Americanii recunosc cu ceva umilinta in glas, ca ruptura creata intre pilotii sai si sistemul care alimenteaza casca cu oxigen, nu a fost inca rezolvata, desi de incercat au incercat. Pur si simplu nu le pica fisa! Dar cum dracul nu este niciodata atat de negru pe cat pare de la departare, americanii s-au aplecat mai profund asupra problemei si si-au facut singuri curaj!
Au zis: “Lasa bre ce atata oxigen! Ce fara oxigen nu poate pilotu’ nostru sa ia la ochii pe ailalti?! Adica nu poate el sa sa lupte cu libienii si sirienii si alti harapi paduchiosi?! Poate bre!”, a fost raspunsul corpului de tehnicieni si piloti de pe Raptor, satui sa tot frece iarba verde a Alaskai si sa se uite cu nostalgie in sus.
Raptorul in plimbare pe deasupra Alaskai
Asadar dupa nenumarate calcule si simulari, desi repet, cauza defectarii sistemului de alimentare cu oxigen, este inca un mister, au zis sa dea drumul la zboruri, ca pana acum nu a dat nimeni ortu’ popii si oricum defectiunea apare foarte rar, cam o data la 10000 de aterizari.
Problema americaniilor este ca in cazurile in care pilotii lor au manifestat o stare de deruta si dezorientare, nu a fost urmata de decelarea nici unei defectiuni a sistemului. Cel putin pana acum nici un pilot nu a lesinat, dar in cel putin 14 cazuri s-au semnalat dezorientari si alte manifestari, asociate de obicei cu o proasta functionare a sistemului de alimentare cu oxigen.
Americanii au montata deja sisteme noi furnizoare de oxigen, asa de siguranta, desi studiile facute arata ca desi unele mici probleme au fost (prea mult azot), acestea nu puteau fi responsabile de efectele resimtite de piloti.
Desi vinovatul este inca cautat, zborurile vor continua, in paralel cu teste si analize pentru piloti. S-ar putea ca tehnicenii lor sa caute problemele aparute in conditii de exploatare normale, fiind cu ochii pe aparate si cu speranta ca nu se va intampla nici un accident major.
sursa: strategypage
Foto: nemoscoffeeshop
Cred ca o doza de arginpol nu le-ar strica ……. simptomele deja le au, le lipseste doar un schimb de experienta cu profesionistii de pe langa Gara de Nord……
Poate ca si asta este unul din motivele pentru care a fost oprita productia avioanelor F-22.
Decizia a fost luata pe considerente financiare … plus ca F-35 era deja in pre-serie.
Se discuta deja trecerea la productie industriala a aparatului F22 deoarece US are o vulnerabilitae creata de problemele aparatului F35 . For the first time in a long time there is an inadequate Air Force and we can put a price on defense , there for : short term F22 to the rescue . Deocamdata numarul de F22 e de 187 .