Zbor inaugural al aeronavei A400M aparținând forțelor armate ale Luxemburgului

Un avion Airbus A400M de nouă generație comandat de Forțele Armate luxemburgheze a efectuat zborul inaugural, etapă importantă a procesului de livrare. Aparatul, cunoscut ca MSN104, a decolat din Sevilia (Spania), unde se află linia finală de asamblare, la ora 16:08 (CET) și a aterizat 5 ore mai târziu.

Avionul militar va fi operat de forțele armate ale Belgiei și Luxemburgului de la o bază militară comună situată în Belgia. Livrarea MSN104 este programată pentru al doilea trimestru al anului 2020.

În imagine este surprins avionul la decolarea din Sevilia.

In alta ordine de idei, Garda de Coasta Japoneza contiuna achizitia de elicoptere Airbus H 225.

 

Paza de Coastă a Japoniei comandă încă 2 elicoptere H225

Cel mai mare operator de elicoptere Super Puma din Japonia, Paza de Coastă (JCG), a plasat o nouă comandă de 2 elicoptere H225, ceea ce va ridica flota JCG la 15 elicoptere, dintre care 2 AS332 și 13 H225. Noile elicoptere vor fi folosite pentru activități teritoriale de coastă, operațiuni de menținere a ordinii publice și de salvare în caz de calamitate.

“Mulțumim Pazei de Coastă japoneze pentru încrederea pe care o are în elicopterele H225. Acest model este considerat unul de referință pentru operațiunile de căutare și salvare, precum și pentru menținerea ordinii publice și ne bucurăm să vedem aceste elicoptere în acțiune în Japonia, de-a lungul anilor. Am livrat acum câteva luni, la termen, 3 noi elicoptere H225 Pazei de Coastă, și oferim sprijin total flotei existente precum și elicopterelor care vor fi livrate, astfel încât să fie asigurat un nivel ridicat de disponibilitate pentru zbor a acestora”, a spus Guillaume Leprince, Directorul General al Airbus Helicopters în Japonia.

 Elicopterele H225 aparținând Pazei de Coastă japoneze beneficiază de programul de suport al Airbus, HCare Smart, care permite JCG să se concentreze pe operațiunile de zbor, în timp ce Airbus se ocupă de buna funcționare a aparatelor.

 Elicopterul bimotor H225, de 11 tone, este cel mai nou membru al familiei Super Puma a Airbus Helicopters. Echipat cu instrumente electronice de ultimă generație și cu renumitul pilot automat de înaltă precizie, elicopterul H225, capabil să opereze în orice condiții meteo, este extrem de rezistent, rapid și poate fi dotat cu diverse echipamente pentru orice tip de misiune.

 Doar în Japonia sunt operaționale astăzi 28 de elicoptere din familia Super Puma, fiind utilizate atât de operatori civili și parapublici, precum și de către Ministerul Apărării, pentru misiuni diverse, de la căutare și salvare, operațiuni offshore, VIP, la stingerea incendiilor și transportul de pasageri și de mărfuri.

AIRBUS

44 de comentarii:

  1. Salut. A fost construit la Brasov, intreb si eu.

  2. Aceeași discuție. De ce naiba nu vor frantujii să facă 225 la Brașov? De ce insistă cu 215?

  3. Articolul este în principal despre A 400. Ia și România câteva Hercules sh? Că A400 încă nu este la vânzare decât nou.

    • Si crezi ca gouv of Romania nu shi-ar pewrmite sa cumpere pt FARo macar 2 A-400 M? Cat draq ar costa in total cu pretz de achizitie, operationalizare, etc? Sincer nu cred ca ar fi mega exorbitant pt ce finantze are acum Romania. Mai reducem de la politruci si parlamentari banii!!!!

  4. Nici nu am stiut ca astia au armata, dar au. 414 de militari in serviciu activ.

    • Pai de aia au luat un A400. Asa, intra toti in el. 🙂

      Serios acum, chiar nu vad de ce ar avea nevoie Luxemburg de A400. Pana ajunge la plafonul optim de zbor a iesit din spatiul aerian national. Inteleg ca operarea (probabil si costruile de operare) va fi la comun cu fortele aeriene belgiene, oare si achizitia a fost la comun. Sau au platit luxemburghezii integral? (nu ca nu au de unde, dar sunt curios).

      5
      • Luxemburgul face parte din NATO. E si contributia lor la efortul militar. Au comandat si plàtit un singur A400M si-l exploateazà pe o bazà belgianà (Melsbroek) unde vor fi si 7 A400 belgiene.
        A costat 168,5 milioane € si va mai costa pentru exploatare pe 35 ani 420 milioane €.
        Luxemburgul pune la dispozitia unitàtii binationale trei echipaje (2 piloti si doi operatori pentru fiecare echipaj).

        Un avion de transport strategic este bun la casa omului când îl ai în propriu. De vàzut istoria cu Covid-19.

        Unele avioane AWACS ale NATO poartà imatriculare luxemburghezà.

        4
  5. noi avem globemaster….

  6. Titlul rubricii trebuia sa fie ” Cati luxemburghieji intra intr-un A 400M ? Dar in 28 de SuperPuma ? ”
    Si mie mi-ar fi placut sa se mearga pe linia unui H225 autohton , dar socoteala frantuzului e a frantuzului , mai bine Black Hawk-uri sau Bell-uri …

    2
  7. Daca au armata inseamna ca au si un poligon de tragere? Cred ca trag doar cu Glock, nu de alta dar orice arma mai mare ar trimite gloantele peste graniță ?.

    6
  8. Asta chiar e ca in bancul acela „Nu am bombardat noi, fiindcă pilotul nostru este bolnav”!

    4
  9. S-a mutat Eftimie de la timesnewroman aici?
    Aia au 3 militari part time

  10. Submarinu albanez cu vaslasi

    2
    • Ungaria are deja unu, SMS Horthy.

      2
      • Maghiarorszag suptmarin este pt Balaton baltoaca sau pt Dunare?
        Albanejii asa cum sunt ei au reushit sa faca cu Bechtel o autostrada cap-coada, Rumanija….canci avtostradie cap-coada decat franturi si si alea-s varza.
        Maine poimaine ii vezi pe albanieji ca-si cumpara 2 bucati suptmarine sh asa ca pt banii lor ca au ceva ieshire la Adriatica care trb monitiorizata si din adancuri.

  11. E doar inmatriculat la ei,nu e al lor

    • Ba este a lor. Ei au scos banul afarà si au si trei echipaje.
      A nu se confunda cu cele trei AWACS imatriculate în Luxemburg. Juridic sunt ale lor, dar banii au fost de la NATO.

      2
      • Ce capacitate de proiectare strategica are Luxemburg daca tot esti la curent ?

        • E al lor dar n-au parcare…

          1
          • Daca ei au decartat banu nu inseamna ca e al lor. Fac luniute cu el pe autobahn poate

            • Nu stiu de ce te încàpàtânezi. Si juridic si faptic e avionul lor, plàtit de ei si pilotat de militari luxemburghezi. Doar logistica si formatia este asiguratà de belgieni, dar plàtità de LX.

              Dacà nu e alor, atunci a cui este ? Are însemnele fortelor armate luxemburgheze, scrie pe ele Fortele Aeriene Luxemburgheze (ceea ce nu scrie pe AWACS -urile imatriculate în Luxemburg, pe ele scrie NATO).
              Kuweit-ul ce capacitate de de proiectare strategicà are ? Si are douà C-17 în inventar.

              1
            • On 13 June 2001, Luxembourg and Belgium signed a co-operation arrangement for the acquisition and joint operation of a A400M strategic aircraft. Belgium and Luxembourg have committed to acquire 8 A400M transport aircraft, of which 7 are for Belgium and 1 for Luxembourg.
              https://chronicle.lu/category/at-home/29063-luxembourg-armys-airbus-a400m-aircraft-in-assembly

              1
              • Tu-i crezi tampiti? Ce fac cu el?

                • Scuzà-mà, nu este o insultà, dar bati câmpii.
                  Era vorba de proprietatea avionului, pe care o contestai. Acuma dacà vor sà defileze de ziua ducelui, sà-l închirieze la Walt Disney pentru aventurile lui Mickey Mouse sau sà împràstie îngràsàminte printr-un sistem ad-hoc, e treaba lor.

                  2
                  • Deci tehnic eu daca iau din banii mei o masina de care n-am nevoie si o foloseste doar cartieru inseamna ca e a folosita de mine,asta e spiritul legii,da

                  • Vlad, în general interventiile tale sunt destepte. Chiar cà nu înteleg de ce persisti (perseverare diabolicum).

                    Chiar tu folosesti termenul de „folosire”, în timp ce discutia este de „proprietate”.
                    O masinà luatà în leasing o folosesti tu dar nu este proprietatea ta.
                    A400M cu numàrul de serie MSN104 este proprietatea ducatului Luxemburg si basta.

                    5
                    • Tu ai parti pris cand vine vorba de orice e francez. Daca tu consideri ca Luxemburg are nevoie de un aparat de transport strategic in moment ce alre tari inchiiriaza cu ora C 17, no comment

                    • Mare înàpàtânat Vlade !
                      Nu am zis niciodatà cà Luxemburgul are musai nevoie de un apparat de transport strategic. Stii bine cà era vorba numai de cine este proprietarul, tu ai deformat tema discutiei.

                      Si pentru informatia ta, A-400M nu este un avion francez, a fost un proiect fàcut în afara structurii Airbus, anume într-o structurà numità Organisation for Joint Armament Cooperation care a fost creatà tocmai cu ocazia proiectului A-400 (s-a extins apoi si la alte programe si parteneri), unde gàsim tocmai sase parteneri (Germania, Franta, Regatul Unit, Spania, Portugalia, Belgia) si doi asociati (Turcia si… Luxemburg) care sunt implicati în program. Ea supravegheazà programul, care fizic este încredintat în 2003 (anul semnàrii contractului) la Airbus Military Sociedad Limitada (de drept spaniol), diluatà dupà multi ani în Airbus Defence and Space (cu sediu în Germania) unde Franta are 11,1% din capital iar fabricatia si asamblajul se face în Franta, Germania, Spania, Turcia si Regatul Unit.

                      Chiar si fabricarea motoarelor au dat nastere la o entitate aparte, Europrop International (EPI) GmbH cu sediul în Germania, unde participà MTU Aero Engines, Rolls-Royce, ITP Aero si Safran Aircraft Engines, francezii astia din urmà detinând 28% din capital.
                      Asi zice cà A-400 este mai putin francez decât gama civilà a Airbus.
                      Zic sà o lasi baltà !

                    • Mircea,e corect ce spui tu
                      Au bani,atat
                      Armata lor incape intr-un autobuz

  12. Maine poimaine citim ca San Marino isi ia cuirasat

    5
  13. Ma uitam la luxemburghezii astia: cum o fi sa ai un avion in care sa-ti incapa toata armata, cu tot cu dotare? ?

    2
  14. Numai radeti de luxemburghezi, exista o intelegere intre ei, olandezi si belgieni care are legatura cu apararea la comun a spatiului aerian al Beneluxului si fiecare participa cu ce poate.
    Belgia si Olanda au chiar o flota militara comuna, din mai multe puncte de vedere si din acest motiv cand Olanda a ales F 35A, Belgia a urmat-o.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *