Producătorul global de sisteme terestre din Turcia, Otokar, a semnat un acord de asociere în comun cu Automecanica SA, o companie lider din industria apărării din România. Compania de asociere comună este de așteptat să desfășoare activități precum inginerie, marketing și after-sale, pe lângă producția de vehicule blindate COBRA II 4X4.
Otokar, o companie din grupul Koç, a făcut un pas important în cadrul contractului „1059 Cobra II ATBTU” semnat cu Ministerul Apărării din România în noiembrie 2024 și a semnat un acord de asociere în comun cu Automecanica SA, o companie lider de industrie de apărare în România, pentru a încheia producția locală în țară și, prin urmare, a dezvolta capabilități ale industriei de apărare.
Noua companie este de așteptat să producă vehicule blindate COBRA II 4X4 ATBTU în România, precum și să desfășoare activități de inginerie, marketing și servicii după vânzare în țară.
Conform acordului semnat, Otokar Land Systems SRL și Automecanica SA vor deține fiecare 50% din compania de asociere comune.
Aykut Özüner: Ne-am consolidat prezența pe piețele globale
Directorul general Otokar, Aykut Özüner, a declarat că Otokar este cel mai mare exportator de sisteme terestre din Turcia și a atras atenția că acest acord este unul dintre cei mai importanți pași în strategia de creștere a companiei în industria de apărare. „Un jucător global în industria apărării, Otokar a devenit cel mai mare exportator de platforme terestre din Turcia. Operăm cu mândrie vehiculele noastre militare care servesc cu succes în mai mult de 40 de țări din multe regiuni diferite ale lumii. Ca parte a proiectului nostru în curs de desfășurare în România, suntem încântați să anunțăm acest prim pas către înființarea noii noastre companii de asociere în comun pentru producția noastră de vehicule Cobra II în România. Acest pas va fi una dintre principalele etape din strategia de creștere a Otokar în industria apărării și va contribui la extinderea companiei pe piețele globale.”
Sedef Vehbi: Cu noua noastră companie, România va deveni un centru strategic în domeniul activităților europene ale Otokar.
Subliniind determinarea lui Otokar de a-și extinde prezența în Europa, directorul general adjunct al vehiculelor militare Otokar, Sedef Vehbi, a subliniat că sunt gata să răspundă nevoilor României și a declarat că România va deveni un centru strategic în domeniul activităților europene ale Otokar odată cu compania de asociere comună. Vehbi a spus: „Suntem extrem de mândri în numele companiei noastre și a țării noastre că am semnat cel mai mare contract de export de platformă terestră pe care Turcia l-a primit vreodată. În conformitate cu angajamentul nostru față de România, am determinat Automecanica S.A., care se remarcă cu competența tehnică și capacitatea sa de producție în industria apărării, ca partener local după un proces de evaluare cuprinzător și minuțios, cu scopul localizării producției de sisteme terestre și a dezvoltării capacităților în acest domeniu.”
Andrei Scobioala: Întreprinderea noastră comună se va concentra pe contribuția la dezvoltarea capacităților locale în România
„Suntem foarte mândri și încântați să servim forțele armate românești și să contribuim la economia națională cu acest parteneriat pe care l-am stabilit cu Otokar, care are capacități superioare”, a declarat Andrei Scobioala, președintele consiliului de administrație al Automecanica SA. „Acest proiect, care va juca un rol important în dezvoltarea capacităților locale în industria de apărare a României, este de o importanță deosebită pentru noi.”
Despre proiect
Otokar a depus o ofertă pentru licitația de achiziții de vehicule tactice 4×4 ușoare, deschisă de CN Romtehnica SA la 20 martie 2024.
În urma finalizării cu succes a evaluării tehnice, a testelor pe teren și a etapelor de evaluare financiară, Otokar a fost anunțat drept câștigător al ofertei, iar la 27 noiembrie 2024 un contract în valoare de 4,26 miliarde de lei a fost semnat între Otokar și Romtehnica pentru oferta de 1.059 Cobra II 4×4 vehicule blindate pentru Ministerul Apărării României.
În cadrul contractului, primele 278 de vehicule blindate tactice COBRA II 4×4 vor fi fabricate în Turcia, în timp ce restul vor fi fabricate în România. Livrările vor începe în ultimul trimestru din 2025 și vor fi finalizate în loturi în termen de 5 ani. Contractul acoperă, de asemenea, servicii integrate de asistență logistică.
Cu cei aproape 40 de ani de experiență și capacități ale industriei apărării, COBRA II, care este preferată de aproape 70 de utilizatori din lume, a fost concepută ca o platformă modulară care poate fi dezvoltată în funcție de nevoile de misiuni diferite. Astăzi, vehiculul tactic blindat pe roți COBRA II 4X4 este utilizat activ de mai mult de 20 de utilizatori finali din 13 țări.
Sursa: OTOKAR.com
„Cine este însă în spatele companiei sibiene? Pachetul majoritar de acțiuni al companiei Automecanica Mediaș a fost preluat (în anul 2022) de către Sergei Glinka, un om de afaceri născut în Basarabia care a ocupat poziții de conducere în industria feroviară din Rusia, printre care TransmasHolding, cel mai important fabricant de material rulant din Rusia.
El s-a numărat inclusiv printre acționarii fabricantului rus.
Averea lui Glinka este estimată la 650 de milioane de dolari. Operațiunea preluării Automecanica a fost anunțată public anul trecut, deci nu e niciun secret implicarea omului de afaceri.
Serghei Glinka a fost o figură cheie în afacerea de succes dintre Alstom și Transmashholding, a jucat un rol crucial între 2008 și 2010. Acest parteneriat fundamental a dus la dobândirea de către Alstom a unui pachet semnificativ (25%) din Transmashholding.
Din 2012 până în 2015, domnul Sergei Glinka a fost vicepreședinte de vânzări pentru proiectele Alstom TMH în Europa. Contribuțiile sale au condus la dezvoltarea proiectelor de metrou și a sistemelor de tramvai pe tot continentul. În 2012 Glinka a devenit acționar al celui mai mare operator rus de transport suburban de pasageri, după achiziția a 25% de acțiuni de la Căile Ferate Ruse”.
încearcă sa te informezi din surse corecte și sa nu mai postezi dezinformari.
Ce spui aici este de la un cap la altul o prostie.
Ar fi super să mă cerți doar cu argumente valide. 🙂
Te rog să regăsești aici citatul ce l-am postat:
https://clubferoviar.ro/trenul-de-metrou-romanesc-relansat-de-un-basarabean-care-a-detinut-pozitii-cheie-in-industria-feroviara-a-rusiei/
Voi saluta demonstrația ta argumentată privind dezinformarea ce o invoci precum și de ce crezi că aceste informații sunt o prostie. Desigur, am să apreciez și o opinie a ta privind corectitudinea sursei citate, ADR…
REPORTAJ VIDEO Cum sunt fabricate în Turcia primele vehicule blindate Cobra 2 pentru Romania
https://www.youtube.com/watch?v=WsVlV8Gf-kY
4:02 ce turelă avem acolo ? Ceva de aici ? https://www.joint-forces.com/defence-equipment-news/70836-otokar-showcases-land-systems-at-wds24
Posibil să nu fie ceva pentru noi…
Pe aceeași temă:
– https://www.facebook.com/share/p/18eA9mNfyo/
Din ce vedem în poze, blindajul de bază e cca. 1,5 cm de oțel, peste care mai vine ceva spațiat, probabil tot cca 1 cm( sau mai mult), după lungimea șuruburilor, iar la interior va fi ori ceva spall-liner, ori un compozit pe bază de kevlar, de cca 1-2 cm grosime.
Nu e rău! În orice caz, e muuult mai bine protejat decât TAB sau MLI.
Ca nivel de protecție, va fi undeva la nivelul M1165 up armored humvee.
Rămâne de văzut, în timp, fiabilitatea.
Părerea mea, hâc…
sharky, am luat vehicule 4×4 BLINDATE USOARE, nu MRAP ca vecinii de la vest (Gidranul lor are STANAG 4 : https://honvedelem.hu/hirek/harci-paripa-kerekeken.html )
cat despre cum, cand vor produce rusofilii (pardon,pseudo- basarabenii), cele 800 de bucati mai vedem. Pana acum au tras dude (au avut contracte cu Liebherr si l-au pierdut datorita proastei calitati a fabricatiei, in rest mai nimic…a da, nu stiu cu cine le vor produce ca ei au doar halele, sculele lasate de Oshkosh si brandul Automecanica)
@iat
Știu foarte bine asta, am argumentat chestia asta când plângea lumea p-acilea că nu au cine știe ce protecție.
Mă faci să mă repet, programul se numește „AUTOVEHICULE TACTICE BLINDATE UȘOR”, nu „MRAP” , „MLI” sau ce altceva mai visează românii. Nu ai ce mari așteptări să ai de la un blindat ușor.
Am constatat doar că stau mai bine decât mă așteptam la protecție.
Cât despre rusofili, au mai fost postate articole în ce constă „controlul” ăla, de fapt, nu mai stârniți corul aiurea.
Sau comparația cu vecinii, nu vă simțiți bine până nu vă etalați sentimentele de inferioritate clasice.
Ăia au avut niște cerințe, au cumpărat ce s-a încadrat în cerințele lor, noi am avut alte cerințe, am luat ce s-a încadrat în cerințele noastre. A depus Nurol ofertă la noi, și a fost refuzată?
Părerea mea, hâc…
ce motor are, e fiabil?
da 🙂
Este motorul Cummins ISB 6.7L și cutie Allison?
nu stiu exact versiunea pentru Romania,
se spune ca Cobra2 e derivat din AM General’s XM1211 ECV II (evolutionary concept vehicle), deci motorul ar fi ceva de genul GEP SCCS 400 cu transmisie Allison 2550, sau ma rog, o versiune turceasca…
La o prima vedere de necunoscător, destul de impresionant! Cred ca e un pas înainte pentru armata noastră
Este o veste foarte buna, mai ales rapiditatea primelor livrări și cadență de producție zilnică.
Aveam nevoie sa ne înarmăm cu tot ce putem!!
Să fie într-un ceas bun! Mă impresionează rapiditatea cu care se mișcă lucrurile. Ceva nemaivăzut la noi, zic!
Rușii se vor ocupa de „linia de producție pentru ATBTU, sistemul de protecție balistică și antimină, suportul rotativ pentru mitraliera cal. 7,62 mm și mentenanță”.
https://cursdeguvernare.ro/investigatie-blindatele-armatei-romane-nato-vor-fi-asamblate-de-rusia.html?fbclid=IwY2xjawJ4nEpleHRuA2FlbQIxMQABHjyO4GrBo278bs7bqNQ_R7SevpPByhKZSn8jRWK8PBbps-1JWXC2YKeKByxh_aem_n6ZBqYA0BmM8aKfeSh0iAA
mai oameni buni, căutați pe net acționariatul Automecanica SA si încetați cu fițuicile astea.
Totul e public.
Nimic ,nou și baza de la Mihail Kogălniceanu , era firma lui Peribrava ….. bine societatea are lucrări în toată Europa, nu doar vreo 400 de contracte publice în România … . Dacă as pune întrebarea ce inseamna securitate economica , ma injura SRI Sie și care or mai fi …. noi avem blocaj doar la terenurile agricole cu aviz MAPN și alea în raza de 50 km de granița…..nu știm sa ne setam securitatea interna si sa ne o protejam. …… în cazul unui conflict , rusii au deja toate planurile la tot prin România
Se lucreaza, sasiuri pe care scrie”Romania” https://www.youtube.com/watch?v=WsVlV8Gf-kY
Cred ca de 1 Decembrie o sa le vedem mai bine la parada, poate vor trimite in toate judetele care organizeaza parade militare…
E muuuuult peste ARO!
Eu ma declar multumit si la mai mare!
Astea nu vor înlocui ARO !! Alea au fost înlocuite cu Duster !!
beneficiarii sunt trupe de linia a 2-a si cele care nu pot folosi vehicule grele,si statele majore si comandamentele,deci cam e vehiculul bun la toate inclusiv inlocuind duster unde au inlocuit alea aro
Vom avea vehicule blindate Turcești – aud pe mulți spunând mai in gluma mai in bataie se joc …
Cât de bune vor fi , vom vedea …
Dar un lucru este sigur – Turcia are o industrie puternica , care este într-adevăr axata pe fabricarea de produse ieftine sau mai bine spus – nu foarte scumpe , dar echipamentele industriale Turcești de care m-am lovit eu nu au fost deloc rele …
Bineînțeles ca nu poți compara un produs turcesc cu unul occidental , pentru ca echipamentele occidentale sunt Top , dar și cu produsele turcesti îți faci treaba …
Ce e puțin aiurea – pe partea de vehicule militare pentru transport , Armata Romană nu sta foarte bine , iar 1000 de vehicule moderne de transport , blindate vor aduce un mare plus …
Spunea cineva ca ungurii au cumpărat MRAP – ce cumpărăm noi acum are alt rol fata de MRAP …
Si eu preferam ceva german sau francez dar turcii la fel ca si chinezii au investit masiv in industria de aparare si au produsele lor.
Oricum pare un upgrade masiv vs ce avem momentan in dotare.
Și mai este un aspect – din câte se pare , România intenționează sa construiasca un fel de alianța sau parteneriat cu o tara puternica – parca Turcia are a doua armata ca mărime din Nato după SUA și care are iesire la Marea Neagra , in situația unui viitor tulbure și complicat …
Turcia care bate protestatari și închide adversari politici? Mda, inspiră încredere multă….
Și să nu mă înnebunești cu realpolitik. Nu accept concepte de gândire politică rusească. Nici un sfanț.
Daca se vrea si Cobra MRAP, trebuie doar sa cerem, e diferenta doar de blindaj si cateva chestii, dar e aceiasi masina MRAP ul la Cobra are 18T..
parca turela era in litigiu
Singurul regret poate, că am pierdut alea 6 locuri din spate protejate.
https://funker530.com/video/drone-unit-hammers-equipment-in-zaporozhzhia
Ca idee, în acest video de la minutul 1:25 un FPV lovește un Cobra II în ușa șoferului iar el continuă sa meargă, peste ceva timp pare că toți au ieșit teferi din mașină. Nu știm totuși dacă ale noastre vor avea același blindaj.
„ce cumpărăm noi acum are alt rol fata de MRAP”. Absolut corect ! Dar care este rolul ? Cercetare ? Da ! 1 pluton la batalion ! Dar la cate batalioane avem….
Cred ca se potrivesc la jandarmerie(ca la turci) . Dar aceeasi intrebare. 1059 bucati…cu o mitraliera, nici macar de 12,7 (ar fi mers la 12 tone) ?! 1.000.000 $ bucata !
M-am uitat si cine a mai luat Ghana, Coasta de Fildes, Ecuador, Rwanda, Senegal, Bangladesh…
Nu e vehicul de cc, e mai mult ABI mrapizat decat TABc79.
A fost conceput pt misiuni ceva mai musculoase decat law enforcement, de unde si protectia vs mine AT.
Ca merge si pt cc, improvizat, aia da, am avut si Dac 665 in anii 90 intr-o unitate, pt asemenea misiuni (cercetare, repet, cu cercetasi ambarcati, nu transmisionisti din acelasi batalion sau izmenari), ala a fost ordinul, pe langa asta a mai existat si TAB 71 la VM, din aceeasi categorie de prostie stil „iezista o iesplicatie”.
Pana acum cativa ani era extaz pe aici ca Saur face strafing pe apa, e o intoarcere de 180 grade in conceptii, ani intregi o melodie, dupa aia alt portativ.
Castiga industria, nu militarii, aia e tot.
Singurul plus e ca va fi produs aici, in rest la origine tot o gioarsa de lumea a 3a ramane, updatata, atat.
Turcii veneau in anii 90 sa invete aici cum se fac taburile, acum toti mejterii isi rup diplomele ce genii sunt astia.
Au reusit sa vanda castraveti gradinarilor, aia e realitatea.
Pt cercetare se asteapta probabil inlocuitorul fennek,amfibiu
Care gradinari? Om fi fost, acum 30 de ani, in fata turcilor, astazi industria militara turca este la 50 de ani in fata noastra, iar Otokar nu este chiar BMC sau altii.
S-a scris articol aici in baza cerintelor la licitatie si inca veniti cu ce roluri o sa aiba,cara echipe specializate At,Aa,mortier ,si transporta in rest ce folosea aro si humvee mai recent,aia pt care nu ai nevoie neaparat de P5
Salut, ca tot vorbim de Turcia, s a semnat contractul pt achizitia corvetei? Oare șantierul Mangalia nu poate fi salvat de Polonia?? Ca Polonia vrea sa inchirieze un port la Marea Neagra! Si ar fi pacat sa dam cu piciorul Poloniei, ar însemna investitii si nave poloneze care ar ajuta la securitatea marii negre.
Pe de alta parte nu va ia un fior pe spate daca iese Simion sau Ponta, vor stopa toate achizițiile militare, iesire din NATO,UE. Deja Trump face presiuni pe Orban sa iasa din UE, totusi Orban nu e asa prost sa renunte la vaca de muls si borcanul cu miere!!
Sper sa fie aprobat comentariul si poate administratorii site-ului sa faca un articol pe aceasta tema
Mangalia a intrat in vizorul turcilor de la care cumparam OPV-ul . Probabil si din cauza asta s-a marsat pe nava asta cumparata asa pe repede inainte . Nu mai retin acum cum se numeste compania din Turcia…
Pe Foamea asta si in ceasul ala 12 al vremurilor cacacioase care au venit, aproape orice este bine venit . Na ca facui o rima.
Baaa da ce a inceput sa va puta la unii . Pana acum zbierati ca nu se face nimic , acum pute !! Daca turcii au fost singurii care s-au bagat asta este . Preferati o alta amanare sau chiar renuntarea la program ? Ne place sau nu ne place , turcii sunt la ani lumina in fata noastra in ceea ce priveste industria de aparare..
Cred ca ai dreptate. Dar vezi, este vorba doar de table sudate aici, nu tu motor, transmisie, aparate hidraulice sau pompe de injectie, tevi si inchizatoare. Deci tot o tara de lumea treia. Nu mai rascolesc rahatul de la ce analfabeti cu scoala vietii ni se trage.
De unde stii ca nu motor ??? Si table sudate sunt toate pana in final…Si nu cred totusi ca turcii ar face un produs slab in care sa-si puna in pericol soldatii…
Nu stiu de ce-i dau unii cu Automecanica Mediaș ca ar fi a rusilor.
Nu de la Automecanica Medias a cumparate Rheinmrtall peste 70% din actiuni? Deci practic e o colaborare turco-germană-română?
https://www.money.ro/rheinmetall-preia-o-participatie-de-725-la-automecanica-medias-din-romania-potentialul-de-vanzari-anuale-al-acesteia-va-fi-de-pana-la-300-de-milioane-de-euro/
Sunt 2 Automecanica Mediaș: SRL – cu nemții și SA- joint venture cu OTOKAR.
eu sunt curios cand o sa terminati din bocitul asta si o sa intelegeti ca aici nu e vorba de spagi ci de cu totul altceva.A nu se intelege ca in Romania nu se iau spagi la greu si ca nu suntem corupti.Dar tot ce se intampla in ultima perioada in legatura cu Turcia nu e vorba de pesches,e vorba de o alianta geostrategica deosebit de importanta.
daca noi picam,muscalimea intra in Balcani,fac jonciunea cu lumea sarba,cu bulgarii si grecii,toti filorusi sadea si anti-otomani.Singura tara de pe flancul SUd Estic,anti muscali,suntem noi si suntem element cheie.Turcia va ajuta atat UCraina sa reziste dar mai ales pe noi,pt ca daca noi picam,pt Turcia situatia geopolitica devine extrem de dificila.
.Nici decizia de achizitiona nava de la ei nu e rea ,degeaba cumperi de la Damen,olandezii nu iti vand decat un produs si atat,de la turci cumperi nu doar un produs,cumperi acces liber la stramtori,ca fara ele ai un lac ,nu o mare,cumperi o alianta etc.
Eu zic sa va obisnuiti cu alianta asta,ca e o alianta extrem de importanta atat pt noi cat si pt ei.Si sa nu uitam ca turcii vor deveni un nod energetic extrem,extrem de important in viitor ,iar legaturile noastre trebuie sa se intensifice mai ales in sectorul energetic,Turcia va deveni poarta de intrare spre EUropa a tot ce inseamna hidrocarburi din Orientul Mijlociu+ muscali ,iar sa ai legaturi speciale cu un astfel de jucator e extrem de important pt viitorul nostru energetic.
Turcia va face, va avea un viitor luminos puternic, yada yada…. Ori ești profet ori din echipa lu’ Erdogan 😛
Turcii sunt obligati prin tratatul de la Montreux să ne dea acces comercial lober prin strâmtori. Că suntem reverani ai Mării Negre.
Pe bune, vă lovește epigenetica de iobagi din strămoși? Aferim? Turcii sunt o dictatură, ei te privesc pe tine și valorile tale cu dispreț și tu vrei să te aliezi cu ei? Ți-e frică singur? Că da, cu valorile tale Occidentale, ești singur prin aripa asta a blocului. Dacă vrei te poți prostitua pe la smardoii de pe scară, dar asta nu te-ajuta.
Și ce faci măi când or porni razboi cu Grecia? Cu Cipru? Cu Israel? Cu Franța și Italia? De partea cui ai să fii?
perfecte pentru gherilă sau război civil, în funcție de rezultatul alegerilor
Nu te-ai săturat de atâtea conspirații?