Type 26 cu cele 7000 de tone deplasament ale sale
Pe 23 noiembrie anul trecut guvernul britanic a surprins, anuntand ca are in vedere dezvoltarea unei noi clase de fregate multirol (Type 31), desi tocmai ce se stia ca numarul noilor fregate Type 26 – inlocuitoare a actualelor Type 23 – a fost redus la doar 8 nave, de la 13 initiale..
Type 26 ar trebui sa fie construite intr-un numar de opt nave multirol, dar nu chiar asa de multirol cum suna, navele fiind proiectate mai mult pentru misiuni anti-sumbarin. Intrarea in serviciu a Type 26 este asteptata din 2022.
Si de aici incolo speculam. Ministerul apararii de la Londra nu a confirmat pana acum nici macar alocarea unui numar (Type) pentru un nou proiect de fregata, dar presa britanica stie ca acesta va fi Type 31 si mai stie ca acest nou proiect va fi de fapt o varianta mai mica si mai ieftina a Type 26, astfel incat numarul de 13 nave dorite initial sa fie oarecum atins prin 8 Type 26 si inca cateva (nu stim cate) Type 31.
Anul trecut (cand s-a anuntat calendarul dotarii cu Type 26), cele 5 fregate Type 26 taiate de pe lista ar fi urmat sa fie inlocuite (conform MoD britanic) de nave din clasa OPV si este foarte posibil chiar asa sa fie, noile fregate Type 31 sa nu fie altcvea decat niste OPV-uri pe sterozii, mai bine inarmate si mai bine dotate pe zona de senzori, dar mai ieftine decat Type 26, atat din punct de vedere constructiv cat si al operarii.
Un fel de OPV mai muschilos sau o fregata mai low-cost asa…
GeorgeGMT
Cum o fi cum n-o fi da deja au inceput sa le vina plicurile la englezoi in care sunt anuntati politicos de guvernu majestatii sale ca ”gata cu beneficiile,osu la munca!” si ca daca nu se descurca cu noua situatie sa acceseze nu-s ce site ca le-a arata ei unde sunt locuri la dat la pila! Deci banii nu-i problema boss! 🙂
Ca de obicei 🙂 .
Mi se pare ca Type 26 sunt prea mari, prea scumpe si prea specializate. Este clar ca Type 45 si Type 26 se vor concentra in jurul celor doua portavioane de clasa Queen Elizabeth formand doua grupuri distincte de lupta.
Pentru actiuni de genul anti-piraterie sau anti-trafic cu refugiati nu ai nevoie sa trimiti Type 26 ci, mai degraba corvete si OPV-uri, sau, cel mult, fregate de genul lui Type 23.
Daca Rusia iti testeaza capacitatile de reactie e mai simplu sa trimiti o Type 31 decat un Type 45 sau 26.
Prin urmare britanicii sunt practici ca orice anglo-saxon normal la cap.
Doua cate doua! Practic Type 45 este dedicat AA si in secundar anti-nava cu ceva capabilitati ASW prin elicopter, Type 26 dedicate ASW si in secundar anti-nava, iar Type 31 ar fi o nava de escorta clasica, mai aplecata spre ASW , dar si cu ceva capacitati anti-nava si AA.
Type45 este mai mult pe AA insa are bow-mounted medium-frequency Ultra/EDO MFS-7000 sonar, plus elicopter cu torpile ASW
Type26 o fi gandita pt ASW dar este suficient de polivalenta, pe langa Sea Ceptor si CAMM o sa mai aiba „Main Strike Length” VLS Mark 41 pt Tomahawk, ASROC si LRASM
Problema e ca in banii alocatzi nu’si mai permit 13 bucatzi si atunci fac numai 8
Si ca sa nu le scada prestige’ul ca nu mai fac 13 fregate cum erau programate initial mai carpesc cu 5 mai usoare deci mai slab echipate si inarmate si deci mai ieftine
N’or sa fie OPVuri, englezii au OPVuri River-class
off topic, Zumwalt infrigurat:
https://www.facebook.com/DefendeBlog/photos/a.275561305949907.1073741827.275559709283400/512784015560967/?type=3&theater
si noi avem planuri mari, vezi prezentarea in acest sens sustinuta de secretarul de stat in MAPN, derulata ieri, pentru anul 2016
http://www.tvrplus.ro//editie-pro-patria-415988