La inceputul lunii septembrie V-22Osprey, o colaborare intre Boeing si Bell, si-a incheiat cu succes testele initiale de zbor in calitate de cisterna zburtaoare, la baza aeriana Patuxent River. Inca din luna august, in Texas, au fost alimentate in zbor de catre un V-22 aparate F/A-18 C/D si toate operatiunile au fost executate fara nici o problema.
Deocamdata testele au fost executate cu o instalatie de alimentare improvizata, urmaraindu-se cum se comporta aparatul in cazul necesitatii unui zbor stabil necesar avioanelor care efectueaza alimentari in aer. Sistemul de alimentare standard urmeza sa fie montat si testat in curand si astfel V-22 Ospery isi va mai adauga o capabilitate pe lista sa de posibilitati.
Sursa: Air-cosmos
RomaniaTricolor
Cum s-ar spune prin cartier, realizare de realizare :-)))), mai ales pentru zonele de operatii unde aeroporturile sunt putine/proaste/indepartate/lipsesc.
Avioanele de lupta, in loc sa care rezervoare suplimentare de carburant, pot acrosa mai multe rachete/bombe prelungindu-si durata de acoperire a zonelor desemnate.
Avionul cisterna nu mai are nevoie sa aglomereze traficul pe aeroporturi, plimbandu-se, plin de carburant, printre alte avioane, ci poate fi asezat oriunde, mai aproape de linia frontului, pentru reincarcare.
II ajuta mai ales pe Nea Marines care ca de obicei sunt in coada listei de achizitii a US Navy si aveau de ales intre doua cisterne: ori un Hercules vechi de vreo 50 de ani (singura varianta de cisterna zburatoare Hercules in dotarea americanilor o au americanii) care avea prostul obicei sa trebuieasca stea mai in spatele frontului nu in fata unde ii place lu Nea Marines ori realimentare buddy-buddy de la alt F-18 ceea ce era chiar stupid pentru ca sacrificii cele noua tone de armament mai ceva ca daca cari rezervoare suplimentare.
PS erata:
– se inlocuieste ” (singura varianta de cisterna zburatoare Hercules in dotarea americanilor o au americanii) ” cu ” (singura varianta de cisterna zburatoare Hercules in dotarea americanilor o au Marin-si) „
Mie mi-a placut mai mult prima varianta :-))))). Mai patesc si eu. Scriu apoi incerc sa modific dar nu schimb complet si iese de te strici de ras.
Incorect…USMC opereaza KC-130 J si nici pe departe Hercules vechi de 50 de ani. Mai zboara si variante H, mult mai vechi dar nu de 50 de ani. V-22 ca avion cisterna este un prooiect al NAVAIR (Naval Air Systems Command) pentru US Navy si nu USMC. Deasemenaea NAVAIR examineaza posibilitatea de a inlocui avioanele C-2 Gray Hound (Northrop Grumman) care asigura logistica grupurilor de lupa portavion cu V-22.
@Arhengel, USMC au bugetul lor propriu nu au treaba cu us Navy.. IN foretele armate exista 5 arme: foretele terestre, aeriene, marina, USMC si garda de coasta
@Barny
Da si nu. Bugetul USMC care tine de partea de aviatie este administrat de US Navy NAVAIR. De asemenea o parte a bugetului USMC este dedicat contructiei de nave amfibii, iar aceasta parte din buget este administrata de US NAVY NAVSEA (Naval Sea Systems Command).
@Barny
USMC is US Navy apartin aceluiasi departmament militar(MILDEP – Department of the Navy) si raspund pe cale politica Secretarului Marinei (SECNAV – Secretary of the Navy). USMC si US Navy formeaza impreuna US Naval Service cu US Navy fiind considerat “serviciul senior.” US Coast Guard se alatura DoD numai in caz de razboi; pe timp de pace este o agentie a US Department of Homeland Security.
@Arhengel, mea cupla , scuze. Daca greseam ma gandeam eu ca tu si cu Darrel ma corectati. Multumesc pt informatie.
Fata de planurile initiale…
http://i98.photobucket.com/albums/l261/SpazSinbad/NewerAlbum/V-22newApplicationsCOD.gif
…
http://i98.photobucket.com/albums/l261/SpazSinbad/NewerAlbum/V-22usnTankerMission.gif
____
http://i98.photobucket.com/albums/l261/SpazSinbad/NewerAlbum/V-22usnCAStankerMission.gif
…
http://i98.photobucket.com/albums/l261/SpazSinbad/NewerAlbum/V-22usnRecoveryTankerMission.gif
___
___
…vad ca au pozitionat cosul peste rampa:
http://sitelife.aviationweek.com/ver1.0/Content/images/store/3/12/c3e9b977-25b1-4373-bcfe-3f5a456c4217.Large.jpg