Tempest inca mai primeste inscrieri

Daca lista partenerilor pentru programul de dezvoltare al FCAS (franco-germanii & spaniolii) s-a cam inchis, conform directorului Dassault, programul omolog de dezvoltare al unei aeronave de generatia a VI-a de peste Canalul Manecii inca mai primeste oferte, conform lui Alessandro Profumo, directorul Leonardo, intr-o declaratie recenta pentru Reuters.

Time remains for other partners to join Tempest. You have seen other nations express an interest and we are extremely positive for the future.” Prin “other nations” signiore Profumo se refera la Olanda dar mai ales la India, tara careia ministerul britanic al apararii (la brat cu BAE Systems) i-a facut oferta in mod oficial.

Domnul Nik Khanna, seful BAE India a declarat chiar:” We are looking for international partners to access the best-assured capability (for developing the Tempest),” fiind chiar specific in oferta: “A big cost driver for a futuristic aerospace system is going to be the requirement for more and more software engineers. India has a huge capability in that area.”

Adica indienii cu softwere. Nu stiu de ce dar nu cred ca asta-i roade pe hindusi in momentul de fata si nu cred ca doar acest gen de tehnologie cauta India. Probabil ca i-ar interesa mai mult accesul la motoare, aerodinamica, sisteme de razboi electronic si alte fineturi.

Dinspre Olanda nicio veste, doar o speranta. Intre timp se discuta din ce in ce mai aprins in UK despre reducerea drastica a numarului de F 35B ce ar trebui achizitionate, spre un maxim de 70-80 de la o cifra initiala de 138 de aparate, banii economisiti putand fi redirectionati catre programul “Tempest”.

Deocamdata insa indienii nu au dat un raspuns prea angajant, mai ales dupa ce s-a ales praful de programul comun cu Rusia pentru dezvoltarea Su 57.

In acest moment sunt trei natiuni-partenere in program: Marea Britanie, Suedia si Italia, toate trei tari cu industrii aero-spatiale foarte puternice, toate trei tari care construiesc si vand aeronave civile si militare.

Italia este partener in programul Eurofighter, dar mai are si C 27J Spartan sau M 346, Suedia, prin Saab, produce Gripen, iar despre britanici nu mai trebuie discutat, ei detin Rolls-Royce sunt partenerii in programul Eurofighter.

Asadar o companie macar selecta daca nu cumva ultra-selecta.

Ramane de vazut daca Olanda, India, poate Japonia (desi aici sansele sunt foarte mici) vor marsa pe Tempestul britanic.

GeorgeGMT

26 de comentarii:

  1. Da noi nu putem participa pe zona de IT cu o pensulica cu un ciocan daste de ne mai pricepem și noi

    3
  2. nu au bani asta e problema

    7
  3. Partenerul strategic si top secret din program este o tara ‘serioasa’ din Sud Est-ul Europei! Aveti idee cine poate sa fie???

  4. Indienii parca erau interesati de Rafale, voiau sa asimileze o parte ?!

    1
  5. Toți încearcă o implicare a cît mai mulți parteneri.
    Modelul afacerii e proiectarea și realizarea F 35. Unde pe lîngă USA că major investitor și dezvoltator , au participat și alte națiuni cu bani și tehnologie.
    Problema e că Europa in ansamblu nu are o națiune cu capacități financiare comparabile cu USA.
    E și principalul motiv pentru care eu personal nu vad ceva produs ” top” in colaborarea franco germana spaniola pentru un avion european paragonabil cu F 35. Ar avea nevoie de zeci, sute miliarde pentru proiectare, realizare. Bănuiesc că vor face un ghiveci mai ieftin prin comasarea a ce au acum în producție. Părți din Rafale și Typhoon.
    La englezi aceiași problema. Banii.
    Sint ei buni la motoare dar le lipsește restul. Italienii le au cu radarele AESA dar sint in urma americanilor. Identic și la suedezi.
    Le trebuie un investitor mare. India nici poveste sa devină.
    PS.
    Profumo asta de la italieni e un fel de Melescanu de la noi. Bun la toate.
    Bancher , in consilii de administrație a altor bănci inclus rusa Sberbank, in ENI și acum in Leonardo.Important să aibă salarii grase .?
    PS.
    Are și o condamnare în primul grad pentru fals în bilanț. Din acest an.

    2
  6. Hai sa participam si noi. INCAS, se aude? Avioane Craiova? :))))))

    1
  7. Pina cind nu se termina cumva cu Corona nu cred ca se va misca ceva, nici cu Tempest, nici cu FCAS.

    1
    • Fcas ar misca daca ar da drumu nemtii la bani

      • ca sa dea drumul la bani nemtii ar fii nevoie de un acord bipartizan macar, CDU-SPD, doar ca la SPD domnesc ideile pacifiste. Mai bine fac niste statui cu Lenin si Marx, nu instrumente prin care capitalistii sa spolieze clasa muncitoare, si care sa slujeasca si la razboaie imperialiste

        3
  8. acu’ cu brexitul pe vine ar mai merge o vaca de mulls in plus….fie ea sacrà sau nu?

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *