Prima, dintre cele trei programate, nava de tip Mobile Landing Platform (MLP), a US Navy a fost lansata la mijlocul lunii noiembrie, la mai putin de doi ani de la inceperea constructiei din santierul NASSCO in San Diego, facilitate apartinand celor de la General Dynamics.
Nava are la baza nevoia marinei americane de a-si mentine un timp mai indelungat, navele de lupta in zone indepartate de bazele lor de aprovizonare si de asemenea permite schimbul de tehnica intre nave.
MLP-ul este de facto o nava de legatura intre bazele de aprovizonare de pe uscat si navele flotei aflate in misiuni de lupta. Si pana acum americanii au avut astfel de nave, dar nu la aceasta scara. Acest nou concept, care are la baza proiectul unui tanc petrolier, poate aduce si vehicule, destinate infanteriei marine, sau armatei, tancuri, elicoptere, etc.
Nava va fi in centrul unei mici flote de aprovizionare si va avea rolul de interfata, facilitand trasferul de echipamente intre nave, sau intre acestea si tarm. Capabilitatile oferite de USNS Montford Point (MLP 1), sunt cu totul noi, in cadrul marinei americane si vor permite o mult mai mare flexibilitate si rapiditate in executarea misiunilor, de catre navele flotei.
De asemenea USNS Montford Point are si capacitatea de a se scufunda partial, pentru a putea prelua sau debarca incarcaturi mari, sau chiar nave militare, si poate opera cu nave de debarcare sau de tipul Ro-Ro,oferind un spatiu foarte mare pe puntea semi-submersibila pentru transportul de vehicule sau orice alte material. Tot ca facilitate de transport mai poate oferi flotei si 380000 de galoane de combustibil.
Deplasamentul, incarcata la capacitate, este de 80000 de tone.
In final lui USNS Montford Point i se vor alatura inca doua nave surori, USNS John Glenn (MLP 2) si in viitor USNS Lewis B. Puller (MLP 3).
Sursa: defencetalk
GeorgeGMT
Spun doar o parere , dar asta cum ca aceasta nava ar fi pt transport de logistica (militari nu are unde sa tina)nu are echipamente pt transpordarea incarcaturilor mari ; e cam praf in ochi ori us navy are nave logistice destule active si in rezerva pt a se achita de sarcinile respective .
Aceasta nava ar putea cara si ceva echipament , sau cum arata pozele artistice DOAR 3 LCAC si evehicule expuse in aer liber?!! DAR marea ei calitate pt marimea ei este ca poate cevenii submersibila . Eu zic ca navele din acesta categorie vor fi pt transportul navelor de lupta avariate . Vezi uss Cole cand au transportat-o http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/MV_Blue_Marlin_carrying_USS_Cole.jpg si au apelat la o companie particulara, si nu tepoti baza pe companii particulare care pot avea alte contracte plus ca costa mai mult la particular . Asa daca ai nava ta a marinei nu te mai duci la altii .
Oastfel de nava poate cara si un crucisator Ticonderoga dapai distrugatoare . Uitatati-va la deplasamente si vedeti ca se poate.