Cand sa zica si britanicii ca super-distrugatoarele lor isi vor atinge potentialul maxim, prin dotarea cu rachete anti nava Harpoon (doua nave si-au primit Harpoonurile – cate doua lansatoare cvadruple, al treilea este la inarmare), i-a lovit o problema foarte…problematica si chiar nu-i nimic de ras, bine, nici de plans nu este.
Cum probabil cunoasteti deja, distrugatoarele Type 45 au o propulsie electrica, adica turbinele pe gaz genereza electricitate care la randul ei alimenteza motoarele electrice cuplate la arborii port-elice. Acest tip de propulsie este foarte modern si asigura o manevrabilitate si fibilitate mult mai ridicate fata de sistemele clasice, cu transmisie mecanica.
Pana aici totul bine doar ca s-a remarcat ca atunci cand toate sistemele navei sunt active, iar viteza este mare, generatoarele nu fac pur si simplu fata si peste intreaga nava se asterne intunericul, linistea si se aud doar injuraturile echipajului, care da cu capul de toate pragurile 🙂 .
Problema a fost facuta publica de un ofiter al Royal Navy, prin intermediul BBC, iar acesta conchide laconic:”total electric failures are common„, pe navele de un milliard de lire bucata.
Conducerea Royal Navy a acceptat ca situatia este una reala si a anuntat ca navele vor fi trase in docuri pentru modernizarea sistemului de generare a electricitatii, de fapt pentru cresterea capacitatii acestuia.
Modernizarea va incepe insa abia in 2019 si va avea in vederea taierea unei gauri mari in nava si montarea unor generatoare mai puternice, costurile fiind apreciate la mai multe milioane de lire pentru fiecare „cel mai bun distrugator antiaerian din lume”, asa cum isi descrie nava BAE Systems, in parte.
Iar problema nu-i atat de simpla cum pare, pentru ca sunt cazuri cand energia se intrerupe pe nava si din 10 minute in zece minute, desi sistemul electric nu este folosit la maximum, ori in caz de lupta acest lucru inseamna pur si simplu pierderea navei, de unde rezulta ca Type 45 ar putea opera astazi cu o mana legata la spate, in cazul unui confict, cu destule sisteme/sub-sisteme “scoase din prize” ca sa nu aiba surprize.
Contra-amiralul Chris Parry, in rezerva astazi, spune: „It’s rather like buying a high-priced television to watch your favourite football team but because you don’t have secure power supplies, the power goes off about every 10 minutes. You can’t have that in combat, you can’t even have that in normal operations – it is not safe.”
Au patit-o HMS Dauntless, in 2012 in largul coastelor Senegalului, tot HMS Dauntless, in 2014 cand a trebuit sa se retraga dintr-un exercitiu, in 2009 HMS Daring, in Atlanticul de Nord la primul sau voiaj spre SUA si in 2012 cand a suferit mai multe probleme in zona sistemului de propulsie, etc, etc.
Cam acestea ar fi necazurile „among the world’s most capable air defence destroyer”, conform cu BAE Systems, constructorul navelor.
Asa ca rusii pot hartui relaxati Royal Navy cu sumbarinele prin largul coastelor Scotiei, pentru ca sansa este ca distrugatorul Type 45 trimis sa-i ia la intrebari sa ramana pe drum fara curent electric.
GeorgeGMT
„Problema a fost facuta publica de un ofiter al Royal Navy, prin intermediul BBC”
Am vazut discutia la tembelizor 🙂
Si rusii ca rusii, ca sujimarinele le vaneaza cu Type23 si pana si’or mai cumpara Poseidoane mai imprumuta avioane de la emirate, dar stai sa vezi cand le’or trimite in Atlanticul de Sud si le’o cadea curentul 🙂
Pe de alta parte macar astia au ce repara…
„Iar problema nu-i atat de simpla cum pare, pentru ca sunt cazuri cand energia se intrerupe pe nava si din 10 minute in zece minute, desi sistemul electric nu este folosit la maximum […] in cazul unui confict, cu destule sisteme/sub-sisteme “scoase din prize” ca sa nu aiba surprize.
…………………………….
SA FIM SERIOSI… NAVA NU ARE GENERATOARE AUXILIARE?
Mare lucru sa instaleze pe punte 2 generatoare auxiliare… care sa suplimenteze energia pentru sisteme/sub-sisteme
@ chipp de-alea de tragi la sfoara..
mdaa… de vreo 800-1000Kw
Pai exact asta vor sa faca, sa monteze un generator (mai multe ?!) diesel de mare capacitate.
Bullshit .. am fost 20 de ani pe mare ,toate navele au DG-uri , diesel generatoare care produc energia electrica pe nava. Daca astia nu au pus DG -uri special doar pentru producerea energiei electrice inseamna ca sunt prosti. .
Nava are un sistem de propulsie electrica integrat/direct drive. Generatoarele alea diesel (de rezerva) care le are probabil ca nu genereaza nici 10% din ce este capabil sistemul principal de propulsie. Daca iti cade sistemul principal de propulsie mai mult ca sigur ca sistemul de distributie va ceda.
Si in cazul de pica vreo nucleara tactica sau mai mare prin preajma grupului de lupta ein care fac parte distrugatoarele, cum naiba le mai opereaza dupa EMP shock?
stiti cum e, legea compensatiei,
trebuie sa plateasca si ei cumva ca au vandut cele doua frecate pe post de nave tinta dar la pretu` adevarat la tarii noastre, c`am avut conducere adevarata incepand cu infractoru` nastase si terminand cu sleahta de la conducerea marinei care a receptionat frecatele si se lauda ce treaba buna fac ei….
despre serviciile din aceea perioada si cei care au urmat, ce sa spunem: monumente ale naturii
Penibil…nu mai lipsește decât să treacă vreun Suhoi pe deasupra vreuneia din aceste kakapodopere inginerești britanice, exact când clachează sistemul electric al <i≥his majesty ship …
Da apa calda au ? ha ha ha . Ce atata necaz , in minutele alea de pauza merge la fix cate o inghititura de rom …sau de chat pe I-phoane ,de fapt s-or gandit la toate englejii
„Asa ca rusii pot hartui relaxati Royal Navy cu sumbarinele prin largul coastelor Scotiei, pentru ca sansa este ca distrugatorul Type 45 trimis sa-i ia la intrebari sa ramana pe drum fara curent electric.”
Da de ce? Si au taiat britanicii toate Type 23-urile ca sa plateasca pentru F-35? Nu de alta da la capitolul ASW Type 45 e cam subtirel are doar „bow sonar”, fara sonar remorcat, fara tuburi pentru torpile. Se poate baza doar pe elicoptere.
Pai cand au avut belele cu rusii au trimis Type 45. Iar pt submarine au elicoptere.
A fost o belea in Scotia cand rusii le-au testat capacitatea de reactie. Pentru ca au avut mari reduceri bugetare, nu aveau nicio nava in Scotia astfel ca au trebuit sa trimita un Type 45 din Portsmouth. A iesit olecuta de scandal prin presa!
Faza draguta e ca rusul i-a asteptat pana au ajuns, adica vreo 24 de ore, ceea ce da vreo 25 de noduri viteza. 🙂 Mai lipsea sa le pice curentul! 🙂
S-au cam facut de kkt atunci: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2533846/Battle-stations-Navy-scrambles-destroyer-challenge-Russian-warship-British-coast-takes-24-hours-make-600-mile-journey-Portsmouth-base-Putin-testing-response-time.html
Unii 🙂 , nu spunem cine, chiar i-a banuit pe rusi ca dau o mana de ajutor englezilor sa nu le mai taie guvernul banii de la aparare… 🙂 😉
De unde pana unde si-a taiat Royal Navy toate Type-23? Ia de aici direct de la gura caulului: http://www.royalnavy.mod.uk/the-equipment/ships/frigates/type-23-frigate.
Eu vad 13 in serviciu activ.
Oftica mare bre, si pe tine si pe speriatul ala, cacumpara F35’ul, ashe’i 🙂 🙂 ?
Nu mai plange Arhenghele, ca Rafale oricum nu merea pe port’havioanili astora, au vrut la un moment dat sa le faca CACATOBAR, si ca sa’tz’spui drept nu s’au gandit la Rafale vroiau tot F35 da’ C-uri 🙂 , insa cand au vazut billu’ s’or linistitara, oameni pragmatici
N’au renuntzat decat la 3 copai taip-doojtrei, pe care le’au pasat chilienilor, le mai ramasara numa vreo 13 active
Diferenta de capabilitate intre 2 carriers cu F35B – sic 🙂 – plus beliscoptere versus 3 copai frecate mai putzantele din motive de reduceri este maricica
Se numeste prioritization mah desteptule 🙂 , ai niste bani o suma finita si decizi la ce’i potzi folosi mai ghini, englejii este oameni pragmatici, nervii, frustrarile si ofticile personale conteaza mai putzin
Oricum si alea 13 taip-doojtrei pe viitor vor fi inlocuite pe viitor cu numa 8 Type26, ca pe masura ce navele se sofisticizeaza si le creste pretzurili se cacompenseaza cumva, respectiv se reduc za nambarz
Daca esti ingrijorat si nu mai potzi sa-tzi aduci aportul inestimabil la ridicatul industriei aeronautice romanesti de grija viitorului Roial-Neivi, uite aici astia are si un fiuciar, unlike unii 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Future_of_the_Royal_Navy
Acuma hai, pentru relaxare baga’o p’aia ca nu face nici viraje si n’are nici SPECTRA da’l dreacu 🙂 🙂
O mica corectie. Type 26 vor fi construite tot 13 din care 5 multirol si 8 AS . Va fi o serie initiala de 8 fregate dupa care vor urma celelalte.
Si o mica corectie la corectie 🙂
Type26 vor fi construite numa’ 8: „On 23 November 2015 as part of the 2015 Defence Review, Prime minister David Cameron announced that eight Type 26 frigates will be built rather than thirteen.”
Si de aici: „The Royal Navy has cut plans to build 13 Type 26 frigates to eight and will launch a concept phase to design a new class of lighter warships to fill the gap,”
http://www.defensenews.com/story/defense/naval/ships/2015/11/23/royal-navy-reduce-frigate-buy-design-lighter-warship/76266560/
De banii ramasi „a new class of lighter general purpose frigates would be designed and built to make up at least the remaining five frigates, and due to an expected lower cost possibly allow for more than thirteen in total to be built”
Asa ca pana la celalalt defense review sunt numa’ 8 Type26 si alelante 5 sau mai multe, Dzeu cu mila, ma rog, mai vad ei 🙂
Si cum „Trident renewal costs spiral by £6bn, David Cameron’s defence review reveal”…
Treaba asta „Dumnezeu cu mila”este spcifica altor meleaguri asa mai sfinte mai cu moaste. Daca britanicii au taiat 5 din planurile initiale sigur pun ei ceva in loc.
Type 45 sunt primele nave operationale care au acest tip de sistem de propulsie (IEP). Zumwalt are acelasi tip de propulsie, si ei au avut probleme care au dus la amanari, dar Zumwalt nu este inca operational, pe cand Daringurile sunt. Si inca de cativa ani buni. Pacat ca au taiat programul la jumate.
Noile lor portavioane vor avea acelasi tip de propulsie.
Lasand mistourile la o parte, navele chiar mi se par revolutionare din acest punct de vedere. Dupa cum mai spuneam, baietii stiu sa faca vapoare…
Oricum, saracii „engleji” n-au mai fost demult asa praf ca acum la capitolul flota…
Anyway, le recomand calduros, ca solutie temporara, sa cumpere frontale echipajului sau macar sa-si descarce pe telefoane aplicatii „lanterna”. 🙂
Pana la urma bine ca au ce repara. Eu continui sa raman uimit cumse pot face astfel de greseli (capacitatea de productie subdimensionata) la un astfel de nivel.
Pai n-au calculat si ei cat consuma fiecare agregat in parte?! Totusi fizica este o stiinta exacta…
@ George
Bre coane, fizica-i exacta stiinta dar mecanica fluidelor (alea cu multe grade made in Scotland) te mai împinge si la greseli 😉 Sunt si ei oameni, asa-i? 🙂
P.S.
Nea Ghita Bizonu’, am dreptate bre? 🙂
La 1 miliard, inclusiv R&D, calculam si rascalculam de le lua naiba de integrale. 🙂
Se pare ca la BAE, fizica mai da si cu virgula! Totusi nu-nteleg de ce nu le cer astora de la BAE sa remedieze pe banii lor, or fi iesit din garantie? 🙂
Suna putin romaneste toata treaba asta, dar na, se poate si la case mai mari!
” Acest tip de propulsie este foarte modern si asigura o manevrabilitate si fibilitate mult mai ridicate fata de sistemele clasice, cu transmisie mecanica.”
Ceva un pic pe lîngă subiect, dar care va încălzi inimile vajnice ale naționaliștilor
ce consultă aceste postări …
În 1984, Romania a livrat Australiei 100 de autobasculante de 120 T efective la benă.
Basculanta avea două rezervoare unul de ulei de 1500 litri și unul de motorină de 4500 litri. Ele alimentau un motor Diesel ce învîrtea un generator de curent continuu ce alimenta 4 motoare de locomotivă electrică , aflate la fiecare roată !
Accelera de la 0 la 100 Km/l pe cîmp deschis in 15 secunde. Eu personal am executat 28 de teste de omologare, colosului la Roția Poieni.
S-a fabricat la Mîrșa și a fost proiectat la Sibiu.
….
Nu am auzit vreo reclamație de la australieni, dar nici reclamă, pentru a nu-i supăra pe cei de la Caterpilar, care au pierdut, nu prea voioși contractul …
Mai taie din ele, da-le dreq …
Au fost 5 de 120T, nu 100
de nave vorbea
diesel electrice, cele licenta sulzer au inceput acu 60 de ani
si au fost exportate de la craiova, inclusivi la britishi (britsih railways a avut diesele electrice fabricate la craiova)
da au fost si astea gata acuma l-au dat la arabi, arabul a dat la „fer” ce a fost de dat la fer si restul e mall
Stiti cum e asta cu britanicii, dar se aplica mai ales la rusi….ca in bancul de mai jos! 🙂
Ion și Maria în noaptea nunții :)))))
Ion și Maria se căsătoresc. În noaptea nunții toate rudele așteapta ca ei să arate cearceaful pentru a atesta puritatea soției.
Cum cei doi nu aveau ce arata, se aflau acum într-o mare încurcatură.
Nevasta sugerează să dea cu vopsea pe cearceaf ca să-i păcălească pe nuntași. Numai că singura vopsea pe care o găsesc în cameră este de culoare verde.
Disperați, folosesc vopseaua, după care Ion scoate cearceaful pe balcon. Toți nuntașii rămân înmărmuriți, numai unul strigă:
– Bravo Ioane, i-ai spart și fierea! 🙂
E perfect aplicabila si la articolul cu bombardierul rusesc mult prea avansat!
dorel loveste la nivel inalt.
Acest tip de propulsie este foarte modern si asigura o manevrabilitate si fibilitate mult mai ridicate fata de sistemele clasice, cu transmisie mecanica. ?????? Adică cum, ce transmisie au ?