Lui Gabriel Leș ar trebui să-i fie rușine pentru acest început de mandat ca ministru al apărării. A încercat, și încă încearcă, să destabilizeze Armata Română prin manevre imbecile. Vrea să scape de șeful SMG, generalul Nicolae Ciucă, să scape-cred eu-și de generalul Uifăleanu (șeful Statului Major al Forțelor Terestre), a blocat achiziția celor patru corvete printr-o manevră sinistră și, una peste alta, poate că ar fi timpul ca Șeful Statului Major General să ordone gărzilor să nu-l mai lase dracului să intre în minister.
Dar să le luăm pe rând:
1- Scandalul de la Statul Major General. Înlocuirea Șefului SMG printr-o manevră tipic politrucă. Rechemarea generalului Scarlat de la Bruxelles și numirea lui ca Șef al Statului Major al Forțelor Terestre în locul Generalului-maior Ovidiu-Liviu Uifăleanu și apoi (după 2-3 zile) numirea generalului-locotenent Dumitru Scarlat ca Șef al SMG.
Această lovitură cu manta ar fi dus la demiterea generalului Uifăleanu de la șefia SMFT. Și ar fi fost tare păcat, întrebarea este dacă generalul Uifăleanu trebuia tras pe linie moartă sau pur și simplu n-au găsit altă soluție?
2 – Achiziția celor patru corvete devine o sagă fără de sfârsit, deși până acum n-am primit nici o justificare credibilă a tergiversării anunțului în privința câștigătorului. Și cel mai probabil ca nici nu există o motivație serioasă, alta decât imbecilitatea cruntă. Guvernul Cioloș a dorit să cumpere corvetele de la Damen (model Sigma 10514). Cu acea ocazie MApN a explicat că alegerea s-a făcut după un studiu care a durat câțiva ani. Așadar, Marina Română dorea Sigma. Dar psd-ul, cu dragnea și tăriceanu la braț, a blocat achiziția și a demarat o licitație în care și-a prins urechile de proastă ce este coaliția. Sau poate asta s-a dorit, blocarea achiziției…
La fel ca în cazul rachetelor anti-navă pentru baterii de coastă s-a văzut că nu-i duce capul, au lansat competiția pe baza unei HG și a unui caiet de sarcini, iar acum nu le convine rezultatul și nu știu cum s-o dreagă, deși soluția era una foarte simplă: încredințare directă și nu ne mai făceam de râs;
3 – Modul/metoda prin care s-au gândit să scape (cel mai probabil de Naval Group) este una „ingenioasă”: au inventat un dosar, pentru că dați-mi voie să nu cred o iotă din acuzațiile de corupție (neoficiale deocamdată) apărute prins presa noastră analfabetă și foarte ieftină (ieftină în sensul ca poți cumpăra influență cu câteva sute de euro). Pur și simplu atât i-a dus capul, să facă și ei un dosar.
Necazul vine însă din faptul că am pierdut doi ani, vom pierde cel puțin încă unul și dacă HG-ul guvernului Cioloș era lăsată să-și facă efectul eram astăzi pe punctul să primim în dotare prima navă. Așa însă pierdem timp, pierdem bani (curios sunt care va fi execuția bugetară a MApN pe 2018, imposibil să fie de 2% din PIB), iar Marina continuă să nu aibă de facto capacitate de luptă la Marea Negra, deși lucrurile se precipită aici, iar NATO chiar nu ne poate ajuta cu nave de luptă, aici noi trebuie să punem umărul.
Dar lucrurile sunt clare, Gabriel Leș este un politruc obedient în față conducerii de partid și de stat, nu este însă scuzat de prostia cruntă dovedită de un alt ministru psd – Mircea Dușa, și face ce trebuie pentru a destabiliza Armata Română, încearcă să-i asmută pe generalii de la comandă unul împotriva altuia, nu știe despre ce vorbește, ne anunță că știe să tragă cu pușca și una peste alta ar trebui înlăturat de la MApN cât mai curând.
Într-un plan mai larg
Nu facem investiții, nu construim autostrăzi, nu suntem serioși, România se sufocă sub avalanșa de acțiuni anti-naționale a cartelului psd-alde, plătim mită electorală, guvernul dăncilă este plin de imbecili în frunte cu cel mai prost (în sens de proastă că n-o duce efectiv capul) premier din istoria României.
Doi ani de coșmar, doi de atacuri împotriva suveranității politice și economice a Statului Român, doi ani de sabotaje împotriva interesului național, doi ani în care doi trădători conduc țara.
Să ne aducem aminte de guvernarea tăriceanu.
Patru ani de creștere economică record, la sfârșitul anului 2008 tăriceanu-vosganian au lăsat bugetul pe un deficit de 5,2% din PIB, record absolut, deși nu s-au făcut nici un fel de investiți, s-au aruncat banii în consum prin măriri halucinante și antieconomice de salarii și pensii. Să nu uităm că bugetul de pensii de stat era pe excedent, până când guvernul tăriceanu a crescut aberant pensiile și ne-a băgat în deficit.
În privința Armatei, tăriceanu n-a cumpărat absolut nimic, iar astăzi vedem că pe partea economică a aplicat exact același program de destabilizare folosit și în perioada 2004-2008. Asta dacă vă întrebați de ce ne merge rău, păi 2004-2008 cu tăriceanu la conducere a fost o perioadă de creștere economică bazată pe bula imobiliară, creșteri de salarii și pensii, totul asezonat cu blocarea oricărei investiții publice și a dezvoltări durabile, mai apoi am intrat în 2009, un an cu o prăbușire economică de +9% din PIB.
Eu sunt absolut convins că „programul economic” nu este „conceput” de vâlcov – un borfaș mărunt care și-a ascuns tablourile prin pereți – ci de tariceanu. S-a aplicat exact aceeași metodă de subminare economică: creșterea aberantă a salariilor bugetarilor și a pensiilor cu rezultate imediate în explozia inflației (de la printre cele mai mici din UE la începutul lui 2016 am ajuns la cea mai mare inflație din UE, depășind chiar 5%), deprecierea rapidă a leului, creșterea dobânzilor și explozia deficitului de cont curent.
Creșterea puterii de cumpărare în mod artificial (dincolo de logica economiei) a aruncat acești bani direct în consum (care a generat creștere economică falsă la fel ca în perioadă 2004-2008) și majoritatea banilor (miliarde de euro) s-au dus direct pe importuri, plătind salariile altora. Dar pe lângă acest lucru, deficitul în balanța de cont curent arată o hemoragie imensă de resurse. Practic România pierde anual miliarde de euro, în loc să-i investească în infrastructura, învățământ sau sănătate, investiții care ar fi generat și ele creștere economică, dar una sănătoasă. Prin această falsă și de scurtă durată creștere a puterii de cumpărare se distruge practic economia, banii pe care românii îi produc (banii munciți din greu – plusvaloarea produsă de economia românească), aduc bunăstare altora în loc să dinamizeze economia națională.
Este o metodă foarte perfidă de stagnare economică, de distrugere premeditată a viitorului acestei Țări, de eviscerare financiară a întregii economii. Practic, în fiecare an economia națională pierde miliarde de euro prin importuri ridicole, pierdem efectiv sângele, dar, importam bani (banii pe care tot noi i-am „exportat” fără dobândă) prin băncile străine private la dobânzi foarte mari. Practic ni se împrumută banii noștri (figurativ vorbind) dar cu dobândă. Economia românească se finanțează prin credite externe scumpe, în loc să se finanțeze prin proprii săi bani foarte ieftin, în loc să investim, importam, în loc să creștem noi economic cresc alții…
Pentru că fiecare euro care este cheltuit pe importuri este un euro pe care economia națională il pierde si atunci il vom imprumuta de la alții…
Și, bineînțeles, refuzul aproape oficial de a accesa fonduri europene, miliarde de euro care în loc să intre în economia națională și să genereze investiții, locuri de muncă și creștere economică sănătoasă rămân la Comisia Europeană. Iar asta-i sabotaj și înaltă trădare.
Toate acestea se adaugă decapitalizării companiilor de stat românești care sunt forțate să împartă 90% din profit acționarilor (o sinucidere economica și o condamnare la moarte), astfel companiile românești cu capital majoritar de stat sunt decapitalizate, aduse în imposibilitatea de a face investiții, de a se dezvolta și moderniza.
Iar economia românească rămâne în urmă, pierde timp și foarte mulți bani, România rămâne o Țară săracă și subdezvoltată, totul datorita unui program bine pus la punct de psd-alde/dragnea-tăriceanu.
Astăzi tăriceanu își aplică în continuare același program de distrugere economică a României și dacă vreți să înțelegeți de ce aduceți-vă aminte de afacerea „gaz de la Marea Neagră”, acolo unde același tăriceanu a încercat să direcționeze gazul românesc către ungaria. Când lucrurile n-au mers cum a vrut el și stăpânii lui, a cam blocat extragerea gazului prin legea offshores.
Adică dacă ungaria nu beneficiază de gazul nostru (cum vroia tăriceanu) să nu beneficiem nici noi. Legea va fi, cel mai probabil, modificată în viitor, dar vom pierde iarăși timp și bani, iar concurența noastră își întinde conductele pe lângă noi (la fel ca cazul rutelor de transport terestre-autostrăzi/ cai ferate de viteză), Romania riscand in lipsa investiilor sa ramana in afara culoarelor magistrale de transport. Iar investiții nu se fac…
dragnea vrea să scape de pușcarie, este doar un infractor mărunt ajuns brusc capul cartelului, tăriceanu în schimb are o agendă și ducerea ei la îndeplinire înseamnă distrugerea economică a României.
2019 este an electoral, la fel și 2020. Eu nu vă îndemn să votați cu cineva anume ci să ieșiți la vot, când nu ieșim vedem ce iese, vedem cine câștigă. Proștii sunt în număr constant în orice societate (ca procent), cei care vor „să le dea statul că are de unde” sunt, ca procentaj în populație, tot constanți, astfel că dacă nu votăm îi facem pe proști și lepre majoritari într-o Țara care nu este populată cu proști și lepre ci cu oameni serioși, muncitori și demni de tot respectul.
Dovada este că România funcționează totuși deși este prinsă sub tăvălugul corupției, mișeliei și înaltei trădări. Asta se întâmplă doar pentru că oamenii de bun simț ai acestei Țării n-au ieșit la vot, lăsând soarta României și a românilor pe mâna proștilor și a putorilor, pe mâna celor care se bucură astăzi de pomană electorală, obtuzi fiind la viitorul imediat și pe termen mediu al propriei lor sorți.
GeorgeGMT
Eu nu mai multumesc doar sa votez.Eu vreau sa-i linsam pe astia doi si nu numai
Asta nu se poate. Ne e democratic, ar insemna o noua revolta populara cu toate complicatiile care vin inainte, in timpul si dupa asta. Ghilotina, unsul cu smoala, tavalitul prin pene si plimbatul pe ulita publica nu mai sunt de actualitate si oricum nu mai poti sa le aplici oricat de mult ti-ai dori asta. Si nu uita, conform discursului lor, ei si altii ca ei se considera victimele statului paralel, iar probele impotriva lor sunt fabricate si nu sunt reale. Solutia trebuie sa fie doar democratica, 100 % democratica, transparenta si corecta. In ceea ce il priveste pe Tariceanu el sustine sus si tare ca armata e doar o adunatura de fieratanii in care nu merita bagati banii ( e gandirea si doctrina lui si a partidului de buzunar pe care il conduce). Are undeva in jur de 300 000 de voturi si totusi conduce o tara si are una din cele mai inalte functii in stat. Probabil are un amestec puternic in problema corvetelor. Asa ca nu ma surprindre ca face tot ce ii sta in putinta sa submineze apararea nationala. Dragnea are alte motive cu siguranta.
In anii 1990, securitatea franceza a prins mai multi oficiali de rang inalt din politica si mari corporatii de stat (deci, tot aia), gen Elf Aquitaine, care au tradat Franta prin schemele lor oneroase.
Si in Franta, ca si in celelalte state serioase, cu asa ceva nu se glumeste ! In consecinta, nu s-a declansat nicio urmarire penala, in schimb unul dintre ei a aflat, in ciuda protestelor sale, ca are apendicita, drept care a fost urcat cu forta pe masa de operatie, deschis la burta, dupa care medicilor care il operau li s-a spus/ordonat sa plece sa se uite si ei la televizor la un meci important al Cocosului Galic.
Un altul a fost convins ca are o serioasa depresie psihica, convins sa se plimbe pentru relaxare prin Bois de Boulogne, unde, ghinion, depresia a fost mai puternica si l-a convins sa isi traga un glonte in cap. Deci,se poate ! Acolo unde nu se glumeste cu tradatorii.
Romania nu este Franta. In timp ce Franta este o superputere si face ce vrea si mai ales ce considera necesar ca sa isi pastreze statutul, Romania este Romania si face ce poate si cum poate, abia mai supravietuim. Romania (din pacate) trebuie si a trebuit dintotdeauna sa dea socoteala in exterior pe la inaltele porti oricare ar fi fost alea. Nu poate sa faca ce vrea, ci numai ce i se permite sa faca.Cam ce crezi ca s-ar intampla daca o astfel de cura de sanatate ar fi aplicata? Nici nu vreau sa ma gandesc. In alta ordine de idei vinovatia trebuie demonstrata in buna regula. Alminteri devii un fel de psihopat ca ei. Daca in exces de zel ” insanatosesti ” un nevinovat? Mai dormi linistit pe urma? Nu prea cred ca asta e calea de urmat. Solutii democratice inca vreau sa cred ca sunt.
Pentru ca tot vorbim de Franta, un fost mare sef al serviciilor secrete franceze le spunea ofiterilor sai care se plangeau ca politicienii le trag presul de sub picioare si nu au suport legislativ: ”daca sunteti buni si devotati cu adevarat luptati cu ce aveti nu cu ce ati vrea sa aveti”. Omul ala stia foarte bine cat valoreaza pielea si constiinta unui politician.Eu zic ca tot lupta democratica si politica este solutia. Din pacate nu avem o minte luminata in politica care sa-si conduca trupele catre o victorie zdrobitoare impotriva actualei clase politice. Este inca posibil.
Salut. Nea George adevarat graesti, adevarat liberal care a distrus Romania de 2 ori, e musai sa punem o mana pe stampila si cealalta pe bata.
o adunatura de jigodii bolsevice…la 90% suta dintre ei e prostie nativa si gainarie de cartier…iar pentru ceilalti 10% direct glontul pentru ca acolo e pur si simplu mana moscovei…
ar trebui introdus votul obligatoriu in romanica…macar daca ne bagam cu capul in zid ca tara sa stim ca am facut-o pe decizia majoritatii iar nu a unor putori care isi dau votul pe o galeata de zahar si un litru de ulei in timp ce asteapta ajutoarele sociale…
Sper să candideze Laura Codruța Kovesi. Un vot îl are asigurat!
Big like
Eu nu prea inteleg scopul….Ok, sa admitem ca Tariceanu and Co distrug premeditat economia….intrebarea ar fi „de ce?”. Doar fiindca fura? Pai asta nu e premeditare, e un efect secundar…. Doar fiindca sunt prosti? Nici asa, si acolo e tot un efect secundar al incompetentei lor. Nu vad motivul…..
Estimarea mea ar fi ca scopul este ramanerea la putere. La aparitia unor actori economici puternici si a unei populatii educate cred eu oameni precum tariceanu nu mai au ce cauta in fruntea statului. Asta nu ar fi o problmea sa se retraga mai bogat ca boierul Bibescu dar riscul este ca o noua clasa politica sa emita legislatie sanctionatorie la adresa lor. De la confiscarea averiilor nejustificate la privarea de libertate.
Emanatia unei societati educate si active in munca este o clasa politica de acelasi calibru. Degeaba eu muncesc cat pot si votez drepta in sepranta ca astia mai au vagi cunostinte de doctrina politica si liberalul imi va reduce si mie impozitul intr-o oarecare masura, daca la 100 de m de mine 2 fomisti din cartierul magrinas al orasului voteaza partidul care le mai da 100 de lei la ajutor. Ca deh. Scopul poate fi ramanerea la putere cat timp acei doi raman la stagiul la care sunt. Daca unul din ei se angajaza deja ecuatia se schimba.
Usor de facut in Romania unde notiunea de comunitate este cvasiinexistenta. Mergeti la vecinul si spune-tii la bun simt sa-si curete fata casei de zapada. Acolo vedeti chitesenta ideii romanesti de comunitate.
prosti + fura + interese din est = realitatea actuala
Mobilul? Nimic nou sub soare, tradatorii au tradat mai mereu pt bani, sunt santajabili etc. Odata ce ai intrat in acest joc nu te mai poti retrage.
Sigur, astazi si tariceanu si dragnea sunt oameni bogati si puternici, dar n-au fost mereu asa. Un serviciu de informatii destept isi atrage viitorul agent cu mult inainte ca cesta sa ajunga intr-o pozitie folositoare.
Zeci de agenti sunt recrutati, unul dintre ei va performa. Spionajul este precum agricultura, multe seminte aruncate, ingrijite si udate, iar peste timp una macar tot va rodi.
Se numesc agenti adormiti si initial au fost momiti cu sume ridicole, dar in timp cresc si devin activi. tariceanu a avut ca prima functie importanta ministrul economiei in guvernarea CDR. Probabil ca atunci a fost activat.
Cateodata mai multi agenti de mica valoare isi unesc fortele pe a promova unul singur etc etc
Deci presupunem ca omul ar fi agentul unui serviciu strain? Ok, atunci care fi suspectii? Oare Federatia, sau si altii (Israel, Ungaria, etc)?
Oare acest program e planificat de altii si executat de el sau tot el il face? Sau ei il propulseaza pe pozitie si se bazeaza pe incompetenta sa si a celor din jur sa faca pagube?
Care e reactia serviciilor noastre vajnice (si cum se explica lipsa ei?) Dar reactia serviciilor straine (SUA si a ei chiar accepta sa iesim de pe orbita lor? Pt altii s-au batut…A de Sud, prin Europa etc).
Colonelul Cornel Nemetzi dezvaluie in cartea sa cum in vara lui 1990 SIE l-a reactivat pe Dinu Patriciu ca informator marcant ce dadea pe goarna generalului Mihail Caraman toate planurile de actiune ale lui Ion Ratiu, Corneliu Coposu si Radu Campeanu, spre folosul lui Ion Iliescu. Conu Dinu fusese si pana in 1989 informator al CIE, in 1990 a fost doar transferat lui Caraman.
Acum cine a fost Mihail Caraman, contra cui si pentru cine a lucrat el, ar trebui sa va fie cunoscut. Daca nu, faceti-i o vizita la Cheia si intrebati-.
Cine a fost cel mai bun prieten al lui Patriciu, iar ar trebui sa stiti. Daca nu, intrebati-l pe Basescu si cereti-i sa mai arate o data dela cine a primit un biletel ca sa il faca scapat pe Conu Dinu.
Si SRI-ul ce pastele mamii lui pazeste?
Agentii de tipul lui Tariceanu, chiar daca au fost recrutati sau activati acum 20-25 de ani, trebuie sa primeasca ordine si sa raporteze. Timp de atata timp nu au putut fi dovediti?
Daca nu au putut fi, inseamna ca serviciile secrete sunt o gluma proasta.
asta m-am intrebat si eu multa vreme.
Ma sperie concluzia ta de la final dar alta explicatie efectiv nu gasesc…
sa presupunem ca stiu de el si-l folosesc la contraspionaj. Ok, sa admitem. Dar chiar cu pretul destabilizarii de 2 ori a economiei nationale ?
Inteleg ca este imposibil sa arestezi pentru spionaj un fost prim ministru si actual sef al senatului, dar sunt atatea metode prin care astfel de oameni pot fi trasi pe linie moarta…
Crezi ca la acuzatii din categoria celor care au legatura cu securitatea nationala se mai aduna toti sa il apere pe cel acuzat? Am dubii.
Orice afacere de spionaj se face publica doar prin hotarare politica. Nu-mi aduc aminte de nicio afacere facuta publica, in afara de sarbul ala care facea fotografii la Mihail Kogalniceanu, un subofiter MAPN care trimitea secrete la ucrainieni si bineinteles, ministrii Seres si Nagy.
Dar una-i sa-l acuzi pe Tariceanu, si alta-i sa acuzi 2 ministri de mana a doua.
Il acuzi pe un fost prim ministru ca a fost agent KBG?Sau poate agent al vecinilor de la vest?Indiferent ce ar fi, daca s-ar adeveri o treaba de genul asta, nici 100 de corvete nu ne ne-ar ajuta.
Exista un cod penal care are o sectiune referitoare la securitatea nationala. Sint curios cite cazuri au fost instrumentate in fiecare an pentru acele articole. Pe ani. Nu ma intereseaza numele, numarul. La fel ca si in cazul ascultarilor.
Codul penal ar trebui sa fie deasupra politicului.
Referitor la partea a doua, in primul rind e pielea lor in joc pentru ca nu l-au dibuit si trebuie sa raspunda pentru asta. Si ti se pare ca in Romania, la stat, exista responsabilitate si raspundere?
De ce crezi ca serviciile secrete sunt altfel decat restul societatii?
Ca si preotii, militarii sau medicii… etc
Vorbim de oameni scoliti dupa 89, deja nu cred ca mai exista fosti securisti in actualele servicii. Daca era vorba de fosti securisti, mai intelegeam, dar asa, nu pot.
Noii securisti sint cei care au crescut la umbra celor vechi. Iar cei care incep astazi cariera vor creste la umbra celor care au crescut la umbra vechilor securisti.
Daca vei avea contacte cu ei vreodata vei fi probabil teribil de dezamagit.
PS: inteleg rational ce au facut aici, dar ma stringe pe spate si mi se pare de o nesimtire si un ghertoism de nedescris gluma de mai jos daca ma uit la context: de la securitatea noua nu poti afla numarul de interceptari anuale (cantitativ) si nici daca tu, Calin, ai fost vreodata ascultat si in ce conditii (daca se dovedeste ca au gresit sau ca era legat de un dosar care nu te privea).
#securitateatraieste
Pai daca SRI-ul si-ar fi facut datoria voi credeti ca economia romaneasca ar fi aratat ca dupa un razboi mondial?! Mai fratilor, adevarul este foarte dureros dar numai odata inteles si acceptat putem gasi o solutie de salvare si renastere economica.
Altfel ne vom minti singuri ca stam bine pana vom ajunge pe fundul marii.
si in servicii e ca si in restul societatii romanesti….scoala romaneasca produce acelasi tip de analfabeti retardati pentru toti consumatorii… iar care sint exceptii o cam iau din loc peste hotare…
cand iesi din liceu fara sa stii sa scrii bine pe rumaneste…cam ce rezultate miraculoase o sa dai la facultate…iar apoi intri in sistemul romanesc de neamuri, pile si relatii politice…da’ tot prost ramaii…
daca serviciile erau diferite, nu o aveam azi pe veorica pe post de marioneta si pe tiliorman pe post de vataf…erau toti ‘pierduti’ pe traseu de mult…
SRI doar poate informa presedintele tarii, parlamentul si guvernul.Politicienilor si Parchetului, aservit politicienilor, le revine sarcina de a folosi asa cum cred de cuviinta, rapoartele informative ale SRI.Frecvent, cu exceptia informatiilor pe linie de terorism, informatiile furnizate de SRI sunt ignorate de politicieni si de procuratura care raspunde promt la comenzile politice.
Ce sefi de servicii din lumea asta se afiseaza ca Coldea (cacofonie intentionata !) sa il stie tot mapamondul ce jmecker este el? Si ca Coldea atatia alti sefi din SRI.
Ati mai vazut sefi de servicii de siguranta din alte tari ale caror nume si figuri sa fie cunoscute cum sunt papagalii nostri generali SRI? Doar sefii politici ai acestor servicii, cum ar veni doar helvigii…
Pe astia ai nostri, prosti cum sunt, in ciuda pozelor de geimsbonzi care nu s-au remarcat prin nimic, i-au interceptat si fortografiat toti ciutacii si toti gazii… Cum ar veni, numai cine nu a vrut nu i-a facut poze lui Coldea sa se vada cat de frumos este El.
Securitatea a publicat o monografie a celor 25 de ani care au trecut peste ei de la Revolutie. Parca citeam un tom de ode inchinate lui Ceausescu. Toata cartea e despre el si parerile lui, dar nu direct ci alunecos si insidios.
SRI nu pote decat sa informeze Parchetul care este subordonat politicului.SRI nu are si atribuitii de cercetare penala pentru ca demersul sau sa aiba o finalitate pozitiva.Si chiar daca SRI ar avea competente de cercetare penala, procurorii conduc si coordoneaza activitatea de cercetare penala in Romania.Conteaza vointa procurorului si nu a SRI-istului.
Bun George, dar cine voteaza „ajentul” fie el moscovit? Ca toti acei „ajenti” mureau bine mersi de foame la videle sau carau si acum servieta cuiva, asa cum o facea tariceanu lui patriciu in 95.
Nu cred ca ne putem, noi societate exclude din ecuatia asta. Comportamentul rusului il stim si nu de ieri de azi, rezistenta fara de moscova devine o datorie romaneasca cand te nasti.
Da stiu ca se fura, cu autobuze, cu vot electornic cu ce cuc vrem noi se fura. Dar nu pot fura 45,5%. De multe ori ma gandesc ca astia primesc plicuri cu ruble de ani de zile si trasnformarea SRI in sac de box de doi ani mi-a confirmat acesta teorie, dar filmul meu se rupe acolo unde astia cu plicul lor cu ruble cu tot, baga bani in campanii serioase si omul simplu nu se revolta cand stie ca astia nu au facut nimic de 30 de ani, ci isi accepta soarta si le mai da un vot pentru 100 ron. Ultimii 50 de ani ne-au demonstrat ca statele se pun pe burta din interior prin activitati sponzorizate serios din exterior.
NU e corect: „se fura”
ci: „Ei fura”
Ai dreptate Marius, nu am fost atent la nesuferita aia de diateza si eu sunt [primul care face observatii de genul, nu „se fura”, ci cine anume fura, nume adresa si cnp.
In Romania totul „se” fura la reflexiva lui peste, de parca vin extraterestii si pleaca cu ceva in spate la remorca de la ozn. Nu este corect „se” fura, si trebuie sa invatam sa punem punctul pe i : partidele fura, dar cel mai mult si campioni imbatabili la furt sunt PSD-ul.
Asta cu scuritatea sac de box e amuzanta. Adica de ce sa ii pling pe vatafii astia? Ca fac ce? Ca apara tara? Haida de.
Colegu’, eu nu le iau aparea ci identitfic intentile inamicului dupa executarea focului. Daca lovesti in DNA poate vrei sa scapi de 3 dosare. Daca concertezi un atac mediatic la DNA, SRI si recent l-ai intins la armata, cred ca treaba-i oabla. Mai clar de atat numai daca inamicul ne trimite intentile intr-un comunicat de presa la ora de maxima audienta.
Ar fi si culmea sa-i platim si sa nu fie in stare sa se aprare. Pai nu pt aparare ii platim in sens larg?
Urmeaza un experiment de logica.
Activitatea securistilor ar trebui sa se vada cumva public. Sa se simta cumva. Ori eu nu vad, nu simt si nu am simtit nimic de la ei. Ii simt insa pe cei care freamata la tastatura, gata sa enunte teoriile ca securistii sint aia care din spate fac lucruri care nu se vad si ca daca nu ar face ne-ar fi rau. Imi pare rau, nu dau cecuri in alb.
Daca cineva executa foc si trage dupa securitate atunci una din doua: e mai prost decit il credem si iroseste munitie supraestimindu-i sau ii e frica pentru ca securistii au ceva. Daca securitatea nu face nimic si ala care trage e prost, inseamna ca e de fapt rafuiala intre incompetenti. Daca ii e frica si noi astia care platim taxe ca prostii nu am vazut securitatea facind ceva, inseamna ca securitatea face dar face in alte directii, nicidecum cele care au legatura cu tara – adica executa ordine de partid, deci e rafuiala intre mafioti.
Ai putea spune ca exista si varianta in care securitatea si-o ia pentru ca sint mari aparatori, dar am exclus ipoteza de la inceput. E Romania, nu imi fac iluzii.
Cum nu se vede? pai in ce tara seful militar al servciului de securitate interna isi mai face poze pe plaja cu un smecher muuult mai inteligent decat el care la- manevrat cum a vrut? In ce tara se stiu numele si meclele tuturor generalilor din serviciu, care se inghesuie sa fie vazuti ‘Uite, mama, ce-am ajuns !’? In ce tara mai sunt generalii interceptati ca niste amanti prostanaci de niste ciutaci si gazi?
Logica este corecta.Aici putem purta discutia pe doua paliere. Ce trebuia sa se intample dupa 89′ si nu s-a intamplat. De la legea lustratiei la eliminarea tuturor comunistilor din sistem la publicarea arhivelor fostei securitati. Nu am facut asta, noi societate, deci teza ta conform careia acest serviciu este securitatea pe rit nou este confirmata in masura de cel putin 50%.
Primul palier ar fi ce trebuie sa faca un seriviciu din asta intr-o democratie. Pai nu prea multe, nu poate retine, nu poate aresta. Poate infroma decidentii si poate oferi suport informativ institutilor de forta care nu detin structuri proprii. Multi intreba, pai si sri ce face? Dar ce ar vrea lumea sa faca? Sa sparga usi si sa-l ia pe unii si altii? Ei ofera informatia iar dedicentul politic de regula actionaza considerandu-se informat. Daca pui prin stapila ta un bou in functie, informatile alea sunt inutile, eventual se pot face avioane de hartie din ele.
Palierul numarul doi, intre ce ar trebui sa fie si ce este: Pai este exact ce zice colegul mai sus. Nu se poate mai ca seful militar al serviciului sa fie compromis in halul ala de un smecheras. Da nu se comunica nimic, dar si eu stau cu 4 petitii de un an la mapn neraspunse. Asta cred ca-i problema veche, astia nu comunica din comoditate si rea vointa.
Sa le plang de mila? Nope. Sa le iau aprarea? Nu. Sa ma ingrijorez cand cineva/ceva orchestreaza lovitura dupa lovitura sistemului national de aparare si ordine publica din care si serviciul face parte, ca ne place asta sau nu? Categoric da! Ca merge bine sau prost noua veche securitate sigur da dar nu-i treaba rusiei sa „regleze” carentele astea prin lovituri cu manta si nici a unor politicieni care au interes direct in a submina aceste institutii. Ei, daca faceau o comisie cu niste experti nato in inteligence si ceea ce producea comisia respectiva se transforma intr-un proiect de lege, atunci credeam si in Mos Craciun, ca si ala ii tot rosu.
Referitor la prima parte a ceea ce ai scris – da, asa e. Securitatea noua nu mai sparge usa sa te trimita la canal si asa ar trebui sa fie. Dar procuratura ar trebui sa inceapa urmariri penale pentru diverse fapte aflate in sectiunea aia a codului penal pentru care nu am prea vazut condamnari. Daca imi amintesc un sef din DST spunea ca ofiterii de informatii ar trebui sa nu se mai plinga ca nu au mijloacele ci sa foloseasca mijloacele pe care le au la indemina pentru a isi face datoria cit mai bine.
Ai adus in discutie o idee pe care intentionat nu am luat-o in calcul pentru ca imi provoaca o disonanta cognitiva. Sa ma explic.
Sa ma ingrijorez cand cineva/ceva orchestreaza lovitura dupa lovitura sistemului national de aparare si ordine publica din care si serviciul face parte, ca ne place asta sau nu? Categoric da! Ca merge bine sau prost noua veche securitate sigur da dar nu-i treaba rusiei sa “regleze” carentele astea prin lovituri cu manta si nici a unor politicieni care au interes direct in a submina aceste institutii.
Adica ei (sa le zicem internele sau securitatea si ma voi referi la toti prin acest termen) ne-o trag in toate felurile si atunci cind trebuie sarim si ii aparam. Dar nu stiu daca ei inteleg ca fac ceva gresit dupa ce pling ca societatea ii critica, nu ii pretuieste dar aia e – daca trebuie ii apara. Cred ca nu vor intelege nimic nici chiar dupa ce vor fi aparati si de mine daca e cazul (si a fost – stii, articolele pe care le-am scris pe teme controversate erau si despre a apara ideea de institutie care asigura functionarea statului si are ca resursa umana mai mult decit jeguri in uniforma albastra care pupa funduri de politicieni). Va fi ceva de genul ‘trece greul, hai ca am scapat si de asta, sa vedem de acum ce prosti gasim pentru urmatoarea’.
Neica faza e ca psd-adle au punctat excat acolo unde era mai sensibil la populatie. le-au marit salariile (unele categorii de bugetari chiar trebuia sa aiba salariile marite precum medicii, profesorii, militarii) si pesiile, chiar daca acestea s-au topit un pic in inflatie si cev taxe marite.
Da gresala psd-alde este ca nu prea stiu sa faca bani si trb sa aiba grija cum i-si aleg mebrii de partid, pe competente si cv-uri solide ci nu pe relatii+nepotisme.
Acum daca unul dintre cei 2 dragnea sau tariceanu si-au bagat nasul in afacerea covertelor pt Armata romana pt a-si trage ceva bacsisusri chiar sunt idioti si prosti!
Normal ca in campania electorala toate partidele vor reveni cu pomenile in natura electorale-mai ales in mediul rural, plus psd-alde vor baga sloganu ca daca reiese kwj prezident va pune governu lui care cel putin va ingheta salalariile daca nu chiar le va taia.
Din pacate pt ei kwj si opozitia (pnl-usr), au spus mereu ca nu vor mai fi bani de salarii si pensii marite asa cum le au facut psd-alde. Oamenii nu-s fraieri sa dea cioara din mana cu papagalii de pe gard!!!
Faza este ca kwj si pnl-usr sustin o justitie care sub masca anticoruptiei a facut multe abuzuri impreuna cu unele personaje din sri si sie transformand lupta anticoruptie in politie politica si cu scopul de a distruge adversrii politici si in afaceri.
Azi au fost declarate de ilegale de catre CCR, protocoalele dintre sri si ministerul public din 2009 si 2016!!!
Sper sa fereasca Dumnezeu Romania de violente extreme politice, asa cum doresc unii de aci de pe site, pt ca se va lasa nasol de tot atat in plan intern cat si extern, cu toata sustinerea unora dintre partenerii europeeni a unei parti din esicherul politic romanesc!!!
Editor edit: agent?
Neica faza e ca psd-adle au punctat excat acolo unde era mai sensibil la populatie. le-au marit salariile (unele categorii de bugetari chiar trebuia sa aiba salariile marite precum medicii, profesorii, militarii) si pesiile, chiar daca acestea s-au topit un pic in inflatie si cev taxe marite.
Da gresala psd-alde este ca nu prea stiu sa faca bani si trb sa aiba grija cum i-si aleg mebrii de partid, pe competente si cv-uri solide ci nu pe relatii+nepotisme.
Acum daca unul dintre cei 2 dragnea sau tariceanu si-au bagat nasul in afacerea covertelor pt Armata romana pt a-si trage ceva bacsisusri chiar sunt idioti si prosti!
Normal ca in campania electorala toate partidele vor reveni cu pomenile in natura electorale-mai ales in mediul rural, plus psd-alde vor baga sloganu ca daca reiese kwj prezident va pune governu lui care cel putin va ingheta salalariile daca nu chiar le va taia.
Din pacate pt ei kwj si opozitia (pnl-usr), au spus mereu ca nu vor mai fi bani de salarii si pensii marite asa cum le au facut psd-alde. Oamenii nu-s fraieri sa dea cioara din mana cu papagalii de pe gard!!!
Faza este ca kwj si pnl-usr sustin o justitie care sub masca anticoruptiei a facut multe abuzuri impreuna cu unele personaje din sri si sie transformand lupta anticoruptie in politie politica si cu scopul de a distruge adversrii politici si in afaceri.
Azi au fost declarate de ilegale de catre CCR, protocoalele dintre sri si ministerul public din 2009 si 2016!!!
Sper sa fereasca Dumnezeu Romania de violente extreme politice, asa cum doresc unii de aci de pe site, pt ca se va lasa nasol de tot atat in plan intern cat si extern, cu toata sustinerea unora dintre partenerii europeeni a unei parti din esicherul politic romanesc!!!
Motivul: dacă nu ești bun singura ta șansă este ca alții sa fie mai proști.
După PSD crezi ca ăștia își doresc să vină cineva sa facă autostrăzi? Trenuri? Nu. Trebuie sa vină unii care se sinucid încercând să redreseze economia.
Cum a fost CDR. Care a venit la guvernare după 6-8 ani de guvernare PDSR care nu a făcut ABSOLUT NIMIC. De ajunsese România chiar la fundul sacului, cu inflație galopanta, întreprinderile energofage sunând bani de la stat, mine care trebuiau subvenționate, etc.
CDR a făcut reformă și a plătit pentru asta, a dispărut. Asa va păți ori partid/ alianța care preia puterea după PSD. Va fi nevoit sa facă reforme iar pana la alegerile următoare se dizolva singur, pentru ca va avea suport popular 15%
Neica faza e ca psd-adle au punctat excat acolo unde era mai sensibil la populatie. le-au marit salariile (unele categorii de bugetari chiar trebuia sa aiba salariile marite precum medicii, profesorii, militarii) si pesiile, chiar daca acestea s-au topit un pic in inflatie si cev taxe marite.
Da gresala psd-alde este ca nu prea stiu sa faca bani si trb sa aiba grija cum i-si aleg mebrii de partid, pe competente si cv-uri solide ci nu pe relatii+nepotisme.
Acum daca unul dintre cei 2 dragnea sau tariceanu si-au bagat nasul in afacerea covertelor pt Armata romana pt a-si trage ceva bacsisusri chiar sunt idioti si prosti!
Normal ca in campania electorala toate partidele vor reveni cu pomenile in natura electorale-mai ales in mediul rural, plus psd-alde vor baga sloganu ca daca reiese kwj prezident va pune governu lui care cel putin va ingheta salalariile daca nu chiar le va taia.
Din pacate pt ei kwj si opozitia (pnl-usr), au spus mereu ca nu vor mai fi bani de salarii si pensii marite asa cum le au facut psd-alde. Oamenii nu-s fraieri sa dea cioara din mana cu papagalii de pe gard!!!
Faza este ca kwj si pnl-usr sustin o justitie care sub masca anticoruptiei a facut multe abuzuri impreuna cu unele personaje din sri si sie transformand lupta anticoruptie in politie politica si cu scopul de a distruge adversrii politici si in afaceri.
Azi au fost declarate de ilegale de catre CCR, protocoalele dintre sri si ministerul public din 2009 si 2016!!!
Sper sa fereasca Dumnezeu Romania de violente extreme politice, asa cum doresc unii de aci de pe site, pt ca se va lasa nasol de tot atat in plan intern cat si extern, cu toata sustinerea unora dintre partenerii europeeni a unei parti din esicherul politic romanesc!!!
Editor edit: agenti?
nl81 🙂
Sau asa. Dar cite identitati are, pacatele mele?
Tradiceanu si draknea vand tara pentru ca sunt vanduti unei puteri străine si dusmane natiei noastre .. tule mama lor de borfași tradatori .. oare nu le-o fi fruca de Dzeu ca nenorocesc o tara intreaga pentru 20 de arginti.
Eu vad intre astia si Carol al 2 lea si camarila sa o identitate cvasi perfecta. Si timpurile sunt cam la fel…inclusiv in problema inarmarii.
Nu cred ca regele Carol al 2 lea era al vreunei puteri straine dar a afacut totul sa aiba puterea deplina si si bani, el si camarila. Astia nu sunt cu nimic diferiti. Iar dupa ceva ani au platit multi altii, cu sange. Dar nu el si nici camarila.
Da nea George, am un iz de Deja Vu asa… un inceput de 2008. Dar asta ii tactica pesedista ca la carte, si tariceanu ii liberal, sau a fost liberal cat eu sunt chinez. Exact asta au facut din 90-96, au mentinut in mod artificial si pe baza de imprumut toata productia comunista, productie ce nu mai avea logica in capitalism. Din 2004 in 2008 tariceanu, „liberalul” a aplicat aceeasi metoda. Economia „duduia” si noi generam deficit de 8%. Pai tampit sa fii sa nu pui 3 lei la naftalina pentru ziua cand ti-a fi mai greu. Toata lumea a injurat inconinuu guvernele de dreapta ca au corectat cat au putut porcariile jegomanilor pesedisti.Desigur si acolo s-a gresit enorm, orice sef de partid normal la cap trebuia sa se delimiteze de Videanu, Udrea si alte jeguri. Si uite mai ca-i a 3-a oara la rand si nu am invat nimic, statul are de unde „sa ne dea”, „strainii ne fura”, „Pesedeul ne da”.
Nu stiu ce sa zic, masa asta inamovibilila de prosti, votanti ai unui singur partid, pare a fi singura consntata a 30 de ani de la revolutie.
Cu referire la armata, ce a facut Lesul este cel putin tradarea intesului national.
Fara un Vlad Tepes nu scapam de astia
Bravo George,
ai spus lucrurilor pe nume!
Programul este prea bine pus la punct si tintele prea bine cunoscute cu vulnerabilitati institutionale/legale si persoane vulnerabile care pot fi convinse sa actioneze la ordin. Nu-i cred pe Tariceanu, Valcov si Ciordache in stare de o asemenea capacitate de analiza si de cunoasterea atat de buna a economiei romanesti.Dintre toti astia care s-au cocotat la varf nu-l creditez cu inteligenta si/sau siretenie decat pe vicleanul slujbas de la justitie. Programul e facut in alta parte. Astia sunt doar executanti….
Si, din pacate, oamenii inca cinstiti din PSD au invatat din recentele epurari din partid ca daca se opun cariera lor politica va fi scurtata la un simplu ordin…
Razboiul nu asteapta pe nimeni sa-si faca intai inzestrarea….
Ori avem nevoie de navele astea ori nu. Daca e nevoie in acest moment inseamna ca nu suntem acoperiti pe acest sector, suntem vulnerabili.
In caz de bum bum cine raspunde?
Cine raspunde pentru intarzierea de acum ?
Eu am mai spus: Si armata are o vina ca nu iese nici unu sa stearga cu ei pe jos. Si armata isi merita soarta.
Actuala clasă politică și-a cam atins limitele!
Trăgând linie, pentru că suntem totuși în UE și NATO, să zicem că suma e pozitivă!
Dar avem categoric nevoie de o nouă generație de lideri, atașați valorilor europene și euroatlantice, lideri pe care doar presiunea constantă a societății civile îi poate genera!
Se vorbește în mediul on-line despre generația ”pierdută” – cea a ”decrețeilor” care sunt prea ”disciplinați” pentru a protesta!
Poate că a venit timpul ”să-i facem la psihic” pe cei care vor să ne întoarcă în trecut…
Noi, trăind și în celălalt regim, avem anticorpii necesari …
Există și acțiune dincolo un simplu vot și fără bâtă în mână, care oricum e un wishful thinking și amintește de bătăușii electorali din interbelic.
Poți deveni delegat din partea celor (sau celui pt independent) pe care vrei să pui ștampila. Important e că pentru asta nu trebuie să fii membru de partid din partea celui care te deleagă.
A fi delegat înseamnă mai mult decât a fi observator (care doar observă într-un carnețel ce se întâmplă în secția de votare). Delegatul face parte din comisia electorală și poate cere/insista să se respecte legea.
Îți ia o zi din viață și ceva benzină dacă toate secțiile din localitatea de domiciliu sunt acoperite. În schimbi salvezi nu doar votul tău, dar poate al altor 30 sau 300 care cred în aceleași principii ca tine.
Mihail Neamțu a recunoscut că n-ai nicio șansă de a forma un partid nou dacă nu ai reprezentare în secții, voturile celor fără delegați sunt aruncate la coș. Clotilde Armand a pierdut la localele din 2016 la Sect 1 la ff puține procente (în marja de eroare) iar voturile erau disproporționat în favoarea PSD în secțiile unde USR nu era reprezentat. Rezultatul e Daniel Tudorache, vătaful lui Dragnea.
Reprezentarea masivă a cât mai multor părți în secțiile de votare este singurul lucru de care se tem șmenarii cu autobuze. Mai ales oamenii noi. Visul lor e secția de votare apatică, cu țuica dată de primarul PSD în păhărelele vicelui din opoziția locală.
Cu titlu exclusiv de exemplu, pentru lămuririle din partea de întrebări frecvente: https://delegati.usr.ro/
„Poți deveni delegat din partea celor (sau celui pt independent) pe care vrei să pui ștampila. Important e că pentru asta nu trebuie să fii membru de partid din partea celui care te deleagă.”
prin asta ii scoti din Parlament si de la guvernare. Dar intrebarea este: cum platesc mai departe si mai adanc pentru raul imens facut societatii civile si oamenilor cinstiti si de bun-simt ?
Consecința scoaterii din parlament aduce cel puțin două scadențe:
1. Le cad proptelele și trăiesc experiența cu maurul care și-a făcut datoria și trebuie să moară.
2. Se sfâșie între ei.
Radone, jos palaria. Un sfat de bun simt. Am totusi impresia ca macar in parte, romanii incep sa se trezeasca, sa se implice. Primul test va fi in mai, la europarlamentare. Sper din suflet sa vad ca sondajele se concretizeaza, si PSD sa nu ia mai mult de 25 – 28 de procente. Va fi un dus rece pt ei, si poate mai revin un pic cu picioarele pe pamant.
Semanam din ce in ce mai mult cu India…..
Jigodiile astea de tip Dragnea, Tariceanu, Valcov si restul gastii sau „blindat” cu imunitate si legi, basca structuri impanate cu oameni obedienti, umili servitori si fruntasi lingau, care ii apara si ii pazesc. Cine se da la ei e luat in vizor drept „posibila amenintare”…Am senzatia ca daca Natiunea nepasatoare, credula, sictirita si adormita se trezeste, toata Gasca o taie din tara, au unde si au cu ce. Stapanii isi vor recompensa slugile, imi pare rau ca Serviciile noastre, multe si „fortoase” nu sunt incisive cu jigodiile precum Mosadul -astia chiar stiu si aplica tratamentul adecvat tuturor nenorocitilor care ii calca pe coada. Si bine fac, de asta statul evreu impune respect tuturor, fie ei buni sau rai! Noi suntem domnisoare de pension, vedem, simtim dar cam atat! Rusine, dar ii pasa cuiva?
Eu cred ca lucrurile stau nitel altfel….
Aduca e mai mult decat simplul „furt” , ci in (cea mai mare) parte un „siatem” de gandire, pretins liberala. Asica Statul sa nu se bage!
Privatul, sa faca el autostrazi, spitale si scoli. Ca daca Statu face un pod e comunism! Insa privatu roman nu are cum – este prea slab ptr asrfel de investitii.
Si cand o idee devine generalizata ,….. Indiferent de pozitii politice , toti actioneaza la fel! Si asta ptr ca asa zisii influenceri si politicienii se cearta, se pupa, se bat intre ei asa ca pana la urma trebuie sa aiba una, doua isei comune!
Si inprivinta dotarii armatei. Printre aia cica inteligenti circula ideea ca in sec XXI nu ne mai batem ca in sec XX si deci de ce sa dam bani pe armament si pregatire? Cred ca ati auzit asta de multe ori… Agrementata cu pareri ca sa nu fim nartional-comunisti sau fascisti. Si mai tineti minte ca am renuntat la serviciul militar in aplauzele unite ale celor zisi de dreapta si a cwlor pretinsi de stanga?!
A…. Si limitele teoriei. Au cresxut veniturile a cesxut consumul este rau ca crescut importul! Insa parca la teoriei asta ar fi fost premiza cresterii productiei interne: de lapte, de cascavak, de beutura samd. Da nu e cam asa …..
Si fiindca nu e cam asa , indiferent de cine va veni la outere va ramane asa!
Nu de alta dar unele discutii conrinua de pe la 1890 incoa.
Nu te supara Ghita dar sunt curios si eu de ce atatea greseli In scrisul tau…Eu tapez rapid pe telefon…mai intra si autocorect in engleza si tot….doar o curiozitate…?
Nea Ghita style. Asa a tastat mereu de ani buni.
nea Ghita are probleme de sanatate, nu stiu exact ce, dar ceva cu coordonarea miscarilor. Pt. el scrierea unui text este un mare efort. Eu apreciez mult postarile lui, chiar daca nu sunt intotdeauna de acord cu el, dar nu sunt niciodata plictisitoare ci aduc o plusvaloare.
Ross, probleme de sanatate.
https://www.scribd.com/document/33689197/Povestile-Celor-Care-Nu-Mai-Sunt
@”..indiferent de cine va veni la outere va ramane asa!”
Da cam asta e lozinca PSD-ALDE: „si aia fura si aia fura. Dece sa mai votam ”
Nu, trebuie sa mergem 1/2 ora sa votam NOI ! Altfel, vedem unde am ajuns daca am votat numai 30% ! 12.000 de infractori eliberati care omoara si violeaza in voie. Asta ca sa mai poata scapa cativa politicieni infractori, cu averile lor furate cu tot !
Unde am ajuns daca n-am votat : fara spitalele promise, fara soselele promise, cu un CFR cu care a ajuns sa-ti fie frica sa mai mergi, sa nu mai vorbim de scoli, etc, etc, ….si cu o armata de forma care nu este in stare sa ne apere, azi cand ungurii si rusii se inarmeaza in forta !
Ce merge azi mai bine ?
Pensiile ? Asi ! Pensionarii trebuie sa vada ca procentul punctul de pensie in salariul mediu brut a scazut ! 2014 – 790,7 / 2298 = 34% in 2016 – 871,7/2681=0,32 ca in 2018 sa scada si mai mult la 1100/4162 = 26% !!! Plus inflatia de peste 5% !!! In 2019 va sacde si mai mult pt ca punctul va ramane la 1100 lei dar salariul minim creste deci si cel mediu la care se face raportarea !!
Ii citez pe cei de la G4Media.ro care la randul lor reiau cele spuse de tov. Dragnea la A3 :
,,. …….România trebuie să aibă niște prieteni buni, dar dacă pentru o achiziție importantă nu se discută cu președintele Franței, cu cancelarul, ci prin ambasadori, atunci ne orientăm acolo unde se pot construi astfel de relații”…..deci enigma-i deslusita dpmdv, omul incearca sa/sa-si negocieze cel mai probabil libertatea construindu-si ,,relatii” cu ,,niste prieteni buni” altfel ,,ne orientăm acolo unde se pot construi astfel de relații”….are cineva idee unde-i acel loc la care se refera marele (fara nostru!!) carmaci?
Romania a avut deficit comercial in fiecare an in ultimii 30 de ani, deci nu e nimic nou ca se duc multi bani pe importuri.
Dar exprimat atat in dolari cat si ca % al PIB, deficitul comercial e acum mult mai mic decat era pe vremea lui Boc:
https://www.theglobaleconomy.com/Romania/Trade_balance/
M-am uitat pe link si cel mai mare deficit comercial ca % din PIB, efectiv sărit din scară, a fost în 2007 (14%) și în 2008 (13%). Prim ministru în acea perioadă (până la 22 dec 2008) a fost nimeni altul decât Tăriceanu.
La venirea lui Boc procentul deficitului se înjumătățește de la 13 la 6,22 și continuă în evoluție descendentă de la 6.22 la 4.97. Iar perioada de după 2012 a beneficiat de măsurile dure luate în timpul lui Boc. So?
N-am comparat cel mai mare cu cel mai mic.
Am comparat cu perioada Boc pentru ca atunci s-au taiat salariile si pensiile, si totusi deficitul comercial era de cateva ori mai mare.
Acum s-au marit salariile si pensile iar unii spun ca toti banii din mariri se duc pe importuri, si totusi deficitul comercial e mai mic decat atunci cand salariile si pensiile erau mai mici.
Domnul vrea sa ne spună ca traim bine, dar de prosti ce suntem, nu stim acest lucru. Si fiindca e un bun samaritean si vrea sa ne scoata din prostie noastra ne aduce și cifre.
@Doctor
Sunteti rautacios. Nu spun asta, dar daca ar fi fost dupa unele genii gen Citu si acum eram cu salariul minim 800 de RON! Nu sunt de acord cu multe masuri economice luate de PSD, m-au lovit direct, dar nici cu discursul „nu mai mariti salariile ca oricum se duc pe importuri”.
Pai între guvernarea Boc și perioada de după a intervenit și semnarea tratatului de guvernanță fiscală în februarie 2012, care a schimbat regulile jocului impunând restricția absolută de 3% din PIB:
https://www.mediafax.ro/economic/guvernul-a-aprobat-semnarea-tratatului-de-guvernanta-fiscala-ue-romania-va-trebui-sa-limiteze-deficitul-bugetar-si-datoria-publica-9351766
Așa că chiar nu se poate compara perioada Boc cu ce-a fost după pentru că avem mere cu pere
@analistul
ZAU ? „..Exportul net (importuri-exporturi) a avut o contribuţie negativă la PIB în primele trei trimestre, de 1,5%.
Deficitul comercial a ajuns în primele zece luni din an la 11,8 miliarde de euro, în creştere cu 15,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (plus 1,6 mld. euro). Este cel mai înalt deficit înregistrat la zece luni din an, din 2009 încoace, indică datele Institutului Naţional de Statistică (INS)…” Cand are sa se traga linie la 12 luni deficitul va fi de 15 Miliarde Euro !!! Fata de 7,9 mldE/2016 sau 10,2 /2017 si 11,8 mld E/2018
Ceva despre inflatie : in 2007 cersetorul iti cerea 1000 lei . Azi iti cere 1 leu !!!
Prin aqcest deficit urias platim salariile muncitorilor straini. Paguba este dubla, pt ca trebuie sa platim si somajul muncitorilor nostrii care asa n-au de lucru !
@Serban
Da, zau.
Cifrele centralizate de straini se refera la comertul cu bunuri SI servicii.
Ce ati postat dvs. se refera doar la comertul cu bunuri.
Conform Eurostat, in 2017 balanta comertului cu bunuri a fost negativa -11,9 mlrd, in timp ce balanta comertului cu servicii a fost pozitiva 7,9 mlrd, deficitul comercial (bunuri si servicii) rezultant fiind -4 mlrd:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/WDN-20180827-1
Comparativ, in 2009 acest deficit a fost de -8,1 mlrd. La fel si in 2010. In 2011 -7,7 mlrd. Ani in care salariile erau mai mici.
„România a înregistrat un deficit de cont curent de 3,2 miliarde de euro, în trimestrul al treilea al anului trecut, al doilea ca valoarea din Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate luni de Eurostat – Biroul de Statistică al UE, potrivit Mediafax.
Acesta reprezintă o creștere cu 18,5% față de trimestrul anterior și de 2,5 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cel mai mare deficit de cont curent l-a înregistrat Marea Britanie, de 35,4 miliarde de euro, iar pe locul al treilea au fost, fiecare cu 2,5 miliarde de euro, Franța și Polonia. ”
Dar ce diferenta este intre economiile Romaniei si cele ale Angliei, Frantei si chiar Poloniei ca sa ne comparam la deficit !
Deficitul de cont curent se calculeaza cel mai bine ca procent din PIB. Foarte importanta este si tendinta, structura lui. Daca deficitul se materializeaza sub forma unor importuri cu bunuri de capital atunci poate fi de bine, cand importi bunuri de consum este mai rau.
Si mai conteaza sa-l poti finanta fara ca leul sa o ia la vale, iar respectivul deficit sa nu creeze inflatie.
Nu s-a taiat nici o penie!
Romania a avut un ROBOR de 0,9 inainte de ciuma rosie. Azi e 3,3!!!!
Romania a avut 23 mil locuitori acum 30 ani. Azi mai are 18,5 mil.!!! …cu tendinta de scadere!
Romania nu a avut datorie externa acum 30 ani. Acum e de 56,64 mld lei! ….cu tendinta de crestere!
Peste inca 30 ani, daca o tinem tot asa, nu vom mai avea nici pensii, nici drumuri, nici trenuri, nici macar forta de munca calificata (toti vor fi analfabeti cu diplome, incapabili sa faca ceva).
Cel mult, vom avea borfasi amnistiati!
…mai analizeaza!
Statul Roman a fost preluat, impreuna cu toate structurile lui. SRI -ul nu mai exista , a fost defaimat si aratat cu degetul , internele , Justitia controlate, acum si armata contestata.
Statul Roman nu mai functioneaza correct si este in acest moment captiv.
Prea multe necunoscute pentru concluzia consolidata din finalul articolului.
Clasa politica ne-a demonstrat ca partidele politice se deosebesc doar prin stratul de vopsea cu care este vopsita fima de deasupra ușii! Ce mi-e Valcov, ce mi-e Fenechiu sau Udrea!
Cine ne poate lămuri ce este cu aceasta acțiune in contencios a SN Constanta? Mie mi se pare ceva cu totul bizar? Sa contești un act normativ in baza căruia te înscrii la o licitație!
Apoi, or fi politicienii ăștia cum o fi, dar nici cu jeneralii nu mi-e rusine! Și ei par încolonați pe culori, unii cu roșu, alții…
Și dacă ar fi de ieri sau de azi ar fi ceva, dar taberele acestea au fost in armata României încă de la înființarea statului!
in momentul se față dragnea pare mai radicalizat decât tăriceanu care chiar îl încurcă cumva pe mustăcios.
alianța celor doi e doar de conjuctură și nu mai are mult de trăit.din câte observ scoaterea din joc a primului pe cale juridică nu pare a avea succes deci trebuie mers la cei care îi asigură majoritatea,alde și minoritățile.
este clar că dragnea are și avea creionat încă de dinainte de alegeri un plan de acțiune sedundar care presupune control total și discreționar al statului și pentru asta avea nevoie de sectorul public fidelizat.
acest plan emult prea ambitios ca să fie opeara lui sau rezultatul unei echipe redutabile de consilieri,e altceva mai mare in spate. dacă noi avem si acum la nivel atât de înalt peesonaje care trag pentru alte interese decât ale țării atunci să-mi fie cu iertare,desfințați serviciile de informații…ori cu ei ori fără tot un drac.
Corect. Prea mare graba asta de a distruge ( sau supune) absolut toate structurile statului. Prea mare dragostea ( vezi vizitele dese) si graba cu mutatul ambasadei statului Israel.
Starea populatiei care a ajuns sa fie confuza , lipsita de discernamint , derutata , frica de a merge pe strada dupa eliberarea criminalilor, frica de a mai protesta , pierderea increderii in statul de drept, gripa porcina ( distrugerea hranei oamenilor simplii) ….etc.
Practic Romania este in razboi.
Imi cer iertare pt comment…insa faza cu criminalii in libertate trebuie ca si faza cu baiatul omorat la Medias de recidivistul eliberat de Toader trebuie ca lumea sa si faca dreptate…Eu asa as face daca m ar afecta personal,statul de drept e in coma in Romania…timpuri extraordinarie cer masuri extraordinare….parerea mea,e foarte trist ca s a ajuns aici….
Cine pe cine a omorât? S-au luat la bătaie interlopii între ei și este vinovat ministrul justiției?
Nu a fost eliberat nici un condamnat pe viața. Orice alt condamnat se eliberează odată!
De unde transformarea oricărui fapt nefericit in politica?! Imaginile de la Mediaș sunt grăitoare. Niște interlopi care se ciomagesc reciproc!
Spune-i asta fetei lovite in scara blocului… Legea recursului compensatoriu e o forma mascata de gratiere, cel liberat pleaca cu mult mai mare avant, ca de, a scapat usor.
„Potrivit MJ, în perioada 19.10.2017-23.11.2018 au fost eliberați condiționat, în baza legii 10.880 de deținuți. Din totalul acestor persoane, 649 au revenit in unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, iar 188 au comis violuri, crime și tâlharii.”
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-22907158-ministerul-justitiei-188-dintre-detinutii-eliberati-baza-legii-recursului-compensatoriu-comis-talharii-violuri-crime-roman-pnl-romania-devenit-raiul-infractorilor.htm
M-am referit la faptul petrecut la Medias. Am spus ceva gresit?
Pana la proba contrarie, 3 recidivisti, doi eliberați pe baza legii recursului compensatoriu, au omorât un om. Multiple lovituri de cuțit, pumni si picioare.
Dacă tu nu sesizezi nimic greșit în afirmația ta anterioara, nu mai are rost sa îți explic.
Zogu, facem un pariu ca pina la 23.11.2018 din cei 10880 detinuti eliberati (despre care spunea mai sus priam) cel putin 40% se vor intoarce dupa gratii?
Cred ca Fortuna n-o sa-ti zambeasca la pariul asta.
Si asta nu din cauza ca detinutii eliberati nu vor recidiva, ci pentru ca va fi din ce in ce mai greu sa fie condamnati. Dupa ce va acoperi faptele din trecut conducerea noastra se va ocupa si de pregatirea faptelor viitoare. Este urmatoarea mutare logica. Securizarea delapidarilor viitoare se poate intrevede deja. Principalele metode au cazut deja: inregistrarile, colaborarea pentru reducerea pedepsei, coroborarea circuitelor banilor. Instrumetarea cazurilor”violente” va fi o simpla victima colaterala.
Ca sa faci orice, trebuie sa vrei, sa poti si sa ai voie. Pentru instrumentarea cazurilor ultimele doua conditii sunt deja afectate. Mai ramane prima, dar va fi atacata si ea, sine die : cat de motivati vor mai fi politistii? dar procurorii? daca la noi a aparut lehamitatea, oare la ei nu e la fel?
BleakHouse?
Nu ma gindisem pina acum la asta – ca va fi greu sa fie condamnati. Ai dreptate.
„De unde transformarea oricărui fapt nefericit in politica?”
Din dorinta acerba de a da cu orice fel de arme (inclusiv fake news si alaturari ilogice) in actuala coalitie. Just sau injust, acesti tradatori trebuie exmatriculati indiferent de mijloace
Actuala coaliție (PSD, ALDE, UDMR) a votat în Parlament legea recursului compensatoriu, în formula 6 zile/lună, pentru 3 mp/deținut, dușuri, chiuvete, igrasie ( s-au asigurat că toti intră în categorie) Legea plecase de la Prună cu 3/zile, doar pentru supraaglomerare, respectiv 3 mp/ deținut.
Si voi spuneti ca n-au nicio răspundere???
PS puteau să investeasca în fiecare an câte 50 de milioane de euro într-un nou penitenciar, dar nu au făcut-o.
Legea a avut o dedicație clară, sa îi scape pe ai lor, spre exemplu Fenechiu, desi asta a stat într-o secție nou modernizata, de VIP-uri.
Ma bag si eu in scandal. Proiectul „Prunei” era strict pe baza horararilor CEDO. ce au facuta stia nu are nici o tangenta cu asta. Au concertat la vremea respectiva un intreg atac mediatic la adresa guvernului tehnocrat in cel mai mincinos si jegos mod posibil. Parca si acum o vad pe Vasileasca cum lingea clanta la a3 si boul ala de Gadea gadila cu limba hemoroizii „domnului” Dragnea. Intr-un fief nationalist sustinut puternic de fosti peremisti de care si vaccin tudor zicea ca sunt tampiti.
Da, toti cei care au votat porcaria asta au o responsabilitate. Ar fi tare sa traim in lumea in care nimeni nu are o responsabilitate veci desi vad ca acolo tindem.Pe logica asta Hitler chiar nu avea nici o responsabilitate. El cu mana sa nu a facut nimic, a emis decrete-legi si de facut grozavii au facut altii.
Interesant personaj oricum gunoiul ala, al doilea omor din cate am inteles si primul comis pe la 18 ani.
http://www.cdep.ro/proiecte/2017/100/60/0/em90.pdf – hai sa si citim.
https://mariangodina.ro/recursul-compensatoriu/
Mda, inca un caz. Un „interlop” de 75 de ani a fost snopit in bataie de un crestin, ca nu dorea sa doneze nimic:
https://adevarul.ro/locale/galati/video-nou-atac-unui-recidivist-barbat-talharit-scara-blocului-atentie-imagini-extrem-violente-1_5c3d802bdf52022f75a20d1e/index.html
Era din clanul mosnegilor Priam…asa o sa zica Zogu…si cica avea si legaturi cu Soros si francmasonii…?….traficanti de muraturi pensionarii astia….mari interlopi
Clar, pai la a fost coleg de scoala cu Soros la ce varsta are. Cu riscul de-a fi penibil a si marele comisar de politie Soric, de unde stim ca se rafuiau doi interlopi? Am vazut unul artagos, apoi a luat-o la fuga si s-a impiedicat la care un cretin a venit cu cutitul si la executat, la fel cum l-am executat eu pe Ghita acum o luna. Ghita porcul zic.
Cum definim interlopul? Ca a sarit la bataie? Ok, pai la viata mea am dat si eu 3 suturi in cur, sunt interlop acuma? Si pentru asta trebuia sa vina o namila cu cacat in loc de creier sa ma execute cu un cutit?
Ete bai cum trasformam un criminal si un romanas prost care totusi nu merita sa moara in doi gangsteri din Chicago care trageau cu Tommygun-ul unul in altul.
Dati numele a 24 oameni (aprox. nr. actual de ministere) + inca 5 din actuala opozitie care credeti ca merita sa formeze un guvern.
Apoi cautati informatii despre ei. Greu si superficial cu google. Analizati la rece.
Sper sa nu sa fiti dezamagiti.
Asa ca, pe cine sa aleaga omul de rand intre politicieni compromisi sau posibil compromisi/ usor de murdarit:
1.PSD care-i promite si mareste pensia, salariul minim, reduce TVA la mancare si impozit pe venit si dividende (masuri doar pe termen scurt cu efecte pozitive asupra calitatii vietii pt. ca investitii … lipsa)
2. Opozitie care o promite ceva …..
Unde este omul nou venit din mediul privat (generator de plus valoare/ antreprenorul/ platitorul de taxe si salarii) care a dus greul unei economii pro orice altceva decat capital autohton real …sau… din zone universitare/ oameni de cultura neabonati la banul public sau fara legatura cu politicul (exclus activisti) ? Cine il va accepta in emisiuni sa-l fac cunoscut?
Nu-l cunosteam pe Iohanis si l-am votat. Dupa am asteptat cu nerabdare sa-i vad lista de consilieri. M-am lamurit. Nici un profesor, nici un academician …
Deci voi cu cine votati ca eu nu i-am identificat?
Si concluzia este lozinca propagandistica PSD-ALDE : N-avem cu cine vota si nu mai mergem la vot decat cei incolonati si cu autobuzele !?
Din contra ! Am vazut ce face PSD-ALDE si-i votam pe ceilalti !
1. Bobita
2. Grivei
3. Azorel
4. Zurzan
5. Boris
6. Sasha
….
Ai prins ideea! mai bine votezi cainii vagabonti din fata blocului decat sa mai pui stampila pe psd+alde. Uneori sa nu faci absolut nimic este mult mai bine decat decat sa arunci pucioasa si bombe peste societatea romaneasca, asa cum fac acesti tradatori. Orice apare pe buletinele de vot (de la animal nevertebrat pana la Ciolos) si nu scrie PSD, ALDE, UDMR, PRM este o alternativa de vot.
Exagerarile din aceasta replica sunt urmare a starii de dispret + ura si dorinta acerba de pedepsire a tradatorilor, care ma incearca
Sa nu mai aud /citesc replica asta cu „ce alternativa avem” ca te injur direct si fara decenta, cu riscul sa-mi iau pedeapsa de la moderatori.
Analiza lui Victor Cozmei…
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22911528-analiza-cum-pierdut-psd-mai-bine-doi-ani-cea-mai-urgenta-achizitie-militara-corvete-noi-fregate-modernizate-pentru-fortele-navale.htm
după fuga lui pacepa,după cazul caraman,după intrarea in nato si ue noi vorbim de infiltrari la nivel inalt.
pai parcă primele instituții are s-au „integrat” in occident și au beneificiat de logistica euro-atlantică au fost principalele servicii de informatii…la cum arătăm cred că s-au integrat in absolut.
Depinde ce intelegi prin cazul Caraman. Faptul ca a saltat din NATO informatii (nu am idee ce anume) mi se pare o realizare. NATO/UE nu au inghitit prea bine ca a fost la conducerea SIE pina in 1992 – insa cum spuneam odata, tot securistii puteau fi pusi acolo; problema mea fiind modul in care s-a construit securitatea noua – stii cu lupul si naravul. Apoi a fost implicat in niste matrapazlicuri de Dimbovita, dar nu mai stiu unde am citit.
cazurile de mai sus sunt bine documentate de catre nato-sua ,se cunosc/cunosteau rețelele de informatori si conspirati,pana in 2007 seful sri era argatul grupurilor de interese iar geoană o ardea mistic pe la moscova și spa.acum avem bânuieli de tradare la primii oameni in stat ….e dezastru in romanica.
Caraman a fost dovedit ca a lucrat pentru sovietici si apoi rusi, dupa anul 1991.
Am citit ca sovieticii au tinut neaparat sa se vada cu el singur, fara a fi insotit, de mai multe ori – ceea ce s-a si intimplat. Mai departe nu cunosc; stii mai multe, ai detalii?
Ce solutii de inarmare ar fi avut corvetele „Ciolos” ?
VL Mica si Exocet….fara ESSM SI RAM…
La momentul acela, solutia de inarmare era mai slaba, cu VL Mica la aparare antiaeriana, dar cred ca se puteau negocia modificari.
De la discutiile de atunci, lucrurile au evoluat: finlandezii au luat in discutie instalarea de ESSM pe corvetele programului Squadron 2020 iar Damen le-a oferit mexicanilor Sigma 10514 (mai degraba un 10714) cu ESSM si RAM.
Pana la urma, licitatia are si ea un merit: i-a facut pe olandezi sa ridice stacheta si sa ne propuna solutia oferita si Mexicului.
@ross, @eroul
Mersi. Deci cam ce ofera acum NG sau Ficantieri
Nu e chiar așa. HGul stabilea ca Ro sa înceapă negocierile cu Damen pe teme corvetelor care se stiau ca vor fi Sigma 10514, dar cam atât. Soluția de înarmare urma sa fie negociată după. E drept ca la acel moment Damen avea Sigma în varianta cu VL Mică și Exocet, dar nu era musai să rămână asa…
Nici eu nu am spus ca guvernul a semnat atunci pentru varianta cu VL MICA si Exocet.
Am spus ca, in acel moment, oferta Damen – Sigma 10514 era cu VL MICA si Exocet si ca, ulterior, finlandezii si americanii au luat in discutie amplasarea de ESSM pe corvete, alaturi de RAM.
Eu cred ca este necesara o analiza la rece a subiectului,prea multa patima ne face sa scapam din vedere citeva aspecte importante ale afacerii.Este cel mai important program de inzestrare de dupa ’89,program din care deriva si achizitia viitoare a bateriilor de coasta si probabil a unui(mai multe?)submarine.De aceea cred ca miza este mult,mult mai mare decit suma anuntata.Acum pe partea politica avind in vedere atitudinea lui Macron,eu cred ca lucrurile stau cam asa:Iohannis-Ciuca doreau NavalGroup iar guvernul cred ca ar fi vrut Damen in fruntea bucatelor iar baietii din servicii au jucat cu prezidentul de unde si oferta NG cu un mm mai mica decit Damen.Problema e ca din cearta asta pierde Tara si pierde enorm!
Te apropii. De fapt e mai simplu. Johannis vrea să-l lase pe Cioloș fără sprijin francez, pentru că marele mut are un singur scop în viață: al doilea mandat! Nu a înțeles nimic din faptul că lumea l-a votat ca să nu-l voteze pe Ponta!
https://m.adevarul.ro/news/eveniment/licitatia-camioanele-34-miliarde-lei-armatei-romane-anulata-instanta-1_5c3ccd00df52022f759d5de3/index.html
Nu mai indemnati atata de a iesi la vot! Sa iesi la vot de dragul de a iesi la vot este frectie la piciorul de lemn!
Si propui sa…
Propun sa nu iesim daca nu avem pe cine! Si mai propun sa ne organizam local! Pe meserii, pe pasiuni, pe dragostea de tara… Si organizati sa propunem, sa ne rugam (si in sens religios dar si in sens de politete), sa scriem, sa pichetam, sa discutam… Democratia, fara organizarea votantilor, constientizarea nevoilor si prioritatilor, formarea liderilor si actiune locala, este doar o forma fara fond!
Ceea ce ai scris este o idee prezenta in doua discursuri: al celor care cred ca absenteismul la vot este un semnal transmis politicienilor si care duce la un reset si al PSD pentru a descuraja opozitia.
Dar procentele vehiculate si ideea neprezentarii la vot fac parte din discursul utilizat de PSD pentru manipulare deoarece:
– Propaga o idee care pare benefica pentru hipsteri si grupa de virsta 20-30;
– De fapt PSD a ajuns la putere fiind votat de 25% din votanti iar ei sustin ca au legitimitate data de mai mult de 50% din voturi;
– Daca nu se vor prezenta cei 40-50% PSD va obtine o majoritate covirsitoare (90%), dar de fapt va fi tot 25% din votanti;
– Mult succes sa te mai opui daca va cistiga PSD cu 90% din voturi / 25% din votanti.
Tocmai din aceasta cauza cred ca ar trebui sa mergem la vot si sa votam pe oricine mai putin PSD. Sa iasa de la guvernare si din administratia locala doua-trei mandate.
Votul pentru oricine este la fel de periculos ca si cel pentru cei de care faci pomenire!
Chiar, ce ar însemna un boicot masiv al votului?
Este imposibil. Cei 25% ai PSD nu vor boicota votul. Niciodata.
Dar restul? Toți ceilalți să boicoteze votul. Ar fi interesant. Iar din cei 25% de care zici sigur s-ar mai rupe cîteva procente.
si de asta avem primari sub 10% voturi.
Asta este exercitiul democratiei in cel mai pur sens
Parerea mea e ca suntem prea „traumatizati” de „securitati” si tradatori
Si ii facem mai mari decat sunt
Daca o societate contemporana , dezvoltata pe multiple paliere sta in „tradarea” unui individ ..suntem pierduti si poate fara sa vrem promovam ideile astea ..cultul persoanei , noi ii facem mici dictatori
Legat de „barci” ..am mai spus 1,5 miliarde sunt „enorm” de multi bani , eu sunt de parere caci aceste contracte trebuiesc negociate la „un nivel” superior , detaliile tehnice le pot stabili cei de la dpa , folosind „feedback” de la militari direct de la ramura fortei
Detaliile economice si modul de desfasurare trebuie sa fie strict la nivel de guvern , chiar peste ministerul de resort
Sunt prea mari implicatiile si sumele
Iesirea la vot a devenit un exercitiu fara nici o finalitate pentru ca lipseste fondul democratiei ce consta in puterea poporului care, atentie, nu sta in vot! Puterea poporului sta in idealurile, in modul de viata si in oamenii care le intrupeaza! Formal, organizarea poporului in jurul unor idealuri, intr-un mod de viata si pe langa oameni capabili de reprezentare da consistenta democratiei! Intr-o astfel de acceptiune nici nu mai este nevoie de vot ca formalitate pentru ca oamenii s-ar aduna, natural, pe langa cei ce fac treaba! Cam cum era candva prin Ardeal, imi pare dupa model occidental! Cert este ca votul pentru toti a pierdut fondul democratic! Poporul nu mai participa la politica decat atunci cand voteaza! In rest, cei alesi nu mai au nici o treaba cu votantii, decat cel mult de la inaltimea la care i-a ridicat votul majoritatii!
Exista mecanismele prin care si tu te poti implica. De exemplu sa iti vizitezi senatorul si deputatul si sa il iei la rost.
E clar ca „societatea” in ziua de azi e mult mai complexa
Eu ca sa inteleg , legatura de la cetatean , pana la cel de la varf ..politician simplific
E foarte important ca o societate sa functioneze dupa reguli , reguli pe care o parte ” delegata” a societatii sa le vegheze , reguli pe care o parte a societatii sa le „adapteze” continuu , reguli pe care o parte „delegata” a societatii..sa asigure ca vor fi respectate..si reguli care vor fi aparate ca drept al societatii ce le-a adoptat
Am enumerat simplist ..serviciile , ca backgroun al administratiei
Cine judeca serviciile ..ca si entitate singulara nu le intelege , sau daca se ajunge sa functioneze de asa manera ..deja avem o problema grava
„Serviciile” , nu sunt „administrative” sau „operative”
Ele in general „conlucreaza” cu structurile „operative” ale statului ..cand „opereaza” pe intern si daca nu ar fi asa cineva sa imi explice competentele lor
Adica , daca un „legislator” e amenintat ..se sesizeaza spp-ul ..ca si exemplu si structurile din politie de pe „fasia” respectiva de responsabilitate ..in acelasi timp cu structurile „judecatoresti” , in speta procurori , etc , cine se ocupa de aria respectiva(arie de responsabilitate) legal
Cand sunt limitati in ambitul teritorial si se impune un operativ urgent „flexibil” intervin „operatorii” specializati pe operatiuni de asalt ai serviciilor
Trecand peste exemplul dat , cand nu ai un „lant administrativ” eficient..munca serviciilor poate fi gresit interpretata ..sau poate fi ineficienta
Filmele cu 007 sunt asta ..filme , ca sa scoti pe cineva ..legal , in afara „lantului” decizional trebuie sa o faci ” respectand regulile” de care vorbeam
Daca cineva e interesat sa studieze o sa observe ca noi avem mai multe agentii , cu n parti operative in subordini diferite ..care de multe ori se calca unii cu altii pe bataturi , nu prea exista o comanda „centralizata” samd
Apar cazuri genul lui Berbeceanu sa
Sa trecem..ca background serviciile trebuie sa „lucreze” cu toti , la toate nivelurile , asta inseamna sa fie ” infiltrati” ( nu direct) ..in societate , trebuie sa fie si „infiltrati” direct , in mai mica masura ..si sa se „raporteze” celor carora le sunt direct subordonati
Adica , presedinte , ministru justitie , sa..am dat doar doua exemple
„Infiltrarea” asta , oficiala sau nu , trebuie sa aduca „o imagine” reala a societatii ..si din prisma rapoartelor sa ajute la „masuri” ce sunt luate de catre comisiile ce le evalueaza activitatea ..si masuri ce pot fi „legislate” ptr a fi corectate anumite chestii observate
Aici , ca sa fac o paranteza ..cei ce controleaza activitatea serviciilor ..sunt mai interesati de a folosi in rafuiala lor politica informatia ..sau in interes personal
Deci ..din nou deci , backgroundul ..statul paralel ..cum ii spun unii , care stat paralel se „supune” ordinii constitutionale ..adica cei in functii ..nu vreunui sef de partid sau politician ce nu ocupa functie administrativa ..adica e in guvern , sa asemenea
Deci prostiile debitate de politicienii nostri ar trebui sa fie sanctionate ..orice legatura intre politicieni si membri activi ..calcare pe degete ..intre diverse ” functii” ale statului de drept ..ale societatii ce functioneaza dupa reguli si..cu toate ca pare un pleonasm ..le respecta..aceste reguli
E ca si cum ai uni in aceeasi persoana , functia de procuror , avocat ..ca sa te duci la judecator
Politicul trebuie separat ptr a putea functiona corespunzator
Sunt total de acord ca ” puterea” sa se intoarca ” in senat” ..ca pe vremea romanilor ..acolo trebuie sa se discute ..si sa se gaseasca solutii ptr toate problemele societatii ..sa se dea legi ce corecteaza unele neajunsuri , ce se adapteaza la timpuri odata cu societatea
Dar de asta avem nevoie de „legislatori” care sa inteleaga asta ..o sa exemplific cu o replica ..din „parlamentul britanic”…recent , pe tema brexitului
Nu ii consider un etalon sau exemplu ..de ceva neaparat ..dar in virtutea zicalei ..ca ” unul suficient de inteligent invata si din erorile altora ..pe cand prostul nici din ale lui”..o sa o dau drept exdmplu
Si omul spune
„- necesit seriozitate oameni buni..aici tratam cu chestii serioase..aici ne jucam cu vietile oamenilor !!!”
Deci..
????
Ai nostri legislatori sa inteleaga ca trebuie sa fie 300 in cladirea aia si sa inteleaga societatea ..functionarea sa ..cum sa o faca sa prospere..nu cu biciul , nu cu scuipatul ..ci cu vorba ..asta e „senatul”
Asta e idealul
Sa iti castigi oamenii cu vorba
Si noi trebuie sa votam pana apar unii ce inteleg asta
Fie ca e votul de merit..cand „premiezi” pe unul cu o „majoritate” ..fie cu votul de „pedeapsa”
Asta e unealta la indemana cetateanului
Sa nu votez inseamna sa „premiez repetentii”
sigur o sa ies , da
Buna seara,
multumesc pentru articol, e printre putinele care au curajul sa rosteasca limpede cat de grava e situatia Romaniei acum, sub ocupatia gastii asteia de mafioti de mahala. Si acelor din spatele lor.
Lipseste totusi lucrul cel mai important, care ramane nespus: statul roman nu mai are reactie! Vorbiti despre „servicii”,care servicii? SRI, SIE; DIICOT toate au fost compromise. Cui sa mai raporteze? Iar Armata? Ce reactie a avut Armata, cand vede cum tara se descompune? Veti spune ca Armata e doar o unealta politica… da, cu creierii ei totusi, intr-o tara normala!
Asta e adevarul crunt: suntem practic sub ocupatie. O ducem atat de bine cat sa avem burtile pline, mintile odihnite cu seriale turcesti si minciuni A3 samd, incat sa nu avem pofta de bataie. La o adica mai trantim un articol un comentariu pe vreun site din bula noastra informationala si cam atat. Practic suntem inerti cand suntem ocupati. Situatie perfecta pentru „inamic”. Nici macar nu ne dam seama ca suntem pierduti. Romania sangereaza masiv si se indreapta, ca sistem inca functional, foarte vertiginos spre o criza profunda, daca nu intervine o schimbare enorma.
Si in plus… cu cine sa luptam impotriva a ce? Stim cu cine? Sunt doar hotii si borfasii care isi fac legi de vina? Sunt rusii in spatele lui Tariceanu, Dragnea, Tudorel , Ciordache samd… In spatele primilor doi, cu siguranta, parerea mea, dar in rest… sunt doar miile de borfasi din provincie, primari, prefecti, „oameni de afaceri” care isi santajeazta electoratul pentru voturi, si care pun presiune pe amnistie, pe renuntarea completa la lupta anticoruptie, pentru ca e in joc pielea lor. Aici sunt miile de tradatori! Si rusii nici macar nu trebuie sa-i plateasca. Le fac treaba pe gratis!
Ati pomenit despre solutia democratica… alegerile fiind unica evolutie pozitiva, toate celelalte ducand spre un final nedorit de nimeni. Imi e teama ca am trecut de mult de borna aia, alarmele deja nici nu le mai auzim! Solutie democratica? Sa vedem, daca va mai exista Nato in doi ani, si noi inca in UE, probabil ca mai avem o sansa. Insa… chiar si asa, solutia democratica… ar mai avea nevoie de inca o decada cel putin doar pentru a stopa cu chiu si vai declinul. In situatia noastra e cam naiva si mai mult „wishful thinking”. Poate un manunchi de solutii ar fi mai bine.
Problema este ca… suntem toti cu burtile pline, la caldurica iar riscul cam mare. Cum era, „chiar cu pretul vietii”? Cand decide altcineva pentru tine si tu doar primesti ordinul, e infinit mai usor, dar cand trebuie sa iei singur decizia, cu capul tau, la timpul tau… mai bine o tuica fiarta ca doar nu e dracul chiar asa de negru!
Ei bine, e mai negru decat ne-am imaginat. Si suntem singuri cu el. Cu ei!