Ziua Marinei pe Dunare

Ieri a fost Ziua Marinei si toata lumea a stat cu ochii pe Constanta. Aceleasi nave, aceleasi elicoptere, a fost frumos dar deja banal, asadar haideti sa vedem cum a fost ziua marinei pe Dunarea, adica la Braila.

Cazarma Plutitoare Dambovita

Ziua portilor deschise a fost mutata Duminica dimineata.
Am observat ca aceasta nava (cazarma plutitoare, are 2 sisteme AA 14,5mm in pupa navei), cabina de comanda este tot in pupa navei.
Nava are 3 MOTOARE.

Nava-cazarma Dambovita

Am participat astazi la prima parte a evenimentelor de Ziua Marinei, din portul BRAILA.
La sarbatoare au participat:
– 2 VEDETE PURTATOARE DE ARTILERIE (Posada si Smardan),
– 1 MONITOR (IC Bratianu)
–  cateva VEDETE FLUVIALE (148, 151 – le-am identificat in poze)
–  Un remorcher (310) – ancorat in port.
– Cazarma plutitoare Dambovita (era tixita de oameni. Probabil, oficialitati, preoti si militari) ancorata in port.
– Politia de Frontiera cu cateva salupe
DEMONSTRATIILE:
Voi descrie prima demonstratie:
1. O barca camuflata (tufis plutitor), ataca o nava militara.  mai exact Vedeta Fluviala 151.
A avut loc un schimb de focuri pe Dunare, din ambele directii. Dinspre salupa camuflata (ca un tufis plutitor) dar si dinspre Vedeta Fluviala 151.
VEDETA FLUVIALA a tras cu AK-urile (militari cocotati pe punte),  dar si cu tunul de 30mm si sistemul AA 4x 14,5mm
Dupa prima demonstratie de lupta, a urmat o patrulare dinspre AVAL catre AMONTE (dinspre Galati, catre Sudul Brailei) a unor sisteme foarte interesante.
In prima faza am crezut ca sunt 2 scafandri dar inotau prea repede… si inotau in directia AVAL-AMONTE (contra curentului) pe o distanta de cel putin 700-800 m, apoi am crezut ca sunt SUBMARINE FLUVIALE.
– dar cand am consultat pozele, acasa, am vazut ca sunt un fel de torpile…
– un fel de „ceva” ce merg pe sub apa.
Am aflat mai tarziu ca sunt sisteme de dragare anti-mina.
ziua marinei la braila
unnamed
Ultima operatiune a fost un desant naval, ce a inclus si debarcarea trupelor.
La aceasta operatiune au participat cele 2 vedete blindate, monitorul si  2 vedete VBuri. Am observat ca monitorul a fost mai mereu static sau cel putin in linia a II-a.
Vioara principala fiind vedetele. Monitorul a sustinut desantul de la distanta, cu foc de artilerie (tunurile de 100mm)
Aceasta operatiune a fost cea mai spectaculoasa. In special pentru cele peste 15 – 20 000 braileni ce au participat la eveniment.
SPECTACULOS pentru ca militarii au facut EXCES DE ARMELE DE CALIBRU GREU, tragand cu toata gama de arme…
Sistemele AA 4x 14,5mm, Tunurile 2x30mm si bineinteles au tras cu tunurile de 100mm.
Au tras cel putin 8-10 focuri cu tunurile de 100mm. Va dati seama zgomotul care a fost in Portul Braila.
Aici am plecat pentru ca fetita mea (5 ani ) s-a speriat de focuri, mai ales ca tunurile de 100mm provocau o unda de soc ce o simteam in stomac.
Chiar daca operatiunea s-a desfasurat departe, aproape de celalalt tarm al Dunarii (Insula Mare a Brailei).

 

 

PS La sfarsit a fost frumos si parca e si mai frumos intr-un port mic, precum Braila, decat la Constanta cu tot festivismul gretos de acolo, nu?! (GeorgeGMT)

Chipp

 

 

98 de comentarii:

  1. Interesante dragile.
    VB-urile nu sunt VB-uri ci dragoare fluviale folosite ca nave de patrulare. Corp de aluminiu.
    Turelele 14.5mm de pe nava cazarmă sunt amplasate complet de-a-n xxlea. Le poţi folosi pe amândouă doar dacă te atacă aviaţia inamică dinspre prova.

    • eroule,
      Acum… sistemele AA de pe cazarma militara nu prea pot fi folosite. ca au pus o prelata deasupra (au facut o terasa) ca sa le fie bine militarilor. la umbra.

      intrebare: cate instalatii de aer conditionat are Cazarma Plutitoare? :)) :)) :))

        • @karadeniz,
          Din poze reiese ca are aer conditionat:
          – 1 in prova
          – 1 la cabina de comanda
          – 2 la tribord
          – 1 la Babord (zona sistemelor AA)

          Probabil ca la Babord ar mai fi ceva… dar nu reies din poze decat 5 sisteme de A.C.

          Acest detaliu ma face sa cred ca aceasta este o Cazarma Plutitoare importanta. daca au dotat-o cu aer conditionat. Probabil este folosita des la operatiuni militare.

          • Nu au instalatii de aer conditionat din dotare asta nu inseamna ca nu se pot monta astfel de aparate.
            Din ce stiu este folosita de divizionul de monitoare si blindate si pe ea sta comanda si statul major al unitatii.

  2. Dambovita deservea monitoarele cand am facut eu armata (daca nu ma insel). Ma oftic ca am uitat cum se numea cea din fund de la GNA care mi-a fost casa timp de 6 saptamani si despre care circula legenda ca ar fi fost mostenire de la nemti.

  3. ar fi fost frumos, nu?
    Sa fie submarine! visam si noi!

    apropo de Monitorul IC BRATIANU, care era in linia a 2-a sprijinind cu foc operatiunile…

    E posibil ca operatiunile sa fi fost coordonate de pe Monitor, asa cum au procedat inportul Constanta?
    Operatiunile fiind coordonate de pe Fr Regele Ferdinand?

  4. Dragoarele sunt un fel de cenusaresele flotei, dar fara ele n-ar misca nimic. Importanta lor este constant subestimata de publicul larg, navele mari captand mai mereu atentia cu tunuletele si rachetutele lor.
    In alta ordine de idei, ca veni vorba de Brutari, se pare ca s-a lansat procedura de remotorizare, 1 – 5 bucati.
    Copy – paste din anuntul publicat:
    „CANTITATEA SAU DOMENIUL CONTRACTULUI/ACORDULUI CADRU
    II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
    Modernizare sistem de propulsie vedete blindate.
    Cantitatea estimata de servicii/produse care ar putea fi solicitata pe parcursul derularii acordului-cadru este: min. 1 buc. – max. 5 bucati.
    Cantitatea estimata de produse care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent: min. 1 buc. – max. 3 bucati.
    Valoarea estimata fara TVA a celui mai mare contract subsecvent: 8.249.917,50 RON.
    Valoarea estimata fara TVA: 13,749,862.5 RON
    II.2.2) Optiuni
    Nu
    II.3) DURATA CONTRACTULUI/ACORDULUI CADRU/SAD SAU TERMENUL PENTRU FINALIZARE
    27 luni incepand de la data atribuirii contractului”

    • au citit articolul eroului – erau primele la el pe lista in care intra cu flexul 🙂

    • Tot apropo de Brutai, ce frumos era daca se lansa si o procedura de inlocuire sau macar modernizare (automatizare) a ristemelor AA 14,5mm.

      Dupa ce am vazut operatiunile de pe Dunare, am realizat ca BRURARII chiar sunt Vioara-1.
      Pot sa spun ca de pe tarm, Brutarii nu par chiar asa de mari, cum scrie in caracteristici. in comparatie cu Monitorul IC BRATIANU, care era la o distanta cuprinsa intre 600m-1km de port, chiar si asa parea o nava mare.
      MONITOARELE sunt greu de camuflat. din cauza gabaritului.
      Brutarii au o silueta mult mai mica.

      • Nu vreau sa fiu malitios,dar ce frumos era daca lansau procedura de inlocuire a Brutarilor..

        • Cu ce? Să arunci banii pe un proiect nou care să ce? Cele pe care le avem sunt ok. Schimbi motoarele, bagi munitie ghidată şi cu raza extinsă, imbunatatesti apărarea antiaeriana, adaptezi un Trophy şi ai navă de navă.

  5. Pe Digi ( si nu numai) , au trasmis de la Constanta, personaje politice, avioanele MIg 21, ambarcatiunile din larg…multimea extaziata si concluzia repetata de „n” ori, : suntem pregatiti sa respingem orice tip de amenintare.

  6. Frumos ,mii de mulţumiri pentru poze.

  7. De vreo patru ani nu am mai fost la Ziua Marinei pe faleza din Constanta. E naspa sa stai cateva ore in canicula aia si in plus de abia gasesti un loc din care sa vezi ceva in marea aia de oameni. Plus ca sunt multi nesimtiti. Ma certasem cu unu pe care il vazusem ca dupa ce mancase aruncase ambalajul in mare. Si nu a fost singurul care a procedat asa.
    Si se plimba pe faleza si Miron Cozma cu fufa lui si multi oameni isi faceau poze cu el si ii faceau urari de bine. Ce idioti.

    • @RoccoSuasito

      Hai la Braila.
      La anu. sa sti ica nu o sa-ti para rau. Portul Braila este imens. are o lungime de 1-1,5Km care este amenajat ca si promenada.
      2 alei paralele (1 alee pe malul Dunarii de… vreo 8-10 m latime apoi a 2-a alee paralela (mai exact o strada) de vreo 10 m latime.

      intre cele 2 alei spatiu verde cu pomi.
      ……………… …………………… ………………..

      1. Aici este ZONA de ANCORARE A SALUPELOR. la capatul Portului (in SUD)
      https://tidromania.files.wordpress.com/2010/08/braila.jpg

      2. In acest link este continuarea primului link. zona CENTRU-SUD a Promenadei (zona cu fantanile arteziene)
      Se vad Vapoarele si pontoanele Restaurant.
      https://i.ytimg.com/vi/eF_q7AKT19M/maxresdefault.jpg

      3. continuarea spre NORD.
      Nu am gasit decat poza asta de toamna. cam deplorabila poza 😀
      http://braila-portal.ro/wp-content/uploads/2016/05/IMAGINI-PORT-BRAILA.jpg

      • @ chipp ai vreo legatura cu TID? si apropo, lu tufisul ala care se plimba pe Dunare i se spune plaur sau prandoi! 🙂

      • @Chipp
        Cand aveam vreo 12 ani am avut sansa sa merg intr-o mini-croaziera pe Dunare cu fosta nava prezidentiala Mures! Nava a pornit de la Agigea pe canalul Dunare-Marea Neagra si a continuat apoi pe Dunare pana la Braila. A fost ceva deosebit iar Mures e o bijuterie de nava:
        http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Istoria+fascinanta+a+navei+de+comandament+construita+la+comanda+
        Pe nava am avut propria mea camera cu pat dublu, si baie proprie. Fiecare camera de pe nava are baia ei. Aveam si televizor, dar in momentul ala nu mergea (nu mai stiu de ce).
        Nava a sosit seara in portul Braila si am coborat cu grupul cu care eram si ne-am plimbat prin oras.
        Au trecut 15 ani de atunci, nu prea mai imi amintesc orasul in detaliu dar mi-a placut foarte mult. Tin minte si acum cand am dat cu ochii de fantana cinetica, pentru ca este una similara in Constanta in fata garii. Au fost realizate de Constantin Lucaci. Sunt mai multe asemenea fantani in tara, pe vremea aia nu stiam.
        Un lucru mi se paruse ciudat, pe un bulevard care parca era destul de lat, stiu ca pe mijlocul lui era sina de tramvai; lumea se plimba direct pe carosabil nu pe trotuar. Bine adevarul era ca nu prea treceau masini mai deloc in momentul ala dar totusi mi s-a parut ciudat. Probabil era duminica.
        Si mi-au placut si tramvaiele. Nu erau dintr-o bucata ca la Constanta, erau ca un tren sub forma unei locomotive + vagon.
        Dupa ce ne-am plimbat prin oras, noaptea am dormit in camera de pe vapor, iar de dimineata am luat trenul spre Constanta.
        O sa revin la Braila, am vazut multe poze cu orasul pe net, cred ca e unul din orasele cu cele mai multe cladiri istorice din Romania, si singurul din tara cu strazile dispuse sub forma unei panze de paianjen.

        • braila a fost un nod comercial la nivel european.asta pana sa vina la putere…ptiu drace ca iar ma mananca limba si intra garda pretoriana in actiune.

        • A fost o vreme in care Calea Calarasilor , asa se numeste bulevardul , era inchis sambata si duminica dupa-amiaza traficului auto , fiind destinat doar pietonilor. A fost o idee care a tinut doar vreo 2 ani , intre timp au aparut mall-urile , si restul e poveste …

      • Pontonul unde a fost ancorata Dimbovita deserveste in mod curent nava Mures, nava ce inca apartine marinei militare (ma mir cum de nu au matrasito). Pe vremuri era si Siretul alaturi dar am inteles ca l-au mutat la Tulcea.

        • CORECT!
          Cred ca este singurul ponton militar din Portul Braila.
          Am observat si eu ca au mutat nava Mures, pentru ziua Marinei.

          Nu stiu unde au dus-o. probabil ca a participat la Ziua Marinei Prin alt port fluvial.
          Ca sambata nu era nici in zona Unitatii Militare din Varsatura.

          • Nu, Muresul de ziua marinei se duce la Constanta in fiecare an. Acolo se fac protocoalele cu sefii.
            Si da pontonul are statut „special” fiind singurul ponton militar dintr-un port civil.
            Bine nu e chiar port, portul comercial e la Hercules.

    • asta e nimic ,unii ar asculta cantarea romaniei si azi.

  8. Este vorba de draga magnetoacustica pentru dragajul minelor de fund.

  9. „militarii au facut EXCES DE ARMELE DE CALIBRU GREU, tragand cu toata gama de arme…
    Sistemele AA 4x 14,5mm, Tunurile 2x30mm si bineinteles au tras cu tunurile de 100mm.”
    Nu există muniţie de manevră pentru cal. 30 mm.

    • @tora0213,

      Legat de tunurile 2x30mm…. erau militari „calare” pe ele. cel putin la prima manevra… cu salupa camuflata ce imita un tufis plutitor.
      a participat Vedeta Fluviala 151. In aceasta faza, nu stiu sigur daca au tras sau nu cu tunul de 2x30mm.
      (aceasta faza lipseste de pe film)

      Dar apoi in cadrul desantului am vazut focul de la tunurile din fata a unei Vedete fluviale (nu era Nici Posada nici Smardan) era o nava mai mica.
      Probabil am confundat cu vedetele alea mai mici sau cu dragoarele… care banuesc ca au in Prova sisteme 2×14,5mm nu au 2x30mm.

    • Anii trecuţi au tras cu ele la Tulcea, cu 30mm, şi nu cred că era munitie de lupta. 😉
      Erau la 80-100m de mal, am văzut flacăra la gura tevilor şi am auzit zgomotul care e diferit de cel de 14.5mm.

  10. „tunurile de 100mm provocau o unda de soc ce o simteam in stomac.”
    Şi se trăgea cu muniţie de manevră, care are undeva în jur de 15-20% din încărcătura unui element real. 🙂

  11. „Nava are 3 MOTOARE.”
    Are 3 diesel-generatoare.

  12. Doua licitatii pentru modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB pentru trupele Fortelor Navale au fost publicate de catre Romtehnica pe portalul de achizitii publice. Licitatia pentru mdoernizarea motoarelor de pe cele 5 vedete fluviale blindate are o valoare estimata la circa 13,7 milioane de lei, iar licitatia pentru 12 noi ambarcatiuni gonflabile cu coca rigida de tip RHIB pentru 14 persoane are o valoare estimata de circa 20,3 milioane lei.

    • Gogu' de la cazane

      +1,6 mil. lei bucata RHIB nu este cam mult? Sau include armament, munitie,. benzina si intretinere pentru vreo 20 de ani?

      • Si mie mi se pare cam scump, insa e vorba de RHIB-uri mari (14 pax) cu aplicatie militara, eu estimez ca vor fi intre 7 si 9 metri lungime si, din punct de vedere al calitatilor nautice ar trebui sa se incadreze in clasele C/B (C= vant pe Beaufort pana la 6, valuri pana in 2 metri/B= vant pe Beaufort pana la 8, valuri pana la 4 m, inclusiv), cu putere recomandata a motoarelor de 1X275 CP sau 2X175 CP (un outboard pe piata comerciala de cca. 175 CP se invarte pe la 10000 de euro), radar de navigatie, IFF, sonar, sistem de navigatie etc samd
        Daca mai vor sa aiba locuri de montat mitraliere, sisteme de ridicare, astfel incat sa poata fi operate si de fregate/corvete si mai stiu eu ce, lucrurile se complica… Cu cat customizezi mai mult ce exista standard, cu atat pretul creste.
        Constructiile navale fie ele si de agreement sunt scumpe, de exemplu un velier de 6,4 m de la un producator de renume costa in jur de 22000 euro, fara TVA, chel complet (inclusiv fara vele) iar unul de 7,9 m de la acelasi producator costa 43000 euro, fara TVA, la fel de chel ca celalalt, semnificativ – cu WC marin in plus. Practic 1,5 m de barca dubleaza pretul.
        E posibil ca in contract sa includa si mentenanta pe o perioada de timp pentru ca, la pretul asta nu stiu ce sa zic…
        Macar de-ar lua Zodiacuri 🙂

  13. De azi rusii folosesc baza aeriana Hamedan din Iran pentru Tupolevuri si au si bombardat deja ISIS in Siria, la deir ez zur si langa ar raqqah, ce e interesant ca pe harta locatia asta apare in mijlocul desertului intr-o zona necontrolata nici de isis nici de fortele guvernamentale..

    • Inseamna ca irakienii le-au dat drept de survol .
      Da` sunt cam departe de protectia S400 din Latakia .
      Ar trebui sa aiba macar niste Su27 la insotire .

      • Nu stiu cine ar intra peste iran+rusia, sa distruga niste bombardiere strategice rusesti de vreme ce israelienii si americanii s-au codit sa intre peste iranieni cand erau mai singurei, asa.
        Plus ca s-a modificat si contextul geopolitic in zona, dar…. e posibil orice, si ultimul razboi mondial.

  14. Off opicUn proiect de pregatire militara voluntara, cu o durata scurta de timp si care sa se adreseze liceenilor si studentilor, ar putea fi initiat la propunerea conducerii Diviziei 4 Infanterie ‘Gemina’ din Cluj. Potrivit comandantului diviziei, general maior Ioan Manci, acest proiect ar putea avea un efect benefic asupra tinerilor care ar participa, precum si un impact pozitiv asupra sanatatii poporului roman, potrivit Agerpres.

    ‘Au trecut opt ani de la renuntarea la serviciul militar obligatoriu. La nivelul Comandamentului Diviziei 4 Infanterie ‘Gemina’ am constituit un grup de lucru, cu implicarea institutiilor de aparare, ordine publica si securitate nationala, Prefectura Cluj, ISJ si UBB, si am demarat un proiect pilot de pregatire militara a tinerilor, liceeni si studenti, pe baza de voluntariat. Eu sustin ideea potrivit careia tinerii nostri sa participe la un asemenea program. Perioada de pregatire ar dura doua-trei saptamani si ar avea loc la finalul anului scolar, in perioada de tabere si scoli de vara pentru liceeni si in perioada de practica pentru studenti, tinerii urmand sa fie incazarmati intr-o unitate militara. Pentru sanatatea poporului roman, pentru sanatatea tinerilor, cred ca ar fi benefic un asemenea program de pregatire militara voluntara’, a spus Ioan Manci.

    Programul de antrenament s-ar adresa in egala masura baietilor si fetelor si presupune pregatirea acestora intr-o unitate militara, de la ora 05,30 pana la 22,00. Tinerii si-ar incepe ziua cu o serie de exercitii de inviorare, urmate de activitati organizatorice cum ar fi curatenia in dormitoare sau a a salii de mese, dar si un program de pregatire militara.

    ‘Mi-as dori sa fie evaluati si sa gasim o forma de acordare a gradelor in rezerva pentru a realiza si acea rezerva voluntara care va pusa in aplicare de la 1 ianuarie 2017’, a mai spus Manci.

    Propunerea conducerii Diviziei 4 Infanterie ‘Gemina’ a fost trimisa Statului Major al Fortelor Terestre si promovata la nivelul Statului Major General.

    Comandantul Diviziei 4 Infanterie ‘Gemina’ a participat, marti, la Cluj-Napoca, la inaugurarea primului muzeu in aer liber al diviziei cu tehnica militara. Actiunea a avut loc in cadrul unei serii de manifestari organizate cu ocazia implinirii a 100 de ani de la infiintare, in 1916, in timpul Primului Razboi Mondial. Se propune ridicarea de vile ale ofiterilor cu forta de munca proaspata.

    • O idee excelenta, ar trebui aplicata in toata tara. Si cred ca majoritatea elevilor ar veni cu placere. Daca i-ar lua din timpul orelor ar veni toti. In 2007 cand eram clasa a 11-a ne chemase sa ne ia in evidenta pentru armata. Treaba a durat vreo doua zile dar noi nu ne-am mai dus la scoala toata saptamana. Le spuneam la profesori ca nu au terminat aia cu recrutarea.
      Chipp, ti-am raspuns la comentariul de mai sus, dar comentariul meu asteapta la moderare. Sper sa nu astepte si asta.

    • Sper sa fie un program pilot care apoi sa fie extins rapid la nivel national!

  15. mai domnilor, eu am 34 si n’am facut armata, ca la recrutare aveam un handicap, da o luna ma’s baga si eu ca voluntar….

  16. Am si eu o intrebare de om prost, care nu stie cum e cu marina fluviala: ce e o cazarma plutitoare? Ce face? Are propulsie proprie? Ce facilitati are, capacitate, si perioada de functionare? Avem mai multe?

    • Unele au propulsie, sunt dormitoare plutitoare cu bucatarie proprie si camere separate pentru ofiteri si maistri militari. WC-uri turcesti direct in girla si dusuri comune. Au si o sala de mese.

    • @Checkmte,

      Nici eu nu stiu mare lucru… dar dupa ce am vazut-o in port pot raspunde ca un amator.

      CAZARMA MILITARA – DAMBOVITA cea care apare in primele poze din articol este o nava militara auxiliara. Dar mai degraba un NAVA HOTEL MILITAR – Autopropulsat.
      – DA are MOTOARE (probabil 3 motoare)
      – Are GENERATOARE diesel, de curent electric

      Am observat chiar si 5 aparate de AER CONDITIONAT, prinse de balustrade.
      Cea din imagine are o terasa acoperita (pe acoperisul navei) unde au fost instalate mese si scaune, pentru ca militari isa stea la o bericica. 😀

      – Mai are DORMITOARE
      – Cred ca are SALA DE MESE in INTERIOR
      – Are si Bucatarie dotata cu plite electrice, frigidere, dar si o camera speciala (depozit de alimente)
      – Are si rezervor pentru apa potabila.

      Nava se foloseste in deplasari. Adica cand militarii paticipa la aplicatii militare.
      In felul acesta, soldatii au practic un Hotel plutitor Auto-propulsat unde sa se poata odihni.

    • Cazarmile plutitoare sau navele baza erau si sunt utilizate la fluviu si la mare in cadrul divizioanelor de nave.
      La unitatile cu nave mici, gen vedete torpiloare pe aripi portante, vedete dragoare, vedetele blindate din generatia I-II, nave auxiliare, unde nu existau conditii pentru traiul de zi cu zi la bordul navelor si nici cladiri/cazarmi construite la mal/cheu, pe aceste cazarmi plutitore se cazau echipajele acestora cand navele stateau la cheu precum si comanda/statul major al unitatii. Sub puntea principala se gasesc cateva dormitoare mari de 12-24 de locuri, mai multe cabine de 2 sau patru locuri, spalatoare, cambuza ( magazia de alimente) si camera frigorifica, magazii de munitii sau materiale, infirmerie, uzina electrica care are 2-3 diesel generatoare pentru curent electric, o caldarina pentru apa calda si caldura.
      Pe puntea principala sunt bucataria, o sala de mese pentru 20-30 persoane, o sala mare de circa 60-80 persoane, WC-uri, dusuri, un careu/cub de vre-o 20-30 persoane, cabine de 2-4 persoane, in principal pentru comanda si statul major al unitatii, cabina ofiterului de serviciu pe unitate/divizion.
      Pe puntea superioara se gasesc o cabina de comanda si alta pentru aparatura radio, catarge pentru pavilioane si lumini de navigatie si semnalizare, armament pentru apararea apropiata, tunuri de 37 mm scoase de ceva ani si/sau mitraliere de 14,5 mm, barci de 10+1.
      Nu sunt autopropulsate dar au carme si ancore pentru a putea fi remorcate si deplasate in diverse locuri.
      Au un echipaj propriu compus din 3-4 maistri si cam 10 =12 militari care deservasc nava si locul de dislocare permanenta cand navele ies pe mare.
      Au existat in doua tipuri, unele mai mici proiect 1812 cu prova si pupa ascutie si altele mai mari proiect 3780, cum e cea din imagine. Prin anii 80 cu tot cu marina graniceri cred ca existau peste 40 de nave baza pe Dunare de la Turnu Severin la Sulina, si la Midi, a Constanta si Mangalia la mare. Si acum mai exista o parte din ele.
      Mangalia – Olanesti la divizionul de tarantule si probabil una la divizionul de nave speciale.
      Constanta – Oltul probabil la centru de scafandri.
      Tulcea – Motru,Dâmboviţa, Târnava si Dunarea.
      Braila – Dâmboviţa si PRUT.
      Erau si probabil mai sunt folosite si acum in cadrul divizioanleor de nave ale politiei de frontiera.

  17. Cred ca e pe vasle si are instalat si cazan de tuica ,am fost in delta si stiu ca se face sfeclata.

  18. Cred ca ne-ar trebui niste vedete rapide pentru Delta si ceva elicoptere de supraveghere si atac….

  19. Sincer, intreb si eu: Exista submarine fluviale???.sau submarine de mici dimensiuni care pot intra pe fluvii mai mari??.
    Multumiri anticipate.

  20. se modernizeaza o lae. o sa iasa o vopsea subtire si raman tot armele alea vechi,cu echipaj expus si niste motoare mai noi care vor fisura chila veche de-o sa-i sara niturile si or sa mearga cu restrictie de viteza.sau deloc ca zeama i scumpa.
    Ce bine ar fi,dar n-o sa fie si gata.
    Ar trebui o strategie de aparare noua,nu aia pe care scrie doar”FUGITI” cu majuscule,stie unii de ce, care sa inceapa de la necesarul real,amenintari,dotari,productii,inzestrari,exporturi prin Bananistania,d-astea. Si chiar s-a inceput,iata, cele mai mari pensii sunt deja un lucru indispensabil si sfant in armata.. Asteptam si restul,sunt convins ca anul asta vor fi gata,abia astept sa vad la anul Delfinul iesind din valuri!! ce frumos va fi,yupiii!

  21. Mai domnu’ Chipp (ca-ti plac majusculele)..eu IMI BAG P*OOLA in administratia locala de acolo!

    Am trecut pe 14, duminica, cu bacu’ (unul din alea mari, am fost vreo 40 de autoturisme), ce e fratilor porcaria aia de acces numit Vadul Ghecetului?

    Gropi parca facute cu ce arunca rusii in Siria! E trafic, nu gluma!
    Iar presemnalizare clara dinspre Galati, canci! (stiam unde e pe harta, am vazut intrarea pe stanga dar n-am crezut ca-i aia.
    Apoi cand vii dinspre Braila (am vizitat si orasul, am fost din 5 pana in 18 prin toata Moldova si Dobrogea), mai sa-l pierd din nou, e imediat pe dreapta dupa pasaj.

    Ciolos, Ponta, extraterestrii, DNA-ul, nu stiu, nu ma intereseaza, mUE…construti dracu’ podul de la Braila!..4 benzi, cale ferata…copiati-l pe ala din Calafat daca aveti chef si se poate, jemanfiche…si daca ii faceti si o extensie, unul mai mititel (deh, confluenta mare acolo) spre Ins. Mare nu strica!

  22. Echivalentele rusesti ( foste sovietice ) ale vedetelor blindate mari si monitoarelor romanesti ( profile , sectiuni , date ) :
    http://cmboat.ru/monitor/monitor153/
    Pentru cei ce nu cunosc limba rusa : folosind Google translate , recomand traducerea din rusa in engleza , fiind mai acurata decat cea din rusa in romana .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *