Transportoare blindate japoneze

gg

Daca politica japoneza in privinta apararii si a exportului de armament a fost schimbata, la Eurosatory 2014 Mitsubishi Heavy Industries a prezentat un nou concept de transportor multirol blindat pe roti, mai exact o platforma care poate fi folosita in mai multe variante constructive.

Conceptul prezentat de catre japonezi are ca principiale caracteristici gradul ridicat de supravietuire in campul de lupta modern  si o mobilitate remarcabila. Japonezii mizeaza pe un volum intern disponibil descris ca fiind “urias”, stabilitatea vehiculului pe orice tip de teren, viteza crescuta (cu alte cuvinte o mobilitate de invidiat), o capacitate mare a sasiului de a fi incarcat in diverse variante constructive si posibilitatea ca gradul de protectie sa fie crescut prin adaugarea de kit-uri blaistice, inclusiv protectie reactiva.

La Eurosatory Mitsubishi a prezentat un model la scara dotat cu turela automata  cu o mitraliera calibrul .50 si un sistem de protectie de tip “cusca” de bare, destul de la moda astazi prin lume, iar pe laterale blindaj reactiv. Acum nu trebuie sa de gandim prea mult daca conceptul japonezilor este sau nu valoros.

gg1

In primul rand trenul de rulare, motorul si trasmisia sunt de la Mistubishi si daca nici astia nu stiu sa construiasca un vehicul tot-teren, atunci nimeni nu mai stie, iar pe de alta parte tehnologia de care Japonia dispune astazi poate scoate pe piata un concurent mai mult decat serios pentru fabricantii galonati de trasportoare blindate, pentru ca in mod sigur acest concept este gandit sa fie exportat.

Singura probemna a niponilor, in calitatea lor de constructori de tehnica de lupta, a fost pana acum pretul destul de mare fata de concurenta, dar acest lucru se poate usor remedia prin exporturi, care vor asigura o seria mai mare de produse si un pret, pe cale de consecinta , mai mic.

Armyrecognition

GeorgeGMT

23 de comentarii:

  1. O alta solutie pentru scaderea costului transportorului ar fi sa cumpere o fabrica de profil din Europa de Est, pentru a beneficia de mana de lucru mult mai ieftina dar si de distanta mult mai mica de livrare catre potentialii beneficiari din Europa, Africa si America de Sud.
    Ei ar veni cu proiectul, motoare, transmisii, partea de high tech iar restul l-ar produce in noua locatie,

  2. Scuzà-mà George, dar cum suntem pe un forum militar, mi-ar place sà scrii calibrul .50 (adicà 12,7 mm nu 127 mm).

  3. Fàcând corectii, fac greseli în corectie 🙂 . Calibrul 50 ar fi un urias 1270 mm.

  4. @George

    foarte frumos blindatul.
    in timp ce citeam… credeam ca sa spui: singura problema este coruptia. Dar mi-am dat seama ca citesc un articol despre Japonia 😀 nu despre Romania (care doar ce a intrat in recesiune)

    Asteptam poate Japonia achizitioneaza si navele MISTRAL de la francezi. ar fi probabil cea mai inteleapta decizie. Mai ales ca acele nave sunt destinate flotei Pacificului (care opereaza chiar in zona Japoniei)

    • Or sa cumpere japonezii Mistralul RAMAS in constructie si mai mult ca sigur livrabil cand or inflorii ciresii (Simbolul lor national ) pe Luna ! De unde tot ii dati cu Mistraluri la plural ?! Prima nava Sevastopol e deja in mainile rusilor pt ultmele echipari locale si probe , crezi ca or s o mai ia inapoi francezii s o vanda altora de la ei ?!

  5. Salutare !
    Alti prosti si japonezii astia isi bat capu sa scoata taratoare pt armata . Si pe deasupra ceva ce se numeste evolutie pt ca din ce vad eu e un fel de Type 96 mult imbunatatit ( http://en.wikipedia.org/wiki/Type_96_Armored_Personnel_Carrier ) . Deh la altii se mai fac si cercetari si prototipuri . Dar oricum la ora actuala piata e cam plina de diferite tipuri de transportoare . Concurenta e destul de acerba .
    Ai nostrii capete de lemn nu le trebuie sunt prea moderne . Si ai nostrii is patrioti ei vor TBT ul care probabil va fi scos pe piata pe la pastele cailor . De ce sa ia ei SAUR 2 pt echiparea unor unitati cu diferite variante necesare . Las ca mai aratam la tzivili pe vechile TAB uri si gata .
    Ce apropouri bate @Eroul Bula ! Bine ca ele sunt stupidee astai ceva normal la el ! Cica aia sa vina cu de toate aici doar pt Locatie , ca ar scurta distanta fata de cumparatori . Zau din EU cine dreacu sa cumpere im afara de noi si bulgari ?! Iar noi n avem bani de deastea . Africa la fel , cin sa le cumpere cand cei are au si armate sunt deja clintii altora . America de sud poate ca or fi una doua . Da cum ar scadea costul fata de cle facute direct made in Japan cand aia sa trimita componentele cu Bamporu apoi cu infrastructura noastra de cai ferate sau autostrazi vai capu nostru , sa gaseasca meseriasi cu experienta Incepe sa bata vantuu in domeniu nemtii cand au investit in Romania au trebuit sa duca oameni in Germania la specializare , au infiintat pana la urma o soala pe aici . Japonezii au linii robotizate unde le supervizeaza specialisti cand ii formezi pe aia , adu o astfel de linie in Romania . E cam mare investitia doar pt locatie si asa zisa mana ieftina de lucru . Pe vrenurile astea cred ca prefera sa le produca direct in fabricile existente ale concernului si clienti sa fie ca cargouri se gasesc sa le trimita direct facute cui vrea .

  6. O parere.
    De sus transportorul japonez „e varza”.
    Pai fa-l conic, piramidal, unghiular de sus si mai vorbim.

    • Asa sunt toti INGINERII astia japonezi aici cu respectinul transportor , aia francezi cu podul de asalt si altii fata de tine iluminatul ingineriei . Is la nivelul genunchiului de broasca de unde sa ajunga sa poata vorbii cu tine care esti pe culmile acestor domenii ! Ai terminat de studiat si proiectat tunul ala automat de 120mm pt aaa ?! Pe ce ai de gand sa l adaptezi/montezi , pe Duster sau Sandero ?!

      • Nea Musate la inginerie le-am dat lectii la elvetieni (realizere fizica) dar nu mai intru in amanunte. Masini industriale de un milion jumate euro bucata, da mi-a dat si mie directoru o mie de euro prima.Si am plecat la alta firma. Asa au murit sa se invete minte.

    • @dacul. Cateodata ma intreb daca tu chiar intelegi anumite concepte?! Pai de ce l-ar face piramidal pe partea de sus? Unde ai vazut tu asa ceva vreodata?!
      In privinta „prestioaselor indicatii” fata de podul de asalt, ei bine aceasta sunt „epice” si chiar jenant de infantile… Eufemistic vorbind of course 🙂 Sa treci cu tancul un curs de apa?! Cum de nu s-a gandit nimeni pana acum?! Sa treci cursul de apa cu transportoare, artilerie, camioanele logistici, etc, etc, pare simplu 🙂 🙂 Doar ca ar trebui sa li se monteze niscai sisteme anti-gravitationale si alea cica emit CO2 in cantitati mari… 🙂

      • Comentez:”Pai de ce l-ar face piramidal pe partea de sus? ”
        Raspunsul ar fi la minutul 2.35
        https://www.youtube.com/watch?v=fYnBmxjfld4

        • Nu este o solutie sa-l blindezi pe sus…

        • Ii arati orbului drumu si el o tine tot pea lui.
          Ceva obisnuit , nimic nou, d-aia n-are ursu coada.

        • @ Dacul DD. OK daca chiar vrei sa discutam… Videoclipul ala prezinta un sistem AT cu sub-munitie de tip BAT lansabil cu ajutorul bombelor de aviatie, proiectilelor de obuzier sau rachetelor tactice.
          Si rusii au asa ceva si americanii si altii. Una dintre caracteristicile acestui tip de submunitie este ca stie sa faca diferenta intre un transportor neimportantt si un MBT, atacand MBT-ul intotdeauna, astfel ca suplimentarea blindajului de pe partea superioara a TAB-ului nu se justifica absolut deloc.

          Un TAB trebuie sa fie protejat pe laturi, in zona frontala si posterioara 🙂 dar cam atat, iar pe de alta parte tu confunzi blindajul aditional cu geometria stealth, pt ca steathul primitiv avea forme romboidale. Eu pana acum n-am vazu o suprafata plana, cum este plafonul unui TAB, protejat de…piramide. Piramida este anti-radar nu anti-BAT.
          Cum sub-munitia AT functioneaza pe baza unui jet de materie cu o temperatura foarte ridicata, solutia ar fi – absolut teoretic – un blindaj reactiv simplu si destul de subtire, dar repet BAT-ul nu ataca TAB-uri.

  7. Arata interesant , imi place , dar parca fusta e cam joasa pt . un vehicul pt teren accidentat pe roti . Poate daca proiectul presupune o carcasa care ar putea fi adaptabila si senilelor si rotilor ar fi justificabila garda mica la sol

  8. Mi se pare interesant ca au ales solutia amplasari motorului in fata postului de conducere,lucru care mareste protectia frontala dar si lungimea transportorului
    Personal cred ca o configuratie mai compacta era de dorit

  9. @Caporal Musat da ar cam trebui . Din cate observ la majoritatea vehiculelor ”trendul” de sezon la fuste e undeva mai sus de jumatea rotilor , chiar in treimea de sus . Japonezii is de regula mai pudici

  10. astia joaca in alta liga..

    • Doar eu vad o cutie pe nici nu stiu ce… roti sau senile? 🙂
      Pana nu vedem una in marime naturala si functionand cred ca cel mai bun lucru pe care il putem face este sa pragatim popcornul si berica. Restul sunt vorbe in vant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *