Unii mai optimisti – politic vorbind – altii mai putin sau chiar deloc…

Americanii cu Ierusalimul…

Donald Trump a recunoscut Ierusalimul drept capitala a Israelului si a anuntat mutarea ambasadei SUA in acest oras.

Presedintele american a revendicat o „noua abordare” asupra conflictului israeliano-palestinian, asigurand ca respecta o promisiune pe care predecesorii sai au „esuat” sa o respecte.

De asemenea, presedintele american a ordonat inceperea pregatirilor pentru transferarea ambasadei americane in Ierusalim.

In aceasta alocutiune rostita la Casa Alba si extrem de asteptata, Donald Trump a facut un apel la „calm” si la „Toleranta”, anuntand ca vicepresedintele sau Mike Pence se va deplasa in Orientul apropiat „in zilele urmatoare”.

„Astazi facem un apel la calm, la moderatie si ca vocile tolerantei sa prevaleze asupra propavaduitorilor urii”, a spus acesta.

„A venit timpul sa recunoastem oficial Ierusalimul drept capitala a Israelului”, a spus acesta, fiind vorba de a recunoaste o simpla „realitate”.

„Dupa peste doua decenii de derogari” fata de o lege americana din 1995 care impunea deplasarea ambasadei, „nu suntem mai aproape de un acord de pace intre Israal si palestinieni”, a argumentat el.

„SUA raman hotarate sa ajute la facilitarea unui acord de pace acceptabil pentru cele doua parti. Am intentia sa fac tot ce e in puterea mea pentru a ajuta la incheierea unui astfel de acord”, a continuat miliardarul american, in picioare la biroul situat in fata unui portret al lui George Washington.

Acesta a subliniat ca, daca cele doua parti cad de acord asupra acestei chestiuni, SUA vor sustine „solutia celor doua state”.

Hotnews

Europenii cu SUE ori mUE…

Martin Schulz – pe Twitter si FB – „ameninta” statele Uniunii Europene, aproximativ: „devenim/deveniti un superstat sau plecam/plecati!”

Direct din gura lupului: „Let us create a new and better Europe!

I want a new constitutional treaty to establish the United States of Europe. A Europe that is no threat to its member states, but a beneficial addition.

A convention shall draft this treaty in close cooperation with the civil society and the people. Its results will then be submitted to all member states. Any state that won’t ratify this treaty will automatically leave the EU.”

Martin Schultz -FB

Rusii tot cu Putin…

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a anuntat, in sfarsit, miercuri, ca isi va depune candidatura pentru un nou mandat. Cel de al patrulea.

Anuntul mult asteptat de rusi a fost facut in timpul unui discurs in fata muncitorilor unei fabrici din orasul Nijni Novgorod si care a fost transmis in direct de televiziuni.

Liderul de la Kremlin se afla la putere de 18 ani, fiind pe rand presedinte, apoi premier si din nou presedinte.

Daca va fi reales la scrutinul de anul viitor din luna martie, Putin va conduce Federatia Rusa pana in anul 2024, informeaza AFP. Conform tuturor sondajelor, el ar urma sa castige detasat alegerile din primavara viitoare.

Decizia lui Putin vine la scurt timp dupa anuntul de marti seara al Comitetului International Olimpic privind excluderea Rusiei de la Jocurile Olimpice de Iarna 2018 din Coreea de Sud, din cauza „dopajului institutionalizat”.

Sportivii rusi vor putea participa totusi la probele la care s-au calificat deja, insa vor concura sub un drapel neutru, ca „sportiv olimpic din Rusia”.

Ziare.com

87 de comentarii:

  1. Scuze lui George pentru postare pe nepusa masa, dar vazui ca se incepeau sa se adune comentarii politice la „permiteti sa raportez”…

    • Buna seara
      Te-ai enervat 😀
      PS : Totusi .. care ar fi legatura intre anexarea ilegala a unor teritorii si formarea unui ( eventual , ipotetic )SUE ?

      • Considera-l „colt politic” la o tigara…cu titlul similar articolului din 3 decembrie.
        *editat – il pusei si pe Putin, pentru „trifecta”…

      • ilegala? Arabii i-au atacat pe evrei de fiecare data, s-au jucat cu focul si au pierdut.

        E amuzant cum arabii invoca nush cate rezolutii ONU, dar doar pe cele care ii avantajeaza. Cea care impartea Palestina in 2 nu au recunoscut-o niciodata.

        Si e gresit sa spunem palstienieni, pt ca si unii si altii sunt. E vorba de evrei si de arabi. Statul arabilor deja exista, se numeste Iordania

        • Am inteles
          Platoul Golan al cui e ? 🙂

          • Al Israelului, Siria l-a pierdut prin lupta. ce justificare avea Siria sa atace Israelul? in 48, in 67, in 76, etc.
            Plus alte conflicte mai mici si sutinerea teroristilor arabi. Cand te joci cu focul te arzi

            • http://www.mediafax.ro/externe/regiunea-inaltimile-golan-nu-este-parte-a-israelului-considera-uniunea-europeana-15265812
              O fi si Bucurestiul tot al lor ?
              Ca este unu’.. se lauda prin 2007 ca a cumparat Romania , Ungaria ,Polonia .. exact tarile problema ale UE , ale caror lideri ( surpriza , nu ? ) sunt consiliati taman de unul silberstein .
              Cat despre arabeti .. aveti dreptate .

              • Si cine i-a lasat pe afaceristii evrei sa devina atat de influenti in Romania? Si in fond care este problema?

                • Cand procurorul sef al DNA e supus intimidarii si amenintarilor unei gasti de mercenari platite de un infractor international precum Steinmetz .. nu e nicio problema , nu ?
                  Incercati sa faceti ce au facut ei la adresa doamnei Kovesi – cu un procuror sef din Israel . Sa vedeti cam ce raspuns primiti .. 🙂
                  Cine i-a lasat .. banuiesc ca niste cozi de topor , gen bogdan olteanu /tariceanu/iliescu/dragnea ( condamnat penal in Romania dar decorat de congresul lui Kantor , oligarh rus – apropiat al lui Putin ) ..
                  Si i a mai lasat cineva : opinia publica , elitele , asa zis societatea civila etc .
                  Daca nu se vorbeste public , nu inseamna ca nu se stie ! E suficient sa dati un search ( daca doriti , nu polemizez .. e un punct de vedere ) sa vedeti cine e Kantor si cel rol are in jocul lui Putin . E descris in amanunt chiar in Haaretz .

                  • Si cine o opreste pe Kovesi sa depuna plangere impotriva lui Steinmetz? Sa-si rezolve problemele in instanta.

                    • Daca nu stiati … Curtea de Apel Brasov a aprobat mandate de arestare in lipsa pentru oamenii de afaceri israelieni Tal Silberstein, Shimon Shevez si Benny Steinmetz, inculpati in dosarul retrocedarii ilegale a 47 de de hectare . Prejudiciul vreo 126 milioane de euro . Ca tot ne plangem ca nu sunt bani .
                      In fine , nu conteaza . Noi sa fim sanatosi , sa putem munci sa aiba baietii ce fura 🙂
                      O zi excelenta si un weekend linistit .
                      PS – Politia din Israel nu e asa toleranta cu hotii ( indiferent ce pasaport au ) precum e de toleranta cu hotia „societatea civila” din Ro . Si nici Interpolul 🙂

            • in 73- razboiul de yom kipur…..in 76 nu au facut razboi cu israelul

  2. Ierusalimul e un loc spiritual,chiar e un teritoriu al lui D-zeu unde se intersecteaza trei mari religii crestinism,iudaism si islamism.Cine ii da dreptul lui Trump sa declare ierusalimul capitala Israelului?!!! Se crede cumva un Mesia care are acest drept de la D-zeu?! Decizia acestu marei imbecil al planetei va declansa o serie de conflicte cumplite si extrem de sangeroase.Pentru ca fiecare religie are locuri sfinte in Ierusalim,pentru ca asa a vrut D-zeu! Dragi romani nu uitati un lucru,noi suntem crestini ortodocsi,nu evrei sionisti si nu trebuie sa aprobam in nici un caz decizia imbecilului de Trump! Pentru ca USA,s-ar putea sa aiba soarta Babilonului!

    • Alooooooooooooooooo…Trump nu a declarat nimic nenea. Mai usor dacopatule ca Ierusalismul ESTE capitala Israelului de ceva timp; doar ca Trump a a recunoscut acest lucru; spre deosebire de ceilalti presedinti americani. Alooooo, fugi si incarca-te energetic la Sfinx ….

      • Ierusalimul a fost divizat in doua dupa 1948, Iordania detinea partea de est, iar Israelul cea de vest, numind-o inca de atunci capitala. In 1967 partea de est a fost cucerita de la Iordania, iar in 1980 a fost declarata de Israel ca fiind capitala unita a tarii, deci si partea ocupata de la Iordania. Cam astea sunt faptele.
        In 1995 Congresul american a recunoscut Ierusalimul drept capitala, lege neimplementata de Clinton, Bush si Obama.
        Si acum a venit intervenita lui Trump, aplicare a unei hotarari data de Congres in 1995 si mutarea ambasadei.
        Problema nu e neaparat asta, ci faptul ca noul stat Palestina trebuie sa aiba si el o capitala, iar arabii vor cel putin estul orasului.

      • @hohenstaufen: nu sunt de acort cu reactia belicoasa, dar nu pot sa nu admir „culoarea” textului.

      • nu a facut decit sa puna in aplicare o rezolutie a Congresului ,asa cum se mentioneaza si in text…..

  3. a continuat miliardarul american

    De care miliardar e vorba, nu cumva de președintele USA?

    Martin Schulz e un papagal, e în rahat si-ncearca sa se salveze cu cacaturi. Vrea sa dovedeasca ca are viziuni, ii trebuie un psiholog. Stiați ca nici măcar nu are bacalaureatul?

  4. Este un gest de forta. US trebuia cumva sa „iasa” cu ceva dupa semi-esecul din Siria,umilinta din Korea si problema cu Turcia….

  5. Pentru Martin Scultz…mUE! Acesti imbecili chiar cred ca mai pot sa construiasca o noua Uniune Sovietica in alta forma? O Europa a natiunilor independente ce are? Fiecare stie mai bine ce are de facut in casa lui! De imbecili veniti de aiurea n-avem nevoie!

    • Ungaria, Polonia și Cehia sunt date în judecata pt ca nu vor sa primească refugiati. Cam așa arata statele unite ale Europei

      • Flaviu Amarandei

        SuE inseamna asumarea unor principii, cu parti bune, dar si cu unele rele. Cand ceri intrarea intr-un grup accepti ca la un moment dat s-ar putea sa trebuiasca sa faci si niste compromisuri. Grupul de la Visegrad foloseste problema refugiatilor ca un pretext pentru a explica publicului propriu de ce se opun UE, cam ca Dragnea caruia i se cere sa nu distruga justitia, dar el urla ca multinationalele nu-l lasa sa faca bine romanilor.

      • Aoleu! Ungaria, Polonia și Cehia, idealurile omenirii.
        Polonia cu propriile „legi ale justitiei”; Cehia cu un presedinte rusofil si cu un viitor premier investigat pentru evazine fiscala si deturnare de fonduri europene (OLAF si-a bagat coada si aici); si Ungaria cu Orban si Fidesz intr-o parte si neo-fascistii de la Jobbik in cealalta.
        Bine le face ca-i da in judecata, sper sa le taie si robinetul de la fodurile UE.
        Iar aia cu cotele de refugiati e gargara pentru prostimea care-i asculta. Polonia, Cehia si Ungaria, la o populatie de 60 milioane ar urma sa primeasca 15000 de refugiati. Nu cred ca aia 15000 o sa duca la interzicerea berii in Cehia, arderea Budapestei sau la inca o partitie a Poloniei. Populisme ieftine.

      • Va fi o organizatie de tip fascist, iar daca nu ne trezim va fi vai de mama noastra! Mai ramane sa ne puna cipuri si un cod de bare si ne-am ‘aranjat’ definitiv ! Pentru ca asta se urmaredte de fapt,controlul total al populatiei,eliminarea totala a cash-ului e primul pas! Cipul va fi atat pentru urmarirea si monitorizarea individului,va putra fi incarcat cu credite prin care sa platesti dar nu vei mai putea sa faci bani in plus si sa fi independent.Asta se vrea! George Orwell avea dreptate si ne avertiza despre ce va urma(ex. romanul si filmul 1984). Sa ne opunem pana nu e prea tarziu!

        • În 3 comentarii le-ai băgat pe toate: SUA = ”evrei sionisti”, UE = o nouă ”Uniune Sovietica” și în final UE= ”organizație de tip fascist”…
          astea sunt clișee tipice pentru… oare cine bagă textele ăstea?
          Mai observ că ești și acompaniat, domnule neamț țigan, în baza căror prevederi legale sunt ”date în judecată” țările care nu acceptă refugiați?
          Să nu se înțeleagă că sunt un susținător a acestei politici a UE, doar că vorbele voastre miros a…vodcă!

          • Mai observ că ești și acompaniat, domnule neamț țigan, în baza căror prevederi legale sunt ”date în judecată” țările care nu acceptă refugiați?
            Să nu se înțeleagă că sunt un susținător a acestei politici a UE, doar că vorbele voastre miros a…vodcă!

            Observația mea e legata de intenția de a forma statele unite europene. Am vrut sa scot în evidenta greutățile unei asemenea întreprinderi. După Brexit nu ar fi supriza tir ca și Polonia, Ungaria, Cehia sa se autoexcluda, fapt ce ar avea consecințe dezastruoase și pt România, ramin ind fără granița cu eu.
            Dacă mai adăugăm și tarile problema pigs tabloul unui stat european deține multe zgârieturi.
            Cu vodca sau fără vodca nivelul de inteligenta se măsoară prin capacitatea de a înțelege un text simplu.

            • „Polonia, Ungaria, Cehia sa se autoexcluda”

              Britanicii trebuie sa plateasca niste zeci de miliarde de lire pentru a iesi din UE. Nu cred ca Polonia, Cehia si Ungaria ar fi dispuse sa plateasca niste miliarde de euro ca sa iasa din UE.

        • O organizatie de tip fascist are nevoie de un Fuhrer (Conducator) dictator si de o ideologie totalitara, adica exact opusul a ceea ce se vrea a fi SUE.

          Probabil va fi ceva gen Statele Unite ale Austriei:
          https://ro.wikipedia.org/wiki/Statele_Unite_ale_Austriei_Mari

        • Tizule, relaxează-te…

  6. atat de organizati sant germanii,ca nu sant in stare sa-si faca un guvern.
    dar se iau de altii.
    putin isi freaca mainile cu bucurie de ce se intampla in europa.

  7. Pentru a pricepe Orientul Mijlociu , ce se intimpla acolo , e foarte greu de explicat in un singur articol.

    E totusi de recitit macar rezolutile Consiliului de Securitate ONU care sint un fel de sentinte definitive si obligatorii stabilite in primul rind de cele 5 puteri planetare. USA – URSS ( inlocuita de Rusia)-Franta-Anglia -China.
    Unicele cu drept de veto in consiliu .Adica pot bloca individual sau in grup , ORICARE rezolutie care nu le convine.
    Ar fi bine sa se revada si motivele obiective/subiective a razboaielor Israel- arabi, cum si de ce USA a sustinut Israel si URSS toate dictaturile din zona. ( tarile arabe din OM sint in totalitate dictaturi. Personale, regale, islamiste , fara diferenta)

    Atunci si doar atunci se va pricepe cam ce se intimpla .

    Aduc aminte :
    1- Atita timp cit TOTI fostii sefi a statului Israel (civili ,generali faimosi, cu exceptia actualului Benjamin Netanyahu ) declarau public si fiecare la vremea lui , ca Israel nu va avea liniste interna si la granite pina nu ajunge la un tratat de recunoastere reciproca cu palestinezii si crearea unui stat palestinez, e mai presus de oricare indoiala ca recunoastetes anexarii Ierusalem est NU VA APROPRIA PACEA.

    ISTORIC:
    -Nici recunoasterea engleza a anexarii sudetilor de catre Hitler nu a adus pace in Europa.
    – Nici anexarea Crimei de catre Rusia nu e recunoscuta international.

    Un Ierusalem in intregime evreu cu excluderea celor cam 200.000 musulmani majoritar palestinezi care locuiesc acoloe , e un butoi de dinamita cu fitilul aprins. Poate detona oricind. Maine sau peste 10 ani.

    Evident tot ce am scris e opinia mea personala.

    • Rezolutia ONU care a declarat ilegala anexarea Ierusalimului de Est este in vigoare, la momentul adoptarii SUA s-a abtinut, nu a declarat VETO. In acest moment trump(scris fara majuscula) a aruncat la gunoi toata diplomatia americana, care nu mai are credibilitate in fata lumii, iar in scurt timp va recunoaste si anexarea Peninsulei Crimeea de catre rusi. Dupa aceea, va urma potopul…

    • Israelul nu va avea liniste pana nu se civilizeaza arabii. Ceea ce va mai dura muult.

      Evident ca solutia la problema Ierusalimului este impartirea lui intre arabi si evrei, la fel cum solutia pt pace este o impartire a teritoriilor ocupate si un schimb de populatiei. ceea ce va fi greu si dureros de realizat.

    • Din WIKI: „In December 2007, Jerusalem had a population of 747,600—64% were Jewish, 32% Muslim, and 2% Christian”

      • Statistica 2012.
        Ierusalem 933.113 locuitori din care 34 % musulmani

        Ca fapt divers, Israel are o mare problema de natalitate.
        La fiecare nou nascut evreu , corespund peste 2-ua nasteri de copii din parinti musulmani.

        • da, dar ei au imigratie evreiasca, asa ca deocamdata nu e o problema. Iar evreii care imigreaza in Israel au o natalitate mai mare

          • Aia funfamentalisti .
            Cu plete , barba si palariile alea ciudate. E categoria de evrei cu natalitatea mai mare decit media nationala.

            @ priam .
            Wiki e si in alte limbi . Cu mai multe sau mai putine elemente explicate. Datele pt 2012 sint de pe aceiasi pagina dar in alta limba.
            NU tot Wiki e traducere din engleza. La unele subiecte , originalul e in alta limba si doar ulterior e tradus in engleza.
            ( cu completari sau minusuri .Depinde cine face traducerea )

        • Poti sa imi dai sursa statisticii din 2012?
          Chiar si asa, procentul de musulmani a ramas cam pe acolo…

  8. Ierusalimul ar trebui sa devina orice, numai capitala unui stat nu, nu conteaza care….
    Cele trei religii ar trebui sa invete sa convietuiasca acolo pt a reusi sa schimbe ceva in optica populatiilor din zona….
    Dar tot „prosoparii” sunt cei cu razboiul sfant…

    Neamtul a vorbit exact cand trebuia sa taca…
    In unele tari creste scepticismul fata de UE, demagogie, oportunism , si-a bagat Putin coada, nu mai o lungesc de ce….
    Fortarea unui stat federal e o prostie in acest moment, sau poate chiar asta se vrea…sa scape de esticii urati si needucati, sa ramana vechea europa…

  9. este o miscare interesanta decizia trump,ramane de vazut ce ofera si arabilor.
    neoficial rusia si rusii au devenit jucariile lui putin.
    cat despre federatia statelor ue sa si-o bage in rect șulț.

  10. Este foarte bine pentru Romania formarea unei federatii europene. Este preferabila unei Europe cu doua viteze in care Romania sa fie in grupa statelor mai sarace si mafiote. Deja 4 milioane de romani lucreaza in tarile din vestul UE, probabil va fi mai usoara si trecerea Romaniei la moneda la Euro. Daca apar probleme pentru Romania va putea fi salvata dupa modelul Grecia.

  11. O gluma buna: drept raspuns la declararea Iersualimului drept capitala a statului Israel palestinienii au declarat ca recunosc Texasul drept teritoriu al Mexicului.

  12. In sfarsit face cineva ceea ce trebuie.ierusalimil e capitala israelulii,nu de ieri de azi,ci cam cu aproape 2000 de ani inainte sa se nasca primul musulman.nu o sa fie nici o baie de sange,o sa faca salbaticii putina gargara,niste atentate si cam atat,ca de mai mult nu s in stare.ceea ce nubinteleg e cum.pot fi europenii asa idi.oti.la cate probleme are europa numai de situatia din israel n ar teebui sa ne intereseze

  13. Dpmdv Martin Schulz are dreptate si a pus degetul pe rana. Nu poti avea o Uniune serioasa si o moneda unica fara o politica fiscala unitara, fara o politica externa unica, fara o aparare care cat de cat sa tinda spre o forta militara comuna.

    In actualul context geopolitic si economic international nici o tara europeana nu va faca fata viitorului singura, asadar ori ne hotaram sa mergem spre integrare ori ramanem la o piata comuna si murim incet.
    Propunerea Frantei cu o UE in doua viteze arata doar limitarea actualilor lideri ai UE care vad doar ziua de maine nu si pe cea de poimaine.Pacat…

    Cine-i Germania sau Franta in fata Chinei, a SUA sau a Asiei?! Ce reprezinta acesta mari puteri europene la nivel mondial?! Ce vor reprezenta ele peste 20-30 de ani?! Militar oricum nu mai repreziinta nimic nimeni, luat individual si nici economic nu vor mai reprezenta ceva.
    Deja ponderea PIBului european in cel mondial se prabuseste efectiv datorita cresterii economice din Asia, asadar ce va mai ramane de Olanda, Suedia,Belgia sau Spania peste 50 de ani?!

    • Nu il agreez pe Schulz, dar declaratia sa este in esenta corecta. La nivel global, Europa are sanse doar unita, intr-un entitate de tip stat federal. Si asta nu neaga particularitatile locale, natiunile componente, etc.

    • Pai militar cine ameninta Europa?

      300000 de rusi?Haida-de…
      Economic tarile europene erau praf in vant la 1600-1700 in fata Chinei si Indiei,dar unde ai fi vrut sa traiesti?Si ce s-a ales de tot PIB-ul ala?
      Problemele Europei sunt altele si is generate de Schultzi.Tinem femeile sa frece menta prin birouri in loc sa faca plozi.Dam ajutoare sociale in loc sa investim in roboti.Refacem situatia din Algeria si Bosnia.
      Europa e superioara pt ca a avut modele competitive in zeci de natiuni.Nu pt ca a avut birocrati imperiali care sa impuna cati talibani tre sa pupi in cur.

      Europa decade taman cand creste puterea modelului unic,asociat cresterii curentului federalist.

      Trump avea dreptate la Varsovia cand a diagnosticat problemele lumii vestice.

      • La 1600-1700 Europa se apropia de masa critica care a dus mai tarziu la revolutia industriala, europenii erau relativ liberi, inovativi si curajosi, erau stapani peste Americi, erau cea mai mare putere maritima a lumii, in timp ce China si India erau inchistate in sisteme feudale anchilozate si fara viitor. Europa acelor vremuri era foarte competitiva economic. Ne apropiam de epoca motorului cu abur…
        Astazi situatia este cam invers, mai ales in cazul Chinei.

        Ca sa convingi o femeie sa faca plozi trebuie sa-i asiguri un anumit comfort economic, astazi acest lucru este din ce in ce mai greu de facut, doar barbatul greu face fata sustinerii unei familii de 4-5 membrii.

        • Pai da,maitre,dar cand retii prin taxe mai mult de jumate din banii omului pt a subventiona toate aberatiile,normal ca nu ajung.Taie 80% din taxe reducand statul(in esenta statul e birocratia) si atunci observi cum subit ajung banii.

          Avem un paradox.Avem cea mai mare productivitate din istorie,avem ocazia sa robotizam o gramada de ramuri(ce va rezulta in alte sporuri de productivitate),dar nu ne ajung banii nici sa traim nici sa investim in viitor.

          Pe circuit sunt scurgeri si risipa.

          Cam asta e chestiunea redusa la esenta.Avem potentialul sa ne revenim si sa reajungem in frunte.Nu avem adversari care sa se ridice prin meritele lor mai mult decat putem noi.India e o gigantica tiganie.China e un colos cu enorme probleme interne,potential fatale si care oricum nu poate fi altceva decat o clasa de mandarini.
          Doar noi suntem in continuare lumina lumii.Dar avem nevoie sa ne trezim din visare.Dar nu inlocuind visele cu inorogi cu un cosmar.

          Am avut neplacerea de a cunoaste suficienti birocrati europeni ca sa nu vreau sa le dau vreo putere,de buna voie.

          Nu poti avea o societate de secol 21 cu structuri statale de secol 19-20.Una din ele trebuie sa crape.

          • De la imperiul roman incoace, fiecare natiune , imperiu a evoluat ca o parabola din un grafic.
            Faza de crestere ( in toate domenile) , apogeul si inevitabil decaderea.
            Actualmente China e in faza de crestere.
            USA au lasat in urma apogeul maxim .
            UE e inceput faza de decadere.
            Romania are o traiectorie particulara. Ca o nava pe marea agitata. Cind in sus , cind in jos , cautind nereu supravietuirea si fara nici o ambitie , strategie de a ajunge undeva peste ( sa zicem) 20 – 30 de ani.

            • @stefan60: si ma rog ce ambitie ar putea avea o tara unde capitala nu e in stare sa administreze „provincia” aflata la 20-30 km distanta de sediile centrale ale Statului?
              Luati frumos Google Maps si observati haosul urbanistic total care domneste in comunele limitrofe ale Bucurestiului: case „aliniate” de parca ar fi picat din avion, stradute intortocheate care nu duc nicaieri, gradini late de 15m si lungi de jumatate de km si mai presus de toate o risipa groaznica de teren pretios + ce nu se vede pe GMaps – lipsa utilitatilor, zecile de mii de case cu fose septice care distrug panza freatica. Am risipit si risipim in mod iresponsabil aceasta resursa care este teritoriul national, daca mergi de exemplu de la Bucuresti la Iasi umbli prin nesfarsite localitati construite in lungul soselelor. Un singur rand de case stanga dreapta, daca se poate cat mai aproape de drum pt ca drumul ala sa nu mai poata fi largit niciodata. Sa trebuiasca facut alt drum, alte poduri, alt teren scos din circuitul agricol, samd. Nu va mai uitati la Suedia si alte aberatii, uitati-va pe Google Maps la Cehia, la Ungaria, la Polonia sa vedeti cum isi gospodaresc aia teritoriul national si dupa aia sa discutam de ambitii. Stapanirea unui teritoriu este in primul rand despre administrarea lui. Iar noi cu administrarea…mila lui D-zeu…
              Sa mai deschid discutia despre milioanele de romani plecati sa-si caute un viitor mai bun in alta parte?

            • @ stelian si stefan60

              Romania este stat capturat care se imprumuta pentru a nu se scufunda in faliment, asa ca este imposibil sa aiba ambitii sau scopuri marete.

              • Domnule Musoiu
                Romania e un stat condus de borfasi. ( si prosti )
                Ca oricate borfas , fura ( din buget) prin legi cu dedicatie.
                Cum foamea e mare (la primarie , oras , judeteana , deconcentrate , regii autonome , ministere, partid ) se imprumuta tot mai mult.
                Nu exista alta explicatie deoarece comparat cu tarile ex comuniste si din 1990 incoace, SINTEM SINGURII care nu au infrastructura , cel mai ridicat procent de locuinte cu buda in curte , sistem sanitar la colaps , emigrare locul I in intreaga UE si tot pe fondul unei datorii publice care creste neincetat fara sa se vada nimic.

                Nu a acaparat nimeni Romania . Borfadii o vind pe bucati. Votati de romani. 🙁

          • @Mihais, aici coane subscriu intru totul comentariului tau, socialismul duce doar la faliment si distrugerea societatii, daia si socialistii ar trebui castrati la fel precum comunistii…

      • Rușii bat individual orice stat din Europa, nu e același caz dacă discutam de o Europa unită, nu???

        • Observație corectă. Și eu cred că strada justă este cea a Statelor Unite ale Europei.

        • Bat apa in piua.Bai cumetrilor,rusii nu bat pe nimeni la Donetsk,care e precum Cahulul fata de noi.

          In plus SUE nu e necesar pt alianta militara,fie ca vb de NATO fie de o alta structura europeana.

          • Dacă ar fi vrut, rușii erau de mult în Kiev. Au ales sa păstreze o cale de mijloc, „referendumul” și „neimplicarea” din vestul Ucrainei. O altă abordare le aducea riscuri mai mari, cu beneficii potențiale mai mici. NATO nu e eternă, gandeste-te ce se intampla daca Trump o lua rău pe arătură și tăia fondurile sau retrăgea trupele din Europa…

  14. Trump, Schulz ,Putin.. ..etc Nu stiu daca ati vazut discursul lui Erdogan vis a vis de declaratiile lui Trump . Sultanul a luat-o pe campii rau de tot . Mai avea putin si declara razboi SUA .

  15. Cu excepția faptul că Trump nu a decis tocmai să mute ambasada de la Tel Aviv, unde se află, de altfel, toate ambasadele stateler care au reprezentare diplomatică în Israel, dimpotrivă. Deși public a instruit să se facă pregătirile necesare și s-a lăudat că, spre deosebire de alți președinți, el se ține de promisiunea de a muta ambasada, Trump a făcut exact ceea ce au făcut toți precedecesorii săi: a semnat departe de camerele tv ordinul de amânare cu șase luni a punerii în aplicare a celebrei Jerusalem Embassy Act, votat cu majorități covârșitoare în Congres în 1995 și amânat de toți președinții de la Clinton la Trump, deși toți au promis solemn în campanie (mai puțin Obama care, mai degrabă, a evocat decât a promis) să semneze Legea la scurt timp după ce preiau mandatul. În realitate, atât Clinton, Bush, Obama și acum Trump, de îndată ce s-au instalat la Casa Albă au semnat ordinul de amânare. Și atunci, de unde agitația din lumea arabă și musulmană și reacțiile iritate ale capitalelor lumii?
    https://revista22.ro/70268034/ce-a-urmrit-trump-cu-recunoaterea-ierusalimului-drept-capital-a-israelului.html
    Cum a scris un domn pe acest blog : Trump si cercetatul penal Netanyahu au pus la cale o diversiune , folositoare pentru amandoi ( cu riscul izbucnirii unor violente si pierderi de vieti omenesti ) – Trump sa puna batista pe tambal in ancheta care se cam apropia de ginerele sau / rusia iar penalul Netanyahu sa puna batista pe tambal in cazul protestelor din Israel – cele anti coruptie , ca si acolo ( ce surpriza ) se lucreaza tot cu legi cu dedicatie in incercarea de a stopa unele dosare penale .

  16. Sult e un papagal, sa-si bage pe cur proiectul

  17. Place sau nu place crearea unui superstar european nu convine multora..dar e singura soluție pentru că Europa sa nu piardă din competitivitate că aici e marea problemă, producem puțin și scump în comparație cu asiaticii….in 30 de ani in ritmul actual de creștere economică și dezvoltare tehnologică va bate la fund atât USA cât și UE la un loc așa că Schult nu prea bate câmpii.

    • PIBul tarile membre UE in PIBul mondial scade contiuu de ani de zile, de unde reiese ca noi stam pe loc altii se dezvolt accelerat

      • Trei exemple simple ( luate la gramada din un ocean de date) pentru a intelege cum China comunista avanseaza .
        – Din 1945 incoace , piata principala de autoturisme din lume a fost USA urmata de UE.
        De ceva ani , prima piata mondiala e China . Locul 2 USA . UE decazuta la locul 3.
        – cele mai multe telefoane portabile ( smart) de vind in China.
        HUAWEI ( inclus marca lor pentru tineri, Honor ) e firma chineza si pe pe locul 2 la productia de telefoane portabile depasint ( cu putin) coreana Samsung.( in cantitate )
        Ambitia lor e sa devina si campioni la calitate. Investesc masiv in cercetare.
        Vor reusi ? Cred ca . Aceleasi ambitii ca la Lenovo. O marca care era necunoscuta dar a devenit jucator planetar ,( au cumparat divizia pc a colosului IBM dar si telefonia Motorola )

        • Mai sunt si alte criterii, cat la suta din PIB investeste UE peste hotare si cat China, sau cat este crearea de capital brut in China si cat in UE (investitii in propria economie)…
          Restul discutam discutii si ne imbatam cu apa rece, un al treilea razboi al opiului s-ar putea sa fie impotriva noastra.

          • Evident
            Sint peste 1.300.000.000 cetateni. 🙂
            Strict militar , lanseaza anual la apa mai mai multe fregate , cirvete ,nave speciale militare decit suma lansarilor USA + marine militare tari UE.
            PS.
            Primii chinezi vazuti de mine in RO, in 1974.
            O delegatie de amariti imbracati toti in faimoasa uniforma egalitara , albastra model Mao.
            Astazi sint mari consumatori de Mercedes BMW, Bentley Prada , Versace , Gucci , etc.
            In 45 de ani au avut un salt inainte fara egal .
            Si noi ? 🙁

  18. ? bato vina!!!…ma refeream la China bineînțeles!

  19. Pentru mine , Trump ramane acel oportunist (caci eu nu il pot numi businessman), care se gandeste foarte pragmatic la ce va face dupa ce i se va termina mandatul. Cu pile la finantele mondiale gestionate de evrei si la tatucul Putin, sigur nu va avea grija zilei de maine. Iar diplomatia nu face parte din vocabularul lui , in infatuarea ce-l caracterizeaza, tinde sa confunde echipa de la casa alba cu platourile de la „The apprentice”. Ca si opinie personala, situatia actuala de la Casa Alba, as numi-o a III-a rusine prezidentiala americana, dupa Nixon si Clinton.

  20. a mai citit cineva planul lui Goebels? oricum multi cred ca il stiu…si eu inca ne vedem in pozitia sa devenim exact ce spunea nenea, partial suntem oricum..

    sunt frumos pe hartie si discurs da’ cand o sa se cumpere pamant ca in codru in USE..eheeeee

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *