Ultimul zbor al Mirage F1

Cuvintele sunt de prisos – delectati-va cu imaginile acestui avion deosebit de frumos, care intra acum in legenda, dupa 40 de ani de serviciu operational!

Mirage F1 – sfarsitul unei ere:

Mirage F1 este ceea ce ne-am fi dorit si noi de la IAR-93 sau apoi IAR-95, un avion reusit, cu performante superioare si capabilitati multirol, totul la un cost acceptabil. Cert este ca Dassault a reusit sa creeze un avion deosebit.

Mirage F1- la fin d’une histoire:


Omagiu lui Mirage F1:


Mirage F1, vanatorul polivalent:

Mirage F1 la joasa inaltime:

Marius Zgureanu

 

5 comentarii:

  1. „Mirage F1 este ceea ce ne-am fi dorit si noi de la IAR-93 sau apoi IAR-95, un avion reusit, cu performante superioare si capabilitati multirol, totul la un cost acceptabil. ”

    Bre, avioanele sunt disponibile si inca mai zboara (resursa celula/motor: 15000/10000 de ore) !!!

    Daca e OK pentru Dusa, trebuie sa ne grabim… 🙂

    ” il est probable que la France négocie leur transfert à un autre pays. Les Mirage F1B devraient trouver preneur en Libye ou au Maroc. Concernant les F1CR, ils intéresseraient des pays d’Amérique du Sud ou d’Afrique, notamment le Botswana où les militaires y voient un bon remplaçant à l’actuel F-5.”

    http://www.air-cosmos.com/2014/06/13/23101-bye-bye-mirage-f1

    • Chiar dacà mai are resursà importantà, Mirage F1-CR franceze au armament aer-aer învechit (Magic II), iar pentru tirul aer-sol de bombe laser are nevoie de o desemnare exterioarà (Mirage 2000D pentru francezi).
      E încà foarte bun pentru recunoastere, mai ales electromagneticà. Detectie cartograficà a statiilor radar si radio si analiza si clasificarea lungimilor de undà.

  2. Frumos avion, aviatorii francezi au o lacrimà la ochi pentru sfârsitul vietii sale operationale în Franta.

    Dar este vorba de ultimul zbor al Mirage-lor F1 sub culorile franceze.
    El continuà sà zboare în Gabon, Libia, Maroc (în proces de super-modernizare acolo, avionicà si armament) plus Iran (avioane „predate” de irakieni ca sà nu fie distruse de americani).

    • Cred ca vor fi si alti operatori. Recent, aparuse stirea ca Israelul intentioneaza sa vanda avioane Kfir (Mirage facut de Israel dupa ce au furat proiectul original Mirage din Elvetia)

      • KFIR e evolutie MirageIII, inlocuit intre timp de Mirage 2000.
        Mirage F1 au majoritatea probleme cu resursa, chiar si restul operatorilor trebuind incet-incet sa le scoata din uz.
        Poate Mirage 2000 re-modernizat ar mai avea ceva sanse la export, ca-i vine randul la retras incet-incet din uz in aviatia franceza…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *