin nu pe roMilitary. In sec 21 trebuie sa fie in submarin de 1500-2000to nu de 200-300to. Nici macar de 600-800to.
Deplasamentul e prima conditie.
🙂 🙂 🙂