Ucraina a reintrodus in serviciu avioane de vanatoare

uaf

Ucraina a reintrodus in serviciul activ 68 de aeronave militare inca de la inceputul lui 2014, ca raspuns la criza din estul tarii, informatia fiind data publicitatii de MApN-ul ucrainean pe 2 iunie.

Conform institutiei e vorba de avioane de vanatoare Sukhoi Su-27 Flanker si MiG-29 Fulcrum, avioane de atac la sol Su-24M Fencer-D si Su-25 Frogfoot, precum si An-26Sh Curl ca aparat turboprop de transport tactic. Aceste aeronave deja s-au intors in cadrul folosirii la patru unitati ale Fortelor Aeriene, s-a mai precizat de ministerul apararii.

Inca de la inceputul crizei ministerul si-a intensificat eforturile pentru a reintoarce in conditii de serviciu activ cantitatea mare de aeronave aflate in conservare. Totusi, desi periodic in ultimele luni au fost declaratii oficiale cu privire la reinstaurarea aparatelor de zbor, acum este prima data cand sunt oferite numere clare cu privire la situatia existenta.

In plus, ministerul apararii ucrainean a completat tabloul si cu informatia privind reintoarcerea in serviciu a 48 unitati principale de radar si echipamente de aparare anti-aeriana in aceeasi perioada.

Inca de la declararea independentei, Fortele Aeriene au suferit o degradare continua, cu majoritatea inventarului fie in conservare, fie in conditii inoperabile, in general de casare.

Conform datelor IHS Jane’s World Airforces, Ucraina inca se afla in posesia unei flote de 24 Su-24M, 36 Su-25, 45 Su-27, 20 An-26 si 140 MiG-29, desi 39 din acestea au fost capturate cand baza aeriana Belbeck din Crimeea a fost ocupata de fortele Rusiei. Estimari cu privire la cate din aeronavele ramase in posesia Ucrainei sunt inca in serviciu operational difera de la jumatate pana la chiar mai putin de un sfert din cantitatea oficiala.

Odata cu preluarea peninsulei Crimeea de catre Rusia si violentele rezultate in estul Ucrainei, tara a incercat urgent sa-si creasca cheltuielile militare –prin reintoarcerea echipamentului in serviciu ca parte importanta a acestei actiuni. Totusi, verificarea acuratetii informatiilor oferite de MApN-ul ucrainean este problematica, tinand cont de lipsa oricaror date asupra aeronavelor implicate in aceste reintoarceri din rezerva si unitatile la care sunt arondate. Asa ca este destul de greu de precizat daca respectivele aparate sunt cele aflate in conservare sau pur si simplu cele care nu erau operationale la capacitate deplina.

Pentru a adauga si mai multa confuzie situatiei deja existente, ministerul apararii ucrainean a inclus fotografii ale trainerului Aero Vodochody L-39 si ale UAV-ului supersonic de cercetare Tupolev Tu-141 Strizh laolalta cu aparatele Fulcrum, Flanker, Frogfoot, Fencer si Curl. Intre timp, un Su-25UB (Blue 65) folosit ca imagine reprezentativa a reintoarcerii in serviciu a aeronavelor, se pare ca de fapt era deja in serviciu la data postarii imaginilor oficiale.

Oricum, indiferent daca 68 de avioane  este numarul „the real deal” sau nu, Fortele Aeriene Ucrainene categoric au primit o infuzie necesara pentru momentul actual, cand au inceput serios sa foloseasca aparate cu aripa fixa impotriva separatistilor pro-rusi in estul tarii.

Sursa: Jane’s

Update: separatistii au doborat vineri, 6 iunie, un avion de transport An-26 al armatei ucrainene la Slaviansk.

2 comentarii:

  1. daca pot ridica 24 de aparate simultan as zice ca vad o minune
    Toata armata ucrainiana a fost o imensa bula de sapun care a plesnit la prima atingere
    Pariez ca ROAF-ul ridica mai multe avioane ca ucrainieni si sant convins ca si la fortele terestre stau la fel de „bine”

  2. Sursele rusesti spun ca este vorba de un avion pentru spionaj An-30 lovit de o racheta in timp ce zbura peste Slavyansk, ora locala 17:04.
    Aparatul a luat foc si s-a prabusit undeva intre Nikolaevka si Krasny Liman, rapoarte neconfirmate indica faptul ca pilotii au supravietuit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *