Ramane doar sa ghiciti muzeul de unde au fost furate respectivele exponate si bineinteles ar fi util daca ati reusi sa identificati si autorul furtului 🙂 🙂 .
Asadar domnilor avem urmatoarele exponate foarte vechi, dar bune ca alea noi, vorba unui talamb de ministru (inca in functie 😉 )
Tun – poreclit in mod ironic AA – calibrul 57mm, model sovietic, pe numele lui de inventar – S 60. Se spune ca sovieticii l-ar fi proiectat inca din timpul Marelui Razboi pentru Apararea Patriei. Teoretic se aude de prin batrani ca mai multe astfel de tunuri pot fi cuplate la un CRT…
Tot din batrani se spune insa ca le cuplezi degeaba.
Racheta cu raza medie (era medie prin „70 acum bate spre mini-medie) HAWK. Cica eficienta impotriva unei multitudini de tinte, inclusiv rachete. Vandute de olandezi si „modernizate” de ai nostri. Ei stiu exact in ce fel si cu ce performante. Multumim UTI si MApN pentru inca o colaborare de mare…succesuri 🙂 . Se spune ca ar fi foarte eficienta in „cancerizarea” propriului echipaj, da poate este doar o calomnie.
Si – la sfarsit – „vedeta” acestui pictorial vintange, celebrul – cu foarte multi ani in urma – TAB 71! Batran si vai de el, copie dupa un model rusesc nu foarte reusit, posesor a doua motoare (un adevarat cosmar in exploatare), batranul TAB inca mai este un vehicul cu care noi cica ar trebui sa mergem la razboi…
Daca suntem foarte norocosi in fotografia de mai sus ar putea fi chiar TAB 71 original, ala cu doua motoare pe benzina, adica originalul fabricat in Romania cam odata cu HAWK, pe la inceputul anilor „70.
GeorgeGMT
TAB 71 pe benzina e disparut din vremea odiosului care a recreat industria de aparare.
Cu motoare pe benzina doar la muzeu poate sa gasesti.
Cred ca cel din poza are motoarele alea „fiabile” de Saviem.
Salutare !!!
Nenea Gnt matale nu pricepusi ca cea mai buna pastrare e in cadrul armatei pt piese de muzeu ?!!!! Pai ia vezi dta cam in ce hal arata unele piese la Muzeul Militar National bine asta si daca le stii ce sunt ca dupa unele placute re mai dezorienteaza specialistii aia istorici ! Pai uite neica ca daca nu ma insel in lume mai sunt i fier ,lemn si cauciuc parca fo 5 SD KFZ 9 FAMO cel mai mare semisenilat al germanilor in WW2 Pe la altii arata de parca acu a iesit din fabrica , la romani e intr o distrugere continua ca deh e intr un muzeu cu sectie speciala de restaurare -trasuri si alte atelaje . S
Asa ca atunci DShk nostru de 12,7 grame creier a zis unde putem avea moi si nord coreenii piese deastea faine bine pastrate si intretinute aaaa in propria armata si impusti doi iepuri dintrun foc ai si piese de muzeu si niste arme moama de speriat nu alceva daca ii spui capitanului Nemo ca is praf valeu ce i pe capul lui si cum le mai tine apararea ca si alea au nevoie de aparare !!!
Despre soimul ala batran deh bre facuramm gat la olandezi , le ofiliram florile prin vami canda bauu corsaru mai mult rom da a si am incercat si cu deasta hai ma ca vi le cumparam pe ai vostrii soimi obositi ca poate ne o ti lasa in spatiul ala …. ca deh am mai cumparat noi si niste copai de inglis sa ne dea un veto acolo si a mers da cu olandezii astia dijeaba .
Cat depre tAB ul ala bre naea GMT ori nu ti ai baut cafeaua si nu l vezi bine ori nu ti ai facut temele de membru al clubului de filorusi ( si asta o spune un mare guru romlandez cu nickneme de specialist german ) e vorba de un BTR 60PB dar transformat in punct de comanda si releu intre sistemul radar si unele sisteme AA cum ar fii SA 9 si SA 8 si altele , dar noiil avem in mod special pe „viespile ” alea batrane de la Floresti ?Cluj adica regimentul de OSA .
Se numeste mai exact asa BTR 60 PU 12 si ietel pe la altii in vanzare si asa arata http://www.exarmyvehicles.com/offer/wheeled-vehicles/armoured-vehicles/armoured-personnel-carriers-apc-btr-60-pu-12 .
Aici un mic colaj de poze cu respectivul si cu cine conlucreaza
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.600676526653101.1073741865.575122605875160&type=3
PS Totodata as vrea sa aduc un mea culpa unui coleg in legatura cu castile albastre folosite de astfel de servanti ai vajnicului tun de 57 mm , EL a avut dreptate eu m am inselat si @ Nicusor a avut dreptate .
Asa ca Coane GMT pune o poza si cu acele vajnice piese de muzeu casti vopsite in ALBASTRU !!! Probabil ca aia e o vopsea speciala antiradar !!!
@Caporal. Nu pui bre ca mie rusine 🙂 .
Iexact vai de MIG 29 Sniper in ce hal a ajuns cu vopseaua axfoliata pe el…….
Pe tunul de 57 am facut armata , asta se intampla prin 83 . Daca inca le mai folosim e grav baieti. Circula o legenda in unitatea unde am servit cu onor Patria atunci in 83 , cum ca tunurile pe care le aveam , modelul prezentat mai sus , ar fi servit si prin razbiul din Vietnam un timp . Eu cred ca era totusi o legenda .
Probabil era o legenda in sensul ca au servit in acel razboi astfel de tunuri !!! Greu de crezut ca au ffost aduse tunuri de la vietnamezi, dar nu imposibil !!! Desii la ai nostrii e xista si posibilittati , dar parca luam doar ce au folosit rusii pe la ei de ex T-72Ural care dupa cum spune dl Trofim se cunostea ca erau folosite gasind in ele si tuburi trase !!!
acuma vreo doua zile cand am comentat ironic la articolul cu ziua rachetistilor AA ,un destept m-a facut habarnist ca mi-am permis sa rad de dotarea care este.
il invit pe respectivul daca se simte sa comenteze din nou.
referitor la dotare, nu cred ca mai sunt multe de spus,ci ar fi foarte multe de facut.
problema e ca din ce vad,o sa fim din ce in ce mai singuri in zona si va trebui sa.ne descurcam singuri in caz de doamne fereste..
dar pe us cred ca ne putem baza,in rest europa are alte interese si o sa ajungem iar moneda de schimb.
Total de acord cu tine, mihaid.
Problema e cum ii convingem pe aservitii nostri politicieni sa faca ceva in directia asta….
Si mai depinde si cu cine te apuci sa faci colaborare pt armament.
Cred ca RO ar trebui sa colaboreze cu oricine, doar cu tari europene nu…
Evenimentele si politica tarilor din Europa (Uniunea)vorbesc de la sine ….
Am doua comentarii in moderare ca asa mai functioneaza site ul cateodata !!
Bun ce vrei sa ti comentez despre dotare ca nu pricep ce MAI VREI TU in plus !!! Eu mi am spus de multe ori pct de vedere cu privire la aceasta dotare veche !! Si te am facut habarnist pt ca te ai comportat ca un sofer ce merge in trafic si o ia la stanga sau dreapta fara a semnaliza !!!! Caci poti citii acel mesaj de n ori si e greu de inteles ca tu ai vrut sa fii ironic fara o mica semnalizare ! Nu uita ca scrisul nu are TON din care sati dai seama de inflesiunea verbala catre ironie /misto !!! Da eu asa l am luat ca ne faci pe noi cei pe aici nemultumiti indiferent dee situatie !!!
In una din postarile din moderare am recunoscut ca Tu ai avut dreptate in privinta culorii castilor !!!
in rest ce mai vrei nu pricep de la mine un ” habarnist in tema cu noutatile anilor 70 ” da aici am inteles ironia dar care e cam amara de la unu care nu stie ce si cum cu multe din noutati sau vechituri ale tehnicii militare !!!!
PS t Razvan caps lockul a fost folosit ca subliniere , nu pt zbierat ! Si poate imi intra si cele doua com-uri din moderare !!!
Alo, domnu George ala nu e TAB-71. E BTR-60PU-12 sovietic pe benzina, o versiune foarte specializata pentru comanda si control a bateriilor SAM: SA-6, SA-8, de-astea.
Oricum, n-ai gresit foarte mult, TAB-71M (pe motorina) inca e in dotare la Bat 32 Timisoara, Bat 634 Piatra Neamt si 495 Clinceni.
Daca tot suntem la categoria vintage, mai exista in dotare la unitatile de SA-6 cisterne de combustibil pe sasiu Bucegi.
Multam Adriane, chiar nu stiam.
Deh bre Coane eu iti scrisei mai inainte si cu poze da moderarea aia luar gaia ma lua in vizor ca vintageul ala de S 60 !!!! Mai surubareste pe la ea !!! Sannatate si cer senin !
Da bre scuze cateodata il apuca nabadaile.
http://www.afahc.ro/ro/editura/coperti/2013_Oana&Sandru&Ene.PNG
Teoretic se aude de prin batrani ca mai multe astfel de tunuri pot fi cuplate la un CRT…
Eu le-am vazut cuplate la CRT, rotindu-se sincron in timp ce servantii urlau din toti bojocii tinta prinsaaaaaaaaaa!
Era undeva pe la mijlocul anilor ’80 iar gasca noastra de boraci juca pac pac in vecinatatea maidanului unde unitatea de antiaeriana facea instructie. Si ne zgaiam si noi…
Vremuri..
Eu am auzit de la un plutonier ce setransferase la noi in unitate cand am facut st mil cum ii spunea unui sf major ca bine ca a ajuns aici ( la plt AA cu CA 94 de la noi ) de la o astfel de unitate dotata cu S 60 caci intrun an la Midia cand au tras cu CRT au inceput saa traga aiurea cand in orizontala cand in verticala ! Si cateodata si in instructie ccica aveau incidente cand o lua razana sistemul de aia se si prefera sa se traga manual fara acel XRT ce puta fi si usor bruiat !!!
Stiu ca merg cumplate, doar ca CRT-ul ala era de tot rasul.
Interfațarea + cumunicațiile ar fi problema. Ideea în sine e validă! Oricum avem AAA scurtă eficace și modernă, nu știu de ce nu explici pt lume!
Gheparzii mobili, static avem cele noi, ghidate de sisteme de conducere a focului actuale și bune.
alea actuale, bune, moderne si statice – banuiesc ca te referi la GDF-003 – au radar de conducere a focului sau au doar sistem optic de tintire?
banuiesc ca n u avem inca niciunul dintre astea, ultimul la nivelul anilor ’70:
„The system could be paired with the off-gun Super Fledermaus fire control radar, which in the late 1970s was upgraded to the Skyguard system.”
Desi practic GDF-003 are interfata de date din anii ’80:
„In 1980 an upgraded model, the GDF-002 was produced, which featured an improved sight, and the ability to be directed by an off-gun digital control system. A few years later a third version of the system was being produced, the GDF-003, which was broadly similar to the GDF-002, but included some enhancements like self-lubricating weapons and integrated protective covers.”
GDF-005 ar insemna nivelul anilor 1985:
„In 1985 a further upgraded model was produced, the GDF-005, which was introduced, featuring the Gunking 3D computer-controlled sight with an integrated laser range-finder and digital control system.”
la fel la Gheparzii analogici din anii ’70… tot vintage.
Taci bai Mariuse, avem de toate si toate sunt C4I, etc, etc si „comunica” intre ele asa cum mi-a spus mie amicul ala al meau – de ti-am si la telefon – era vopba de SA 6 „cuplat” cu Gepardul analogic 🙂 😉 😉 : iesea unul din Gepard si striga la unul de pe SA 6 ca : Baaaaah, vezi ca vine avionul!” 🙂
@Flogger. Vere eu si Marius chiar stim despre ce vorbim cand spunem ca „este” vintage. Nu exageram cu nimic si cu atat mai putin ne bucuram.
Bine „vere” că știți… deci vă las în știința domniilor voastre și nu vă deranjez. Și așa, contrele constructive sau mai puțin, nu schimbă nimic. Spor!
Da bre sa fi sanatos. Fata de: „Oricum avem AAA scurtă eficace și modernă, nu știu de ce nu explici pt lume!
Gheparzii mobili, static avem cele noi, ghidate de sisteme de conducere a focului actuale și bune.” , cred ca ti-a explicat Marius mai sus cat de „moderna” iaste artileria noastra…analogica mobila si mai putin mobila! 🙂 🙂 🙂 .
CICA anu yrecit in Capi Midia… baietii cu 2×14,5mm s-au chinuit vreo 10 min sa darame un avion tinta. La urma s-au lasat la mana lor. Avionul (care du depasea 200-250km/s-a intors intreg acasa.
Imi povestea fostul comandant de la o unitate militara din Dobrogea, informatia o avea de la prietenul sau care ghida avionul de la sol.
……
Nivelul de pregatire a militarilor romani este sub orice critica. Pana la tehnologie militara trebuie macar sa ridicam nivelul de pregatire…
Ref. HAWK, desi a fost una din tzepele de rasunet, bine macar ca acum zboara avand in vedere cat timp au stat cu ele doar de bibelou … eram de rasul curcilor, acu ce or mai putea sa doboare e alta discutie … Macar de ar fi luat boii un stoc serios sa tragem cu ele la saturatie, una tot o lovi ceva 🙂
La cat suntem de rupti in cur ar trebui sa bagam putinii bani pe care ii avem in sisteme cheie care sa ne asigure macar supravietuirea in prima faza in caz de bum-bum cu ursu’ mare si rau iar AA-ul e unul din ele. Ok, nu ne permitem tancuri, avioane serioase si in numar care sa conteze, nave moderne dar AA, arme anti-tanc (si nu ma refer doar la alea pt trupeti …) si artilerie extrem de mobila ar trebui sa cumparam / producem best in class si suficient incat sa ne tina ceva timp … Ce naiba o sa facem, mergem sa golim muzeele cum au facut aia in Donbas pana sa le trimita Putin convoaiele alea albe?
Eu nu inteleg de ce echipajul de 6!!!!!!d p relicva poarta uniforme d camuflaj???nu ar fi mai recomandate unele portocali?
Noo , galbene e mai bine ca sa se aortezteze cu castile vopsite in albastru si moramitu sa fie mandru ca macar partidu lui a ajuns in armata daca nu la guvernare !!!
cine are bani… chiar prea multi…
http://www.paginaderusia.ro/norvegia-va-cumpara-52-de-avioane-de-lupta-pentru-a-se-apara-de-rusia/
ce nu va place bre de tot datzi din buze 🙂
racheta vintage decoleaza de pe rampa vintage
tabul vintage o freaca vintage pe margine
iar pe fundalul tabloului este frumos pictata o biserica, sa ai unde sa te rogi
se sugereaza sugestiv sugestia precum ca suntem o armata crestina
si ca Domnul e cu noi
deci e bine bre, stati relaxatzi
E …. 71! Ce an!!!! Aveam doar 19 ani (detaliile porno compltetai-le voi … ) RSr era bije vazuta in Vestkake, Nae era intervievatat mai des de NY Times decat de Prabda (mult mia citica insa nu se gkuea cu indeoendenta RSR.. azi orice bucatiar dekla Ambasda SUa da dinicacatiuni pretuioase ba si prosta de la mabasada Finalandei)
SI pe vremea aia tehnica arata nitel cam altfel … ca nici transportorul Commando amrlocan nu stralucea (suprins la 30 de metri ….5 insi cu AKM il faceau stecuratare!)
Oricum in1973 oifa e deplasa cu autopingeaua sau maxim camionul .. asa ca nu va mai radeti de TAB !!!
Ma oprg AA de 57 este deopasit de prin anii 60, de inlocuit de prin 75 (*57 se pare c era poular in anii 50 ptr tinte intre 3000-4500 metri) iar Hawk merita ei el unlof la muzeu
Important e sa fie 12
Priviti ce a facut Iranul cu KS-19/100mm:
https://m.youtube.com/watch?v=DdsAhQjmol8
Aici trebuia sa se orienteze si Romania…
Aha , tunurile AA de 100mm cei de la bateria din Topraisar aveau din astea parca, misto chestia iranienilor, macar sa le automatizezi putin daca tot pastrezi relicve din astea.
Tunurile AA de 100mm au fost scoase din uz . vezi si comul lui @ Nicusor !!!
chipp uite ce scrie aici
The Sa’eer would be based on the Russian made anti-aircraft gun KS-19 or its Chinese equivalent the Type-59, but now equipped with automatic motorized positioning system and firing radar. A crew is still required for reloading. With automated targeting and alignment far greater accuracy should be obtainable, likely increasing effective range and altitude.
Asta facea si vechiul KS-19, cu electronica si optica de atunci (de fapt din anii 50, ca sovieticii deja renuntasera la ele), bateria avea un grup electrogen si cand se tragea cu bateria fix asa se miscau toate – iranienii doar au schimbat probabil CRT/partea optica cu unul mai modern
da cadenta aceea infernala de max 15 lovituri pe minut, gandeste-te ca tunul ala se invarte ca si in clipul de pe youtube, si sunt 2 nefericiti cu o lovitura de vreo 70 de kg in brate care trebuie sa le ia din lada si sa fuga cu ele sa le aseze pe un jgheab care se roteste odata cu tunul, sa sara peste afet etc si ca faci toate astea in zgomotul si fumul de la 6 tunuri care trag simultan – asta in cazul fericit de la capul midia unde doar ii mai pocneau peste casca cu steguletzul ca nu se miscau destul de repede dar nu avea nimeni de gand sa ii impuste sau sa dea cineva cu harm-ul dupa crt
Focosul e reglat tot mecanic (si asta intarzie cadenta) nu ca la sist moderne care masoara pana si viteza proiectilului in tzeava si 30 de cm mai sus pe tzeava de la senzor e inelul care programeaza radio focosul unde sa detoneze)
Nu e cine stie ce mare imbunatatire
asa ca te ataca cu ceva care zboara rectiliniu si uniform, fara schimbari de viteza si directie, si se intampla sa treaca peste tine, atunci poti avea noroc sa intre ceva in srapnelul ala de il face lovitura
da altfel, vax albina ce au facut iranienii
Absurdă lamentarea… În umila-mi opinie, toate exagerările nu fac decât să scârbească publicul neavizat ce alcătuiește majoritatea audienței. Eu unul nu prea mai disting scopul „creatorilor” și al anumitor autori. De la preamărirea fantasmagorică a unor armamente, de ex. M1 bizonul, la batjocorirea „subțire” fără a fi fină a tehnicii care e utilă și întreținută.
În fine, clar e că nu are niciun sens ca un comentator serios să comenteze la anumite materiale „ortodoxe” unde tăria opiniunii autorului și mulțimii nu „poate” fi combătută, nici măcar contra-argumentată.
E bine să fim păcălici, bășcălind aiurea, în timp ce unele probleme grave (dacă se dorește o critică civică) rămân ascunse?
NB, nu acuz persoanele, acuz atitudinea atotcunoscătoare și atotsuficientă.
Care e miza aici. Știm că tehnica e mai mult aceeași decât alta, din 1975-80 încoace. Și subt Ceașcă, fără a vb de corupție, marile categorii de arme erau „pe lângă” cu dotarea… T-34 era cel mai răspândit tanc??!
Că s-au luat pe final și în disperare MiG-29 și un submarin nu indică decât frustrarea și acțiunea disperată a conducerii politice în fața eșecului abordării autosuficiente în producție, respectiv eșecului eforturilor de cercetare-dezvoltare ale complexului industrial militar românesc.
Tot nu s-a prins lumea de ce tanchiștii vechi și noi încă preferă să se antreneze pe T-55, deși TR-85 a scăpat de bolile socialismului comunist român? Situația e deprimantă, pentru oricine, dar cum să încurajezi tot soiul de cunoscători esperți să dea cu picioru (gura) în noi înșine!?
E fața urâtă a românilor, autodeprecierea și autodegradarea. În niciun caz părerile părtinitoare și exagerate (când nu e cazul) nu informează corect, doar pot crea dogme false.
Flogger,
Unii refuza sa vada realitatea in fata, deci nu cred ca e vorba de o lamentare in acest caz. Ci doar de constientizarea unei situatii catastrofale la o arma esentiala, fara de care esti terminat, apararea AA. Daca nu iti poti asigura cat de cat spatiul aerian, alaturi de aviatia de lupta, care si ea e rahitica in cazul nostru, fortele de la sol sunt extrem de expuse.
La ce iti e utila tragerea cu sisteme model 1950-1960, cand intr-un razboi modern majoritatea sistemelor, pentru a avea un minim de eficienta, sunt automatizate sau eventual coordonate distant printr-un joystick si legatura de date?!
A, ca trebuie sa functioneze si in mod de avarie, e altceva. Sau ca mai pastrezi un pic de meserie „a l’ancienne”.
Dar toata trupa de artileristi care acum se antreneaza in poligon pe S-60, nu stiu ce va face intr-un razboi… daca e sa folosesti tunurile asa cum sunt acum… e moarte sigura si eficienta aproape zero. In Siria mai foloseau S-60 pe camion contra tintelor terestre…
In fine, pregatesc un mic articol pe zona asta… vintage.
Flogger , vor fi fost destule T-34 in dotare , dar s-a realizat si TR-125 .
Dar daca nu vrei sa le vezi , nu le vezi .
Si cum sa ma explic mai bine Flogger , TR-85 acelea zise proaste si nefiabile , functioneaza inca , si trag in poligoane . Unele dupa 25-30 de ani de intretinere la mila Domnului .
Nicule, asta am și scris! Recitește. Că T-55 era mult mai fiabil, datorită simplității și nu altfel. Mitologia armatei însă a conservat porcăria. Între noi fie vorba, și înainte de 89, ca tanchist, preferam să fiu cel din 85, mult mult mai avansat în sistem de tragere, protecție (teoretic, nu s-a verificat în practică decât T-72 😉 ).
După schimbarea unor repere consumabile, TR e fix la fel de fiabil și eficace, fără a fi simplu și ineficient!
Io unu ma prind greu … ce ai vrut sa spui cu verificatu cu T72, ca au facut meciuri unu la unu cu TR85 si al nost a iesit primul la protectie? Si daca stii asa multe zi cum e cu blindajul la TR85 sa nu mai zicem ca e T55 spoit … eu unul sincer am auzit ba ca n-ar fi mare branza in plus ba ca e o chestie mai desteapta … poate nici nu ne trebuie Abrams, Leoparzi si alte lighioane …
Nimic secret. La …… eevnimentele din 89 un T-72 românesc, adică rusesc ca produs, a încasat două sau trei lovituri (din 4-5 cred). Exploziv și penetrant. A scăpat bine, deși loviturile de 100mm au percutat compartimentul motor. Echipajul a scăpat neatins, fără răni majore, tancul recuperat și reparat parcă. Oricum nu a aruncat turela…
Deși blindajul e clar îmbunătățit substanțial, în sensul cantității și dispunerii (a se vedea greutatea și volumul), TR-85 nu a primit, realmente, nicio lovitură de luptă în condiții reale.
Asta e de subliniat. În ceea ce mă privește, n-am niciun dubiu că TR e efectiv alt tanc, superior mult, T-55. Vb practic de altă generație, deși tehnicile de producție erau învechite, materialele și soluțiile nu întotdeauna optime. Designul, compartimentarea și funcționalitatea sunt radical schimbate, în bine. TR era un tanc al anilor 80, T-55AM nu atât de actual…
M1 a fost actual încă acu 10-15 ani. Azi… nu atât de, problema fiind că sunt și puține, și mediocre (în 2015). Personal, preferam două sau trei batalioane de Leoparzi verzi pe pereți după 2007!
Aha … treaba cu ce a incasat T72 friendly fire la Revolutie s-a povestit intr-adevar inclusiv pe aici … credeam ca se cunoaste si cum ar rezista TR85 …
Pai pe aici s-a povestit si cunostem exact ce si cum atat de la unul intre participanti cat si de la comandantul regimentului de tancuri de la Tragoviste care l-a „pipait” pe T 72ul lovit.
Inca ceva, „lamentarea” de care ne acuzi vine pe fondul trecerii a 2 ani de la izbucnirea evenimentelor din Ucraina, care si ele puteau fi putin anticipate… timp in care MApN nu a primit sau alocat resurse suplimentare pentru modernizarea echipamentului, desi tara a fost constant pe crestere economica iar bugetul are excedent, guvernul tinand „supt cur”, fara sa investeasca alaturi de fonduri UE, o gramada mai mult sau mai putin fictiva de bani.
Achizitia F-16 era deja antamata la momentul respectiv, deci nu e de luat in considerare.
Apai daca dupa doi ani de hibernare, cu razboiul la usa, nici dezgustul sau sutul in gura nu te trezesc, atunci poti sa-ti iei adio de la tot!
izbucnirea evenimentelor din Ucraina…carele și ielele puțeau de anticipație… crez că vroiai să zici. Oi fi cu memoria-n piuneze, dară parcă-mi amintesc de râsete pe ici când am scris de baiurile care stau să vie prin 2011-2012. Identic cu semnalele revenirii ieconomice care ieste mai clare din 2013-14… deci NO COMENT.
Mai țiu minte aebrațiile esperților care egzistă în ceea ce privește (in)capacitatea armatei ucrainiene vis-a-vis de forțele noastre armate. S-au văzutu care fu socoteala…
Apoi pe categorii de forțe, v-am zisu care e treaba pe terestre, aeriene și navale. Cum priceperea-mi se apleacă mai mult pe aeriene, cred că am oferit destulă info clară, de ex. privind platformele din dotare, respectiv care vor să fie. Din toată info s-a rețiunut fix nimic, iar desabterea continuă pe baza prostiilor.
Recunosc frustrarea timpului pierdut degeaba. Cu reavoința nu te pui, dacă se dorește sublinierea ceva-ului, atunci altceva-ul nu are ce căuta.
Cred că scopul meu e de fapt al nostru, doar că unii se lasă orbiți sau ignoră ideea. Dacă cred unii sau alții că-oi fi comisionar plătit la doza de manipulare optimistă, mă prea puțin interesează, creduli sunt mulți, iar ideea e să fie bine în final!
Clar că AAA e esnțială, cum a fost din 1915 încoace… doar că costul nu s-a vrut plătit, la noi, la români!
Nu de acum, nici de 10 ani, ci de când e.
Apoi, pe text: ce dacă rachetele AAA nu sunt Patriot bk2? Și ce dacă blindatul de comandă e de generație veche? Cât timp racheta se lansează și vectorizează pe țintă, se numește utilă – acesta e scopul și ideea.
E sau nu funcțional ansamblul? Ați împins voi blindatul în câmp, de sunteți scandalizați? Plătim noi bugetul pentru tehnică nouă, e România stat cu PIB de 1000 mld dolari, populație de peste 50 mil și avea fundament economic, industrial și financiar sănătos în ultimii 30 de ani? Nu îmi pare cazul.
Că se putea mai bine, nu contest și nu voi comenta ;).
HAWK e departe de inutil, ca sistem,
Ca încheiere:
Prostii s-au făcut cu carul, prostii românești tipice (conservarea agregatelor scumpe MiG-29/23/IAR etc), apoi corupție și furt mic și mare. Incompetență. Dar și fără acestea tot nu cred că vedeam o armată dotată cum dorim. Principalul e că se schimbă în bine, treaba merge în direcția bună, dacă îi este dată șansa. Clar că jocul porcesc cu salariile și contribuțiile sociale e idiot. Marca Tăriceanu… abia aștept momentul închiderii sale și dezagregării unuia din cele mai periculoase grupuri de interes!
Bre, nu ne mai aburi cu „utilitatea” 🙂
Or fi utile daca pleaca de pe rampa si se indreapteaza catre tzinta in conditzii de poligon, dar asta nu garanteaza neaparat ca si lovesc un avion inamic in conditzii de lupta
Altfel ce te face sa crezi ca rusii or sa vina ca berbecii in gura rachetei, ca in zeci de ani de cand a aparut sistemul nu au dezvoltat contramasuri pt el, vreun ECM pod, vreun ARM
Si ca Volkhovurile or sa-i decimeze din 2 in 2 🙂
Dupa aia, daca sunt utile asta nu le scoate din categoria vintage
Nu e mutual exclusive
Ca asta sunt, vintage stuff
Sunt vintage pentru ca varsta si generatzia din care fac parte
Si pt ca restul lumii evolueaza
Chiar daca inca functioneaza si chiar daca sunt utile
Restul umanitatzii au trecut, trec sau or sa treaca pe NASAMS, HUMRAAM, KM-SAM, David’s Sling si altele
Noi nici macar nu le mai modernizam cu producatorul, o festelim noi cu niste interfetze
Dupa aia baza e inca Volkhov, care si ala functzionareste ireprosabiliceshte, salta voinicel de pe rampa si loveste in poligon tzinta rectilinie. De utile is utile si alea, sunt acolo in dotare si pe shtatul de plata, la razboi om mai vedea noi sau mai bine nu Doamne fereste
Si pe acelasi principiu si blindatul ala chiar daca functioneaza neimpins
Vad ca facetzi din mentinerea in stare de functionare a tehnicii vintage de acum 30-40 de ani un titlu de glorie 🙂
Penca functioneaza la aplicatzii si sunt „utile”
Ca s-a cumparat munitie si s-au carpit cateva vintageuri care decedasera de la atata utilitate in ultimii zeci de ani, pai macar atata
Aia cu bujetu si popolatzia…lasa, ca sunt bani pt mariri de pensii si salarii plus alte tzepe groase
Pai in conditziile astea tot cu vintage or sa defileze si pe viitor cat or mai defila
Si noi ar trebui sa fim multumitzi cu asta, sau ce 🙂 , ca nu ma prinz ce vrei…
Ca sa terminam odata cu prostiile, HAWK nu a avut nici o modernizare pe zona rachetei sau a comunicatiei dintre rachete si baza de la sol (ghidajul). Daca cineva stie altceva sa ma contrazica, dar deocamdata sistemul HAWK este extrem de vulnerabil la bruiaj, tocmai de accea ne intrebam daca nu vom lua niscai rachete HAWK (modernizate) din Franta, ca astia le scot la pensie.
@Flogger. Nu te mai da vrere Mama Omida ca nici macar Washingtonul nu stie nimic de Ucraina, tu scriai comentarii extrem de vagi despre ca va fi, posibil la noi, despre Romania, etc, etc. Io am memoria foarte buna.
N-a spus nimeni ca rusii vor intra in Ucraina pana sa inceapa balul la Kiev.
Pe de alta parte vaz ca esti incrancenat, da semnalele alea ale „revenirii economice” le vezi matale si fix idotul de Ponta, in rest tara nu le vede. Lasa-ma sa-ti explic: cresterea ecnomica de multe procente trambitata atat de des s-ar traduce prin fix doua chesti esentiale: cresterea numarului de locuri de munca si cresterea veniturilor salaratilor si ale companiilor.
De prisos sa spun ca nici una dintre ele nu se vede la orizont, ba dimpotriva somajul creste si veniturile sacd, in lipsa unei oferte de locuri de munca de buna calitate si pe termen lung si a investiilor guvernului..
Dobitocii au mai multi bani la buget din neexecutarea planului de investitii si se bucura ca idotii, desi acest plus inseamna de fapt slujbe in minus!
A crescut intradevar puterea de cumparare prin reducerea taxelor, dar aceasta crestere este doar una temporara nefiind sustinuta de nimic si va fi erodata de inflatie.
Scaderea TVA a dus de exemplu la cresterea vanzarilor la telefoane si TV, doar ca toate acestea se importa, asadar vorbim despre fumul care iese pe cos si credm ca-i carbune…
E tot un compus al carbonului dar este muuult mai usor.
N-am zis nimic de modernizare racheta sau comunicatzii
Util sau nu, Hawk este si asta intr-o fundatura, in primul rand ca restul lumii non-vintage nu mai investeste in el ca sa-l dezvolte ci il inlocuieste cu alte sisteme
Modernizarea cu producatorul s-a abandonat
Noi am luat de la beljieni 4 AD-06 ATAR (de fapt israelian)
4 interfetze de la NAMSA ca sa comunice cu rachetele
Si a scris UTI niste soft 🙂
La alte chestii din baterie gen FDC, HPIR, lansatoare sau rachetele in sine nu stiu daca s-a umblat, probabil nu
Rachetele in sine se apropie si alea de expirare si mai trebe surubarit la ele (combustibil, cap de lupta, eventual ghidaj)
Si evreii vor sa le retraga, si koreenii, de fapt cam toata lumea 🙂
Acu’ e de noi cu cumparaturile fratzilor, vintage-uri utile inunda piatza 🙂
Problema pana la urma nu e ca’s astea vintage sau nu, problema e ca nu vine nimic in locul lor, stam cu ce avem, ca’s utile, la noi se prelungeste si intretzine tot, nu se arunca nimica 🙂
CA94 – parca am citit pe site la dpa de o solutie de prelungire a vietii lor nemuritoare
SA8 – parca am citit ca ni le tzin in viatza polonezii
SA6 – sta asa cum e
Volhovurile le verifica astia din 6 in 6 ore (luni) ca sa iasa bine la trageri la Midia
Problema e ce fac astia dupa ce crapa si astea in urmatorii 10-20 de ani, ca vaz ca in continuare nu cumpara nimica serios, nu numai la AA, asa in general
Or mai aduna de prin gunoaie niste Hawkuri lesinate aruncate de altzii, ca la noi’s utile
Or mai aduna o escadrila de F16 ca or sa le arunce acuma norvejienii cand trec pe F35
Relax baietzi, ca toate’s bune si utile 🙂
Inca ceva, chestia cu „vintage” imi apartine, dar George a facut munca de transpunere in articol.
Pe bune, nu te ingrozeste macar putin faptul ca apararea AA a tarisoarei in care locuiesti e asigurata cu ce vezi in pozele alea?
Ar fi amuzant daca am asista la „reenacting”, ca multe din echipamente se preteaza la asa ceva in alte tari, dar fiind vorba de militarii romani si nu de reenactors… cred ca nu posibila bascalie (desi nu e) ar trebui sa te ingrijoreze.
Poate esti responsabil cu moralul, si toti de fapt suntem, dar la un moment dat trebuie pus piciorul in prag si reluat contactul cu realitatea… ca sa nu facem iarasi acusi niste achizitii „la disperare”, prea tarziu, putin util, fara plan clar, fara investitii… si cu bani multi.
NU e prea util S-60, nu dezbat! Cum nici S-75 nu e tehnică de vârf…
Clar că trebuie mișcat cu talent, dar am amânat prea mult, ne-am jucat prea mult de-a dotarea ca să se refacă treaba în 3 ani!
Ai dreptate cu AAA, dar infanteriștii, aviatorii, tanchiștii, artileriștii, logistica etc etc etc, cu ei ce facem?
Oare nu ar fi cazul să lăsăm joaca și să facem munca care se impune, înafară de datul la picioare?
Pt tine sau pt voi preocuparea mare e MiG-29, în loc să discutați situația camioanelor, ranițelor și a căștilor. Vb de sistem AA multi-stratificat de milairde de $, dar nu ziceți nimic de muniții, arme de infanterie… Logic, nu?
Din 2012 s-au cheltuit bani mulți, raportat la bugetul inexistent datorită salariilor, pensiilor, prestațiilor sociale pe RK, refacerea capacității tehnicii utile!
Dar asta scapă vederii, mai mult – nu convine. Nu e senzațional, nu e program de tocat resurse pe 30 de ani cu rezultate nule, deci nu e interesant pt comentărimea pseudo-milităroasă care este!
RK la MiG, Pume, dotarea anti-submarină cum n-a fost veci nu e esențială!
Important e ca uzina X să toace bugetul Y făcând nimic. Că-i o formă avansată de protecție socială, așa-i, dar nu servește la mai mult.
Soluții „la cheie” după 40 de ani de ignorare nu-s bune! În fond, Dacia 1410TLX sau Nova nou făcută prost în 2015 e infinit mai bună decât VW sau Școda* funcțional, că suntem patri(h)oți!
* de ex, că lumea vb de Dacia înainte și după epoca Renault
Flogger,
Imi scrii mie de parca eu as fi de la DPA sau Economie…
Cum nu zicem nimic de arme de infanterie sau camioane?! Doar ca articolul in speta este despre AA… deci sa nu deviem discutia, toate la timpul lor.
Despre infanterie, de nu am scris despre KG pana la modernizari AG-7, la Milan ER, TOW-ER, Verba/Grom/A-94M, chiar si kit-uri de modernizare AK.
OOO, si despre camioane si 4×4, cate in luna si in stele, intorcand-ma in timp pana la BTR-152!
Chiar sunt curios pe ce a tocat industria militara romana banii in ultimii 5-6 ani! Care bani? Pana si salariile le vin cui intarziere de nu stiu cate luni! Poate te referi la afacerilor unor politruci numiti directori acolo de gastile politico-ministeriale! Poate ar trebui totusi sa faci distinctie intre parazit si organismul parazitat!
Poate mă refer, poate meditam și la programele începute în anii 1970… și 80 și 90, că n-au tras cortina pe toate.
Multe inutile!
Azi, ce sens are răs-facerea IAR? Dar a TR-85? Dar a Volho…? Sau a Mărășeștiului?
Face sens F-16. Face sens o platformă nouă de tanc, de navă – dacă-i musai. Dar face și mai sens să dotezi infanteria… care e baza la noi și pt noi, că vb de câmpii și deal, că de munți – specialitatea casei, nu?
AAA nu e. Nici navalele, doar că acum suntem obligați să facem asta, dacă dorim exploatarea economică a resurselor energetice, export etc.
Aviația minimă dar capabilă, cumva opusul a ceea ce am avut din 1944 încoace! Terestrs cam la fel, fără minim.
Așa văd treaba. Nu-ți sună mai bine decât ce fu în ultimii 50 de ani?
Pai dejam suntem la un minim al minimului! Cum poate suna bine asa ceva?
Daca 12 F-16 MLU inseamna aviatie capabila… de ce altii le vand pentru a trece pe F-35? Nu contest ca saltul nu e semnificativ/ capacitatea celulei, dar sarim tarziu, in cifre nesemnificative, catre ceva care de in phase-out la aliati… peste 10 ani ajungand probabil in acelasi punct ca si cu restul vintage…
„Azi, ce sens are răs-facerea IAR? Dar a TR-85?”
Diferenta dintre a rezista si nu. Ce cred multi ca vad, armate puternice si dotate este o himera asa ceva nu se poate sustine financiar, sunt doar fantome fardate. As vrea sa scriu mai mult dar ce rost ar avea… Sustenabilitate.
Pai ‘afacerea” MiG 29 este de facto tradarea interesului national si din acest moment nu place multora cand o tot readucem in fata oamenilor, de fiecare data argumentata.
RK la MiG 21?! Pai ala nu-i RK vere, mai vorbeste si tu cu niscai piloti de 21 inainte sa spui asa enormitate. Nu vreau sa dezvolt dar ala nu-i RK ci resapare 🙂 .
Pume?! Ce Pume?! Si dotarea aia anti-submarin cum n-a fost?!?! Bre rade lumea de noi si-i pacat! Pai dotare ASW cea mai dotare – in raport cu vremurile – o fost cand Delfinul a fost adus in tara. In acceasi perioada sonarele noastre erau relativ moderne si destule.
Acum deocamdata n-avem nici macar un singur sonar modern, asa ce ASW ?!?1
Despre ce „lamentare” vorbesti bre, ai ramas matale fara simtzul humorului 🙂
Ori te-au angajat astia proptea la moralul online 🙂 ?
Mie tonul articolului mi se pare OK
Chiar 8timist as putea spune 🙂
Un tablou sugestiv al realitatzii care este
Un camp frumos, o racheta vintage, un TAB vintage si o biserica alba pe fundal, cred ca si Monet ar fi fost impresionat impresionistic la sufletu mnealui impresionist
Daca esti prea nevricos mai bine retrage-te pe siteul alalalt, care are sarcina de la partid sa pastreaze o atitudine sanatoasa, pozitiva si mapn laudativa pt o legitimatzie de presa acolo, o excursie la o aplicatzie plus un carnat cu fasole la cantina la pranz
@Flogger Ce tanchisti prefera T 55ul?! Cu cati tanchisti ai stat tu de vorba si ti-au spus asta?! Bai vere EU am vorbit cu preiectantii de tancuri romani si cu ofiteri redutabili de tancuri – si am si dovedit acest lucru, spre deosebire de tine – curios ca nimeni nu mi-a spus ca prefera T 55, asa c-o sa iau afirmatia ta ca pe o prostie…
In alta ordine de idei atat eu cat si intreg colectivul RoMilitary ne cerem scuze ca indraznim sa denigram o asa dotare perfecta 🙂 🙂 🙂 si iti urez tie si celor care cred ce scrii sa va duceti la razboi imbarcati in TAB 71/BTR 60, protejati de S 60 si HAWK!
Urata intradevar fata romanilor care in loc sa-si recunoasca situatia disperata in care se afla si sa ia masuri asculta tot felul de PACALICI care-i mint cu nonsalanta ca totul este cat de cat bine, in loc sa va ia cu pietre! Da poate vi matale si ne explici la ce-i bun S 60, TAB71 aka BTR 60 si HAWK-ul, pseudo-modernizat.
(N)a-vem (deloc) onoarea!
Păcălicii îs alții, zic.
Cine să laude tehnica asta, cu excepția HAWK și chiar BTR.
Ți-am spus, la mom respectiv, cine întindea unsoarea veche pe pita nouă… că te-ai făcut că ai uitat e alta. N-o mai întoarce ca la Ploiești, GMT, T-55 a rămas și este! Și eu și tu avem fix aceeași opinie pe tema asta, nu are sens să ataci ceva adevărat doar și numai pt a te face că îmi combați celelate idei.
Nu-mi vb prostii, atât respect aștept, cu sau fără acordare onuorii 🙂
Crezi că-mi plac ARO-urile vechi (întreținute) altundeva decât la un club de amatori auto vintage?
Dar dacă asta e prezentul, prioritățile îs altele, ce o scalzi când 8servi că am cam avut dreptate până acum? Numai tu știi de ce mă acuzi, nici că mă interesează, în final suntem în aceeași barcă, că ne place or nu. Dacă tot dai luptă civică, fă-o bine și corect! Nu ataca și ce e bun doar să dai cu barda în ce-i rău.
@Flogger. Nu mi-a spus nimic. „Atunci” dadeai de inteles ca tu ai fost intr-o delegatie oficiala (curios, in ce calitate?) intr-o unitate de tancuri din Targoviste si acolo un capitan iti indruga tie si „delegatiei” verzi si uscate. Diferenta dintre mine si tine esta ca au am surse foarte oficiale si foarte de incredere pt ce spun, nu o „delegatie” si „un capitan”. De altfel daca mi-ai spune anul si luna m-as putea interesa, la Targoviste a fost comandant de regiment un prieten de-al nostru…
In rest bla, bla, bla 🙂 . Faza cu T 55vs TR 85 este o prostie. Tu cand alegi un subiect pe care sa ma contrezi citeste site-ul mai atent: tancurile nu sunt o idee buna atat timp cat RoMilitary are acces la UMB, si un fost comandant de regiment, basca ca aceasta arma este una care-mi place si m-am documentat inainte 🙂 .
gmt, le-ai amestecat mai ceva ca tochitura… unitatea era din Moldova de sus, nici pomeneală de vizită oficioasă la ei. Eram în misiune la Cta, ei în concediu. Discuție tovărășească între cunoscuți, omu fu „sincer” după câteva pahare de vin bun de la dânșii. Din nefericire, ofițerul în chestiune crede sincer în ideile acestea. Când am menționat de achiziția unui agregat actual Leo2 sau M1A sări ca ars… T-55AM ie ăl mai cel. Restul ți l-am relatat succint și am certitudinea că gândim la fel.
În rest, n-ai înțeles mare lucru din ce am scris pe partea economică, iar comentariile sunt de prisos. Oricum, ai dreptate, trecutul trebuie lăsat unde e, n-are nicio importanță ce susțineam, esențial e prezentul nostru cel de toate zilele și viitorul care este 😉
Închid disputa, de acord?
Flogger , cand directorul de la UM Bucuresti era dat afara pentru ca a incercat sa realizeze un tanc produs in tara in proportie de 50 % tu faceai propaganda pentru tancuri SH , cu mentenanta imposibil de realizat in tara .
Posibil sa ne crezi incapabili sa intelegem .
Dar nu ne crede orbi .
@Flogger. In ce misiune era bre?!
Nu poti face multe la Cta…
Disputa inchisa din partea mea.
Sunteti voi rai si alta nu. Pai Romania are cea mai nenorocita si ingenioasa strategie din lume. Pastreaza armele aste vechi, nu cheltuie mult pe inzestrare, insa a descoperit masina timpului. Transporta masinile astea vechi in trecut si umileste orice dusman cu ele!
Stiti voi povestea cu laserul lui coanda si rusii? Basescu l-a trimis!!! 🙂
Amice , esti tu rau !
Strategia aceasta s-a discutat pe Resboiu ! 🙂
Rqcbetele HAWK sunt contemporane cu racbetele KUB (sa-6) pe care le-am retras, corect?
Interesant este ca retragem NEVA si KUB-ul sovietic si le inlocuim cu rachete de aceasi generatie.
Va vine sa credeti ca Rep MOLDOVA are in dotare rachete AA mai performante decat Romania?
Moldovenii Au 9K37-BUK (racheta similara cu cea care a darmat avionul ala de pasageri in Ucraina)
da, stiu… dar cred ca si la ale lor cam expira resursa, chiar daca modelul e mai nou.
E adevarat ca le expira resursa… dqr ii pot ajuta Polonia Belarus sau Ucraina cu resursa…
Moldovenii au in dotare si o varianta modernizata prin anii’80 de S-125 Pechora-M (fosta Neva) o racheta cu raza medie R=30-35km
Hmmm……
eu nu stiu sa se fi retras kub-ul.ultima data era pe la cluj
@Chipp. N-am retras bre KUBul, cine ti-a spus asta?! SA-6 e bine mersi, la fel cum l-am importata de la sovietici acu nus cate decenii.
🙂 ahaa…
dar NEVA le-am retras?
Daca nu au mai aparut pe la trageri… eu am dedus ca le-am retras
ar fi bine daca inca nu am retras KUB si NEVA.
ca altfel chiar suntem in „curu gol”.
Apropo… daca prin 90-92 de uneam cu Rep Moldova… aveam cateva baterii in plus de rachete BUK si de NEVA- varianta modernizata, dar si vreo 3 excadrile de MIG-29 cu tot cu armamentul din dotare… adica cu rachetele R-73 si R-27 care au ramas in dotarea Rep Moldova odata cu desfiintarea URSS
Neva au disparut brusc in neant in 1998. Shalom si seara placuta 😉
http://adevarul.ro/moldova/actualitate/ucraina-pregateste-trupe-romaniei-presarusa-bucura-1_5601704df5eaafab2ce1f206/index.html
Se pare ca petarda aia cu brigada antiromaneasca din Bucovina a fost lansata chiar de oficiali militari ai Ucraineni intr-o conferinta de presa si doar preluata ulterior de rusi. Proasta natie de oameni….cuie singuri isi bat in talpi de prosti ce sunt! 🙂
sincer, sper sa se intoarca impotriva lor chestia cu N. Bucovinei… la cat sunt de nesimtiti.
http://adevarul.ro/moldova/actualitate/mae-bucuresti-reactioneaza-informatiile-privind-ipoteticul-atac-romaniei-regiunii-cernauti-ucraina-1_56028bfbf5eaafab2ce8b1b7/index.html
Se pare ca Romania reactioneaza oficial prin vocea MAE la acest subiect fierbinte! Nu vad sa iasa fum fara un foc cat de mic. Poate ucrainenii aveau in gand sa faca asa ceva si vor doar sa testeze piata, sa vada cum reactioneaza romanii! Poate….. 🙂
La vremea la care s-a scos din dotare tunul AA de 100 mm au existat militari patrioti care au protestat in Observatorul Militar , aratand ca acest tun inca era eficient , si avea o bataie suficienta pentru a tine departe avioanele care utilizau bombe cu ghidaj laser . Se putea utiliza si vizorul optic al CRT , spre a nu demasca prin emisia radarului .Se propuneau si masuri de modernizare , nu foarte costisitoare , si se cereau si focoase de proximitate, la care se lucra atunci in tara .
Dar nu au decis ei .
Nicusor tunul de 100 avea la lovitura AA, focos care detona functie de timp reglabil de la o masina de reglat focoase (MARF, comandata de directorul de tir sau manual) si de proximitate
Daca se chinuiau sa faca in tara focosul acela, inseamna ca nici la 100 ca si la 57 – nu am facut niciodata loviturile
Si la 100 ca si la 57, cata vreme sovieticii le-au scos din dotare nu au mai perfectionat loviturile care au ramas aceleasi din anii 50 – extrem de ineficiente pentru asa calibru si lungime a tevii ca la un tun AA
La 57 nici nu ai loc sa imbunatatesti prea mult ca e foarte mic tubul cartus din cauza ramelor pe care se monteaza, la 100 de mm in schimb era loc de imbunatatit, de aia l-or fi ales poate iranienii
Hiba mare a tunului de 100 de mm era cadenta de 15 lovituri pe minut care nu cred ca era atinsa de bateriile de la noi, iranienii se pare ca au modernizat si au automatizat partea asta, servantii care incarcau tunul de 100 aveau o viata tare grea la propriu
CRT aveau amandoua, si ks19 si s60 puteau trage cu toata bateria comandata de crt sau de la vizorul optic al crt, sau puteau trage individual cu niste vizoare reflex si corectoare mecanice (in care se introducea viteza si distanta pana la avion care estimata de un telemetru, corectorul (care e un calculator mecanic cu niste rotite) avea viteze de alea a la WW2 si atunci erau niste tabele care extrapolau distantele si vitezele care trebuiau memorate de servantul de la corector, se sparie gandul), sau „ochiometric” ca pe fiecare rama cred ca era o lovitura cu trasor si atunci trebuia sa ochesti in fata avionului
Complexul CRT era in anii 80 deja o gluma slaba – acuma cred ca e scos din uz ca erau in benzile de le-a eliberat armata pentru LTE (4G cum e denumirea comerciala la coloratii astia, oranj rosu si magenta) – bine ca au renuntat la el
Ce zicea sus Caporalul Musat, cred ca sunt legende, la Midia erau (cel putin acu jde ani) din partea um care asigura functionarea poligonului, jde responsabili cu securitatea tragerii care inainte de a lasa pe cineva sa puna o lovitura in tun, verificau o gramada de chestii, asta cu alinierea la tragerea cu bateria era verificata de cateva ori inainte sa te lase sa tragi, pana sa tragi alea cateva amarate de proiectile care erau alocate verificau de cateva ori ca treaba merge si ca macar acolo servantii stiau si altceva in afara de informare politica , recoltat cartofi, morcovi, sfecla etc si ce se mai presta in armata in anii aceea
Pe tunul de 57 am facut si eu armata in 2000-2001. Nu se tragea cu ele decat la aplicatii, asa ca nu am tras nici macar odata cu el. Instructie, nene!
http://www.voceatransilvaniei.ro/se-mobilizeaza-rezervistii-in-transilvania-totul-sub-lupa-ministerului-apararii-nationale-si-a-internelor-intr-o-simulare/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=evenimentul-zilei
Un exerciţiu de mobilizare a rezerviştilor are loc în perioada 22-24 septembrie, în judeţul Harghita, în organizarea Ministerului Apărării Naţionale şi în cooperare cu Ministerul Afacerilor Interne, a anunţat marţi Instituţia Prefectului.
btw
Nu astia de aici sunt banii de f16 ????
http://www.ancom.org.ro/spectru-radio_4688
romtelecom 180 de meleoane, orange 227 de meleoane, vodafone 228.5 meleoane de euro. rcs rds 40 de meleoane, si ultimul pe lista
Compania 2K Telecom a câştigat 2 blocuri de 15 MHz în banda de 2600 MHz (TDD), valabile pentru perioada 2014 – 2029 şi pentru care va achita suma de 6.601.000 €, reprezentând taxă de licenţă.
Taxele de licenţă a căror valoare cumulată se ridică la 682.136.036 €, urmează a fi achitate eşalonat, în funcţie de blocurile de frecvenţe aferente, până la data de 30 noiembrie 2012, respectiv 30 iunie 2013.
(ontopic ca vorbeam de CRT-ul de la S60, care cre ca se suprapunea cu benzile astea 2.6 2,7 de le vor telecomii)
A mai fost alta licitatie de spectru ? a mai eliberat armata ceva ?
Căcam da! Ăia-s, până la ăia niciun sinistru nu a angajat un sfanț, în ciuda prostiilor vehiculate aici și aevea…
Vorbe și iar vorbe. De aceea, pe persoana-mi fizică, m-am tare bucurat și am sărbătorit punerea deciziei și a banului, anume demararea practică a reechipării chiar în număr redus inițial. Asta pt că știam că aceasta înseamnă că s-au urnit lucrurile și că programul va continua spre finalitate 🙂
da banii aia or mai fi pe undeva ? daca au fost achitate esalonat pana la 30 nov 2012, respectiv 30 iunie 2013
si daca in loc de aia cu 6 meleoane pe 2 blocuri in banda de 4G o dadea la altcineva gen oranj sau vodafone sau telefon – oare nu iesea de 16 avioane in loc de 12 ?
Ieșea cu bănuții, nu ieșea cu marfa… ăînțelegi matale? Asta fu de cumpărat, ideea era că niciun sinistru n-a mișcat în front, măcar împins, până nu au apărut banii plătiți de alții, nu „de la noi”. Nu cred că necesită comentarii suplimentare!
Logica acestui „pictorial” nu este sa radem de Armata ci dimpotriva! Incercam sa aratm ca armata nu-si poate ideplini astazi misuniile, asa cum sustine Dusa si alti tomberonezi, nu are capacitatea de lupta decat pe anumite zone si alea foarte restranse.
Rolul acestor articole este acela de a arata romanilor in ce hal a ajuns armata lor, pt ca in caz de razboi politrucii de ne conduc astazi ar ordona fara mustrarii de constiinta armatei sa iasa din cazarmi si sa lupte…
Si nu-i pacat sa ne moara militarii degeaba fara nici o sansa reala de lupta cu inamicul?!
In presa mai apar articole senzationale despre trupe speciale si alte alea, lucruri care sunt considerate secrete dar care – ni se lasa sa intelegem – ar fi extrem de bine pregatite. In realitate in armata romana nimic nu-i cum ni se spune, totul este o minciuna si in caz de razboi militarii nostri vor fi aruncati spre moarte fara nici o urma de remuscare, tocmai de aceea cam totul este secret.
Asadar acesta este rolul acestor articole, sa vedem fata reala a dotarii si a pregatirii.
la final o informatie cutremuratoare – pt mine cel putin. Spre sfarsitul anului trecut – si anul acesta – diriguitorii armatei spuneau intr-un cerc restrans ca au ramas fara bani pt programul de reparatie al tehnicii de lupta (program destul de subtire de altfel) pe motiv ca numarul exercitiilor cu trupe in teren a crecut foarte mult.
Si intradevar aceste exercitii au crescut semnificativ ca numar si intensitate, dar nu au depasit media unei armate NATO serioase, de unde aflam si ca armata romana a fost scoasa in poligoane cu ocazia situatiei din Ucraina.
Mai intelegem cu aceasta ocazie si ce nivel de pregatire exista inainte ca rusii sa intre in Crimeea, daca MApNul a fost dat peste cap de noul program de pregatire in teren.
Asta vis-a-vis de „pregatirea” trupelor noastre speciale sau mai putin speciale…
Oricum noi credem ca sunt destui cei care pupa papucul MApN sau care habarnuau ce-i aia armata asadar nu facem mare paguba.
Deci prin vara a facut armata romana un exercitiu pe la Smardan parca unde simulau un asalt mecanizat asupra la ceva, nu conteaza ce. Scopul era sa ii sperie pe rusi si sa le arate ca suntem gata sa ii batem. Si ce aveam pe ecran? Cateva TR85, o gramada de T55 si cateva MLIuri. Nu stiu exact dar cred ca la exercitiul ala era toata tehnica de lupta senilata functionala din Romania. Rezultatul pentru mine care nu sunt in domeniu era jalnic. Pur si simplu jalnic, si inca odata, eu sunt un Gigel de pe strada care nu stie nimic. Presupun ca generalii rusi au ras cand au vazut „spectacolul”. Asta e partea rea.
Partea buna este ca trupele sunt atrenate si ceva ceva o sa fie in stare sa faca. Adica un T55 distruge un BTR80A sau BTR82, sau ce dreaq mai au aia, desi e posibil si sa si-o fure de la tunul lor de 30 mm, ca nu cred ca ii tine blindajul. Cu un echipaj bine antrenat poti sa faci ceva… Oricum au aruncat bani cacalau in exercitii anul asta, si se vede si din exterior ca ne antrenam.
Referitor la inzestrare, pe termen scurt in lipsa unui razboi nu se va face nimic, si nici nu se poate face nimic. Personal nici nu recomand sa se faca ceva, sau mai clar nu recomand sa se incerce sa se faca ceva. Pai daca dau 100 mil eur la flamanzii aia de la inzestrare o sa cumpere de la aia care dau spaga mai mare ca sa isi traga ei vile, ca ei simt ca merita si ei o vila ca vecinul lor de la ministerul economiei de exemplu. Si ne vom trezi cu cine stie ce cazaturi de acum 100 de ani de care nu avem nevoie.
Tot scriu si scriu si scriu si evident ca nu aude nimeni: intai trebuie primenita clasa politica, dupa aia functionarimea, dupa aia schimbata legislatia si abia dupa aia inceputa inzestrarea. Mai e mult pina acolo.
Pina atunci stam si plangem pe aici…
https://www.facebook.com/mapn.ro/videos/616007215205199/
Mai merg si kub-urile 🙂
Asa in gol…merge si roata de la bicicleta …
Zicea @chipp ca au fost scoase din dotare si am pus video-ul sa se vada ca mai sunt…ce or mai putea sa faca nu conteaza 🙂
Oricum kub-ul are potential de modernizare.
https://www.facebook.com/mapn.ro/videos/616013791871208/
Cred ca astia de la mapn citesc comentariile de pe aici 🙂
Am spus si eu de cateva ori atat aici ,si uneori chiar ,,dincolo ,, , despre starea aviatiei in general si am fost luat peste picior sau chiar editat sau trimis la plimbare….daca dai afara 50% din angajatii MAPN , obtii fix aceeasi capacitate de lupta , dar faci super economie la buget din salarii, economie pe care o poti baga in inzestrare.Cand povesteam de Lancer ca ies cu limitari de manevre la zbor, cu radare busite, sau ca pilotii cei mai pilosi zburau maxim 70 de ore(maxim 12 piloti), iar ghinionistii nu aveau parte decat de 30-120 minute , iar primeam suturi…sunt birouri intregi in SMFA unde din 3-4 persoane , unul stie sa isi faca meseria(trebuie sa munceasca si pentru ceilalti), iar restul sunt apa de ploaie(jumatate din ei sunt angajati civili:neveste,amante,rude, care nu au legatura cu postul pe care sunt pusi, sau sunt pur si simplu idioti si li se ofera o protectie sociala)…vedeti si voi cat dureaza o ancheta in cazul unui accident(sunt depasite toate normele in vigoare referitoare la timp)…asta ca sa nu mai spun de betii crancene in timpul programului, convocari dedicate distractiei,neprezentare la program, etc.Totul e pe baza de pile…de exemplu pe partea tehnica(conducere) a fost trimis la pregatire(F16) in Portugalia , o persoana care peste 2-3 ani iese la pensie(poate sa iasa si acum dar nu poate lasa ciolanul), in loc sa fie trimis un om care mai are macar 10 ani in sistem si poate preda stafeta celor mai tineri….armata e un fel de protectie sociala de lux in momentul asta…sper ca nu am suparat pe nimeni dar asta e cruntul adevar…
nooxy, nu stiu cine esti dar tare bine le spui.
amin ! suntem mai multi care gandim asa.
din nefericire camaraderia si solidaritatea de breasla in armia romana inseamna tacere,resemnare,batista pe tamabal.
nooxy – din păcate nu minți, multă prostie și nepăsare. Sper că se va trece de etapa aceasta în curând.
Da totusi care a fost scopul articolului??
inca un dus rece binevenit.eu unul sunt satul de floricele oficiale si discursuri lemnoase.pisica trebuie odata rupta in doua macar neoficial.
Pai cama asta-i rolul articolului: sa nu ne mai lasam imbatati cu apa chioara de tomberonezi!
http://www.activenews.ro/economie/La-Craiova-s-a-lansat-prima-locomotiva-din-lume-care-functioneaza-exclusiv-cu-biodiesel-sau-chiar-cu-ulei-de-bucatarie-125015
In domeniul civil se mai misca cate ceva …felicitari inginerilor.
HAI SA INTRODUCEM INCA O ARMA IN DISCUTIE: cum functioneaza mitralierele 2×14,5mm si 4×14,5mm?
CESistem de ghidaj are? Si cat de performante sint cele 2 sisteme?
manual 🙂
vezi ZPU-2 si ZPU-4
http://www.excaliburarmy.com/en/zu-2-145-mm
https://www.youtube.com/watch?v=etgqXb67vA8
si in Siria:
https://www.youtube.com/watch?v=R4UMSWFUVVw
Deci sistemul… nu a foat automatizat in niciun fel?
Macar 2 motoare electrice stabilozate cum e pe turela de pe MLI 85M si binenteles un joystick
Mli84
Nu numai că nu avem tehnică militară modernă, dar nu avem nici muniție suficientă. Aro-uri de 40 de ani, T 55, tunuri vechi, tab-uri vechi, avioane nimic și muniție pe câteva zile de luptă. Bine și dacă e așa, ce facem ? Stăm și ne scărpinăm în unele locuri ?
Un altfel de vintage…
http://arstechnica.com/information-technology/2015/09/boeing-publishes-photos-of-secret-1960s-stealth-plane-experiment/
In timp ce apararea antiaeriana a devenit o farsa , cercetarea stiintifica romaneasca in domeniul radarului a fost aruncata la gunoi :
http://www.elcom.pub.ro/comm2010/Papers/50.pdf
nu e la gunoi, e intr-un pdf 🙂
Mda.
START-1M vs. Gap Filler .
And the winner is ….
Am o captura de imagine in calculator , de acum multi ani – deja – , un fragment dintr-o harta a viitoarei – pe atunci – aparari AA romanesti : cinci radare FPS-117 , partial produse in Romania , pentru detectie la medie/mare altitudine , iar restul START-1M.
Dar au venit la putere lupii tineri , urmasii cainilor batrani , , si praful s-a ales …. sau PDF-ul .
O imagine spun, din vremurile de cand inca aveau un cuvant de spus oameni bine intentionati . S-au scapat de ei repede ….
S 60 este o arma cu adevarat interesanta si cu potetial. Calibrul, raza de 6km si rata de foc o fac un multirol pur sange, conteaza si ce ar putea sa faca nu doar ce face acum:
-AA raza, rata de foc buna, totul la un pret foarte redus ceea ce iti permite sa ataci drone si elicoptere aflate la distanta si altitudine la care doar cu CA-urile am putea angaja tintele, dar la ce pret?. Cate rachete si lansatoare avem ca sa ne permitem asa ceva?. Evident nu ne prea permitem.
Altii incep sa se joace cu tunuri cal. 50mm (inclusiv ghidaj si daca se poate pt. un cal. mai mic se poate si pt. unul mai mare) pt. ca sunt mult mai ieftine de folosit decat rachetele. Astazi cand dronele incep sa aibe un rol foarte importat tunuletele vor revenii in peisaj pt. ca nimeni nu is va permite sa foloseasca doar rachetele impotriva lor iar pana tehnologia laser se va maturiza suficient incat sa fie folosita in orice conditii meteo vor mai trece multi ani.
-AT. 57mm ar avea capacitatea de a penetra min 150mm RHAe ceea ce il face un adversar de temut pt. orice APC/IFV, poate, de la o distanta mai mare decat ar putea acesta sa il loveasca cu tunuri de 30mm. Cadenta relativ mare este un alt avantaj putand angaja multe tinte in timp scurt.
-antipersonal. Din nou raza mare, cadenta buna si daca s-ar realiza si munite cu fragmentatie si explozie pre-programata (desi scumpa) ar fi foarte interesant. Cum s-a putut pt. 25mm probabil se poate si pt. 57mm;
-”sniper” contra cuiburi de mitraliera, pozitii intarite, sniper, etc. Din nou distanta, distanta de la care ai putea face asta.
Pt. mobilitate, puse pe un camion Roman 🙂 care sa aiba cabina blindata pus pe tunulet o camera HD/IR + „calculator balistic”, „electificat” si comandat totul din cabina.
Ii mai trebuie munite cu detonator de proximitate si cu un asemenea „sistem” ai pe langa protectia AA si restul de avantaje.
//
Cam cata tehnica poti pierde in razboi:
Houthi forces destroy a dozen Saudi army vehicles in KSA’s Jizan prov.
https://www.youtube.com/watch?v=BKsRlW2Qkg0
vine un articol pe tema astuia si a celui de 30mm 🙂
Punctul unu. Daca nu ai industrie autohtona performanta degeaba visam la tehnica moderna. Industria face bani si cu bani cumperi sau produci tehnica.