Spre deosebire de majoritatea tarilor, „evreii”, cum le spunea cineva, chiar isi fac arme pentru a le folosi nu pentru parada sau pentru a le tine in soare…
Cu toate astea macar ucrainenii mai proiecteaza ceva de unii singuri… C-o sa vada lumina zilei sau nu, vedem… Pentru noi nu e bun pentru ca atinge maxim „doar 110 km/h”. :))
Pana la urma e o coincidenta de nume sau sunt ucrainenii obsedati de cuvantul varan ?
Oricum si varianta asta aduce un pic a vehiculele sovietice. Cele 2 usi laterale si faptul ca are si ferestre mici sau cum se numesc.
Interesant la Eitan este ca vehiculul contine 40-60% componente off the shelf (atat militare cat si civile) ca sa coste mai putin. Unele sunt aduse special din SUA altele facute de israelieni.
Ma tot gandeam zilele astea cu ocazia gafei: de ce mama dracu are nevoie Finlanda de un consulat la Constanta? Si apoi imi amintii de „batrana” ambulanta amfibie Patria/Sisu Pasi – chit ca e 6×6 – (si de alte concepte), astia nu-s numiti degeaba „tara celor 1000 de lacuri” (vreo 200 000 dar cine le mai numara?)…
Nici eu n-am vazut BMM-4C (ambulanta derivata din BTR-4E) sa pluteasca desi are dotarea…ps – sa nu o confundam cu vreo BTR-4M.
De altfel si varianta de ambulanta a Rosomakului polonez (Patria AMV) e din design…amfibie.
Mereu ii vad la gramada, ca-s fino-ugrici.
Si ma cam sucaresc reprezentantii lor prin OSCE in privinta problemelor Rep. Moldova. Parca numai unguri, estoni si finlandezi s-au aciuiat p’acolo.
In cazul in care Finlanda in NATO (tot feluri de zvonuri in ultimii ani), cred ca o unire cu Estonia va fi urmatorul pas.
Daca astia s-ar apuca – prin absurd – sa verse pamant in Golful Finlandei cred ca ar iesi WWIII cu Rusia….si cu Germania.
Modelul ucrainean este un coupe ca are doar doua usi, nu? Puteau sa nu se zgarceasca si sa-i puna patru usi ca la orice berlina normala.
Are si vizete de tragere, inclusiv in usa din spate ca sa poti nimici cu foc sustinut dusmanul care te urmareste in retragere. Cred ce e o versiune pentru export Franta.?
Eu am vazut un desen animat de la ucrainieni si un film despre un blindat ” in the making” la israelieni ( chiar daca nici ala nu e chiar foarte concludent). Oare pe cine sa crezi ca are chiar ceva de aratat? Nu ucraienienilor le plesnisera sudurile de la niste blindate exportate in Irak? Eu in jigodiile alea oricum nu am incredere si cred ca e doar un pic de propaganda de genul ” … si daca ne scoatem noi blindatul nostru cel nou … pfuaii, v-am spart!” Deocamdata e la nivel de grafica pe calculator.
Nu uite de Mig-21 croate „upgradate si reparate” de ucrainieni atat de bine ca s-au dus in zbor, s-au intors pe calea ferata si nici pana acum nu au reusit sa zboare.
Salut. Ma bag si eu in vorba si vreu sa va aduc aminte ca ucrainieni cu toata industria lor militara au produs doar dezastre, sa ne amintim de Oplot, de care thailandezii au fost foarte multumiti, de taburile vandute irachienilor foarte multumiti si ei, mig 21 croate foarte modernizate ca se odihnesc cumintele la sol, pot continua cu exemple favorabile industriei militare ucrainiene pana maine, in sfarsit vreau sa va spun ca degeaba ai industrie, specialisti ca daca nu ai bunul simt al afacerilor serioase nu valorezi nimic in lume. Despre evrei alta poveste ei joaca in alta liga.
Macar ucrainienii si israelienii, stiu sa deie un aspect exterior frumos TAB-urilor lor… n-or fi ultimele racnete de pe piata, dar macar sunt aratoase…
Noi impreuna cu germanii, pe de alta parte, cu jucaria aia de AGILIS… pur si simplu ne facem de ras… 🙁
Eu cred ca sunt putin din ligi diferite cele 2 . Cel israelian e preferatul si ca forma si ca blindaj dar nu e inotator si din cate imi amintesc e conceput ca un transportor greu bine blindat , pe cand ucraineanul adduce mai mult a ceva camion blindat amfibiu destul de usor daca e sa le luam fara turela
Imi place scula israeliana. Au aplicat multe din lectiile invatzate cu Merkava. Multe subansamble sunt puse in exteriorul cutiei blindate, pentru maximizarea protectiei, mecanicul conductor are citadela sa, separata prin blindaj de restul cutiei blindate, cel putin frontal si lateral.
Pe de alta parte, la jucaria ucraineana ceva pute. La doar 14 tone sa asigure Nivel IV de protectie e cam dubios. Pe linga faptul ca o sa dureze pina o sa-l vedem in productia de serie. Daca o sa-l vedem.
Parerea mea, hic…
14 tone si STANAG 4? Au ciordit tabla de pe un OZN…
Lasand gluma la o parte, dracia ucraineana e o incercare de a transforma un BTR intr-un MRAP. E un concept si la fel ca multe altele, asta o sa ramana. Mult laudata industrie ucraineana nu e dezvoltata orizontal, si multe dintre atelierele cheie sunt in zona contestata cu „luptatorii pt libertate”.
Eitan, pe de alta parte, e un APC greu. E mai degraba din clasa Boxerului. Daca o fi bun sau nu, habar n-am. Evreii o duc bine la razboaie, dar nici nu lupta cu armatele reincarnate a lui Napoleon…
Spre deosebire de majoritatea tarilor, „evreii”, cum le spunea cineva, chiar isi fac arme pentru a le folosi nu pentru parada sau pentru a le tine in soare…
Cu toate astea macar ucrainenii mai proiecteaza ceva de unii singuri… C-o sa vada lumina zilei sau nu, vedem… Pentru noi nu e bun pentru ca atinge maxim „doar 110 km/h”. :))
Streit Group a avut o propunere Varan 6×6 pe sasiu de KAMAZ.
https://issuu.com/ukrainian_defense_review/docs/udr-04-2014/25
Pana la urma e o coincidenta de nume sau sunt ucrainenii obsedati de cuvantul varan ?
Oricum si varianta asta aduce un pic a vehiculele sovietice. Cele 2 usi laterale si faptul ca are si ferestre mici sau cum se numesc.
Interesant la Eitan este ca vehiculul contine 40-60% componente off the shelf (atat militare cat si civile) ca sa coste mai putin. Unele sunt aduse special din SUA altele facute de israelieni.
Comparatia nu e OK: Varanul e un upgrade de BTR-60 pe cand Eitanul e ceva nou.
ucrainienii chiar au industrie de apărare, noi nu apărem în discuția asta.
Transportor cu germuri? Or fi si electrice? Alta tiganie made in Ucraina, care nici macar de functionat nu functioneaza cum trebuie…
Ma tot gandeam zilele astea cu ocazia gafei: de ce mama dracu are nevoie Finlanda de un consulat la Constanta? Si apoi imi amintii de „batrana” ambulanta amfibie Patria/Sisu Pasi – chit ca e 6×6 – (si de alte concepte), astia nu-s numiti degeaba „tara celor 1000 de lacuri” (vreo 200 000 dar cine le mai numara?)…
Nici eu n-am vazut BMM-4C (ambulanta derivata din BTR-4E) sa pluteasca desi are dotarea…ps – sa nu o confundam cu vreo BTR-4M.
De altfel si varianta de ambulanta a Rosomakului polonez (Patria AMV) e din design…amfibie.
nu era estonia?
Mereu ii vad la gramada, ca-s fino-ugrici.
Si ma cam sucaresc reprezentantii lor prin OSCE in privinta problemelor Rep. Moldova. Parca numai unguri, estoni si finlandezi s-au aciuiat p’acolo.
nu am urmărit subiectul dar curios că doar îs pățiți și ei de cccp.
In cazul in care Finlanda in NATO (tot feluri de zvonuri in ultimii ani), cred ca o unire cu Estonia va fi urmatorul pas.
Daca astia s-ar apuca – prin absurd – sa verse pamant in Golful Finlandei cred ca ar iesi WWIII cu Rusia….si cu Germania.
@Razvan Mihaeanu
Fac un tunel, sau macar discuta despre asta:
http://www.euronews.com/2018/02/08/finland-and-estonia-reveal-costs-of-building-undersea-rail-tunnel
Legat de unire, ambele sunt in UE, Schengen si eurozona, imnurile nationale au aceeasi melodie, Finlanda e cel mai mare investitor in Estonia, limbile sunt similare. Una e in NATO, una nu, una e mai bogata, alta…
Un exemplu de urmat?
daa, facem si noi 2 tuneluri, unul pe sub Prut si altul pe sub Nistru, pana la Tiraspol si Odessa 🙂
Evident ca nu era vorba de tunel, ci de celelalte lucruri! 🙂
Noi mai bine am face niste poduri!
lumina naturală este mai odihnitoare.
Modelul ucrainean este un coupe ca are doar doua usi, nu? Puteau sa nu se zgarceasca si sa-i puna patru usi ca la orice berlina normala.
Are si vizete de tragere, inclusiv in usa din spate ca sa poti nimici cu foc sustinut dusmanul care te urmareste in retragere. Cred ce e o versiune pentru export Franta.?
Asta ucrainean e rau: protectie balistica nivel 4, turela cu tun 30mm si doar 14 tone. Clatite o sti sa faca 😉 ?
Eu am vazut un desen animat de la ucrainieni si un film despre un blindat ” in the making” la israelieni ( chiar daca nici ala nu e chiar foarte concludent). Oare pe cine sa crezi ca are chiar ceva de aratat? Nu ucraienienilor le plesnisera sudurile de la niste blindate exportate in Irak? Eu in jigodiile alea oricum nu am incredere si cred ca e doar un pic de propaganda de genul ” … si daca ne scoatem noi blindatul nostru cel nou … pfuaii, v-am spart!” Deocamdata e la nivel de grafica pe calculator.
Nu uite de Mig-21 croate „upgradate si reparate” de ucrainieni atat de bine ca s-au dus in zbor, s-au intors pe calea ferata si nici pana acum nu au reusit sa zboare.
Salut. Ma bag si eu in vorba si vreu sa va aduc aminte ca ucrainieni cu toata industria lor militara au produs doar dezastre, sa ne amintim de Oplot, de care thailandezii au fost foarte multumiti, de taburile vandute irachienilor foarte multumiti si ei, mig 21 croate foarte modernizate ca se odihnesc cumintele la sol, pot continua cu exemple favorabile industriei militare ucrainiene pana maine, in sfarsit vreau sa va spun ca degeaba ai industrie, specialisti ca daca nu ai bunul simt al afacerilor serioase nu valorezi nimic in lume. Despre evrei alta poveste ei joaca in alta liga.
Macar ucrainienii si israelienii, stiu sa deie un aspect exterior frumos TAB-urilor lor… n-or fi ultimele racnete de pe piata, dar macar sunt aratoase…
Noi impreuna cu germanii, pe de alta parte, cu jucaria aia de AGILIS… pur si simplu ne facem de ras… 🙁
Aiurea! Saur-ul nu era el prea frumos, bătea prea înspre BTR-uri, da cu Agilica ce ai ca-i frumos rău!
Eu cred ca sunt putin din ligi diferite cele 2 . Cel israelian e preferatul si ca forma si ca blindaj dar nu e inotator si din cate imi amintesc e conceput ca un transportor greu bine blindat , pe cand ucraineanul adduce mai mult a ceva camion blindat amfibiu destul de usor daca e sa le luam fara turela
Off topic: frak you, 500 monkeys!
*editat Back in the game. Asa va vreau, sa stiti de frica!
Care-i faza cu cele 500 maimute ?!
Aparu pentru cateva minute „500 Internal Server Error” la clipurile Youtube, verificai pe trei dispozitive: pisic, laptop si smartphone.
am văzut, le-am lăsat în pace.
Io stiam numa’ de „The army of 12 monkeys”. ??…? ?
Fain ficior Dorel asta de la You Tube!
https://youtube.com/watch?v=RqXZu_qH4hU
Interesant zgomotul motorului, la min. 0.20.
Imi place scula israeliana. Au aplicat multe din lectiile invatzate cu Merkava. Multe subansamble sunt puse in exteriorul cutiei blindate, pentru maximizarea protectiei, mecanicul conductor are citadela sa, separata prin blindaj de restul cutiei blindate, cel putin frontal si lateral.
Pe de alta parte, la jucaria ucraineana ceva pute. La doar 14 tone sa asigure Nivel IV de protectie e cam dubios. Pe linga faptul ca o sa dureze pina o sa-l vedem in productia de serie. Daca o sa-l vedem.
Parerea mea, hic…
14 tone si STANAG 4? Au ciordit tabla de pe un OZN…
Lasand gluma la o parte, dracia ucraineana e o incercare de a transforma un BTR intr-un MRAP. E un concept si la fel ca multe altele, asta o sa ramana. Mult laudata industrie ucraineana nu e dezvoltata orizontal, si multe dintre atelierele cheie sunt in zona contestata cu „luptatorii pt libertate”.
Eitan, pe de alta parte, e un APC greu. E mai degraba din clasa Boxerului. Daca o fi bun sau nu, habar n-am. Evreii o duc bine la razboaie, dar nici nu lupta cu armatele reincarnate a lui Napoleon…