Consider că Polonia trebuie să rămână fermă pe pozitie. Lukasenko nu a gândit prea mult treaba asta. Hoarda de refugiați devine flămândă și fără răbdare, probabil ca va începe să viziteze satele din Belarus.
Eventual sa contraatace la radacina si sa varieze tacticile. Ma intrebam de unde/cum vin refugiatii tocmai in Belarus, fiind multe tari pe drum plus cate o Ucraina in drum. Am gasit astea 2, aparent Belarus da vize turistice:
Ar trebui international sanctiuni / presiune pe tarile care faciliteaza treaba asta, mai ales apropiate de Vest ca Iraq sau Iordania. Plus arestati cativa mai violenti si tinuti in tabere, carantinati, gasit o justificare, tinuti clar in evidenta. Altfel ingheata in paduri iar localnicii ii ajuta de mila. Stil Danemarca, pusi sa munceasca. Si la orice plangere a refugiatilor „noi nu mancam porc, nu muncim manual sau ceva”, batut pumnul in piept ca uite ce ne chinuim noi sa va ajutam, sa va hranim si voi nu sunteti recunoscatori.
Ce nu stiu exact e legislatia internationala, dupa cate tari distanta nu mai esti refugiat si daca intrand intr-o tara UE, nu poti fi cumva fortat sa stai in cea in care ai intrat. Cum sunt vietnamezii de la noi cu contract clar, poate ar merge o chichita legala de genul, plus restrictii Covid. Doar imi dau cu parerea.
Cu nenea ‘part’ ala la conducere in SUA, nu este de mirare ca Putin iar si-a luat-o in cap si face ce vrea prin Europa. Cand mai are si catei din astia loiali si fricosi precum bielorusul asta dictator, lucrurile degenereaza intr-un fel greu de imaginat.
Presa internationala scrie ca iarasi si-a trimis Putin armata la granita cu Ukraina, iar ukrainenii si-au trimis delagatia in SUA sa ceara ajutor. Curios e ca si Aurescu e in SUA si a depus un memorandum impreuna cu ministrul ukrainean de externe cerand suport mai puternic de la americani impotriva rusilor la Marea Neagra. Recent seful CIA a facut o vizita fulger si complet neasteptata la Moscova. A castigat Putin alegerile, acum iarasi are tarata umflata in el. Vine iarna, gaz Europa are putin, carbune si pacura nu mai vrea ca polueaza. Acum e momentul pentru rusi sa mai castige ceva influenta si beneficii jucand tare….dar si la bluf?
Sa ataci iarna nu prea suna convenabil dpdv militar, chiar si pentru fiii gerului!
pai e normal,
de ce sa te bazezi pe propriile forte ?
armata si inzestrarea ei sunt un fel de decor de film surdo mut cu acesti ilustrii conducatori din ultimii 32 de ani,
la mintea mea nepriceputa, toti generali din semege si ministereu de somn ar trebui retrogradati la soldat,
s-a mai facut in istoria noastra o chestia de asta, norok cu comunistii care au venit la timp si au dat gradele inapoi tradatorilor,
semegeu a dsescoperit ca noi avem factoru uman la noi si cu el luptam impotriva tunurilor grele si tancurilor grele inamice – asta-i chestia pt care tb avansati la exceptional tot semegeu si ceseateu impreuna cu ministeru de somn,
pt miscarile ruse la frontiera cu ucrainienii noi mergem fuga-fuguta la americani,
dar n-avem nici un stres ca in zile urmatoare penele se va casatorii cu pesede devenind hot si hotie,
pana la urma capra vecinului e mai importanta decat ce se intampla in realitate la noi,
Ce legatura are armata cu o criza sociala / imigrationala? Nu se plange nimeni, e doar o criza neobisnuita creata de un inconstient care arunca punga cu rahat peste gard in curtea vecinului stiind ca altceva nu are ce sa-i faca.
unde am zis eu de armata? polonezii o ard ca sunt mari patrioti dar in realitatea sunt doar niste populisti care se folosesc de religie si patriotism sa ramana la putere ca si tembelul ala din ungaria care e admirat si pe meleagurile noastre de toti romanasii verzi
Tembelul din Ungaria? Cu limbajul acesta, am dedus multe Lasa, ca ” tembelii ” aia de unguri si polonezi, nu o sa aiba migranti. Romania si asa duce lipsa de forta de munca si la emigratie sta foarte bine! Lasa, ca o sa vina aici cateva milioane, deja au fost ” invitati „. Si asa, Romania este o tara prea mare, pt o populatie asa mica! Trebuie ” populata „
Robi, ce nu e lamurit ? Polonezii sunt granita UE si greii UE nu fac nimic. Exista o singura solutie, gard pazit, la problema asta. Pronlema e ca trebuie multj oameni, dezavantajul vand nu folosesti forta letala. Unde e coeziunea UE ? Ce sa faca polonezii, sa aduca armata sa traga ? Acum 5-6 ani ceu care nu sustineau migratia erau fașcâști, extremisti de dreapta, acum aia de ii acuzau au schimbat discursul in PE. Data trecuta se implicau sa aduca migranti, acum asteapta ca cei cu viteza a 2 a, granita, sa ii apere.
Nu polonezii au sustinut migratia si impus cote de migranti regimurilor „iliberale”. Nasoala karma asta, mai ales cand se plimba cu camionul pe trotuare, cu toporul prin tren, cu kalasul pe la concerte, etc.
Polonezii fac parte din acelasi club ca si ailalti. Puteau sa faca precum noi sa ii luam dar cum ajungeau aici ii deportam sau ca bulgarii ca si ei fac la fel ca noi dar nu polonezii ca si ungurii trebuiau sa faca gura mare ca sa arate propriei populatii inculte cat de tari sunt ei si cum ii apara ei.
Asta a fost diferenta intre noi si polonezi. Noi si bulgarii am fost destepti si am rezolvat problema ei si ungurii aveau alte interese si acum platesc pentru ca i-a interesat doar popularitatea proprie.
Turcii tin milioane de imigranti pe banii uniunii aia au fost mai smecheri si ca noi si ca polonezii au facut o afacere din asta.
Problema e ca discursul public din presa va ia mintile si nu mai vedeti padurea de pomi. Prea multa antena 3 si realitatea tv dauneaza sanatatii.
„Nu polonezii au sustinut migratia si impus cote de migranti regimurilor „iliberale”.”
Nici eu n-am sustinut pe psd dar uite ca vine la guvernare…cum ti-e cu democratiile astea si cu cluburile astea unde au si altii opinii nu e doar cum vrei tu.
Asa cum Franta si Germania au fost blocate de astia mici cand au vrut sa normalizeze relatiile cu Rusia. E cu dus si intors.
Sa nu crezi vreo clipa ca eu sunt pro babuini la noi in tara dar nu plec la fentele astea cu garduri inutile. Am scris mai jos care e solutia…dupa solicitarea de azil ii duci in centre unde ajungi la concluzia ca nu corespunde si ii bagi deportare. Eficient si fara balci prin presa.
Dar cum am zis si mai sus polonezii au avut alte prioritati si anume sa dea in UE pentru ca aia e baza lor de votanti.
Mai ușurel cu ghicitul și insinuările, nu ai idee la ce mă uit eu. Cum e normalizarea cu Rusia, unii vând echipamente militare și ceilalți se fac dependenți de gaz ? Așa, că sa vezi stupizenia comparației, cati migranți erau la granița României și Bulgariei ? Vezi componenta PE și apoi mai discutam, poate așa te lămurești cum e cu iliberalii polonezi și unguri și „liberalii” noștri (premiați).
Credeam că ai răspuns, văd că o dai pe după pom și cauți să musti de cur. „Soluția” ta merge la câteva sute, ce faci cand ai hoarde ? Cu ce banii faci selectia și cu ce personal ? Dau in UE ? Normal, UE a încăput pe mâna unor politruci ordinari, mai jegoși că cei de tipul Orban, ce visează utopii debile. UE nu este federație, statele membre sunt independente și, cât timp nu se încalcă tratatele de funcționare și aderare, nu pot sa fie sancționate. Așa de „iliberali” sunt încât mediul privat investește acolo, nu la noi, basca, stau bine și la absorbția de fonduri UE.
dupa ce ca esti complet neinformat mai esti si smiorcait. nu e frumos la primire nu ? data viitoare mai gandeste de 2 ori inainte sa mai sari la altii.
uite ma inteligentule la clipul asta pana la cap ca explica spaniolul ala fix cum se face. gardul e degeaba tot la centre ii duc unde ii sorteaza https://www.youtube.com/watch?v=SaILY9TG-fQ
Sa zicem că ii bagi în tabăra, ce crezi că îi va face sa stea acolo, aia vor să ajungă în Vest (la păpică, păsărică și mocangeală) ? De ce crezi că, ajunși în taberele poloneze, nu vor avea același comportament ca și la granița ? După ce logică ii bagi la tine pe teritoriu și să nu îi lași la ruși ? Sunt destule informații și clipuri, aia sunt mânați (înțelegi?) să forțeze granița și să provoace un conflict, iar pe UE o freacă grija de șantaje cu fonduri. Apropo, in cat timp au rezolvat spaniolii problema din enclava aia minuscula ? Cat din liniște se datorează marocanilor, finanțați bine de UE ? Babuinii ajunși pe continent au devenit niste spanioli/europeni model ? Cat au cheltuit și cheltuie cu ei ? De ce ar face Polonia asta și nu ar opri nebunia la granița ? De ce ar face Europa asta ? Ce să facă Europa cu toți violatorii de capre din Nordul Africii, Orientul Mijlociu și A-stanuri ? In plus, aia nu erau mânați de ruși (care sunt mult mai parșivi, față de diversele ONGuri ce papa bine de pe urma migrației). Merita să își asume aceste riscuri ? Știu că îți e greu, dar UE a greșit grav in problema migratiei.
Sa zicem că ii bagi în tabăra, ce crezi că îi va face sa stea acolo, aia vor să ajungă în Vest (la păpică, păsărică și mocangeală) ? De ce crezi că, ajunși în taberele poloneze, nu vor avea același comportament ca și la granița ? După ce logică ii bagi la tine pe teritoriu și să nu îi lași la ruși ? Sunt destule informații și clipuri, aia sunt mânați (înțelegi?) să forțeze granița și să provoace un conflict, iar pe UE o freacă grija de șantaje cu fonduri. Apropo, in cat timp au rezolvat spaniolii problema din enclava aia minuscula ? Cat din liniște se datorează marocanilor, finanțați bine de UE ? Babuinii ajunși pe continent au devenit niste spanioli/europeni model ? Cat au cheltuit și cheltuie cu ei ? De ce ar face Polonia asta și nu ar opri nebunia la granița ? De ce ar face Europa asta ? Ce să facă Europa cu toți violatorii de capre din Nordul Africii, Orientul Mijlociu și A-stanuri ? In plus, aia nu erau mânați de ruși (care sunt mult mai parșivi, față de diversele ONGuri ce papa bine de pe urma migrației). Merita să își asume aceste riscuri ? Știu că îți e greu, dar UE a greșit grav in problema migratiei.
orice ar zice si ar face atat UE cat si polonia solutia la migratie ilegala e tot una singura. aia spusa de mine prin care trec prin procesul ala existent peste tot. aia e singura solutie de durata indiferent de numarul lor. sa ii ti la gard cu arma in mana cat timp o sa poti face asta ? ti armata acolo infinit ? singura solutie e deportarea.
de cine crezi ca se tem mexicanii de gardul lui trump sau de deportare? te las pe tine sa cauti raspunsul.
pardon se mai poate una sa tragi in ei dar presupun totusi ca intra oameni normali la cap pe site-ul asta.
Cine plânge? A denunța o situație care poate degenera într-un război este ceva greșit?
Trebuie sa vezi lucrurile prin prisma Nato care trebuie sa raspuna cu o singură voce.
Rusii joaca tare si in acelasi timp destul de abil. Dealtfel nu fac altceva decat sa dea cu batzul prin rahatul starnit chiar de EU.
1. Greii din EU au invitat imigrantii in uniune sub pretext umanitar, economic de reimprospatare a fortei de munca, samd.
2. Tot greii din EU s-au gandit ca trebuie sa mearga heavy handed la adresa polonezilor pe niste teme importante dar nu critice (chestii de nuanta prin justitie, gay rights, samd)
3. Rusia s-a gandit sa adune punctele 1 si 2 si sa le dea punctul 3 adica indepartarea Poloniei de UE.
Polonia e acum intr-o situatie dificila:
a) daca accepta imigrantii atunci isi asuma tensiuni sociale si politice interne f mari. In plus vor da un semnal ca granita NATO/EU estica este penetrabila.
b) daca deschid focul sau reprima imigrantii vor accentua imaginea de tara care nu respecta drepturile omului, samd, eticheta care deja le este pusa.
E posibil ca Rusia sa foloseasca treaba asta (alaturi de pretul gazelor si altele) ca moneda de negociere in luptele lor din Ucraina. In orice caz, Polonia se vede acum in situatia de-a scoate din foc castanele bagate de Germania si in special de Merkel.
Unde scrie in drepturile omului ca poți trece granița unui stat in mod fraudulos??
De ce mu rămân in Belarus unde drepturile omului sunt respectate? ?
Sau in Rusia cea democrata? ???
Băbăieți, e groasa.
Eu va zic sa fim foaaarte atenti la chestile astea, loviturile cu manta, sau prin proxi cum mai zic americanii. Acum 4-5 ani nici nu se putea pune in discutie amenintarea directa a granitei UE, respectiv a unui stat limitorf din UE. Uite-ne in 9 noimebrie 2021 AD aici. Am ajuns si aici. Logic pentru mine este amenintarea in ceva timp a altui stat limitorf UE tot prin astfel de manevre, stat care fie va fi din zona baltica, fie Romania. Cu Șoșoaca si altii ca ea desigur deschizandu-le drumul dupa serii de cerut iertare Ambasadei Rusiei.
Lovitura de maestru in materie de razboi hibrid. Tragi in emigantii aia? Femei, copii? Sau iti calca granita? Sah-mat.
@lt(rez), cel mai mare success al lor a fost campania de dezinformare pentru vaccinare. Este fantastic ce penetrare au avut cu investitii minime. Au testat cea mai mare vulnerabilitate a statelor estice care este increderea in autoritati, oamenii de aici accepta orice tampenie la limita unui IQ de 80 decat sa accepte ca adevar ceea ce spune un reprezentant al autoritatii statului. Asta va fi in o buna zi o problema uriasa pentru noi si alte state din est.
Faptul ca acum pun presiune pe polonezi prin belorusi, este un alt test, vor sa vada care este limita civilizatiei vestice peste care principiile umaniste dispar si incep sa traga in niste amarati la urma urmei.
Pretul la gaze este iar un test, sa vada care este limita de coeziune a UE, cand vor incepe unii sa rupa randurile si sa se puna capra pentru 5 dolari discount. Si deja au gasit amatori.
Rusia nu are nicio sansa impotruva Nato, dar pot subrezi la greu coeziunea, asta este si scopul tuturor masurilor de mai sus, sa forteze state sa ia masuri brutale astfel incat sa creeze reactii coercitive din partea altor state din cadrul aceleiasi aliante.
Asta e marele plan, vaccinuri, emigranti, gaze, S400, curent mai pe moca, o centrala atomica etc. Totul e facut doar ca sa produca dezbinare in si intre tarile aliate. Nu uitati ca armata Frantei si URSS erau amble mai bine dotate decat armata Germana, diferenta a fost facuta de demotivarea combatantilor care se predau in masa si haosul generalizat creat cand au vrut sa reactioneze.
@ADR, sosoaca e pistol cu apa, o nebuna gen Vadim, mai putin ca umbla in fusta model popular si nu stie sa injure atat de creativ ca Vadim.
Increderea populatiei in autoritati au dinamitat-o chiar competentii nostrii cu tot felul de acte inepte. Urasc s-o spun dar la cata animozitate e acum in randul populatiei, a claselor sociale (intzepatii vs prostii, intreprinzatorii vs bugetarii gushati, hipsteri vs babalaci, samd) e destul sa traga Putin o bashina langa noi si ne zboara tabla de pe casa.
„Nu uitati ca armata Frantei si URSS erau amble mai bine dotate decat armata Germana, diferenta a fost facuta de demotivarea combatantilor care se predau in masa si haosul generalizat creat cand au vrut sa reactioneze”
Legende.
30% din tancurile germane si aproape 40% din avioanele care au atacat Franta au fost scoase din luptà.
30.000 de francezi s-au sacrificat ca sà permità armatei britanice (400.000 de luptàtori profesionisti – 4 200 ucisi, 16 800 ràniti, 48 000 prizonieri) sà fugà acasà prin Dunkerque.
60.000 de ostasi francezi au murit în cele douà luni de lupte, contra 50.000 germani ucisi sau dati dispàruti, mai mult decât pe aceeasi perioadà la Verdun.
Evacuarea britanica a fost doar pe jumatate pe la Dunkerque, restul au iesit prin alte porturi franceze. Iar englezii au luat si foarte multi soldat francezi, care au fost repatriati rapid si multi au mai apucat sa lupte
@MirceaS, nu-ti inteleg prea bine aluzia, adevarul istoric este clar, Franta a cerut armistitiu si a capitulat, nu a pierdut razboiul.
La polul opus UK si chiar URSS nu au cedat. Legat de retragerea de la Dankerque, era teritoriu francez nu britanic iar pe langa cei 260k de britanici au plecat si 120k de francezi si belgieni.
Pe langa cifrele de mai sus, ar trebui sa punem si cei aproape 2 mil de prizonieri aliati in mare parte francezi cazuti prada incercuirii in degringolada generata de strategii proaste. Sa nu uitam ca aviatia franceza observase si raportase aglomerearea blindatelor germane din padurea Ardeni, daca decizia de riposta era cea corecta in o zi WW2 devenea doar o tentativa esuata a germanilor.
Asta am vrut sa spun, o conducere blocata in indecizii si lipsita de initiativa care a generat si o mare neincredere din partea populatiei.
Nu vreau sa deschid subiectul colaborarii cu ocupatia germana pana in ’44 si a rezistentei interne.
@ADR. ” … cel mai mare success al lor a fost campania de dezinformare pentru vaccinare … „.
Îţi admir detaşarea. O spui ca şi cum s-ar fi întâmplat cândva prin istorie, printr-o oarecare ţară din Europa, o simplă notă dintr-un manual de tactică militară …
Te anunţ dacă nu ştii că azi au fost înregistraţi 487 de morţi. În absenţa influenţei propagandei coordonate CoViD-negaţioniste şi antivacciniste, cel mai probabil ar fi fost de minim 10 ori mai puţini, dar hai să zicem de doar 5 ori – tot rămân 400 de morminte. Într-o zi, cea de azi şi nu de acum 200 de ani. Şi din România, nu din Botswana.
Sunt 95 % de acord cu ce scrii – mai puţin chestia cu gazele. Evident că preţul, cantitatea şi graficul de livrare al oricărei mărfi de tip resursă în oligopol reprezintă o armă de atingere a unor scopuri politice, dar aceste scopuri politice nu sunt factorul primordial, ci doar unul secundar.
În orice curs de tip MBA la capitolul de operaţiuni vei găsi o lege de bază : motivarea clientului în decizia de cumpărare în condiţii de oligopol se realizează optim prin apelarea la teama clientului de necunoscut prin crearea diferenţei între clienţi şi schimbarea frecventă a cadrului de vânzare. Ruşii au învăţat bine lecţia asta şi o aplică magistral, dar nu pentru target-urile politice ci în primul rând pentru cele financiare.
Tu crezi că mai rezistau trei ani ruşii pe preţul gazelor de 3 USD ? Eu nu prea cred. Uiţi că înainte de pandemie erau în găleată rău de tot. Au trebuit să facă împreună cu OPEC tăieri masive de volume de vânzare, apoi cu mânuţa lui Trump o criză iraniană, apoi câteva rachete „yemenite” pe rafinăriile saudite, apoi abandonarea politicii obamiste a preţului mic la commodities şi uite cum s-au epuizat rezervele vestului care se tot micşorau prin intervenţia la fiecare asemenea criză, până a venit pandemia şi toate au luat-o razna. Başca entuziasmul ecologist al UE şi SUA după venirea bidonului de memantină la butoane, entuziasm care nu înseamnă nimic altceva decât nevoie mare de gaze până s-o rezolva tehnologia fuziunii nucleare (dacă …).
E foarte posibil ca tot acest război hibrid dus la noi cu troli, cu Ghiţă de Serbia & compania sau acum la polonezi cu camioane de sărmani ameţiţi de visul Vestului să nu fie altceva decât tocmai deflectarea atenţiei de la simpla politică de marketing a dezbinării clienţilor oligopolului. Cum ar fi ca Von der Leyen să gândească „… ruşii dezbină UE cu discount-uri şi ne aburesc cu geopolitica … ia s-avem noi politică unică de achiziţie să-i vedem cât rezistă fără banii de pe gaze şi să le controlăm bugetul din preţul pe metru cub …” în loc de actuala concepţie ” … vai, ruşii ăştia omoară românaşi, emigranţi, vai, … sunt în stare de orice, chiar să taie gazu’ dacă nu le acceptăm preţu’ … vai, şi noi în UE tot dezbinaţi … n-ai cu cine … n-ai cu cine …
@ Gigi Gagu, mai exista o tactica de mii de ani care spune divide et impera. Faptul ca exista um pseudo monopol al rusilor pe resursele energetice in UE este 100% prostia europenilor nu smecheria rusilor. Si-au creat singuri scenariul perfect de a fi dependenti de un monopol, dar cel care detine acel monopol are 2 scopuri, primul este cel finaciar si al doilea este cel de dezbinare pentru ca si el la randul sau are in fata tot o piata comuna, dar nu fac asta doar pentru bani ci si pentru un interes strategic. Europa trebuie sa iasa odata din acest hi-life un colori de iarba fumata, de teorii legate de LGBT si alte tampenii eco si de fratie politica. Gresala lor cea mai mare este ca pleaca de la premisa ca au suficienti bani ca sa cumpere si nu se murdaresc sa mai faca ceea ce faceau acum +70 de ani in urma.
Ce ii impiedica sa intre peste Libia si sa isi faca zona de influenta? Aveau gaz si petrol de acolo de bagau Rusia in faliment.
@ Gigi Gagu, spui ca o spun cu detasare, poti citi te rog comentariile mele de acum +1 luna in care spuneam ca treaba e groasa si primeam pe aici sfaturi de unii moralisti specializati in teorii de pe social media? Am mai spus ca am avut parte si de un curs de microbiologie din partea frizeritei, o mare experta in social media. Avea chiar specializare in ARN mesager, stia cu precizie ce efecte secundare vor fi si la ce riscuri se expun idiotii care se duc ca oile la vaccin. Aaa, scuze sa nu cumva sa uit soferul de uber, un erudit.
Cand vezi asa ceva, incepi te retragi in cercul tau si mai departe Dumnezeu cu mila, dar unii si-o fac singuri cu mana lor.
@ADR. Relax, suntem pe exact aceeaşi lungime de undă. Dealtfel şi tu îmi confirmi ce spuneam. Dar tot îţi admir detaşarea. Detaşarea e dealtfel un lucru necesar unei analize lucide şi pentru mine e greu de obţinut când mă simt direct afectat.
Off-topic, dar tot despre propagandă : ieri discutam cu o colegă în atac de panică, disperată că simte cum i se strânge laţul în jurul gâtului – a avut un pacient cu CoViD care-a crăpat (nimic deosebit faţă de alţii), nişte rude revendicative (nimic deosebit), nişte acte medicale făcute penibil la viteză (nici aici nimic deosebit), dar un procuror negaţionist şi antivaxxist convins (asemeni majorităţii bugetarilor) cu care s-a luat în colţi pe teme de provaxx-antivaxx. Concluzia mea a fost că e-n prea mare rahat ca să mai ţină cont de demnitate, etică sau ştiinţă şi să ţină capu’ plecat până scapă de idioţi. Şi totul din cauza dobitocului care e-n stare să acţioneze contrar propriului cod profesional şi să distrugă un om nu din şpagă, indolenţă, incompetenţă, ci din proprie convingere fermă, antivaxxistă în cazul nostru.
De ce ţi-am dat exemplul acesta – cam acesta e efectul low-level al Rusiei. La un nivel doar cu puţin mai sus – pe acest site, citit de mii de oameni cu opinii majoritar pro-vest, sunt doar câţiva care au curaj să spună cu subiect şi predicat „propaganda anti-vaxx este o armă biologică utilizată magistral de Rusia pentru a distruge autoritatea statală românească”. Şi aceia care se exprimă, asemeni mie sau ţie, o fac de multe ori cu perdea, să nu-şi ia calificative de paranoic de la postaci cel puţin dubioşi sau de la semi-analfabeţi cu educaţie de goagăl.
Personal nu prea înţeleg chestia asta. Văd că tu nici nu te mai chinui să cauţi răspunsuri, ci îi iei pe oameni aşa cum sunt. Poate de aici şi detaşarea …
Revenind la Wild-Wild-East – chestia cu imigranţii e doar un upercut scurt, e un băţ băgat în gardu’ de nord rărit de fandoselile naţionaliste ale polonezilor, la care ciobănescul Lowland are o dilemă : fie încearcă să smulgă băţu’ din mâna mârlanului, fie încearcă să muşte mâna lu’ mârlanu’ Lukashenko, fie latră tare să trezească adormiţii din casă (Ursula & Co.). Dilema potăii e că orice-ar face, va face prost.
Dar dacă blana lungă a Lowland-ului iese doar murdărită, ce putem zice noi de ce păţeşte mioriticu’ nostru ? De fapt, când o ieşi din codrul negru al pandemiei sângerând din zeci de zgârieturi de urs, mulţi imbecili vor comenta : ” … ia uite javră proastă, n-a ştiut că nu-i bine să intre-n codru că-l aşteaptă acolo’ ursu’ … ” sau ” … vai Bubico, te-ai zgâriat în scaieţi … „
@Gigi Gagu, ma uit la antivaxeri cat de virulenti sunt si cat de moralisti, ma uit la vaxeri cum incearca sa ii combata, ma uit la guvern cum incearca sa ii convinga sau constranga…. sincer stau si ma crucesc de ce nu vede nimeni solutia cat e de simpla.
Un antivaxer isi asuma un risc, asta este cert, dar nu el plateste riscul si Asiguratorul de sanatate pentru ca el momentan are totul free. Un vaxer urla ca el nu mai incape in spital de bolnavii Covid si el plateste. Guvernu se imprumuta ca nu are bani.
Solutia, nu vrei vaccin = reprezinti un risc peste cel calculat momentan = ti se mareste prima de asigurare, in cazul nostru CASS.
In ziua cand le cresc taxele acestora vor fi si bani la buget pentru ai spitaliza, se vor si vaccina aia care ac fac pe desteptii si va fi si mai liber pe sectii pentru vaccinati.
Principiu de insurance business simplu, riscul suplimentar se plateste. Fara legi si constrangeri…. ii arzi elegant la bani.
@ADR. Dacă ai avea posibilitatea să studiezi sistemul CNAS de plată a serviciilor medicale (principala funcţie a CNAS), vei constata cu stupoare că pentru ei pandemia nu există (exceptând poate flexibilizarea minoră a comunicării electronice) – zero noi tipuri de servicii adaptate situaţiei, zero medicamente în sistemul de compensare, zero toleranţă în flexibilizarea sistemului, ignorarea eforturilor sistemului de adaptare. Situaţia a fost generată în 2020 de sabotajul infrastructurii pesedista la adresa lui Tătaru şi în 2021 de focalizarea USR de implantare a oamenilor lui Voiculescu sau Mihăilă care a paralizat tot CNAS-ul. Deci a spune că statul poate acţiona cooordonat la nivelul mai multor instituţii … ha-ha-ha … eşti copil mic. Soluţia ta „nu vrei vaccin = majorare CASS” oricum nu funcţionează principial din cauza conceptului de solidaritate socială – la un beţivan sau suicidar îi poţi mări contribuţia ?
Şi ca să ieşim din off-topic – https://www.statista.com/statistics/1196071/covid-19-vaccination-rate-in-europe-by-country/ – cum naiba se face că în clasamentul idioţilor – BG / RO / RU / SK / HR / PL / SR / LV / EE / CZ / GR / LT – avem exact tot frontul vestic al Rusiei ? Discutam cu un coleg care lucrează în Franţa care-mi spunea că dacă la ei ar apare doar 10% din intoxicările de la noi, a doua zi, gerontofilu’ lor, cât de papă-lapte o fi, l-ar da imediat jos pe şeful DST-ului franţuz altfel vestele de toate culorile şi de toate direcţiile şi stânga şi dreapta şi din faţă şi din dos şi de sus şi de jos i-ar pregăti în Place de la Concorde o ghilotină de toată frumuseţea.
Referitor la ce pot sau nu pot să facă polonezii – şi ei au inflamat mediatic situaţia, dar nu pentru a obţine puncte electorale pe plan intern pro-naţionaliste (sau ăsta o fi al doilea scop perfect acoperit de plausible deniability), ci pentru a se aşeza bine în prima tranşee – „nu cedăm nimic, stăm la sârma ghimpată, nu ne retragem tactic să rezolvăm tacit situaţia în centrele de azilanţi, păstrăm centrele pentru varianta B”. Şi au procedat bine, pentru că, dacă făceau asta, cum sugera @Robi, pierdeau imediat o bătălie mediatică – toate goarnele Kremlinului începeau imediat cu „… polacii au cedat, ia uite-i, numai gura-i de ei …”.
Eu, să fiu în locul lui Andrzey Duda, decât să fiu luat de papagal, mai bine sacrificam o divizie întreagă şi zece F16, dar’mite să mă dau rotund în faţa câtorva sute de amărâţi înarmaţi cu paporniţe. Şi asta pentru că în războiul hibrid e importantă percepţia de moment nu capacitatea fizică. Şi în plus, în ciuda imaginii occidentale proaste, aş fi câştigat problema generată Rusiei la îmbarcarea emigranţilor pe aeroportul din Damasc sau Kabul către Minsk – cum să-i convingi să marce francu’ la călăuze pe ruta bielorusă când ei se informează şi află că frontiera poloneză nu poate fi penetrată ? Başca ăia deja aduşi or începe de foame să viseze la Bielorusistan …
Spun asta pentru că toate aceste rute sunt extrem de vulnerabile la zvonuri şi funcţionează pe principiul turmei. În 2016, imediat după „lovitura de stat” a lui Erdogan, am făcut prin Serbia şi Croaţia fix 24 de ore – autostrada era ultraaglomerată noaptea la două de maşini nemţeşti şi elveţiene conduse de şoferi turci sau sirieni stabiliţi în vest care-şi luau rudele de la graniţa Turcia-Bulgaria. Prietenii cu care mergeam, avertizaţi de mine, au luat-o prin Ungaria-Slovenia-Croaţia pe şosele pustii. Asta pentru că fluxul de migranţi o luase ca turma prin Serbia când s-a blocat în coada făcută de putorile vamale bulgaro-române de la Vidin-Calafat. Similar, valul din 2015 de emigranţi sirieni către Europa a pornit de la lacrimile Merkeliţei la copilaşul de 7 ani înecat în Mediterana dus pe braţe de tatăl lui. Pe asta cred că marşează şi polonezii – crearea percepţiei graniţei impenetrabile cu preţul unui scandal de o săptămână în care o să fie bălăcăriţi în media vestică mai ceva ca pe Hitler şi Stalin, dar … după o săptămână oricum se uită totul …
Concluzie : un politician adevărat nu prea trebuie să-şi permită să aibă lacrimi, iar când cedează, trebuie s-o facă doar pentru ceva real important. Oricum e o concluzie inaplicabilă hahalerelor noastre de politruci, şi asta din cauza incompatibilităţii lor cu conceptul de conştientizare a importanţei politice a unui lucru sau din cauza ablaţiei afective.
@Gigi Gagu, un betivan sau un fumator plateste taxa pe viciu care cel putin teoretic ar trebui sa ajinga la sanatate, dar cine stie pe unde se mai sifoneaza si asta. Conceptul social mi se pare una dintre tampeniile cronice ale tarii asteia, platim procente din venituri si beneficiaza cel care prinde primul rand la coada de analize compensate, restul dau banu sau isi fac asigurari private. Atata timp cat pensia este un procent din contributie, asa ar trebui sa fie si aici pachete de servicii. Nu poti sa muncesti ca pfa si sa platesti la ghiseu minimul posibil ca CASS si restul de bani sa ii bagi in buzunar si sa emiti aceleasi pretentii ca unu care cotizeaza % din salariu real.
Dar cum spui si tu, cine sa aibe putina minte sa rezolve si asta?
Legat de tarile enumerate, nu cred ca proxymitatea cu rusii e problema si nici macar propaganda de 2 lei de pe social media, aici sunt alte probleme generate de o clasa politica fara gir de incredere de la populatie si mai ales sa o spunem cinstit gradul de analfabetism functional. In Ro primul gand care iti vine in minte cand spui politician este hot, al doilea este ipocrit si al treilea prost. Aici este problema reala, nu sunt vazuti de societate ca valori morale care sa emita mesaje credibile, de aceea oamenii incep sa caute adevaruri acolo unde cauta de regula orice, pe web, social media, tv. Li se pare ca aici gasesc mai multe adevaruri decat din gura politicienilor.
La revolutie eram copil dar inca imi aduc aminte mesajul de la tv cand au spus ca tov Iliescu a diacutat la ambasada sovietica, iar bunica mea a spus fericita ca vin rusii sa ne scape de diactatura si teroristi :), fara sa stie saraca ca prima disparuse iar ceilalti erau doar o inventie zgomotoasa.
Fix asta este problema si acum, foarte mult zgomot.
@ADR. Vezi că aici intri pe teritoriul meu în care chiar mă pricep. Aș putea să-ți spun că statul la coadă la analize compensate e o aberație de sistem rezolvabilă cu maxim 1 % din buget dacă nu ar exista „lobby-ul” unor granguri mari care vor cotă de piață. Aș putea să-ți spun că inechitățile de contribuție la sistem au crescut prin doctrina Dragnea de legiferare de excepții în detrimentul regulii – pensionari, PFA, patroni, bugetari AOPSNAJ, etc. Aș putea să-ți spun că toate actualele asigurări private de sănătate nu sunt ce au în denumire, ci sunt de fapt vânzarea unui pachet fix de servicii de obicei către angajatori care le folosesc cu rol de marketing pe piața muncii sau către fazani (vrei să fii fazan, cumpără așa ceva dar să nu te mire că scoți francu’ pentru orice nu e scris în contract) . Aș mai putea să-ți spun că toată UE folosește acest sistem, evident mult cizelat, și sistemul e mult mai ieftin, mai performant și mai accesibil decât sistemul american pe care îl susții tu ( am mulți foști colegi și în UE și în US și toți mi-au confirmat asta). Aș putea… dar ies prea mult de pe arătură…
Revenind on-topic, „zgomotul mult” e doar o percepție aproximativ corectă a ta – până în 2014 nu se resimțise geniul lui Valeri Gherasimov și mai ales reacția isterică a Vestului la provocările hibride – vesticii au zis „țipă trolii pe Facebook țipăm și noi în conferințe de presă” , dar țipă prost, pentru că, spre deosebire de goarnele Moscovei, nu au mesaj diferențiat pe tipologii și nu au” frăgezit” afectul audienței țintă. Înainte de 2014 – rușii s-au umplut de aprecieri maro chiar și când erau „băieți buni”, ca la asediul Nord Ost din 2002, dar’mite Beslan 2004 sau Georgia 2008. Din 2014 însă, Putin a făcut ceva la care politicienii occidentali nu se așteptau (și nu se așteptau din cauza incompetenței lor în a evalua alt mod de gândire decât al lor – nici ăia nu sunt cu mult mai breji ca ai noștri). Acum, în meciul Lukashenko – Duda – von der Leiden, indiferent cine câștigă, tot Putin marchează : pierde Lukashenko, pierd bielorușii din mândria națională și e mai aproape Rusia Mare, câștigă Duda, câștigă trendul iliberal mt mai ușor manipulabil, câștigă UE, se mai duce pe copcă un oponent ferm al Rusiei.
Ce ar trebui noi să intelegem: cine-i mic și cu bube-n cap trebuie să se dea bine pe lângă unu’ cu meclă de caftangiu, chiar dacă dup-aia ii plătește cât nu face o baterie cu uraniu sau doo’ bărcuțe cu care nici smardoiu’ nu se mai joacă. Că ar fi fost bine să nu fim lăsați în pielea goală de pretini… ar fi fost bine să fim mai deștepți da’ uite că nu suntem, ar fi fost bine să avem ținere de minte mai lungă de 3 ani da’ uite că n-avem…
Care campania de dezinformare pentru vaccinare ?
Ca mia fu una .. acum catoiva anisori
„NU VÃ MAI SUPORT CÃT DE TÂMPIȚI PUTEȚI FI!
Da!! Vorbesc și scriu obscen și amenințator , …….
. Știți ceva?? Și așa suntem deja prea mulți pe stradã și spitalele nu mai au locuri pentru copii bolnavi, refuzați vaccinarea bãã, sã vedeți și voi cum este la izolator, plin de bube si cu febrã.
Să vă sperie doctorul că nu mai sunt locuri in spital , că nu mai au cearceaf , că nu pot accepta și mama alături de copil , datorită supraaglomerării… Sau la Terapie Intensivã, care are in spate lift direct cu morga. Vã invit la mine la serviciu, sã vedeți cu ochii voștri cum mor copiii ,de complicații ale bolilor ce puteau fi prevenite prin vaccinare. Sau poate vreți să experimentați cum este să adormi epuizată cu o mână pe fruntea fierbinte a copilașului , și cealaltă pe termometru , asta după ce l-ai uns bine pe pielică cu loțiune mentolată, în timp ce bebe plânge…Doar criminal poți fi , sã refuzi ceva ce poate feri copilul tãu de suferințã.
Deci: Citiți ce debiteazã satanele pe Facebook și urmați-le sfatul. Ei scriu de acasã, din fața calculatorului, iar voi stați ca milogii pe la poarta spitalelor de boli infecțioase, așteptãnd doctorul, la relații și făcând scandal cu tot neamu’ că nu vă lasă să intrați fără halat steril și papuci din pungă. .
Si mai și bociți… De ce bociți mă pe la porțile spitalelor?? Bucurați-vã bãi, de ceea ce ați citit pe net și nu ați facut pt copilul vostru.
Aiii…eu v-aș aresta pentru crimã ! Ați ajuns toți doctori , pt cã medicina se face citind de pe net tâmpenii si cumpãrând agenda medicalã. Sau legănând căruciorul in fața blocului spărgând semințe – sportul national și bârfind cu altă mămicuță ce-a mai scris Olivia Steer. Băi…Olivia Steer are blog , și în funcție de câte vizualizări au ,,articolele „” , este plătită de Google , deci ia bănuțul gros ,fraierii îi distribuie creațiile ,îi cresc vizualizările și cititorii ,iar voi , ăștia care le citiți , faceți coadă la UPU , medicul de familie , la donat sânge ,farmacie , așteptând ora de vizită cu baxul de pampers , la ușă și câteodată și pe la Medicina Legală , cu haine in pungă și sicriul mic sub braț.
Deșteaptă Olivia asta…Iar eu am de lucru tot timpul și tot așa…Medicamentele intravenoase , perfuziile branulele, radiografiile, pe care le bagã doctorii cu sãptãmânile sã le salveze viața acestor copii, nevaccinați, care vin grav bolnavi la spital și unii mai și mor sã știți cã sunt doar din plante bio. Nu conțin chimicale. Cartofii prăjiți de la Mac , congelați de cinșpe ani, chifla din burete cu susan, înghețata ,, naturală „” cu arome , sunculița de plastic ,,din piept de curcan „”plastificat.. și toate idioțeniile pe care le cumpărați VOI copiilor , NU CONTIN MERCUR ,NICI CHIMICALE…Doar vaccinul.
PS Nu cumva sa distribuiți , este purã ficțiune , am visat azi -noapte ceea ce citiți .Numai minciuni.Altul nu trebuie sã citeascã , poate se trezește si duce copilul la vaccinare.
Daaa !! O dată vi se cere și vouă părerea , și era păcat să nu vă dați voi in stambă cu ceva deosebit , să arătați VOI ce părinți responsabili sunteți…Deja este o modă printre mămici , o virtute să nu-ți vaccinezi copiii…Ignorante , tâmpite , și căzute din lumea a treia ,și anii 1700 direct in 2017.
O lume plină de mame , care butonează la telefon in loc să șteargă la nas copilul cu ceva curat.
Lumea a treia.. mai idioți ca–n India. Acolo ii vaccineazã misionarii pe copii…pe furiș. Știți de ce, nu?
Pentru că 90 la sută din părinții din India sunt analfabeți , se închină la vaci în loc să le mulgă și sărută televizorul, crezând că persoana dinăuntru este reală. Refuză medicamentele. Dar beau apă ,, sfântă „” din Gange , fluviul sacru , infect , unde își aruncă și morții și speră să-si vindece copiii de diaree cu sânge dandu-le apă sfântă din fluviu. Ăsta este nivelul lor de cultură și cunoaștere – zero.
Nooo ! Părinții noștri sunt muuult mai doxați , își cresc copiii mizând pe «imunitate naturală»…
Ce «imunitate naturală» băi?? Cea din mere lăcuite, lămâi crescute la neon, portocale mutante fără sâmburi, roșii fără gust, pui umflat cu pompa, napolitane, pufuleți, supă la plic „” și lapte din cutia din carton poleit cu aluminiu ???
Imunitatea aceea din hipermarketul unde vă plimbați copiii , și îi lăsați de izbeliște să umble cu mânuțele pe jos, și pe marfă, în loc să îi duceți într-un parc?? Sau poate imunitatea dobândită după ce au tras un pui de somn in căruciorul de cumpărături janghinos , ( încălțați cu aceleași incălțari cu care s-au jucat cu câinii în fața blocului ).. peste mancarea ce o veți cumpăra…Sau imunitatea de pe jucăriile de la mall , pe care au pus mâna mii de copii, în schimbul a 5 lei. Sau de pe tricourile de la second…Ce glumă bună….Păcat că este vorba de o glumă sadică.NU VACCINAȚI COPIII!
Era in anul 2017 …..
Siu nu dati vina pe polcovnic ptr prosti. Ca are si el pe ai lui : ”Nu înteleg ce se întâmplă. Avem un vaccin eficient. Vaccinul acesta chiar reduce riscul îmbolnăvirii, complicațiile grave și rata deceselor. Sunt doar două modalități de a trece peste această perioadă – să te îmbolnăvești sau să te vaccinezi. E mai bine să faci vaccinul, de ce să aștepți să te îmbolnăvești și să te expui unor consecințe grave? Vă rog să fiți responsabili și să luați măsurile necesare pentru a va proteja pe voi și pe cei apropiați” Destui prosti! Ca la o populatioe de cca 140 milioane oalala ai sufizanti prosti!!!
Nu este nici un sah-mat atât timp cât vezi realitatea din teren. Trebuie doar să fi ferm și să nu cedezi. Dar e adevărat ca acum multe ONG-uri sau activat și deplâng starea hoardei barbare. Prin felul acesta poți indentifica ușor care sunt cozile de topor ale Moscovei.
@Florin D…asa, le identifici si ce faci? Ai sa vezi ca multi sunt in parlamentele din Franta, Germania, UK, Olanda, nu mai vorbesc de Austria. Camuflati in ecologisti, in antifa, in nationalisti, in „preocupati”, samd, unii sunt asa de bine ascunsi incat as spune ca partidele traditionale comuniste is de-a dreptul safe pe langa soparlele astea. Ce le faci? Poti sa te ambalezi tu aici pana iti ies ochii ca cepele daca esti deja vandut.
cand incep impuscaturile pe acolo si or sa fie femei, copii, batrani morti toata lumea va striga genocid , nimeni nu mai e curios de circumstantele care au dus la nenorocire , urmeaza consiliu de securitate ONU , coalitie militara si lovituri militare .
@locotenent…mai ziceam io pe-aici sa fim atenti la rusi ca le place sahul. La altii li se umfla vena la tampla sa vada cum ar zbura o balistica de la Navodari in Rusia. Cred ca ar juisa vreo cativa generaloi de-aia de la Kremlin la o faza de-asta.
Sosoaca e supraestimata. Ma tem mai mult de prostiile pe care le facem singuri cu manutzele noastre. Suntem prea temperamentali si ca orice temperamentali, usor de manipulat.
Ca sa revin, da, ce fac rusii acum e o lovitura buna, polonezii nu au prea multe variante de joc, rusii pot sa intinda coarda cat au ei chef. Si timpul lucreaza in favoarea lor, vine iarna, or sa inceapa aia sa moara la granita ca mustele. Cum spuneam, indiferent ce ar muta, polonezii ies prost. Bine ca nu suntem noi macar. De data asta! Data viitoare cine stie ce va fi.
@ Cum spuneam, indiferent ce ar muta, polonezii ies prost.
Sa faca partasa Europa de vest la situatie … cu cat mai multe sesizari / solicitari publice de ajutor … sa ceara sa-i adopte iubitorii de migranti …. sa ofere tranzit pazit catre tarile care ii doresc. Nu-i doresc … sa taca … pt. ca nu Polonia e tara de destinatie.
Trebuie monitoriziare video 24/24 pt. ca daca apar impuscaturi sa poata para acuzatiile cu imaginile … polonezii sunt prea destepti sa traga … daca nu cumva vor avea infiltrati … dar nu gloantele ci bastoanele date live … vor fi problema
– nu e sigur cà Luhacenko o face de capul lui sau la instigatia lui Putin
– U.E. a refuzat sà participe la màsurile de protectie ale frontierelor exterioare :
„De la Bruxelles, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Layen, a declarat mai multor țări UE că UE nu va finanța construcția de ziduri și sârmă ghimpată la frontierele sale. Recent, Polonia și Lituania au trimis UE facturi pentru viitoarele garduri.
„Am fost foarte clară […] nu va exista nicio finanțare pentru sârmă ghimpată și ziduri”. Răspunsul președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a fost categoric pentru liderii care au întrebat-o despre acest subiect. Europa nu va finanța garduri anti-migranți la frontierele UE.
Deja la 7 octombrie, miniștrii de interne din douăsprezece țări europene – Austria, Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Lituania, Letonia, Polonia și Slovacia – au făcut aceeași cerere. „O barieră fizică pare a fi o măsură eficientă de protecție a frontierelor, care servește interesele întregii UE, nu doar ale statelor membre din prima linie”, au spus ei Comisiei.”
Drone. Cu program, care știu ce au de făcut când e încălcată frontiera. Anunț, avertizare și ……… ce zice programul și e deja stabilit. E SF dar și ce se întâmpla e medieval cel puțin. In plus ai de ales: respecți drepturile unora dintr un stat care își bate joc de ei sau respecți drepturile propriilor cetățeni care vor fi puși in pericol inclusiv de moarte de unii frustrați de război, foamete, crime și alte mizerii? Ce vina au cei din cetate? Trebuiau in evul mediu sa deschidă porțile cetăților pentru ca nu aveau vandalii, vizigoții, slavii sau hunii mâncare? Eu parca îmi aduc aminte ca erau primiți altfel.
Polonia trebuie sa joaca tare ,iar partenerii din UE/NATO sa II sustina pe polonezi inclusiv militar, fara rezerve!
Haideti sa folosim forta adversarului : „Veniti in Belarus ca Lukashenco va ofera conditii de viata superioare…..saturam Belarusul …
Pt asta ai nevoie de COEZIUNE SI POLITICIENI RESPONSABILI!
Polonezii sa blocheaza granita :,inclusiv folosind arma ….se genereaza un mic conflict , ceva victime dar mesajul este clar si de impact : GRANITA UE / NATO NU SE INCALCA!!!
„Superputerile europene” Germania /Franta/NATO sa nu mai joaca la doua capete ” a la Puta y la Ramoneta „…
Dupa „victoria” fulminanta din Afganistan n-au invatat nimic !
N-au inteles NIMIC.!
Daca vor emigranti, Lukashenko / Putin sa -i aduca direct la Minsk / Moskova ….
Ma tem ca, aceasta generatie de politicieni europeni , iresponsabili , rupti de realitate , ingamfati cu bufnita pe tricou VOR DISTRUGE DIN TEMELII UE , efortul depus de predecesorii lor, in a unii continentul .va fi spulberat!
Putin si adormitii din UE/ NATO, SCOR 10-0….si agonía va fi mai mare!
PS.Spunea cineva ca lipsa educatiei , IQ scazut ne impiedica sa ascultam de autoritati….Criza poloneza , „victoria ” din Afganistan , modul cum trateaza / gestioneaza/ tolereaza miselia ungureasca ….etc
Ape tulburi .
Si noi , ca de obicei , nepregatiti .
Dupa treizeci de ani de involutie tehnica suntem cu inzestrarea si industria militara praf .
Polonezii , si inzestrare, si industrie .
Si cu pusca in mana la hotar .
Si nici nu ma mai mir , nu mai departe de week-end se dadea cu bota in cooperarea energetica Romania – USA , ca sa ramanem dpv. energetic la mila binomului Rusia -Ungaria .
Ar fi momentul ca Romania sa-si arate solidaritatea si sa-si exprime disponibilitatea de a trimite ajutoare. Poate peste nu mult timp vom avea aceeasi problema pe granita cu Serbia.
În noiembrie ’39 finlandezii se luptau cu rușii. România dormea, deși știa ce se întâmplă acolo. În ’40 a rămas fără o treime de plapumă. În noiembrie ‘ 21 Polonia e atacată așa, mai soft. România iar doarme, poporul de izbeliște, PNRR și PNDL să fie pentru cine trebuie.
Tovarășu, în Constituție scrie clar că este interzisă colonizarea altor populații pe teritoriul României.
Cât despre solidaritate, România a cheltuit anul ăsta 500000euro (o jumătate de milion) pentru cazarea, hrana și banii de buzunar a imigranților care au ajuns pe teritoriul țării.
Bani cheltuiți degeaba cu unii care sunt din altă cultură incompatibilă cu cea locală, iar scopul lor este să nu muncească și să trăiască din ajutoare sociale, după care să aducă și familia pentru a crea enclave.
Știi proverbul ăsta, nu:
Oaspeții vin, dar mai și pleacă, acasă la ei.
Nu încerca să substitui mila, care este un sentiment omenesc, cu supunerea.
Unii inteligenți așa au in cap, sa se cheltuie cu ăștia bani cât mai mulți fie cu cazarea fie cu mâncarea fie cu excursii pentru ei. Ii Invit sa facă o excursie pe banii lor și sa forțeze granița Siriei sau a Belarusului și sa vedem ce mai zice mintea lor cea creață
Ancheta Pentagonului nu a găsit nicio problema in atacul cu drona de la Kabul când au fost ,,eliminați,, o familie cu 7 copii. In schimb idioții Moscovei care scriu și pe aici găsesc probleme in utilizarea dronelor pentru a împiedica trecerea frauduloasa a frontierelor. Când va apuca umanismul și dorința de a cheltui bani pentru imigranți, duceți-vă la putinel care și certați l pe ăla pentru lipsa de umanism doar ca s ar putea sa taie alocația de ruble.
Insa…. Daca ar trimite cadou Belarusului/Rusie cu avionul niste fanatici care au un dinte impotriva Rusiei? Daca tot e liber la vize turistice spre Minsk? Sa vada si ei ceva frumos.
https://www.youtube.com/watch?v=ZcMZJb5qVKA
Consider că Polonia trebuie să rămână fermă pe pozitie. Lukasenko nu a gândit prea mult treaba asta. Hoarda de refugiați devine flămândă și fără răbdare, probabil ca va începe să viziteze satele din Belarus.
Eventual sa contraatace la radacina si sa varieze tacticile. Ma intrebam de unde/cum vin refugiatii tocmai in Belarus, fiind multe tari pe drum plus cate o Ucraina in drum. Am gasit astea 2, aparent Belarus da vize turistice:
https://www.rferl.org/a/belarus-poland-migrant-crisis-syria/31549911.html
https://www.dw.com/en/the-route-from-iraq-to-belarus-how-are-migrants-getting-to-europe/a-59636629
Ar trebui international sanctiuni / presiune pe tarile care faciliteaza treaba asta, mai ales apropiate de Vest ca Iraq sau Iordania. Plus arestati cativa mai violenti si tinuti in tabere, carantinati, gasit o justificare, tinuti clar in evidenta. Altfel ingheata in paduri iar localnicii ii ajuta de mila. Stil Danemarca, pusi sa munceasca. Si la orice plangere a refugiatilor „noi nu mancam porc, nu muncim manual sau ceva”, batut pumnul in piept ca uite ce ne chinuim noi sa va ajutam, sa va hranim si voi nu sunteti recunoscatori.
Ce nu stiu exact e legislatia internationala, dupa cate tari distanta nu mai esti refugiat si daca intrand intr-o tara UE, nu poti fi cumva fortat sa stai in cea in care ai intrat. Cum sunt vietnamezii de la noi cu contract clar, poate ar merge o chichita legala de genul, plus restrictii Covid. Doar imi dau cu parerea.
Cu nenea ‘part’ ala la conducere in SUA, nu este de mirare ca Putin iar si-a luat-o in cap si face ce vrea prin Europa. Cand mai are si catei din astia loiali si fricosi precum bielorusul asta dictator, lucrurile degenereaza intr-un fel greu de imaginat.
Presa internationala scrie ca iarasi si-a trimis Putin armata la granita cu Ukraina, iar ukrainenii si-au trimis delagatia in SUA sa ceara ajutor. Curios e ca si Aurescu e in SUA si a depus un memorandum impreuna cu ministrul ukrainean de externe cerand suport mai puternic de la americani impotriva rusilor la Marea Neagra. Recent seful CIA a facut o vizita fulger si complet neasteptata la Moscova. A castigat Putin alegerile, acum iarasi are tarata umflata in el. Vine iarna, gaz Europa are putin, carbune si pacura nu mai vrea ca polueaza. Acum e momentul pentru rusi sa mai castige ceva influenta si beneficii jucand tare….dar si la bluf?
Sa ataci iarna nu prea suna convenabil dpdv militar, chiar si pentru fiii gerului!
pai e normal,
de ce sa te bazezi pe propriile forte ?
armata si inzestrarea ei sunt un fel de decor de film surdo mut cu acesti ilustrii conducatori din ultimii 32 de ani,
la mintea mea nepriceputa, toti generali din semege si ministereu de somn ar trebui retrogradati la soldat,
s-a mai facut in istoria noastra o chestia de asta, norok cu comunistii care au venit la timp si au dat gradele inapoi tradatorilor,
semegeu a dsescoperit ca noi avem factoru uman la noi si cu el luptam impotriva tunurilor grele si tancurilor grele inamice – asta-i chestia pt care tb avansati la exceptional tot semegeu si ceseateu impreuna cu ministeru de somn,
pt miscarile ruse la frontiera cu ucrainienii noi mergem fuga-fuguta la americani,
dar n-avem nici un stres ca in zile urmatoare penele se va casatorii cu pesede devenind hot si hotie,
pana la urma capra vecinului e mai importanta decat ce se intampla in realitate la noi,
iubesc tradarea dar urasc pe tradatori
Nu erau polonezii ca si ungurii niste luptatori care nu au nevoie de ajutor eu? Acum plang la niste imigranti….
Ce legatura are armata cu o criza sociala / imigrationala? Nu se plange nimeni, e doar o criza neobisnuita creata de un inconstient care arunca punga cu rahat peste gard in curtea vecinului stiind ca altceva nu are ce sa-i faca.
unde am zis eu de armata? polonezii o ard ca sunt mari patrioti dar in realitatea sunt doar niste populisti care se folosesc de religie si patriotism sa ramana la putere ca si tembelul ala din ungaria care e admirat si pe meleagurile noastre de toti romanasii verzi
@robi
https://www.aa.com.tr/en/europe/germany-urges-eu-solidarity-with-poland-amid-belarus-border-crisis/2415911
stai sa vedem guvernul nou in germania intai si dupa mai vorbim de ei
Eu tin minte niste romani neverzi care au refuzatr sa BELLeaca Romania cu 96 de AH 1…
Tembelul din Ungaria? Cu limbajul acesta, am dedus multe Lasa, ca ” tembelii ” aia de unguri si polonezi, nu o sa aiba migranti. Romania si asa duce lipsa de forta de munca si la emigratie sta foarte bine! Lasa, ca o sa vina aici cateva milioane, deja au fost ” invitati „. Si asa, Romania este o tara prea mare, pt o populatie asa mica! Trebuie ” populata „
esti neinformat si vorbesti prostii
https://www.libertatea.ro/stiri/romania-a-deportat-in-2021-mai-multi-afgani-decat-a-primit-cate-cereri-de-azil-au-fost-aprobate-3707744
Probabil o fac pentru ca destinatia finala a migratorilor este nucleul dezvoltat al UE, nu raman in Polonia.
Robi, ce nu e lamurit ? Polonezii sunt granita UE si greii UE nu fac nimic. Exista o singura solutie, gard pazit, la problema asta. Pronlema e ca trebuie multj oameni, dezavantajul vand nu folosesti forta letala. Unde e coeziunea UE ? Ce sa faca polonezii, sa aduca armata sa traga ? Acum 5-6 ani ceu care nu sustineau migratia erau fașcâști, extremisti de dreapta, acum aia de ii acuzau au schimbat discursul in PE. Data trecuta se implicau sa aduca migranti, acum asteapta ca cei cu viteza a 2 a, granita, sa ii apere.
unde era polonia cand imigrantii veneau in europa din sud ? ah da erau pe piua si acum plang ca nu ii ajuta altii. karma
Nu polonezii au sustinut migratia si impus cote de migranti regimurilor „iliberale”. Nasoala karma asta, mai ales cand se plimba cu camionul pe trotuare, cu toporul prin tren, cu kalasul pe la concerte, etc.
Polonezii fac parte din acelasi club ca si ailalti. Puteau sa faca precum noi sa ii luam dar cum ajungeau aici ii deportam sau ca bulgarii ca si ei fac la fel ca noi dar nu polonezii ca si ungurii trebuiau sa faca gura mare ca sa arate propriei populatii inculte cat de tari sunt ei si cum ii apara ei.
Asta a fost diferenta intre noi si polonezi. Noi si bulgarii am fost destepti si am rezolvat problema ei si ungurii aveau alte interese si acum platesc pentru ca i-a interesat doar popularitatea proprie.
Turcii tin milioane de imigranti pe banii uniunii aia au fost mai smecheri si ca noi si ca polonezii au facut o afacere din asta.
Problema e ca discursul public din presa va ia mintile si nu mai vedeti padurea de pomi. Prea multa antena 3 si realitatea tv dauneaza sanatatii.
„Nu polonezii au sustinut migratia si impus cote de migranti regimurilor „iliberale”.”
Nici eu n-am sustinut pe psd dar uite ca vine la guvernare…cum ti-e cu democratiile astea si cu cluburile astea unde au si altii opinii nu e doar cum vrei tu.
Asa cum Franta si Germania au fost blocate de astia mici cand au vrut sa normalizeze relatiile cu Rusia. E cu dus si intors.
https://www.reuters.com/world/europe/france-germany-drop-plans-russia-summit-after-eu-outcry-2021-06-25/
Sa nu crezi vreo clipa ca eu sunt pro babuini la noi in tara dar nu plec la fentele astea cu garduri inutile. Am scris mai jos care e solutia…dupa solicitarea de azil ii duci in centre unde ajungi la concluzia ca nu corespunde si ii bagi deportare. Eficient si fara balci prin presa.
Dar cum am zis si mai sus polonezii au avut alte prioritati si anume sa dea in UE pentru ca aia e baza lor de votanti.
Mai ușurel cu ghicitul și insinuările, nu ai idee la ce mă uit eu. Cum e normalizarea cu Rusia, unii vând echipamente militare și ceilalți se fac dependenți de gaz ? Așa, că sa vezi stupizenia comparației, cati migranți erau la granița României și Bulgariei ? Vezi componenta PE și apoi mai discutam, poate așa te lămurești cum e cu iliberalii polonezi și unguri și „liberalii” noștri (premiați).
zise seful insinuarilor. nu mai vedeti padurea de pomi din cauza simpatiilor sau antipatiilor voastre politice.
Credeam că ai răspuns, văd că o dai pe după pom și cauți să musti de cur. „Soluția” ta merge la câteva sute, ce faci cand ai hoarde ? Cu ce banii faci selectia și cu ce personal ? Dau in UE ? Normal, UE a încăput pe mâna unor politruci ordinari, mai jegoși că cei de tipul Orban, ce visează utopii debile. UE nu este federație, statele membre sunt independente și, cât timp nu se încalcă tratatele de funcționare și aderare, nu pot sa fie sancționate. Așa de „iliberali” sunt încât mediul privat investește acolo, nu la noi, basca, stau bine și la absorbția de fonduri UE.
ridici tabere in care ii ti pana ii sortezi cum face toata lumea dar cand habar nu ai debitezi prostiile citite in presa.
ia uite ce frumos face turcia
https://www.hurriyetdailynews.com/turkey-to-build-new-refugee-camp-for-55000-syrians–85102
dupa ce ca esti complet neinformat mai esti si smiorcait. nu e frumos la primire nu ? data viitoare mai gandeste de 2 ori inainte sa mai sari la altii.
https://www.g4media.ro/video-politist-polonez-grav-ranit-in-urma-asaltului-migrantilor-asupra-punctului-de-frontiera-kuznica-rusia-sustine-ca-este-absolut-inacceptabil-ca-polonia-a-recurs-la-forta.html
https://www.g4media.ro/parlamentul-european-solicita-comisiei-europene-sa-suspende-aprobarea-pnrr-ului-poloniei-pana-cand-varsovia-va-respecta-statul-de-drept-si-intaietatea-dreptului-ue-in-fata-celui-polonez.html motive pentru leși
Tabere (cazare, mâncare, apa, căldură) și personal (paza, triere, înregistrare, medical, etc) = bani, știu că pricepi greu (tot îți repet) dar mai încearcă. Banii ajung la turci nu la polonezi, care turci, deși mituiți, tot mai „scăpa” din migranți. Pricepi mult informatule ? Smiorcaiala ? Nu, doar atenționare, nu e prima discuție și știm amândoi ce va urma. Acum, nu te erija in avocat sau smardoi de ocazie, nu cred că acei indivizi au venit sa îți ceara „protectia”. Ai ceva de zis, spune argumentat și discutam. O arzi cu cardeala ieftina ? Nu e bai, vei primi ce exact ce cauți.
tie trebuie sa iti dau totul cu lingurita se pare.
uite cu schema poate asa intelegi:
garduri + paza la garduri = proiect de granita ce merge inspre infinit cu mentenanta si joburi.
corturi + mancare = proiect temporar ce se termina cand ii deportezi pe aia
costuri temporare < costuri vesnice.
granita nu o pazesti cu paznici din mall dar o tabara cu corturi o poti pazi cu paznici din mall.
poftim si cu video poate asa intelegi…poate
https://www.youtube.com/watch?v=jjiAUsobpTU
https://www.youtube.com/watch?v=ToFk0kwrN9k
e ultimul raspuns care ti-l dau ca nu o sa mai intru la articolul asta. daca nu intelegi nici cu video atunci esti o cauza pierduta.
uite ma inteligentule la clipul asta pana la cap ca explica spaniolul ala fix cum se face. gardul e degeaba tot la centre ii duc unde ii sorteaza
https://www.youtube.com/watch?v=SaILY9TG-fQ
Sa zicem că ii bagi în tabăra, ce crezi că îi va face sa stea acolo, aia vor să ajungă în Vest (la păpică, păsărică și mocangeală) ? De ce crezi că, ajunși în taberele poloneze, nu vor avea același comportament ca și la granița ? După ce logică ii bagi la tine pe teritoriu și să nu îi lași la ruși ? Sunt destule informații și clipuri, aia sunt mânați (înțelegi?) să forțeze granița și să provoace un conflict, iar pe UE o freacă grija de șantaje cu fonduri. Apropo, in cat timp au rezolvat spaniolii problema din enclava aia minuscula ? Cat din liniște se datorează marocanilor, finanțați bine de UE ? Babuinii ajunși pe continent au devenit niste spanioli/europeni model ? Cat au cheltuit și cheltuie cu ei ? De ce ar face Polonia asta și nu ar opri nebunia la granița ? De ce ar face Europa asta ? Ce să facă Europa cu toți violatorii de capre din Nordul Africii, Orientul Mijlociu și A-stanuri ? In plus, aia nu erau mânați de ruși (care sunt mult mai parșivi, față de diversele ONGuri ce papa bine de pe urma migrației). Merita să își asume aceste riscuri ? Știu că îți e greu, dar UE a greșit grav in problema migratiei.
Sa zicem că ii bagi în tabăra, ce crezi că îi va face sa stea acolo, aia vor să ajungă în Vest (la păpică, păsărică și mocangeală) ? De ce crezi că, ajunși în taberele poloneze, nu vor avea același comportament ca și la granița ? După ce logică ii bagi la tine pe teritoriu și să nu îi lași la ruși ? Sunt destule informații și clipuri, aia sunt mânați (înțelegi?) să forțeze granița și să provoace un conflict, iar pe UE o freacă grija de șantaje cu fonduri. Apropo, in cat timp au rezolvat spaniolii problema din enclava aia minuscula ? Cat din liniște se datorează marocanilor, finanțați bine de UE ? Babuinii ajunși pe continent au devenit niste spanioli/europeni model ? Cat au cheltuit și cheltuie cu ei ? De ce ar face Polonia asta și nu ar opri nebunia la granița ? De ce ar face Europa asta ? Ce să facă Europa cu toți violatorii de capre din Nordul Africii, Orientul Mijlociu și A-stanuri ? In plus, aia nu erau mânați de ruși (care sunt mult mai parșivi, față de diversele ONGuri ce papa bine de pe urma migrației). Merita să își asume aceste riscuri ? Știu că îți e greu, dar UE a greșit grav in problema migratiei.
orice ar zice si ar face atat UE cat si polonia solutia la migratie ilegala e tot una singura. aia spusa de mine prin care trec prin procesul ala existent peste tot. aia e singura solutie de durata indiferent de numarul lor. sa ii ti la gard cu arma in mana cat timp o sa poti face asta ? ti armata acolo infinit ? singura solutie e deportarea.
de cine crezi ca se tem mexicanii de gardul lui trump sau de deportare? te las pe tine sa cauti raspunsul.
pardon se mai poate una sa tragi in ei dar presupun totusi ca intra oameni normali la cap pe site-ul asta.
Problema nu este ca sant rusii la granita cu Ukraina ci ca vor fi la granita ungara ,
„aliatul” nostru de nadejde..
USA nu observa sabotajul criminal ,al huniei. impotriva Us amy a aliatilor din zona.
Romania , Ucrania:.Polonia …tac si incaseaza
Cine plânge? A denunța o situație care poate degenera într-un război este ceva greșit?
Trebuie sa vezi lucrurile prin prisma Nato care trebuie sa raspuna cu o singură voce.
https://adevarul.ro/international/in-lume/masina-migranti-belarus-arma-hibrida-preluarea-frontierei-nato-rusia-putin-1_618a065b5163ec4271562d95/index.html
Rusii joaca tare si in acelasi timp destul de abil. Dealtfel nu fac altceva decat sa dea cu batzul prin rahatul starnit chiar de EU.
1. Greii din EU au invitat imigrantii in uniune sub pretext umanitar, economic de reimprospatare a fortei de munca, samd.
2. Tot greii din EU s-au gandit ca trebuie sa mearga heavy handed la adresa polonezilor pe niste teme importante dar nu critice (chestii de nuanta prin justitie, gay rights, samd)
3. Rusia s-a gandit sa adune punctele 1 si 2 si sa le dea punctul 3 adica indepartarea Poloniei de UE.
Polonia e acum intr-o situatie dificila:
a) daca accepta imigrantii atunci isi asuma tensiuni sociale si politice interne f mari. In plus vor da un semnal ca granita NATO/EU estica este penetrabila.
b) daca deschid focul sau reprima imigrantii vor accentua imaginea de tara care nu respecta drepturile omului, samd, eticheta care deja le este pusa.
E posibil ca Rusia sa foloseasca treaba asta (alaturi de pretul gazelor si altele) ca moneda de negociere in luptele lor din Ucraina. In orice caz, Polonia se vede acum in situatia de-a scoate din foc castanele bagate de Germania si in special de Merkel.
Unde scrie in drepturile omului ca poți trece granița unui stat in mod fraudulos??
De ce mu rămân in Belarus unde drepturile omului sunt respectate? ?
Sau in Rusia cea democrata? ???
@Gabriel, nu vezi din ce directie bate vantul?
Băbăieți, e groasa.
Eu va zic sa fim foaaarte atenti la chestile astea, loviturile cu manta, sau prin proxi cum mai zic americanii. Acum 4-5 ani nici nu se putea pune in discutie amenintarea directa a granitei UE, respectiv a unui stat limitorf din UE. Uite-ne in 9 noimebrie 2021 AD aici. Am ajuns si aici. Logic pentru mine este amenintarea in ceva timp a altui stat limitorf UE tot prin astfel de manevre, stat care fie va fi din zona baltica, fie Romania. Cu Șoșoaca si altii ca ea desigur deschizandu-le drumul dupa serii de cerut iertare Ambasadei Rusiei.
Lovitura de maestru in materie de razboi hibrid. Tragi in emigantii aia? Femei, copii? Sau iti calca granita? Sah-mat.
uitandu-ma la imagini mi-am adus aminte de articolul tau despre graniceri, alaturi de alte articole despre arma cavalerie.
@lt(rez), cel mai mare success al lor a fost campania de dezinformare pentru vaccinare. Este fantastic ce penetrare au avut cu investitii minime. Au testat cea mai mare vulnerabilitate a statelor estice care este increderea in autoritati, oamenii de aici accepta orice tampenie la limita unui IQ de 80 decat sa accepte ca adevar ceea ce spune un reprezentant al autoritatii statului. Asta va fi in o buna zi o problema uriasa pentru noi si alte state din est.
Faptul ca acum pun presiune pe polonezi prin belorusi, este un alt test, vor sa vada care este limita civilizatiei vestice peste care principiile umaniste dispar si incep sa traga in niste amarati la urma urmei.
Pretul la gaze este iar un test, sa vada care este limita de coeziune a UE, cand vor incepe unii sa rupa randurile si sa se puna capra pentru 5 dolari discount. Si deja au gasit amatori.
Rusia nu are nicio sansa impotruva Nato, dar pot subrezi la greu coeziunea, asta este si scopul tuturor masurilor de mai sus, sa forteze state sa ia masuri brutale astfel incat sa creeze reactii coercitive din partea altor state din cadrul aceleiasi aliante.
Asta e marele plan, vaccinuri, emigranti, gaze, S400, curent mai pe moca, o centrala atomica etc. Totul e facut doar ca sa produca dezbinare in si intre tarile aliate. Nu uitati ca armata Frantei si URSS erau amble mai bine dotate decat armata Germana, diferenta a fost facuta de demotivarea combatantilor care se predau in masa si haosul generalizat creat cand au vrut sa reactioneze.
@ADR, sosoaca e pistol cu apa, o nebuna gen Vadim, mai putin ca umbla in fusta model popular si nu stie sa injure atat de creativ ca Vadim.
Increderea populatiei in autoritati au dinamitat-o chiar competentii nostrii cu tot felul de acte inepte. Urasc s-o spun dar la cata animozitate e acum in randul populatiei, a claselor sociale (intzepatii vs prostii, intreprinzatorii vs bugetarii gushati, hipsteri vs babalaci, samd) e destul sa traga Putin o bashina langa noi si ne zboara tabla de pe casa.
„Nu uitati ca armata Frantei si URSS erau amble mai bine dotate decat armata Germana, diferenta a fost facuta de demotivarea combatantilor care se predau in masa si haosul generalizat creat cand au vrut sa reactioneze”
Legende.
30% din tancurile germane si aproape 40% din avioanele care au atacat Franta au fost scoase din luptà.
30.000 de francezi s-au sacrificat ca sà permità armatei britanice (400.000 de luptàtori profesionisti – 4 200 ucisi, 16 800 ràniti, 48 000 prizonieri) sà fugà acasà prin Dunkerque.
60.000 de ostasi francezi au murit în cele douà luni de lupte, contra 50.000 germani ucisi sau dati dispàruti, mai mult decât pe aceeasi perioadà la Verdun.
Înfrângerea francezà a avut cauze multiple.
Britanicii au evacuat aproximativ 210.000 de oameni. Franta a evacuat la randul sau aproximativ 120.000 de oameni de la Dunkirk.
Evacuarea britanica a fost doar pe jumatate pe la Dunkerque, restul au iesit prin alte porturi franceze. Iar englezii au luat si foarte multi soldat francezi, care au fost repatriati rapid si multi au mai apucat sa lupte
@MirceaS, nu-ti inteleg prea bine aluzia, adevarul istoric este clar, Franta a cerut armistitiu si a capitulat, nu a pierdut razboiul.
La polul opus UK si chiar URSS nu au cedat. Legat de retragerea de la Dankerque, era teritoriu francez nu britanic iar pe langa cei 260k de britanici au plecat si 120k de francezi si belgieni.
Pe langa cifrele de mai sus, ar trebui sa punem si cei aproape 2 mil de prizonieri aliati in mare parte francezi cazuti prada incercuirii in degringolada generata de strategii proaste. Sa nu uitam ca aviatia franceza observase si raportase aglomerearea blindatelor germane din padurea Ardeni, daca decizia de riposta era cea corecta in o zi WW2 devenea doar o tentativa esuata a germanilor.
Asta am vrut sa spun, o conducere blocata in indecizii si lipsita de initiativa care a generat si o mare neincredere din partea populatiei.
Nu vreau sa deschid subiectul colaborarii cu ocupatia germana pana in ’44 si a rezistentei interne.
Să nu uităm că apoi băieții lui Petain și cei ai lui De Gaulle s-au omorît prin Africa de Nord d în numele Franței
@ADR. ” … cel mai mare success al lor a fost campania de dezinformare pentru vaccinare … „.
Îţi admir detaşarea. O spui ca şi cum s-ar fi întâmplat cândva prin istorie, printr-o oarecare ţară din Europa, o simplă notă dintr-un manual de tactică militară …
Te anunţ dacă nu ştii că azi au fost înregistraţi 487 de morţi. În absenţa influenţei propagandei coordonate CoViD-negaţioniste şi antivacciniste, cel mai probabil ar fi fost de minim 10 ori mai puţini, dar hai să zicem de doar 5 ori – tot rămân 400 de morminte. Într-o zi, cea de azi şi nu de acum 200 de ani. Şi din România, nu din Botswana.
Sunt 95 % de acord cu ce scrii – mai puţin chestia cu gazele. Evident că preţul, cantitatea şi graficul de livrare al oricărei mărfi de tip resursă în oligopol reprezintă o armă de atingere a unor scopuri politice, dar aceste scopuri politice nu sunt factorul primordial, ci doar unul secundar.
În orice curs de tip MBA la capitolul de operaţiuni vei găsi o lege de bază : motivarea clientului în decizia de cumpărare în condiţii de oligopol se realizează optim prin apelarea la teama clientului de necunoscut prin crearea diferenţei între clienţi şi schimbarea frecventă a cadrului de vânzare. Ruşii au învăţat bine lecţia asta şi o aplică magistral, dar nu pentru target-urile politice ci în primul rând pentru cele financiare.
Tu crezi că mai rezistau trei ani ruşii pe preţul gazelor de 3 USD ? Eu nu prea cred. Uiţi că înainte de pandemie erau în găleată rău de tot. Au trebuit să facă împreună cu OPEC tăieri masive de volume de vânzare, apoi cu mânuţa lui Trump o criză iraniană, apoi câteva rachete „yemenite” pe rafinăriile saudite, apoi abandonarea politicii obamiste a preţului mic la commodities şi uite cum s-au epuizat rezervele vestului care se tot micşorau prin intervenţia la fiecare asemenea criză, până a venit pandemia şi toate au luat-o razna. Başca entuziasmul ecologist al UE şi SUA după venirea bidonului de memantină la butoane, entuziasm care nu înseamnă nimic altceva decât nevoie mare de gaze până s-o rezolva tehnologia fuziunii nucleare (dacă …).
E foarte posibil ca tot acest război hibrid dus la noi cu troli, cu Ghiţă de Serbia & compania sau acum la polonezi cu camioane de sărmani ameţiţi de visul Vestului să nu fie altceva decât tocmai deflectarea atenţiei de la simpla politică de marketing a dezbinării clienţilor oligopolului. Cum ar fi ca Von der Leyen să gândească „… ruşii dezbină UE cu discount-uri şi ne aburesc cu geopolitica … ia s-avem noi politică unică de achiziţie să-i vedem cât rezistă fără banii de pe gaze şi să le controlăm bugetul din preţul pe metru cub …” în loc de actuala concepţie ” … vai, ruşii ăştia omoară românaşi, emigranţi, vai, … sunt în stare de orice, chiar să taie gazu’ dacă nu le acceptăm preţu’ … vai, şi noi în UE tot dezbinaţi … n-ai cu cine … n-ai cu cine …
@ Gigi Gagu, mai exista o tactica de mii de ani care spune divide et impera. Faptul ca exista um pseudo monopol al rusilor pe resursele energetice in UE este 100% prostia europenilor nu smecheria rusilor. Si-au creat singuri scenariul perfect de a fi dependenti de un monopol, dar cel care detine acel monopol are 2 scopuri, primul este cel finaciar si al doilea este cel de dezbinare pentru ca si el la randul sau are in fata tot o piata comuna, dar nu fac asta doar pentru bani ci si pentru un interes strategic. Europa trebuie sa iasa odata din acest hi-life un colori de iarba fumata, de teorii legate de LGBT si alte tampenii eco si de fratie politica. Gresala lor cea mai mare este ca pleaca de la premisa ca au suficienti bani ca sa cumpere si nu se murdaresc sa mai faca ceea ce faceau acum +70 de ani in urma.
Ce ii impiedica sa intre peste Libia si sa isi faca zona de influenta? Aveau gaz si petrol de acolo de bagau Rusia in faliment.
@ Gigi Gagu, spui ca o spun cu detasare, poti citi te rog comentariile mele de acum +1 luna in care spuneam ca treaba e groasa si primeam pe aici sfaturi de unii moralisti specializati in teorii de pe social media? Am mai spus ca am avut parte si de un curs de microbiologie din partea frizeritei, o mare experta in social media. Avea chiar specializare in ARN mesager, stia cu precizie ce efecte secundare vor fi si la ce riscuri se expun idiotii care se duc ca oile la vaccin. Aaa, scuze sa nu cumva sa uit soferul de uber, un erudit.
Cand vezi asa ceva, incepi te retragi in cercul tau si mai departe Dumnezeu cu mila, dar unii si-o fac singuri cu mana lor.
@ADR. Relax, suntem pe exact aceeaşi lungime de undă. Dealtfel şi tu îmi confirmi ce spuneam. Dar tot îţi admir detaşarea. Detaşarea e dealtfel un lucru necesar unei analize lucide şi pentru mine e greu de obţinut când mă simt direct afectat.
Off-topic, dar tot despre propagandă : ieri discutam cu o colegă în atac de panică, disperată că simte cum i se strânge laţul în jurul gâtului – a avut un pacient cu CoViD care-a crăpat (nimic deosebit faţă de alţii), nişte rude revendicative (nimic deosebit), nişte acte medicale făcute penibil la viteză (nici aici nimic deosebit), dar un procuror negaţionist şi antivaxxist convins (asemeni majorităţii bugetarilor) cu care s-a luat în colţi pe teme de provaxx-antivaxx. Concluzia mea a fost că e-n prea mare rahat ca să mai ţină cont de demnitate, etică sau ştiinţă şi să ţină capu’ plecat până scapă de idioţi. Şi totul din cauza dobitocului care e-n stare să acţioneze contrar propriului cod profesional şi să distrugă un om nu din şpagă, indolenţă, incompetenţă, ci din proprie convingere fermă, antivaxxistă în cazul nostru.
De ce ţi-am dat exemplul acesta – cam acesta e efectul low-level al Rusiei. La un nivel doar cu puţin mai sus – pe acest site, citit de mii de oameni cu opinii majoritar pro-vest, sunt doar câţiva care au curaj să spună cu subiect şi predicat „propaganda anti-vaxx este o armă biologică utilizată magistral de Rusia pentru a distruge autoritatea statală românească”. Şi aceia care se exprimă, asemeni mie sau ţie, o fac de multe ori cu perdea, să nu-şi ia calificative de paranoic de la postaci cel puţin dubioşi sau de la semi-analfabeţi cu educaţie de goagăl.
Personal nu prea înţeleg chestia asta. Văd că tu nici nu te mai chinui să cauţi răspunsuri, ci îi iei pe oameni aşa cum sunt. Poate de aici şi detaşarea …
Revenind la Wild-Wild-East – chestia cu imigranţii e doar un upercut scurt, e un băţ băgat în gardu’ de nord rărit de fandoselile naţionaliste ale polonezilor, la care ciobănescul Lowland are o dilemă : fie încearcă să smulgă băţu’ din mâna mârlanului, fie încearcă să muşte mâna lu’ mârlanu’ Lukashenko, fie latră tare să trezească adormiţii din casă (Ursula & Co.). Dilema potăii e că orice-ar face, va face prost.
Dar dacă blana lungă a Lowland-ului iese doar murdărită, ce putem zice noi de ce păţeşte mioriticu’ nostru ? De fapt, când o ieşi din codrul negru al pandemiei sângerând din zeci de zgârieturi de urs, mulţi imbecili vor comenta : ” … ia uite javră proastă, n-a ştiut că nu-i bine să intre-n codru că-l aşteaptă acolo’ ursu’ … ” sau ” … vai Bubico, te-ai zgâriat în scaieţi … „
@Gigi Gagu, ma uit la antivaxeri cat de virulenti sunt si cat de moralisti, ma uit la vaxeri cum incearca sa ii combata, ma uit la guvern cum incearca sa ii convinga sau constranga…. sincer stau si ma crucesc de ce nu vede nimeni solutia cat e de simpla.
Un antivaxer isi asuma un risc, asta este cert, dar nu el plateste riscul si Asiguratorul de sanatate pentru ca el momentan are totul free. Un vaxer urla ca el nu mai incape in spital de bolnavii Covid si el plateste. Guvernu se imprumuta ca nu are bani.
Solutia, nu vrei vaccin = reprezinti un risc peste cel calculat momentan = ti se mareste prima de asigurare, in cazul nostru CASS.
In ziua cand le cresc taxele acestora vor fi si bani la buget pentru ai spitaliza, se vor si vaccina aia care ac fac pe desteptii si va fi si mai liber pe sectii pentru vaccinati.
Principiu de insurance business simplu, riscul suplimentar se plateste. Fara legi si constrangeri…. ii arzi elegant la bani.
@ADR. Dacă ai avea posibilitatea să studiezi sistemul CNAS de plată a serviciilor medicale (principala funcţie a CNAS), vei constata cu stupoare că pentru ei pandemia nu există (exceptând poate flexibilizarea minoră a comunicării electronice) – zero noi tipuri de servicii adaptate situaţiei, zero medicamente în sistemul de compensare, zero toleranţă în flexibilizarea sistemului, ignorarea eforturilor sistemului de adaptare. Situaţia a fost generată în 2020 de sabotajul infrastructurii pesedista la adresa lui Tătaru şi în 2021 de focalizarea USR de implantare a oamenilor lui Voiculescu sau Mihăilă care a paralizat tot CNAS-ul. Deci a spune că statul poate acţiona cooordonat la nivelul mai multor instituţii … ha-ha-ha … eşti copil mic. Soluţia ta „nu vrei vaccin = majorare CASS” oricum nu funcţionează principial din cauza conceptului de solidaritate socială – la un beţivan sau suicidar îi poţi mări contribuţia ?
Şi ca să ieşim din off-topic – https://www.statista.com/statistics/1196071/covid-19-vaccination-rate-in-europe-by-country/ – cum naiba se face că în clasamentul idioţilor – BG / RO / RU / SK / HR / PL / SR / LV / EE / CZ / GR / LT – avem exact tot frontul vestic al Rusiei ? Discutam cu un coleg care lucrează în Franţa care-mi spunea că dacă la ei ar apare doar 10% din intoxicările de la noi, a doua zi, gerontofilu’ lor, cât de papă-lapte o fi, l-ar da imediat jos pe şeful DST-ului franţuz altfel vestele de toate culorile şi de toate direcţiile şi stânga şi dreapta şi din faţă şi din dos şi de sus şi de jos i-ar pregăti în Place de la Concorde o ghilotină de toată frumuseţea.
Referitor la ce pot sau nu pot să facă polonezii – şi ei au inflamat mediatic situaţia, dar nu pentru a obţine puncte electorale pe plan intern pro-naţionaliste (sau ăsta o fi al doilea scop perfect acoperit de plausible deniability), ci pentru a se aşeza bine în prima tranşee – „nu cedăm nimic, stăm la sârma ghimpată, nu ne retragem tactic să rezolvăm tacit situaţia în centrele de azilanţi, păstrăm centrele pentru varianta B”. Şi au procedat bine, pentru că, dacă făceau asta, cum sugera @Robi, pierdeau imediat o bătălie mediatică – toate goarnele Kremlinului începeau imediat cu „… polacii au cedat, ia uite-i, numai gura-i de ei …”.
Eu, să fiu în locul lui Andrzey Duda, decât să fiu luat de papagal, mai bine sacrificam o divizie întreagă şi zece F16, dar’mite să mă dau rotund în faţa câtorva sute de amărâţi înarmaţi cu paporniţe. Şi asta pentru că în războiul hibrid e importantă percepţia de moment nu capacitatea fizică. Şi în plus, în ciuda imaginii occidentale proaste, aş fi câştigat problema generată Rusiei la îmbarcarea emigranţilor pe aeroportul din Damasc sau Kabul către Minsk – cum să-i convingi să marce francu’ la călăuze pe ruta bielorusă când ei se informează şi află că frontiera poloneză nu poate fi penetrată ? Başca ăia deja aduşi or începe de foame să viseze la Bielorusistan …
Spun asta pentru că toate aceste rute sunt extrem de vulnerabile la zvonuri şi funcţionează pe principiul turmei. În 2016, imediat după „lovitura de stat” a lui Erdogan, am făcut prin Serbia şi Croaţia fix 24 de ore – autostrada era ultraaglomerată noaptea la două de maşini nemţeşti şi elveţiene conduse de şoferi turci sau sirieni stabiliţi în vest care-şi luau rudele de la graniţa Turcia-Bulgaria. Prietenii cu care mergeam, avertizaţi de mine, au luat-o prin Ungaria-Slovenia-Croaţia pe şosele pustii. Asta pentru că fluxul de migranţi o luase ca turma prin Serbia când s-a blocat în coada făcută de putorile vamale bulgaro-române de la Vidin-Calafat. Similar, valul din 2015 de emigranţi sirieni către Europa a pornit de la lacrimile Merkeliţei la copilaşul de 7 ani înecat în Mediterana dus pe braţe de tatăl lui. Pe asta cred că marşează şi polonezii – crearea percepţiei graniţei impenetrabile cu preţul unui scandal de o săptămână în care o să fie bălăcăriţi în media vestică mai ceva ca pe Hitler şi Stalin, dar … după o săptămână oricum se uită totul …
Concluzie : un politician adevărat nu prea trebuie să-şi permită să aibă lacrimi, iar când cedează, trebuie s-o facă doar pentru ceva real important. Oricum e o concluzie inaplicabilă hahalerelor noastre de politruci, şi asta din cauza incompatibilităţii lor cu conceptul de conştientizare a importanţei politice a unui lucru sau din cauza ablaţiei afective.
@Gigi Gagu, un betivan sau un fumator plateste taxa pe viciu care cel putin teoretic ar trebui sa ajinga la sanatate, dar cine stie pe unde se mai sifoneaza si asta. Conceptul social mi se pare una dintre tampeniile cronice ale tarii asteia, platim procente din venituri si beneficiaza cel care prinde primul rand la coada de analize compensate, restul dau banu sau isi fac asigurari private. Atata timp cat pensia este un procent din contributie, asa ar trebui sa fie si aici pachete de servicii. Nu poti sa muncesti ca pfa si sa platesti la ghiseu minimul posibil ca CASS si restul de bani sa ii bagi in buzunar si sa emiti aceleasi pretentii ca unu care cotizeaza % din salariu real.
Dar cum spui si tu, cine sa aibe putina minte sa rezolve si asta?
Legat de tarile enumerate, nu cred ca proxymitatea cu rusii e problema si nici macar propaganda de 2 lei de pe social media, aici sunt alte probleme generate de o clasa politica fara gir de incredere de la populatie si mai ales sa o spunem cinstit gradul de analfabetism functional. In Ro primul gand care iti vine in minte cand spui politician este hot, al doilea este ipocrit si al treilea prost. Aici este problema reala, nu sunt vazuti de societate ca valori morale care sa emita mesaje credibile, de aceea oamenii incep sa caute adevaruri acolo unde cauta de regula orice, pe web, social media, tv. Li se pare ca aici gasesc mai multe adevaruri decat din gura politicienilor.
La revolutie eram copil dar inca imi aduc aminte mesajul de la tv cand au spus ca tov Iliescu a diacutat la ambasada sovietica, iar bunica mea a spus fericita ca vin rusii sa ne scape de diactatura si teroristi :), fara sa stie saraca ca prima disparuse iar ceilalti erau doar o inventie zgomotoasa.
Fix asta este problema si acum, foarte mult zgomot.
@ADR. Vezi că aici intri pe teritoriul meu în care chiar mă pricep. Aș putea să-ți spun că statul la coadă la analize compensate e o aberație de sistem rezolvabilă cu maxim 1 % din buget dacă nu ar exista „lobby-ul” unor granguri mari care vor cotă de piață. Aș putea să-ți spun că inechitățile de contribuție la sistem au crescut prin doctrina Dragnea de legiferare de excepții în detrimentul regulii – pensionari, PFA, patroni, bugetari AOPSNAJ, etc. Aș putea să-ți spun că toate actualele asigurări private de sănătate nu sunt ce au în denumire, ci sunt de fapt vânzarea unui pachet fix de servicii de obicei către angajatori care le folosesc cu rol de marketing pe piața muncii sau către fazani (vrei să fii fazan, cumpără așa ceva dar să nu te mire că scoți francu’ pentru orice nu e scris în contract) . Aș mai putea să-ți spun că toată UE folosește acest sistem, evident mult cizelat, și sistemul e mult mai ieftin, mai performant și mai accesibil decât sistemul american pe care îl susții tu ( am mulți foști colegi și în UE și în US și toți mi-au confirmat asta). Aș putea… dar ies prea mult de pe arătură…
Revenind on-topic, „zgomotul mult” e doar o percepție aproximativ corectă a ta – până în 2014 nu se resimțise geniul lui Valeri Gherasimov și mai ales reacția isterică a Vestului la provocările hibride – vesticii au zis „țipă trolii pe Facebook țipăm și noi în conferințe de presă” , dar țipă prost, pentru că, spre deosebire de goarnele Moscovei, nu au mesaj diferențiat pe tipologii și nu au” frăgezit” afectul audienței țintă. Înainte de 2014 – rușii s-au umplut de aprecieri maro chiar și când erau „băieți buni”, ca la asediul Nord Ost din 2002, dar’mite Beslan 2004 sau Georgia 2008. Din 2014 însă, Putin a făcut ceva la care politicienii occidentali nu se așteptau (și nu se așteptau din cauza incompetenței lor în a evalua alt mod de gândire decât al lor – nici ăia nu sunt cu mult mai breji ca ai noștri). Acum, în meciul Lukashenko – Duda – von der Leiden, indiferent cine câștigă, tot Putin marchează : pierde Lukashenko, pierd bielorușii din mândria națională și e mai aproape Rusia Mare, câștigă Duda, câștigă trendul iliberal mt mai ușor manipulabil, câștigă UE, se mai duce pe copcă un oponent ferm al Rusiei.
Ce ar trebui noi să intelegem: cine-i mic și cu bube-n cap trebuie să se dea bine pe lângă unu’ cu meclă de caftangiu, chiar dacă dup-aia ii plătește cât nu face o baterie cu uraniu sau doo’ bărcuțe cu care nici smardoiu’ nu se mai joacă. Că ar fi fost bine să nu fim lăsați în pielea goală de pretini… ar fi fost bine să fim mai deștepți da’ uite că nu suntem, ar fi fost bine să avem ținere de minte mai lungă de 3 ani da’ uite că n-avem…
Care campania de dezinformare pentru vaccinare ?
Ca mia fu una .. acum catoiva anisori
Era in anul 2017 …..
Siu nu dati vina pe polcovnic ptr prosti. Ca are si el pe ai lui : ”Nu înteleg ce se întâmplă. Avem un vaccin eficient. Vaccinul acesta chiar reduce riscul îmbolnăvirii, complicațiile grave și rata deceselor. Sunt doar două modalități de a trece peste această perioadă – să te îmbolnăvești sau să te vaccinezi. E mai bine să faci vaccinul, de ce să aștepți să te îmbolnăvești și să te expui unor consecințe grave? Vă rog să fiți responsabili și să luați măsurile necesare pentru a va proteja pe voi și pe cei apropiați” Destui prosti! Ca la o populatioe de cca 140 milioane oalala ai sufizanti prosti!!!
Nea Ghita astia au dreptate, vaccinul nu functioneaza?
https://republica.ro/vaccinul-de-putut-z-si-ma-intreaba-batranul-dar-cu-cum-stai-mai-poti-dupa-vaccin-ii-raspund-stapanindu
@lt de imigranti ilegali se scapa cu un program de repatriere nu cu garduri si drone si ce alte prostii mai au unii in cap pe aici.
romania deja face asta ii deporta angro pe astia care vin la noi.
https://www.libertatea.ro/stiri/romania-a-deportat-in-2021-mai-multi-afgani-decat-a-primit-cate-cereri-de-azil-au-fost-aprobate-3707744
asa e cand suntem neinformati si vorbim aberatii pe internet cu garduri si drone….ma refer la colegii de site nu la tine evident.
Nu este nici un sah-mat atât timp cât vezi realitatea din teren. Trebuie doar să fi ferm și să nu cedezi. Dar e adevărat ca acum multe ONG-uri sau activat și deplâng starea hoardei barbare. Prin felul acesta poți indentifica ușor care sunt cozile de topor ale Moscovei.
@Florin D…asa, le identifici si ce faci? Ai sa vezi ca multi sunt in parlamentele din Franta, Germania, UK, Olanda, nu mai vorbesc de Austria. Camuflati in ecologisti, in antifa, in nationalisti, in „preocupati”, samd, unii sunt asa de bine ascunsi incat as spune ca partidele traditionale comuniste is de-a dreptul safe pe langa soparlele astea. Ce le faci? Poti sa te ambalezi tu aici pana iti ies ochii ca cepele daca esti deja vandut.
cand incep impuscaturile pe acolo si or sa fie femei, copii, batrani morti toata lumea va striga genocid , nimeni nu mai e curios de circumstantele care au dus la nenorocire , urmeaza consiliu de securitate ONU , coalitie militara si lovituri militare .
https://adevarul.ro/international/rusia/putin-ataca-mai-multe-fronturi-europa-oficial-nu-i-a-declarat-razboi-obiectivele-salea-video-1_618a07cb5163ec4271563c14/index.html
@locotenent…mai ziceam io pe-aici sa fim atenti la rusi ca le place sahul. La altii li se umfla vena la tampla sa vada cum ar zbura o balistica de la Navodari in Rusia. Cred ca ar juisa vreo cativa generaloi de-aia de la Kremlin la o faza de-asta.
Sosoaca e supraestimata. Ma tem mai mult de prostiile pe care le facem singuri cu manutzele noastre. Suntem prea temperamentali si ca orice temperamentali, usor de manipulat.
Ca sa revin, da, ce fac rusii acum e o lovitura buna, polonezii nu au prea multe variante de joc, rusii pot sa intinda coarda cat au ei chef. Si timpul lucreaza in favoarea lor, vine iarna, or sa inceapa aia sa moara la granita ca mustele. Cum spuneam, indiferent ce ar muta, polonezii ies prost. Bine ca nu suntem noi macar. De data asta! Data viitoare cine stie ce va fi.
@ Cum spuneam, indiferent ce ar muta, polonezii ies prost.
Sa faca partasa Europa de vest la situatie … cu cat mai multe sesizari / solicitari publice de ajutor … sa ceara sa-i adopte iubitorii de migranti …. sa ofere tranzit pazit catre tarile care ii doresc. Nu-i doresc … sa taca … pt. ca nu Polonia e tara de destinatie.
Trebuie monitoriziare video 24/24 pt. ca daca apar impuscaturi sa poata para acuzatiile cu imaginile … polonezii sunt prea destepti sa traga … daca nu cumva vor avea infiltrati … dar nu gloantele ci bastoanele date live … vor fi problema
– nu e sigur cà Luhacenko o face de capul lui sau la instigatia lui Putin
– U.E. a refuzat sà participe la màsurile de protectie ale frontierelor exterioare :
„De la Bruxelles, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Layen, a declarat mai multor țări UE că UE nu va finanța construcția de ziduri și sârmă ghimpată la frontierele sale. Recent, Polonia și Lituania au trimis UE facturi pentru viitoarele garduri.
„Am fost foarte clară […] nu va exista nicio finanțare pentru sârmă ghimpată și ziduri”. Răspunsul președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a fost categoric pentru liderii care au întrebat-o despre acest subiect. Europa nu va finanța garduri anti-migranți la frontierele UE.
Deja la 7 octombrie, miniștrii de interne din douăsprezece țări europene – Austria, Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Lituania, Letonia, Polonia și Slovacia – au făcut aceeași cerere. „O barieră fizică pare a fi o măsură eficientă de protecție a frontierelor, care servește interesele întregii UE, nu doar ale statelor membre din prima linie”, au spus ei Comisiei.”
o bariera fizica e inutila daca nu e pazita. orice fortificatie fara oameni sa o pazeasca e degeaba
Drone. Cu program, care știu ce au de făcut când e încălcată frontiera. Anunț, avertizare și ……… ce zice programul și e deja stabilit. E SF dar și ce se întâmpla e medieval cel puțin. In plus ai de ales: respecți drepturile unora dintr un stat care își bate joc de ei sau respecți drepturile propriilor cetățeni care vor fi puși in pericol inclusiv de moarte de unii frustrați de război, foamete, crime și alte mizerii? Ce vina au cei din cetate? Trebuiau in evul mediu sa deschidă porțile cetăților pentru ca nu aveau vandalii, vizigoții, slavii sau hunii mâncare? Eu parca îmi aduc aminte ca erau primiți altfel.
si ce fac dronele alea ii prind pe aia de maneca? ii trage in poza cand sar gardul….
Polonia trebuie sa joaca tare ,iar partenerii din UE/NATO sa II sustina pe polonezi inclusiv militar, fara rezerve!
Haideti sa folosim forta adversarului : „Veniti in Belarus ca Lukashenco va ofera conditii de viata superioare…..saturam Belarusul …
Pt asta ai nevoie de COEZIUNE SI POLITICIENI RESPONSABILI!
Polonezii sa blocheaza granita :,inclusiv folosind arma ….se genereaza un mic conflict , ceva victime dar mesajul este clar si de impact : GRANITA UE / NATO NU SE INCALCA!!!
„Superputerile europene” Germania /Franta/NATO sa nu mai joaca la doua capete ” a la Puta y la Ramoneta „…
Dupa „victoria” fulminanta din Afganistan n-au invatat nimic !
N-au inteles NIMIC.!
Daca vor emigranti, Lukashenko / Putin sa -i aduca direct la Minsk / Moskova ….
Ma tem ca, aceasta generatie de politicieni europeni , iresponsabili , rupti de realitate , ingamfati cu bufnita pe tricou VOR DISTRUGE DIN TEMELII UE , efortul depus de predecesorii lor, in a unii continentul .va fi spulberat!
Putin si adormitii din UE/ NATO, SCOR 10-0….si agonía va fi mai mare!
PS.Spunea cineva ca lipsa educatiei , IQ scazut ne impiedica sa ascultam de autoritati….Criza poloneza , „victoria ” din Afganistan , modul cum trateaza / gestioneaza/ tolereaza miselia ungureasca ….etc
Ne inseamna sa ne-ntrebam : Care autoritati?!?!
Vasile,colegule,iesi de pe steroizi.
Ce pana mea trancanesti de Af ?Habar nu ai care e gustul ..
Ape tulburi .
Si noi , ca de obicei , nepregatiti .
Dupa treizeci de ani de involutie tehnica suntem cu inzestrarea si industria militara praf .
Polonezii , si inzestrare, si industrie .
Si cu pusca in mana la hotar .
Si nici nu ma mai mir , nu mai departe de week-end se dadea cu bota in cooperarea energetica Romania – USA , ca sa ramanem dpv. energetic la mila binomului Rusia -Ungaria .
Ar fi momentul ca Romania sa-si arate solidaritatea si sa-si exprime disponibilitatea de a trimite ajutoare. Poate peste nu mult timp vom avea aceeasi problema pe granita cu Serbia.
În noiembrie ’39 finlandezii se luptau cu rușii. România dormea, deși știa ce se întâmplă acolo. În ’40 a rămas fără o treime de plapumă. În noiembrie ‘ 21 Polonia e atacată așa, mai soft. România iar doarme, poporul de izbeliște, PNRR și PNDL să fie pentru cine trebuie.
Tovarășu, în Constituție scrie clar că este interzisă colonizarea altor populații pe teritoriul României.
Cât despre solidaritate, România a cheltuit anul ăsta 500000euro (o jumătate de milion) pentru cazarea, hrana și banii de buzunar a imigranților care au ajuns pe teritoriul țării.
Bani cheltuiți degeaba cu unii care sunt din altă cultură incompatibilă cu cea locală, iar scopul lor este să nu muncească și să trăiască din ajutoare sociale, după care să aducă și familia pentru a crea enclave.
Știi proverbul ăsta, nu:
Oaspeții vin, dar mai și pleacă, acasă la ei.
Nu încerca să substitui mila, care este un sentiment omenesc, cu supunerea.
Cat o pista de atletism patratoasa :))
Unii inteligenți așa au in cap, sa se cheltuie cu ăștia bani cât mai mulți fie cu cazarea fie cu mâncarea fie cu excursii pentru ei. Ii Invit sa facă o excursie pe banii lor și sa forțeze granița Siriei sau a Belarusului și sa vedem ce mai zice mintea lor cea creață
Lukașenko a amenințat că va bloca gazoductul Yamal-Europa dacă granițele cu Belarus vor fi închise:
„Aș recomanda conducerii Poloniei, lituanienilor și altor oameni fără cap să se gândească înainte de a vorbi”.
https://twitter.com/ntvru/status/1458739101805563909?s=20%5D
Ancheta Pentagonului nu a găsit nicio problema in atacul cu drona de la Kabul când au fost ,,eliminați,, o familie cu 7 copii. In schimb idioții Moscovei care scriu și pe aici găsesc probleme in utilizarea dronelor pentru a împiedica trecerea frauduloasa a frontierelor. Când va apuca umanismul și dorința de a cheltui bani pentru imigranți, duceți-vă la putinel care și certați l pe ăla pentru lipsa de umanism doar ca s ar putea sa taie alocația de ruble.
https://wwwb.agerpres.ro/politica-externa/2021/11/13/un-soldat-mort-la-frontiera-dintre-polonia-si-belarus–813948
S-a impuscat din greseala, cica.
Borfasul borfasuieste borfaseli borfasesti…
Putin says West, not Belarus, root cause of migrant crisis on border
https://www.reuters.com/world/europe/putin-says-nato-drills-black-sea-are-serious-challenge-moscow-2021-11-13/
Saracul de el, abia de la stiri a aflat, dar se ofera sa ajute cu ce poate. Nu-ti vine sa-l pupi de bun ce e?
https://www.hotnews.ro/stiri-international-25179184-putin-ofera-rezolve-criza-migrantilor-sustine-aflat-din-presa-despre-evenimentele-granitia.htm
Vladimir Harkonnen aplică doar ce a învățat
la kgb adică maskirovka. Observ ca inițiativa aparține Rusiei iar Nato doar reacționează.
Deja incep sa-i blocheze pe drum
https://www.hotnews.ro/stiri-international-25176023-voi-sta-frig-toata-iarna-daca-trebuie-sper-germania-reportaj-bordul-unui-avion-care-transporta-migranti-irakieni-belarus.htm
Insa…. Daca ar trimite cadou Belarusului/Rusie cu avionul niste fanatici care au un dinte impotriva Rusiei? Daca tot e liber la vize turistice spre Minsk? Sa vada si ei ceva frumos.
https://www.youtube.com/watch?v=XsdoUGXMmGg