Vehicule legendare: Unimog

Tractorul-camion Unimog 406 multirol – pentru aplicatii militare, o prezentare mai veche:

 Unimog – varianta pentru trupe speciale:

Pentru cei care au avut ocazia sa vada de aproape un Unimog – destul de rare in Romania – inteleg despre ce vorbesc. Eu sunt un privilegiat, am avut ocazia sa vad, sa conduc si chiar sa ma joc cu un Unimog original – prima varianta militarizata fabricata de nemti –  fabricat la inceputul anilor „60 si aflat in uzul armatei si mai apoi al formatiunilor de aparare civila din Elvetia, ajungand sub forma de donatie in Romania prin anul 2000.

Magnifice masini, perefect functionale dupa 40 de ani de functionare.

GeorgeGMT

 

11 comentarii:

  1. Unimogurile nu sunt atat de rare pe cat am crede. Sunt folosite intens de catre drumari pentru numeroase lucrari de interventie si intretinere la drumuri, tuns iarba pe acostament, lucrari specifice de iarna (sararite etc)

    • Prin Bucuresti n-am vazut prea multe.

      • Are dreptate Eroul Bulă, prin Bacău le vezi, fie ca pluguri, fie ca sărărițe, fie tund boscheții de pe drumuri, fie tractează cisterne să ude florile de prin oraș…sunt foarte multifuncționale, cred că este și una care merge, alternativ, pe calea ferată și pe drum…

      • Înseamnă că nu prea vezi bine. 🙂 Numai Rosal are o grămadă. Plus celebrii „drumari” din București și firmele care fac semnalizare rutieră.

    • C.N.A.D.N.R. (A.N.D. cum era denumit atunci) a achiziționat primele Unimog-uri (precum și buldoexcavatoare Caterpillar) prin 93-94, cîte unul pentru fiecare Secție de rumuri Naționale, apoi a continuat să tot cumpere (nu vorbim aici de costuri, așa a început Țiriac să facă bani grei). Îmi amintesc și acum de primul sosit la Secția de Drumuri de la mine din oraș. Știam ce le poate pielea din pliante și filme de prezentare, dar realitatea a demonstrat că nu mințeau. Aveau aer condiționat, geamuri electrice, parbriz cu degivrare electrică, oglinzi acționate și încălzite electric, prize de putere mecanice față și spate, troliu, o grămadă de prize hidraulice și o multitudine de echipamente. Trist e că multe au fost omorîte din cauza deservenților și a întreținerii proaste datorită lipsei fondurilor și nepăsării.

  2. RATB are un Mercedes Unimog pentru intervenții.

    • RATB n-are Unimog, da a avut patru bucati luate din Elevtia. masinile erau construite pe la 1960 si ceva si erau militarizate. Au fost taiate intre timp. Erau pe benzina 🙂 .

  3. Unchiu’miu are Unimog, varianta civila, cu AC si servodirectie, adus din DE in ’95…n-ai vrea sa stii pe unde intra cu masina aia.
    In Ungaria e plin de asa ceva, mai ales la mentenanta autostrazilor. Bine, aia au autostrazi 🙂

  4. vo’ 12 bucati :))) le vad absolut necesare pe cele 2 baze aeriane de la noi. arata aiurea sa vezi cu ce sunt tractate avioanele la noi.

  5. Și Roman a încercat să facă ceva similar la un moment dat: DAC 8.130 HAE

    http://www.automobileromanesti.ro/Roman/Roman_prototipuri/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *