Si cu pasi mici poti ajunge departe, vointa iti trebuie! Bani gasesti daca vrei, daca nu vrei atunci…nu-ti permiti. Sper sa mai traim pana in 2030 ca sa vedem…minunea. O sa ne bucuram atunci ca si acum precum copiii in cofetarie.
T-X-ul este un light combat aircraft – deci este un avion de vanatoare usor capabil de zbor supersonic si politie aeriana, QRA etc.
Din start o sa poata si cara mai mult decat poate la ora actuala MIG 21 LanceR deci ar fi un inlocuitor post pe post valid avand si avantaje pe langa dezavantajul de a nu fi fighter pur sange.
Eu as vedea in mai scurt timp….48 F-16 ABM Falcon si 24 F-15 AB Eagle modernizate plus pana la 120, F/A-18 AB Hornet modernizate adica 48 de avioane.. acestea acompaniate de catre 60 IAR-99 B SoiM. at fi in viitor apropiat f luminous pt FARo !!!
Viitor luminos (dacă nu luăm în considerare F-35) eu aș vedea doar prin Jas-39E/F. Decât F-15, dacă vrem ceva de care să ținem mai mult timp mai bine am lua Rafale, care costă mai mult, dar costul de zbor e considerabil mai mic (la jumătate?) față de F-15. Dar nici Rafale nu e de nasul nostru. Decât cu vise așa mari, 60 F-16C/D (și cu 12 A/B să fie 72 împărțite în 4 escadrile de câte 18) dacă i-am convinge pe politicieni să ia ar fi mai mult decât suficient.
corect.si le ridici in aer doar de 1 decembrie.ca atat iti ajung banii.daca ce ai enumerat tu zboara 150 h/an costa 500 mil.$.fara sa mai spun ca achizitia lor ar necesita peste 12 miliarde $.adica bugetul ptr. inzestrare pe vreo 10 ani.
Daca am ajunge la 48 F16 pe care sa le modernizăm la standard V ar fi ceva extraordinar ! Ce spui tu e peste extraordinar – e fantezie – imposibil in realitate
Cam ies in evidenta marcajele cu toate avertismentele de la bot, nu prea sunt low visibility, ma rog parca la altii diferenta era mult mai estompata. In rest chiar arata bine si o sa si zboare bine!
Urmatoarele 12 sa fie noi si cu offset si sa mai vina inca 4 – F 16 MLU macar!
Cat sa tina de-un serviciu permanent de lupta nu-i nevoie musai de vizibilitate scazuta. Dimpotriva, mergea si-un girofar cu nino-nino si scris AIȚILOP pe bot. Cand om strange destule avioane cat de-o Aviatie Militara om fi in stare sa dam o spoiala low-visibility
Material de studiu camuflajul USAF pentru F 16 – dupa cum vezi nuantele sunt mult mai estompate si pe buna dreptate, sper ca o sa le arda soarele Baraganului si ca peste 6 luni nu o sa mai fie asa vizibile.
@ da Zoro cum sa nu ia uita-te sa vezi se spune scoala Top Gun si uita-te si de ce se dezvolta in continuare scheme de camuflaj.
Sa nu crezi ca daca ai tras racheta de la 60KM + ai si dobiorat tinta, mai sunt si lupte aeriene in raza apropiata.
Apoi mai trebuie sa faci si CAS cu ele si sa faci si interdiction strike, exista momente in care stai cu radarul oprit ca sa nu iti9 deconspiri pozitia etc. – mai documenteaza-te, uita-te si la USAF si USN cum sunt facute schemele de camuflaj si pune-ti intrebarea de ce?
Vad ca sunt garate intr-o hala. Noi unde le tinem? Afara, pe pista, sau le-am construit si noi garaje? Sunt curios. Ca Mig-urile saracele stau tot timpul afara din cate am observat….
Cred că sensibilitatea lui F-16 la condițiile atmosferice, lucru care face să fie nevoie să fie ținute în hangare climatizate e un mit. Avioanele astea se află în dotarea multor forțe aeriene din lume, din toate zonele planetei și, cred, că nu sînt foarte mulți utilizatori care și-ar permite astfel de hangare. Ca să nu mai spun că numai S.U.A. au baze din Alaska pînă în Florida.
Sa ia frate bulgarii EF-uri ca 1 n-o sa le zboare la cat costa ora, 2 n-o sa aiba pilotii formati cu reflexe la zi si 3 o sa dea cu ele de gard la ce defecte or mai avea (in link e ceva legat de structura). Asa se dezarmeaza singuri oamenii.
ei asta e veche chestia cu niste gauri de nituri care cica nu ar fi fost bine finisate in partea de fuselaj posterior facuta de BAe, si pretext sa mai taie din comanda
acuma dupa vizitele din crimeea si ucraina, dintr-o data e iarasi un avion foarte bun eurofighterul
Ieri, am impartit un covrig, pe strada, la coltul blocului, cu un batran ce-si face „vesnicia” in asteptarea unui chilipir….Mi-a fost rusine in fata cuvintelor de multumire si a lacrimilor din ochi ( mi-am zis, ulterior, ca a fost de la vant si cele 6 grade sub zero….sau nu ?)
Deci acuma avem in plus 2 cu simpla cmd si 1 cu dubla cmd? asta inseamna ca pot incepe la noi antrenamentele de piloti, nu? … doar avem 2 bucati de B-uri in tara cu tot cu ce vine in decembrie.
Sper sa fie cazul cat mai rapid ca apoi sa eremitem o transa in State la pregatire mai aplicata.
Dacă ar fi voință cu adevărat, ar cumpăra direct 36 F-16C/D (sau F-16I Sufa) de anul viitor. Mai mult de 3 mld. $ nu cred să coste. Și am auzit că s-ar putea ca Iohannis să refuze numirea unui PSD-ist că premier. Mai vedem…
Dar nu trebuie toti banii inainte, ca la curve. Nici avioanele nu vor veni toate o data, ca nu are nimeni 36 F-uri nezburate, indiferent de varianta, care sa ne astepte pe noi. Programul ar dura ani (uite cat dureaza sa upgradeze cele 12 pe care le-am cumparat deja), deci e normal ca si plata sa se intinda pe mai multi ani. Si in plus, mai poti sa te imprumuti, merge si varianta credit-furnizor, off-set, posibilitati ar fi daca s-ar vrea, (au scris pe aici unii oameni care chiar par ca se pricep, nu are rost sa intram in detalii) dar na, pe noi nu ne ataca nimeni, asa ca ce nevoie avem noi de avioane si alte alea,
Credit de la trezoreria SUA in rate pe 10 ani, cum au facut polacii, cu tot cu offset si toate cele…..am impusca 36 de F 16 V nou noute, de sta mata-n coada si alta nu! 🙂
Vointa sa fie, ca de putut se poate…..LM e disperat sa caute noi clienti pentru a nu inchide linia de fabricatie pentru F 16, iar lucrul asta se vede si la pret si ofertele pe care ei le fac.
chestia e că după ce au puține nici măcar sisteme de protecție pentru ele nu au! în afară de hangarele alea care sunt mai mult împotriva ploii și atât (pt că F16 este mult mai sensibil ca Mig 21!)
ar trebui să își pună serios problema să facă și bunkere pentru avioane, dacă sunt și puține!
Off topic : Statele Unite vor accelera acţiunile de suplimentare a trupelor în România, a anunţat miercuri generalul Ben Hodges, comandantul Forţelor terestre americane în Europa, citat de site-ul agenţiei Associated Press.
Generalul Ben Hodges, aflat în vizită în Polonia, a declarat că trupele americane vor sosi pe 6 ianuarie în portul german Bremerhaven, după care vor fi trimise imediat în România, Polonia şi ţările baltice.
Transferul va fi tratat ca un test despre „cât de rapid efectivele pot fi mutate din port în teren”, a explicat Ben Hodges.
„Sunt încrezător în acest semnal foarte puternic, mesajul că Statele Unite, alături de restul aliaţilor din NATO, sunt angajate în sensul acţiunilor de disuasiune”, a subliniat Hodges.
Generalul Ben Hodges a făcut aceste declaraţii după întâlnirea pe care a avut-o în Polonia cu Antoni Macierewicz, ministrul polonez al Apărării.
Alianţa Nord-Atlantică a decis în iulie consolidarea prezenţei militare în Europa de Est, prin desfăşurarea a mii de militari în România, Polonia şi în ţările baltice.
Cel puţin şapte state NATO vor contribui cu trupe şi echipamente la efectivele Alianţei Nord-Atlantice din România, în timp ce militari români vor fi trimişi în Polonia, a declarat la sfârşitul lunii octombrie secretarul general NATO, Jens Stoltenberg. „Am discutat despre progresele în demersul de consolidare a prezenţei NATO în regiunea Mării Negre, în cadrul unei brigăzi multinaţionale terestre comandată de România. De asemenea, lucrăm la măsuri de tip aerian şi maritim. Sunt bucuros să confirm că numeroase naţiuni au exprimat voinţa de a contribui la prezenţa în regiunea Mării Negre, la nivel terestru, maritim şi aerian. Este vorba de Canada, Germania, Olanda, Polonia, Turcia şi Statele Unite. Alţi aliaţi analizează modalităţi de a contribui”, a declarat Jens Stoltenberg, secretarul general NATO, după reuniunea miniştrilor Apărării desfăşurată la Bruxelles pe 27 octombrie. Conform unui comunicat al Ministerului britanic al Apărării difuzat în aceeaşi zi, „Marea Britanie va trimite avioane militare multirol Eurofighter Typhoon pentru misiuni de patrulare aeriană pe flancul sud-estic al NATO, în scopul garantării securităţii aliaţilor din zona Mării Negre”. „Avioanele vor fi detaşate de la unitatea Coningsby, aparţinând Forţelor Aeriene Regale, la Baza aeriană Mihail Kogălniceanu, România, cel mult patru luni, în anul 2017”, preciza instituţia.
Da, am vazut …Boul ala de american gapitan parca zicea ca in Romania ecartamentul e diferit de cel din Germania si ca va fi o mare problema ptr logistica…mama Ce tampit….
Korect este Copitan …. de la copita.
Ecartamentul european este acerlasi de la Brest (Franta litoral alantic) la Ungheni Romania.
La E de Romania ecartam,entil este mai larg.
Daca ala este ofioer NATO care se ocupa cu operatiouni logiostoce ar trebui sa stie.
Ecartamentul in toate cele trei tari baltice este pe sistem rusesc! N-ar fi rau sa va interesati inainte de a jigni pe cineva care stie mai multe decat voi…
poate nu s-a referit chiar la Romania……e bine sa fie pregatiti si ptr alt ecartament.
serios vorbind, probabil e vorba de doar de latimea platformei, nu de largimea sinelor
Poate are omul alte informatii vis a vis de locul unde se vor opri trenurile alea la o adica. 🙂 Daca stie ca trebuie sa se opreasca la Tiraspol sau Chisinau, are dreptate cu ecartamentul! 🙂
Lituania, Estonia, Letonia, Belarusul, Basarabia, etc, folosesc in continaure ecartamentul rusesc.
Si ca sa nu ne mai dam destepti daca chiar nu suntem, prin ecartament se intelege distanta, masurata in milimetri, intre ciuperca (partea superioara a sinei, pe care roata circula) celor doua fire (interior si exterior). Se masoara cu o scula intitulata sugestiv – matisa, sau mai babeste cu ruleta.
Sa zicem mersi daca o sa fie si o sa ramana 2%… aaa si dupa cresterile salariale tot 0.38% ramane procentul?
Ontopic: tuca.le taica da’ frumoase mai sunt. Sa nu le fie cu deochi!
avand in vedere perioada de gestatie a acestor programe de la semnare pana la punerea in folosinta trebuie identificata cat mai rapid sursa urmatoarelor avioane(acum ca si castravetii sunt in piata la cumparaturi) si batuta palma.
ROF1611, ca cursa, exista, a aterizat prin zona Venetia, cred ca pentru realimentare. Cand va relua zborul, va aparea din nou. Intradevar, Rof191 vine din urma, posibil se vor porni toate 3 odata din Venetia
Scuze ptr off topic dar Romania de ce nu primeste si ea vreun ajutor de la nemti ca polonezii, iordanienii etc. Ce ne strica niste Leopard1 a5, L2A4, marder a3/4, inca vreo 44 gheparduri…?
Parca ne datoreaza vreo 19mld dolari, nu?
a fost in direct..conferintza de presa..pff..nasol..omu face ce a promis in campanie..si pt ce la u ales oamenii..kaici armata..halal majorari de spitale.autostrazi de sifonat..asta e..romania nu vrea armata..ajutoare de stat si pensii speciale..
Dragnea.
Rog pe actualul guvern (Ciolosi) sa nu semneze nici un contract de dotare a fortelor armate ale Romaniei cu corvete, fregate si vehicule blindate, pana la investirea noului guvern (PSD+ALDE).
Deci. Amin armata romana! Adio off-set.
Ce sa reevalueze? Corvete si transportoare? Sau vrea sa cumpere F16V in loc de A/B? Sau nu s-au hotarat inca daca vor cumpara Apache sau AH? Sau in loc de MEADS?
a doua sarja…prospaturi baieti,prospaturi?iar salivez cand vad frumusetile astea.
Care a doua sarja? Urmatoarele 3 de dupa prime le 6 F-16 din ce la 12, sau inca 12 adica 12+12=24 F-16?
Urmatoarele 3.
ce bine ar fi?
Ptiu, ptiu, ptiu sa nu le fie de deochi! Mandre mai, mandre foc. Extrapoland in timp parca vad si F-35, parca, parca…
Vezi cam departe. Dar cum zicea marele Brancusi : sa vezi pana departe e ceva, sa ajungi pana departe, asta e cu totul altceva …
Si cu pasi mici poti ajunge departe, vointa iti trebuie! Bani gasesti daca vrei, daca nu vrei atunci…nu-ti permiti. Sper sa mai traim pana in 2030 ca sa vedem…minunea. O sa ne bucuram atunci ca si acum precum copiii in cofetarie.
Vezi sa nu iti iasa T-X-ul de la Boeing ;-))))
t-x-ul la trainere
T-X-ul este un light combat aircraft – deci este un avion de vanatoare usor capabil de zbor supersonic si politie aeriana, QRA etc.
Din start o sa poata si cara mai mult decat poate la ora actuala MIG 21 LanceR deci ar fi un inlocuitor post pe post valid avand si avantaje pe langa dezavantajul de a nu fi fighter pur sange.
As prefera XT-ul de la Craiova)))))
Da, insa in schimb o sa iasa XT-ul mioritic….varianta TD! 🙂 tot la Craiova…din 2018….he ehe ehe eh
Daca au luat alt motor decat unul din clasa PW300 poti sa te caci pe el. Vor scoate un fel de Alca dar mult mai slab.
Eu as vedea in mai scurt timp….48 F-16 ABM Falcon si 24 F-15 AB Eagle modernizate plus pana la 120, F/A-18 AB Hornet modernizate adica 48 de avioane.. acestea acompaniate de catre 60 IAR-99 B SoiM. at fi in viitor apropiat f luminous pt FARo !!!
Viitor luminos (dacă nu luăm în considerare F-35) eu aș vedea doar prin Jas-39E/F. Decât F-15, dacă vrem ceva de care să ținem mai mult timp mai bine am lua Rafale, care costă mai mult, dar costul de zbor e considerabil mai mic (la jumătate?) față de F-15. Dar nici Rafale nu e de nasul nostru. Decât cu vise așa mari, 60 F-16C/D (și cu 12 A/B să fie 72 împărțite în 4 escadrile de câte 18) dacă i-am convinge pe politicieni să ia ar fi mai mult decât suficient.
corect.si le ridici in aer doar de 1 decembrie.ca atat iti ajung banii.daca ce ai enumerat tu zboara 150 h/an costa 500 mil.$.fara sa mai spun ca achizitia lor ar necesita peste 12 miliarde $.adica bugetul ptr. inzestrare pe vreo 10 ani.
Daca am ajunge la 48 F16 pe care sa le modernizăm la standard V ar fi ceva extraordinar ! Ce spui tu e peste extraordinar – e fantezie – imposibil in realitate
Arata bine !
Cam ies in evidenta marcajele cu toate avertismentele de la bot, nu prea sunt low visibility, ma rog parca la altii diferenta era mult mai estompata. In rest chiar arata bine si o sa si zboare bine!
Urmatoarele 12 sa fie noi si cu offset si sa mai vina inca 4 – F 16 MLU macar!
Cat sa tina de-un serviciu permanent de lupta nu-i nevoie musai de vizibilitate scazuta. Dimpotriva, mergea si-un girofar cu nino-nino si scris AIȚILOP pe bot. Cand om strange destule avioane cat de-o Aviatie Militara om fi in stare sa dam o spoiala low-visibility
In ziua de azi daca apuci sa vezi avionu cu ochiu liber sigur e prieten.
Radarul de pe el bate la 236 km, pana si MIG21 avea 90 km.
Radarul de pe F-urile noastre bate cam 115 km. Peste 200 km bat ale polonezilor. Noi avem radare APG-66V(2)A, polonezii au APG-68.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/F-16_June_2008.jpg
Material de studiu camuflajul USAF pentru F 16 – dupa cum vezi nuantele sunt mult mai estompate si pe buna dreptate, sper ca o sa le arda soarele Baraganului si ca peste 6 luni nu o sa mai fie asa vizibile.
Adica Ucraina si Bălgăria… Nu Turcia si nu Crimeea! De alea se ocupa altii…
…ma referam la range-ul radarelor – 115 km…
@ da Zoro cum sa nu ia uita-te sa vezi se spune scoala Top Gun si uita-te si de ce se dezvolta in continuare scheme de camuflaj.
Sa nu crezi ca daca ai tras racheta de la 60KM + ai si dobiorat tinta, mai sunt si lupte aeriene in raza apropiata.
Apoi mai trebuie sa faci si CAS cu ele si sa faci si interdiction strike, exista momente in care stai cu radarul oprit ca sa nu iti9 deconspiri pozitia etc. – mai documenteaza-te, uita-te si la USAF si USN cum sunt facute schemele de camuflaj si pune-ti intrebarea de ce?
Vad ca sunt garate intr-o hala. Noi unde le tinem? Afara, pe pista, sau le-am construit si noi garaje? Sunt curios. Ca Mig-urile saracele stau tot timpul afara din cate am observat….
Au construit hale pentru ele la Borcea. Nu prea merge sa le tii ca pe MIG-uri, ca nu-s chiar aceeasi mancare de peste!
Cred că sensibilitatea lui F-16 la condițiile atmosferice, lucru care face să fie nevoie să fie ținute în hangare climatizate e un mit. Avioanele astea se află în dotarea multor forțe aeriene din lume, din toate zonele planetei și, cred, că nu sînt foarte mulți utilizatori care și-ar permite astfel de hangare. Ca să nu mai spun că numai S.U.A. au baze din Alaska pînă în Florida.
frumoase dar daca bulgari vor lua eurofaiter sau gripene noi ce credeti ne vor fi superiori
Cu siguranta. F 16 A/B UML sunt totusi avioane cam vechiute.
Atata timp cat abia vor avea bani sa le dea ore de zbor destule pilotilor, degeaba le au
Sa ia frate bulgarii EF-uri ca 1 n-o sa le zboare la cat costa ora, 2 n-o sa aiba pilotii formati cu reflexe la zi si 3 o sa dea cu ele de gard la ce defecte or mai avea (in link e ceva legat de structura). Asa se dezarmeaza singuri oamenii.
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/157562/germany-suspends-eurofighter-deliveries-over-manufacturing-fault.html
„According to Germany’s defence ministry, the defect discovered was in the rear fuselage of the twin-engine multirole fighter. As a result, Berlin has decided to cut the time its Eurofighters spend in the air each year in half, from 3,000 hours to 1,500 hours. „
ei asta e veche chestia cu niste gauri de nituri care cica nu ar fi fost bine finisate in partea de fuselaj posterior facuta de BAe, si pretext sa mai taie din comanda
acuma dupa vizitele din crimeea si ucraina, dintr-o data e iarasi un avion foarte bun eurofighterul
paizic si eu daca evrei incepura sa primeasca f 35 nu na dau si noua ceva f 16 sufa ar fi un pas inainte
Degeaba ne dau daca resursa lor de zbor e aproape expirata.
Ieri, am impartit un covrig, pe strada, la coltul blocului, cu un batran ce-si face „vesnicia” in asteptarea unui chilipir….Mi-a fost rusine in fata cuvintelor de multumire si a lacrimilor din ochi ( mi-am zis, ulterior, ca a fost de la vant si cele 6 grade sub zero….sau nu ?)
Deci acuma avem in plus 2 cu simpla cmd si 1 cu dubla cmd? asta inseamna ca pot incepe la noi antrenamentele de piloti, nu? … doar avem 2 bucati de B-uri in tara cu tot cu ce vine in decembrie.
Sper sa fie cazul cat mai rapid ca apoi sa eremitem o transa in State la pregatire mai aplicata.
Dacă ar fi voință cu adevărat, ar cumpăra direct 36 F-16C/D (sau F-16I Sufa) de anul viitor. Mai mult de 3 mld. $ nu cred să coste. Și am auzit că s-ar putea ca Iohannis să refuze numirea unui PSD-ist că premier. Mai vedem…
3 mld $ e tot bugetul de aparare a Romaniei
De la anul va fi 2% din PIB deci 3.88 mld. $ (cred).
Din care 0.38% sunt pensiile militare.
De asta tot strigam pe aici ca bugetul trebuia sa fie 2.38% asa cum ne-am angajat la intrarea in NATO.
Dar nu trebuie toti banii inainte, ca la curve. Nici avioanele nu vor veni toate o data, ca nu are nimeni 36 F-uri nezburate, indiferent de varianta, care sa ne astepte pe noi. Programul ar dura ani (uite cat dureaza sa upgradeze cele 12 pe care le-am cumparat deja), deci e normal ca si plata sa se intinda pe mai multi ani. Si in plus, mai poti sa te imprumuti, merge si varianta credit-furnizor, off-set, posibilitati ar fi daca s-ar vrea, (au scris pe aici unii oameni care chiar par ca se pricep, nu are rost sa intram in detalii) dar na, pe noi nu ne ataca nimeni, asa ca ce nevoie avem noi de avioane si alte alea,
Credit de la trezoreria SUA in rate pe 10 ani, cum au facut polacii, cu tot cu offset si toate cele…..am impusca 36 de F 16 V nou noute, de sta mata-n coada si alta nu! 🙂
Vointa sa fie, ca de putut se poate…..LM e disperat sa caute noi clienti pentru a nu inchide linia de fabricatie pentru F 16, iar lucrul asta se vede si la pret si ofertele pe care ei le fac.
Nene, Sufele sunt calarite din greu. Le iei sa le folosesti 2 ani?
Evreii chiar au zburat cu ele.
Dar măcar se mai produc?
http://www.defenseindustrydaily.com/israel-kicks-off-program-to-improve-its-f16s-and-f15s-01796/
toate sunt la modernizare, nu vinde israel nimic din ele
chestia e că după ce au puține nici măcar sisteme de protecție pentru ele nu au! în afară de hangarele alea care sunt mai mult împotriva ploii și atât (pt că F16 este mult mai sensibil ca Mig 21!)
ar trebui să își pună serios problema să facă și bunkere pentru avioane, dacă sunt și puține!
Off topic : Statele Unite vor accelera acţiunile de suplimentare a trupelor în România, a anunţat miercuri generalul Ben Hodges, comandantul Forţelor terestre americane în Europa, citat de site-ul agenţiei Associated Press.
Generalul Ben Hodges, aflat în vizită în Polonia, a declarat că trupele americane vor sosi pe 6 ianuarie în portul german Bremerhaven, după care vor fi trimise imediat în România, Polonia şi ţările baltice.
Transferul va fi tratat ca un test despre „cât de rapid efectivele pot fi mutate din port în teren”, a explicat Ben Hodges.
„Sunt încrezător în acest semnal foarte puternic, mesajul că Statele Unite, alături de restul aliaţilor din NATO, sunt angajate în sensul acţiunilor de disuasiune”, a subliniat Hodges.
Generalul Ben Hodges a făcut aceste declaraţii după întâlnirea pe care a avut-o în Polonia cu Antoni Macierewicz, ministrul polonez al Apărării.
Alianţa Nord-Atlantică a decis în iulie consolidarea prezenţei militare în Europa de Est, prin desfăşurarea a mii de militari în România, Polonia şi în ţările baltice.
Cel puţin şapte state NATO vor contribui cu trupe şi echipamente la efectivele Alianţei Nord-Atlantice din România, în timp ce militari români vor fi trimişi în Polonia, a declarat la sfârşitul lunii octombrie secretarul general NATO, Jens Stoltenberg. „Am discutat despre progresele în demersul de consolidare a prezenţei NATO în regiunea Mării Negre, în cadrul unei brigăzi multinaţionale terestre comandată de România. De asemenea, lucrăm la măsuri de tip aerian şi maritim. Sunt bucuros să confirm că numeroase naţiuni au exprimat voinţa de a contribui la prezenţa în regiunea Mării Negre, la nivel terestru, maritim şi aerian. Este vorba de Canada, Germania, Olanda, Polonia, Turcia şi Statele Unite. Alţi aliaţi analizează modalităţi de a contribui”, a declarat Jens Stoltenberg, secretarul general NATO, după reuniunea miniştrilor Apărării desfăşurată la Bruxelles pe 27 octombrie. Conform unui comunicat al Ministerului britanic al Apărării difuzat în aceeaşi zi, „Marea Britanie va trimite avioane militare multirol Eurofighter Typhoon pentru misiuni de patrulare aeriană pe flancul sud-estic al NATO, în scopul garantării securităţii aliaţilor din zona Mării Negre”. „Avioanele vor fi detaşate de la unitatea Coningsby, aparţinând Forţelor Aeriene Regale, la Baza aeriană Mihail Kogălniceanu, România, cel mult patru luni, în anul 2017”, preciza instituţia.
a aparut pe DIGI24 un mic reportaj cu incarcarea „jucariilor” pentru Romania.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/exclusiv-trupe-de-elita-vin-in-romania-digi24-a-filmat-in-sua-pregatirile-facute-de-militari-632428
Da, am vazut …Boul ala de american gapitan parca zicea ca in Romania ecartamentul e diferit de cel din Germania si ca va fi o mare problema ptr logistica…mama Ce tampit….
Capitan
ATENTIE!!!! Foarte mare la limbaj! V-a luat Dumnezeu mintile, credeti ca suntei pe Libertatea.ro?!
Korect este Copitan …. de la copita.
Ecartamentul european este acerlasi de la Brest (Franta litoral alantic) la Ungheni Romania.
La E de Romania ecartam,entil este mai larg.
Daca ala este ofioer NATO care se ocupa cu operatiouni logiostoce ar trebui sa stie.
Ecartamentul in toate cele trei tari baltice este pe sistem rusesc! N-ar fi rau sa va interesati inainte de a jigni pe cineva care stie mai multe decat voi…
poate nu s-a referit chiar la Romania……e bine sa fie pregatiti si ptr alt ecartament.
serios vorbind, probabil e vorba de doar de latimea platformei, nu de largimea sinelor
Radu,omul s.a referit la sud-estul Europei,chiar nu merita sa il faci bou,el se afla la mii de kilometrii si a spus ce a auzit de la altii.
Poate are omul alte informatii vis a vis de locul unde se vor opri trenurile alea la o adica. 🙂 Daca stie ca trebuie sa se opreasca la Tiraspol sau Chisinau, are dreptate cu ecartamentul! 🙂
Hai domne terminati ! O fi vrand sa le transporte cu mocanita 😉
E da, uite ca la asta nu m-am gandit! 🙂
Lituania iti spune ceva?
Alex….eu sunt boul atunci…nu m-am gandit.
Lituania, Estonia, Letonia, Belarusul, Basarabia, etc, folosesc in continaure ecartamentul rusesc.
Si ca sa nu ne mai dam destepti daca chiar nu suntem, prin ecartament se intelege distanta, masurata in milimetri, intre ciuperca (partea superioara a sinei, pe care roata circula) celor doua fire (interior si exterior). Se masoara cu o scula intitulata sugestiv – matisa, sau mai babeste cu ruleta.
Sa zicem mersi daca o sa fie si o sa ramana 2%… aaa si dupa cresterile salariale tot 0.38% ramane procentul?
Ontopic: tuca.le taica da’ frumoase mai sunt. Sa nu le fie cu deochi!
avand in vedere perioada de gestatie a acestor programe de la semnare pana la punerea in folosinta trebuie identificata cat mai rapid sursa urmatoarelor avioane(acum ca si castravetii sunt in piata la cumparaturi) si batuta palma.
Vine acasa!
https://www.flightradar24.com/ROF1611/be56b94
cautati Rof1611
rof1611 nu egzista. egzista rof191
o fi aterizat? ca io am gasit doar un spartan
ROF1611, ca cursa, exista, a aterizat prin zona Venetia, cred ca pentru realimentare. Cand va relua zborul, va aparea din nou. Intradevar, Rof191 vine din urma, posibil se vor porni toate 3 odata din Venetia
noah cer senin sa aiba…
Cand te uitasi erau deja aterizate la Aviano.
Asteapta si tu sa decoleze…
ROF191 e un spartan…
up up and away!
Zboara paralel cu ROT382J (Boeing 373) al TAROM de cand intrara in spatiul aerian al Ungariei…
Rof191 a intrat in tara.
ROF 189 a plecat din Portugalia.
Acu’ trecu’ pe linga Andorra… Zbor lin!(300 knt)
Si nici cu inaltimea nu-si bat capul. Nu stie si ei ca inghite mai putina motorina la altitudine?
Scuze ptr off topic dar Romania de ce nu primeste si ea vreun ajutor de la nemti ca polonezii, iordanienii etc. Ce ne strica niste Leopard1 a5, L2A4, marder a3/4, inca vreo 44 gheparduri…?
Parca ne datoreaza vreo 19mld dolari, nu?
http://defence-blog.com/army/jordan-receives-marder-infantry-fighting-vehicles-from-germany.html
Rusia, Merkel, stiu ca nu vom face nimic cu ele, bani, impresie proasta.
Make your choice.
https://www.flightradar24.com/ROF189/be5f381
a fost in direct..conferintza de presa..pff..nasol..omu face ce a promis in campanie..si pt ce la u ales oamenii..kaici armata..halal majorari de spitale.autostrazi de sifonat..asta e..romania nu vrea armata..ajutoare de stat si pensii speciale..
Dragnea.
Rog pe actualul guvern (Ciolosi) sa nu semneze nici un contract de dotare a fortelor armate ale Romaniei cu corvete, fregate si vehicule blindate, pana la investirea noului guvern (PSD+ALDE).
Deci. Amin armata romana! Adio off-set.
Am vazut. Nasol moment.
unde scrie?
cred ca am citit toate site-urile de stiri si pe asta nu am vazut-o 🙁
sper sa nu fie „pe bune”
Acuma e in direct pe tv
God damn mother fucking son of a bitch…
Ne-am lins pe bot de F16 , Sigma , TBT si altele . Ce era de prevazut s-a intamplat
http://www.gandul.info/politica/primul-mesaj-al-lui-dragnea-pentru-iohannis-dupa-ce-presedintele-i-a-transmis-ca-nu-l-vrea-premier-16029810
„- 1 iunie Fnalizarea procesului de selecţie pentru dotarea armatei. „
Sper că e doar pentru re-evaluarea contractelor…
Ce sa reevalueze? Corvete si transportoare? Sau vrea sa cumpere F16V in loc de A/B? Sau nu s-au hotarat inca daca vor cumpara Apache sau AH? Sau in loc de MEADS?
*Patriot in loc de MEADS
Nu as fi asa de sigur. Cred ca o sa se cumpere armament numai din State.
ROF189 a trecut de Severin in drum spre casa!
https://www.flightradar24.com/ROF189/be5f381
Sunt curios unde sunt celelalte 2 F16. Stie cineva unde a aterizat 1611? Se poate sa fi zburat toate 3, in formatie si sa apara doar 1611?
Borcea toate 3
https://www.facebook.com/adelinpetrisor/photos/a.158913290841664.38503.157555664310760/1195152500551066/?type=3
Am gasit, au aterizat de mult.
https://www.facebook.com/ForteleAerieneRomane/videos/753170498165672/
Si ceva noutati despre urmatoarele 12: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21477591-mihnea-motoc-avansam-directia-identificarii-altor-12-aeronave-vor-face-parte-din-dotarea-fortelor-aeriene.htm