The dickship…flies!..and kabooms!

45 de comentarii:

  1. Whelp…. test failed successfully.

    S-a stabilizat la verticala cand trebuia, dar probabil calculul presupunea trei motoare, nu doua. Sau, cele doua nu au putut sa faca ramp-up destul de repede. Nu au reusit decelerarea la timp.

    Mai treb sa lucreze la Raptor. Dar, acum stim ca manevra de skydive e fezabila.

  2. Grogu will help soon!!! 🙂

    4
  3. Premiul pt dickship merge detasat pt. New Shepard-ul lui Bezos. Asta chiar nu mi se pare falica. Oricum, incredibil ce face nebunul asta, mie pur si simplu mi s-a parut incredibil cum structura aia lunga de 72m (cat un 747) si cu diametru de 9m facea manevrele alea ca un Extra 300. Nici n-am zis ca nu se face bucatzi cand baleta prin aer.

    5
    • 50 metri, dar da… epic.

      • @checkmate, nu 50 ci 72m. 50 si cva metri avea intr-o varianta mai veche. 72m=24 etaje. Ca idee, Intercontinentalul are 87m. Ala practic a facut backflip cu Intercontinentalul 🙂

        1
        • Confunzi cu boosterul, treapta inferioara a sistemului, Super Heavy. Ala are 72 metri. Inca nu au zburat cu vreau prototip pt ala (si nu e la fel de dificil de facut).

          SN8 e un prototip de (citez) „160 feet”. Starship-ul final ar trebui sa aibe in jur de 50 metri (probabil va depinde de variante; cargo, manned, lunar, etc).

          Se joaca SpaceX cu nomenclatura. Ansamblul total de 122 metrii se numeste Starship, dar si treapta superioara/interplanetara se numeste tot… Starship. Ideea fiind ca, de fapt, Starship e vehiculul in sine, iar boosterul e un add-on specific Pamantului (in rest, Starship poate decola singura de pe Marte sau Luna).

          1
    • Impresionant, intr-adevar…daca n-aveau problema cu presiunea la aterizarea prea rapida…aveau un zbor perfect.

      Si apropo de swivel nozzles sau thrust vectoring…indiferent ca-s la baza sau la varf…sau ambele, indiferent de forta…toata chestia cu pendulum rocket fallacy (sau nu…dar da) n-are nici un rost…
      Swivel nozzles and thrust vectoring…RULZ!

      PS – inca ma amuza aripioarele (super si partea aia de flap control), e ca un calamar in aer! 😀

  4. Zici ca e the giant dildo din “Dictator “???

    2
  5. Au fost multe evenimente interesante in spatiu saptamana aceasta: misiunea lunara chineza, reintoarcerea Hayabusei si parca mai vazusem ceva.
    Marius B, checkmate, un articol, ceva? 🙂

    4
  6. Full story, via Scott Manley:

  7. Partea trista este ca nu vedem nimic dinspre Ivani sau bajetii cu ochii oblici. Lipsa de concurenta duce la stagnare.

    • Eh, nu chiar….
      Bajetii cu ochi oblici tocmai se intorc pe Pamant cu prima mostra de balast lunar din ultimii 50 de ani. La capatul unei misiuni in care mai TOT era automatizat (inscrierea pe orbita lunara, descinderea, gasirea unui loc propice de aterizare, aterizarea, preluarea mostrelor, decolarea si transferul mostrelor, etc).
      Alti bajeti cu ochi oblici se intorc si ei cu niste balast de meteorit. Dupa o misiune cu doua rovere, doua impactoare, si multe alte briz-briz-uri f faine.

      Ivanii par ca nu doresc sa concureze direct cu SpaceX, dar tintesc o nisa interesanta cu TEM-ul lor. Am sa scriu despre asta.

      Dezamagitori sunt NASA (care tot bate campii cu SLS si Gateway) si europenii (care, drept vorbind, sunt copilul orfan al agentiilor spatiale).

      3
  8. Cool.
    Ideea mea e ca motoarele s-au aprins prea tirziu, forta de greutatea (G=M x g) a fost mai mult decit au putut duce motoarele aprinse prea tirziu. Fiecare masa are o inertie, cu cit masa e mai mare, cu atit creste si inertia, care trebuie luata in calcul.
    Poate o aterizare „normala”, pe roti, dupa un glide ar fi fost mai OK, si consumau mai putin combusibli. Sau sa incerce sa aprinda motoarele cu 20-30 de secunde mai devreme, ca sa aiba timp sa si stabilizeze aterizarea.

  9. Din pacate au reusit sa scape/rastoarne exemplarul SN9 in interiorul hangarului:
    https://pbs.twimg.com/media/Eo98QQAXIAI2hwc?format=jpg&name=large
    Era programat sa mearga luni la rampa. 🙁

  10. Si un detaliu din timpul constructiei:
    https://pbs.twimg.com/media/Eo-BEyHXEAU4wi8?format=jpg&name=4096×4096
    🙂
    Remarcati scara zugravului asezata pe schela din scanduri. Astia sunt nebuni.
    Cand eram mai tinar vazusem un documentar cu raposatul Chuck Yeager care povestea ca inainte de primul zbor supersonic cazuse de pe cal si avea o coasta fracturata. Prin urmare avea dureri si nu putea sa se intinda sa miste levierul usii lui X-1 pt. a zavora trapa. Asa ca ce-a facut omul: a rugat un mecanic sa taie o bucata dintr-o coada de matura si cu bucata aia de lemn a impins levierul. In conditiile alea si-a facut zborul record. Cowboy material!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *