Compania rusa Rosoboronexport a semnat recent un contract cu fortele aeriene din Bangladesh pentru livrarea a 24 de avioane de antrenament avansat Yak-130, a declarat directorul general al companiei ruse, Anatoly Isaikin.
Desi in mod oficial suma exacta nu este cunoscuta cotidianul rus “Kommersant”, citand surse apropiate tranzactiei a scris ca suma implicata ar fi in jurul valori de 800 milioane de dolari, iar avioanele vor fi platite cu ajutorul unui credit oferit de catre guvernul rus, livrarea primelor aparate urmand sa aiba loc anul viitor. Asta in conditiile in care rusii gandeau inca in urma cu doi ani ca piata din Asia de Sud-Est ar fi o piata perfecta pentru Yak-130, mai ales daca tinem cont de faptul ca aparatul poate fi folosit si in misiuni de tip CAS, avand o arhitectura destul de modulara.
GeorgeGMT
Daca ne mai gandim si ca poate fi echipat cu radar care sa ghideze R 77 avem imaginea unui avion foarte versatil cu capacitate de ducere a luptelor aeriene.
Vanzarea YAK 130 confirma designul YAK 130/M 346 care daca ne uitam pe plan global domina piata avioanelor de antrenament avansat.
Buna miscare a facut YAK-ul cu acest avion si la fel si italienii care s-au lipit avand bani de un birou de proiectare capabil si inovativ.
Corect,
In plus motorul de pe YAK are si o variata cu post-combustie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Progress_AI-222
Maximum thrust: 2520 kgf / 24.7 kN (5,552.78 lbf) in takeoff mode (non-afterburning), 4200 kgf / 41.2 kN (9,262.13 lbf) afterburning.
in schimb, motoarele de pe M-346 sunt mai puternice cu 3,2 kN:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alenia_Aermacchi_M-346_Master
Honeywell F124-GA-200 , 28 kN
iar motorul are si el o varianta cu post-combustie:
F125-GA-100 Also known as the TFE1042-70. This is the basic afterburning variant of the engine. Used in the AIDC F-CK-1 Ching-kuo.
Eta ca dorintele unora de faliment a acestei companii se adeveresc da invers . Ptiu si tavarisci putin e abitir inpotriva inversului .
Trecand de retardul unora la cea ce mai apare ca stiri despre ce vand unii si cumpara ALTII , hop ce sa vezi din nou Bangladesh u e clientu . De avioane NOI . Ce prosti sunt astia mai, iinvestesc numai in scule noi .
La noi ce dreacu sa mai zici cateva sh si conserve http://www.cartula.ro/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=104039 inca mai tinem tunuri de 76,2 ingopaiar pe unii cu tot cu ele precum se ingroapa altii cu auru pe ei .
acusi sa vedem ce vrea cretinoidu adormit sa puna de ministru daca tot ia venit chefu sa schimbe vasalii intre ei , iei un cretin contabil ce ti vinde vaccinuri toxice catre popor si l pui la finante si alte cretinisme . Sa speram ca armata nu va beneficia de schimbarea domnilor ca nu e deloc bucuria nebunilor de pe aici .
@CaporalMusat
„Bangladesh u e clientu . De avioane NOI . Ce prosti sunt astia mai, iinvestesc numai in scule noi”
Caporale, tarisoara aia le cumpara pe credit bre 🙂
Rusii isi vand avioanele pe banii lor deocamdata.
Ceea ce nu e un lucru rau in printzipiu, avionasul este mumos, pe brunetii aia ai faci clienti, dupa aia vezi tu cum mai scoti banii de la ei si oricum depind de tine pt mentenanta. Daca nu platesc, eventual le mai vinzi niste avioane pe credit cu conditia sa-l achite pe primul 🙂
„inca mai tinem tunuri de 76,2 ingopaiar pe unii cu tot cu ele precum se ingroapa altii cu auru pe ei .”
Caporale, nu blastama bre ! ca e pacat 🙂
Ce nu-ti place in poza aia? Armament iesti? Iesti! Kakaia probliema?
„acusi sa vedem ce vrea cretinoidu adormit sa puna de ministru”
Bre, pe ala sa nu-l mai bruscati, ca la trezeala face urat 🙂
Dupa aia ministru bun, nu stiu, Dobritoiu 🙂 ?
Oricum Duska asta avea idei cu refacerea cacacitatii de lupta a Armatei, s-or fi atacat aia la Partid ca „bah, ia vezi ca ala ne toaca banii de pomeni electorale pe armamenteuri” 🙂
sa nu vina ziua in care si de alea o sa fie nevoie, intr-un razboi total si adevarat, gen WW I sau WW II. ca altfel, desigur, nu vor mai fi razboaie 😉
Tare rau, noi dam bani in avans pentru harburi care au fost fabricate acu 30 ani si lasate la putrezit, dar in schim ne mai imbie cu o excursie in portgalia sa ne prezinte o cabina, iar rusii le da in avans noi noute.
Ce mai ramane de comentat!
am comentat deja in zeci de articole pana ne-am plictisit… asta e!
De fapt am facut mai mult decat sa comentam, am transmis si materialele, variantele acolo unde trebuie… dar degeaba. Aveau planul lor.
Stiu ca avem oameni foarte deosebiti in tara si dedicati pentru bine.
Dar acum imi pun intrebarea, care e mai de treaba, americanul sau rusul?
Intre timp… Alenia M-346 a sosit la baza Deblin din Polonia pt. evaluare/testare:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12622
Today, at 41. Aviation base School in Dęblin landed Italian advanced training aircraft Alenia Aermacchi M-346 Master.
Verification check of the aircraft of the M-346 is 2. stage of the merits of the bid, which the Italian company Alenia Aermacchi Spa made in proceedings conducted by the Inspectorate for the military to enlist for the armed forces of the REPUBLIC OF POLAND an integrated system of advanced training (Advanced Jet Trainer)
While the M-346 in Dęblin Commission proposal aiming to be subject to verification of critical parameters offered aircraft:. speed, speed climb, ceiling of a practical, acceptable design, over load overload and information imaging system components in the cabin of the aircraft. The test flights will last until 5 February.
Mig-urile noastre: https://www.youtube.com/watch?v=Ev-1lQOtopc https://www.youtube.com/watch?v=P7gDSXsAO1c
https://www.youtube.com/watch?v=7Y89sqyh024
https://www.youtube.com/user/alex3261?feature=watch
niste avioane chiar frumoase, avionul care a fost perfect pentru Romania….
si 110, am avut si noi momentu’ nostru cand eram un fel de nemtia Estului la armata in general 🙂
prin 2000-2004 parea ca Romania o sa ajunga o putere regionala, aveam 110 MiG-21 LanceR, se si modernizau TR-urile, si cumparam fregate, avioane de transport, se bateau in piept ca pana in 2010 o sa avem avioane multirol…ziceau ca o sa avem si elicoptere de atac…in perioada aia viitorul chiar parea luminos…dar s-a ales praful…poate o sa ne revenim si noi
spre sfarsitul anilor 90′ cand le aveam pe toate 110 modernizate eram chiar bengosi 😉 daca modernizam si restul de Mig 29 la stadiul de Sniper eram in top 8 in Europa dupa tari ca UK,Franta,Germania,Spania,Grecia,Turcia,Italia.
https://www.youtube.com/user/alex3261/videos
am si eu o intrebare deoarece nu ma pricep in aviatie
cate avioane formeaza o escadrila ?
ma refer la fortele aeriene romane
12 avioane in romania, adica 3 celule de cate 4 avioane daca nu ma insel
12 avioane e minimul, 16 fiind numarul recomandat pentru o escadrila.
Polonezii, la 48 de avioane F-16, au de fapt 3 escadrile, plasate pe 2 baze modernizate.
pai da, mi se pare ca austriecii au 15, majoritatea tarilor din vest au 14, depinde de la tara la tara
Diferenta intre o scula ruseasca si una chinezeasca,
https://www.youtube.com/watch?v=MY13w8wzACE&feature=youtube_gdata_player