T 80U
Pai inseamna ca T 14 mai are pana cand intre in dotare. Astfel cei de la Uralvagonzavod au scos pe piata un kit de modernizare pentru T 80U, kit care – spun ei – ar aduce batranul tanc sovietic (batran dar inca foarte vioi si peste rapandula de T 72B3 cu care se etaleaza acum rusii), la nivelul tancurilor moderne NATO M1A2 Abrams si Leopard 2 A5/A6.
„The modernization of previously manufactured MBTs is the recent tendency of the tank-building industry. It provides point enhancement of the tank`s specifications and extends its service life. The massive operational deployment of tanks, the tendency to the reduction of tank forces, harsh economic conditions, and the cuts of the budgetary funds are the main prerequisites for the upgrade of MBTs in service. In such context, T-80BV is no exception,” spun baietii de la uzina ruseasca.
Astfel uzina constructoare a T 80B (Omsktransmash) a scos pe piata diverse variante de modernizare a T 80, ultimele doua, T-80BV si T-80U/T-80UD, fiind cele mai moderne. Uzina se bazeaza pe faptul ca armata rusa are in rezerva cateva mii de tancuri T 80BV/U iar capacitatea de lupta a acestora s-a cam ruginit. Inginerii rusii sustin ca: sistemul de control al focului 1A33, rachetele AT lansabile pe teava tunului 9K112-1, autoloderele, senzorii de tot felul, statiile de comunicatii, sistemul automat de stingere a incendiilor, etc au expirat de ani buni si nu mai sunt functionale, tancurile fiind de fapt improprii folosirii in caz de razboi.
Asadar uzina ofera un kit compelt de modernizare pentru T 80BV/U , kit care ar aduce tancul sovietic pe linie cu concurentii sai occidentali, ar creste puterea de foc si gradul de protectie. Modernizarea ar avea in vedere cam acelasi pachet cu cel folosit pe T 72B3, astfel unificandu-se dotarea.
In linii mari se are in vedere dotarea tancurilor cu sistemul de conducere al focului Sosna-U, care poate conduce si racheta, crescand astfel raza operationala la 7500 de metri (pentru racheta). Tancul ar urma sa primeasca si sistemul de protectie Relikt, sistem care – spun rusii – ar fi eficient nu numai impotriva proiectilelor cu incaractura exploziva sau a rachetelor AT dar chiar si impotriva proiectilelor de tip sageata (APFSDS) DM53 si DM63, dezvoltate de catre germanii de la Rheinmetall.
Tot rusii sustin ca Relikt ar fi superioara mai cunoscutei Kontakt-V ERA. Bineinteles ca pachetul de modernizare este mult mai vast si are in vedere si alte elemente, singurul lucru care ramane pe loc este tunul de 125mm 2A46M/2A46M-5 cu teava lisa.
Rusia detine cel putin 3000 de T 80 in rezerva, in mod oficial eu nu stiu ca acest tanc sa mai fie in dotarea unor unitati active, dar Military Balance 2016 sustine ca 450 T 80BV/U ar fi inca operationale. Cu toate asta Military Balance este deja notorie pentru greselile sale cu privire la dotarea anumitor armate, numai in privinta Armatei Romane o da in bara in fiecare an.
Ciudata insa intentia uzinei constructoare de a pune pe masa MoD-ului rus o astfel de modernizare cand toata lumea asteapta intrarea in dotare a noului T 14. Sa fie probeleme cu noul tanc atat de mari inca readucerea in serviciul activ al T 80 sa fie o solutie, sau poate fabrica isi cauta singura de lucru, cunoscandu-se faptul ca Rusia nu mai fabrica tancuri noi ci doar isi modernizeaza flota de T 72 la standardul “B3”.
Ca un ultim comentariu, Rusia a decis retragerea T 80 din dotare – uimind pe toata lumea – din doua motive: primul ar fi costurile. Costul mare de productie, costurile ridicate cu intretinerea. Al doilea motiv a fost exportul. Practic T 80 nu a fost niciodata oferit la export de catre URSS si astfel nu exista o piata pentru acest tanc.
Pe aceste considerente s-a pastrat T 72/T 90 in dotare, desi T 80 era tancul mai bun, un tanc care la orizontul mijlocului anilor ’90 nu prea avea rival in lume din cam nici un punct de vedere: mobilitate, putere de foc, nivel de protectie.
GeorgeGMT
Nu știu ce să zic de ultima frază. :)) Poate mijloc anilor ’70 sau ’80. La mobilitate era fără doar și poate campion, dar la restul nu cred.
@Marcian. Are multe chestii avansate, de la sistemul de achizitie a tintei, la nivelul de protectie. T 80 estre pana la urma un tanc atipic pt sovieticii, ei care au fabricat mai mereu tancuri medii ca valoare, multe sa fie. Ei bine, in cazul „80ului au fabricat un fel de Rolls Royce al tancurilor, foarte bun, dar extrem de scump din toate punctele de vedere.
Nu stiu cat de fiabil era T 80, nu am gasit astfel de date credibile, dar in rest era super-tanc.
@George,
Tancul T80 se gaseste si in stocul fostelor tari membre ale URSS?
Adica Ucraina, Belarus, tarile Baltice, tarile din Caucaz, kazahstan?
cum de a ramas doar in RUSIA?
pai chiar mai mult de atat… aici ai lista cumparatorilor de T-80, insa majoritatea le-au cumparat in stocuri mici, pentru evaluare:
https://en.wikipedia.org/wiki/T-80
Armenia: 20 in service.
Belarus: There were 95 in service in 2000 and 92 in 2003 and 2005.[46] Currently, 90 are in service.[36]
Cyprus: 27 T-80Us and 14 T-80UKs were ordered in 1996 from Russia;. In 2010, a further 25 T-80Us and 16 T-80UKs were delivered from Russian surplus.
Egypt: 14 T-80UKs and 20 T-80Us purchased in 1997.
Kazakhstan:[36]
South Korea: 33 T-80Us were ordered in 1995 from Russia and delivered between 1996 and 1997. Two T-80UKs were acquired from Russia in 2005.[36][43][48] Currently being retired due to cost and maintenance reasons.
Pakistan: 320 T-80UDs (Ob’yekt 478B and Ob’yekt 478BE) were ordered in 1996 from Ukraine and delivered between 1997 and 2002.
People’s Republic of China: Ordered 200 T-80Us for evaluation in late 1993. 50 delivered. Tanks were not assigned to combat units. Research is used for the Type 96 tank.
Russia: 3,144 in active service and around 1,856 in storage in 1995.3,500 in active service in 1998.[27] 3,058 in active service and 1,442 in stock in 2000.[26] 4,500 in both active service and storage in 2005.[26] 3,044 in active service and 1,456 in storage in 2008.[27][30][49][50]
Ukraine: 345 were in service in 1995, 273 in 2000, and 271 in 2005.[51]
Yemen: Bought 31 from Russia in 200
UK au mai cumparat cateva pentru evaluare… unul fiind trimis in SUA care a primit si din Ucraina UD-uri
Oare ne vor uimi cu anularea proiectului T14?
Nu cred ca opresc proiectul… insa le ia mai mult decat au estimat ca sa-l faca produs matur, si le creste in paralel si costul cercetarii dar si cel al productiei. Probabil ca atunci cand va intra in productie de serie va fi un produs capabil, insa scump la buzunar, deci rusii nu cred ca isi vor permite sa-l construiasca in mii de exemplare nici in 15-20 de ani.
Apoi ramane sa vedem cat de fiabil va fi T-14, pentru ca la cate chestii noi au ingramadit pe el, rezulta un produs destul de sofisticat, probabil bine mai scump de operat decat un T-80, care nici ala nu era ieftin.
La T-14 primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost turela.
Da senzatia de improvizatie ca si cum proiectul nu e gata si au pus ceva care sa arate a turela de tanc pana rezolva problemele.
O butaforie, turela aia…ca in filmele de razboi romanesti cand sudau niste table pe turela de T34 ca sa arate a Panzere…
Dacă reînvie T 80 , în ciuda costurilor ridicate, e clar că T 14 e doar un fel de avorton….
M1A1 sau Leo 2 nu erau rivali demni? Poate ai vrut sa zici anii ’70.
Stiu ca pare ciudat, dar T 80 a fost un super tanc pana pe la mijlocul anilor „90, cand americanii – tocmai datorita T 80 – au pus mana si au dezvoltat noi proiectile.
In linii mari T 80 putea angaja distructiv un tanc NATO de la distanta mai mare decat puteau tancurile aliate sa faca cu T-ul, in parte si datorita siluetei joase, a mobilitatii extraordinare si nivelului ridicat de protectie.
Un T 80 are un demaraj atat de rapid incat, daca echipajul era avertizat, putea „sari” practic de pe loc din fata unei rachete AT, care de la la o distanta relativ redusa nu-si mai putea corecta traiectoria.
Nu pare ciudat, pare ridicol. Poate citesti rezultatele competitiei grecesti si o sa afli ca t80 era o chifla.
T80 e ca si restul armelor rusesti…paper stats.
Poate cauti prima versiune de t 80 aia care nu putea trage din mers in tinte decat daca erau la aceeasi inaltime cu tinta….
In mod evident stiu ca prima seria n-a fost cine stie ce, dar mai apoi, de la T 80U s-au schimbat lucrurile. N-are nici o relevanta competitia greceasca.
Scuze de comentariul dublu, primul l-am tastat de pe tel si nu imi aparea. Acum vad ca a aparut – bine ca a aparut doar o daca ca eu l-am tastat de vreo 3 ori. :))
Da, avea mobilitate si silueta, dat la protectie impotriva APFSDS si mai ales la putere de foc mi se pare mie, asa dupa ochi si dupa ce-am mai gasit pe net, ca e inferior A2 sau Leo 2. Acum eu n-am acces la date oficiale top-secret 007, iar tancul imi place enorm si mie, doar ca nu cred ca 1v1 ar fi iesit peste cei 2 principali rivali.
Pardon, am vrut sa zic A1.
Nici eu nu am acces, doar ca americanii s-au apucat sa dezvolte noi arme AT si noi proiectile tip sageata pentru T 80. Aceste informatii, care se gasesc pe net, sugereaza ca pa langa mobilitate T-ul mai avea si alte atuuri…
M829A2 a fost dezvoltat ca urmare a introducerii armurii ERA Kontakt-5, iar rusii au introdus mai tarziu Relikt, care la randul sau a dus la dezvoltarea M829A4.
asta e cat&mouse
au gasit intotdeauna ceva care sa gaureasca erele si reliketele
http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/why-russias-t-80-tank-total-disaster-13550
@Robi, O fi asa cum spui tu, da atunci nu-mi explic de ce americanii s-au apucat sa dezvolte noi areme AT si elicoptere de atac dedicate acestui tanc, basca noi proiectile sageata. Au spus si public ca pt T 80 se strofoca ei atat. Vezi Hellfire &AH 64.
N-or fi citit fituica aia?!
Ne referim la perioada in care T 80 a ajuns in Germania comunista, fata-in fata cu tancurile vestice.
Au spus asta si cu f22 cand luase bataie f15 de la indieni….ca sa aibe motive sa produca arme pe care le aveau in plan oricum de demult
Tunul lui T80 ca si precizie sau putere de penetrare a fost sub tunul de pe tancurile Leopard2,Abrams si Challenger.
Asta inseamna ca oplot-ul ucrainienilor e smecher, fiind la baza un T80 modernizat. Doar ca nu prea mai sunt in stare sa il produca.
Este…
T84Oplot este mai performant ca si un T80,nu?
E o evolutie a variantei Diesel a T-80, T-84…
http://www.rumaniamilitary.ro/t-84bm-oplot-mandria-vecinilor-nostri-margineni-2
http://www.rumaniamilitary.ro/daca-oplotul-intarzie
Lu oplot ii lipsesc placile ceramice ale lui t80. Deci e ca o varianta de export
Am putea produce la noi,cu sprijinul de specialitate al ucrainenilor si al partenerilor occidentali,Oplotul?Avem nevoie de un tanc mediu asa ca folosind sasiul lui T80 Oplot s-ar putea realiza un tanc modern.Ipotetic vorbind.
Uncrainienii au facut 10 oploturi nu stiu cata experienta au…
Eh, au facut mai multe de atat…spre 15-20 🙂
Gresiti, cred ca au facut 20 pentru ei si cred ca au mai exportat vreo 12 sau 16 in Thailanda – deci se apropie de 40
da, din 2014 incoace au mai facut cateva .
Pentru Tailanda nu cred ca au reusit sa tina ritmul, de unde supararea alora
Poate ca din cauza embargoului economic si tehnologic impus de occident, in special de SUA, Rusiei, aceasta tara nu isi poate dezvolta si produce noua generatie de tehnica militara inclusiv de tancuri asa ca rusii fac ce pot mai bine, sa modernizeze T80 care este peste un T72.Este mai letal un T80 modernizat fata de un T72 modernizat, sigur, la alte costuri de intretinere in timp ce costurile de modernizare sunt identice cu cele ale lui T72 pentru ca se folosesc aceleasi componente.
Aveti dreptate, anul trecut rusii spuneau ca:
…” Programul rus de modernizare a armatei prevede dotarea forţelor militare cu 2.300 de astfel de tancuri până în 2020, dar aceste planuri ar putea fi revizuite din cauza problemelor pe care economia rusă le întâmpină în urma impactului pe care îl au scăderea preţului petrolului şi sancţiunile impuse de Occident.
Oleg Bochkaryov, un vicepreşedinte al Comisiei ruse privind Industria Apărării, un grup guvernamental care lucrează în domeniul înarmării, a anunţat săptămâna trecută că T-14 Armata va intra în serviciu anul viitor. Tancul, primul model de la intrarea în producţie a tancului T-90 în 1993, nu va fi vândut altor state pentru cel puţin cinci ani, a mai spus Bochkaryov.”
Asa ca in loc de 2300 de ApMaTa (cu turele incerte) noi noute sunt nevoiti sa umble la lucrurile concrete pe care le au deja in gospodarie.
Daca citeam saptamana asta ca rusii au de gand sa reintroduca elicopterul Mil Mi-14, nu ma mir, cine stie cu ce au de gand sa reinvie in perioada imediat urmatoare. Oricum, nu par deloc semne incurajatoare pentru o perioada de pace.
Ceva de pe surse referitor la ce vor romanii vis a vis de tancul ala de-l doresc in dotare? 🙂
Inca nimic despre UMB si KMW si intanlirea aia a alor…
PS De data asta chiar au ramas turcii fara motor pentru Altay, iar pentru noi chiar e posibil sa avem un tanc decent in dotare, asta daca nu ne prinde si pe noi gripa ruseasca sau virusul lui Erdogan! 🙂
Deocamdata nimic.
Cred ca noi depindem acum foarte mult de „factorul timp”… momentan ei au un tanc fara motor…( poate pot sa ia de la rusi unul …nu stiu..) dar noi nu avem nici macar un proiect pentru tancul asta… si nu stiu cat timp mai avem ca sa facem si proiectul ( colaborarea cu KMW ) si sa facem si tancurile necesare intr-un numar decent… pe langa efortul financiar necesar de urgenta si in late directii ale armatei. Suntem ca un elev care a asteptat BAC-ul …oarecum linistit… stia ca mai are un an pana la el, ( stia ca se poate copia…- ca ne ajuta aliatii in cazul nostru) si a aflat ca este posibil sa il dea intr-o luna… ( ca nu putem copia… – nu ne ajuta aliatii )si intr-o luna trebuie sa invatam si la mate si la romana si la fizica… si sa invatam mult pentru ca in liceu ne-a placut sa stam asa sa ne uitam pe fereastra fara sa fim atenti la ore – in loc sa ne dotam armata am preferat sa ne uitam senini la altii, ( ca doar facem parte din cea mai puternica organziatie militara, in cazul subiectului nostru)
Am putea dezvolta un tanc modern bazat pe platforma Oplotului,daca ucrainenii sunt de acord iar cu sprijinul germanilor ar iesi un tanc mijlociu cel putin decent pe care l-am putea dezvolta cu polonezii si ucrainenii.Teoretic.Practic germanii sunt prieteni cu rusii iar ucrainenii nu ne au la suflet si sunt foarte neseriosi.
Pe termen scurt solutia ar fi sa ne dotam cu M2 SH cumpărat din SUA si modernizat cu firma producătoare.In acest moment doar in SUA mai putem avea încredere.
abramsul e un tanc extrem de greu si de costisitor. in plus nu ne vor livra noua americanii vreodata ceva state of the art. singura solutie viabila ptr noi e achizitia de Leopard 2 A5/6 sh de la portughezi, spanioli, olandezi(daca mai au). plus o modernizare a parcului de tr85 cu blindaj mai modern, un motor de 1000-1200cp, un tun de 105/115(nu stiu daca poate sustine turela calibre mai mari) si trasformarea unor tr-uri 77, t55 in ifvuri grele cu tunuri de 57mm(si peste – turele odin?) si rachete antitanc. asta daca nu au fost casate toate.
olandezii mai aveau in vara lui 2015 doar 15 L2A6 de vanzare. fir-ar
Se poate și tun mai mare. Vezi T-55AGM.
se poate, in anumite conditii, cu modificarea substantiala a turelei si autoloader.
http://www.rumaniamilitary.ro/t55-m8a2-tifon2-si-mai-vechiul-agm
Dcaa pentru T-55 pretul a fost cresterea masei de lupta operationale de la 36 la 48 de tone, oarecum compensate de un motor cu putere aproape dubla, la TR-85 ar insemna sa te apropii de 60 de tone cu toate modificarile necesare: tun + protectie + motor.
Ai sa vezi ca pana la urma o sa iasa un tanc romanesc sau macar ceva asamblat aici intr-un anumit procent. Nu cred in ceva de import din mai multe motive. Printre care:
-Nu au bani acum nici macar de SH-uri…sunt totusi 276 de bucati de luat.
-Nu se justifica sa astepti pana in 2025 ca sa cumperi tot SH-uri.
-UMB-ul impreuna cu KMW-ul(cel mai probabil) au prins ‘musca’ din zbor si acum incing gratarul, din timp, ca sa fie ‘friptura’ gata cand vineospatul. In 10 ani ai timp suficient sa dezvolti un tanc nou, plecand de la TR 125/TR2000.
-Prioritatile sunt atat de mari in armata romana, incat tancul e lasat la urma, mult mai la urma. De ce sa nu profiti de aceasta sansa intr-un final. Era mai rau daca MAPN le vrea la anul, ce mai puteam faca noi intr-o asa situatie?
-Timpul e 100% de parte noastra, iar in ultimul timp, scapanad si de Floarea cantatoarea, se pare ca se pune un cu totul alt accent pe indistria autohtona de aparare si pe productia interna. TBT-ul ne va confirma, sau nu! 🙂
-UMB&KMW cred ca pot sa scoata cea mai ieftin tanc nou pe care putem sa dam banii, mai ales ca au si un proiect de la care pot pleca. MAPN nu a cert cel mai bun tanc din lume, ci doar a schitat ceva parametri generali….o sansa mare pentru noi. Se pare, totusi, ca asta se vrea! 🙂
Doamne ajuta! 🙂
–
O varianta intermediara era sa cumpere 1-2 batalioane ca si varianta de avarie, sa nu piarda cu totul capacitatea de operare tancuri pana in 2025 iar cu ajutorul producatorului respectiv si infuzie de tehnologie (poate si in parteneriat cu un aliat din zona) sa incerce sa puna pe picioare un nou tanc.
TR-85 este cam la limita modernizarii, in varianta M1. M2 se dorea o plecare de la varianta nemodernizata, insa este indoielnic daca se putea adauga pe el si protectie suplimentara si tun cal.120mm si motor mai puternic, restrictiile de masa fiind severe daca se depasea masa lui TR-85M1 si putand antrena pierderi de mobilitate datorita unei presiuni prea mari pe sol a senilei. Ceva trebuia sacrificat… iar fonduri serioase nu am fi avut sa integram ceva gen turela Falcon sau cea ucraineana pentru T-64 TREX.
http://www.rumaniamilitary.ro/t-64-t-rex-noul-tanc-de-hartie-al-azov
http://www.rumaniamilitary.ro/ce-facem-cu-tancurile-noastre
http://www.rumaniamilitary.ro/tr-85m2-o-certitudine-cu-multe-necunoscute-2
Daca am dat cu piciorul la asta…
http://www.rumaniamilitary.ro/ucraina-oportunitate-militara-si-industriala-pentru-romania
cam greu de facut ceva in domeniu fara sa coste o groaza de bani si vointa cu nemiluita, chiar si daca am reporni de la TR-125:
http://www.rumaniamilitary.ro/de-la-tancul-tr-125-la-tr-2000-proiecte-ingropate
Polonezii se pare ca nu mai doresc sa modernizeze deloc T-72/ PT-91 ale lor:
http://www.rumaniamilitary.ro/reciclarea-t-72-in-tr-125m1-o-alternativa-la-tr-85m2
Si eu m-am referit la TR85 Standard, atunci cand vorbeam de varianta M2. Nu cred ca merita incercat sa se umble la M1.
Si da….cred ca e mai fiabil ca pana in 2025, atunci cand, sa zicem, ar aparea noul tanc romanesc facut cu KMW, sa modificam ceva TR 85 classic, la varianta M2, chiar cu ajutorul KMW. Mai degraba asa decat sa cumparam Leoparduri SH. Iti mai asiguri oarecm spatele in astia 10 ani de ‘liniste si pace’! 🙂
Iti dai seama ca in 10 ani, anume acestia de preconizam noi ca vom cumpara tancuri noi, poate incepe, se desfasoara si se termina al III-lea razboi mondial?! De regula tin cam 5 de bucata. In ceilalti 5 terminam si prima faza a reconstructiei post razboi…..apoi vin si tancurile noastre! :)))))
pai de asta zic ca pot cumpara 1-2 batalioane ca solutie de avarie pentru ca apoi sa avem 10 ani sa introducem un nou tanc… desi mi-e teama ca asta sa nu devina solutia definitiva, adica 2 batalioane de tancuri grele importate la cheie si apoi… nimic.
Exact la asta ma gandeam si eu….sa nu dam vrabia din mana pe ciora de pe gard! 🙂 Pe ai nostri ii cred mai capabili sa cumpere tancuri cand nu mai au deloc, nu cand sunt insuficiente! 🙂
In conditiile din Europa din ziua de azi nu mai vinde nimeni nici un tanc. Nu va amagiti singuri ca exista pe undeva 100 de tancuri de vanzare gata la cheie sa porneasca spre noi 🙂
Dupa cunostintele mele limitate ar trebui sa se faca un proiect nou pornind de la TR125 – inca mai avem schemele si prototipurile care pot fi testate.
Pai asta a si anuntat directorul UMB acum o jumatate de an, plus ca apoi s-a intanlit cu reprezentantii KMW sa discute despre o colaborare in acest sens…imediat dupa ce au anuntat ca vor 276 de tancuri prin 2025. Vedem ce iese pana la urma! 🙂
E o prostie ca Romania sa cumpere tancuri SH grele pe bani multi.La ce relief avem ,clar nu avem ce face cu ele.Citesc cu stupoare numai pareri una mai tampita ca alta.Noi suntem aia care din cauza pantalonilor rupti in cur nu putem emrge cu Loganul si ne cumparam Mercedes,sau BMW!Noua ne trebuie tancuri medii ,din ratiuni de strategie.Intr o eventuala invazie ,sa zicem a Rusie cu 2000-3000 tancuri putem sa avem noi si pe mama lui Abrams si Leopold lV la un loc ,pentru ca tot nu putem face fata in campie,acestea fiind inferioare ca numar.Noua ne trebuie tancuri medii,pentru ca apararea se va face pe linia carpatilor,acolu unde tancurile mici si medii usoare se pot misca repede impotriva tancurilor mari rusesti.Deci trebuie gandit asa si cei din Mapn d aia nu se grabesc sa cumpere nimic mare chiar ele si SH si nici sa primeasca Abrams moca de la americani cu mentenanta de miliarde.Eu cred ca ar trebui sa cumparam carcase de T 80 si pe acestea sa le modernizam.Putem optine un tanc mediu,de nivel 4.5 cu costuri medii ,pe care sa l si putem vinde in tarile arabe,Asia ,Africa si America de sud si pe baza vanzarilor sa dezvoltam noi un tanc nou de generatia 5 pentru noi si pentru a vinde.T55 modificate in Mil si TR85 imbunatatit la nivelul TR 85 M2.As cere la americani tancul M60 pe care as pune ultimul kit facut tot de americani.Romania cu 800 de tancuri medii ,poate lejer sa stea linistita in privinta asta 15-20 ani si in timpul asta sa pregateasca si in celelalte privinta dpdv militar.
Uite specialistu’. T-80 zici?!
Scumpilor
ins aoare nu este mai ieftin sa mpdernizei existentu; T 80? SI mia rapid?
Deci cam asa : miscarea i a – readuci in dotare T 80 „schmecherit” (so poa m,ai yrimiti la tpit cateva T 72 care ..)
Moscarea a 2 – fara sa te grabesti pui in [productoe Armata si vei retrage majoritatea T 72….
Orocum raman la parerea mea – este preferabil motorul diesel
Asa este.Rusul vrea in cel mai scurt timp in tanc operational,accesibil la pret,iar solutia este T80 modernizat.
sint operationale, am vazut un video la noutati pe 1tv.ru cu T-80 in exercitii , se pare ca mergea vorba de brigada ” Cantemir”
Kantemirova bre, n-are legatura cu Cantemir al nostru ci cu o localitatea de la ei parca 🙂 .
😀 Kantemirova era muma lui Dimitri Kantemir?
pai tocmai, George, localitatea a luat numele lui Cantemir, deci rusii au o divizie de garda cu numele lui Dimitrie Cantemir 🙂
https://de.wikipedia.org/wiki/Kantemirowka
„Der Ort wurde 1742 als Sloboda gegründet, der nach den Besitzern der umliegenden Ländereien Dimitrie Cantemir (russisch Dmitri Kantemir) und dessen Sohn Konstantin zunächst Konstantinowka-Kantemirowka genannt wurde. Später wurde die Bezeichnung verkürzt.”
Pai exact ce spuneam si eu, n-are legatura cu Cantemir ci cu localitatea respectiva. A fost denumita asa datorita bataliei in care marea unitate s-a remarcat, cu totul intamplator langa respectiva localitate.
N-are nici o treaba cu Cantemir, am mai discutat asta o data, parca. Batalia s-ar fi putut duce langa alta localitatea si atunci numele era altul…
pai unitatea poarta numele localitatii, care la randul ei poarta numele lui Cantemir… deci chiar daca nu asta au intentionat, unitatea poarta numele lui Cantemir , indirect 🙂
Nu e ca si in cazul diviziei Tudor Vladimirescu.
🙂 Pai io zic ca-i un lucru bun ca nu este ca in cazul diviziei Tudor Vladimirescu.
Da „George ” a fost numita așa datorita numelui localității, dar în Rusia numele lui D Cantemir este legat cu num. Lui Petru Velikii și intr-o măsură este respectat
Care localitate a facut parte din proprietatile urmasilor lui Cantemir al nost. 🙂
Localitate numita după Dmitrii și Constantin Cantemir
de ce au uimit pe toata lumea cu retragerea lui t-80 ?
toate tancurile rusesti t72, t80, t90 aveau acelasi tun
In cecenia au trimis echipaje neinstruite cu t80 care au ramas imediat in pana de gaz cu turbina la relanti, echipajele neobisnuite cu consumul
T72 era mai cunoscut, mai fiabil, mai ieftin si construit in numere mult mai mari
Relikt Era etc – le poti pune pe orice tanc vrei
autoloaderul e mai rau decat la t72 daca tancul e lovit in dreptul galetilor
elevatia la tun – -5 14 – merkava scrie pe wiki -8 20 de grade – fata in fata cu alt tanc poate ca nu conteaza asa mult dar daca ai intrat intr-un oras cu cladiri mai inalte – ai o mare problema
cred ca nu e inca gata t14 (tunul ?? )
si daca tot cu ala de pe t72 defilezi – ce trebuie atatea platforme pentru acelasi tun
T80 e un tanc extraordinar. Minus motorul. A fost raspunsul urss la abrams. Dar din cate stiu s-a fabricat doar la ucrainieni, poate ma insel, da asta e. Mirarea ce ma apuca e alta, de ce mama naibii nu au schimbat turbina cu un motor, daca tot vrei sa reduci costurile si sa le reintroduci in dotare?! Ucrainienii au facut acest lucru, si cred ca si pe la rusi se gaseste careva cu un motor diesel de 1500. Pana si americanii au zis ca daca cumpara careva abrams la sh, au o revitalizare cu motor diesel.
Iar pentru cema mai ramas din armata noastra, cu tot respectul pentru industria locala, din nefericire politicieni din ultimii 25 de ani ne-au lasat in criza de timp. Avem nevoie de tancuri ieri, nu in 10 ani. Cumperi spike ca disperatu sa nu dai cu rpg dupa ele, dar nu e o solutie. Ar trebui sa intinda mana la americani dupa niste abrams, ca le dau gratis numa sa platesti vopseaua si din astea. Si le ai acum, nu dupa ce se opresc rusii la granita cu ungaria. Dar ca preferinta personala as vrea t90 second hand, nu rusesc, japonez. :)) ca vor sa le scoata din dotare si sunt noi, la propriu nu figurat. S-au dat cu cateva buc prin poligon, restul in conservare de noi. Tun de leopartd a4, motor tot de acolo, tehnica japoneza. Si au vreo 250 buc. Ai avea tancuri noi la pret de toyota. Da in minister nu gandeste nimeni.
Readus la viata, nu exista asa ceva. Eventual carpesc vechituri pe ideea, mult mai bun decat nimic.
Păi cum sa nu existe? Se face si la case mai mari.
Era un documentar pe Discovery despre cum reconditioneaza americanii Abramsurile uzate…
Pe mine m-a impresionat modul cum au reusit sa curete ditamai cutia blindata in camera aceea de sablare.