Yakovlev Yak 28 Firebar

 

35 de comentarii:

  1. Frumos avion !!!! E facut el de incapabilii aia de sovietici da asta e !!! Prin plin Cold War si o fi facut si treaba aia a lui !!!
    Asta i un fel la multi ani pt Yankei ?!!!
    Dincolo de micile noastre sicane La multi ani SUA si Dumnezeu sa bicuvanteze toata lumea nu numai pe ei cu pace !!!!

  2. Inca se vede amprenta germana – sigur, adusa la zi pentru epoca in care a zburat.

    Frumos avion, asa, sa moara americanii de ciuda azi 🙂

    • Nici nu suporta comparatie 🙂

      • Sint avioane cu rol diferit si performante diferite.Black-Bird SR 71 era avion de recunoastere strategic ( vieza maxima 3.0 mach) extrem de scump construit in doar 32 buc. YAC 28 era avion bombardament mediu si cu rol de recunoastere construit in serie mare 1181 buc.

  3. Mda. Acum na, cum eu sunt carcotas din fire, gandesc ca rusii in afara de arme n-au prea scos si altceva. Sa nu fie cu suparare dar rusnacii nu prea au mintea si la altceva decat arme. Aici, diferenta intre greci si rusi nu prea vad. Daca excluzi sectorul militar…..pauza. in timp ce partea civilizata a lumii , pai frate, nu mai putem trai fara ele. Daca nu ajungeau la Berlin …. si acum aveau obiele. Cu ce drac de tehnologie s-a ales lumea de pe urma rusilor? Ceilalti ….no comment

    • La cat au scos sovieticii inca mai pot trai 10 ani in stilul asta, dupa aia trebuie sa puna osul la treaba si sa dezvolte tehnologii ca de pupat din vest e clar ca nu mai pupa mult timp nici daca il pun pe Papa presedinte.

      • Astia nu stiu decat sa fure. Dar, fac si ei cum a facu Ceausescu, dupa ce a furat tehnologia si a facut fabrica …..deja produsul era invechit cu cateva generatii. Si iar goana la furat….

        • Nu stiu cata tehnologie am furat, am auzit mai multe persoane spunand ca erau mituri. Cat priveste tehnologia dintr-o fabrica trebuie tinut cont ca noi in acel timp nu mai aveam mare lucru lasat de rusi, tot ce fusese industrie buna fusese luat si trimis in vagoane la moscova, deci alea facute de ceasca chiar daca nu erau za best erau o piatra de temelie si printre ele au fost si ramuri industriale cu fabrici de top cu tehnologie de ultima ora din vest aparute chiar inainte de 89.

          • Raptor, sigur ca mi-as dori sa fie mituri dar, cum tu ai spus ca rusii au incarcat tot de misca si apoi ne-am trimis ( la ordinele Moscovei of course ) creierele la Canal, logica si ratiunea bat-o vina imi spun ca din lacatusii de la Grivita nu scoti mare branza. Nu tu scoli in occident – nu stiinta! Ca toate numele mari, ce au ridicat stacheta , ce le avem insirate pe peretii scolilor, s-au inspirat si au trecut prin occident. Ori, din rarita si prasitoare trasa de boi nu sari la tractoare oricat am stoarce proverbiala inteligenta romaneasca. Cu o tara adusa la lingura de lemn, e greu s-o si dezvolti in ritmul cerut. Sigur ca, au cumparat ai nostri si ceva tehnologie ba de la rusi ba de la vestici dar, cum aveam nevoie de mai mult, am luat exemplul ” eliberatorilor” nostri. Ceasca n-a facut nimic altceva decat, siretenie taraneasca, sa se uite la vecini, sa aibe si el daca se poate si mai mult. Nu ma intelege gresit , vremurile acelea cereau masurile potrivite si furtul de tehnologie a fost unul. Persoanele care le-ai auzit , probabil cred ca ne veneau ideile meditand in Bucegi si vorbind cu Sfinx-ul. Am si eu cunostiinte de-astea cu genialitatea traco-nu stiu ce , ce vorbesc cu Zamolxe si noi suntem buricu’ lumii….bla-bla-bla. Rusii au si ei aceiasi problema: Maica Rusie, lumina vine de la rasarit, farul crestinatatii etc. dar , e deajuns sa citesti Dostoievschi sa intelegi complexitatea (pentru mine tampenia) sufletului rus ce are menirea sa salveze lumea.

        • Ghita Bizonu'

          dane
          am cam inceput sa ma satur de cestia asta „facu Ceausescu, dupa ce a furat tehnologia si a facut fabrica …..deja produsul era invechit cu cateva generatii”
          La care tehnologie te refero? Ce produs?Care furt ?!
          Dacia? era licenta Renault f oficiala …. si Dacia 1300 era R 12 care a fost produsa cam in toata lumea … si in Asutralia, si in Turcia (OYAK a produs pana in 1999) In Franta pana in 1980. Deci in anii 70 era p masina europeana normala.
          Elocpterele IAR? Licenta oficiala. So la nivel mondial on momentul inceperoo prpductiei..
          Motarele RR? Da erau cam invechite dar RR!!! SI latceva nu vindeau decat Spey si Viper. Bac 1-11? In 1977 era avionul scurt curier cel mai „calarit” din Europa ..
          A da.. calculatoarele Iris 50. Licenta oficiala , productie paralalela cu cea franceza INSA si francezii aveau ca inspiratie ceva depasit.

          Sau te gandesti la CANDU?!
          De f[pat tu et gandesti la ceva anume sau esti „destept” si „intelectual”?! Adica nu stii da te iecsprimi?!

          O da.. in 1989 erau si destule vechituri. De ex o fabrica de pe linai lui 19 .. Unitate de industrie textila care mai folpsea razboiae de tesut din anii 1920… Insa aia nu era „a lui Ceausescu” … ci era nationalizata! Ca nu fusese retehnologizata asta este adeavrat. Ca trebuia ori inchisa ori retehnologizata este si mai adevarat (profit 2 mil lei/an – o mizerie. Ca prea mult se reparau si intretineau batranele utilaje) . Ca uneori in aceiasi sectie se invecnau strunguri numerice cu strunguri de prin anii 60 iar adevarat. Ca „rangheturile” fusesera scoase din uzina de abia prin 80 la fel de adevarat.

          Insa cestia cu tehnologia furata este prosteala. Am plaiti f oficial , in urma unor contracte f oficiale. SI am scos BAC din cacat.

          Da oricum cestiole astea te depasesc ..

          • nu stii cata tehnologie din industria chimica s-a furat!
            e vorba de combinate chimice ,de instalatii de rafinare,si multe altele!

          • si pe francezii de la citroen i-am scos din cacat!
            am furat si din industria de exploatare a minereurilor!,din industria extractiva!
            sa vezi excavatoare facute la Timisoara ,si in industria electronica am furat!

          • Ghita Bizonu’
            5 iulie 2015 at 8:11
            „Romanii au o parere extrem de deformata vizavi de potentialul lor. Dureaza ceva mai mult sa scapi de sentimentalisme si sa-ti dai seama cu singe rece, ca-n Romania nu se putea face nimic prin forte proprii. Nu au existat nici know-how si nici banii necesari pentru cercetare/proiectare. In special banii, pentru ca leul nu era convertibil. Tot ceea ce s-ar fi produs trebuia vindut pe dolari. Specialistii romani au fost pregatiti indeajuns, de fapt aproape suficient, incit sa faca fata cit de cit la interpretarea si intelegerea tonelor de documentatie furata din occident. Ia ca exemplu Dacia care s-a produs in aceeasi forma (cu modificari infime) peste 20 de ani. De ce? Pentru ca n-au fost in stare. Nici macar atit cit sa „inventeze” niste imbunatatiri acolo. Ceashka n-a reusit sa vinda Dacia nici macar la pretul de 1000 de dolari la bucata. Era pur si simplu prea slaba calitativ in comparatie cu produsele similare occidentale.” Forum softpedia

            • Am scos BAC-ul din căcat, am scos și Citroen-ul. Asta am făcut. Pe bani grei, în timp ce noi făceam cozi pentru orice căcat și citeam la lampă cu gaz. Ceaușescu a plătit scump o plimbare cu caleașca prin Londra.

              • Nu-i curios ca „cel mai iubit fiu al poporului”, „geniul carpatiilor”, ” primul zidar, miner, etc., etc.” a salvat companii occidentale pe foamea noastra? Cred ca era vandut capitalistilor! De n-ar mai avea liniste in veci, spurcaciunea dracului! Poate nu stii dar a conditionat semnarea contractului sa fie primit de familia regala. Cu un avion vandut nu scoti o companie din rahat. Plus ca Ceausescu a vrut sa plateasca barter adica prune si corcoduse 🙂

          • Nu cred ca-l depasesc doar ca are target precis. :)))))))))))

        • Spionaj exista din toate partile doar ca tu vezi doar pe unii. 🙂

          Cauta pe net si vezi ce au scos inventatorii si cercetatorii romani inainte de ’89.

  4. Spionajul tehnologic era una din preocuparile Secu. Din pacate insa au avut rezultate mediocre,mult umflate ca sa dea bine la Sefu’,in realitate faceau poze si luau pliante si documentatie tehnica de la firme,reprezentante,expozitii. SUA si Vesticii nu erau prosti,stiau cine si cum joaca,basca ca-si protejau secretele. Au avut scurgeri de informatii,dar avansul tehnologic permanent facea ca tehnologia furata sa devina redundanta rapid. Marile „reusite” ale spionajului ceausist sunt inventie Pacepa,insa asa a facut si jigodia asta un ban,acum transformat in luptator…anticomunist. Secu a avut cateva reusite,nu toti erau idioti sau halitori de valuta forte prin ambasade,insa marea majoritate…trai pe vatrai la post extern. Ghita are dreptate,Dacia,Puma si altele sunt licente oficiale cumparate pe bani grei,nu-s furaciuni. Si daca le-am fi furat,cum le-am fi produs,de la zero!? Pai noi n-aveam nici macar fabricile si tehnicienii necesari,spre exemplu Dacia Mioveni a fost construita cu suport francez, basca specialistii scoliti la Renault. De unii singuri n-aveam capacitatea de a implementa tehnologie,basca s-o promovam/vinde ca produs 100% romanesc,aia nu erau fraieri ca sa nu-si recunoasca propriile tehnologii/produse,ne-ar fi stors de bani,prin procese internationale,cat nu faceau astea daca le-am fi cerut licenta. In anii *60-*70* n-aveam „stiinta furtului tehnologic”,nici n-aveam de ce,si-asta fiindca aveam relatii bune cu SUA si Vestul,ne dadeau acces limitat la anumite tehnologii,asa am inceput si noi industrializarea,basca imprumuturile in valuta necesare. Dupa *80 situatia s-a schimbat,daca reuseam sa furam ceva n-aveam cum sa producem cel putin la un nivel calitativ acceptabil. IAR-93 este un bun exemplu,unele componente realizate in tara erau de slaba calitate,si-asta din cauza ideii idioate de economie valutara si totul realizat local a lui Ceasca.

    • capatu` satului

      vezi ca s`ar putea ca tarile membre nato sa aiba o parere diferita de a ta,
      iti dau un nume Generalu` Caraman,

  5. Bizoane, Azomures, fabrica de apa grea Dr. Tr . Severin, IPRS, Aluminiu Slatina, Petromidia , Nitramonia Fagaras, Fabrica de diamante artificiale, Danubiana, constructii petroliere si port-containere, Electroputere Craiova – locomotiva Diesel electrica de 5000 CP ….lista-i lunga.

    • Apa grea de la Halanga nu a fost chiar furata!
      Locomotiva de la electro a fost un fiasco!
      consuma ului de o lua dracu!stii ca am vandut-o la greci?

      • gm
        5 iulie 2015 at 9:24
        Nu a fost chiar dar a fost 🙂
        „…Bazele staţiei pilot pentru obţinerea apei grele de la Vâlcea au fost puse prin anii ’60 sub îndrumarea Direcţiei de Informaţii Externe, imediat ce agentul Brigăzii Speciale TS Polihroniade, nume de cod “Poly” , reuşise să aducă tehnologia de fabricaţie a apei grele de la o uzină de undeva din Savannah – Statele Unite…”

        • dar acolo ar fost pilotul!si mai e si acum!
          dar ce e la halanga e diferit!
          barbotarea apei din Dunare cu hidrogen sulfurat este deosebit de periculoasa din cauza hidrogenului sulfurat!
          Tehnologia a fost inbunatatita de romani si este aproape unica in lume la nivel industrial!

  6. In materie de tehnologie toata lumea fura. Hai sa fim seriosi. Important este cum integreaza un stat tehnologiile la care are acces pentru binele cetatenilor.
    Si aici avem diferente enorme: Franta si Rusia sau UK si Rusia. O fi avand rusii capacitati impresionante sa faca arme dar asta influenteaza prea putin viata rusului de rand.

  7. Din pacate , am deschis ochii pe Dacia 1300 si dupa 10 – 15 ani a evoluat la 1310. Limitat viitor!
    Noua ne-a lipsit Iluminismul, Barocul – in timpul asta aveam bordeie si cuvantul preotului era lege.

  8. gogu de la pascani

    poti sa furi o licenta si nerespectand contractul de licenta initial.
    – Poti avea licenta la care pt. fiecare exemplar produs platesti titularului o taxa (royalty).
    – Poti avea la care nu platesti aceasta taxa (royalty free) dar la care iti sunt limitate numarul de exemplare produse, durata de productie, pietele de desfacere, samd.
    – Poti avea licenta cu numar nelimitat de exemplare sau intindere in timp dar titularul proiectului ramane titular tu fiind obligat sa obtii autorizatia lui pt. modificari ale produsului, samd. De aia Renault-urile 12 de la turci arata toate la fel. De aia s-au suparat rusii pt modificarile la MiG-21.
    – Poti cumpara tot proiectul devenind noul titular al proiectului. Desi pare ciudat, in cazurile astea vechiul titular nu mai are voie sa faca respectivul produs fara voia ta.
    Poti fura un proiect si nerespectand aceste tipuri de licente. Adica ala iti da voie sa faci sa spunem 50.000 masini (copii ale prototipului licentiat) si tu te apuci sa faci „fara numar, fara numar”. Pe site-ul oficial Dacia scrie ca licenta frantuzeasca a incetat in 1978. Din momentul ala Daciile erau copii pirat. Ai nostri au platit paraua pana au crezut ca se descurca si singuri. Poti sa faci si chestia asta o vreme dar dupa aia nu trebuie sa te miri ca te ocoleste lumea. Sau aduci proiectului modificari neautorizate. Multi nu inteleg nici acum de ce IAR-317 Airfox n-a fost sustinut de francezi si-s „suparati pe Occident”. In aviatie a mers mult mai greu din cauza strictetii specifice si au trebuit sa respecte termenii contractelor.

  9. Cum facem de fiecare data ( si nu-i rau ) luam apararea inteligentei romanesti. Dar cum spunea De Gaulle cand francezii planuiau sa-i intreaca pe americani: ” sa-i ajungem da , dar sa nu-i depasim ca ni se vad pantalonii rupti in cur”.

  10. Fain avion . Printre prototipuri am gasit unul superb , pe langa Mig-ul 21 Analog , si anume Mig E-166 sau Ye-166 folosit pt. testele motorului de Mig 25.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Ye-166.jpg

    http://www.aviastar.org/pictures/russia/mig_e-152p.gif

  11. Cu placere George GMT 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *