Regatul asiatic spera sa-si inlocuiasca o parte din aparate F 16 A/B cu F 35A. In acest sens s-a pus la cale o strategie, s-au pus niste bani de-o parte si cu speranta in suflet s-a aprobat un plan de dotare cu opt aparate F 35A, patru bucati deocamdata.
Pe 12 ianuarie, un purtator de cuvant al fortelor aeriene a declarat ca guvernul tarii sale a aprobat achizitia a patru aparate multirol noi cu un buget de aproximativ 415 milioane de dolari. Finantarea este disponibila incepand cu 2023 si se intinde pe patru ani. Daca si americanii vor fi de aceeasi parere ramane de vazut, regatul asiatic avand o buna relatie cu China.
In acest moment Thailanda opereza 11 aparate Gripen C/D (4 “D” si 7 “C”, un aparat “C” fiind pierdut intr-un accident in ianuarie 2017) si un numar mult mai mare de F 16 A/B OCU/ADF. Nu se cunoaste insa numarul exact de F 16A/B operationale, existand doua escadrile gata de lupta in provinciile Nakhon Ratchasima si Nakhon Sawan.
Gripenurile tahilandeze au performat foarte bine si toata lumea a fost multumita de ele, mai putini chinezii care atunci cand au dat nas in nas cu ele (in timpul unor exercitii comune) au constat cu amaraciune ca Suhoi 27 si clonele sale chinezesti – J 11 nu prea au absolut nici o sansa in lupta la distanta, inregistrandu-se scoruri catastrofale in defavoarea avioanelor chinezesti.
Deocamdata nu s-a luat, in mod oficial, vreo decizie in privinta aparatului care va fi achizitionat dar de-a lungul timpului F 35A a tot fost pomenit cu respect, inclusiv de comandatul fortelor aeriene, Napadej Dhupatemiya, care a spus ca F 35A ar fi cea mai buna solutie chiar si din punctul de vedere al pretului, pe care generalul thailandez il anunta ca fiind de “doar” 79 milioane de dolari. O sti domnia-sa ce vorbeste.
Referitor la flota de Gripen C/D, Thailanda si Saab au cazut de acord pentru modernizarea aparatelor la standardul MS20, iar suma aflata in discutie este de 20,84 milioane de dolari. 11 aparate sunt luate in considerare.
PS De ce nu se gandesc orientalii sa cumpere o escadrila de Gripen E/F?! Serios acum, au deja in operare Gripen C/D, astfel ca Gripen E/F ar fi alegerea logica. Sau poate nu?!
PPS De asemenea, in actualul context geopolitic, coada la F 35A ar putera sa se ingroase de o maniera nesperata pentru Lockheed Martin, iar tarile non-NATO (sau cele care au relatii stranse de alianta cu americanii) sa aiba de asteptat mult si bine.
GeorgeGMT
I se face o supra reclama f35 ului.
Toată lumea f35 în sus, f35 în jos, este un avion care promite multe dar poate cam puține…
Momentan eu se luota cu rugina.. Ce sealth.
Mai bine reporneste productia de f22 și mai comanda câteva f18 de la boieng.
N-or sa primeasca nimic
Tailanda China => Love Story
Mai degraba J10C.
E suficient.
Preț 79 milioane $, dar nu spune nimeni dintre cei care vor să cumpere F-35 cât e ora de zbor acum, nu cât se prognozează că va fi.
Pilotul de pe MiG-21 omorât la Cogealac avea cam o oră de zbor pe săptămână. Nu îl iubea comandantul sau nu erau bani destui alocați orelor de zbor?
Cred ca Gripen-ul e un avion bun pentru tarile „nealiniate”, care nu au ales foarte clar o parte dintr-o zona cu potential mare de conflict. Altfel, as zice ca neutralitatea Suediei nu ajuta foarte mult la vanzari.
Dar ce vor sa faca cu doar 8 F-35 A imi e mai greu sa inteleg… Singura chestie pe care o vad e ca vor sa-l foloseasca pe post de coordonator de joc.
In rest, nu prea poti sa traiesti in Asia fara sa tii cont de China… 🙂
Cam asa ne-am „permite” si noi F-35A, pe post de coordonator de joc, in prima faza – o escadrila (12/14).
Chiar dacă Gripen este avionul „neutrilor” producția lui depinde foarte mult de UK si US.
Corect. Nealiniate ca Brazilia, nu ca Iranul sau mai stiu eu ce Coree de Nord.
Comanda asta cred ca e sponsorizata de China. Thailanda a avut si are mereu relatii bune cu americanii (sa nu uitam razboiul din Vietnam), dar mai nou sunt prea apropiati de chinezi.
Nu cred ca primesc ei prea curand ceva. Nu vor fi refuzati, dar cred ca vor fi amanati inca 5-10 ani. Grippen scrie pe ei
Nu pupa ei F-35 pt.ca
-Nu sant aliati USA
-Nu au incredere americanii ca nu se scurge tehnologia spre China
In restul lumii Dessault are deja plinul pe multi ani,rusii au devenit nefrecventabili politic si efectiv de-acum nu vor mai putea produce si exporta avioane militare.
De avioanele Chinei se feresc chiar thailandezii,ca sa nu devina dependenti de ei.
Cea mai buna decizie-Gripen in continuare.
„-Nu sant aliati USA”
In 2003, the United States designated Thailand a major non-NATO Ally 🙂
https://www.state.gov/u-s-relations-with-thailand/
Acum aproape 20 de ani Ucraina era aliat de nadejde al Rusiei……
Asa ca nu se stie precis pana cand nu apare ceva concret, tinand cont de ëxercitiile comune cu China.
De la alianțele Rusiei la meandrele concretului nu știm nimic precis.
Iaca se mai iveste sansa sa mai facem inca un „swipe” de cel putin inca o escadrila ieftina de F-16 A/B, daca nu cumva chiar doua sau trei escadrile… ?
Nu cred ca primesc Gripen E/F (e un model sensibil pentru Suedia si coloana vertebrala pentru Brazilia). Daca asa stau lucrurile cu China, probabil ca pana la urma au avut acces la avionica Gripen C/D. Si daca au avut acces, atunci intr-adevar presupui ca ei sponsorizeaza eventuala achizitie a F-35.
Eu zic sa o lase asa, sa isi inlocuiasca prima data Gripen-ul cazut si sa aduca la zi F 16 A/B. Acum ca sa isi ia F 35 dupa ce a participat la share-ul de info despre BVR cu China nu cred ca pupa.
„De ce nu se gandesc orientalii sa cumpere o escadrila de Gripen E/F?! Serios acum, au deja in operare Gripen C/D, astfel ca Gripen E/F ar fi alegerea logica. Sau poate nu?!”
In mod normal alegerea logica ar fi sa ajunga la 24 de bucati de Gripen C/D si sa modernizeze F 16 AM/BM oricum nu stau nici ei asa bine din punct de vedere financiar, au nevoie de o gramada de chestii avioanele astea 2 – F 16 si Gripen C/D le sunt suficiente. Daca si-ar lua Gripen E/F ar avea in exploatatare al 4-ale model diferit de supersonic adica impact financiar echivalent cu a cumpara 4 F 35 pentru echipele de la sol, logistica etc si probabil nici Gripen E/F nu isi permit mai mult de 8 deci frectie la picior de lemn.