TTM-4902 PS

Russian_Army_Northern_Fleet_arctic_brigade_to_receive_new_snow_and_swamp_going_vehicles_640_001

                                                                    TTM-4902 PS

Rusii fura! Ei bine nu-i nici o noutate aici, intreaga Europa si jumatate din Asia cunosc acest adevar simplu. De la ceasuri, grane si intregi uzine pana la concepte si proiecte, “sublaritul” pe bombardierul B 29 american ajungand deja anecdotic, dar ivanii continua sa faca exact acelasi lucru de aceasta data cu un vehicul senilat deja celebru: Bandvagn 206 (Bv 206).

Astfel aflam ca unitatile nordice ale armatei si flotei ruse vor primi in curand in doatre un vehicul tot-teren modern si versatil „intitulat” de ivani TTM-902PS, o copie destul de fidela a transportorului suedez Bandvagn 206 (Bv 206).

Vehciul a trecut cu bine de probele in peninsula Kola si acum are verde pentru intrarea in dotare.

band-vagn-bv-206-articulated-tracked-vehicle

                                                             Bandvagn 206

TTM-4902 PS are motorul in fata, poate transporta 10 pasageri si poate fi folosit aproape la orice, inclusiv ca ambulanta, vehiculul fiind unul pe senile, articulat, compus din doua module, poate strabate orice tip de teren si este – bineinteles – foarte amfibiu. Sarcina maxima poate atinge 4 tone.

Acum rusii nu au furat planurile Bandvagn 206 (Bv 206) ci pur si simplu si-or fi insusit un concept foarte destept aparut in Vest pe la mijocul anilor “70 si chiar daca nu au furat conceptul, l-or fi avand ei mai de dinainte, prezumtia ca l-au furat este intotdeauna rezonabila, in cazul lor cel putin 🙂 .

GeorgeGMT

41 de comentarii:

  1. Si daca e furat nu merge pe zapada?

  2. In cazul asta copia arata mai bine ca originalul. Masina suedeza, cu senilutele alea, e nitel ridicola.

  3. 🙂 Lasand la o parte „rautatile” din inceputtul articolului, ivanii au mare experienta in vehicule arctice astfel ca fieratania va iesi probabil destul de performanta.
    Daca nici ivanii nu stiu sa lupte in conditii de iarna apai cine mai stie?!

  4. Cam amandoua tarile spun ca au inceput proiectul si productia cam in acelasi timp.
    Rusii au au dezvoltat proiectul Vityaz de 30+ tone, iar suedezii Bv 206 de 4+ tone.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vityaz_(ATV)
    In plus, Vityaz pare sa stie sa faca mai multe decat omologul suedez, pe langa capacitatea mai mare.

  5. Si din ce vad mai fac un model si ivanii de la GAZ
    https://www.youtube.com/watch?v=3_irugOx-c0

  6. „Acum rusii nu au furat planurile Bandvagn 206 (Bv 206) ci pur si simplu si-or fi insusit un concept foarte destept aparut in Vest pe la mijocul anilor “70 si chiar daca nu au furat conceptul, l-or fi avand ei mai de dinainte, prezumtia ca l-au furat este intotdeauna rezonabila, in cazul lor cel putin 🙂 .”

    O cam dadusi in bara la asta George. Acu stiu ca rusii fura multe dar cel putin la vehicule articulate se pare ca au fost originali sau cel coinventatori cu suedezii. TTM-4096 pare o versiune micsorata a lui Vityaz ( https://en.wikipedia.org/wiki/Vityaz_%28ATV%29 ) care era in proiectare la inceputul anilor 60 si prototipurile lui intrau in teste in 1971 cu trei ani inainte ca sa inceapa dezvoltarea lui Bv-206 in 1974 ( https://en.wikipedia.org/wiki/Bandvagn_206 ).
    Daca or fi furat ceva mai degraba predecesorul lui Bv-206 si anume Bv-202 ( https://en.wikipedia.org/wiki/Bandvagn_202 ), desi se pare ca dezvoltarea lui Vityaz si a lui Bv-202 au fost cam in paralel.

    • Lasa ma, asta e scopul blogului, sa ne arate cat de tari sunt unii si cat de prosti si hoti sunt altii, evident fara prea multa documentare, ca da bine la prostimea rusofoba cu orice pret si prin orice mijloace 🙂

      Dar nu-i bai, sunt publicatii mult mai mari care fura curent la greu.
      Blogul asta se poate ierta :))

      • uite eu sunt rusofob si am motivele mele.
        Dar în nici un caz nu cred că rușii sunt prosti sau slabi.
        Si nici nu cred ca cei care scriu aici (nu cei care comenteaza) cred ca rusii sunt slabi sau prosti.

        Adevarul e ca in tehnologie toata lumea fura. Absolut toata lumea. Si e fara suparare 🙂

    • 🙂 Stiam bre ca aici cel putin n-au furat, da si ivanii au „inventat” poporul moldovenesc, cine sunt eu sa fiu corect cu ei?! 🙂 Sa ma dea in judecata…

  7. Daca rusii, chinezii, americanii si altii, fura si toata lumea stie acest lucru , noi dece stam ca niste imbecili si nu facem nimic ? Pentru unele tehnologii am avut licente, pe altele le-am inventat si totusi nu suntem in stare sa producem. Oare inginerii nostrii foarte laudati dincolo de granite nu sunt in stare sa surubaleasca si la noi ?

  8. Deci asta e noul …si Vityaz e vechiul ? Pai la asta partea frontal si usa soferului e de camion …or fi ramas fara fonduri ?

  9. Cred ca la inceputurile ATV-urilor respective s-a avut la baza ZIL-3906, ca mai apoi GAZ-3344 si Vityaz iar cel prezentat acum sa fie noul lor ATV pe palierul GAZ-3344 ca marime.
    Niste vehicole din aceasta categorie ATV (Articulated traked vehicle) ne-ar coafa chiar foarte bine pe cateva paliere, plus la ISU atunci cand sunt calamitati de genul inundatiilor si alunecarilor de teren.

  10. Suedezii din ce stiu au cateva mii de bucati de Bv202 si Bv 206 si banuiesc ca n-ar fi scumpe SH cum va place multora de pe aici.
    Un Bv206 avem la o pensiune care l-a cumparat pt a transporta turistii iarna din statiune pana la aceasta plus pt plimbari.

  11. George, poți să explici un pic fraza asta: „“sublaritul” pe bombardierul B 29 american ajungand deja anecdotic” ?

    • Adica Stalin a ordonat ca in doi ani sa fie copiat B-29. Au fost folosite alea prabusite in orientul extrem, a rezultat TU-4. Rusii au desfacut,masurat si reprodus in parte componentele, s-au dat de pereti ca motoarele si rezervoarele erau complexe si din materiale noi si unde au avut, au inlocuit cu alte componente mai bune(gen turele >le-au luat la flex). Mass-media occidentala a scos mistouri gen: „au reprodus inclusiv gaurile de gloante din aripi/fusealaj” sau „din avant au reprodus inclusiv un aparat foto pe care unul din americani il lasase intentionat in avion”.

      • Plus ca B29 era în sistem imperial nu metric și săracii ruși aveau totul cu virgula când trebuia să reproducă piesele.
        Bravo lor. Nu cred ca poate sa rada cineva de școală de aviatie rusa. În orice caz americanii nu au ras niciodata si au luat toate realizarile rusilor foarte in serios.

        • Nu era B29 doborate ci „internate” pe perioada Razboiului. Pana in august 45 Rusii au fost neutrii in razboiul din Pacific, si conform legislatiei internationale orice avion combatant, din teatrul din Pacific care ajungea la ei era retinut. Americanii s-au cam suparat ca era cam aiurea ca intr-un teatru sa fie aliatii iar in celalalt, rusii sa le retinta echipamente si echipaje, dar nu au avut ce face decat niste proteste foarte vocale, mai ales cand au descoperit ce faceau rusii cu B-29-urle internate, pentru ca litera legii era de partea rusiilor.

          • nu doar asta …. efectiv te doare creierul cand te uiti la ce cargo manifest general au livrarile de materiale de razboi americane catre URSS in perioada ww2.

            daca 10% din tot ce au primit rusii ar fi ajuns la nemti …. nu l as fi vazut prea bine pe Stalin.

            si totusi rusii s-au trezit sa fii atat de corecti incat sa interneze echipajele americane … vezi Doamne sa respecte legile internationale. doar la Katyn nu s-au aplicat de exemplu …

          • Cunosc toate astea. Dar ideea cu copierea lui B-29 a fost una din puținele idei bune ale lui Stalin (sau una din ideile bune pe care Stalin le-a acceptat) și nu ar trebui luată în rîs, d-aia remarca mea pentru George. Războiul cu Germania era terminat, alt război, împotriva foștilor aliați, părea inevitabil, iar aportul de tehnologie adus de avioanele americane nu era de ignorat. La momentul ăla B-29 era cel mai avansat avion de bombardament al vremii și U.R.S.S. avea mare nevoie de un bombardier strategic. Efortul depus de inginerii sovietici a fost imens dar rezultatul a fost pe măsură. Aș putea compara copierea lui B-29 ca al doilea salt calitativ al industriei sovietice după momentul achiziției licenței avionului DC-3 (licență cumpărată, nu furăciune cum susține multă lume).
            În ceea ce privește internarea echipajelor și aeronavelor rușii nu făceau decît să respecte Pactul de Neutralitate încheiat între ei și japonezi în aprilie 1941, Pact care avea o valabilitate de 5 ani. Pentru ruși era vital ca acest pact să funcționeze, un război purtat pe două fronturi, în teribilii ani 1941-1943 ar fi fost dezastruos pentru ei. Să nu uităm că datorită acestui pact sovieticii au putut aduce trupe din est pentru a ține frontul european. Echipajele americane internate nu aveau viață grea în calitate de „prizonieri” și, în ciuda faptului că tabăra lor era atent supravegheată de reprezentanți ai ambasadei Japoniei, rușii aveau grijă să trimită din militarii americani în Iran de unde erau preluați și trimiși acasă, asta pînă cînd, deși semnaseră clauze de confidențialitate, unii dintre militarii care fuseseră internați în U.R.S.S. au vorbit cu presa și Stalin a interzis orice acțiune de repatriere a americanilor. Au fost 4 avioane B-29 care au ajuns în Uniunea Sovietică. 3 avariate dar în stare de zbor, care au aterizat în baze sovietice, al patru-lea avariat în cursul misiunii a fost abandonat de echipaj și s-a prăbușit, dar resturile lui au fost recuperate și trimise la Moscova.

            • A fost o idee prosteasca pentru ca s-au cheltuit resurse sa copieze ceva ce s-a dovedit destul de repede invechit in loc sa bage banii in cercetare-dezvoltare. Rusii au avut oameni deosebiti de buni in industria aeronautica dar cand il pui pe Tupolev (un adevarat gigant!) sa copieze un avion strain in loc sa-l pui sa creeze ceva nou, faci o greseala strategica.
              Rusii au ramas ciuca prostilor in materie de bombardiere strategice mult timp, pana cand s-au hotarat sa-si proiecteze propriile lor avioane si asa au aparut foarte bunele: Tu 95, Tu 22 sau Tu 160.
              Furtul de tehnologie blocheza in general creatia.

              Adica, cand rusii au avut zborul inaugural cu Tu 4 americanii au facut acelasi lucru cu B 47 sau B 50, nemaivorbind ca sovieticii au fost pionieri in materie de bombardiere strategice pana cand Stalin a interzis dezvoltarea si fabricarea lor.

  12. daa noi cand o sa furam o idee buna??? sau noi nu stim fura??? lol :))

  13. Eu când v-am zis că ăștia-s în stare să facă foto-copii vizuale fidele la orice, ceea ce altul inventează, voi v-ați râs de mine…

  14. Si noi ca popor avem furtul in sange (nu la aceiasi magnitudine ca.conlocuitorii tzigani,) numai ca lucram in liga mica si la noi furtul e doar la stadiul de gainarie.
    Ai nostri lingineri n-au fost in stare sa surubareasca mai nimic, Puma la care aveam LICENTA de la francezi cad mai ceva ca in Africa unde daca ii intrebi pe africani ce e aia mentenanta te iau ca ii injuri de mama.

  15. Voi incercati sa fiti amuzanti cand folositi la foc automat pe ivan,sau incercati doar din rasputeri,prin satira, sa-l minimalizati crezand ca voi insiva veti parea mari? Nu pot prinde deloc umorul vostru,mai adaugati elemente ajutatoare,de felul „ingerii americani” ,care aduc belsugul de la Libia la Ucraina si „satana ivan” care aduce iadul(pentru ingeri)),de la BRICS,la model financiar paralel FMI-ului si Bancii Mondiale )))),Ai dracu’ ivanii,fura tot,ai?))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *