Ieri – 25 august, Ministerul spaniol al Apararii si compania General Dynamics European Land Systems au semnat contractul pentru livrarea a 1000 de vehicule VCR Dragon 8×8 (Pirahna 5) in diverse configuratii, pentru un pret total de 1,74 miliarde de euro. Prima transa a contractului este in valoare de 733 milioane de euro pentru 348 Dragon 8×8.
Contractul a fost castigat de un joint-venture intre General Dynamics European Land Systems si Santa Bárbara Sistemas (GDLS-SBS). Vehiculele vor fi fabricate in Spania la Trubia si Sevilia.
VCR Dragon 8×8 este de fapt Pirahna 5 conform cu cerintele armatei spaniole si desi in teste au fost folosite turela Rafael Samson Mk II si cea a Elbit (UT 30Mk II, similara cu a noastra) – „Tizona”, ministerul apararii de la Madrid doreste o turela spaniola (de la Escribano), turela care deocamdata nu a fost prezentata in teste. Din cele 348 de VCR Dragon, doar 190 vor dispune de o turela “grea”. Exista insa posibilitatea ca daca turela celor de la Escribano sa nu corespunda, se se revina una dintre cele doua turele deja testate.
In cazul turelelor au fost mai multe oferte: Rafael cu Samson Mk II, Elbit in parteneriat cu NAVANTIA cu “Tizona”- o turela dotata cu acelasi tun american, lansator de rachete AT, senzori etc, Leonardo cu turela OTO Melara HITFIST – tun calibrul 25/30mm, mitraliera calibrul 7,62mm, optional lansator dublu de rachete AT si belgienii de la John Cockerill Defense/CMI Defense cu o turela din seria 3000, o familie de turele modulare.
Pentru turele dotate doar cu mitraliere (RCWS) au fost luate in calcul: GUARDIAN 12,7mm de la Escribano si Rafael cu MINI SAMSON RCWS tot 12,7mm.
Si pentru ca lucrurile sa nu se repete, umitor cum unii chiar invata din greselile trecutului, VCR Dragon 8×8 desi este o Pirahna 5, Spania va detine drepturile intelectuale asupra variantei fabricate in tara, inclusiv (sau mai ales) drepturi suverane de export.
Prin “greselile trecutului” ne referim la posibilitatea ratata de a exporta tancuri Leopard 2A6, fabricate locale, catre Arabia Saudita din cauza interdictiei date de catre Berlin.
Astfel, Spania devine a treia tara care opereaza Pirahna 5, dupa Danemarca si Romania.
GeorgeGMT
Poate la ei chiar se concretizează lucrurile… la noi e sigur doar faptul ca am cumpărat niste Piranha gata facute de alții.
Spania chiar are industrie de apărare, România în schimb…
Orice se poate face daca exista vointa si determinare pt a se ajunge la un minim la inzestrare
Noi nu avem conducatori si problema incepe de la conducerea armatei
Lupta conducatorilor militari pe timp de pace este cu inzestrarea armatei
La noi lupta este pt pensie si avansarea la exceptional
Avansare pe criterii care sunt fara legatura cu pregatirea de lupta a patriei
Asa ca sa acoperim incapacitatea intelectuala a conducerii guvernului, a ministerului de aparare, a ceseate si a semege se inveteaza trasnai de astea cu americanii nu cedeaza productia din mana, spaniolii cer ceva sefe, etc etc
Sau se inventeaza ceva, ceva cum ca sudorii au disparut dib tara – sunt mai rari ca moastele
Trebuie adusi sudori de pe alta planeta, etc
Asa ca nu are rost productia la noi
Omu sfinteste sau spurca locu
Sfintenia iti curata mintea daca mai ai
Asa nici corvetele nu se cumpara pt capacitatea de lupta – senzori si sisteme de lupta ci pt cat e de ieftine
Avem noi specialishtii cu expertiza
Care gasesc un raspuns pt orice decizie de inzestrare nefericita
O fi poate de covid
N-are cum sa fie de la istorie si educatie
https://nutotei.ro/
La ei iese un pret mult mai ieftin de cat la noi, nu? 1.74 miliarde pt 1.000 bucati, iar la noi era vreo 0.8 – 0.9 miliarde (deci jumate din bani) pt doar 227 de bucati (si alea facute in Elvetia sau maxim asamblate/vopsite la noi)…
Ok, cantitatea e mai mica, dar totusi! Mi se pare ca noua ne-au tras-o ca bulgarilor cu F-16… Vrei putin, te costa dublu per bucata!
Sa speram ca la ei merge ceva mai bine ca la noi. Din ce stiu nici pana in ziua de azi nu au venit macar Piranha alea din elvetia daramite sa se faca la noi.
Ba au venit, cel puțin o parte.
Ma mănâncă altceva:
Romania
227 vehicule
Preț 895 MIL E
Per vehicul 3.9 mil E
Spania
1000 vehicule
1700 mil E
Preț per vehicul 1.7 mil E
Spania prima transa
348 vehicule
Preț 733 milE
Preț per vehicul 2.1 milE
La spanioli oricum ai lua-o sunt mult mai ieftine. Doar dacă ale noastre conțin prețul turelelor și ale lor nu.
Serios? Au venit? Nu stiam.
Cat priveste pretul cred ca e vorba si de cantitatea comandata. Plus ca pare ca in acest pret nu e inclusa turela si ma gandesc eu ca nici offset-ul. Pana una alta au nevoie doar sa le faca nu si de nu stiu ce tehnologie specifica. Nu de alta dar ei au si cu cine si cu ce sa le faca.
Pretul pt Spania nu contine sigur si turela pt ca inca nu s-au hotarat care sa fie.
Si ale noastre nici nu au Spike! Hmmm, stie cineva care mai e procentajul de spaga practicat de PSD? De cand cu Dragnea, cred ca a crescut mult rau!
alte meleaguri,alte obiceiuri casnice.
Păi GDLS de ce nu încep odată să lucreze cu Moreni? Măcar acolo mai găsesc ceva sudori și mecanici, până în 60 de ani. Și încă o întrebare : la Petraști, de unde o să aibă IVECO personal? Un sudor îl faci în doi ani, vopsitor cam tot așa. Datele astea tot de pe RoMil le-am luat.
ce imi place mie cand oamenii gandesc prin prisma propagandei patronale ca nu sunt vezi doamne muncitori calificati pe piata muncii si trebuie sa califici muncitori noi, daca oferi salarii de muncitori necalificati, muncitori necalificati vin sa se angajeze sigur nu vin aia calificati ca doar nu suntem in comunism sa ii dai repartitie suntem in capitalism,banii vorbesc
https://adevarul.ro/locale/targoviste/sindicalistii-aparare-critica-modul-fost-ales-locul-viitoarei-fabrici-iveco-solutie-propun-acestia-1_5f4655ae5163ec42715923cd/index.html
Nici o masă fără pește. Nu putea să nu comenteze domnul șef de sindicat. Dintr-o amară experiență pot să spun că e mai simplu să face ceva nou de cît să reamenajezi o hală existentă. Am o întrebare: Iveco a ales singur locul sau i-a fost oferit? Oricum amplasarea e bună, au acces la ambele sensuri ale lui A1.
spui sindicate in romania si tragi apa??mâncătorii de rahat care au pus serios umărul la falimentarea industriilor.
Acum domnul Bucuroiu vrea ca totul sa se faca la Moreni. Sincer ii urez ca daca nu s-a putut cu Agilis multe P4+ de acum inainte. Sa lase camioanele pt altii.
si io care credeam ca sindicatele din aparare ne informeaza ca au deschis negocierile cu Iveco ca sa selectioneze Iveco din membrii sindicatului muncitori pt noua fabrica sindicatul asigurandu-se ca membri de sindicat au cele mai bune conditii de salarizare si de munca la noua fabrica
Da, da spaniolii mai seriosi, cu o industrie militara mai buna si o comanda mai mare de piranha… Noi inca pregatim oameni si nici linie de fabricatie moderna nu avem… La noi o ia de la zero…
1000 de vehicule la 1,74 miliarde ? Mi se pare putin, chiar daca multe nu o sa aiba super-turela smechera…
Care-i faza ? Undeva, ceva cred ca e gresit…
cheaper by the dozen…mentenanta ulterioara, piese de schimb…
In Ro nu exista sindicate in adevăratul sens al cuvântului, cand au reușit sindicaliștii să-și aducă aportul pozitiv la ameliorarea condițiilor de muncă și de trai ale angajatilor atât prin negocieri cu patronatele și guvernul, dar si prin propuneri care sa vizeze industria in ansamblul ei ca si măsuri indirecte tot in favoarea salariaților ?…..au fost tot timpul rampa de lansare pt tot felul de indivizi folosiți de partide drept ,,fumigene” mai ales de PSD.
Iveco a procedat corect stie ce vrea, vrea sa faca bani, e un business deci cu asta se ocupa, da guvernul, guvernul stie ce vrea, are sa-si atingă obiectivele și care sunt ele?
Se vede clar ca la UMB n-a urmărit nimic , n-a obținut nimic P5 made in Ro e o adevarata telenovelă damboviteana!
Costul total al programului spaniol de 1000 de unitati este 3.83 miliarde…in nici un caz povestea cu 1.7 miliarde.
Dar multi „specialisti” si putini cunoscatori…
3,83 miliarde euro, intins pe 30 de ani, cu servicii dementenanta si de modernizari…asta era un pret de prin 2017.
Cele 1,74 miliarde euro (din 3,83 miliarde euro) fiind efectiv pretul de achizitie (initial era cam 1,6 miliarde euro).