Tanzania si-a cumparat avioane

j7_01

Tot 12 bucati precum Romania, doar ca ale lor sunt, evident, nou-noute. Astfel statul african s-a hotarat inca din 2009 sa-si inlocuiasca vechile Chengdu J-7, desemnate de catre tara africana ca fiind varianta “A” cu avioane noi J-7g/N.

Astfel 10 avioane sunt “g” si doua bucati “N”, iar avioanele au sosit in Tanzania in 2011, fiind astazi complet operationale. Chengdu J-7 nu este altceva decat copia chinezeasca a MIG-21, asadar nu este tocmai ultimul racnet in materie de avioane sau electronica, dar una peste alta africanii, din toata saracia lor, si chiar sunt saraci, au cumparat avioane noi.

Adica sarac-sarac, dar poate n-ar strica si un pic de demnitate. Ca nu am fi noi lasati sa ne dezvoltam o armata decenta, ca stricam nus ce echilibru de putere…astea-s bancuri, nimeni nu-ti interzice sa cumperi ce vrei. Nu uitati ca in anul 2006, cand s-a anuntat posibilitatea ca Romania sa cumpere 48 de avioane, a venit toata lumea in par cu oferte: si americanii si europenii, astfel ca nu am avut deloc senzatia ca am fi sub un fel de embargo. Se vorbea de rachete Patriot/Aster 30, de rachete RBS 15, etc…

La fel modernizarea Delfinului-cu Polonia si Germania, sau achizitii majore pentru flota, germanii chiar au cumparat santierul Mangalia in speranta ca vor avea de lucru…Asadar nu exista nici o vointa “divina” ca noi sa fim slabi, doar ca suntem noi cam tampitei…

 Altair.com.pl

 

GeorgeGMT

 

16 comentarii:

  1. de ce nu ne ducem la tanzania sa le oferim programul lancer? am scoate ceva bani, si poate reconditionam si cateva avioane de ale noastre si le vindem tot prin africa

    • pentru ca versiunea lor este deja modernizat.
      Radem noi de chinezi dar ei au continuat sa-si modernizeze avioanele iar J7 g chiar este dotat.
      De ce ar inlocui componente noi?

    • Acolo trebuie sa ai acordul chinezilor iar in plus J-7G nu mai este chiar MIG21 ci are o serie de modificari, la aripa, motor, structura si contine materiale compozite. Tanzania scoate din uz J-7A, care erau copie de MIG-21 si le introduce pe astea noi. Iau ite aici:
      http://www.rumaniamilitary.ro/mig-21-lancer-o-solutie-inca-viabila-pentru-romania

      „Insa cea mai moderna varianta in uz a MIG-21 este cea chinezeasca, sub denumirea de ChengduJ-7E/G . Specialistii chinezi au modernizat permanent, in variante succesive, MIG-ul 21 autohton J-7, varianta G continand o serie de imbunatatiri consistente ale design-ului si materialelor din structura, aceasta varianta intrand in serviciu in 2003:

      • Inlocuirea aripii delta simple cu o aripa dublu delta, asa cum se vede in schita de mai sus, ceea ce a crescut suprafata aripii cu cca 8%, spatiul pentru combustibil (de la 2080kg la 4165kg ) dar si aerodinamica si manevrabilitatea avionului cu 45%
      • Folosirea de materiale compozite moderne in structura avionului, iar rezistenta structurii a urcat de la 7g la 8g
      • Motor mai puternic, de aproape 70kN
      • Capacitatea de a folosi rezervoare conforme detasabile
      • Raportul tractiune/greutate a crescut de la 0.8 la 0.9
      • Viteza de urcare a crescut de la 155m/s la 195m/s
      • Raza de zbor a crescut de la 1500km la 2200km
      • S-a inlocuit parbrizul din 3 bucati cu o singura piesa, pentru a creste vizibilitatea pilotului
      • Electronica de lupta are multe echipamente de provenienta israeliana, cum ar fi radarul de control al focului EL/M2001

      Ce sa mai modernizam la el?

      • De fapt, cel mai nou derivat chinezesc al MIG-21 este JL-9, trainer supersonic, tot pe acelasi link:

        Guizhou JL-9/FTC-2000 Mountain Eagle – third-generation advanced trainer

        Cred ca este interesant de vazut caracteristicile acestui trainer supersonic derivat din MIG-21, doar ca sa ne facem o idee cum pot fi refolosite concepte si tehnologii mai vechi pe care le stapanim si noi, ca industrie, pentru a dezvolta produse noi…

        Caracteristici generale – Guizhou JL-9/FTC-2000 Mountain Eagle
        Crew: 2
        Length: 14.55 m (47 ft 8.83 in)
        Wingspan: 8.32 m (27 ft 3.55 in)
        Height: 4.1 m (13 ft 5.41 in)
        Empty weight: 4.96 t (10,935 lb)
        Loaded weight: 7.8 t (17,196 lb)
        Max. takeoff weight: 9.8 t (21,605 lb)
        Powerplant: 1 × Guizhou Liyang WP-13F(C) afterburning turbojet
        Dry thrust: 44.1 kN (9,914 lb)
        Thrust with afterburner: 66.7 kN (14,650 lb)
        Performance
        Maximum speed: Mach 2
        Cruise speed: Mach 1.6[citation needed]
        Range: 2 500 km (1,553 mi)
        Service ceiling: 16,000 m (52493 ft)
        Rate of climb: 260 m/s ()
        Thrust/weight: 0.85

  2. liga 3a – same kkt#

  3. „astfel ca nu am avut deloc senzatia ca am fi sub un fel de embargo.”

    chiar deloc?
    chiar nu vezi ca relatia noastra cu nato si spurcaciunea americana este pentru a submina economic si militar Romania?

    mai intai ne-au varat pe gat fregate expirate si dezarmate, adevarate mancatoare de bani.
    de 11 miliarde de euro, bechtel a construit 60 km de autostrada…
    acum trebuie obligatoriu sa ne sabotam economic si sa ne desfiintam capacitatea de lupta cu 12 gauri fara fund F-16, in bugetul apararii.
    ambasadorul americii face lobby obraznic pentru exploatarea gazelor de sist prin fracturare hidraulica, metoda ce otraveste apele si tot ce misca, râul, ramul…etc
    industria de aparare este sabotata constant.
    alesii nostri nu sunt ai nostri ci ai ocultei mondiale…
    pana in ’89 am stiut sa facem arme si am vandut destule, iar deodata si subit…am devenit tampitei?
    sunt sigur ca nici tu nu crezi asa ceva cum ca am devenit tampitei, iar tanzanienii incep sa sclipeasca de inteligenta.
    adevarul este urmatorul: daca Romania ar fi lasata in pace, i-am ingrozi pe toti cu ce am reusi sa producem in domeniul militar si nu numai.

  4. Ma daca e sa o iei asa,si noi suntem saraci,mai saraci decat jumatate din Europa sigur,asa ca alea 12 F-16 Sh is bune si pentru noi 😉 macar miscam si noi ceva,nu e ultimul racnet,dar facem ca Tanzania…

    • toti alitatii pe care i-a avut romania ne-au facut mai mult rau decat dusmanii…exista printre noi tampiti care se bucura ca vine trupe aliate(a se citi de ocupatie) sa ne „apere”, ca de aparat nu apara nimci, ca doar nu se duce avionu american sa le dea la rusi in cap…de ce tot zic sa le dam drq de tancuri straineze, ca la razboi nu te ajuta nimeni, sa mergem cu ce avem…aveam capacitatea sa producem orice tip de armament cu exceptia avioanelor de lupta si a rot…dar dupa 89 am fi putut sa le facem si pe alea, tradatori de neam si tara

      • @vionibiru
        „toti alitatii pe care i-a avut romania ne-au facut mai mult rau decat dusmanii”
        corect

        „de ce tot zic sa le dam drq de tancuri straineze”

        De acord din nou, si TOTI cred ca suntem de acord, da’ ce te face sa crezi ca mai fabricam ceva, mai ales TANCURI?

        Cea mai buna solutie sa multumim pe toti, ar fi sa facem o cooperare, care deasemenea nu o sa facem…

        • nu o cooperare ca pana acuma, ci una pe picior de egalitate, daca nu chiar noi sa fim sefii si sa se joace dupa cum dictam noi, dar ai nevoie de lideri pentru asta, lucru de care ducem lipsa

          • tonta intr-un interviu (aproximativ):

            „aliati aliati, da’ SUA sunt pe locu’ 12 ca investitori si nici cu dotarea armatei nu ne-au ajutat”

            Astia asteapta pomana

  5. „Sclavii nu e voie sa aiba arme”. Ce te faci cand se trezeste prostimea si nu mai vrea sa plateasca bir? Ar fi tare neplacut sa iei bataie cu .. .armele tale.
    Pentru ce ii trebuie coloniei numita Romania arme? Cu rusii au tot felul de intelegeri, daca se ajunge la cafteala nu mai conteaza ce dotari avem noi.
    Daca o sa facem vreodata prea multe figuri ne dau gata cat ai zice democratie. Razboi scurt, costuri mici, victime putine, voila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *